nova beseda iz Slovenije
melodično prepoznavnostjo šele po prvi Domingovi | ariji | (Amor ti vieta), po kateri je Fedora najbolj | D |
jasnost v dikciji in zvenu višje lege; v veliki | ariji | je bila prekratkosapna.Sopranistka Dunja Spruk | D |
tenorista Marjana Trčka, predvsem v njegovi drugi | ariji. | Prva avtorska monografija | D |
Zrinko Sočo. Njegov lirični glas se je znameniti | ariji | Una furtiva lagrima (15 minut pred koncem) prilegel | D |
Händlovega dela Ah, mio cor, schernito sei, pa tudi v | ariji | Anniusa iz opere Titus (Torna a Tito) W. A. | D |
operne tvornosti. Formalno ustreza tridelni | ariji, | le da je komponirana nepretrgano, z veznim recitativom | D |
moči, a tudi topline. Na koncu, v znameniti | ariji | Pace mio Dio ji je v pianissimu že pošla izrazna | D |
9. in 10. 11. 2000 Po Bachovi | Ariji | iz Suite št. 3 v D-duru, BWV 1068, za godalni | D |
glasbo idealni glas; najbolj se je izkazal v | ariji | Naše ustne in strune ... iz kantate Zvezda jutranjica | D |
najpristnejši je, zaradi lepote fraziranja, v | ariji | iz drugega dejanja.Ana Pusar Jerič ni gromoglasna | D |
osenčenim basom, a izrazno določno (slavilna drža v | ariji, | št. 8).Sopranistka Judith Kopecky je bila opazna | D |
izpetih fraz in nezanesljivih višin v znameniti | ariji | Vilja, oh Vilja, kar bi sicer moralo predstavljati | D |
duetu), z lovljenim (izmišljanjem) besedila (v | ariji) | in zelo slabim francoskim izgovorom pri obeh | D |
izdaja napor, višine so ranljive (c v Faustovi | ariji) | .Globlje vsebinske vživetosti Dvorsky v izbranih | D |
zahteva umetniškega vodje Riccarda Mutija, da v | ariji | Di quella pira ne sme peti visokega ceja, kar | D |
za tako velike preizkušnje, kot je arena. V | ariji | grofa Lune (Il balen del suo sorriso) je bil | D |
muzikantskega zanosa, ki je v Žigi po turško in Burkasti | ariji | iz Matteisovega Niza arij prerasel v diabolični | D |
prepuščati moškim (pohotnim) željam. V zelo dolgi | ariji | je ne le glasovno odlična, ampak postavlja svoj | D |
registriranem) tkanju resignirane kontemplacije v | ariji | Waft her, angels.Sopranistka Mateja Arnež (Jeftejeva | D |
Vidic (Hamor) je bil najizrazitejši v virtuozni | ariji, | z natančnostjo v melizmatskih pasažah, presenetljivo | D |
premajhen za Sarastra, čeprav ima potreben obseg; | ariji | sta imeli kar plemenito linijo, razdrobljeno | D |
Najlepša in najbolj znana točka, ob veliki | ariji | na koncu opere, pa je pretresljiva arija doža | D |
muzikalno človeške totalitete. Menim, da sta bili | ariji | za Kozeljevo izziv, in to je dobro.Tudi interpretati | D |
mezzosopranistko Sonio Prina, ki je po zgledno zapeti | ariji | iz Vivaldijeve opere Farnace navdušila s sijajno | D |
v Germontovi, Renatovi (prvi) in Millerjevi | ariji. | Baritonist ima občutek za vezano linijo; razširil | D |
pojočo šivanko v glasbenem senu, zlasti pa v | ariji | o vstopnici, ki je parodija na Taminovo arijo | D |
kakor v Janezovem, ki ima samo dve altovski | ariji, | od katerih pa je druga, Es ist vollbracht!, | D |
odrsko »zelene« pevce, ki so na diplomi peli dve | ariji | in dve pesmi, o operi kot obrti pa nimajo pojma | D |
jasnostjo niti, dikcijsko odprtostjo, v drugi | ariji | pa že blestela z gibčnostjo in nakazala monolit | D |
ponotranjenem vrhu recitala (pa tudi v dodani | ariji | spod peresa Marc'Antonia Cestija). Na sveteči | D |
Bachovimi posvetnimi deli še zanimivejši (dve | ariji | in posvetna kantata).Mertensov prej diskretni | D |
Petja Ivanova kot Kraljica noči, čeprav v drugi | ariji | zaradi počasnosti ni dosegla ustreznega dramatičnega | D |
klenostjo (Pilat, Veliki duhovnik), v virtuozni | ariji | pa s tehnično nedoraslostjo tonskemu obsegu | D |
poje na posnetku v dveh duetih z Enzom, v solo | ariji | z zborom ter ansambelskih prizorih in v dveh | D |
odru izvesti še obligatni delež v Mozartovi | ariji | Parto, parto; in se preplesti s kakim bravurozne | D |
sijajno nasičena fraza večera, v uvodni Laurettini | ariji, | je bila (šele) »Andrai sul Ponte Vecchio«. | D |
spremljevalsko lovljenje petja; v Adrianini | ariji | pa je prehiteval orkester.Rajši se ne vprašam | D |
Rahločutno violinistovo kontrapunktiranje v poslednji | ariji | Scarlattijeve kantate Ariadna, ki je bachovsko | D |
intimnosti, Händlova kantata Mirna in tiha noč v | ariji, | ki ponavlja motive na besedo dolce, najbrž zahteva | D |
monotono. Sopranistka Ana Pusar Jerič se je v | ariji | iz Trubadurja izrazila s primadonsko osebnostjo | D |
polnost, blue touch. Andrej Debevec v Franjevi | ariji | ni pokazal sproščenosti in prave tenorske konice | D |
Agripinina hkratna zaničljivost in hlinjena drža v | ariji | Tu ben degno sei), dihajočo formo (z gibkimi | D |
Polovskih plesih. Komorna samozavest je v Zaccarievi | ariji | povezala čeliste (med njimi je bila Karmen Pečar | D |
je zvočna energija še dodatno razprševala. | Ariji | Mihaele Komočar sta presenetili kot pevkin izrecni | D |
zadržan. Iz istega leta sta še dve temeljni | ariji | v njegovem portretu: arija des Grieuxa Donna | D |
nebes. Iz tega leta in ob tej spremljavi sta še | ariji | Cania iz prvega dejanja Leoncavallovih Glumačev | D |
izrazno in po lepoti glasu skromnejša). Dve | ariji | pa je radijski orkester posnel z Urošem Prevorškom | D |
prehrupno. Violončelski solo k Maddalenini | ariji | je bil žlahten. Ljubljanski pevci Slavko Savinšek | D |
Bizetove Carmen (1967) sta na zgoščenki dve | ariji | Micaele; najprej je s tenoristom Rudolfom Franclom | D |
in Dapertutta poda iznajdljivo (slednjega v | ariji | z drznostjo), a z mnogimi glasovnimi razpokami | D |
oblikovanje je na recitalu zaživel njen Händel. | Ariji | Ruggiera iz opere Alcina sta (bili) fragment | D |
težko pokriva precej dramatična mesta, v sloviti | ariji | Cielo e mar pa je vendarle pokazal veliko svežine | D |
baritonsko čvrstost in prodornost, v ljubezenski | ariji | je bil izpovedno globok in predan. Njegov nasprotnik | D |
popušča (usihanje »klimaksa« v Don Basilievi | ariji) | ali celo intonančno ugaša (Mefistova podoknica | D |
predvsem v srednji legi (tako v Laurettini | ariji | kakor v obeh operetnih dodatkih, ki pravzaprav | D |
indijske države Gudžarat, 17. pevčev part v operni | ariji, | 18. laponska etnična skupina na polotoku Koli | D |
poje odprto, polno, ima lepo fraziranje, a daje | ariji | nekatere precej afektirane poudarke, celo z | D |
Interpretativno doživetost je potem ponovil še v | ariji | Tita Se all' impero, amici Dei, le da z večjo | D |
Mozartovi operi Mitridate, re di Ponto je v | ariji | Nel grave tormento zablestela z vratolomnimi | D |
salzburška debitantka Ekaterina Siurina kot Ilia v | ariji | Se il padre perdei iz Idomeneja in potem v duetu | D |
Marco Di Felice kot Silvio, zlasti na začetku, v | ariji | E parti domattina?E allor perchè, di', je pokazal | D |
situacijskim refleksom, žal je v znameniti | ariji | Vissi d'arte rahlo nižala.Njen glas je prijetno | D |
pojasnjeno. Tenorist Marcelo Alvarez že v prvi | ariji | konec fraze Tosca, sei tu! drži kakšnih deset | D |
Prav tako odličen je bil na koncu, v zadnji | ariji | E lucevan le stelle, z dolgim fraziranjem, prepolnim | D |
izvedel delež klarinetnega obligata v Sikstovi | ariji) | .Slišali smo še Rondo alla turca in uverturo | D |
oziroma celo pragmatična nepremišljenost (v drugi | ariji | Kraljice noči se je npr. tempo pospešil izključno | D |
sijočo barvo je zelo napredovala: Kraljičini | ariji | sta segli v bližino Nastopa (operne osebe in | D |
negotova, preforsirana; svojega nastopa z vrhom v | ariji | v drugem dejanju ni zaokrožila s celovito umetniško | D |
delo. Lakme namreč še zlasti v tako imenovani » | ariji | zvončkov«, legendi naslovne junakinje v drugem | D |
svojega moža. Izbrala mu je priimek Zeffiretti po | ariji | Ilie »Zeffiretti lusingheri« iz Mozartove opere | D |
decembra lani, ko so ga izžvižgali in je po | ariji | Celeste Aida odkorakal z odra, sedaj v središču | D |
napetost, celovit pevski vtis do efektnega konca. V | ariji | Dulcamare iz Donizettijevega Ljubezenskega napoja | D |
trgovec velike vztrajnosti in prepričljivosti. V | ariji | Oženi se s pošteno devo grofa des Grieuxa v | D |
jami. Ana Netrebko je bila dobra že v prvi | ariji | Je suis encor tout étourdie; takoj zna vzpostaviti | D |
roščenostjo, brez napora, glasovno čisto. V naslednji | ariji | Voyons, Manon, plus de chimères se njen doživljajski | D |
Seul enfin! V | ariji | Je marche sur tous le chemins jo je odlično | D |
spevnim melodijah v arijah (denimo Margaretini | ariji | o nakitu) in zborovskim prizorom, bodo danes | D |
Bohinčevo deloval tenorist Matjaž Stopinšek, v svoji | ariji | dokaj zanesljiv.Mateja Arnež in oboist Šarc | D |
Mateja Arnež in oboist Šarc, njen nežni partner v | ariji, | sta se v soočenju svojih timbrov približala | D |
burne aplavze seveda požela predvsem v zahtevni | ariji | z zvončki, ovacij pa je bil ob zaključku deležen | D |
prerokujejo Pavarottijevo kariero, zapel dve | ariji, | smo se v Klosterneuburgu šli pantomimo z Julijinimi | D |
obdobja, iz let med 1963 in 1967, sta izbrani dve | ariji. | Prva je precej redka, to je dramsko močna Maksa | D |
nastopanja Rajka Koritnika sta na zgoščenki dve | ariji, | najprej Turiddova napitnica Živjo vinska kaplja | D |
močen curek, 11. krajši spevni odlomek, podoben | ariji, | 13. stari Slovani, 14. ime češkega skladatelja | D |
pa zračen in gibek bariton, bleščeč v Grofovi | ariji | (Figarova svatba).Tudi Klemen Torkar poje v | D |
najdaljše razpadanje doživljali ob Despinini drugi | ariji) | .Foskett premalo povezuje oz. modelira péto in | D |
Vittoria! Vittoria). Najboljši je bil v znameniti | ariji | E lucevan le stelle.Oblikoval jo je s stopnjujočo | D |
vrhunec pa je dosegla v najbolj izpostavljeni | ariji | pred zaužitjem uspavala Amour, ranime mon courage | D |
omejena na markiranje lika, se je šele po veliki | ariji | začenjala vzpenjati nad lastne omejitve in se | D |
namenoma?) ponikajoča sopranistka Hana Blažíková v | ariji | iz Poročne kantate. Tak je torej promet na večeru | D |
predstavi 10. decembra pa je zaradi žvižgov po | ariji | Celeste Aida odkorakal z odra, a je takoj prišel | D |
koncentracije na pevski izraz, predvsem v osrednji | ariji, | ki jo kot osebnost oplemeniti.Galja Gorčeva | D |
pianissimi) v veliki sceni opazno niso izšli, v | ariji | pa je celo anticipirala. Nekako sprejmeš Timurja | D |
kar res zna - s petjem. Večernemu zvonu in | ariji | v kitajščini so iskreno zaploskali vsi navzoči | D |
tenorist, ki z devetimi visokimi C v eni sami | ariji | pred dvema letoma ni navdušil le občinstva v | D |
dober jasen in močan mezzosopran. Zapela je dve | ariji, | in sicer »Kdor hrepeni kot jaz« P. I. Čajkovskega | D |
Mladinsko zdravilišče Debeli rtič ima nov dom V | Ariji | bodo lahko letovali vse leto Objekt je stal | D |
180 otrok, ki bodo nameščeni v hotelu Bor in v | Ariji. | Zadnja je uporabno dovoljenje dobila med včerajšnjo | D |
bi v razvidnosti obvladovala rulado. V drugi | ariji | - v njej je glas z naravno izdatnostjo deloma | D |
bil visoki f nižano nakazovan, edini v prvi | ariji | pa spuščen. Pozorni bodimo na Petra Martinčiča | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |