nova beseda iz Slovenije
Nekaj za prehrano, nekaj za zabavo. O | poetiki | obrednega žrtvovanja ni nihče več nič rekel | A |
ubesedil Aleksander Blok (1880-1921). V svoji | poetiki | je izhajal iz samega temelja simbolizma -- iz | B |
noč ali Stalinovo samodržavje. V Mandelštamovi | poetiki | vse soobstaja: problem je samo vse to prepoznati | B |
nadgrajujejo nacionalni humor in folkloro. V tej | poetiki | so bili jasno razločeni na eni strani literarni | B |
Antiumetniško gledališče, naperjenemu proti | poetiki | Mhata) za različne montažne postopke, ki bi | B |
razumevanja in govorjenja -- nadvse blizu tudi | poetiki | Eugèna Ionesca.Vse to priča, da je absurd postal | B |
njegovih literarnih nazorih in individualni | poetiki | - navsezadnje v izbiri marsikaterega junaka | B |
Eliot, Yeats, Frost, Auden. Sledove v njegovi | poetiki | je zapustilo tudi poljsko pesništvo, v prvi | B |
je pesnik bliže futuristični kot akmeistični | poetiki; | na to dejstvo je že poprej opozoril Lev Losev | B |
kadar jim skušam dopovedati, da kljub svoji | poetiki | in estetiki, ki izhaja iz nekaterih drugačnih | B |
timentalne. Takrat, dragi bratje, nisem mnogo vedel o | poetiki, | ker sicer bi tega ne zapisal.Zató izjavljam | B |
gramatiko de Esperanto (v treh zvezkih), esejev o | poetiki | in jeziku Lingvo, stilo, formo (Jezik, slog | B |
opredeliti, čeprav že zdaj poznamo na primer v | poetiki | navodila in pravila za vrsto pesniških oblik | B |
njegovo tedanjo popolno nevednost o kakršni koli | poetiki. | Predvsem pa je zbirka izraz duha, ki sem ga pravkar | B |
slednjo gotovo zgrozili, saj je Aristotel v | Poetiki | pojasnil, da se historik in pesnik razlikujeta | C |
vsebinsko in formalno približevanje ljudski | poetiki. | V naslednjih literarnozgodovinskih obdobjih se | C |
zgodovini njunih raziskovanj dve ločeni kategoriji, | poetiki, | čeprav imata obe za temelj ustvarjalni akt. | C |
razmerje med ljudskim in umetnim ter kako se | poetiki | razhajata ali približujeta, so v prvem poglavju | C |
Prav gotovo pa je, da sta to dve samostojni | poetiki, | ki ju lahko opazujemo v njunih temeljnih razmerjih | C |
temeljnih razlikah, ki so ustvarile dve različni | poetiki. | Zanimalo pa nas bo predvsem njuno posebno razmerje | C |
drugačnosti in podobnosti, vendar se zdi, da sta obe | poetiki | na začetku sveta soobstajali skupaj. Povezava | C |
elementov ljudskega, da jo sedaj najdemo tudi v | poetiki | ljudske pesmi, kjer kljub vedenju o avtorju | C |
ohranjanja. Predvsem ga zanima, kako se obe | poetiki | razvijata in ohranjata znotraj žanrskega sistema | C |
v podobah. Kadar pa se v sodobni poeziji obe | poetiki | povežeta med seboj v nov organizem, se v sodobni | C |
pojavi idr.), ki so večne in arhetipske, pa obe | poetiki | v idejni sferi združujeta, v formalni pa ločujeta | C |
inovativnega v tradicionalno je značilen za obe | poetiki, | vendar v dveh različnih tempih: inovacije v | C |
vsebinsko in formalno približevanje ljudski | poetiki; | b) tvorno dotikanje ljudskega pesništva z "uporabo | C |
ividualnega v kolektivno. Močno približevanje ljudski | poetiki | v vseh njenih analogijah, tako formalnih kot | C |
zgodnjih pesmih, ki so še zelo približane ljudski | poetiki | v trpnem smislu, npr. v pesmi Vasovalec (1850 | C |
dvostopni amfibrah" (Bernik 1979: 169), je v | poetiki | ljudske pesmi tak vzorec nemogoč, saj se ljudska | C |
ponarodelost. Čeprav je njegovo približevanje | poetiki | ljudskega večinoma spontano, pa osebni pesniški | C |
vnašali na afirmativni način (približevanje | poetiki) | , a tudi v distančni razdalji do neke druge ali | C |
se je zavedno ali nezavedno približal ljudski | poetiki | in kako je z nekaterimi pesmimi danes.Tako bomo | C |
ustvarjalcev (polljudskih ali polumetnih) zavezali | poetiki | ljudske pesmi, da so ji zvesto sledili v svojem | C |
tekstov v Štreklju, ki pa nakazujejo, da sta | poetiki | ljudskega in umetnega različni.V začetku 18 | C |
Drugi tok je sicer lok približevanja ljudski | poetiki, | vendar ne kot idealizacija ljudskega, temveč | C |
nekaj nabožnih. Močno približevanje ljudski | poetiki | v vseh njenih analogijah, tako formalnih kot | C |
pesmi in vsa jezikovna sredstva so blizu ljudski | poetiki, | vendar so lahko v njej elementi umetnega zliti | C |
to opazovati z zgodovinske perspektive. Obe | poetiki | se prepletata, postopoma prežemata, in ker potekata | C |
upoštevati drugačne zakonitosti kakor v literarni | poetiki. | Verjetno je tudi ritem vplival na to, da je pesem | C |
pesmi, ki ponarodi, mora biti blizu ljudski | poetiki: | tako struktura verza kakor jezikovna zgradba | C |
svoje bivališče tako v umetni kot v ljudski | poetiki. | Proces ponarodevanja je zelo zapleten in kompleksen | C |
pesmi zavedno ali nezavedno uokvirili v dve | poetiki | in jim tako dali dvojno poetsko in artistično | C |
prepad med poetikama ne bo zdel več tako globok. | Poetiki | sta sicer še vedno dva bregova, vendar med njima | C |
hitrim ritmom, zato je po načinu bližji ljudski | poetiki | kot Prešernu, čeprav je njegov jezik popolnoma | C |
pesemski žanr - iz pripovedne pesmi se ta pesem v | poetiki | umetne pesmi prevršča v lirsko pesem: "Morda | C |
poetološko iskanje ne začenja kar takoj v ljudski | poetiki, | temveč zunaj nje, ujema se "s tokom povojne | C |
mladih ustvarjalcev in njihovo potovanje po | poetiki | ljudske pesmi je vsaj dvojno.Mlade ustvarjalce | C |
Vincetič, ki v številnih pesniških zbirkah sledi | poetiki | spomina, se najraje opira na na Slovenskem zelo | C |
lirika v Zanni "temelji na določeni variantni | poetiki | spomina". (Poniž 1989: 62.) V Zanni (1983) zaznamo | C |
muzikalnega postopka. Srečko Rijavec se v svoji | poetiki | tudi vrača na pot spomina in tradicije.Čeprav | C |
odnosnic: opozarjajo na pripadnost žanru, slogu in | poetiki. | Ljudske odnosnice v sodobni poeziji lahko razdelimo | C |
igrata pomembno vlogo v Strniševi in Tauferjevi | poetiki. | Po eni strani bi rada našla nove izrazne možnosti | C |
ljudskim in umetnim v smeri približevanja ljudski | poetiki | in imitiranja vseh njenih temeljnih značilnosti | C |
eksperimenta tiste, na katerih lahko opazujemo obe | poetiki | kot dva različna, a v povezavi enakovredna fenomena | C |
do prehoda iz ene poetike v drugo, vendar obe | poetiki, | ne glede na kasnejše spremembe in variantnost | C |
literarnih žanrov in posvetimo pozornost njegovi | Poetiki | umetniškega časa. Svojo odločitev za raziskavo | C |
navezavi na to metaforo bi lahko govorili o | poetiki | ednine nasproti poetiki množine. Tu učinkuje | C |
bi lahko govorili o poetiki ednine nasproti | poetiki | množine. Tu učinkuje številčnost in kategorija | C |
primerjalno-slovstveno gradivo podučuje za sklepanja o | poetiki | v prihodnje: pouči nas, da je v raziskanih formah | C |
teorija je v literarni zgodovini zasidrana v | poetiki | in ne v literarni teoriji, ki torej nima zgleda | C |
navezavi na to metaforo bi lahko govorili o | poetiki | ednine nasproti poetiki množine.Tu učinkuje | C |
bi lahko govorili o poetiki ednine nasproti | poetiki | množine.Tu učinkuje številčnost in kategorija | C |
Poetika[191] V | Poetiki | , ki vsebuje najbolj znane Aristotelove misli | C |
trdil, da bodo knjige o logiki, retoriki in | poetiki | koristne za izobraževanje mladih, ter Galilejevo | C |
Homerjevega komičnega epa (Aristotel ga omenja v | Poetiki, | 1448b); glavni oziroma naslovni junak Margites | C |
mnenja, da se to orodje uporablja v politiki. V | Poetiki | (devetnajsto poglavje) ne najde retorike le | C |
slog in razporeditev snovi se jasno kaže tudi v | Poetiki | in drugih delih.To, da je k prvotnemu načrtu | C |
nadaljnje podrobnosti, napoti na Poetiko. Tudi v | Poetiki | (na primer v dvaindvajsetem poglavju) daje prednost | C |
nematerialne, večne resnice "idej". V Aristotelovi | Poetiki | pomeni mímesis posnemanje dejanj v dramskem | C |
je tudi prvi napisal sistematično razpravo o | poetiki. | V devetnajstem poglavju tega dela pravi, da vse | C |
sledilo Aristotelovemu zgledu in pisalo razprave o | poetiki. | Edino ohranjeno delo te vrste je Filodemovo, | C |
Posamezni deli Retorike so vplivali na teorije o | poetiki, | politiki ali moralni filozofiji, toda v renesansi | C |
v italijanščini. Med pomembnejšimi pisci o | poetiki | so bili Trissino, Minturno in Castelvetro. | C |
govorili o vlogi domišljije v retoriki, pisci o | poetiki | so razpravljali o njej v skoraj vseh obdobjih | C |
ključna dela o francoskem jeziku, retoriki in | poetiki. | Najbistvenejši del programa, francoski slovar | C |
antične kritike, ki jo vidimo v Aristotelovi | Poetiki. | Aristotel se je v glavnem ukvarjal z vprašanji | C |
razlago zgolj v avtorjevem namenu. Aristotel je v | Poetiki | odkrival vire za tragedijo ali komedijo znotraj | C |
raziskave tega obdobja. Zato še zelo malo vemo o | poetiki | protestantskega govorništva na Slovenskem, kljub | C |
ki ga po Aristotelovem mnenju, izraženem v | Poetiki | (4. stoletje pr.n.š.), doseže tragična drama | C |
oplajala tudi pri tamilski. Poleg razprave o | poetiki | z naslovom Kaviradžamarge (ok. 850) so najstarejši | C |
kakšna naj bo dobra tragedija, ki jih je podal v | Poetiki, | niso skladne s številnimi ohranjenimi deli. | C |
vplivno definicijo tragedije, ki jo je zapisal v | Poetiki | (4. stoletje pr. n. š., sl. 1959): "Tragedija | C |
glasovih občinstva. S. Pe. Ivo Svetina o dramski | poetiki | Slovensko društvo za primerjalno književnost | D |
dramatik Ivo Svetina bo govoril o svoji dramski | poetiki, | predavanje pa ima naslov Moja ojdipovska poetika | D |
požrtvovalnem delu, o njegovi življenjski in umetniški | poetiki. | Čeprav je med prvimi in zadnjimi zapisi preteklo | D |
stare Ljubljane in njenih ulic, ki v nostalgični | poetiki | (tudi Neljubljančanom) prikazuje spomin na neke | D |
Igorja Lampreta ter v svoji prepoznavni odrski | poetiki | na začetku nove sezone postavil na oder režiser | D |
Edini, ki lahko izstopa kot nov, po režiserski | poetiki | izviren in za zdaj še manj znan, je Jernej Lorenci | D |
celovečerci, v formalnem pogledu zapisani novovalovski | poetiki, | ki jo je bilo v madžarskih kinematografih mogoče | D |
uresničiti zamisel, ki temelji na avtorski | poetiki, | na neomajni nótranji pripadnosti umetnostni | D |
hoče ostati zvesta Lorcovi zgodbi in odrski | poetiki | ter sredozemskemu ozračju.Navdihuje jo tudi | D |
smislu pa je zvest svojemu izhodiščnemu položaju ( | poetiki) | , tako da ga zunanji vplivi in pretresi pojavov | D |
fragment ali okrušek. Marko Juvan je govoril kar o | poetiki | fragmenta.To poetiko zelo natančno podaja tudi | D |
se nekako odraža tudi v njegovi gledališki | poetiki. | Kljub prepoznavnemu režijskemu izrazu je njegovo | D |
prostorskih postavitvah ni pomemben, ker so v Begićevi | poetiki | zanj značilni drugi atributi; kakšni so, niti | D |
kalkulacij stroškov. Potrebno je razmišljati tudi o | poetiki | prostora in presežkih, ki prostoru in mestu | D |
približal stremljenjem likovnih avantgard in zlasti | poetiki | nove stvarnosti. Svoj ustvarjalni lok je sklenil | D |
eni strani zna avtorica prisluhniti pretanjeni | poetiki | vsakdanjosti, po drugi pa s svojimi motivi posega | D |
znanstvenega oz. intuitivnega spoznanja. V | Poetiki | prostora se Bachelard ukvarja s prostorom v | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |