nova beseda iz Slovenije

'zakona o financiranju občin' (401-500)



     In v tem je problem tudi te spremembe zakona o financiranju občin.   G
     Mi pa to seveda prepuščamo 19.c členu zakona o financiranju občin kar tako mimogrede.  G
     Torej, če bi to bilo sestavni del tega zakona o spremembi zakona o financiranju občin.  G
     Smo v okviru tretje obravnave, torej pri zakonu o spremembi zakona o financiranju občin.   G
     Danes smo začeli tretjič obravnavati zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     Tu je bil amandma odbora za finance, ki je boljši kot predlagana sprememba zakona o financiranju občin.   G
     Še posebej, ko sem pregledal tudi stališča vlade, ki jih je dala k spremembi zakona o financiranju občin.   G
     Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN.  G
     Danes bomo sprejeli, torej ne danes, pod točko 1 spremembo zakona o financiranju občin, potem pa ustanavljali.  G
     Toda, poglejte, mi smo na 9. redni seji prekinili razpravo o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.   G
     Ta predlog spremembe zakona o financiranju občin, po moji oceni, bo slabo deloval na gospodarsko manj razvita območja.  G
     Skratka, verjamem, da smo s predlogom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin zakorakali v pravo smer.  G
     Predlagatelj zakona o financiranju občin, gospod Vili Trofenik, odkrito govori in se hvali, da je ta zakon kazen za nove občine.  G
     Nato pa bomo prešli na tretjo obravnavo 1. točke, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.   G
     To pomeni, da državni zbor prehaja 1. TOČKO te izredne seje, na PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN.  G
     Torej predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi in predlog zakona o spremembi zakona o financiranju občin.   G
     Ker pa ste tako ugotovili, predpostavljam, da boste podprli predlog zakona o financiranju občin, ki govori o primerni porabi na prebivalca.  G
     Predlog zakona o financiranju občin naj se umakne iz postopka sprejemanja v državnem zboru, ker je v nasprotju z ustavo Republike Slovenije.  G
     Torej prehajamo na prekinjeno 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - NA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN.  G
     Prvo je predlagal s svojim amandmajem poslanec Vili Trofenik, sicer tudi predlagatelj delno razveljavljenih sprememb zakona o financiranju občin.  D
     Se pravi, da zakona o financiranju občin ni bil slab, izvajanje zakona pa je bilo nepravilno, ali pa nepošteno, ali pa nekorektno do vseh ostalih.  G
     Danes ste na klop prejeli amandma k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin druga obravnava znotraj hitrega postopka.  G
     S spremembo zakona o financiranju občin, ki morajo na svoja pleča prevzeti večino prej državno financiranih kulturnih zavodov, se položaj še zaostruje.  D
     Pa seveda, če je to sprejeto, jaz mislim, se dogovorimo, če je ta zadeva urejena, s spremembo zakona o financiranju občin bo letelo ven in je stvar opravljena.  G
     To pa pomeni, da prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, na PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN, smo torej v tretji obravnavi.   G
     Za nadaljevanje 23. izredne seje so nam preostali še prekinjena 1. točka dnevnega reda - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     Predložene spremembe in dopolnitve zakona o financiranju občin vsebujejo nekatere nove sistemske elemente, ki bodo predvsem vplivali na razvoj v urbanih področjih.  G
     Jaz bi imel predlog, da če danes drugo obravnavo tega zakona zaključimo, da opravimo še tretjo obravnavo zakona o financiranju občin, če bo državni zbor tako želel.  G
     Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, hitri postopek, ni primerna osnova za pripravo zakona za drugo obravnavo in se zato ne sprejme."  G
     Ministrstvo za šolstvo in šport in ministrstvo za finance naj predstavita financiranje šolstva po spremembi zakona o financiranju občin, ki smo ga pred kratkim sprejeli.  G
     Ja, če je bilo moje izvajanje nepovezano in nekonsistentno, potem se le vprašam, kako je šele nepovezan in nekonsistenten ta predlog spremembe zakona o financiranju občin.  G
     Najprej omenjajo, da so v parlamentarnem postopku trije zakoni s področja lokalne samouprave, prvič, predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.   G
     Glejte, v 5. členu pri spremembi zakona o financiranju občin piše, oziroma v amandmaju piše, da se občine lahko dolgoročno zadolžujejo za investicije, ki jih potrdi občinski svet.  G
     Sam bom podprl in podpiram spremembo zakona o financiranju občin, predvsem v zvezi s tem, ker je bolj v kontekstu tudi listine o lokalni samoupravi, ki jo je podpisala država Slovenija.  G
     Zato še enkrat poudarjam, kako pomembno bi bilo, da bi pred začetkom veljavnosti tega zakona o financiranju občin oziroma hkrati z njim začel veljati tudi zakon o skladnem regionalnem razvoju.  G
     O predlogu, da se predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin sprejme po hitrem postopku, je zbor že odločil na 9. seji zbora, zato o tem predlogu ne bomo glasovali.   G
     Če bi bil ta nerazumen," to piše on, tega ne govorim jaz, "če bi bil ta nerazumen amandma sprejet, bi izničil celotno konstrukcijo zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin".  G
     Kajti, že ob uveljavitvi zakona o lokalni samoupravi - mislim zakona o financiranju občin - je bilo jasno izpostavljeno, da bo reforma lokalne samouprave stala 4 milijarde dodatnih tolarjev sredstev.  G
     Tretji sklep; odbor predlaga - kar se mi zdi tudi pomembno - da pripravi spremembe zakona o financiranju občin v segmentu, kjer se zagotavljajo sredstva občinam z nizkimi oziroma prenizkimi proračuni.   G
     To pomeni, da praktično pomenijo sredstva, ki jih dobi občina priznano skozi merila po tretjem odstavku 20. člena zakona o financiranju občin, državno, nepovratno pomoč za dokončanje ustrezne investicije.   G
     Eden glavnih problemov je, da ni ustrezne sistemske zakonodaje, predvsem zakonov o proračunskih načelih, zakona o skladih, zakona o opravljanju z državnim premoženjem in primernega zakona o financiranju občin.  G
     Samo namignemo naj, da so občine ustanavljali in njihovo uspešnost obljubljali celo takrat, ko zakona o financiranju občin še sploh ni bilo; bila pa so mnoga javna opozorila, da s to formulo nekaj ne bo v redu.  D
     Vendar je tu razpredelnica, ki je tudi prišla od vas, ki v naslovu pravi "Izračunan obseg finančne izravnave, ki bi se zagotavljala občinam ob upoštevanju predloga sprememb in dopolnitev zakona o financiranju občin".  G
     Gospod predsednik, predlagam, da bi dnevni red začeli s točko 2 - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi, pred točko 1 - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.   G
     Najprej sicer sprašujem, ker me zanima, katere so tiste proceduralne rešitve, da se bo zadeva hitro zaključila, ker smo šele v prvem branju zakona o financiranju občin, in potem je vrsta amandmajev, kjer se bo debata ponovila.   G
     Prav tako pa preveva skrb tudi tiste slovenske regijske kulturne ustanove, ki naj bi jih po 27. členu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o financiranju občin financirale lokalne skupnosti, a je Ustavno sodišče ta člen razveljavilo.  D
     Kot sem obveščen, skupina poslancev državnega zbora, ki je sestavljena iz predstavnikov vseh poslanskih skupin, predlaga amandmajsko rešitev, ki bi nekatera vsebinska vprašanja in dileme, ki se tičejo zakona o financiranju občin, razrešila.   G
     Jaz sem prepričan in eden od tistih sem, ki sem resno ves čas, od kar se pogovarjamo o ustanavljanju tudi novih občin, opozarjal, da brez spremembe zakona o financiranju občin ne bo šlo in da je velika neumnost, da sprožimo, kar smo sprožili.  G
     Mestni svet opozarja, da predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, ki je v hitrem postopku, ni primerna osnova za pripravo zakona za drugo obravnavo in zato poziva državni zbor Republike Slovenije, da ga ne sprejme.   G
     Ta naj poskrbi, da se bo na podlagi uveljavljenih sprememb in dopolnitev zakona o financiranju občin, v sodelovanju z ministrstvom za finance, izvajal enoten pristop pri zagotavljanju potrebnih sredstev občinam, za predvidene ukrepe ali investicije.   G
     Če bo ta amandma sprejet, predlagam predlagateljem zakona o financiranju občin, da spremenijo zakona o financiranju občin in da tiste ugodnosti, ki gredo mestnim občinam, pač črtajo, in s tem bomo spet na tistem, kjer smo bili v začetku in smo zdaj tukaj.  G
     Če bo ta amandma sprejet, predlagam predlagateljem zakona o financiranju občin, da spremenijo zakona o financiranju občin in da tiste ugodnosti, ki gredo mestnim občinam, pač črtajo, in s tem bomo spet na tistem, kjer smo bili v začetku in smo zdaj tukaj.  G
     Glede na to, da smo zadnjič, v petek, že začeli to točko tretjič, in glede na to, da je bilo okrog spremembe zakona o financiranju občin veliko rečenega in verjetno še veliko bo, bom tudi sam glede na to, da je hitri postopek, še vložil nekatere amandmaje.  G
     Po predlaganem zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin bodo razpoložljivi prihodki na prebivalca znašali za razvite občine: občina Nova Gorica 55.925 SIT, Koper 59.167 SIT, Krško 53.902 SIT, Maribor 56.075 SIT, Kranjska Gora 59.286 SIT.  G
     Izrecno je večina članov kolegija predlagala tak dnevni red, kot je predlagan, torej, da je 1. točka sprememba zakona o financiranju občin, nato potem lokalna samouprava, potem zakon o ustanovitvi občin in 4. točka je pa sklad Sveta Evrope za socialni razvoj.  G
     Da je vsled tega nujno potrebno odpraviti pri tem nesporne slabosti veljavnega zakona o financiranju občin, zlasti v tistih delih, ki so v nasprotju z Evropsko listino o lokalni samoupravi in stimulirajo nelogične in neracionalne nadaljnje teritorialne delitve.   G
     Ampak če bo uveljavljena kakršnakoli sprememba zakona o financiranju občin, bodo ti proračuni doživeli ponovno obravnavo, torej rebalanse, kar bo poleg vseh zapletov pobralo ogromno časa in denarja in ogromno zopet nekih konfliktov med različnimi organi v občinah.  G
     V zvezi z odločbo ustavnega sodišča, ki je razveljavilo 27. člen zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (ZFO), so 12. novembra poslali odprto pismo predsedniku in poslancem državnega zbora nekateri direktorji dramskih in lutkovnih gledališč.  D
     Sam tudi pričakujem, da bo dogovor poslanskih skupin o nekaterih vsebinskih vprašanjih zakona o financiranju občin tak, da bomo lahko čimprej prešli na sprejem tega zakona, ki je za razpis lokalnih volitev ključen, in tudi izrek ustavnega sodišča nas k temu obvezuje.  G
     Tako, da bo hkrati ob financiranju na novi način s 1.1. leta 1999 tudi zakon o skladnem regionalnem razvoju in se bo verjetno dalo nekatere elemente, pomanjkljivosti zakona o financiranju občin popraviti oziroma nadomestiti v tem zakonu o skladnem regionalnem razvoju.   G
     V vseh tistih slovenskih občinah, kjer so upoštevali tretji odstavek 22. člena zakona o financiranju občin in v skladu z njim do petkrat povišali dovoljeni davek na premoženje (stanovanj, počitniških hišic ali plovnih objektov), bodo visoko obdavčitev morali odpraviti.   D
     Nesmiselno je vztrajati pri takšnem hitrem postopku sprejema spremembe zakona o financiranju občin, ki kakorkoli, po tem, kar je šlo skozi odbor za finance, prinaša že v tem trenutku - pa ne bom konkreten, tako kot je bil prej kolega Zamernik - minuse, negativne pojave.  G
     Po vaši razpravi vidim, da ne podpirate sistemske rešitve zakona o financiranju občin, ste proti načelom enakosti, ste proti načelom demokratičnih načel financiranja občin glede velikosti, števila prebivalcev - mladih, starih, glede na dolžino cest, glede na velikost občine.  G
     Glasi pa se takole: "Ker zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin ne rešuje v celoti problema razvoja na gospodarsko manj razvitih območjih in demografsko ogroženih območjih, je nujno do konca leta sprejeti posebni zakon o skladnejšem regionalnem razvoju.  G
     Ustavno sodišče je namreč na pobudo treh lastnikov počitniških hiš v tej občini julija razveljavilo tretji odstavek 22. člena zakona o financiranju občin (ZFO), s katerim so občine lahko predpisovale do petkrat večjo višino davka, kot je določena z zakonom o davkih občanov (ZDO).  D
     Zavedajoč se posledic sprejema takšnega zakona o financiranju občin, predlagamo predlagatelju in poslancem državnega zbora, da zakon o financiranju občin umaknejo iz parlamentarne procedure, opravijo bistvene sistemske spremembe zakona oziroma pripravijo nov zakon o financiranju občin.  G
     Že velikokrat sem za to govornico prosil vse odgovorne, ki smo, jim polagal na srce - najprej uredimo temeljne zadeve glede lokalne samouprave, to je zakon, ki bo sledil spremembam zakona, ki sledi, in pa sprememba zakona o financiranju občin, šele potem se pojdimo ustanavljati nove občine.   G
     No, da je to eden izmed večjih in resnejših problemov - namreč investicije, delež države do 70% ob spremembi zakona o financiranju občin - kaže primer zagotovitve sredstev za plačilo izvedenih del na objektu osnovne šole Zavrč, ki smo ga 17.6.1998 prejeli poslanci in poslanke v državnem zboru.  G
     Pred tednom je bila javnost obveščena o soglasno sprejeti odločbi Ustavnega sodišča RS s 30. septembra letos, s katero je najvišji varuh ustavnosti z veljavnostjo od 1. januarja 2000 razveljavil 27. člen lani poleti sprejetega zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (ZFO).  D
     Najprej se je državni zbor soočil s 1. točko dnevnega reda, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin. 3. točko dnevnega reda, to je predloga zakona o ustanovitvi občin sploh še nismo pričeli, tako da bi šli torej po tem vrstnem redu, kot sem ga sedaj prebral.   G
     Iz 17. člena zakona o spremembi in financiranju - dopolnitvah zakona o financiranju občin izhaja, da bi občine že v proračunu Republike Slovenije se morale videti oziroma v tem proračunu bi moralo biti jasno, katere investicije in kateri ukrepi bodo sofinancirani z dodatnimi republiškimi sredstvi.  G
     Pri tem oziroma pred obravnavo se je seznanila s stališči občin, saj je bilo prvič v skladu s 94. členom zakona o lokalni samoupravi organizirana široka javna razprava tako o predlogu zakona o spremembah zakona o lokalni samoupravi kakor tudi predlogu zakona o spremembi zakona o financiranju občin.  G
     Izgovori, kaj bo čez štiri leta in da bo vmes tako ali tako sprememba zakona o financiranju občin, da bodo občine na ta način dobile mogoče še neke druge vire in tako dalje in tako dalje, v tem kontekstu ne zdržijo, ampak v tem kontekstu zdrži samo to, kar je sprejeto, kar je zapisano v tem trenutku.  G
     Ker kakorkoli obrnemo - spremembo zakona o financiranju občin - in kakorkoli tam na začetku piše, da je to integralni občinski proračun in razpolaga s temi sredstvi občinski svet, bo seveda ta občina po zakonu o lokalni samoupravi pa vsekakor morala opravljati vse te naloge, ki jih je opravljala do sedaj.  G
     Komisija za lokalno samoupravo je oblikovala predlog, s katerim bi glede na zadnje zaplete okrog odločbe ustavnega sodišča in razveljavitve člena zakona o financiranju občin v zvezi z javnimi kulturnimi zavodi z zakonom o izvrševanju proračuna prerazporedili skoraj 13 milijard tolarjev, namenjenih občinam.  D
     Po drugi strani je pa nerazumljivo, da pa država, vlada, ki bi morala za to poskrbeti, tudi prek te formule tem območjem jemlje, namesto da bi, na kar je bilo že nekajkrat opozorjeno in povedano, ta zakon o spremembah zakona o financiranju občin moral biti dvojček z zakonom o skladnejšem regionalnem razvoju.  G
     Današnje nadaljevanje 23. izredne seje bomo pričeli s prekinjeno obravnavo 1. točke dnevnega reda - to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, zatem pa prešli na 3. točko - to je predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o ustanovitvi občin ter o določitvi njihovih območij.   G
     Poslanke in poslanci ste prejeli na klop tudi predlog sklepa, ki ga je podpisala skupina 10 poslancev, ki se glasi, da naj državni zbor odloča o sklepu: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin - hitri postopek - ni primerna osnova za pripravo zakona za drugo obravnavo in se to ne sprejme."   G
     Današnje nadaljevanje 23. izredne seje bomo pričeli s prekinjeno obravnavo 1. TOČKE DNEVNEGA REDA, to je PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN in zatem prešli na obravnavo 3. točke, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o ustanovitvi občin ter določitvi njihovih območij.   G
     Ni za to, da bi prišlo do razvoja na manj razvitih področjih, podpisan dogovor, ker zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin ne rešuje v celoti problema razvoja na gospodarsko manj razvitih območjih in demografsko ogroženih območjih, je nujno do konca leta sprejeti poseben zakon o skladnejšem regionalnem razvoju.   G
     Zato se danes Ministrstvo za lokalno samoupravo in odbor in vsi skupaj ubadamo z drugim problemom, kako nekako upočasniti ta trend, upočasniti razvoj občin, Dokler ne bomo imeli sprejetega zakona, novega, pravičnega zakona o financiranju občin,torej sistemsko urejenost financiranja, toliko časa lahko pričakujemo še večji naval za ustanovitev teh občin.  G
     Če pa pogledamo v preteklost, tudi analiza prenašanja pristojnosti z države na občino in obratno v zadnjih nekaj desetletjih, bi se jasno pokazalo, da občine tu niso odigrale tiste vloge, da bi lahko danes tako mimogrede, ponavljam, tako mimo grede z enim amandmajem v okviru zakona o financiranju občin, spremenili odnose v celotni kulturni sferi v državi.  G
     Odločba ustavnega sodišča, s katero je bil razveljavljen 27. člen zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (ZFO), je neprijetno presenetila ministrstvo za kulturo in tistih 38 javnih kulturnih zavodov, ki so letos komaj začeli sistemsko pridobivati denar za pokrivanje svojih neprogramskih stroškov s strani sedežnih občin (so)ustanoviteljic.   D
     Nesprejemljivo je, da se sredstva solidarnosti na državni ravni tudi za demografsko ogrožene in razvojno šibke občine vežejo na višino lastnih sredstev teh občin, ki imajo zaradi svoje nerazvitosti že itak nizka lastna sredstva. 11. člen predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin je nesprejemljiv in se mora črtati, ker ni v skladu z ustavo.  G
     Poslanke in poslanci ste prejeli dne 9.7. amandmaje vlade Republike Slovenije k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in tudi stališče do vloženih amandmajev ter izračun koeficientov za primerno porabo občin s simulacijo finančnih učinkov potrebnih dopolnilnih sredstev k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     Poslanke in poslanci ste prejeli dne 9.7. amandmaje vlade Republike Slovenije k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in tudi stališče do vloženih amandmajev ter izračun koeficientov za primerno porabo občin s simulacijo finančnih učinkov potrebnih dopolnilnih sredstev k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     Današnje nadaljevanje 23. izredne seje bomo pričeli s TRETJO OBRAVNAVO 1. TOČKE DNEVNEGA REDA, TO JE PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN V OKVIRU HITREGA POSTOPKA ter nato nadaljevali z obravnavo 3. točke, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o ustanovitvi občin ter o določitvi njihovih območij v okviru skrajšanega postopka.   G
     Upam, da boste, poslanke in poslanci, sploh poslanke in poslanci vladajoče koalicije, ki imate možnost, da pride do zakona o skladnem regionalnem razvoju, da pride tudi do spremembe zakona o financiranju občin v tej smeri, da se zajamejo nekateri viri; to pa so tisti viri, ki jih te občine imajo, in da vsega tega naj ne pobere država - vse te dohodke pobere in potem deli in vlada.  G
     Drugi sklep se glasi: "Državni zbor Republike Slovenije poziva Vlado Republike Slovenije, da v čim krajšem času predloži v hitro obravnavo predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi, ki jo je potrebno nujno uveljaviti pred odločitvijo o referendumskih območjih in razpisom referendumov."  G
     Vlada Republike Slovenije naj za nadaljevanje postopka sprejemanja predloga proračuna za leto 1999 pripravi predlog izračuna primerne porabe občin za leto 1999 in na tej podlagi tudi izračun prihodkov občinskih proračunov in finančne izravnave občinam, ter predlog programa investicij in ukrepov, ki bodo sofinancirani iz državnega proračuna v skladu s 17. členom zakona o financiranju občin.  G
     Gre za 579 milijonov, kjer pa potem piše v obrazložitvi ministrstva za finance, "z zagotovitvijo dodatnih sredstev za investicije v okviru dopolnilnih sredstev občinam bo resornim ministrstvom, ki oblikujejo merila za zagotavljanje porabe občin po tretjem odstavku 20. člena zakona o financiranju občin, omogočeno, da bodo odobrila dodatna sredstva za sofinanciranje investicij na lokalni ravni.  G
     Jaz predlagam, da prekinemo razpravo o tej točki, ker je ne bomo zaključili, ker ni nobenega - tudi če je tak vrstni red bil določen, mislim, da ni bilo nobenega argumenta, da moramo najprej sprejeti zakon o spremembi zakona o lokalni samoupravi in potem zakon o spremembi zakona o financiranju občin, in potem šele preidemo na 3. točko, to je predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o ustanovitvi občin.   G
     Torej ne gre za prikrajševanje potreb na ravni občin, ampak za relativno izdatno financiranje tistih funkcij, ki so zunaj neposredne države, in da se to bistveno ne spreminja z uveljavljanjem novega zakona o financiranju občin na tem področju, ker gre za bistveno večje lastne vire - dohodnina, ki gre občinam, se bo povečala s 30% na 35% - in za absolutno enak znesek investicij, ki gredo z ravni države v raven občin.  G
     V zakonu o spremembi financiranja občin pa to ni zajeto, kar pomeni, da bomo s spremembo zakona o financiranju občin po sedanjem zakonu o lokalni samoupravi sprejeli, potem pa bo sprememba zakona o lokalni samoupravi, ki bo občinam prinesel dodatno delo, ne bo pa to v prenesenem pomenu, torej da bi država to prenesla na občine in za to zagotovila tudi sredstva, ampak bodo to enostavno dela in naloge lokalne samouprave.   G
     Nadalje je komisija izpostavila, da poleg težav, ki jih predstavlja zapoznelost sprejemanja proračuna za letošnje leto, še dodatno otežujejo pomanjkanje oziroma odsotnost kriterijev za sofinanciranje oziroma financiranje javne porabe v občinah, v skladu z 20. členom zakona o financiranju občin, katerih še predlagatelj ni pripravil oziroma ni dostavil niti v razpravo državnemu zboru, še manj pa prizadetim lokalnim skupnostim.   G
     Ne bom našteval občin, ki so tu notri in ki so daleč pod 50.000, ampak spomnil oziroma povedal sem vam, čez štiri leta, če se bo to zgodilo, vas bom spomnil in vam povedal, da je to za to govornico pri sprejemanju zakona o financiranju občin bilo povedano, bilo opozorjeno, da tudi na ta način ne kratimo časa in zapravljamo davkoplačevalskega denarja, tudi na ta način, da sprejemamo zakone, ki ne bodo vzdržali niti štirih let.   G
     Če pravimo, da smo poslanci državnega zbora poslanci ljudstva in da naj se v tej dvorani sliši glas ljudstva, potem se bom tokrat v svoji razpravi poskusil držati čimbolj tega dejstva, in sicer to tako, da bom - ne razpravljal s svojimi besedami, ampak prebral posamezne razprave, ki so potekale širše po Sloveniji, v takšnih ali drugačnih sestavah županov po občinskih svetih na temo spremembe in dopolnitve zakona o financiranju občin.   G
     Na včerajšnji seji odbora državnega zbora za kulturo, šolstvo in šport se poslanci kljub dolgotrajni razpravi, sodelovanju ministra za kulturo Jožefa Školča, državnega sekretarja z ministrstva za finance Milana M. Cvikla in gostov niso dokopali do odgovora na vprašanje, kako bo po 1. januarju prihodnjega leta potekalo redno financiranje tistih javnih zavodov v kulturi, katerih neprogramske stroške so letos po razveljavljenem 27. členu zakona o financiranju občin pokrivale sedežne občine (so)ustanoviteljice.   D
     Predlagam, da to točko prekinemo in preidemo na 3. točko, da zaključimo in ustanovimo, ali ne ustanovimo, tiste nove občine, ki bodo pač ustanovljene, zato da bo čas za tisto, kar je tudi gospod predsednik povedal, eventualni veto, in da bo postal zakon veljaven ter da bodo lahko tam, kjer bodo ustanavljali, kjer bodo občine ustanovljene, šli v priprave, ki so potrebne, in potem sprejemamo, če je treba tudi še dve leti, zakon o spremembi zakona o lokalni samoupravi in pa o spremembi zakona o financiranju občin.  G
     Naslednje vprašanje proračuna je, kaj je s sredstvi za demografsko ogrožena področja in kaj in kako je z realizacijo dogovora parlamentarnih strank v tem državnem zboru. 22. julija tega leta, podpisali pa so ta dogovor: vodje poslanskih skupin liberalne demokracije, slovenske ljudske stranke, to je bistveno, DeSUS-a - torej treh vladnih strank, med drugim seveda tudi opozicija, kar pa nima takšnega pomena, ker je podpisan dogovor ob sprejetju zakona o financiranju - spremembi zakona o financiranju občin in s tem je bilo tudi javno priznano, da zakon o spremembi in financiranju občin ni dober.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA