nova beseda iz Slovenije
subjekt deluje na objekt, in 3. teleološka | filozofija, | ki se sprašuje po telosu ali smotru subjekta | B |
slavospevu umetnosti še dlje, ko pravi, da se | filozofija | v svoji dopolnitvi vrača v umetnost in mitologijo | B |
in mitologijo, iz katerih je prvotno vzšla. | Filozofija | sama namreč ne more pripeljati k ”tistemu najvišjemu | B |
kot misleca, medtem ko umetnost to zmore. ” | Filozofija | sicer res doseže tisto najvišje, toda do te | B |
ne najdemo več eksplicitne trditve, da se bo | filozofija | v svoji dopolnitvi vrnila v umetnost oziroma | B |
in ista neskončna narava, tako da je celotna | filozofija | pravzaprav - filozofija narave <Naturphilosophie | B |
tako da je celotna filozofija pravzaprav - | filozofija | narave <Naturphilosophie>, nauk o Vsem.[ | B |
posebej spornih berlinskih predavanjih z naslovom | Filozofija | mitologije [1842] na primer pravi: ”Narave | B |
ki v knjigi Schelling in moderna evropska | filozofija | poudarja razliko med Schellingovim in Heglovim | B |
s tem pravi: ”Schelling trdi, da je njegova | filozofija | kot takšna vedno že znotraj narave in se s tem | B |
Izrekel ga je na tistem robu, na katerem se | filozofija | prevesi v pesništvo ali v mistiko... in ravno | B |
Sicer pa je budizmu bližja Schopenhauerjeva | filozofija | slepe, iracionalne volje, vendar o njej morda | B |
njej je veliko več, v nekem smislu prav vsa | filozofija! | Janez. | B |
prvi pogled sta Schellingova in Wittgensteinova | filozofija | zelo daleč narazen, toda - kako že pravi tisti | B |
ostaja zastrta, dokler je ne reflektira v duhu. | Filozofija | narave in mitologija sta pri Schellingu tesno | B |
neposredno ista z Bogom, pa je panteistična | filozofija | narave, ki jo je zasnoval v svojih ”klasičnih | B |
Ali je v njih kaka logika? Je to še vedno | filozofija | - ali bolj nekakšna Schellingova osebna meditacija | B |
in kje mora kozmologiji priskočiti na pomoč | filozofija | ali celo teologija.Italijanski filozof kozmolog | B |
stvarjenje iz niča“ (creatio ex nihilo): ko | filozofija | ali teologija govorita o stvarenju iz niča v | B |
neskončnosti. Kot je znano, je že klasična | filozofija | uvedla razlikovanje med pojmoma potencialna | B |
sholastično“ spekuliranje, ki ga je novoveška | filozofija | presegla šele z velikimi napori.Povrh vsega | B |
trachtungen, Berlin, 1921). Cassirer, Ernst (2): | Filozofija | razsvetljenstva, Claritas, Študentska založba | B |
Enciklopedija filozofskih znanosti (II) - | Filozofija | narave, prev. Robert Vouk, v: Razpol 11, | B |
Transcendentalna estetika, prev. Zdravko Kobe, v: | Filozofija | skoz psihoanalizo VII, Analecta, Ljubljana | B |
Suhrkamp Verlag, Frankfurt, 1985. (Hrvaški prevod: | Filozofija | mitologije I-II, Demetra, Zagreb, 1997 in 2000 | B |
Goetheja. Za Prešernovo poezijo stoji večja | filozofija | kakor za Goethejevo. Favstovsko načelo, kakor | B |
diplomiral s stopnjo bakalavreata na temo „Državna | filozofija | pri Novalisu”.V letu 1993 na isti akademiji | B |
Tisnikarjevimi ilustracijami) Pogovori pod šotori ( | filozofija | za odraščajoče) Temelji humanizma (brošura | B |
vzgojiteljem (esej o vzgoji) Četrti mag ( | filozofija | v zgodbi) Tri barve sveta (eseji) Prevedel | B |
dokaz iz avtoritete, kakor ga pozna klasična | filozofija, | a če ga tu in tam le uporabljam, potem skušam | B |
resnično obstoječega ‒ ni tako preprosto. Tako | filozofija, | kakor tudi posamezne znanosti, nas vedno znova | B |
diplomiral s stopnjo bakalavreata na temo »Državna | filozofija | pri Novalisu«.V letu 1993 na isti akademiji | B |
Tisnikarjevimi ilustracijami) Pogovori pod šotori ( | filozofija | za odraščajoče) Temelji humanizma (brošura | B |
vzgojiteljem (esej o vzgoji) Četrti mag ( | filozofija | v zgodbi) Tri usode (biografski eseji o Tisnikarju | B |
manj pa njihove sistemsko mišljene spise. | Filozofija | mi pomeni veliko, vendar ji ne zaupam povsem | B |
se z njimi skušal primerjati! - menim, da je | filozofija | vredna toliko, kolikor se je sposobna sama | B |
Tudi s Koliko, Kako, Kdo ... A | filozofija | pozna neko vprašanje in vprašalnico tega vprašanja | B |
vzroke ali v humanističnih vedah tudi razloge. | Filozofija | pa išče stvarem namena.Vse druge vede so v nekem | B |
položen v zgodovino narave in človeka. Samo | filozofija | išče to, kamor je vse skupaj namenjeno.Tudi | B |
teologija po prvi osebi vsega obstoječega, medtem ko | filozofija | išče naravo in zadnji smisel vsega obstoječega | B |
smisel vsega obstoječega. Lahko tudi rečemo: | filozofija | išče smisel ali smoter stvari.Če nas fizika | B |
nauči, kako hišo uredimo in okrasimo - pa nas | filozofija | pouči, ali je sploh smiselno hišo graditi.Če | B |
in smotrnost v celoti in v oziru na celoto. | Filozofija | pa bi bila bolj žalostna veda, če bi samo vpraševala | B |
vprašanje Čemu, dajala na to pravilen odgovor. A | filozofija | ne more iz lastne kože, kakor je imel navado | B |
in na svoje vprašanje in si prav odgovorila. | Filozofija | operira s premisami in logiko, tu pa ni nobenega | B |
kam je svet s človekom namenjen. Da bi lahko | filozofija | dobila odgovor na to temeljno vprašanje in se | B |
vprašujejo, kakšen naj bo človek, da bo prav, bo | filozofija | prav s pomočjo razodete resnice iz teologije | B |
etika, za katero smo se nekako domenili, da je | filozofija | morale. Filozofija, ki ne privede do etike | B |
je filozofija morale. . /\ .. stran 11 . \/ | Filozofija, | ki ne privede do etike, je samo sistem filozofskih | B |
veljati za filozofijo v polnem pomenu besede. | Filozofija | mora kot svoj pridelek ponuditi človeku napotek | B |
je najbližje izpolnitvi človekovega smisla. | Filozofija | je torej po eni strani razlaga človekovega smisla | B |
lovečnosti, se pravi s kršitvami resnice in pravice. | Filozofija, | ki je vredna svojega imena, mora tako voditi | B |
človeku pripravil večno in odrešeno domovanje. | Filozofija | pa vodi človeka k sicer minljivi, a v svoji | B |
v smislu etike, ekonomije in politike. Zato | filozofija, | ko odpira človeku notranje čute za lepoto, kakor | B |
in samega sebe. V zadnji konsekvenci predlaga | filozofija | v svojih pridelkih človeku isto življenjsko | B |
organiziranega v smislu izobražene filozofije - in prava | filozofija | mora vzdržati kontrolo vere, preizkušane po | B |
genij nazadnje izkaže za tepca... Obe, prava | filozofija | in prava vera, pa se morata skupaj izkazati | B |
podlaga za doktrino kakega političnega sistema. | Filozofija, | ki je v svojem sofističnem dekadentnem krilu | B |
retorično pripisoval Protagoras. A kako naj | filozofija, | vsaj za »sodobno« je mogoče to reči (v narekovajih | B |
je mogoče to reči (v narekovajih, ker prav | filozofija, | in tudi formalne vede kakor npr. matematika | B |
na to, kar naj bi bilo in kako naj bi bilo. | Filozofija | si še vedno ni opomogla od šoka ki ji ga je | B |
pred natančnostjo in absolutnostjo. Danes si | filozofija | upa izrekati samo take sodbe, do katerih je | B |
imenuje sklep ali dokaz. V nekem smislu je taka | filozofija | podobna državni statistiki, kjer tisti, ki podatke | B |
preračunava z natančnostjo vsaj treh decimalk... | Filozofija, | ki hoče resnično ugotoviti mero stvari, se mora | B |
namenu, ki ga je vanj položil Stvarnik. Dobra | filozofija | je tako odvisna od dobre vere, pri kateri si | B |
postavke, ki vžig filozofije šele omogočajo. | Filozofija | nima lastne luči in lastnega ognja, luč in ogenj | B |
vsako veliko poezijo stoji prav tako velika | filozofija; | tudi za vsako veliko filozofijo mora stati še | B |
samega, kakor jo izražajo stavki vere. Velika | filozofija | je mogoča samo v okrilju in s podporo velike | B |
narekovaje, ker modernost, se pravi začasnost, in | filozofija | nista združljivi zadevi. Začasna, moderna, | B |
sodobna« je lahko sofistika, ne lahko, je obvezno, | filozofija | pa, če je to, kar ime obljublja, je večna: | B |
obljublja, je večna: philosophia perennis! | Filozofija | namreč išče odgovor na najstarejša od vseh vprašanj | B |
čase, če so napačni, so tudi to za vse čase. | Filozofija | ne pozna odgovorov, ki bi veljali samo v tem | B |
Enako Avguštin, enako Tomaž. Resnična | filozofija | je vedno mlada kakor resnična umetnost.Samo | B |
predstavlja kot mod(er)ni pojav, se pravi »sodobna | filozofija« | , to je zmotno od vsega začetka. Ljudem, ki se | B |
jedilnem listu te nasičenosti naj bi izpisala tudi | filozofija. | Ali lahko filozofija tolaži in potolaži, kakor | B |
naj bi izpisala tudi filozofija. Ali lahko | filozofija | tolaži in potolaži, kakor je verjel Boecij, | B |
sprejme njegovo pravo in edino tolažbo. Je potem | filozofija | odveč, ko ne more bolj potolažiti kakor človek | B |
sprevrženega Jezusovega nasveta je usmerjena resnična | filozofija. | Filozof je človek s kar se da mladim, v resnici | B |
pametjo nepoučenega in nevzgojenega otročaja. | Filozofija | je torej kljub svojim mejam, ki se jih mora | B |
mora prav filozof še posebej zavedati in se je | filozofija | zadnjih nekaj stoletij hudo pregrešila zoper | B |
pridružuje. Bralcu sem dolžan pojasnilo, česa me uči | filozofija, | kakor jo sam vidim in se pri njej učim, to je | B |
učim, to je namreč glavni namen tega spisa. | Filozofija | me uči, da svet resnično obstaja, da ga lahko | B |
je torej oseba, ki je potemtakem Bog. Ista | filozofija | pa me uči tudi tega, kar je analogija prejšnjemu | B |
umetnost, oboje sicer nekoliko manj kakor vera in | filozofija, | podobno kakor arheologija in paleontologija | B |
smisla, reda v stvareh in smisla v življenju. | Filozofija | me tako uči poglabljati in širiti pogled v prostoru | B |
napovedujejo pot, ki je še pred menoj in pred nami. | Filozofija | me uči merjenja in tehtanja.Da znam meriti in | B |
prostorov, in ena teh poti, eden teh vhodov, je tudi | filozofija. | A filozofija, ki jo poučuje Bog sam in njegovi | B |
poti, eden teh vhodov, je tudi filozofija. A | filozofija, | ki jo poučuje Bog sam in njegovi modri, se razlikuje | B |
Pridelki filozofije so trojni: so to, kar | filozofija | ugotavlja in izreka; so to, kar filozofija spremeni | B |
kar filozofija ugotavlja in izreka; so to, kar | filozofija | spremeni v človeku in so to, kar filozofija | B |
filozofija spremeni v človeku in so to, kar | filozofija | spremeni v človeških skupnostih in človeštvu | B |
samo prvo košaro pridelkov, se pravi to, kar | filozofija | ugotavlja in izreka.A že tu se pota močno ločijo | B |
A že tu se pota močno ločijo. Pristna | filozofija | poskuša tudi najbolj zapletene stvari izraziti | B |
stavkih. Drugače nepristna, se pravi sofistična » | filozofija« | , ki skuša tudi najbolj primitivne ugotovitve | B |
v resnici veljati »ne« in narobe, potrebuje | filozofija | tretjo najpomembnejšo besedo: »morda«.Brez | B |
tedaj, ko je ta prej umrl svetu. Tu se vera in | filozofija | snideta. Prijateljevanje s smrtjo pa ima za | B |
ve, da je na začetku vsega beseda, saj sicer | filozofija | sploh ne bi bila mogoča, sicer ne bi imeli merila | B |
je dovolj velika, da poplača ves trud, ki ga | filozofija | zahteva zase.Skoraj vse oblike napadalnosti | B |
očitnim in skritim. . /\ .. stran 72 . \/ | Filozofija | ne išče očitnega, temveč skrito.Torej ni resna | B |
predstavljamo filozofe na zabaven način? Ali pa je | filozofija | tako resna in globoka zadeva, da humorja ne | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |