nova beseda iz Slovenije

'pokojninskem in invalidskem zavarovanju' (760-859)



     Poskušali smo že marsikaj pri zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Ker je posledično to zakon glede na zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Sedaj pa o tem, o čemer govorimo, govorimo pa o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - prva obravnava se ne sprejme.  G
     Še vedno je razprava o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Kdo je za predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju? (67 poslancev.)  G
     Vendar so formulacije takšne, da se kot posebna doba šteje trajanje po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Nato, prosim za pozor, gremo na točko 7 - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Poglejte, sama vlada pri sprejemanju zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je v tretji obravnavi vložila temeljite spremembe zakona.  G
     Prehajamo na 32. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU, PRVA OBRAVNAVA.  G
     Prehajamo na 32. TOČKO DNEVNEGA REDA - PRVA OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Prehajamo na 11. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU - prva obravnava.  G
     Zakaj bom glasoval, kljub temu, kar sem doživljal ob tem zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, danes bom glasoval za, "za" zaradi ljudi.  G
     Nadaljujemo z 11. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU - PRVA OBRAVNAVA.  G
     In glede na glasovanje je bil sprejet sklep, predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju prva obravnava se ne sprejme.  G
     Istočasno bi prosila, da ministrstvo oceni, kje so nastale napake in v katerih segmentih je treba zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju popraviti.  G
     Matično delovno telo predlaga sklep, in sicer, da se predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne sprejme.  G
     Prehajamo na prekinjeno 7. TOČKO DNEVNEGA REDA, PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU, HITRI POSTOPEK.  G
     Gre za silno enostaven, kratek zakon, ki v bistvu niti ni toliko sprememba, kot je dopolnitev obstoječega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Ugotavljam, da vlada do danes ni vložila predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju po skrajšanem postopku.  G
     Na glasovanje dajem predlog za sprejem navedenega predloga zakona, torej zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Dodatni sklep k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju predlagata tudi dr. Jože Možgan in Benjamin Henigman.  G
     Prehajamo na nadaljevanje 11. TOČKE DNEVNEGA REDA - NA PRVO OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Ampak s sprejetjem takih določb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pa smo bistveno povišali osnovo prispevkom obrtnikom in pa samostojnim podjetnikom.  G
     Državni zbor je na včerajšnji seji v zvezi s prvo obravnavo predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju na predlog...  G
     Ta zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je vložil gospod Kebrič, je po evidenci državnega zbora vložen 3. aprila 1997.  G
     Oprostite, poslanke in poslanci, jaz se bojim, da se oddaljujemo od predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in smo zašli.  G
     Kot izraz prevladujoča politika, ki se še vedno odraža v veljavnem zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, obstajajo izredno velike med najvišjo in najnižjo pokojnino.  G
     Kot ste nas včeraj zadolžili, se je danes naš odbor sestal in ponovno razpravljal o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Matično delovno telo predlaga zboru, da sprejme naslednji sklep in sicer: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se ne sprejme."  G
     Poslanec Ivo Hvalica je zboru predložil predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in predlaga zboru, da ga sprejme po hitrem postopku.  G
     Vsi še dobro veste, da smo skupina poslancev predlagali na prejšnji izredni seji predlog za umik zakona, prvih sprememb in pa dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Vendar pa, gospa Skukova namreč, vendar pa je nesporno jasno, v državnem zboru, v vladi, v strokovnih skupinah, javna predstavitev mnenj je bila o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Pokojninska reforma seveda ne more biti v kateremkoli zakonu, ampak v zakonu o novem pokojninskem in invalidskem zavarovanju ali v noveli obstoječega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Pokojninska reforma seveda ne more biti v kateremkoli zakonu, ampak v zakonu o novem pokojninskem in invalidskem zavarovanju ali v noveli obstoječega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Zato bi želel, da se pojavi za govornico kot drugi, ki se je pismeno prijavil, gospod Franc Pukšič, glede predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Ker namreč zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju govori, da se lahko odpisujejo prispevki in zamudne obresti tudi, ob sočasnem odpisu delovne dobe, vendar odločitve sprejema skupščina zavoda.  G
     Vlada je na današnji seji sprejela stališča in tudi dva lastna amandmaja do predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju bivših vojaških zavarovancev, ki je pripravljen za drugo obravnavo.   G
     Rad bi povedal še to, da način, kakor ste se lotili sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, demantira vaše lastne trditve o tem, kaj boste z varčevalnimi ukrepi storili.  G
     To neskladje bo vlada predvidoma uredila s predlogom sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju oziroma s to, današnjo najnovejšo informacijo, o vlaganju amandmajev na ta zakon.   G
     V ta predlog naj vključi tudi ugotovljene neskladnosti 404. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju z zakoni, ki urejajo pogoje za pridobitev pravic do starostne pokojnine po posebnih predpisih."   G
     V dolgi in polemični razpravi smo člani odbora ponovno podprli predlagano spremembo predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki sta ga vložila poslanca gospod Ivo Hvalica in gospod Ivan Božič.   G
     Mi govorimo o sistemskem zakonu, zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in najnižja pokojnina, ki je lahko izplačana oziroma, ki je na podlagi tega zakona bila izplačana v prejšnjem mesecu, je 196.438 tolarjev.  G
     Verjamem, da se boste strinjali z menoj, da je razlog po sklicu za moj predlog nastal, ker ko sem pregledovala dnevni red, sem ugotovila, da zakona o spremembi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ni na dnevnem redu.  G
     Ostala nam je še 18. točka - zakon o zaključku lastninjenja in privatizacije pravnih oseb v lasti Slovenske razvojne družbe in prekinjena 32. točka - predlog zakona o spremembah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Predsednica Odbora za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko je predlagala, že včeraj je predstavila ta sklep, ki se glasi: "Predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - prva obravnava se ne sprejme."  G
     Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju določa v 160. členu naslednje: pokojnine se usklajujejo na podlagi uradnih statističnih podatkov o mesečnem gibanju plač vseh zaposlenih delavcev na območju republike, in tako dalje in tako dalje.  G
     Pred seboj imate predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki sem ga predlagal oziroma natančneje, ki ga je predlagala poslanska skupina Socialdemokratske stranke Slovenije na začetku lanskega leta.  G
     V skladu z zakonom, ki ga je sprejel ta parlament - zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - je bila dana naloga našemu ministrstvu, da pripravimo pravilnik v primeru pridobivanja pravic iz naslova pokojninskega in invalidskega zavarovanja.  G
     Gospa Zbačnikova je prebrala sklep ustavnega sodišča, ki je točen, ki navaja najmanj dve varianti, s tem, da celo prvo varianto navaja, naj se ta krivica popravi tako, da se spremeni temeljni zakon, to je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Mislim, da ni posebej odgovorno in resno, da smo se pomembnih sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju lotili danes ob 13.10 uri, najbrž v pričakovanju nekaterih, da bomo v 10-ih minutah to opravili, glasovali in šli domov.  G
     Zato predlagamo Državnemu zboru, naj nemudoma sprejme spremembe in dopolnitve določb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki se nanašajo na usklajevanje pokojnin, tako da se bodo zatečene razlike med pokojninami pričele postopno zmanjševati.  G
     Sprašujem Vlado Republike Slovenije: V kolikih primerih je bil odpisan dolg iz naslova pokojninskega in invalidskega zavarovanja na podlagi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju oziroma akta skupščine Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje?   G
     Da pa ne govorim o 5. členu, ki je v bistvu pravzaprav nepotreben, saj že zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju obravnava, kaj se dela z državljani ali pa ne vem našimi nasledniki, ki slučajno niso državljani Slovenije ali živijo v neki drugi republiki.   G
     Na podlagi 180. člena poslovnika Državnega zbora Republike Slovenije (Uradni list, številka 40/93 in 80/94) kot predlagatelji... in tako dalje, predlog zakona predlagamo po hitrem postopku, predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju...  G
     Državni zbor Republike Slovenije predlaga vladi Republike Slovenije, da do naslednje izredne seje državnega zbora, ki se bo pričela še v mesecu avgustu, pripravi nov predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju po skrajšanem postopku.  G
     Skladno z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, katerega sprejetje je takrat povzročilo odhod Združene liste iz vlade, mora Državni zbor v začetku vsakega koledarskega leta določiti razmerje med povprečno starostno pokojnino za polno pokojninsko dobo in povprečno plačo.  G
     Naslednja točka 3 pravi tako: "Predlagatelj naj pri pripravi zakona za drugo obravnavo prouči četrti odstavek 39. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tako da se pogoj starosti ne upošteva, kadar zavarovanec dopolni polno pokojninsko dobo brez dokupa pokojninskih let."  G
     Spominjamo pa se tudi vseh argumentov, ki smo jih takrat slišali v internih razgovorih od gospoda predsednika vlade, pa tudi javno za govornico, posebej pa kasneje, ko smo iz vlade - tudi ali pa neposredno zaradi sprejema sprememb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - izstopili.  G
     V stališču piše "prouči...", torej, "predlagatelj prouči določbo 80. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju na način, da bo odstotek za odmero družinske pokojnine po drugem roditelju enkrat višji, kot je sedaj, vendar skupaj ne več kot 100% osnove za odmero družinske pokojnine."  G
     Naj še dodam, da je predhodni Odbor za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko tak predlog obravnaval in tudi sprejel sklep, citiram: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je ustrezna podlaga za pripravo predloga zakona za drugo obravnavo".  G
     Ampak, realnost je ta, da imamo v parlamentarni proceduri predlog zakona o spremembi in dopolnitvi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, in da nihče drug ne more vložiti, tudi vlada ne more vložiti, lahko sicer vloži, ampak na vrsto za obravnavo pa ne pride noben drug zakon s tem naslovom.  G
     Četrto stališče pravi - predlagatelj naj pri pripravi zakona za drugo obravnavo prouči ukinitev možnosti za predčasno upokojitev delavcev, ki izgubijo zaposlitev zaradi operativnih razlogov na strani delodajalca iz druge alinee prvega odstavka 40. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Glede na sklep na eni od zadnjih sej, pa sedaj so iz korektnosti do našega sklepa razlogi, da odločamo o predlogu, kot ga je podala kolegica Skukova, torej da današnjo izredno sejo razširimo s predlogom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - hitri postopek.  G
     Naj vam ta dodatni sklep ponovno preberem: "Vlada naj čim prej pripravi nov predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju skupaj s predlagatelji predlogov sprememb in dopolnitev zakona ter ga predloži državnemu zboru v obravnavo in sprejem po hitrem postopku.  G
     Ta drugi, naš amandma, ki pa govori o tem, da se prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ne šteje za plačan, pa seveda pomeni, da se izenačijo vsi plačniki prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v tej državi tako, kot so izenačeni po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Lahko se strinjamo, da bo tudi v prihodnje potrebno ta sistem graditi tako, da bo nek določen mehanizem v pokojninskem in invalidskem zavarovanju ostal, ki bo garantiral neko socialno varnost tudi tistim z nižjimi prejemki oziroma z relativno, v preteklosti nižjimi dohodki in od tega odmerjenimi pokojninami.   G
     Pravi tako: "Predlagatelj naj predvidi takšno usklajevanje pokojnin, da bi se masa vseh pokojnin, izplačanih za pretekli mesec, pomnožila z odstotkom povečanja pokojnin po določbah 106. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, nato bi se tako izračunani znesek delil s skupnim številom vseh pokojnin."  G
     Najbrž ni nobenemu, kdor se spominja časov, ko so se spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, mislim da konec leta 1995 oziroma v začetku 1996 sprejemale, in glede na to, kakšna so bila takrat stališča in ravnanja poslank in poslancev Združene liste, čudno, da je naše stališče takšno.   G
     Ampak gospod Štrovs je zdaj v medresorsko usklajevanje tudi nam trem poslancem, ki smo predlagali spremembe pokojninskega zakona, že poslal nov tekst predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kjer predvideva, da te vloge obravnava upravni odbor, ker je bolj operativno.  G
     Ker je 1.1.2000 začel veljati zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki je izpustil termin "polna pokojninska doba" in je nastala pravna praznina, je bilo treba to pravno praznino dopolniti, ker polne pokojninske dobe novi zakon ne upošteva in zato ni bilo možno določati in ni možno določati dokupa manjkajočih let.  G
     Odbor Državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko je na drugem nadaljevanju 10. seje, 30.5.1997, obravnaval predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je Državnemu zboru Republike Slovenije po hitrem postopku predložil poslanec gospod Ivo Hvalica.  G
     In to predlaga naj se poravna ali s spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je vlada sicer že vložila v parlament in ga bo umaknila, če bo sprejeto to, kar zdaj predlaga, ali z odškodninskim zahtevkom, torej, z obliko rente, ki jo predlaga ali kakšen drugačen način, in prav to je sedaj vsebina tega amandmaja.   G
     Struktura upokojencev, to nam je bilo očitano mnogokrat, tudi ko smo sprejemali zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tudi v vladi v obdobju 1992 - 1996, v kateri smo bili, in stališča, ki smo jih takrat zastopali, je za nas bila vedno tista, ki ji je treba glede na zakonsko zagotovljene pravice zagotoviti tudi redno izplačilo.   G
     Današnje nadaljevanje 7. seje državnega zbora bomo pričeli z obravnavo prekinjene 32. točke dnevnega reda, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, zatem pa na obravnavo 18. točke, to je predloga zakona o zaključku lastninjenja in privatizacije pravnih oseb v lasti Slovenske razvojne družbe.  G
     Ker se je to tako tudi ugotavljalo, je bil dosežen dogovor z obema predlagateljema zakona, ki je danes na dnevnem redu, da seveda spremenita proceduro, kar je poslovniško možno, v hitri postopek in da bomo na tej seji po hitrem postopku lahko uredili te ključne probleme, ki so se pojavili ob izvajanju zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Slovenske ljudske stranke bo seveda podprla ta zakon, ker je to legalna rešitev problema, ki je nastajal že leto nazaj in je seveda povezan tudi s sprejetim zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in z drugačnimi posledicami sprejetja tega zakona, kot pa so bile napovedovane s strani takratnega ministra za delo in seveda tudi celotne vlade.   G
     Kakorkoli že, menimo, da je ta predlog zakona povsem nesprejemljiv, podpiramo amandma vlade, ki pravi, da se s tako imenovano rentno odškodnino v enakem znesku kot bi veljal po uveljavitvi sprememb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki jih je vlada že predlagala, pa ne morejo priti na dnevni red, ker imamo v proceduri drug zakon z enakim naslovom.  G
     Veste pa, da smo julija meseca spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju predvideli ne glede na 404. člen zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ima minimalno starost za moške za upokojitev 48 let, smo predvideli še zgodnejšo upokojitev za te, ki so delali v azbestni proizvodnji, pa ponovno poudarjam, niso oboleli za kakšno od bolezni ...  G
     Veste pa, da smo julija meseca spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju predvideli ne glede na 404. člen zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ima minimalno starost za moške za upokojitev 48 let, smo predvideli še zgodnejšo upokojitev za te, ki so delali v azbestni proizvodnji, pa ponovno poudarjam, niso oboleli za kakšno od bolezni ...  G
     Glede na odločbo Ustavnega sodišča, kot sem že včeraj povedala, ki je naložilo zakonodajalcu, da bo moral neustavnost odpraviti z ustrezno ureditvijo, in sicer če gre za priznanje posebne pokojninske dobe v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, če pa gre za posebne pravice v okviru posebnega varstva žrtev vojnega nasilja, pa v zakonu o žrtvah vojnega nasilja.  G
     Nas poslance je obvestila, da naj ne štejemo belo knjigo o pokojninski reformi že za pripravljeno besedilo, ampak za osnutek zaradi tega, ker se zdaj komaj o tem osnutku pogovarja s socialnimi partnerji, ker še ta osnutek ni bil definitivno na vladi in sprejet, in da se bo torej šele, ko bo to vse sprejeto, resnejša reforma o pokojninskem in invalidskem zavarovanju sploh začela.   G
     Spomnili se boste kolegi, na naši zadnji seji, še v naši stari plenarni dvorani, smo sprejeli proceduralni sklep oziroma sklep, v katerem je bilo jasno rečeno, da naj vlada do prve avgustovske oziroma zadnje avgustovske seje pripravi spremembe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, v te zakone vgradi rešitve kolega Kopača in kolegice Skukove in zakon pripravi po skrajšanem postopku.  G
     Že takrat, pa tudi leto, dve pred tem, smo poudarjali, da je eden temeljnih problemov tudi različna obveznost, ki jo za financiranje svojih pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja imajo posamezne skupine zavarovancev in da bi, če bi uredili problem približno enakih obveznosti vseh, bistveno bolj prispevali k reševanju financ v pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kot pa s spremembo poračunavanja.  G
     Dogovor je bil tudi s predlagateljem, obema predlagateljema sedanjega zakona, ki ga imamo na tej seji, ker prejšnji zakon ni bil sprejet po skrajšanem postopku in je bila procedura, pač poteka sprejemanje tega zakona v rednem postopku in jasno je bilo za pričakovati, da se ne bodo rešili ključni problemi, ki so se nakazovali v vseh treh spremembah in pa dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Zaradi torej vsega povedanega, zaradi po našem mnenju izražanja odgovornosti za normalno funkcioniranje države, moramo pač na podlagi teh argumentov glasovati proti predlaganim spremembam zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ne glede na to, da je del argumentacije seveda resničen, mislimo, da način reševanja tega problema samo še poslabšuje že obstoječe stanje, ki je tudi daleč od tega, da bi bilo popolno.  G
     Doda se novi 16. a člen, ki se glasi: "Prisilni mobiliziranec, ki je zaradi nepriznavanja obdobij zavarovanja od 6.4.1941 do 15.5.1945 po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, veljavnih pred 31.3.1992, ostal zavarovan tudi po času, ko bi z upoštevanjem teh obdobij dosegel polno pokojninsko dobo in njegova skupna zavarovalna doba z upoštevanjem navedenih obdobij presega polno pokojninsko dobo, ima pravico do odškodnine.  G
     V razpravi so člani odbora zastavljali vprašanja v zvezi z višino pokojnine glede na stopnjo strokovne izobrazbe oziroma čin posameznega upravičenca, pravico do pokojnine za tiste vojaške zavarovance, ki živijo na ozemlju Republike Slovenije, pa nimajo slovenskega državljanstva, kako natančneje opredeliti agresorja in kakšno je razmerje med najnižjo in najvišjo pokojnino glede na določila zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     V razpravi so člani odbora zastavljali vprašanja v zvezi z višino pokojnine glede na stopnjo strokovne izobrazbe oziroma čin posameznega opravičenca, pravico do pokojnine za tiste vojaške zavarovance, ki živijo na ozemlju Republike Slovenije, pa nimajo slovenskega državljanstva, kako natančneje opredeliti agresorja in kakšno je razmerje med najnižjo in najvišjo pokojnino glede na določilo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Če se spomnite sprejemanja zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, je takrat gospod Rokavec predlagal, da v sočasni spremembi zakona o spremembi zakona o davčni službi pooblastimo davčno službo, da začasno odpisuje prispevke po metodologiji - ali lahko prosim za malo pozornosti? - , kakršno uporablja zavod za zdravstveno zavarovanje, dokler tega ne počne in ne začne delati skupščina zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.  G
     Rad bi čim bolj na kratko v kolikor se bo le dalo povedal zakaj, kajti mislim, da je argumentacija potrebna temeljitejših argumentov, kot pa samo govorjenja o nekih izrednih pokojninah in podobnem, kar je seveda drobna marginalija, pri čemer je treba opozoriti, da so predlagatelji spregledali določbo novele zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, po katerih so izredne pokojnine pri vseh usklajevanjih zamrznjene, dokler jih ne dohitijo pokojnine za polno pokojninsko dobo.  G
     Sam sem bil tudi zelo presenečen, ko je moja vlada dala mesec in štiri dni kasneje mnenje vlade o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, kjer pa pravi: "Vlada Republike Slovenije podpira predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, ki ga je vložil poslanec, gospod Ivan Kebrič, in meni, da je predloženi predlog zakona primerna osnova za prvo obravnavo."  G
     Sam sem bil tudi zelo presenečen, ko je moja vlada dala mesec in štiri dni kasneje mnenje vlade o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, kjer pa pravi: "Vlada Republike Slovenije podpira predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, ki ga je vložil poslanec, gospod Ivan Kebrič, in meni, da je predloženi predlog zakona primerna osnova za prvo obravnavo."  G
     Nastalo bi to, da bi se ne glede na določbe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - ker piše: "ne glede na določbe zakona, ki urejajo plačevanje prispevka za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje" - bi se avtomatično "ex lege", to se pravi po sili zakona, odpisalo to tistim dotičnim - še enkrat bom dal primer nekoga iz Ljubljane ali pa iz Kranja, ki ima v lasti 100 kvadratnih metrov na teritoriju občine Krško - ne glede na to, ali bi on to želel ali ne bi želel.   G
     Ta sledi novemu zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kjer je napisano, da se iz prispevka za pokojninsko in invalidsko zavarovanje financirajo samo pokojnine, vse bonitete, ki jih daje pa država v obliki izjemnih pokojnin - za dimnikarje, udeležence dachauskih procesov, obolele oziroma uslužbence v Salonitu Anhovo oziroma izpostavljene azbestu itn., itn., in borce NOB in ne vem kaj vse - veste, koliko je tistih dodatnih izjem, 43 milijard tolarjev na leto jih je - za vse te pa je v zakonu zapisano, da jih pač plačuje proračun.  G
     Če pogledate - in to je verodostojno - to, kar piše v poročilu k predlogu zakona matičnega delovnega telesa, je na 2. strani, zadnji stavek drugega odstavka: "Glede na to, da ni nobenih novih argumentov za spreminjanje že sprejetih sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, Vlada Republike Slovenije tudi teh predlaganih sprememb in dopolnitev ne podpira in predlaga, da se obravnava predlaganih sprememb odloži do takrat, ko se bo obravnavala tudi tako imenovana bela knjiga, ki je usklajena tudi s stališči držav Evropske unije."   G
     Dosegli smo naslednji dogovor: kolega Kopač in kolegica Skukova bosta umaknila vsak svoj zakon iz zakonodajne procedure, ko bo vlada do prve naslednje izredne seje vložila predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, v katerem bo po skrajšanem postopku rešila vprašanja, kot so bila predlagana z amandmajem gospe Skukove in gospoda Rokavca ter tudi glede na amandma, ki ga je sama vložila, in, seveda, da je ta postopek skrajšani, ker se le na ta način lahko sploh lotevamo vprašanj, ki so vezana na pokojninsko in invalidsko zakonodajo.  G
     Današnje nadaljevanje 5. seje zbora bomo pričeli z obravnavo prekinjene 11. točke dnevnega reda - predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter nato prešli na 13. točko - predlog zakona o povrnitvi škode osebam, okuženim z virusom HIV zaradi transfuzije krvi ali krvnih pripravkov - tretja obravnava in nato na 14. točko - predlog zakona o lastninskem preoblikovanju pravnih oseb z družbenim kapitalom, ki prirejajo posebne igre na srečo in o strukturi kapitala pravnih oseb, ki opravljajo dejavnost prirejanja posebnih iger na srečo - hitri postopek.   G
     Poglejte, mi govorimo danes o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, jaz sem nekajkrat rekla, to je sistemski zakon, mi imamo tudi kakšne izjeme v tej zakonodaji, ampak ne v sistemskem zakonu, tisti, ki se je administrativno upokojil, se je upokojil po zakonu o notranjih zadevah, ne po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, za njega so bili plačevani prispevki, jaz sedajle podatkov, koliko konkretno, ne vem, ampak dejstvo je, da mešamo sedaj zakonodajo, ki je bila v tem parlamentu ali pa morda v prejšnjih parlamentih za določene kategorije delavcev posebej sprejeta in je prinesla v pokojninski sistem neke deviacije, ampak ne gre za sistemski zakon.   G
     Poglejte, mi govorimo danes o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, jaz sem nekajkrat rekla, to je sistemski zakon, mi imamo tudi kakšne izjeme v tej zakonodaji, ampak ne v sistemskem zakonu, tisti, ki se je administrativno upokojil, se je upokojil po zakonu o notranjih zadevah, ne po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, za njega so bili plačevani prispevki, jaz sedajle podatkov, koliko konkretno, ne vem, ampak dejstvo je, da mešamo sedaj zakonodajo, ki je bila v tem parlamentu ali pa morda v prejšnjih parlamentih za določene kategorije delavcev posebej sprejeta in je prinesla v pokojninski sistem neke deviacije, ampak ne gre za sistemski zakon.   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  260 360 460 560 660 760 860 960 1.060 1.160 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA