nova beseda iz Slovenije

'zakona o financiranju občin' (801-900)



     zakona o financiranju občin.   G
     novele zakona o financiranju občin.  G
     v okviru zakona o financiranju občin.   G
     ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN, EPA 1088-IV.  G
     variante zakona o financiranju občin so narejeni.  G
     lokalni samoupravi ali zakona o financiranju občin.  G
     regionalnega razvoja in ne zakona o financiranju občin.  G
     okvira predlaganega novega zakona o financiranju občin.   G
     Predlog zakona o financiranju občin, ki je pred nami bom   G
     nadaljevala s tem predlogom zakona o financiranju občin.   G
     predlog zakona o financiranju občin gre tudi v tej smeri.   G
     tega novega zakona o financiranju občin res prisluhnemo občinam.   G
     Predlagan predlog zakona o financiranju občin celostno ne rešuje   G
     In dolgoročno, glede na sedanji tekst zakona o financiranju občin,   G
     predlogom zakona o financiranju občin, o katerem danes razpravljamo.   G
     potrebno vstopiti v spremembo 22. člena zakona o financiranju občin.   G
     usmeritve tudi novega zakona o financiranju občin in tudi nov zakon o   G
     opredeljen v predlogu zakona o financiranju občin, sicer ni zagotovljena   G
     proračuni, ki bodo napisani na podlagi zakona o financiranju občin, tega   G
     Pred vami je nov predlog zakona o financiranju občin, ki prinaša dodatne   G
     predlog zakona o financiranju občin je, lahko rečemo eden najpomembnejših   G
     zakona o financiranju občin v členih, ki predpisujejo način zadolževanja.   G
     predlog zakona o financiranju občin v tej fazi večjim mestnim občinam, na   G
     Predlog zakona o financiranju občin v poslanski skupini Slovenske ljudske   G
     naredili, da bi glede na spremembe zakona o financiranju občin, o katerem   G
     lanskem letu spremenili tudi določbe zakona o financiranju občin, v smislu   G
     27. členu zakona o financiranju občin, ne predstavljajo zadostnega motiva.   G
     so nelogične in nesmiselne, ki v novem predlogu zakona o financiranju občin   G
     omenjeni zakon, torej predlog zakona o financiranju občin zelo kratkotrajne   G
     2005 sprejel spremembe dopolnitve zakona o financiranju občin, s katerim so   G
     pripravljen predlog zakona o financiranju občin, in da zakon o financiranju   G
     zakona o financiranju občin pa določa, da se prihodki občine za financiranje   G
     zakona o financiranju občin se delež izvirnih prihodkov občin znižuje za kar   G
     Ob obravnavi predloga zakona o financiranju občin bi morali biti seznanjeni z   G
     Cilji zakona o financiranju občin, kot so bili našteti, bodo, tako ocenjujemo   G
     imamo tukaj tudi skozi spremembo zakona o financiranju občin recimo 36.a člen,   G
     Predlog zakona o financiranju občin ni povezan s pravnim redom Evropske unije,   G
     veljavnega zakona o financiranju občin v deležu 35% uvršča med lastne prihodke   G
     zakona o financiranju občin bi bilo treba občine najmanj seznaniti z izračunom   G
     novele zakona o financiranju občin, kjer mora biti podana celovita rešitev, ne   G
     je po sprejemu zakona o financiranju občin dala neka nova naloga, potem razumem   G
     temelji na načelih opredeljenih v 3. členu predloga zakona o financiranju občin   G
     celotnega paketa zakonodaje s področja pokrajin in zakona o financiranju občin.   G
     Kot sem že omenjal, je tudi v nasprotju z 22. členom zakona o financiranju občin.   G
     Ko so se občine uvajale, so bile že volitve izpeljane, pa še ni bilo zakona o financiranju občin.  G
     Zdaj druga stvar je, kar zadeva seveda samega tega zakona oziroma sprememb zakona o financiranju občin.  G
     S tem predlogom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin pa se ta pozicija še dodatno izboljšuje.   G
     Kar zadeva vladne argumente, gre za naslednje. 22. člen zakona o financiranju občin ni argument, nima s tem nobene zveze.  G
     Če dovolite, bom najprej spregovorila o prvem, češ da naj bi bilo to v neskladju z 22. členom zakona o financiranju občin.  G
     Če boste ta predlog zavrnili, potem seveda ne želite na transparenten način sprejemati sprememb zakona o financiranju občin.  G
     V poslanski skupini Nove Sloveniji - krščansko ljudske stranke bomo predlagane spremembe zakona o financiranju občin podprli.  G
     Slovenska ljudska stranka bo z veseljem podprla to spremembo zakona o financiranju občin, preprosto z enega temeljnega razloga.  G
     Tudi nekatera druga določila iz 22. člena zakona o financiranju občin bi bilo treba ponovno prevetriti in sodimo, da spremeniti.  G
     Drugi korak za izboljšanje finančnega položaja občin pa bo sprejem predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     Govorimo o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in nadaljujemo s predstavitvijo stališč poslanskih skupin.  G
     S spremembami zakona o financiranju občin v letu 2005 je bilo končno zagotovljeno, da se je občinam zagotovilo več sredstev finančne izravnave.  G
     CVETKA ZALOKAR ORAŽEM: Hvala lepa. 2. člen spremembe zakona o financiranju občin govori o obsegu, ki ga lahko dosežejo občine pri zadolževanju.  G
     Prehajamo na 19. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN, SKRAJŠAN POSTOPEK G
     Mislim, da bo prej kot slej potrebno ta trend ustaviti s krepko spremembo Zakona o financiranju občin, ki pa mora biti primerljiv z evropskim početjem.  G
     Predlogu poslanke za amandma k 2. členu je nasprotovala vlada, ker je le-ta po njenem mnenju v nasprotju z določbo 22. člena zakona o financiranju občin.  G
     Nadaljujemo s prekinjeno 19. točko dnevnega reda, to je z obravnavo predloga o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin - skrajšani postopek.  G
     Se pa strinjam, da to ni idealna rešitev in zato pripravljamo spremembo sistemskega zakona o financiranju občin, ki mora na drugačen način reševati te probleme.  G
     Pogoji za to so idealni in ne mešati lepo vas prosim ustanavljanje mestnih občin s pogojem regionalizacije, s pogojem sprejemanja zakona o financiranju občin itd..  G
     Ker samo zadolževanje posamezne občine in povečevanje tega limita je pravzaprav odgovor, ki ga danes skupaj pri spremembah zakona o financiranju občin želimo doseči.   G
     Državni svet pa ne pogojuje nastanka mestnih občin in zakon itd. s sprejemanjem regionalizacije, ampak pogojuje s spremembo zakona o financiranju občin, ja pa kaj še.  G
     V Poslanski skupini Nove Slovenije smo odločno podprli spremembe Zakona o financiranju občin, ki so v letu 2005 uvedle sofinanciranje delovanja skupnih občinskih uprav.  G
     Če drži, da zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, obstoječi, ni v skladu z evropsko listino o lokalni samoupravi, je potrebno ta zakon uskladiti.  G
     V Slovenski nacionalni stranki predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin zaradi veliko koristnih dejstev, ki jih vidimo, ne bomo nasprotovali.  G
     V poslanskem klubu Liberalne demokracije bomo spremembe zakona o financiranju občin podprli, kljub temu da imamo velike pomisleke, ki smo jih danes v dolgi razpravi tudi izražali.  G
     Vsekakor bomo pa celovito proučili izvajanje uredbe, še posebej v odnosu do veljavnega zakona o financiranju občin in če bomo ugotovili, da je potrebno spremeniti, bomo to tudi storili.  G
     Morebiti bi imel 25. člen zakona o financiranju občin kakšno zvezo s tem, ker tam se pa eksplicitno navaja, kateri so tisti prihodki, ki se ne štejejo v lastne prihodke in ta ni naštet.  G
     Tudi 22. člen zakona o financiranju občin na noben način ni kršen, kajti ta zakon samo pravi, da so odhodki občin za financiranje porabe samo tisti prihodki, ki so določeni z drugimi akti.  G
     Prehajamo na odločanje o naslednjem predlogu sklepa: Potrdi se uradno prečiščeno besedilo zakona o financiranju občin. Glasujemo. Navzočih je 69 poslank in poslancev, za je glasovalo 68, proti nihče.   G
     Naj končam, da amandma predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in celotni zakon gre in je narejen pravi korak v pravo smer, zato sem prepričan, da ga je treba podpreti.   G
     No, temu sklepu je potem naprej dodano tudi, da pristojna ministrstva oziroma vladne službe pripravijo predlog za dodelitev dodatnih finančnih sredstev v skladu s 26. členom zakona o financiranju občin.  G
     Ti podatki so na voljo po slovenskih občinah, zelo natančni, že od leta 1995, v skladu z veljavno zakonodajo, tako kot je bilo to postopkovno opredeljeno v spremembi zakona o financiranju občin leta 1998.  G
     Namreč, zakon v 17. členu sprememb zakona o financiranju občin izrecno govori, da se v dovoljeni obseg zadolževanja štejejo blagovni krediti, lizingi in vsakršna druga pogodbena finančna obveznost občin.   G
     To pa je en velik projekt urejanja lokalne samouprave, tudi urejanja zakona o financiranju občin, tudi urejanja mestnih občin in kajpak umestitve vsega tega v relacijo z bodočimi pokrajinami in državo kot celoto.   G
     Konec koncev lokalni skupnosti oziroma naši občini Radeče že tako ta koncesnina ne gre v primerno porabo, zaradi zakona o financiranju občin, zato mislim, da je vendarle pomembno, da se ta problem reši po hitrem postopku.  G
     Vendar žal, višina družbenega produkta, s katerim se razpolaga na lokalnem nivoju, na nivoju občin, je daleč premajhna, čeprav se je v zadnjih dveh, treh letih z reformiranjem Zakona o financiranju občin veliko spremenilo.  G
     Spremembe zakona o financiranju občin so bile ene najbolj težko pričakovanih, saj je veljavni zakon poln neprimernih rešitev, ki nimajo več nikakršne zveze z realnostjo in predvsem težkim finančnim položajem, v katerih so občine že nekaj časa.  G
     Ker tukaj sedim skupaj z ministrskim kolegom dr. Žagarjem, ki je dobil pomembno pristojnost na tem področju, še posebej pri pripravi novega celovitega zakona o financiranju občin, bo brez dvoma tudi to eno od vprašanj, ki jih bo pač ta zakon moral urediti.   G
     Zato je utemeljena ureditev iz zakona o financiranju občin, da se globe upoštevajo kot vir financiranja občin, če tudi primarno pomenijo odmeno za storjeno kršitev določenih primerov ravnanja, ki so določene z nekim razlogom - da je v družbi vzpostavljen red.  G
     Če je treba določiti,da je komunalni prispevek namenski prihodek občinskega proračuna, potem, prosim lepo, predlagajte spremembo zakona o javnih financah ali zakona o financiranju občin in napišite, da je komunalni prispevek namenski prihodek občinskih proračunov.  G
     Čim prej je treba pripraviti spremembe in dopolnitve zakona o financiranju občin, zakon o prekrških pa naj ureja tisto kar ureja zakon o prekrških, ne pa, da je to vir financiranja ali pa, bom rekel, popravek nekaterih napak v zakonu o financiranju lokalnih skupnosti.   G
     Minister za finance in minister Žagar sta v tem istem času v državni zbor prinesla spremembe zakona o financiranju občin in zamolčala negativno mnenje, ki je seveda pomenilo, da bi bilo potrebno v zakonu o financiranju občin narediti ustrezno sistemsko spremembo glede finančne izravnave občin.  G
     Mi smo se odločili, da sklep, ki ga je predlagal kolega Cvikl, podpremo, kajti menimo, da je čas, ko sprejemamo spremembe zakona o financiranju občin in s katerim bistveno povečujemo višino zadolževanja občin, nujen, da pravzaprav ob tem naredimo tudi neko bilanco, koliko so občine v resnici zadolžene.  G
     Seveda pa glede na velike finančne probleme, s katerimi se v zadnjih letih ubadajo občine, predvsem manjše, bi bilo smiselno razmisliti in najti ustrezno rešitev, kako naj se obravnavajo tovrstni prihodki, plačane od glob, v okviru potrebnih sprememb zakona o financiranju občin, ki jih je vlada že napovedala.  G
     In v tem času za proračun čez dve leti se bodo občine skozi spoštovanje Zakona o financiranju občin, skozi svoji dve združenji, ki v tem trenutku zastopata njihove interese, tudi dogovarjale za proračun v naslednjih dveh letih in tudi znotraj tega dogovarjanja opredelile eventualne dodatne stroške iz tega naslova.  G
     Kar zadeva novega Zakona o financiranju občin, so te naloge zajete tudi skozi sam sistem povprečnine in bodo v prihodnje, ko se bo povprečnina izračunavala ob sprejetju vsakoletnih oziroma takratnih proračunov, te stvari tudi upoštevane in bodo stvar tudi dogovora med državo in lokalnim nivojem, torej lokalno samoupravo, občinami.  G
     Predlog zakona vsebuje nujne spremembe in dopolnitve zakona o financiranju občin, s katerimi so odpravljene nerazumne omejitve zadolževanja občin, ki pomenijo oviro za uresničevanje njihovih razvojnih programov, učinkovitejše zagotavljanje občinskih nalog v okviru regionalnih razvojnih programov ter za pospešeno črpanje evropskih sredstev.  G
     Predlagam, da pred nadaljevanjem razprave državni zbor odloči o naslednjem proceduralnem predlogu: Državni zbor poziva vlado Republike Slovenije, da državnemu zboru nemudoma, torej še pred nadaljevanjem obravnave predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin v drugi obravnavi, predloži podatke o stanju dolga v občinah, kot to veleva veljavna zakonodaja.  G
     Drugi člani pa so nasprotno menili, da je namen pobiranja glob s strani lokalnih skupnosti ne le v smislu pridobivanja prihodkov iz tega naslova, ampak mora biti cilj ureditev na primer mirujočega prometa v naseljih ter da je potrebno problem financiranja občin reševati na nivoju države in obravnavi zakona o financiranju občin, ki je pravi naslov za ureditev tega sicer perečega vprašanja.  G
     Občine pomenijo to, da mi s 5% bruto produkta, po oceni, upravljamo razpršeno na nivoju celotne Slovenije, približno enakomerno, še posebej s sprejetjem novega Zakona o financiranju občin in da je iz tega naslova ta sistem upravljanja bistveno bolj učinkovit, ker je približan ljudem in v tistih delih, kjer je seveda manevrski prostor, se samostojno občine odločajo o teh vsebinah, o teh prioritetah in podobno velja za pokrajine.  G
     Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin vsebuje spremembe in dopolnitve, katerih cilj je, da se s povečanimi možnostmi dolgoročnega zadolževanja občin za točno določene namene financiranja investicij v lokalno javno infrastrukturo in dodatnim sofinanciranjem iz sredstev državnega proračuna pospeši uresničevanje občinskih razvojnih programov ter vzpostavi možnost za pospešeno črpanje evropskih sredstev.  G
     Zanimivo je, da so ocenjene finančne posledice, ki so kumulativno sicer za državni proračun pozitivne, za občinske proračune, kjer se tudi veliko upravnih postopkov vodi in se tudi zaračunavajo takse, pa bo pravzaprav to povsem nevtralno zaradi novega zakona o financiranju občin, ki zlasti v prvem letu, kasneje pa vsako leto manj pet let, tako rekoč vse takse všteva v lastne prihodke in to gre potem v glavarino in se skozi glavarino vrača v občino.  G
     Vendar sem prepričana, da je nujno potrebno, da je nadaljevanje, se pravi, sprememba samega zakona o financiranju občin, ki bo zagotovil bolj samostojen status občin, neodvisnost od izravnav iz državnega proračuna, da ne bo samo 19 občin tistih, ki bodo živele iz lastnih prihodkov, ampak da jih bo ravno obratno, morda 19 ali 25 tistih, ki bodo dobivale izravnavo, vse ostale pa bodo iz lastnih prihodkov lahko tudi načrtovale svoj razvoj in svoje življenje bolj avtonomno in bolj neodvisno od države.  G
     Uvod k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin odbor za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je kot matično delovno telo na 5. seji dne 9. septembra obravnaval vladni predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in se pri tem seznanil z mnenji, ki jo jih podali zakonodajno-pravna služba, župani različnih občin, obe združenji občin, komisija državnega zbora za nadzor proračuna in drugih javnih financ kot zainteresirano delovno telo ter državni svet Republike Slovenije.  G
     Uvod k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin odbor za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je kot matično delovno telo na 5. seji dne 9. septembra obravnaval vladni predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in se pri tem seznanil z mnenji, ki jo jih podali zakonodajno-pravna služba, župani različnih občin, obe združenji občin, komisija državnega zbora za nadzor proračuna in drugih javnih financ kot zainteresirano delovno telo ter državni svet Republike Slovenije.  G
     Prosimo, da se zagotovi za normalno sejo državnega zbora to, da se sklep zainteresiranega delovnega telesa, komisije za nadzor proračuna in drugih javnih financ, ki je bil sprejet 5.9. v okviru, pardon 2.9. in se glasi, da komisija za nadzor proračuna in drugih javnih financ predlaga vladi Republike Slovenije, da državnemu zboru še pred obravnavo predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin v drugi obravnavi - predlagali smo, da na sejo matičnega delovnega telesa - predloži podatke o stanju dolga v občinah, pri čemer se naj posebej predstavijo razpoložljivi podatki o blagovnih kreditih, finančnem in operativnem lizingu.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA