vodnik (101-200)

vprašala dovoljenja. Okrepčali smo se in žena in      vodnik      sta bliže, ali bolj po domače, k meni prisedla  A
najvišja pravica često največja krivica. Tudi      vodnik      je sprevidel, da napad na mojo dozdevno učenost  A
narava. . / . / stran 61 . / Govoril je torej      vodnik      preprosto in živo o stvareh, ki so se kazale  A
Prišla sva v bolj gost les. Tam je bil      vodnik      bolj gorečen in rekel je med drugim: »Vsi ti  A
nekdo iznad šume. »Ta ne zna vriskati,« reče      vodnik.     »To je gospodič iz Primorja.  A
ko jo bom smel iskreno pohvaliti, čeprav je      vodnik      izblebetal, da ji čevlji nagajajo.Zamude naj  A
do Benetk. Podiral sem nje prazno domnevo, pa      vodnik      je posegel vmes, češ da gospica iz Primorja  A
Triglav in divni žar iz obližja!« Zdajci je      vodnik      namrdnil svoja lica v najbolj tope gube in spregovoril  A
jaz molče, in tovariš se je vdal volji večine.      Vodnik      mi je povedal ime moža, ki nas bo sprejel pod  A
planinah, tam, kjer ni komarjev ali, kakor poje      Vodnik,      kjer »od muh daleč je goved«, se jim najbolje  A
ker hipoma je izbrusila zaseženo rokavico.      Vodnik      je rokavico naglo pobral, a ta se je gospici  A
krav, da nas pozdravijo po svoji šegi. A naš      vodnik      jim je z glasnimi, kratkimi, samo govedi umljivimi  A
smo že v varnem zavetju ograjene senožeti in      vodnik      nam zatrdi, da se nam odslej ni bati neravnega  A
moral brat, ki se je tudi bal koz in kozlov.      Vodnik      je pa modroval: »To pisano, danes lepo dišeče  A
kjer je bil prvi župnik naš sloveči Valentin      Vodnik.     Prišel je na Bistrico za oskrbnika vsem železnikom  A
gospod! Vaše povesti ne bo konca in kraja!« pravi      vodnik      glasno in predrzno.»Trda noč bo že tukaj gori  A
« Poslednje besede je      vodnik      prav zategnjeno spregovoril. Vsi smo se smejali  A
so bili ljudje in običaji pred pol stoletjem.      Vodnik      je molče legel v mah. Obrnil se je pa zdaj tako  A
plačati tudi še dva goldinarja povrh.« Naš      vodnik      je obrnil obraz k meni in me srepo pogledal  A
Ali je vse res, ne vem.«      Vodnik      ni spregovoril in jaz sem brez skrbi nadaljeval  A
dirnil s psovko far. Ta gospod je bil Valentin      Vodnik,      za francoske vlade vodja višjih ljubljanskih  A
bil naš Melkijad. Počasi je čital Valentin      Vodnik      krstni list, kakor da ne verjame črkam, a zapisati  A
ne sme izustiti brez kazni ... Zdaj se je naš      vodnik      ne samo obrnil, ampak pokonci postavil ter spregovoril  A
Melkijadov, s katerim še zdaj občuje.« Na to      vodnik:      »Tistega moža iz Spodnje doline poznam in ga  A
je od tedaj vse žive dni’.« Tej povesti je      vodnik      z zategnjenim glasom pristavil še to: »Med poslušalci  A
verjamete, da ni višje gore nad vašim Triglavom?«      Vodnik      odgovarja: »Vaše vprašanje ni novo.Marsikateri  A
temno in smešno plat človeškega življenja.      Vodnik      je vendar ostal pri nas, a jaz sem svobodno  A
prinesel domov izvrstno spričevalo. Jaz in naš      vodnik      sva pa tega mnenja, da bi bil tedaj pred ljubo  A
čez njegov prag, se odzovem tistemu povabilu.      Vodnik      je pripomnil, da je z Melkijadom v rodu v daljnem  A
misli. Pravil mi je, da mu je rajni Valentin      Vodnik      vcepil veselje do mineralogije in da se je pri  A
zamere. . / . / stran 116 . / Prišel nas je      vodnik      klicat k večerji ‒ na koruzne žgance z mlekom  A
razjezi, kakor da bi mleka niti videti ne mogel.      Vodnik      se ponižno zagovarja: »Bil je pač v čumnati  A
časa zamisli. Potlej gre iz hiše gledat, ali      vodnik      že spi zunaj na hlevu.Ko se je o tem prepričal  A
v njegovi hiši. . / . / stran 130 . / VI      Vodnik      opisuje triglavske nevarnosti.Kako smo prišli  A
gorah bolj čarobno nego li v soparnih dolinah.      Vodnik      je opomnil, da se od mesečine in planinske sape  A
torej smo snovali načrte za prihodnji dan, in      vodnik      je začel opisovati, kaj bomo prehodili, preden  A
nekdaj pravico do svoje posebne govorice. Naš      vodnik      je bil v mladih letih vojak, pozneje lovec in  A
Triglav so popravljene; ovire razstreljene;      vodnik      je izvežban; in kjer je treba posebne opreznosti  A
zavarovan pred vetrom in pljučnico. Dovedel nas je      vodnik      v živahnem plezopisu na konec grebena, ki se  A
visi naravnost nad prepadom. Kako naredite,      vodnik,      če vas hribolazec, ko se mu tresejo roke in  A
Jaz vas nisem.«      Vodnik      odgovarja, kakor da je čakal tega vprašanja  A
vpraša, ali se pozna človeku, da je omotičen.      Vodnik      nadaljuje: »Mi vodniki se tega nismo učili.  A
natanko zapomnite, kar vam bom še povedal!«      Vodnik      je nadaljeval popisovanje.Prišli smo v topli  A
imena na močen listek, in ta listek je vtaknil      vodnik      v steklenico, skrito med skalami, da potnik  A
nam. Mi, gospoda, se preplašimo, a neustrašeni      vodnik      si zapali smotko viržinko na gorečem macesnovem  A
macesnovem vršičku ‒ ako jo ima. Takoj je imel naš      vodnik      smotko v rokah, a odložil jo je za zjutraj ter  A
ponedeljka v torek. . / . / stran 136 . / Meni je      vodnik      namenil spalnico v senu na hlevu. Stopila sva  A
blizu hiše v kupu suhega sena pod milim nebom.      Vodnik      me je pač svaril, da me bo zeblo proti jutru  A
Gospodična nam je priredila kavo s planinskim mlekom,      vodnik      je zmetel presnega masla in nabral rdečih jagod  A
tako prisrčno kakor mojima sopotnikoma. Naš      vodnik,      ki je poslušal hrvaški pogovor za odprtimi durmi  A
nemščine pohrustati . / . / stran 155 . / Ta      vodnik      je še od včeraj nekoliko jezen; zatorej sem  A
vodniku, naj prinese steklenico s slivovko.      Vodnik      jo je prinesel in plašljivo podal Melkijadu  A
moje zdravje in govori: Mozi Bog Mlekojedu!«      Vodnik      je osupnil o tej iznenadni premembi Melkijadovi  A
poštenega Bohinjca.« . / . / stran 157 . /      Vodnik      je nemirno stal pred nami in plaho pogledoval  A
Ali si kaj čul o tistem beraču?«      Vodnik      se nasmehne in odgovori: »Kdo se meni za mrtvega  A
risekanimi vejami. Po tej preprosti lestvi je splezal      vodnik      na dno rupe po meso, ki je ležalo na oledenelem  A
Ne bojte se, gospodična! Jaz in      vodnik      vas varno postaviva na najvišji vrh ...Ako se  A
izrekel sem vodniku bojazen, da se vreme prevrne.      Vodnik      je bil enakega mnenja: »Snoči so zvezde prejasno  A
umaknila nekoliko v ozadje. Tam se nama pridruži      vodnik      in reče bolj tiho: »Stari Mlekojed kima in maha  A
ne da potolažiti, ampak prosi Erjavca: »Vaš      vodnik,      moj brat, mi je povedal, da ste učen gospod  A
ali tista trezna resnica, ne vem. Naš bistri      vodnik,      ki je ob kuhinjskih opravkih v veži prisluškoval  A
mlekojedec: toda jako dvomim, da je bil sicer pošteni      vodnik      vpričo žaljivih priimkov, ki jih je privoščil  A
prizor občudovanje brez bojazni. A naš srčni      vodnik      je prebledel, plaho pogledal v nas ter rekel  A
stran 209 . / cesna, pod katerim smo stali.      Vodnik      je pa že med Erjavčevim govorjenjem zopet povzel  A
in te vlečejo nebno strelo nase in na hišo.«      Vodnik      se je vnovič čudil, kako moremo biti glede strele  A
od hiše, ako pride do hude ure in treskanja.      Vodnik      pa takoj pripomni, da je blizu nas prostorna  A
nevihte naglo zbero, a takisto naglo razprše. Vaš      vodnik      pa pretirava vso nevarnost in se boji preveč  A
Skalno duplino, na katero vas je opozoril stari      vodnik,      svobodno obiščite.Prav svetujem vam to!   A
vrtinec in debele, redke kaplje padajo med nas.      Vodnik      nas ustavi, meneč, da ni več možno dospeti pod  A
pristavila razpelo, sneto s kota nad mizo.      Vodnik,      Metin brat je prinesel iz čumnate oljčno vejico  A
ki po stari šegi visi pri sobnih durih. Nato      vodnik      poklekne pred mizico in zmoli naglas kratko  A
časniku resnico.’ Dijaki se spogledajo; njihov      vodnik      Tršinar se zakolne: ‘Mi smo vam poroki, da se  A
pokoren kakor malo dete za brižno materjo.      Vodnik      koraka z njim v skalno duplino in ga dovede  A
on Thunova desna roka ali pravzaprav njegov      vodnik      in »majordomus«.V tej službi si je pridobil  A
komisarja Gregorja-Jožeta Kopitarja - z eno četo.      Vodnik      prvega voda je bil Gašper, vesel in hraber fant  A
Dolgo časa se ni nihče oglasil. Močan      vodnik      Zvonko je dolgo časa tresel vrata, preden se  A
oblecite, da se ne prehladite,« ga je opozoril      vodnik.      »Kje imate sina,« sem ga vprašal.   A
V zgodnjem jutru smo obstali za Mošnjevcem.      Vodnik      prvega voda Jože, doma iz Travnika, pride k  A
pastirji... Šel sem ob brigadni vrsti, kar se skloni      vodnik      Reparjev iz Cajnarjev in mi reče: »Joj, ti komisar  A
borec obležal. No, če je obležal v šotoru kak      vodnik      ali komandir, so mi takoj postregli, da mu je  A
je obkolil malo in čedno cerkvico. Neki naš      vodnik      je zavpil blizu mene: »Hej, belčki! Vsi svetniki  A
nebom, spuščate se na polja in lepo živite.«      Vodnik      France, ki je ležal zraven mene, mi je ponudil  A
Tudi naši so kleli in zmerjali.      Vodnik      France je zavpil: »Kdo vam bo pa sedaj dal riža  A
belčku je postalo slabo, padel je na tla, ali      vodnik      France je zavpil: »Vstani!« in belček je bil  A
drugim odšli po ozki gozdni stezi v dolino.      Vodnik      patrulje Viktor je bil visok, močan človek zagorelega  A
Ostali so se razkropili. Del čete pa je      vodnik      Jure odpeljal nazaj v Sinji vrh. Tako sta se  A
temveč tudi komandir čete, njegov namestnik pa      vodnik      in vsak partizan.Za vse te nerednosti, ki si  A
temveč govejega.« »Ne,« se je vtaknil vmes      vodnik      Trpotec, »prašičev bi imeli, kolikor bi hoteli  A
obregnil obenj brigadni komandant. Priskočil je      vodnik      in mu pokazal, kako se vtakne naboj v puško  A
»Ti bom dal karte po gobcu,« ga je zavrnil      vodnik.     Po strmini so se umikali med grmovjem in košatimi  A
»Kako pa naj si pomagava?« »Zadostoval bi      vodnik,      ki pozna skrivna pota.« »Dobro,« je dejala Hema  A
primeriti, ni mogoče, da bi preminili Oni, ki so      vodnik      človeštva. In zakaj ni mrča?   A
osvetovališče. Na vratih se prikažeta tudi srepogledi      vodnik      oglednikov ter bradati zvezdogled Basan z dolgimi  A
. / . / stran 61 . / vojna tajna! Ukazujem:      vodnik      oglednikov Zomba, tvoji ljudje naj po vsej deželi  A
buljil v knjige, da sem že čisto trapast.« Stari      Vodnik      je segel za hrbet po listnico v hlačnem žepu  A
bog nikdar ne pozabi njih del, marveč jim bo      vodnik      in jim pospeši vsako namero; odvede jih v obljubljeni  A
Sploh ne vem, kaj naj rečem Pan Terju. Saj veš,      vodnik      nas že čaka.Zelena meja tudi.   A
lotila novih raziskav, sta prebrala Bonéjev      Vodnik      za potujočega geologa. Predvsem je treba  A
Passaisu in ko sta se že odpravljala domov, ju je      vodnik      odpeljal v bukov gozd, ki je bil poln granitnih  A
knjižnici je poiskal Montacabèrov Magnetizerjev      vodnik,      ga pozorno prebral in seznanil Bouvarda s teorijo  A