nova beseda iz Slovenije
variacija na temo«, ki sta jo obravnavala že | Gorgias | in Lisija,[208] namreč idejo o močni, enotni | C |
prepletenim z gorgijanskimi govornimi figurami ( | Gorgias | je bil znameniti grški sofist in učitelj govorništva | C |
velja za utemeljitelja sodnega govorništva. | Gorgias | je bil grški filozof in govornik iz Leontinov | C |
priročnika predstavlja sklanjatev moških imen tipa | Gorgias | ali Lizias, kjer smo upoštevali pravila slovenskega | C |
upoštevali pravila slovenskega pravopisa (torej | Gorgias: | rodilnik "Gorgija" in ne "Gorgia").Na nek način | C |
Beseda se prvič pojavi v Platonovem dialogu | Gorgias, | ki je nastal v drugem desetletju četrtega stoletja | C |
generacijo nazaj. V pogovoru s Sokratom (453a2) | Gorgias | označi rhetoriké kot "umetnost prepričevanja | C |
retorika. To je retorika, kot so jo pojmovali | Gorgias | in drugi sofisti.V četrtem stoletju jo je do | C |
epexélenkhos]. Sokrat ironično trdi, da sta Tejzias in | Gorgias | pokazala, koliko pomembnejše je verjetno od | C |
. Med najbolj slavnimi so bili Protagora, | Gorgias, | Prodik in Hipias. Sofisti so bili profesorji | C |
vrsti Platonovih dialogov, kot so Protagora, | Gorgias, | Hipias večji, Hipias manjši ter Sofist.Sofisti | C |
obdobje, poimenovano kot "grško razsvetljenstvo". | Gorgias | Med starejšimi grškimi sofisti je najslavnejši | C |
Med starejšimi grškimi sofisti je najslavnejši | Gorgias, | katerega dolgo življenje se je raztezalo od | C |
raztezalo od približno 480. do okoli 375. pr. Kr. | Gorgias | je bil meščan Leontinov na Siciliji, blizu Sirakuz | C |
poezija. Lahko se postavimo na stališče, da si je | Gorgias | prizadeval ustvariti vzvišen govorniški slog | C |
Poleg tega Jacqueline de Romilly dokazuje, da je | Gorgias | v govoru videl magijo, takšno, kot se je pojavljala | C |
razumeti kot posebne prijeme, s katerimi je | Gorgias | poskušal udejaniti svojo magijo.To so tehnike | C |
filozofa. Ko se pojavi v Platonovem dialogu | Gorgias, | je videti, kot da je povsem nesposoben konceptualizacije | C |
pravi. Nekateri učenjaki dokazujejo, da je bil | Gorgias | resen filozof, ki je razmišljal o naravi bivanja | C |
pitagorejci in Empedokles. S temi filozofi deli | Gorgias | zanimanje za nasprotja, antiteze in paradoks | C |
beremo kot resen poskus logičnega argumentiranja. | Gorgias | v njej trdi, da nič ne obstaja, in če že kaj | C |
konceptualizacije, ki zanj ni bila značilna. | Gorgias | je posnemal, kar je našel pri filozofih, kot | C |
retoriki v Platonovem Gorgiju; to tehniko je | Gorgias | ponazarjal in poučeval tako, da je drugim ustno | C |
igra Na koncu svoje Hvalnice Heleni označi | Gorgias | ta govor kot paígnion, "otroško igro, razvedrilo | C |
napisal te besede, je Platon že objavil dialoga | Gorgias, | v katerem je očrnil retoriko, in Fajdros, v | C |
pripada Atenam. O panhelenizmu sta govorila že | Gorgias | in Lizias v Olimpiji, Izokrat pa si v tem govoru | C |
ponovno pojavil magični element, ki ga je slavil | Gorgias. | Sofiste najdemo tudi v vsem tretjem stoletju | C |
sestavil zakone za atensko kolonijo v Turijih, | Gorgias | je v govoru na olimpijskih igrah pozival k enotnosti | C |
uničuje pravico v državi, katere del je. Platonov | Gorgias | Gorgias je eden zgodnejših dialogov, kar pomeni | C |
Platonov Gorgias | Gorgias | je eden zgodnejših dialogov, kar pomeni, da | C |
tedaj, ko jih je Platon upodobil, že mrtvi, | Gorgias | pa je v 80. letih četrtega stoletja še živel | C |
stroka in kako bi ga morali imenovati (449a3). | Gorgias | odvrne, da obvlada rhetoriké in bi ga morali | C |
k vednosti, ki določa retoriko (449d8--9). | Gorgias | odgovori, da je to vednost o besedah.Sokrata | C |
besed, ki pojasnjujejo bolniku, kako ozdraveti? | Gorgias | pravi, da ne.Če bi bilo to poročilo o dejanskem | C |
lahko opravlja retorika. Na Sokratova vprašanja | Gorgias | pojasni, da razume retoriko kot umetnost, ki | C |
same narave predmeta. Nadalje se izkaže, da | Gorgias | znanja ne ceni visoko (459c), kar se sklada | C |
nasvete pa bo dajal stavbni mojster (455b). | Gorgias | ne izkoristi priložnosti, da bi pokazal, da | C |
dovoli en dober govor (456a7--457c3), v katerem | Gorgias | jasno razmeji retoriko kot amoralno silo od | C |
vpraša, ali lahko naredi retorja iz kogar koli. | Gorgias | pritrdi, nato pa precej po nepotrebnem doda | C |
ne pomeni toliko kot "pri neposvečenih". In | Gorgias | odgovori pritrdilno.Funkcionalna vloga retorike | C |
razdraženo vskoči Polos s trditvijo, da je bil | Gorgias | preveč olikan do Sokrata in mu je bilo nerodno | C |
potrebi tudi poučil svoje učence (čeprav je | Gorgias | dejansko prej izjavil natanko to).Polos poskuša | C |
osnovna utemeljitev filozofske retorike v dialogu | Gorgias. | Pomeni napredek od pogovora s Polom, v katerem | C |
Minosu, Radamantu in Ajaku, sodnikih podzemlja. | Gorgias | se sklene z mislijo, da si mora človek prizadevati | C |
zelo podobno filozofski retoriki. Platonov | Gorgias | je najzgodnejši primer poistovetenja retorike | C |
Izokratovemu spisu Proti sofistom bi sledil Platonov | Gorgias, | potem Izokratova Helena, tej pa bi spet sledili | C |
Vendar pa se ujema s cilji, ki jih predvideva | Gorgias, | saj zrcali potrebo, da bi nagovoril dušo poslušalca | C |
sodnega, svetovalnega in slavnostnega. Ker sta jo | Gorgias | in Izokrat obravnavala kot umetnost govorjenja | C |
magične" lastnosti jezika, kakršnega je učil | Gorgias. | Najprej se je razvila poezija in zato je imela | C |
tudi v kasnejših stoletjih. Platonova dialoga | Gorgias | in Fajdros sta bila dobro znana in sta prispevala | C |
tem smislu moramo tolmačiti vse, kar v dialogu | Gorgias | govori proti retorjem, se pravi proti vrsti | C |
Blairova različica hvale, ki so jo peli govorniku | Gorgias, | Izokrat, Cicero in Kvintilijan.Nato se loti | C |
González, Tomás, | Gorgias | iz Leontinov,. Glej tudi Platon: Gorgias. | C |
Gorgias iz Leontinov,. Glej tudi Platon: | Gorgias. | Gottsched, J. C., | C |
Fajdros,; | Gorgias, | ; Ion,; | C |
Vodoravno: 1. Zavrč, 6. ogrodje, 13. Orlov, 14. | Gorgias, | 15. Reade, 16. R(udi) Z(avrl), 17. iris, 18 | D |
Fajdon; nato Harmid, Ion, Protagoras, Simpozij, | Gorgias, | Kratil, Država, Fajdros, Parmenid, Sofist, Fileb | D |
čudovita knjiga, ki govori ravno o tem, Platonov | Gorgias, | filozofsko-dramsko besedilo, ki ga lahko berete | D |
torej literarni Walsin Esterhazy, pa je redovnik | Gorgias, | ki po dolgotrajnem tajenju le prizna javnosti | D |
Cicerona Prevod iz grščine v nemščino: Platon | Gorgias | Spis v nemščini: Cis- in Translajtanija (statisti | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |