nova beseda iz Slovenije

'gre za to, da' (<=4.343)



     Gre za to, da si utrujen.  A
     Zdaj gre za to, da jo dobiva ven.  A
     Ampak gre za to, da ju ne vznemiriva ..."   A
     Gre za to, da ne boste utajili nobenega konja.  A
     Gre za to, da danes ne bi nikogar rad srečal.   A
     Gre za to, da je tako odločilo upravno sodišče.  C
     Ne gre za to, da prek drugega še naprej ljubim sebe.  C
     Gre za to, da bežite in za vašo hišo ponoči plameni in sije.  A
     Gre za to, da so ljudje to sprejemali kot nekaj samoumevnega.  B
     Ria, saj ne gre za to, da nočem še enega otroka - to dobro veš.   A
     Pri tem ne gre za to, da bi bili snobi zlobni in bi zavidali drugim.  A
     Sedaj,« si je dejal, ko je bil enkrat okrepčan, »gre za to, da ne izgubim glave.  A
     Ne gre za to, da bi postali boljši, plemenitejši, dobrosrčnejši, bolj usmiljeni.  C
     Pravzaprav ni čisto tako, bolj gre za to, da je o tem moderno govoriti, da je tabu.  A
     Gre za to, da ljudi pripravimo, da hočejo delati tako, da bodo skupni cilji doseženi.  C
     Njemu da gre za to, da bi bilo še več takih prikupnih otrok, in je potrepljal eno deklico.  A
     Gre za to, da izmed več možnosti izbere danim okoliščinam najbolj primerno za organizacijo.  C
     Gre za to, da bi me tudi ona vprašala, kaj počnem tukaj, in tudi njej ne bi znal odgovoriti.  A
     Mogoče, vendar je veliko filmov s to temo, zmeraj gre za to, da človek ne sme kršiti pravil.  A
     Saj vendar ne gre za to, da bi morali blesteti, ampak da bi se lahko čim prej odpeljali od tod.  A
     Gre za to, da v pismih ne bo nepotrebne solzavosti, ki jemlje borcem in njihovim družinam pogum.  A
     A gre za to, da si moj nekdanji sošolec želi, ko sem že tukaj, slišati moje mnenje o neki zamisli.«   A
     Ne gre za to, da bi manjkal v spominu velik presledek, kakršnega povzroči spanje po prekrokani noči.  A
     Sadovemu rablju ne gre za to, da bi izsilil žrtvino privolitev, pač pa da bi iz nje iztisnil užitek.  C
     Gre za to, da se morebiti ne pomaga na prisiljen način vzdrževati to, kar ni treba, da bi obstajalo.   A
     Res je obratno: ves čas je šlo in tudi danes gre za to, da se omogoči normalno izražanje različnosti.  B
     Gre za to, da bi razvili sposobnost članov, da bodo znali odkrivati aktualne probleme in jih reševati.  C
     Saj dela nihče noče odpraviti, gre za to, da bi kolikor mogoče več ljudi uživalo sadove svojega dela.«   A
     Ne gre za to, da bi morali iz teze "izpeljati" antitezo, temveč je antiteza prav tisto, kar tezi manjka.  C
     Gre za to, da sta staro in novo stanje približno enaki in zato delavec nima posebnega občutka napredovanja.  C
     Tu gre za to, da moraš vedeti, kako sam želiš živeti in skozi katera določila gledaš na celotno življenje.   B
     Kljub videzu ne gre za simetrično izbiro, kajti v vsakem primeru gre za to, da se subjekt izbere kot objekt a.  C
     Verjetno gre za to, da so bili nekateri že siti položaja brezplodne opozicije in so se neredno udeleževali sej.  C
     Ne gre za to, da je točka singularnosti nedosegljiva, vselej onstran, ampak da smo jo lahko že pustili za sabo.  C
     Ne gre za to, da bi se bal tega srečanja, tudi če bi si vsi trije drug drugemu in drug za drugim pogledali v oči.  A
     Svojega lastnega - cenzuro - je ukinil, zdaj gre za to, da odpravi še pisateljeve rezerve do avtoritete vzajemnih vrednot.  B
     Tudi njej gre za to, da preživimo, in to čim boljše, pravico imamo biti tukaj tako kot drevesa, trave, živali rajskega vrta.  B
     Ne gre samo za izbiro ljudi, gre za to, da ste izrabili zaupanje in da zdaj drugim pripovedujete, kaj ste med nami doživeli.  A
     Ne gre za to, da se subjekt resignirano ukloni nesrečam, ki ga doletijo, pač pa da jih vzame nase - ne glede na okoliščine.   C
     Seveda ne gre za to, da bi se z njimi bratili, vsekakor pa ravnajte z njimi, kot da so pri vaši rodbini že nekaj generacij.   A
     Gre za to, da sta bili in sta še obe instituciji ekskluzivni, do posameznikove svobode dogmatični, do naroda paternalistični.  B
     V glavnem gre za to, da hočejo nekateri, ki niso alpinisti in nočejo soditi v družbo planincev-šodrovcev, veljati za gornike.  B
     Pri takšnem zdravljenju, po takšni anamnezi, kot je vaša, gre za to, da v vaši zavesti počiva želja, da bi bili nekaj drugega.   A
     Gre za to, da svoje trditve "prestavimo" na nasprotno stran, na stališče, ki ga ta stran zastopa, ter jih skušamo razumeti s tega vidika.  C
     Gre za to, da si izdela pregled verjetnih razvojev v svojem gospodarskem, tehnološkem, političnopravnem, kulturnem in naravnem podokolju.  C
     Ni sledu o liberalnosti, temveč gre za to, da ne želijo prejemati ukazov od duhovščine, ampak ravnati po lastnem okusu in v svojo korist.  C
     Gre za to, da bi že enkrat prerezali gnojne bule, ki so se naredile nad krvavimi ranami bratomorne vojne, da bi jih izcedili, prevezali in pozdravili.  B
     Pri obeh oblikah metapripovedi gre za to, da sta v svojem delovanju univerzalni in podrejata človeško delovanje in zgodovinski proces narativni shemi.   C
     Da bo čas resnično treba podvojiti, so tam gori resda že uvideli, a zdaj gre za to, da si zagotovijo nov štiriletni cikel, ki se jim že zdaj jasno kaže.  A
     Ti ljudje hinavčujejo, da niso zaničevalci slovenščine, pa kjer gre za to, da se mogočost izobraževanja našemu jeziku da, pokaže se hudičeva kozlova noga.  C
     Kar lahko glede škandalov z grmečimi govori doseže slovenski jurist, lahko doseže tudi slovenski medicinec, če gre za to, da se nase obrne pozornost javnosti.  C
     No, na kratko gre za to, da je nečakinja moškega, ki je do nedavna vodil majhno organizacijo, sestavljeno z namenom, da bi umorila zmerne palestinske voditelje.  A
     Pri ugotavljanju gre za to, da ugotovimo, kakšni rezultati so bili pri delu doseženi, pri ocenjevanju pa za to, da ugotovimo prednosti, ki smo jih z rezultati dosegli.  C
     Predvsem takrat, ko gre za politično rabo zgodovine, se pravi, ko gre za to, da prepričamo občinstvo, ki je bolj dovzetno za parole kot za razmišljanje o kompleksnosti preteklosti.  C
     Prav tako ne gre za to, da mu dá kratek tečaj iz psihoanalitične teorije, s katero bi mu pojasnil resnično naravo njegove stiske ter jo katalogiziral kot manifestacijo kakega »kompleksa«.  C
     Zdaj je pot ena sama in točka enkratna: gre za to, da dinamična geneza vzdrži napetost protislovja in artikulira heterogenost onstran dualizmov in dilem in da za ta cilj zastavi samo sebe.  C
     Toda tu sta mogoči dve radikalno nasprotni drži: prva, "kapitalistična", če smemo tako reči, kjer gre za to, da je "braniti svoje dobrine eno in isto kot samemu sebi braniti uživati v njih".  C
     Gre za to, da spoznam njega in moč njegovega vstajenja ter svoj delež pri njegovem trpljenju, pri tem pa mu postanem podoben v njegovi smrti in tako upam, da kako pridem do vstajenja od mrtvih.   A
     Ta dogodek njej ni več zunanji; ne gre za to, da bi jo doletel kot pripetljaj sveta, ampak se ji približa tako, da mu gre tudi sama naproti, da sama postane dogodek, ki ni več dejstvo starega sveta.  C
     Ne gre za to, da bi bilo treba zagotoviti dejanskost, ki je ni mogoče reprezentirati, temveč za ustvarjanje aluzij na nemožnost reprezentacije tega, česar ni mogoče reprezentirati, nepredstavljivega.  C
     Gre za to, da ne bi predmeti, besede in ljudje izgubili svojega prvotnega pomena in smisla, potem ko jim odtujene razmere tehnološke in deloma že informacijske družbe ti dve značilnosti že odtegujejo.   B
     Ne gre za to, da ustreznih moralnih načel, po katerih lahko presojamo tudi narodno zvestobo ali nezvestobo, skrb za jezik ali malomarnost do jezika, ne bi bilo ‒ tudi v tem spisu smo o njih že govorili.  B
     Pri epistemološki gre za to, da so globalni problemi (ekološka degradacija, nove vojne, terorizem, apokaliptični fundamentalizmi in finančne krize) opozorili na meje in potencialne nevarnosti racionalizma.  C
     Zato, naj me kdo na tem mestu ne prime za besedo, navajam primere, ki za koga ne bodo adekvatni, a gre za to, da se razumemo okrog vprašanja, kaj je z zgodovino in našim današnjim in prihodnjim skupnim življenjem.  B
     Ne gre za to, da bi stara podoba totalitete postala nerazumljiva; da ne bi več čutili njene privlačne moči ali da bi v nas več ne delovala - marveč nas umni premislek sili, da se poslovimo od stare v korist nove."   C
     Dejansko gre za to, da se hoče veljavno sklepanje narediti za odvečno, kar potem vselej predstavlja popotovanje prek teritorija neresničnega ‐ se pravi, popotovanje od izvornega napačnega pojmovanja k pravilnemu uvidu.  C
     Ne gre za to, da pacient ne ve, kaj so bili ti dogodki, da ne pozna dejstev; kajti, če bi v nekem pomenu ne poznal dejstev, bi se v njih ne mogel prepoznati ter jih potlačiti vsakokrat, ko nastopijo v njegovi zavesti.  C
     V zgodovini sociusa torej ne gre za to, da bi ena prevara odstopila mesto drugi, ampak da se lahko ta zamenjava zgodi le tako, da se prva, brž ko nastopi, izkaže tudi že kot druga v zametku, saj prinaša njeno imaginarno podobo.  C
     Iz tega razloga se, ko gre za to, da postavimo drugačne interpretacije istega niza historičnih fenomenov enega nad drugega, v poskusu, da bi se odločili, kateri je najboljši ali najbolj prepričljiv, pogosto znajdemo v zmedi ali dvoumju.  C
     Predvsem gre za to, da teh novih in epohalnih izzivov ne podcenimo ali zamižimo pred njimi, temveč da si prizadevamo izmeriti, kako se na njih odzivajo družbene in kulturne kategorije, ki niso od danes in ki tudi niso prvič v zgodovini pred takšnimi izzivi.  C
     To je torej problem koncepta fantazme in sublimacije; ne gre za to, da je vznik prve neumestljiv in da je določitev druge nemogoča, ampak da sta izgubila tisto nit, tisto smer, ki edina vodi k točki obrata, smer razgradnje videza kot nujnega, enkratnega, samo mojega videza.  C
     Ne gre za to, da te vede na svojih predmetnih področjih odkrivajo vrednostne strukture in jih raziskujejo objektivno ter neprizadeto, marveč je odnos naslovljencev in sprejemnikov kot tudi odnos samih raziskovalcev do teh vrednostno strukturiranih predmetov v večini primerov vrednostno označen.   C
     Ljudski potujoči verzi, kitice, melodije in ritmi pa prave polemičnosti do vnesenega besedila ne izkazujejo: pevcem ne gre za to, da bi v poslušalcu vzbudili spomin na neke stare pomene, morda pa vzbudijo le spomin na pesmi, ki imajo v sebi te potujoče medbesedilne prvine, in tako pevcu širijo repertoar.  C
     Ne govorim samo o dvomu vase (seveda, tudi vase večkrat podvomim), kajti dvom vase je nekaj drugega od dvoma o sebi: ko podvomim o sebi, ne gre za to, da nečesa nisem zmožen, ampak se mi zazdi, kakor da sploh nisem resničen, kakor da me sploh ni med bitji tega sveta, še huje, kakor da tudi sveta ni, prav nič...   B
     Ko plava po morju, na veliko golta morsko vodo, pri čemer spet ne gre za to, da ne bi vedel, da je on tisti, ki bi moral biti v morju, in ne morje v njem, ampak za to, da verjame, da je morje njegovo telo oziroma del njega samega, se pravi, da je morje on; on sam oziroma njegovo telo pa morje, se pravi tuje telo.  C
     Ne gre samo zato, da prav to omogoča tudi povratne ekonomske učinke, gre za to, da namen pridobivanja denarja, ki ga tukaj pušča homo ludens, ni pridobivanje denarja samo po sebi, ampak je njegov namen dvig življenja na tisto raven, ki omogoča človeku materialno polno in visoko duhovno življenje, njegovo individualno in kulturno identiteto.   B
     Ne gre za to, da bi se ocenjevalec bal delo eminentnega znanstvenika slabo oceniti, temveč za podzavesten predsodek, ki se izraža s tem, da se ocenjevalec tako ali drugače prilagaja splošni sodbi ter s tem sprejema znanstveni ugled in avtoriteto določenega avtorja kot danost, ki je ni treba posebej dokazovati v vsakem konkretnem delu, ampak se predpostavlja.   C
     Nedvomno gre za to, da bi uredili vaš položaj v Angliji.   A
     Toda šla je vseeno - kako bi mogla kaj opustiti, če gre za to, da reši Ivana?   A
     Ampak ne glede na vše grožnje in obtožbe, gospod ... zdaj gre za to, da uveljavimo Slovenski cerkveni red ...  A
     Pri ponovnem rojstvu, kot ga pojmuje Kant, seveda ne gre za to, da bi se subjekt znebil krivde za pretekle kršitve, pač pa za privolitev.  C
     V resnici najbrž ne gre za to, da bi bil Bog hotel našim očem karkoli prikriti - za naš pogled se preprosto sploh ni zmenil, ampak ga je vzvišeno prezrl.  C
     Čisto na kratko, gre za to, da: "Naracija na površini [surface narration] običajno posreduje nezavedno dejanskost odnosa, ki ga ima besedilo z zgodovino."   C
     Gre za to, da v tej spominski knjigi o vojnem času ni nikjer nobenega poročila ali razmišljanja interniranca Kozaka o dogodkih v domovini, se pravi o našem osvobodilnem boju.  B
     Ne gre za to, da pošteni ljudje znamenja in podatke primerjajo med seboj, da ste bežali z gornjih krajev in ste bežali s Kranjskega, da tam joka in jadikuje vaša družina, vaša kri vpije po očetu.  A
     Ali, še drugače, pri Sadovem projektu gre za to, da se naravno stanje realizira v družbenem in z njegovo pomočjo, z izrabljanjem prav tistih mehanizmov, ki služijo izključitvi, potlačitvi naravnega stanja.  C
     Problema postmodernega hiperprostora namreč po Jamesonu ne moremo rešiti: gre za to, da tega prostora ne moremo dojeti in zato ne določiti svojega položaja kot individualnih subjektov v novi globalni mreži multinacionalnega kapitala.  C
     Za Harmsa ni pomembna živost ali neživost, zgodovinskost ali fantazijskost, lepota ali grdota tega sveta; bolj mu gre za to, da je to svet hkratnosti vsega: navadnega in čudežnega, zdravega in bolnega, budnega in sanjskega, logičnega in nesmiselnega, zdajšnjega in preteklega.  B
     Ne gre za to, da bi tehnična interlingvistika ne mogla dajati koristnih znanj; v zadnjih poglavjih svojega eseja Zamenhof mojstrsko polaga pred nas argumente za takojšnji provizorični sprejem esperanta, kažoč, kako bi ga bilo skoraj nemogoče nadomestiti s kakim močnejšim kandidatom.  B
     Če je pravo pri Benthamu definirano kot dispozitiv za porazdeljevanje ugodja in bolečine med individui glede na končni smoter maksimiranja sreče, potem gre za to, da pravo uporablja fikcijski aparat, kakršen je izračun ugodij in bolečin, zato da bi omogočilo znanstveno prerazdelitev količin užitka, se pravi porazdelitev, ki se izogne nekontrolirani metaforični deviaciji.   C
     Tudi neobstoj Drugega ni za sadista nobena ovira, ker mu gre za to, da Drugi obstaja kot tisti, ki uživa.  C
     Nordanc ne mara, da bi jim potne liste preveril kakšen drug, nemara bistrejši uradnik, Ortnu gre za to, da bi ostalo pri zamudi za eno noč, za vse - izvleči Podola iz kakšne policijske postaje bi bilo bržčas težko.   A
     Na prvi pogled se zdi, da ostaja subjekt tudi v trenutku realizacije želje, se pravi v trenutku, ko subjekt preide v realno, skratka, celo v trenutku, ko se pokaže, da je objekt eden od modusov subjekta, kot s popkovino povezan z Drugim, saj gre za to, da subjekt odkrije, kaj je bil "za Drugega".  C
     Tako koncipira Deleuze dvojno gibanje razlike v Razliki in ponavljanju: ne gre za to, da so vse samo razlike in da jim je treba samo pustiti bivati, ampak da so "razlike" in "ponavljanje" ter razlike in ponavljanje, da torej obstaja vrzel med navideznimi in pravimi razlikami in da je ta vrzel dejanska takrat, ko vodi od enih k drugim in nazaj.  C
     Tu gre za to, da nekaj malega premislimo o nekaterih etičnih prvinah Kontrolorja Škrobarja, ki zagotovo ni samo politični, niti samo ljubezenski roman, še manj pikantno začinjen politični roman, ampak živ, avtohtoni literarni organizem, v katerem se obe temeljni razsežnosti besedila dopolnjujeta in sklepata v organsko enovito tkivo, ki je lahko zraslo le iz celotnega, ne pa parcialnega ali celo tendencioznega videnja sveta.   B
     Toda dejansko gre za to, da iz tega [Enega] pridemo do nečesa drugega, kar obstaja kot nekaj, kar je drugačno od Enega, vendar brez Enega ne more biti.“  B
     JOŽEF: Saj ne gre za to, da bi bila zadnja beseda moja.  A
     FRANC: Meni nikoli ne gre za to, da bi človeka zlomil, ampak za to, da bi ga prepričal.  A
     Ne gre za to, da bi se na takšno analogijo preveč resno opirali, lahko pa jo uporabimo za to, da pokažemo, kaj je Jamesonov namen v The Political Unconscious; pri tem lahko Freudov model uporabimo za metaforo pri obravnavi marksističnega.  C
     Ob tem ne gre za to, da Malebranchev Bog za to, da bi našega duha aficiral z idejami teles, ne potrebuje samih materialnih teles - prej obratno, sam je za to, da je ustvaril telesa, pred tem potreboval ideje teles kot modele oziroma arhetipe, po zgledu katerih jih je potem ustvaril: "absolutno nujno je, da ima Bog v sebi ideje vseh bitij, ki jih je ustvaril, saj jih sicer ne bi bil mogel ustvariti" - niti našega lastnega telesa, se pravi naših možganov oziroma njihovega poglavitnega dela, saj je česa takega, strogo vzeto, zmožen prav vsak Bog, ki je vreden svojega imena, recimo Descartesov Bog.  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA