nova beseda iz Slovenije

islam (2.056-2.155)


srečanje s sveto knjigo. Odkar sem se spreobrnil v      islam,      ves čas čutim veliko naklonjenost do Korana  P
naklonjenost do Korana in Sune. Ko vstopate v      islam      in se zaveste vseh teh delitev in smeri, pomislite  P
tega, kar se je dogajalo v zgodovini, na svetu.      Islam      ni čista stvar sama po sebi in sama zase, temveč  P
temveč je povezan s svetom in zgodovino. Na      islam      je dolgo vplivala evropska prisotnost in razmere  P
Avstrijec, sicer pa možakar, ki se je spreobrnil v      islam.      Ta je zdaj njegova vera in odnos do sveta.  P
najrazličnejši.« Kaj pa vsebina ‐ zanj je to      islam.     »Vsak dan dobivam precej pošte, iz katere je  P
Pravi, da pred približno četrt stoletja v      islam      ni prestopil, ampak ga je sprejel.Kot pravi  P
sprejel. Kot pravi, je bil v sporu z okoljem, v      islam      sta ga potegnila tudi umetnost in iskanje odgovora  P
način, da se lahko poročita, če ona prestopi v      islam.     Egiptovska zakonodaja sicer ne določa, da naj  P
tem, da nazadnje ne bo zmagal komunizem, ampak      islam?      Napaka se je tokrat ponovila zato, ker je  P
DO 18. marca 2005 Uzbekistanski predsednik      Islam      Karimov, ki je v Slovenijo prišel na povabilo  P
Saparmurat Nijazov oktober 1990 Uzbekija      Islam      Karimov marec 1990 Vir: The Economist   P
nenapisano pravilo, da na Balkanu prevladuje bosanski      islam      in da je Sarajevo središče balkanskih muslimanov  P
»želimo, da v Ljubljani prevladuje bosanski      islam.     Zato je mufti bosanski in zato muslimani v Ljubljani  P
izrivanje civilne družbe je na primer značilno za      islam,      kjer se država in družba s pomočjo cerkve povezujeta  P
Evropo kot za ves svet. Mar ne drži, da je      islam      edina civilizacija, ki popolnoma temelji na  P
Zahoda. Vse države v islamskem svetu omenja      islam      kot temelj svoje kulture. Ob tem moram povedati  P
kaj se je dogajalo potem. Uzbeški predsednik      Islam      Karimov trdi, da so bili pristaši obtožencev  P
Guantanama, pravijo, da ameriški vojaki stalno žalijo      islam,      to pa običajno počnejo tako, da sedijo na Koranu  P
tja, od koder so prišli.« Strokovnjak za      islam      DRAGO K. OCVIRK, v Družini, o raztegovanju  P
Zdaj mi je ime Aiša. Prestopila sem v      islam.     ” Boban Plavevski   P
revolucije, ko je vera postala del politike, ima      islam      v družbi bistveno vlogo.Toda v Iranu je vseeno  P
ko se je prelevila v največjo avtoriteto za      islam,      terorizem in orožje za množično uničevanje.  P
imame, ki govorijo evropske jezike in poučujejo      islam,      prilagojen evropski družbi.To bo ključno, da  P
vprašanjih terorizma kratko malo ugotovili, da je      islam      zgolj »eden in nevaren«.Ko sem predsednika povprašal  P
denacionalizacijo? Zakaj v odloku ni besede      Islam      ali Muslimanski, niti besede džamija?Zakaj tam  P
[T4] NAGNAL AMERIČANE      Islam      Karimov, avtoritativni uzbekijski voditelj,  P
misiji ne bo umrl, misija ne bo uspela. Ker pa      islam      samomore prepoveduje, palestinski ideologi samomorilskih  P
denacionalizacijo? Zakaj v odloku ni besede      Islam      ali Muslimanski, niti besede džamija?Zakaj tam  P
predele, Tajsko in tako dalje, do konca, kajti »     islam      je za cel svet«. Tako daleč ni šel niti bin  P
ki bo objavljena letos jeseni in ima naslov      Islam      in istovetnostni primanjkljaj EU (Islam and  P
priseljevanje in turško članstvo v uniji. Zakaj se na      islam      gleda kot na težavo? Več skupin v EU na islam  P
islam gleda kot na težavo? Več skupin v EU na      islam      gleda kot na hudo težavo, veliko ljudi pa se  P
primarna sila, s katero se širi fundamentalistični      islam      v Evropi.Te organizacije same običajno ne pripravlja  P
problematična. V mestih, vaseh in območjih, kjer      islam      prevladuje, bi lahko začeli izvajati dele šeriatskega  P
članstva v EU, in v osrčju obeh vprašanj je      islam.     Kljub temu pa se politična in družbena elita  P
»elite« dolgo negovani in čislani radikalni      islam,      se je v družbi pojavil fenomen nostalgije po  P
neodvisnosti. Vzrok naj bi bil v tem, da v Franciji      islam      ni imel političnega obraza ne glasu.Delo se  P
slovenskih muslimanov v slovensko družbo, da pa sam      islam      nikakor ni nekompatibilen z demokracijo, čeprav  P
polpretekle zgodovine, ko sta demokracija in      islam      hodila po srednji Aziji z roko v roki. Takrat  P
oblasti. Nihče si ni iskreno prizadeval za      islam      in da bi tej družbi vcepil islamske vrednote  P
Njihovega »islama« ne označuje razsvetljeni      islam,      kot ga imajo v mislih učenjaki, temveč tisto  P
kar si ameriška vlada razlaga kot razsvetljeni      islam      ‐ to naj bi bili muslimani z zahodnimi navadami  P
Pakistan, država, katere edini namen obstoja je      islam,      še nikoli ni bil v takšni situaciji, v kakršni  P
zmerni. V tej državi je vedno vladal zmerni      islam.     Zaradi sufizma že od nekdaj poznamo le mehko  P
islamu in nanj gleda skozi zahodne oči. Njihov      islam      je islam generala Mušarafa.Ni pravi.   P
nanj gleda skozi zahodne oči. Njihov islam je      islam      generala Mušarafa.Ni pravi.   P
Ni pravi. Gre za      islam,      kot ga vidi Zahod.To nas je žal pripeljalo do  P
Nenehno nam ponavljajo, da demokracija in      islam      ne gresta skupaj, dokaz za to pa naj bi bil  P
sebe. To je naša največja težava: vtis, da je      islam      zastarela vera.Poglejte si muslimanski svet  P
premier Mahathir Mohamad, namreč ‐ da se mora      islam      proti Judom boriti zato, »ker vladajo svetu  P
»Stop, zmanjkalo nam je devic!« Čeprav      islam      prepoveduje upodobitve živih bitij, je mogoče  P
V čem je keč? Načeloma v tem, da      islam      prepoveduje upodabljanje živih bitij, vključno  P
za verska čustva evropskih religij, temveč za      islam,      kar takoj implicira spopad civilizacij.Toda  P
britanske nacionalne stranke, ki je govoril, da je      islam      zlobna vera.A nato so 7. februarja za sedem  P
tudi če ni razloga zanj. In vernik naj bi      islam      v svoje srce sprejel šele, ko se zanj žrtvuje  P
koaliciji z Ameriko jurišajo nad Irak, demonizirale      islam      in mobilizirale evropsko javno mnenje.Zato ni  P
svetu, ki nima pojma o islamu, bo pokazal, da      islam      ni džihadska, ampak miroljubna, strpna religija  P
neprikazljiv, ali bolje rečeno ‐ ortodoksni      islam      vse vizualne reprezentacije Mohameda prepoveduje  P
Zahodu je napadena in ogrožena, toda ne ogroža je      islam,      ampak zahodna, korporativna, fundamentalistična  P
Busheve volilne baze. Recimo, Franklin Graham je      islam      razglasil za »zelo hudobno in zelo zlobno religijo  P
patetično branili zahodno »svobodo govora«, ki da jo      islam      neposredno ogroža (ne, svobodo govora lahko  P
Busha na koncu celo pozove, naj se spreobrne v      islam.     Podobno je pred leti ajatola Homeini v svojem  P
predsednika Mihaila Gorbačova, naj se spreobrne v      islam.     Jasno, pred tem mu je dal lekcijo iz komunizma  P
pridružil lokalni islamistični skupini al Ansar al      Islam,      da bi naredili načrt za strmoglavljenje jordanske  P
Palestince. Če razumemo koran, ugotovimo, da      islam      ne vidi nobenih težav v odnosu med verami.Islam  P
islam ne vidi nobenih težav v odnosu med verami.      Islam      je pravzaprav le nadaljevanje judaizma in krščanstva  P
Ne le pri nas, tudi drugod po svetu postaja      islam      pomemben.K njemu pristopa vse več izobraženih  P
Da. Izraz      islam      je celo etimološko soroden besedi salaam  P
pri nas pozdravljamo. In zadnja tri leta se      islam      zelo hitro širi. Palestinci smo izgubili vse  P
takrat stiskal te države, ker se je bal, da bi se      islam      razširil.Zahod ne prenese pri nas nobenega projekta  P
komentator Patrick Cockburn: »Reakcionarni      islam      se ne boji volitev, ker jih dobiva.«V Iraku  P
madras po Pakistanu. Te šole so izrabljale      islam      za poučevanje radikalne in nestrpne vere, otroci  P
ministrstvu za islamske zadeve in obdarovanje.      Islam      namreč ljudem nalaga dobra dela, obdarovanje  P
bi, da bi ljudje v Sloveniji bolje razumeli      islam,     « pravi.»Načrtujemo okrogle mize, predavanja  P
niti ne govorimo. Zahod je vedno zlorabljal      islam.     Klasičen primer: Izrael je v 60. letih dovoljeval  P
bodo spet vsi krivili ‐ koga drugega kot ‐      islam.      Dare Čekeliš   P
Daniels. (zaradi prohibicije, ki jo prakticira      islam      press) Krog osumljencev, ki bi lahko podstavili  P
opre na katerikoli zgodovinsko izpričani citat.      Islam      pri tem ni nikakršna izjema, kaj šele tabu.  P
nasiljem. Narobe pa je, da je to storil le za      islam.     V zgodovini krščanstva lahko najdemo veliko nasilja  P
pastorjev, je kmalu po 11. septembru oznanil, da je      islam      »zla in zlobna religija«.Pat Robertson, ki  P
»Ne strinjam se z Bushem, ki pravi, da je      islam      miroljubna religija. Islam ni miroljubna religija  P
ki pravi, da je islam miroljubna religija.      Islam      ni miroljubna religija.In Koran je pri tem zelo  P
le njegov okviren povzetek, v katerem je bil      islam      povezan z nasiljem.Vsi pa so glasno obsodili  P
krščanska po veri in grška po filozofskem umevanju.      Islam,      v katerem menda ni takšne povezave z razumom  P
diplomat, pa tokrat prijazno spreglejmo. »     Islam      je vedno deloval na naslednjem trinožniku:   P
navaja neke preživete citate, da Alah ali pač      islam      nimata veze niti z zdravim razumom.Tudi prav  P
Straw s tem dodatno podžgal ljudi, ki sovražijo      islam.     Nekaj razgretih glav mu je skušalo naprtiti tudi  P
medijskem spektaklu. Y2K, ptičja gripa, vesoljci,      islam      ‐ za vsakogar nekaj!Kdor je bral Orwella, razume  P
da naj bi Litvinenko tik pred smrtjo sprejel      islam      ...Govori se tudi, da so za umore dejansko krivi  P
in teroristične organizacije, kot so Ansar al      Islam,      Ansar al Suna, Al Mudžahedin in Al Kaida.Večina  P
svojo poetiko islama, daleč pred časom, ko je      islam      postal popularen objekt fotožurnalizma.Proletariat  P
spoprijeti z vprašanjem hibridnih kultur, v katerih      islam      in zahodna kultura sobivata drug ob drugem.  P
svetu, in število ljudi, ki so prepričani, da      islam      in zahodna demokracija ne moreta hoditi z roko  P
kjer oni vidijo svoje sovražnike«. Tako      islam      ponovno izzveni kot religija s političnim in  P
pa vendar, kot zapiše Brejc, Evropa spoštuje      islam      in se zaveda, da pripadniki terorističnih skupin  P
ni v tem, da v njej ne sodelujejo liberalci.      Islam      pozna svoje verske humanitarce.Skratka, zakaj  P
steber islama, džihad ‐ ubijati ali biti ubit za      islam,      vendar to po zatrjevanju mozabitov ni res oziroma  P
učitelji”. In tudi krščanstvo ‐  podobno kot      islam      ‐ uči, “da je brezprizivna, slepa vera vrlina  P
okusnost in avtentičnost hrane. Ko so sprejeli      islam,      so se z novo vero v njihovo življenje prikradle  P

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.156 1.256 1.356 1.456 1.556 1.656 1.756 1.856 1.956 2.056



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA