nova beseda iz Slovenije
ljudskega v umetni poeziji). Osnovni pojmi | medbesedilnosti, | ki so uporabljeni v knjigi, so: 1. intertekstualnos | C |
poskušali doseči še sintezo obeh poetik z metodo | medbesedilnosti, | ki povezuje tekst A s tekstom B in vzpostavlja | C |
umetnega (Lord 1986: 50), kar pa je že vprašanje | medbesedilnosti | in vedenja tistih pesnikov, ki za svoje predloge | C |
ljudskim in umetnim uporabljamo tudi prvine | medbesedilnosti, | zato skozi sisteme ločimo dva tipa intertekstualnosti | C |
umetnega je bila pri Prešernu enkrat na obrobju | medbesedilnosti, | drugič pa jo je že neslo v bližino jedra, medtem | C |
ljudsko, pomeni to osvetliti njeno mesto v mreži | medbesedilnosti, | in čeprav je drugačna od umetne, jo vendarle | C |
je drugačna od umetne, jo vendarle s to mrežo | medbesedilnosti | trdno zveže.(Bahtin 1978, prim. še Bauman 1982 | C |
besedilo (tudi v nizu) uvrščajo v jedro ali obrobje | medbesedilnosti. | Ti kriteriji bodo tudi v središču analize posameznih | C |
literarno delo uvrščeno v obrobje ali v jedro | medbesedilnosti. | To pogojuje njegova prepoznavnost. | C |
motiv. Pesem Knezov zet je na obrobju jedra | medbesedilnosti, | saj so tuje prvine zlite z novim besedilom, | C |
v tej pesmi ni videti. Pesem je na obrobju | medbesedilnosti. | Tretja v nizu je pesem Antona Hribarja Nočna | C |
istim motivom. Tudi ta pesem sodi na obrobje | medbesedilnosti, | saj je motiv zlit z okoljem nove pesmi.Nikjer | C |
s pomensko inverzijo uvršča to pesem v jedro | medbesedilnosti. | Makarovičeva je v zunanji formi ohranila večino | C |
selektivnost, ki uvršča to pesem v "trdo jedro" | medbesedilnosti, | saj je Makarovičeva zelo natančno in pontirano | C |
dramsko delo, ne več poezijo, uvršča v jedro | medbesedilnosti. | Naslednji metatekst je iz območja igre pomenov | C |
moremo reči, da se ta pesem uvršča v samo jedro | medbesedilnosti. | Zagoričnik izpostavlja element iz ljudske pesmi | C |
Vide je torej jasno in sedaj se bomo v luči | medbesedilnosti | posvetili formalnim in vsebinskim spremembam | C |
Medbesedilnost je v teh dveh povezavah še na obrobju | medbesedilnosti, | saj vzpostavlja identifikacijo do ljudske pesmi | C |
zapustila otroka. Ta pesem je že v bližini jedra | medbesedilnosti: | na svoj način razgalja miselno sporočilo ljudske | C |
Vida), posamezne odnosnice, en sam zorni kot | medbesedilnosti | ter relativna komunikativnost in referencialnost | C |
referencialnost pa uvrščajo pesem na obrobje jedra | medbesedilnosti. | V tematizaciji Lepe Vide v pesmi Brune Marije | C |
ribe v ogleju /.../"). Obe pesmi se iz roba | medbesedilnosti | pomikata v samo jedro. Čisto postmodernistični | C |
ansformira, izpušča in dodaja. Besedilo sodi v jedro | medbesedilnosti. | Čisto zadnja pa je Lepa Vida Ifigenije Zagoričnik | C |
drugega, zato lahko rečemo, da je besedilo v jedru | medbesedilnosti. | Njegov dialog z ljudsko pesmijo je močno referencial | C |
odprite duri!", in se tudi prek sekundarne | medbesedilnosti | stika z ljudsko pesmijo (z vsem variantnim in | C |
kriterijem, ki neko besedilo uvrščajo v "trdo jedro | medbesedilnosti" | . Marko Kravos se s pesmijo Legenda (Trikotno | C |
legende riše novo interpretacijo. Pesem je na robu | medbesedilnosti, | saj se z ljudsko stika predvsem motivno-tematsko | C |
zelenega Jurija in njegova besedila sodijo v jedro | medbesedilnosti. | Šibki medbesedilni nizi | C |
oddaljuje od izvirnika. To delo sodi na obrobje | medbesedilnosti, | ker imitira ljudsko pesem.Je pravzaprav prepesnitev | C |
tako da lahko to pesem uvrstimo v bližino jedra | medbesedilnosti. | Pesnik je v njej izkoristil ljudske odnosnice | C |
delujeta na bralca. Ta pesem prehaja v jedro | medbesedilnosti, | saj zaradi svoje močne referencialnosti in dialoškosti | C |
ljudsko samo aluzivno navezana, zato je na obrobju | medbesedilnosti. | Drugače pa je s štirimi Tauferjevimi pesmimi | C |
(Juvan 2000: 29.) 4. Galjot na galeji | medbesedilnosti | Ljudska pripovedna pesem (Š 250) poje o galjotu | C |
vlecite te žile vesla še ..." Pesem je na obrobju | medbesedilnosti, | saj le namiguje na predlogo.Motiv je izrazito | C |
sporočilom besedilo iščemo znotraj bližine jedra | medbesedilnosti. | (Dane Zajc, Drame, 1990: 11. prizor, str. 291 | C |
identitete, se seveda iz nje tudi norčuje, ironija pa | medbesedilnosti | doda še poseben diskurz.Slovenskemu človeku | C |
medbesedilna referenca, ki uvršča besedilo v jedro | medbesedilnosti. | V Tajmiru (1991) Vincetič uporabi le strukturo | C |
134.) Vsa besedila sodijo v t. i. trdo jedro | medbesedilnosti, | ker se vnesenih prvin še "držijo signali diskurza | C |
Tauferjem in ljudsko pesmijo spada v trdo jedro | medbesedilnosti, | medtem ko Ellerjev Kralj Matjaž spada na obrobje | C |
medtem ko Ellerjev Kralj Matjaž spada na obrobje | medbesedilnosti | oziroma v območje obdelave motivov in tem.Težko | C |
Snoja v medbesedilnih navezavah uvršča v jedro | medbesedilnosti. | Snoj je prav gotovo dobro poznal ta osnovni smisel | C |
144.) Sem sodi tudi transformirana folklora v | medbesedilnosti | sodobnega teksta. Ta obdobja so obdobja inovacij | C |
Kosovel ZD I, 1946: 500-505.) Za osvetlitev | medbesedilnosti | je Sholar iz Trente (Jože Lovrenčič 1939) zelo | C |
vsebuje oris problematike in pojmovnika teorije | medbesedilnosti | ter razvrstitev citatnih figur in zvrsti.Juvanova | D |
tudi, da se je raziskovanje intertekstualnosti ( | medbesedilnosti) | udomačilo v slovenski literarni vedi. Tanja | D |
in branj, izšle pa so tudi številne študije | medbesedilnosti | o njenih delih.Zgodba o Franci se sprva zdi | D |
po Kristevi in Barthesu začenja pravi razvoj | medbesedilnosti. | Ta je šel sprva v smeri obče intertekstualnosti | D |
zarisal tloris ožje, literarni vedi prilagojene | medbesedilnosti« | (Intertekstualnost str.165); Gerarrd Genette | D |
Palimpsestov, najobsežnejše monografije o posebni | medbesedilnosti; | Renate Lachmann, ki je v medbesedilnosti videla | D |
posebni medbesedilnosti; Renate Lachmann, ki je v | medbesedilnosti | videla predvsem »dejavnik vzpostavljanja besedilnega | D |
Pfister, zaslužna predvsem za sistematizacijo | medbesedilnosti; | Dubravka Oraić s poskusom zgodovinske tipologije | D |
ostmodernizma. Reči je torej mogoče, da se je teorija | medbesedilnosti | na Slovenskem začela sistematično razvijati | D |
stvar sporazuma. Druga, ki se izrecno posveča | medbesedilnosti | (Literarna besedila v stereofoniji), pokaže | D |
izročila) je raziskava in hkrati prikaz delovanja | medbesedilnosti | v »starejšem slovenskem slovstvu, ko inovativnost | D |
Marko Juvan je svoja najzgodnejša dognanja o | medbesedilnosti | objavil že pred desetimi leti v knjigi Imaginarij | D |
narekovajih (1997). V zadnjih letih je na temo | medbesedilnosti | napisal še vrsto člankov in razprav.Na ozadju | D |
je v nekem smislu »intelektualen«. Ne manjka | medbesedilnosti | in referenc in dostikrat se zdi, da smo to vrsto | D |
modernizmu in avantgardi, postmodernizmu in zgodovini | medbesedilnosti | - ravno predavanja iz literarne teorije. Podedoval | D |
literarnega kanona in procesov, stilistike, tropov, | medbesedilnosti, | parodije, metafikcije, igre itn. sem se loteval | D |
spisuje Dolar nato variacije), razne oblike | medbesedilnosti, | predvsem z mnogimi literarnimi aluzijami itn | D |
prevajanje je bilo zaradi jezikovnih iger in | medbesedilnosti | zahtevno - o učiteljici klavirja, zaznamovani | D |
besedilu manj tiste znane lipuševske igrivosti in | medbesedilnosti, | zares napačen. Lipušev pripovedovalec namreč | D |
tistih, ki odpirajo vrata različnim oblikam | medbesedilnosti, | najprej so to prizori iz Hamleta, potem njun | D |
Juvan je objavil resnično medbesedilno knjigo o | medbesedilnosti: | njegova History and Poetics of Intertextuality | D |
utemeljena analiza se ne ukvarja samo z zgodovino | medbesedilnosti, | temveč razkriva tudi relevantnost tega ključnega | D |
rojeva iz menjave žanrov in ravni izjavljanja, iz | medbesedilnosti | nasproti znotrajtekstualnosti, iz nedoločljivosti | D |
znanstvenoraziskovalnega dela: ukvarjanja z raziskavo | medbesedilnosti | in citatnosti v literaturi.To je prva knjiga | D |
neologizmi. Literarno učinkovita je zlasti uporaba | medbesedilnosti, | stilizacija časnikarskega jezika pri zapisovalcu | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |