nova beseda iz Slovenije

'pokojninskem in invalidskem zavarovanju' (960-1.059)



     Obravnavamo predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Smo pa pri 90. členu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     V obravnavi je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Teče tretja obravnava o predlogu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     To je tretja obravnava predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Namreč, mi vemo, mi pripravljamo reformo o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     TOČKO DNEVNEGA REDA, NA PRVO OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.   G
     Prehajamo torej na 14. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Poslanska skupina Liberalne demokracije Slovenije podpira novi zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Prehajamo na 14. TOČKO DNEVNEGA REDA - DRUGA OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Prehajamo na 18. TOČKO DNEVNEGA REDA - TRETJA OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je primerna podlaga za pripravo predloga zakona za drugo obravnavo."   G
     Ob tem 3. členu in amandmaju mi prihaja na misel obravnava, ki smo jo imeli o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Pridobitev pravice do pokojnine na podlagi tretjega odstavka 156. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju za kmete.   G
     Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v 154. členu pa določa, da se telesne okvare razvrščajo v stopnje glede na njihovo težo.   G
     Današnje nadaljevanje bomo pričeli s prekinjeno obravnavo 14. točke dnevnega reda - predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Današnje nadaljevanje 17. seje bomo pričeli z obravnavo prekinjene 18. TOČKE DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Vlada je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju za drugo obravnavo pripravila na predlog stališč državnega zbora, državnega sveta ...   G
     Današnje nadaljevanje 16. seje bomo pričeli s prekinjeno obravnavo 14. točke dnevnega reda, to je predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Na današnjem nadaljevanju 17. seje bomo obravnavali včeraj prekinjeno 18. TOČKO DNEVNEGA REDA, to je PREDLOG ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.   G
     Bi dala naslednje pojasnilo: Jutri je na dnevnem redu - kot ste seznanjeni - 18. točka dnevnega reda - predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     V sredo, 1. ob 14.00 uri bo državni zbor pričel z obravnavo 18. točke dnevnega reda - predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tretja obravnava.   G
     VINCENCIJ DEMŠAR: Lep pozdrav in veliko dobre volje, zavzetosti in modrosti želim pri tako pomembnem zakonu, kot je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Na glasovanje dajem sklep, ki se glasi: "Predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je primerna podlaga za pripravo predloga zakona za drugo obravnavo."  G
     Prehajamo na 5. TOČKO DNEVNEGA REDA, to je na OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU - HITRI POSTOPEK.  G
     Ko bodo pa merila enotna, ki bodo opredeljena v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, od takrat naprej, gospod Battelli, ne bom več govoril o privilegijih.  G
     Današnje nadaljevanje 16. seje državnega zbora bomo pričeli z obravnavo prekinjene 14. TOČKE DNEVNEGA REDA, to je predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Današnje nadaljevanje 16. seje državnega zbora bomo pričeli z obravnavo prekinjene 14. točke dnevnega reda, to je predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Predlog zakona o spremembi in dopolnitvi zakona o davčnem postopku izhaja predvsem iz posledic uveljavitve novele zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v letu 1996.  G
     Nekateri menijo, da bo vse uredil sistemski zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki je sedaj v obravnavi oziroma bo prišel kmalu v drugo obravnavo v državni zbor.   G
     Težko je v tem času, ko je treba preštudirati stvari, pisati amandmaje in pa še razpravljati o tako pomembni tematiki, kot je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Naš odbor je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, druga obravnava, obravnaval večkrat, in sicer 6.7., potem 12.7., 15.7., 20.7., 21.7. in končno 26.7.1999.  G
     Prehajamo na razpravo o zakonskem predlogu v celoti, torej o predlogu, ki je bil objavljen v Poročevalcu, to je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tretja obravnava.  G
     Če pa ima samo status vrhunskega športnika, pa je ta status že urejen, in sicer v zakonu o športu, tako da ga ne kaže urejati posebej v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     To pomeni, da v nasprotju z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju predpišemo 3 leta krajšo delovno dobo za vse, ki so danes slučajno zaposleni na agenciji za plačilni promet.   G
     Kot ste obveščeni z dopisom z dne 7.12., bo danes zbor nadaljeval 17. sejo z obravnavo PREKINJENE 18. TOČKE DNEVNEGA REDA, to je PREDLOGA ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Danes je evropski dan invalidov in da ne bomo na ta način tega dneva po nepotrebnem izkoriščali v pomembnih odločitvah, ki so povezane z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     V predstavitvi vsebine zakona je predlagatelj opozoril, da je v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ohranjeno načelo usklajevanje pokojnin z gibanjem povprečnih plač na zaposlenega.  G
     Če pa bi današnjo točko 1.a točko zaključili prej, pa bomo do 18.00 ure nadaljevali z obravnavo prekinjene 14. točke dnevnega reda, to je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Na podlagi pooblastila s tretjega odstavka 198. člena poslovnika državnega zbora je sekretariat proučil besedilo predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju glede na sprejete amandmaje.  G
     Poslanec Ciril Pucko je 5. decembra prevzel predlagateljstvo nad zakonom o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je vložil poslanec državnega zbora Janez Kopač.  G
     Sprejem zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju z določili iz 404. člena je posebno prizadel obolele zaradi dela z azbestom, ker jim je bistveno poslabšal kriterije za upokojevanje pod ugodnejšimi pogoji.  G
     Skupina poslancev s prvopodpisanim Cirilom Puckom je v obravnavo zboru predložila predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in predlaga zboru, da ga sprejme po hitrem postopku.  G
     Če ne, bomo pač takoj po sprejemu tega zakona imeli pred sabo nov zakon o spremembah in dopolnitvah zakona in potem do konca tega mandata državni zbor lahko samo popravlja napake zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Torej pri tem zakonu, torej zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju mislim, da sem toliko aktivno sodeloval in se toliko trudil za njegovo izboljšavo, da imam tudi v tej nekako zaključni fazi pravico povedati nekaj besed.  G
     Vse poslanske skupine, mislim, da so dobile dopis pravno-informacijskega centra nevladnih organizacij, ki dodatno obrazloži vloženi amandma k predlogu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, zato ga ne bi v celoti povzemal.  G
     Jutri, v petek, bo med drugim zasedal tudi odbor za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko, mislim, da se bo seja pričela ob 9.00 uri, s 1. točko - nadaljevanjem obravnave predloge zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Ker potem bomo govorili o vsem povprek, ker se stališča nanašajo na vprašanje celega zakona in jaz ne vem, kako lahko kvalitetno razpravljamo o 65 stališčih k zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v paketu in tudi glasujemo v paketu.  G
     Na glasovanje dajem dodatni sklep Branka Tomažiča, ki se glasi: "Vlada naj do druge obravnave predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pripravi predlog olajšav za zavarovance z otroki pri pokojninskem in invalidskem zavarovanju."  G
     To pomeni, ker ta zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne določa prispevnih stopenj, torej to ni stvar tega zakona, zato je naš predlog, da se ta zadeva uredi ustrezno s prispevnimi stopnjami v zakonu o prispevkih za socialno varnost.   G
     To pa je pomembno zaradi tega, ker je renta iz portfelja, prenešenega v prvi pokojninski sklad, pravzaprav sestavni del pokojnine - čeprav manjši del, ampak sestavni del - v skladu z idejo novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Na glasovanje dajem dodatni sklep Branka Tomažiča, ki se glasi: "Vlada naj do druge obravnave predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pripravi predlog olajšav za zavarovance z otroki pri pokojninskem in invalidskem zavarovanju."  G
     Ne zdi se mi pa korektno, da nas predsednik državnega zbora, sklicujoč se na soglasje, na kolegiju vseh poslanskih skupin obvesti, da bomo v petek končali zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in po potrebi podaljšali delo do 18.00 ure.   G
     Besedilo 6. člena se spremeni tako, da se glasi: 39. člen se spremeni tako, da se glasi: "Poslanec, ki mu je prenehal mandat s prenehanjem mandata v državnem zboru, se upokoji po splošnih predpisih zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju".  G
     V dosedanjem 67. členu je vlada med pogoje za pridobitev pravice do invalidske pokojnine zapisala, da je eden od pogojev za to, da invalid pridobi minimalno starost, ki je sicer določena v 36. členu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Vse to je bilo povedano tudi in je urejeno v zakonu o davčnem postopku in nima smisla, da sedaj v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vključimo poglavje, ki se bo imenovalo postopek izterjave, ki bo prepisano iz zakona o davčnem postopku.  G
     S predlaganim amandmajem želimo zagotoviti, da bi se privilegiji 67. člena, ki so v predlaganem carinskem zakonu predvideni, začeli uveljavljati z dnem uveljavitve novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, če bo te izjeme izrecno dopuščal.  G
     Prvopodpisani k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, poslanec Ciril Pucko, me je naprosil, da kot eden od sopredlagateljev, zaradi tega ker je sam odsoten, povem nekaj uvodnih misli k predloženemu zakonu.   G
     Zbor bo današnje nadaljevanje 17. seje pričel z obravnavo že dolgo napovedane in usklajene 18. točke dnevnega reda, to je predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kot je bilo dogovorjeno na razgovoru z vodji poslanskih skupin dne 25. novembra 1999.   G
     Vsebina novega 39. člena se je oblikovala z vedenjem, da prihaja nova sistemska zakonodaja: to je nov zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki bo na novo določila spodnje starostne meje in tudi pogoj pokojninske dobe za vse kategorije predčasno upokojenih.   G
     V zvezi z razlogi za spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je predlagatelj povedal, da je izvedbo uskladitve pokojnin v januarju 2000 narekoval zakon o minimalni plači, ki ureja usklajevanje plač v letu 2000 in prvi polovici 2001. leta.  G
     Menim, da s tem resnično dajemo - še enkrat poudarjam - vladi zelo luč in možnost, da s pokojninskim in invalidskim novim zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju enotno uredi vse izjeme oziroma posebnosti, ki izhajajo iz težavnosti delovnih razmer posameznih delavcev.  G
     Smo pa tistemu, kar smo predlagali že prej - da se začnejo določbe drugega, tretjega, četrtega in petega odstavka 67. člena uporabljati na dan uveljavitve novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - dopolnili še z besedilom: "Če bo novi zakon te izjeme izrecno dovoljeval."  G
     On pravi, da naj pri pripravi predloga zakona za drugo obravnavo za kapitalski sklad in stanovanjski sklad pokojninskega in invalidskega zavarovanja velja oziroma naj bo v predlog zakona vključena rešitev, kakršna velja pri predlogu novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Ni potrebno teh določb sedaj - čeprav zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju še ni sprejet, ampak upam, da bo sprejet v letošnjem letu, kakršenkoli že bo - vse te določbe, ki so sedaj v tem zakonu in ki bodo še v ostalih zakonih, ki bi jih hoteli nekateri imeti, so lahko v enem zakonu.  G
     Glede na to, da je bil s strani predstavnika predlagatelja in predsednika matičnega odbora podrobno predstavljen predlog spremembe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v njegovem 150. členu, naj omenim, da vlada podpira predlog spremembe tega zakona predvsem iz naslednjih razlogov:   G
     V zvezi s temi določenimi nejasnostmi in tudi drugimi nejasnostmi pri izvajanju posameznih določb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, drugimi zakoni, ki so sistemsko neusklajeni z osnovnim pokojninskim zakonom, pa so člani tudi menili, da bi bilo potrebno narediti potrebne spremembe.  G
     Po načelu varstva pridobljenih pravic se zavarovancem, ki ostajajo v obveznem pokojninskem in invalidskem zavarovanju in se jim zavarovalna doba s povečanjem še naprej šteje po prejšnjih predpisih, zagotovi znižanje starostne meje po prejšnjih predpisih, se pravi še po trenutno veljavnih predpisih.  G
     Odbor državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo, delo, družino, socialno politiko in invalide predlaga državnemu zboru Republike Slovenije, da predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju obravnava in sprejme skupaj z amandmaji odbora po hitrem postopku."   G
     Zelo jasno je opredeljeno, kaj pomeni prvi privatizacijski sklad kot institucija, kot sklad, ki je sklad, ki ima popolnoma enako karakteristiko kot vsi drugi skladi, ki bodo nastajali na podlagi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju za tretji steber, ki ga boste obravnavali v drugem branju v kratkem.  G
     Državni zbor je vladi poleti naložil nalogo oziroma sprejel sklep na seji 27. julija 2000, s katerim je predlagal vladi Republike Slovenije, da do naslednje seje zbora pripravi predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga predloži v sprejem po skrajšanem postopku.  G
     Iz proračuna za leto 1999 je razvidno, da je v zvezi s predlogom zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga imamo na tej seji v tretjem branju, je iz predloga proračuna razvidno, da je le-ta, če bo ta zakon o pokojninsko invalidskem zavarovanju sedaj sprejet, skrajno skrajno racionalno in varčno naravnan.   G
     Pri urejanju zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja in drugih statusnih zadev, med katere sodi tudi stopnja invalidnosti, se uporablja 25. člen zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, ki določa, da se za zagotavljanje invalidnosti uporabljajo predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Do tega vprašanja sem pa prišel na podlagi nastopa gospoda ministra, ki je dejal, da je do razmišljanja o tem, da se v predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne vnesejo več določbe, ki bi omogočale ustanovitev drugega stebra iz razlogov, ker je skupina priznanih strokovnjakov ocenila, da ta hip pogojev še ni.  G
     Torej amandma, ki smo ga dali, poskuša bolj učinkovito rešiti to, kar je sedaj predlagano v zakonu, ki z uvedbo drugega stebra odlaša v dikciji tretjega odstavka 2. člena, ki pravi, da sistem v pokojninskem in invalidskem zavarovanju na osnovi osebnih varčevalnih računov, da se to pač uredi s posebnim zakonom nekoč v prihodnosti.  G
     Mislim, da imamo tudi, če se ne motim, v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju priznana vsa tista leta, ki so nad polno pokojninsko dobo, nad 40 let, recimo za polno pokojninsko dobo oziroma kolikor že pač ima kdo pravico, nam na neki način stimulirana, nagrajena, tokrat pa ti upravičenci za to ne dobijo popolnoma nič.   G
     Imamo še eno dodatno stališče gospoda Rokavca, ki se glasi: "Vlada naj v drugi obravnavi predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju uredi zakonska določila tako, da bodo urejala način upokojevanja za vse državljane enotno, in naj na ta način onemogoči privilegije glede upokojevanja določenim skupinam v posebnih zakonih."   G
     Vlada Republike Slovenije naj do konca marca 2001 prouči še nekatere nedorečenosti in pomanjkljivosti pri izvajanju posameznih določb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter pripravi in predloži državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo in sprejem ustrezne spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju."  G
     Vlada Republike Slovenije naj do konca marca 2001 prouči še nekatere nedorečenosti in pomanjkljivosti pri izvajanju posameznih določb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter pripravi in predloži državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo in sprejem ustrezne spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju."  G
     V torek popoldne pa bodo zasedali nekateri odbori, odbor za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko bo med drugim obravnaval tudi 18. točko dnevnega reda, to je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, odbor za kmetijstvo bo obravnaval 2.a točko dnevnega reda, predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o veterinarstvu.   G
     Vendar pričakujemo, da bo vlada vendarle obravnavala predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in da bo, če že ne prisluhne poslancem, takrat prisluhnila argumentom delavcev carinske uprave Republike Slovenije in da bo takrat v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju uredila njihov status na način, kot bo ta ugotovila, da je primerno.   G
     Vendar pričakujemo, da bo vlada vendarle obravnavala predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in da bo, če že ne prisluhne poslancem, takrat prisluhnila argumentom delavcev carinske uprave Republike Slovenije in da bo takrat v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju uredila njihov status na način, kot bo ta ugotovila, da je primerno.   G
     Gre za to, da je bila po letu 1972 sklenjena pogodba na podlagi zveznega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju med takratno skupnostjo za pokojninsko in invalidsko zavarovanje in "Ciril-Metodovskem" društvom, po kateri so bili duhovniki vključeni v pokojninsko in invalidsko zavarovanje in so plačevali prispevke od osnov, ki so bile v pogodbi navedene.  G
     Poslanska skupina združene liste je tudi za tretjo razpravo o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vložila enak amandma kot v drugi obravnavi, da bi se namreč izenačile pravice zavarovancev in zavarovank, da se jim upošteva pravica do upokojitve po dopolnjenih 40 letih delovne dobe v primeru, če so začeli delati s 15-im letom, tudi pred polno dobo 58 let.  G
     Tudi za to pokojninsko zakonodajo se je pripravila bela knjiga v raznih variantah, kar pomeni, da se je sprva te problematike lotevalo zelo resno, ker tudi v začetku našega mandata smo omenili štiri stvari, ki bodo bistvene, da jih bomo morali v tem parlamentu, v tem mandatu opraviti - in ena od štirih bistvenih stvari je ta zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     No, odbor državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo, delo, družino, socialno politiko in invalide je na 2. izredni seji dne 14.12.2000 obravnaval predlog zakona o spremembi in dopolnitvi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je državnemu zboru Republike Slovenije v zakonodajni postopek predložila skupina poslancev s prvopodpisanim gospodom Cirilom Puckom.   G
     Spoštovani podpredsednik, bi enostavno predlagal - zaradi zapletov, ki se zdajle dogajajo tukaj v državnem zboru - da pozovemo odgovornega iz ministrstva za delo, naj pride in naj poskuša razložiti torej to vprašanje, ali je možno vse te zadeve, o katerih mi danes tukaj razpravljamo, spraviti pod neko skupno streho, torej v zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ali to ni možno.  G
     Meni se zdi to osebno zelo nesmiselno, zdi se mi, da je najbolj pravilno, da se te zadeve prekinejo, in sicer tako, da se privilegiji v teh posameznih aktih enostavno izbrišejo ter da zadolžimo vlado, da pripravi na ministrstvu za delo, dom in družino tako primeren zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki bo zajemal vse te posamezne panoge oziroma te poklice v tem krovnem zakonu.  G
     Zato so jih nekaj podprli, do nekaterih se niso opredeljevali, nekaj tudi sami oblikovali in na koncu sprejeli sklep: "Odbor državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko predlaga Državnemu zboru Republike Slovenije, da predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tretja obravnava, sprejme skupaj z amandmaji odbora in amandmaji, ki jih odbor podpira."  G
     Naj povem še to, da je trenutno v obravnavi predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, sicer že v tretji obravnavi, ki govori tudi o nepremičninskem skladu pokojninskega in invalidskega zavarovanja na primer, in če bo ta zakon zdaj v drugi obravnavi sprejet, bo treba do tretje obravnave predlagati še amandmaje, ki bodo povedali tudi, kako se mora potem ta na novo formirani sklad preimenovati.  G
     Oprostite, tak člen ob tem, ko sprejemamo nov zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki naj bi pomenil - po vladnih besedah - reformo in ki naj bi ravno ta močan pritisk oziroma prestop iz gospodarstva tistega dela celotne družbe, ki aktivno nekaj ustvarja, na zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje omilil, mi s tem vendarle odpiramo še ena vrata, da pa bo za carinike v tem primeru to možno.   G
     No, v dolgi razpravi so člani odbora svojo vsebinsko razpravo o posameznih rešitvah v predlogu zakona povezali tudi z razpravo, da se pristopi k doslednejšemu izvajanju nekaterih drugih določb v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, istočasno pa so se strinjali s predlagateljem, da se predlog zakona obravnava po hitrem postopku, kar naj bi narekoval interes države in tudi prizadetih, tako zavarovancev kot upokojencev.   G
     Poslanska skupina SDS je res vložila amandma na amandma odbora za novi 84.a člen, in sicer se s tem amandmajem pravzaprav nadomešča tisto besedilo, ki je doslej določalo, da se privilegiji 67. člena lahko uveljavljajo do polne vključitve Slovenije v Evropsko unijo, črtajo in se nadomestijo z besedilom, ki določa, da se drugi, tretji, četrti in peti odstavek 67. člena ne uporabljajo do uveljavitve novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Hkrati pa sprašujejo, ali bo ob predlaganem amandmaju, ki ga je predlagal odbor za finance in ki pooblašča zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, da tudi pred potekom 6-mesečnega roka, ki smo ga določili v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, v katerem naj se določijo kriteriji za možne odpise, možno po tem spremenjenem 235.a členu - ob soglasju skupščine ZPIZ-a tretirati tudi zahtevke teh za eventualni odpis, če se bo skupščina ZPIZ-a tako odločila?  G
     Glede na dejstvo, da ima odbor za delo, družino in socialno politiko še kar nekaj za obravnavo pri pripravi gradiva za 18. točko dnevnega reda, to je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, smo se potem skupaj odločili, da jutri državni zbor ne bo zasedal in da bi bilo jutri vse dopoldne nadaljevanje seje tega odbora, ki bo tudi obravnaval predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, da bi tako lahko bilo gradivo kvalitetno pripravljeno za odločanje v prihodnjem tednu.  G
     Glede na dejstvo, da ima odbor za delo, družino in socialno politiko še kar nekaj za obravnavo pri pripravi gradiva za 18. točko dnevnega reda, to je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, smo se potem skupaj odločili, da jutri državni zbor ne bo zasedal in da bi bilo jutri vse dopoldne nadaljevanje seje tega odbora, ki bo tudi obravnaval predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, da bi tako lahko bilo gradivo kvalitetno pripravljeno za odločanje v prihodnjem tednu.  G
     In sicer, če se ne motim, včeraj sem hodil malo poslušat državni svet in tam je bil gospod Rop, minister za delo in je govoril o tem, da bo v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vsa problematika upokojevanja urejena v tem zakonu in da bo tudi - ne vem, da ne bom..., če se slučajno motim, imamo tukaj predstavnika vlade, naj pove - meni se zdi, da je omenil 150. člen ali kateri drug, v katerem bo to vse opredeljeno, kako bodo te stvari urejene v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     In sicer, če se ne motim, včeraj sem hodil malo poslušat državni svet in tam je bil gospod Rop, minister za delo in je govoril o tem, da bo v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vsa problematika upokojevanja urejena v tem zakonu in da bo tudi - ne vem, da ne bom..., če se slučajno motim, imamo tukaj predstavnika vlade, naj pove - meni se zdi, da je omenil 150. člen ali kateri drug, v katerem bo to vse opredeljeno, kako bodo te stvari urejene v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Zakaj se ne upoštevajo predpisi in kriteriji, ki jih določa zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pri razvrščanju v stopnje glede na telesno okvaro, če gre za vzdrževanje družinskega člana, ki je odrasla oseba, torej ima že dopolnjenih 18 let, še posebej ob dejstvu, da je razvrščanje v stopnje telesne okvare po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (154. člen) bistveno bolj razdelano kot sicer citirani pravilnik o razvrščanju in razvidu otrok, mladostnikov in mlajših polnoletnih oseb z motnjami v telesnem in duševnem razvoju?   G
     Zakaj se ne upoštevajo predpisi in kriteriji, ki jih določa zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pri razvrščanju v stopnje glede na telesno okvaro, če gre za vzdrževanje družinskega člana, ki je odrasla oseba, torej ima že dopolnjenih 18 let, še posebej ob dejstvu, da je razvrščanje v stopnje telesne okvare po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (154. člen) bistveno bolj razdelano kot sicer citirani pravilnik o razvrščanju in razvidu otrok, mladostnikov in mlajših polnoletnih oseb z motnjami v telesnem in duševnem razvoju?   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  460 560 660 760 860 960 1.060 1.160 1.260 1.360 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA