nova beseda iz Slovenije

gorgias (60)


variacija na temo«, ki sta jo obravnavala že      Gorgias      in Lisija,[208] namreč idejo o močni, enotni  C
prepletenim z gorgijanskimi govornimi figurami (     Gorgias      je bil znameniti grški sofist in učitelj govorništva  C
velja za utemeljitelja sodnega govorništva.      Gorgias      je bil grški filozof in govornik iz Leontinov  C
priročnika predstavlja sklanjatev moških imen tipa      Gorgias      ali Lizias, kjer smo upoštevali pravila slovenskega  C
upoštevali pravila slovenskega pravopisa (torej      Gorgias:      rodilnik "Gorgija" in ne "Gorgia").Na nek način  C
Beseda se prvič pojavi v Platonovem dialogu      Gorgias,      ki je nastal v drugem desetletju četrtega stoletja  C
generacijo nazaj. V pogovoru s Sokratom (453a2)      Gorgias      označi rhetoriké kot "umetnost prepričevanja  C
retorika. To je retorika, kot so jo pojmovali      Gorgias      in drugi sofisti.V četrtem stoletju jo je do  C
epexélenkhos]. Sokrat ironično trdi, da sta Tejzias in      Gorgias      pokazala, koliko pomembnejše je verjetno od  C
. Med najbolj slavnimi so bili Protagora,      Gorgias,      Prodik in Hipias. Sofisti so bili profesorji  C
vrsti Platonovih dialogov, kot so Protagora,      Gorgias,      Hipias večji, Hipias manjši ter Sofist.Sofisti  C
obdobje, poimenovano kot "grško razsvetljenstvo".      Gorgias      Med starejšimi grškimi sofisti je najslavnejši  C
Med starejšimi grškimi sofisti je najslavnejši      Gorgias,      katerega dolgo življenje se je raztezalo od  C
raztezalo od približno 480. do okoli 375. pr. Kr.      Gorgias      je bil meščan Leontinov na Siciliji, blizu Sirakuz  C
poezija. Lahko se postavimo na stališče, da si je      Gorgias      prizadeval ustvariti vzvišen govorniški slog  C
Poleg tega Jacqueline de Romilly dokazuje, da je      Gorgias      v govoru videl magijo, takšno, kot se je pojavljala  C
razumeti kot posebne prijeme, s katerimi je      Gorgias      poskušal udejaniti svojo magijo.To so tehnike  C
filozofa. Ko se pojavi v Platonovem dialogu      Gorgias,      je videti, kot da je povsem nesposoben konceptualizacije  C
pravi. Nekateri učenjaki dokazujejo, da je bil      Gorgias      resen filozof, ki je razmišljal o naravi bivanja  C
pitagorejci in Empedokles. S temi filozofi deli      Gorgias      zanimanje za nasprotja, antiteze in paradoks  C
beremo kot resen poskus logičnega argumentiranja.      Gorgias      v njej trdi, da nič ne obstaja, in če že kaj  C
konceptualizacije, ki zanj ni bila značilna.      Gorgias      je posnemal, kar je našel pri filozofih, kot  C
retoriki v Platonovem Gorgiju; to tehniko je      Gorgias      ponazarjal in poučeval tako, da je drugim ustno  C
igra Na koncu svoje Hvalnice Heleni označi      Gorgias      ta govor kot paígnion, "otroško igro, razvedrilo  C
napisal te besede, je Platon že objavil dialoga      Gorgias,      v katerem je očrnil retoriko, in Fajdros, v  C
pripada Atenam. O panhelenizmu sta govorila že      Gorgias      in Lizias v Olimpiji, Izokrat pa si v tem govoru  C
ponovno pojavil magični element, ki ga je slavil      Gorgias.     Sofiste najdemo tudi v vsem tretjem stoletju  C
sestavil zakone za atensko kolonijo v Turijih,      Gorgias      je v govoru na olimpijskih igrah pozival k enotnosti  C
uničuje pravico v državi, katere del je. Platonov      Gorgias      Gorgias je eden zgodnejših dialogov, kar pomeni  C
Platonov Gorgias      Gorgias      je eden zgodnejših dialogov, kar pomeni, da  C
tedaj, ko jih je Platon upodobil, že mrtvi,      Gorgias      pa je v 80. letih četrtega stoletja še živel  C
stroka in kako bi ga morali imenovati (449a3).      Gorgias      odvrne, da obvlada rhetoriké in bi ga morali  C
k vednosti, ki določa retoriko (449d8--9).      Gorgias      odgovori, da je to vednost o besedah.Sokrata  C
besed, ki pojasnjujejo bolniku, kako ozdraveti?      Gorgias      pravi, da ne.Če bi bilo to poročilo o dejanskem  C
lahko opravlja retorika. Na Sokratova vprašanja      Gorgias      pojasni, da razume retoriko kot umetnost, ki  C
same narave predmeta. Nadalje se izkaže, da      Gorgias      znanja ne ceni visoko (459c), kar se sklada  C
nasvete pa bo dajal stavbni mojster (455b).      Gorgias      ne izkoristi priložnosti, da bi pokazal, da  C
dovoli en dober govor (456a7--457c3), v katerem      Gorgias      jasno razmeji retoriko kot amoralno silo od  C
vpraša, ali lahko naredi retorja iz kogar koli.      Gorgias      pritrdi, nato pa precej po nepotrebnem doda  C
ne pomeni toliko kot "pri neposvečenih". In      Gorgias      odgovori pritrdilno.Funkcionalna vloga retorike  C
razdraženo vskoči Polos s trditvijo, da je bil      Gorgias      preveč olikan do Sokrata in mu je bilo nerodno  C
potrebi tudi poučil svoje učence (čeprav je      Gorgias      dejansko prej izjavil natanko to).Polos poskuša  C
osnovna utemeljitev filozofske retorike v dialogu      Gorgias.      Pomeni napredek od pogovora s Polom, v katerem  C
Minosu, Radamantu in Ajaku, sodnikih podzemlja.      Gorgias      se sklene z mislijo, da si mora človek prizadevati  C
zelo podobno filozofski retoriki. Platonov      Gorgias      je najzgodnejši primer poistovetenja retorike  C
Izokratovemu spisu Proti sofistom bi sledil Platonov      Gorgias,      potem Izokratova Helena, tej pa bi spet sledili  C
Vendar pa se ujema s cilji, ki jih predvideva      Gorgias,      saj zrcali potrebo, da bi nagovoril dušo poslušalca  C
sodnega, svetovalnega in slavnostnega. Ker sta jo      Gorgias      in Izokrat obravnavala kot umetnost govorjenja  C
magične" lastnosti jezika, kakršnega je učil      Gorgias.     Najprej se je razvila poezija in zato je imela  C
tudi v kasnejših stoletjih. Platonova dialoga      Gorgias      in Fajdros sta bila dobro znana in sta prispevala  C
tem smislu moramo tolmačiti vse, kar v dialogu      Gorgias      govori proti retorjem, se pravi proti vrsti  C
Blairova različica hvale, ki so jo peli govorniku      Gorgias,      Izokrat, Cicero in Kvintilijan.Nato se loti  C
González, Tomás,      Gorgias      iz Leontinov,. Glej tudi Platon: Gorgias.   C
Gorgias iz Leontinov,. Glej tudi Platon:      Gorgias.      Gottsched, J. C.,   C
Fajdros,;      Gorgias,     ; Ion,;   C
Vodoravno: 1. Zavrč, 6. ogrodje, 13. Orlov, 14.      Gorgias,      15. Reade, 16. R(udi) Z(avrl), 17. iris, 18  D
Fajdon; nato Harmid, Ion, Protagoras, Simpozij,      Gorgias,      Kratil, Država, Fajdros, Parmenid, Sofist, Fileb  D
čudovita knjiga, ki govori ravno o tem, Platonov      Gorgias,      filozofsko-dramsko besedilo, ki ga lahko berete  D
torej literarni Walsin Esterhazy, pa je redovnik      Gorgias,      ki po dolgotrajnem tajenju le prizna javnosti  D
Cicerona Prevod iz grščine v nemščino: Platon      Gorgias      Spis v nemščini: Cis- in Translajtanija (statisti  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA