nova beseda iz Slovenije

glasbo (301-400)


plesna teorija, bi bila ločitev med plesom in      glasbo      - in zgodbe obeh nam sočasno govorijo o telesu  C
polinezijski tradiciji) je vselej tesno povezan z      glasbo.     V kontekstih svetih obredov, rituala in čaščenja  C
prevzetosti, ki ga človek izkuša med plesanjem na rave      glasbo,      dolguje svojo avtentičnost liminalnemu, psihedeličnemu  C
plošče. Se spomnimo plesa, ko še enkrat slišimo      glasbo?     Nas glasba vrne v prostor in k zvoku teles, ki  C
strukturiranju uporabljali primitivne obrede in / ali      glasbo.     Čeprav so ljudje, ki so izhajali iz skupin Humphryjev  C
vsebovali napotke za ples s prijatelji na popularno      glasbo      in mešanje z gledalci.Namen Obredov Anne Halprin  C
raba drugih medijev, razmerje med plesom in      glasbo,      vpliv množične kulture in celo pri navidez tako  C
karakterne vloge, ki sta jih odigrala na posneto      glasbo      Private parts Roberta Ashleyja, ki je vsebovala  C
bolj splošno gledano povezava novega plesa z      glasbo      - pogosto gre za najtesnejšo skladnost, "ples  C
pogosto gre za najtesnejšo skladnost, "ples na      glasbo"      - označuje radikalen premik v zgodovini avantgardnega  C
plesna dela, ki strukturno sploh niso skladna z      glasbo      (razen če gre za naključje); analitični postmoderni  C
koreografiranje baletov. (18) To novo razmerje med      glasbo      in plesom je imelo praktične posledice: če je  C
Zame. Poslušal sem      glasbo      mojih čred, ki so zadovoljno blejale, žvečile  C
kulturo sedemdesetih let. Torej sem uporabila      glasbo,      da bi priklicala kulturo šestdesetih let.Glasba  C
rekoč enak tistemu pri plesu, kolikor je mogoče      glasbo      in ples sploh narediti za identična. Romantična  C
partnerju ali okolici, ter bili zatopljeni v      glasbo      in izkušnjo gibanja.Pogosto so plesali tako  C
svoboden in prav nič "zadrgnjen". Skupaj z rock      glasbo      tistega obdobja se je ples okrepil in kristaliziral  C
bi ohranili avtentičnost odličnega nastopa, v      glasbo      vpeljejo snemalno tehnologijo.Repeticija, ki  C
za Attalija arhetip novega koda. Ker gre za      glasbo,      ki jo glasbeniki ustvarjajo sami in jo izdajajo  C
Založbe in klubi, ki so se ukvarjali s tovrstno      glasbo,      so podlegli istim silam, ki so spravile na kolena  C
lahko uvrstili v rubriko kompozicije. Ko gre za      glasbo,      človek pomisli na pank v San Franciscu in Los  C
Nikaragvi. *Muzak, zaščiteno ime za posneto      glasbo,      ki ima vlogo glasbene kulise, ki jo prek radia  C
kritika naravnega se začne s pretrganjem vezi med      glasbo      in koreografijo.Schopenhauer je v glasbi videl  C
Variations V (1965), tradicionalno razmerje med      glasbo      in plesom prav nasprotno. Oder je ožičen z elektrons  C
samo, da Cunninghamovi plesalci ne plešejo na      glasbo;      koncentrirati se morajo tako, da ne bo vplivala  C
La Monte Younga in Earla Browna, da so pisali      glasbo      ter snovali scenografije za njegovo skupino  C
je posrkal iz mene. Torej sem se zapolnil z      glasbo,      pogovorom in pijačo ter postal pijan kot čep  C
trdil, da so bliskavice; grmenje je preglasilo      glasbo.     Tri ženske so stekle iz vrste, za njimi pa so  C
realizacijo. Astronomija, ki bi hotela realizirati      glasbo      sfer, bi spodletela.To je bil pač boren sen  C
pa tudi rimski) redno imeli tudi geometrijo,      glasbo      in gimnastiko, je bila antična, srednjeveška  C
dosti razpravljali o analogiji med retoriko in      glasbo,      čeprav je Kvintilijan posvetil eno poglavje  C
naslovom Musica autoschediastiké poveličuje      glasbo      kot višjo obliko govorništva.Leta 1606 je to  C
hrup orožja ali pa grmenja ne zdi primeren za      glasbo,      saj bi poškodoval ušesa, tako kot bi premočen  C
narediti, je treba vedeti: Praktiki zapisujejo      glasbo      med pet črt, ki se jim dodajajo še druge, če  C
najbrž globljo in dolgotrajnejšo izkušnjo z      glasbo?     Vendar pa sama topika Kompendija z ozirom na  C
v filozofski misli časa utemeljen pogled na      glasbo.     A v Descartesovem delu je mogoče videti več kot  C
verjel, da je z njimi mogoče pojasniti celoto:      glasbo      kot objekt slušne zaznave z določenim učinkom  C
in filozofske poti sklenil obravnavati prav      glasbo.     Čeprav na to vprašanje ni neposrednega odgovora  C
je brez dvoma vključevala tudi ukvarjanje z      glasbo,      petje in morda tudi igranje. Predvidevati smemo  C
peti bodisi enoglasni koral, izvirno liturgično      glasbo,      ali pa ustrezni repertoar motetnih in večglasnih  C
glasbeni razgled mladega Descartesa, katero      glasbo      je dejansko poznal, do katere mere je razvil  C
moral imeti Descartes tudi osebno izkušnjo z      glasbo:      iz njegovega Kompendija je jasno razvidno, da  C
bistvena lastnost Descartesovega pogleda na      glasbo      in Descartesove glasbene estetike: Tisto, kar  C
To tudi pomeni, da v Descartesovem pogledu na      glasbo      ni razlike med fizikalnim, akustičnim, in zgolj  C
domnevnega opisa ne beremo z mislijo na dejansko      glasbo      Descartesovega časa, lahko vidimo v njem Descartesov  C
opisu oz. razlagi se je treba vprašati, katero      glasbo,      če sploh katero, bi mogel imeti Descartes v  C
simetrično izpeljane kompozicije - ne sklada z      glasbo,      ki jo predvideva in na katero se nanaša predzadnje  C
neskončnost, vendar pa ni sprevidel in glede na      glasbo,      ki jo je lahko imel v mislih, tudi ni mogel  C
je pomenljiv, saj razkriva njegov pogled na      glasbo      in kaže, da si je tonsko gradivo kompozicije  C
katero zgodovinsko resnično, njemu poznano      glasbo      je imel Descartes ob snovanju Kompendija v svoji  C
Descartesovi opisi se torej ne nanašajo na      glasbo      njegove dobe in še zlasti ne na v Descartesovem  C
je ob iskanju odgovora na vprašanje, katero      glasbo      je imel Descartes v mislih, treba vprašati tudi  C
ki jih pri tem poudarja, niso bili v skladu z      glasbo      njegovega časa, se pravi z glasbo druge pol  C
v skladu z glasbo njegovega časa, se pravi z      glasbo      druge pol. 16. stol. Zarlino pač ni bil teoretik  C
precejšnji meri spekulativen, ni bil v skladu z      glasbo      njegovega časa, in toliko manj je Descartesov  C
njegove razprave o njej. Descartes vidi in razlaga      glasbo      kot nekaj dvorazsežnega; prva razsežnost obsega  C
slednjič vzbujanju ugodja. V tem pogledu na      glasbo      je opazna popolna odsotnost pojmovanja melodije  C
vendarle razviden Descartesov širši pogled na      glasbo      in njen smisel; ker je ta znotraj sebe skladen  C
starejše refleksije o glasbi sploh, predstavljal      glasbo      kot sredstvo za vzbujanje različnih duševnih  C
bi bili modusi, čeprav abstrakcije, vezani na      glasbo      kot nekaj zgodovinskega.Z vsem tem je Descartes  C
osnovnih principov. Poskus to izvesti, videti      glasbo      kot zapleteno, vendar na nekaj najosnovnejših  C
prepričanja o tem, da je vse, in torej tudi      glasbo,      mogoče razložiti in zvesti le na nekaj osnovnih  C
vprašanje, ni le vprašanje Descartesovega pogleda na      glasbo,      saj zadeva vsako teoretično razpravljanje o  C
uprizoritvene umetnosti, ki zajema maskiranje, ples,      glasbo      in gledališče.Izvori še niso povsem pojasnjeni  C
jezero (1981) brez glasbe in Pulcinello (1987) na      glasbo      Stravinskega. Ameriško baletno gledališče   C
značilni baleti na *klasično in *neoklasično      glasbo,      brez zgodbe in z minimalistično kostumografijo  C
kostumografijo. Značilna so neoklasična dela na      glasbo      Stravinskega, kot je Agon (1957), in tudi bolj  C
kot je Serenada (1934), v katerem je uporabil      glasbo      Čajkovskega. Baldwin, James Arthur (1924 -  C
gledališka oblika plesa, ki združuje plesne korake,      glasbo,      scenografijo in koreografijo v zaokroženo celoto  C
Beraške opere, pri kateri je uporabil *Weillovo      glasbo.     Po tem ko se je usmeril proti marksizmu, je razvil  C
je pomembno vplivala na *romantično poezijo,      glasbo,      romanopisje, opero in slikarstvo v Veliki Britaniji  C
kateri se ples zliva z gledališčem, mimom in      glasbo,      utegne trajati osem, včasih celo dvanajst ur  C
rodno Andaluzijo (Impresije in pejsaži, 1918),      glasbo      in folkloro te pokrajine (Cante jondo, 1921  C
izpopolnjevala prek povezave s severnoindijsko klasično      glasbo      in plesnimi dramami, ki so izražale občutja  C
je pomembno vplivala na južnoameriški ples in      glasbo.     Zlitje afriških, azijskih in evropskih oblik  C
uporabljala obliko ci, ki združuje poezijo in      glasbo,      zrcali pesničino srečno zakonsko življenje.  C
duhovne drame, so pozneje dopolnili z drugačno      glasbo      in besedili (tropi); besedilo je bilo največkrat  C
kakršna je Temni stolp (1947), za katero je      glasbo      napisal Britten. Macready, William Charles  C
zaprtem prostoru, ki je združevala poetično dramo,      glasbo,      ples, petje, razkošne kostume in drage posebne  C
vključil v komedijo Vihar (1611, sl. 1942).      Glasbo      za Miltonovo delo Komus (1634) je prispeval  C
oblikoval v govorno obliko ljudske, farsične drame z      glasbo,      v kateri nastopajoči niso nosili mask. Značilni  C
osemdeset komedij in fars, okrašenih z živahno      glasbo,      v katerih je združil komedijo slapstick s socialnim  C
stalni ansambel Newyorškega mestnega centra za      glasbo      in gledališče, ki je uprizarjal pretežno dela  C
in divji ritmi Posvečenja pomladi (1913) na      glasbo      Stravinskega so razbesnili tedanji Pariz, čeprav  C
igrali eno za drugo tudi takrat, kadar so takšno      glasbo      izvajali instrumentalno, to je vodilo k nastanku  C
Monk, ki je obilno uporabljala živo in posneto      glasbo,      film, kostume in rekvizite.Vse to je še vedno  C
satiričnih romanov pod skupnim naslovom Ples na      glasbo      časa (ime je povzel po Poussinovi sliki); prvi  C
literarno gibanje, vendar je imela velik vpliv na      glasbo      in nekoliko manj razločen na slikarstvo (glej  C
tehnike, je prinesla tesnejšo povezanost med      glasbo      in poezijo, ki se je kazala v *Schubertovih  C
drami Svatba (1901), v kateri je združil ljudsko      glasbo,      slikarstvo in popularno poezijo, je dramatiziral  C
postavitev zasnoval tudi prizorišče in ji izbral      glasbo.      S.   D
in Janez Hočevar Rifle. Tokrat s slovensko      glasbo      Gregor Pirš   D
dogodka. Če se Dunajčani zlahka identificirajo z      glasbo      obeh Johannov Straussov in Franza von Suppéja  D
naštudirani. Crankov sodobnik Kurt-Heinz Stolze je      glasbo      za balet zasnoval kot variacije na teme klavirskih  D
Elizabeth Dalton. Skladatelj Kurt-Heinz Stolze je      glasbo      za balet, ki je nastal po istoimenskem Shakespearovem  D
najstarejši spomin: kinkajoč poskušam preslišati      glasbo,      ki me zapeljuje skozi steno družinske spalnice  D
motnost pogleda nekaterih profesorjev Akademije za      glasbo.     Sam sem študiral in diplomiral v tujini, dobro  D
Ponnellov dar dialoga režiserja in scenografa z      glasbo      in operno vsebino.Bil je morda zadnji režiser  D
vsebino. Bil je morda zadnji režiser, ki nad      glasbo      ni izvajal režijsko-scenskega nasilja, ampak  D
skladatelj Stanko Juzbašić, ki je napisal nevtralno      glasbo      za godala, s katero zvočno dopolnjuje interakcijo  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA