nova beseda iz Slovenije

'pokojninskem in invalidskem zavarovanju' (1.060-1.159)



     Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju prinaša pomembno novost.  G
     Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je začel veljati 1. januarja 2000.  G
     Dejstvo pa je, da se pripravlja novela zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     V zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju jasno piše, da se pokojnine usklajujejo z rastjo plač.  G
     Poglejte, 20.12.2000 ste v parlamentu sprejeli spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Poslanska skupina liberalne demokracije bo novelo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju podprla.  G
     Rabimo pa boljši in predvsem bolj pošten zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju za vse generacije.  G
     Torej vlada je predložila zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     To mislimo predvsem na 156. in 209. člen osnovnega krovnega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Natančno pred enim letom smo obravnavali spremembo in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Če omenim zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih ali pa zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     V zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju imamo dve možnosti pokojninskih skladov: pokojninske sklade in družbe.  G
     Ni vprašanje, ali je ali ni potrebno spreminjati komaj leto dni starega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Novi zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je zaostril pogoje za kakršnokoli predčasno upokojevanje vseh kategorij.  G
     Želim predstaviti stališče poslanske skupine LDS do sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Tudi poslanci Nove Slovenije smo z odgovornostjo pristopili k tem spremembam zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Nova vlada je seveda predlaga spremembo, novelo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v smislu usklajevanja pokojnin.  G
     Prosim poročevalca, da predstavi mnenje k pobudi za oceno ustavnosti 186. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Že v sami razpravi sem navedel nekaj razlogov, zakaj takšen način spreminjanja zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ni dober.  G
     Že ob spremembah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju smo opozarjali, da predlog zakona ne vsebuje jasnih določb glede finančnih posledic.  G
     Vlada Republike Slovenije je v obravnavo zboru predložila predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Ministra za delo sprašujem, zakaj se veterani vojne za Slovenije ne morejo upokojevati po 404. členu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Kot minister za delo, družino in socialne zadeve je izpeljal projekt novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter reforme socialnega varstva.  G
     Prehajamo na 3. TOČKO DNEVNEGA REDA - OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU, skrajšani postopek.  G
     Tudi to, kar ste navedli, izhaja iz 59. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kjer so natančno določeni pogoji za pridobivanje državne pokojnine.  G
     Tam naj se obdavčijo po zakonu o davku na dodano vrednost oziroma drugih finančnih predpisih, ne pa jih tlačiti v zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Zatem bo zbor prešel na obravnavo 3. točke - predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju; ter nato po vrstnem redu naprej.   G
     V decembru 2000 je bil Desus povabljen v koalicijo za podpis sporazuma, v katerem je stalo, da bo treba 150. člen zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju spremeniti.  G
     Mislim, da ni potrebno oziroma celo menim, če bi šli s tem, da tukaj uvajamo člene 377 do 381 zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, da bi tukaj zameglili situacijo.  G
     Drugo, kar bi rad rekel: da smo na nek način na odboru, na matičnem odboru že diskutirali o dodatnih, lahko bi rekli, dograditvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     To so tiste spremembe, za katere smo nekako že v izhodišču, ko je bil osnovni zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v nastajanju, ugotovili, da jih bo potrebno napraviti.  G
     PREDSEDNIK BORUT PAHOR: Zaključujem razpravo o predlogu, da se predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju sprejme po skrajšanem postopku.  G
     Dveletno izvajanje zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je pokazalo, da je bila izvedena reforma, ki jo je vlada pripravljala precej časa, v določenih segmentih pomanjkljiva.  G
     O njih smo diskutirali tudi, ko smo pripravljali sedanje spremembe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki dopolnjujejo nekatere člene, tudi formulo za usklajevanje pokojnin.  G
     Eno leto je minilo, kar smo sprejeli zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, zadnjo spremembo, škandalozno spremembo, s katero se je odvzelo upokojencem prek 40 milijard tolarjev.  G
     V smislu pridobivanja državne pokojnine, kot novega instituta, ki ga je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju prinesel, pa se za razliko od ostalih pokojnin zahteva dokazni postopek.  G
     Zakaj država kljub sprejetim zakonskim rešitvam ne poravna obveznosti do sklada v višini, ki je določena v 232. členu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, Uradni list št. 106/99?   G
     To pa imamo pokrito, v bistvu, v 210. členu v sedmem odstavku in da imamo v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pokrito tisto, kar predlagatelji amandmaja pravijo v četrtem odstavku.  G
     V poslanski skupini združene liste se zavedamo, da bo potrebno v prihodnosti še obravnavati zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in najti ustreznejše rešitve za nekatera še odprta vprašanja.  G
     Na koncu koncev imamo tudi v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju dikcije za udejstvovanje v revolucionarnih obdobjih se priznajo posebne oblike pokojninskih dodatkov in drugih privilegijev.   G
     NATAŠA BELOPAVLOVIČ: Mogoče, če dopolnimo še z vidika samega zakona in seveda tudi te odredbe, ki pomeni izvršilni predpis za izvedbo določbe 156. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     S strani državnega zbora smo bili v tem smislu opozorjeni na nekatere nedorečenosti, ki so v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kot npr. zavarovanje kmetov, ostarelih kmetov, obrtnikov itn.  G
     V imenu poslanske skupine Socialdemokratske stranke Slovenije sporočam, da predloga sprememb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne podpiramo, kar utemeljujemo predvsem z naslednjimi argumenti.   G
     Predlagani zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju prinaša dokaj hude posledice za večino upokojencev, še zlasti za prejemnike povprečnih in podpovprečnih pokojnin.  G
     Zato predlagamo v razpravo in sprejem državnemu zboru naslednji sklep: "Začne se postopek za spremembo in dopolnitev 186. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list, številka 106/99).   G
     Veseli nas, da je vlada končno le spoznala, da je naredila veliko napako, ko je lansko leto predlagala spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, s katerim je oškodovala prek 400.000 upokojencev.  G
     Zato že na tem mestu opozarjam, da bomo na strani Stranke mladih Slovenije pri predlogih sprememb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v bližnji prihodnosti računali tudi na podporo iz poslanskih klopi.   G
     Mislim, da je že minister za finance napovedal neko skupno delovanje, in poslancu bomo na tisti del vprašanja, ki se neposredno tiče izvajanja zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tudi pismeno odgovorili.  G
     Pokojnine, invalidnine in druge denarne dajatve upokojencem se bodo tudi v prihodnjih dveh letih usklajevale z rastjo povprečnih plač v Republiki Sloveniji, kot to določa zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Kar se tiče tega vprašanja, je to seveda tema, o kateri smo relativno veliko že govorili in bi verjetno moral na to deloma odgovarjati tudi minister za delo, ker se tiče zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Dejstvo je, da ministrstvo za delo skrbno spremlja izvajanje zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in da je že pripravilo eno daljšo analizo, ki jo bo, tudi po sklepu državnega zbora, predložilo v državni zbor.  G
     Pri tem se je vlada odločila, da predlaga osnovo v višini pokojnine, ki bi se upravičencu odmerila po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju glede na dopolnjeno pokojninsko dobo od najnižje pokojninske osnove.  G
     Večina članov se je strinjala, da je nujno potrebno vnesti redakcijske popravke nekaterih določb osnovnega zakona ter uskladiti posamezne določbe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju z drugimi področnimi zakoni.   G
     Naj uvodoma povem, da se je z materijo, ki jo prinaša ta zakon, odbor ukvarjal že prej, ob obravnavi analize, ki je bila izdelana s strani predlagatelja tega zakona, o izvajanju zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Torej te osebe so oproščene invalidskega dodatka in tem smo dodali še "ter nadomestil za invalidnost, ki jih prejemajo delovni invalidi druge in tretje kategorije invalidnosti po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju".  G
     Zato, ker je prav ta postavka istočasno v spremenjenem proračunu za leto 2003 zmanjšana in je vir za prerazporejanje na druge postavke, z obrazložitvijo, da je v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju načrtovan presežek.   G
     Prvi in četrti odstavek govorita o pravicah iz socialnega zavarovanja, kar v ta zakon ne sodi, je pa seveda pokrito z ostalo zakonodajo na tem področju, z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, zdravstvenem zavarovanju.  G
     Državni zbor se je seznanil z letnim poročilom zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije za leto 2000 in ugotavlja, da je poročilo pripravljeno v skladu z 237. členom zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju."   G
     Veste, da se zbirajo podatki zdaj po novem v upravnih enotah, bankah, centrih za socialno delo, zavodih za zaposlovanje, zdravstvenih zavodih, pokojninskem in invalidskem zavarovanju nastajajo različne baze in to zdaj potuje med seboj.  G
     Državni zbor predlaga vladi Republike Slovenije, da pripravi predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in ga predloži državnemu zboru v obravnavo in sprejem najkasneje do 31.12. tega leta.  G
     O tem je državni zbor že ob sprejemanju zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju leta 1999 tudi govoril in praktično je soglasno sprejel oziroma se je zedinil pri tem, da se je seveda 29 dopolnilno dejavnost treba dodatno zavarovati.   G
     Namreč, sklicuje se na 377. do 381. člen zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki pa vzpostavlja dva nadzornika, in sicer agencijo za trg vrednostnih papirjev nad skladi in agencijo za zavarovalni nadzor nad pokojninskimi družbami.   G
     Socialdemokratska stranka bi podprla predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki bi na celovit način, z jasnimi finančnimi posledicami saniral stanje oziroma primankljaj v pokojninski blagajni.  G
     Ta zakon govori, da določbe tega zakona se uporabljajo v vseh dejavnostih in za vse osebe, ki so po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter zdravstvenem zavarovanju zavarovane in ki kakorkoli drugače so navzoče v delovnem procesu.  G
     Mi imamo v penzijskem zakonu, zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, posebne primere zavarovanja, ki krijejo točno to, in študente ali dijake na takem delu je treba za ta riziko nesreče pri delu, poškodbe, poklicne bolezni, zavarovati.   G
     V razpravi so člani odbora menili, da je poročilo dobro pripravljeno in da je neke vrste kronološki prikaz izvajanja novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, z vso svojo specifiko, ki je bila v prvem letu izvajanja zakona prisotna.   G
     No, med številnimi pobudami za ustavno presojo je matično delovno telo, to je odbor za delo, družino, socialno politiko in invalide na 8. redni seji obravnaval tudi pobudo za ustavno presojo 186. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     V skladu s sprejetim zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju. bi vsaj s 1. januarjem letošnjega leta moralo biti natančno izdelano navodilo o ugotavljanju premoženjskega cenzusa za vse upravičence, ki so upravičeni za pridobitev državne pokojnine.  G
     Zato imamo danes pred sabo zakon, ki spreminja številne člene veljavnega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, v razpravi o njem pa se je pokazalo, da bi morali v določenem času temeljito preveriti tudi nekatere druge rešitve v pokojninskem zakonu.   G
     Strinjam se, da naš pokojninski sistem še ni socialna kategorija, žal nas tudi najnovejši predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne približuje, ampak prej oddaljuje od ustavne zahteve, da postanemo socialna država.  G
     Od državnega zbora dobili zadolžitev, da do konca marca oziroma do marca pripravimo pregled izvajanja zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga seveda tudi pripravljamo in ki bo na nek način vse omejitve oziroma nedorečenosti tudi v tem paketu predlagal.  G
     BLAŽ KAVČIČ: Predlagatelji tega amandmaja smo ta amandma vložili z nekoliko mešanimi občutki, ne zaradi vsebinskih pomislekov, ker naš namen je bil zaostriti, natančneje opredeliti zavezo, ki jo je vlada že sprejela z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Vendar pa ne glede na to, ker sem bil seveda tudi sam minister za delo, sem dolžan povedati, da že ko smo pripravljali zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, smo se zavedali, da je sklad pokojninskega in invalidskega zavarovanja obrtnikov relativno velik problem.  G
     Nekateri razpravljavci so izpostavili tudi vprašanje konfliktnosti interesov med delodajalcem in upravljalcem, vprašanje uporabe zavarovalniških načel, vprašanje dela pokojninskih skladov, ki po mnenju nekaterih ne sodijo v zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     V poslanski skupini združene liste bomo predlog sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju podprli, čeprav se zavedamo, da je spreminjanje enega temeljnih zakonov, ki ureja socialne pravice velikega števila ljudi, po skrajšanem postopku problematično.  G
     Tako je celoten sistem seveda izjemno zahteven, vi sami ste delali na tem področju, tako da veste, da je v bistvu sistem izjemno kompleksen, da ga definirajo različni zakoni, kot zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju itn., da ne naštevam vseh, ves ta segment teh zakonov.  G
     Ta zakon določa merila in pogoje, pod katerim se kmetom in članom njihovih gospodarstev, ki so zavarovani na podlagi predpisov o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (v nadaljnjem besedilu zavarovanci) lahko zmanjšajo ali odpišejo prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje".  G
     V letu dni izvajanja zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je vrsta državljank in državljanov ugotavljala nekatera, po njihovem mnenju, neskladja in so se v takem smislu tudi obračali na ustavno sodišče za ustavno presojo določenih členov in tudi posameznih delov določenega člena.   G
     Na srečo je v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju varovalka, da lahko po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju nekdo, ki mu je pripadla v določenem času neka pravica, to tudi kasneje uveljavlja, če je takrat bodisi iz objektivnih ali subjektivnih razlogov ni uveljavljal.  G
     Na srečo je v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju varovalka, da lahko po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju nekdo, ki mu je pripadla v določenem času neka pravica, to tudi kasneje uveljavlja, če je takrat bodisi iz objektivnih ali subjektivnih razlogov ni uveljavljal.  G
     Metodologija ima podlago v noveli zakona, torej v spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, v 150. členu tega zakona; tam se točno predvideva, da se sprejme metodologija, da jo sprejme zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v soglasju z vlado Republike Slovenije.  G
     Zdi se mi vseeno pomembno, da podprem razmišljanje gospoda Avšiča v tistem delu, kjer se govori o denarnih nadomestilih, ker sva oba delala na istem ministrstvu z gospodom Drobničem, bi ga rad spomnil, da se je spremenil zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in da so se obrutila denarna nadomestila.  G
     V predlogu zakona o dohodnini, kjer govorimo o oprostitvi plačila dohodnine, je zapisano pod 18. točko: invalidnine, invalidskega dodatka in dodatka za posebno invalidnost po zakonu o vojnih invalidih in zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter nadomestilo za invalidnost po zakonu o družbenem varstvu duševno in telesno prizadetih oseb.  G
     Vlada Republike Slovenije naj do konca marca 2001 prouči še nekatere nedorečenosti in pomanjkljivosti pri izvajanju posameznih določb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter pripravi in predloži državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo in sprejem ustrezne spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju."   G
     Vlada Republike Slovenije naj do konca marca 2001 prouči še nekatere nedorečenosti in pomanjkljivosti pri izvajanju posameznih določb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter pripravi in predloži državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo in sprejem ustrezne spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju."   G
     Vendar so se v praksi pokazale velike težave in nedorečenosti, ki so okoli delovanja tega sklada, okoli poravnavanja obveznosti države do tega sklada, ki je prevzel analogne obveznosti kot zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, v določenem delu tudi razreševanje generacij, ki so prispevke za svojo pokojnino vplačevale po dokladnem principu.   G
     Zato v socialdemokratski stranki menimo, da je treba v bodoče, kadar se lotimo takega zakona, kot je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki tangira stotisoče Slovencev, celovito pristopiti, z javno razpravo in s socialnim konsenzom, v spremembe, seveda ob jasni sliki, kaj to pomeni tudi za žepe upokojencev, zlasti tistih z najnižjimi pokojninami.  G
     Zato v naši poslanski skupini vsekakor podpiramo, da državni zbor čimprej sprejme sklep, ki ga je matično delovno telo predlagalo in upam, da bo na izredni seji, s katerim predlagamo vladi, da do konca letošnjega leta pripravi in predloži državnemu zboru novelo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, s katerim bo zapopadlo vse tisto, kar izhaja tudi iz tega poročila.  G
     Prejšnji teden samo dobili v parlamentarno proceduro spremembe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kjer je rečeno, da bo invalid III. kategorije v primeru tehnoloških viškov ali pa v primeru, ko ne bo več sposoben za tisto delo, kjer je do sedaj delal za nedoločen čas, bo moral podpisati odstopno izjavo oziroma pogodbo o prenehanju in mu bo ponujena nova pogodba za neko drugo delo.  G
     Ne glede na to, mi pripravljamo, tako kot verjetno že veste, spremembe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v različnih točkah teh sprememb niti ne bo tako malo, ne gre za neke globoke vsebinske spremembe, gre zlasti za popravke tistih nejasnosti oziroma tistih zadev, ki so se ob izvajanju zakona pokazala kot mogoče manj jasna oziroma neustrezna in jih bi zaradi tega kazalo tudi ustrezno popraviti.   G
     Kar se tiče sprejema sprememb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki je bil decembra predložen v državni zbor in katere spremembe so bile predlagane in sprejete, je bila glavna intenca, kot smo že takrat povedali, predvsem valorizacija, ki omejuje velika nihanja, ki so bila v 150. členu, da se jih primerja v mesec na mesec in je bila sprememba v tej smeri, da se na nek način primerjajo povprečja.   G
     Tretje, kar bi rad povedal, je razmerje med najvišjo in najnižjo pokojnino, kot je bilo tudi razvidno iz vprašanja poslanca Drobniča, je to razmerje 1:4 že v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tako da najvišje pokojnine po naših podatkih že od meseca lanskega februarja ne rastejo, ker se lovi pravzaprav to razmerje 1:4, ki je na nek način z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vsebovano.   G
     Tretje, kar bi rad povedal, je razmerje med najvišjo in najnižjo pokojnino, kot je bilo tudi razvidno iz vprašanja poslanca Drobniča, je to razmerje 1:4 že v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tako da najvišje pokojnine po naših podatkih že od meseca lanskega februarja ne rastejo, ker se lovi pravzaprav to razmerje 1:4, ki je na nek način z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vsebovano.   G
     V poslanski skupini in v naši demokratični stranki upokojencev Slovenije - DeSUS z ozirom na širino, ki jo imamo, in dokaz, da nismo ozek segment, zainteresiran samo na enem delu, ampak ravno zaradi tega, ker želimo tvorno sodelovati v napredku naše države in blaginje vseh državljanov, smo tudi sodelovali pri tem predlogu spremembe 150. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki govori o usklajevanju pokojnin.   G
     Nadomestilo za invalidnost, kot se po sedaj veljavnem zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju imenuje - pred spremembo se je to nadomestilo imenovalo nadomestilo plače, ker je pač nekdo zaradi ugotovljene določene invalidnosti premeščen bodisi na nižje delovno mesto, ki je nižje plačano, in dobi zato to nadomestilo za invalidnost, ki pa je po svoji vsebini in naravi še vedno nadomestilo plače, dohodka iz zaposlitve in plače.  G
     S predlagano spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki vnaša določene korekcije v mehanizem medletnega usklajevanja pokojnin, se v prihodnjih letih zagotavljata dva osnovna principa: enakomernejša medletna dinamika usklajevanja pokojnin, ki bo bolj sledila medletnemu gibanju plač, bolj uravnotežena medletna in letna rast celotnih izdatkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v naslednjih letih, ki bo preprečila ciklično nihanje odhodkov ZPIZ.   G
     Zato so bile v okviru priprave predloga tega zakona opravljene potrebne spremembe zaradi uskladitev z novimi rešitvami, in sicer: zakona o zaposlovanju in delu tujcev, s predlaganimi rešitvami predloga zakona o starševstvu in družinskih prejemkih, novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter zakona o varnosti in zdravju pri delu, zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju ter spremembami in dopolnitvami zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti.  G
     Ta člen namreč izrecno govori o tem in pravi takole: Po 404. členu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je, ne glede na določbe zakona o notranjih zadevah, policiji, obrambi in zaščiti, varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami, obrambi, sodniški službi, vojnih veteranih, vojnih invalidih in žrtvah vojnega nasilja v letu 2001 minimalna starost za pridobitev pravic do starostne pokojnine 49 let za moške in 46 let za ženske, minimalna pokojninska doba 29 let za moške in 26 let za ženske.  G
     Ker ta predlog sprememb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne vključuje rešitev v smislu povečanja števila zaposlenih, ker ne vključuje reševanja glede izterjave prispevkov in davkov, ker nikakor se ne dela v povezavi z elementi gospodarske politike, ker ne gre niti za razbremenjevanje gospodarstva, ampak bo to še bolj udarilo na gospodarske subjekte, ki bodo morali prispevati v večji meri, ker torej ta predlog ne vsebuje celovitih rešitev, ki bi pripomogle k saniranju nevralgičnega problema slovenske države, bom seveda razumljivo moral glasovati "proti".   G
     Povedala je tudi, da gre pravzaprav za zelo veliko medresorskih vprašanj, da gre za vprašanja zdravstvenega varstva, gre za vprašanje, ki ga pokriva ministrstvo za notranje zadeve, gre za vprašanje, ki ga pokriva ministrstvo za pravosodje in tudi za del problematike, ki jo pokriva ministrstvo za delo, pri čemer je bilo tudi že v tej pobudi takrat rečeno, da pravzaprav ravno tisti del, ki ga pokriva ministrstvo za delo in ki se nanaša na problematiko pokojninskega in invalidskega zavarovanja oseb, ki se pač s tako dejavnostjo ukvarjajo, je pokrit oziroma bo pokrit v okviru novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  560 660 760 860 960 1.060 1.160 1.260 1.360 1.460 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA