nova beseda iz Slovenije
Takrat je bilo povsem legitimno in razumno | stališče, | da so nacionalizem, ki mu je ideologija le sredstvo | C |
prednost nemščini. Poleg tega se je poudarjalo | stališče, | da bi ob prevladi načela en narod - ena država | C |
prvi predsednik. Svoje zmerno in "praktično" | stališče | do jezikovnega in tako narodnega vprašanja je | C |
kmečkim prebivalstvom. Zato je Ambrož zastopal | stališče, | da slovenščini do njene uveljavitve ne bodo | C |
naziranje, da meščani v Ljubljani podpirajo | stališče | trenutne večine v mestnem svetu, ki zadnja tri | C |
L. T.) je ves čas zagovarjal protinacionalno | stališče | in poudarjal, da je kult nacionalnega škodljiv | C |
pri političnem boju povezovati, je prevladalo | stališče, | naj se vsa ustavoverna avstrijska društva pridružijo | C |
politične zrelosti (vzhodno vprašanje in avstrijsko | stališče | do njega, vprašanje ustanovitve Hrvaško-slavonsko | C |
Ustavoverno društvo o tem vprašanju zastopalo | stališče, | ki je prevladovalo med prebivalci Kranjske | C |
Krainer" bolje znal zastopati svoje renegatovsko | stališče | in bolje skrivati se v ovčjo kožjo kranjskega | C |
volilnem razredu: Dobro smo vedeli, da je | stališče | narodne slovenske stranke v tem razredu jako | C |
uradniki zagovarjajo stališča tega lista, predvsem | stališče, | da je sedanja vlada tako ali tako le od danes | C |
izdajalsko zatajevali in tako zelo zagovarjali | stališče | pretirane lojalnosti z egoističnim ozadjem, | C |
posebne cilje skupne države. Uradno nemško | stališče | o nevtralnosti ob medslovenski politični vojni | C |
oziroma potrebo po pouku nemščine. Zastopal je | stališče, | da je utrakvistična podlaga na učiteljišču zdrava | C |
sveta na to temo. Vsekakor je odločilno načelno | stališče, | ki loči njega in njegovo stranko od predhodnih | C |
opredelitvijo je bilo po Schafferjevem mnenju označeno | stališče | obeh strank, vse drugo izhaja iz tega. Poslanec | C |
Volilne liste so bile sestavljene nezakonito, | stališče | vlade je bilo isto kakor v letih 1881 in 1882 | C |
je nacionalni občinski svet tako močno načel. | Stališče | vlade ob teh volitvah je enako kakor prej in | C |
prihodnosti spet "vodili pod roko". Njihovo gornje | stališče | pa kljub vsemu zagotavljanju ni zdržalo dolgo | C |
vrednost tega sodelovanja je bilo seveda politično | stališče | naše stranke in njena teža v deželnem zboru | C |
klerikalnonemške zveze. To je npr. nakazovalo | stališče | katoliške stranke v zvezi s problemom javnih | C |
1894 zastopal širokosrčno in strogo moralno | stališče: | Krivica je vedno krivica, naj se godi Slovencu | C |
zastopniki slovenskega naroda precizirali svoje | stališče | nasproti predrznim in blaznim zahtevam, katere | C |
dr. Tavčarja in Hribarja. Njihovo odklonilno | stališče | so razglasili za najostudnejše politično sleparstvo | C |
zatrjevanju S. n. morala postaviti na "realno | stališče" | , če ni hotela ostati brez vsakega vpliva, zato | C |
Najvrednejši del resolucij je soglasno sprejeto | stališče, | da je vsako nadaljnje sodelovanje s klerikalci | C |
imela poguma za svoja zla dela. In sramotno | stališče, | ki ga ima slovenski tisk do izgredov?Kaj pa | C |
se na eni strani postavljate na demokratično | stališče, | na drugi strani pa politično vežete s tistimi | C |
obeh državnih polovic. Kot Nemec je izrazil | stališče, | da morajo biti Nemci centralisti, saj avtonomistična | C |
večine, kljub temu da je dr. Plautz zagovarjal | stališče | odbora. Pomladno veselje kranjskih Nemcev je | C |
imenovala nemška stranka na Kranjskem - zagovarjala | stališče, | da se je treba z okupacijo Bosne sprijazniti | C |
postali večina. Večina članov je zagovarjala | stališče, | da ta predlog o koncesijah Galiciji ni združljiv | C |
pa se po sporu leta 1873 sprevrže v nasprotno | stališče, | ko začnejo poudarjati povečano vlogo države | C |
prevladujejo liberalci, ki trmasto zagovarjajo | stališče | o prekrivanju interesov monarhije z interesi | C |
nedvoumna. Razlag je vedno rad poudarjal ustavno | stališče | in obsojal drobtinčarski oportunizem.Svojo načelno | C |
težko odrekli liberalno ozadje in ustavi zvesto | stališče, | saj je kot državni poslanec glasoval z nemško | C |
Bleiweisa in Kranjske kmetijske družbe je zagovarjal | stališče, | da Kranjska zaradi svoje izrazito kmetijske | C |
razredni zavesti napisal leta 1967, je svoje | stališče | nekoliko modificiral.Pri Marxu naj bi po Lukácsu | C |
prednost - njegovo zgolj filozofsko, apolitično | stališče. | Tako Lyotard kot Jameson namreč svoj odnos do | C |
zastopanih stališč, da ni več očitno, ali gre za | stališče | obravnavanega avtorja ali za Jamesonovo interpretacijo | C |
2. Georg Lukács Splošno sprejeto | stališče | je, da Jamesonovo pojmovanje totalitete veliko | C |
tudi močno politično razsežnost. Lyotardovo | stališče | (s katerim si je nakopal nenaklonjenost znanstvenikov | C |
antinihilistično silo par excellence. To njegovo | stališče | je seveda problematično in Heidegger je na primer | C |
zasledimo pri Maxu Ernstu. V disertaciji zagovarja | stališče, | da ne obstaja konstitucija smisla, ki ne bi | C |
odgovoril obema oblikama kritike uma. Njegovo | stališče | je namreč, da navkljub vsem spremembam, ki jih | C |
na vsebino, kakor tudi ni vezan na določeno | stališče | (kot to velja npr. za paradigme racionalnosti | C |
predpostavi tudi, da se tistemu, ki zagovarja prvo | stališče | (recimo, da smo to mi), zdi, da ima nasprotno | C |
recimo, da smo to mi), zdi, da ima nasprotno | stališče, | ki je sicer kritično, določen smisel; da ne | C |
našemu stališču. V nasprotnem primeru (če se za | stališče | nasprotnika ne zmenimo ali ga zgolj zavrnemo | C |
nasprotnemu stališču prepoznali določen smisel za naše | stališče, | že pripoznali njegovo potencialno vrednost. | C |
rekonstruirati ugovor, ki se nanaša na naše lastno | stališče. | To je predpogoj za kakršen koli smiseln - in | C |
okviru alternativnega stališča za naše lastno | stališče, | je odvisno nadaljevanje postopka. Možnosti je | C |
lahko, da se ugovor sploh ne nanaša na naše | stališče. | To se zgodi npr., če obe strani določen pojem | C |
predstavlja dejanski izziv tudi za naše lastno | stališče | in prepričanje. Tretja možnost je, da kljub | C |
nismo sposobni ugotoviti, ali je ugovor za naše | stališče | smiseln ali ne.Welsch v tem primeru predlaga | C |
drugem primeru, temveč že s tem, ko smo nasprotno | stališče | resno analizirali) smo nasprotnemu stališču | C |
to pa pomeni, da smo že presegli svoje lastno | stališče | in njegovo izjemnost.S tem smo že priznali naslednje | C |
izjemnost. S tem smo že priznali naslednje: naše | stališče | ni edino možno, temveč obstajajo smiselna in | C |
Seveda smo lahko še naprej prepričani, da je naše | stališče | "boljše" od drugih.To, kar po Welschu predstavlja | C |
lastimo resnico. Ne zgolj zato, ker je nasprotno | stališče | smiselno, temveč tudi zato, ker bi verjetno | C |
bi verjetno zelo težko dokazali, da je naše | stališče | "boljše", ne da bi zapadli krožnemu dokazovanju | C |
Privzemanje nepristranskega pogleda na lastno | stališče | Če problema ni mogoče enostavno rešiti, kot | C |
vzpostaviti bolj nepristranski pogled na naše lastno | stališče | oz. lastne filozofske temelje.Obstaja namreč | C |
nepristransko analizirani lastno in nasprotno | stališče, | Welsch predlaga "intelektualni eksperiment" | C |
trditve "prestavimo" na nasprotno stran, na | stališče, | ki ga ta stran zastopa, ter jih skušamo razumeti | C |
in zainteresirani za to ali katero koli drugo | stališče. | Poglejmo, kako Welsch nadalje razdela tehniko | C |
nasprotujočih si stališč, kajti na tej ravni je vsako | stališče | vezano na referenčni okvir in v tem okviru konsistentno | C |
prednost - njegovo zgolj filozofsko, apolitično | stališče. | Tako Lyotard kot Jameson namreč svoj odnos do | C |
določa njene meje. In um je, takšno je njegovo | stališče, | vsaj nezavedno vedno prisoten. Kot trdi Michael | C |
razlike med svojimi deli. To je naposled tudi | stališče, | ki ga - vsaj od dela Politično nezavedno dalje | C |
tem zgodovine dokazujejo, da je rankejevsko | stališče | pravzaprav abstraktno.Ali natančneje: je platonično | C |
Tudi med perspektivami. Za objektivno | stališče | pa se velikokrat razglaša "splošna sodba" - | C |
verjamemo - ali pa tudi ne. Za humanistično | stališče | je namreč zmerom značilna dobršna mera skeptičnosti | C |
alienacije z nasiljem. Tradicionalno humanistično | stališče, | ki je zaradi poudarjanja miroljubnosti v atomski | C |
srečo za kar največje število. Značilna za to | stališče | je Rawlsova kritika utilitarizma, za katero | C |
pred željo. Ni naključje, da tako obrambno | stališče | pred željo zastopa Sadov privilegirani sovražnik | C |
glede prehitrega priličenja Sada Kantu. Sadovo | stališče | do subjektovega prizadevanja za srečo - zlasti | C |
tradiciji avtorji do nje (do ljudskega) oblikujejo | stališče. | Spomin in tradicija pa omogočata, da sodobni | C |
iztrebljanje ljudi. Zato je v tej knjigi razloženo | stališče | antropomorfizma (nove vesoljske zavesti), kjer | C |
Ptolemaja o Vendih. Po njem Šahmatov zagovarja | stališče, | da Vendi spadajo k tistemu severnoevropskemu | C |
v svoji cerkvi sv. Ivana. V tem delu zastopa | stališče, | da so Prekmurci potomci starega ljudstva, ki | C |
Sicer pa sta enako utemeljevala svoje vendsko | stališče. | Zapisala sta: "Nikakor se ne more istovetiti | C |
Horvátha in zastopali ekstremno promadžarsko | stališče. | Najprej so zastopali vendsko teorijo, po kateri | C |
negovalo madžarski duh. Društvo je zagovarjalo | stališče, | da na Ogrskem ni "vogrskih Slovencev", ampak | C |
teoretičnega premisleka more zastopati svoje | stališče | le zanjo in le izjemoma za folkloristiko v širšem | C |
slovenske kulturne in narodne identitete. Takšno | stališče | je prineslo med naslovljence zbeganost in povzročilo | C |
je za tukajšnje vprašanje bolj produktivno | stališče, | da se identiteta gradi iz razmerja do okolja | C |
strinja. Šmitek govori o etnologiji, a njegovo | stališče | zadeva tudi slovstveno folkloristiko.Premalo | C |
samostojni kulturi kot nekaj slabšalnega. Tako | stališče | do folklore dopolnjujoče se povzemata tile izjavi | C |
naše - naše je življenje!" Glede na prikazano | stališče | slovenske publicistike do folklore deluje kot | C |
to pomeni ..." V tej zvezi je presenetljivo | stališče | Boga Grafenauerja, ki razločuje ustno slovstvo | C |
težo. Podobno ravna Jože Koruza, ki je svoje | stališče | do takšne opredelitve javno razložil: "Pri nas | C |
prozo". Glede na to, da Monika Kropej zagovarja | stališče, | da Štrekelj enači folklo/istik/o z etnologijo | C |
tradicionalnih kriterijev folklore zavzema samosvoje | stališče. | V opredelitvi leta 1965 "tradicionalno estetiko | C |
..." Tudi za slovenske razmere je povedno | stališče | Jósefa Burszte, ki se zgraža nad ravnanjem na | C |
slovstvena folklora : literatura upoštevano | stališče | diferenciacije. I. | C |
avtor, sredi visoko razvitega okolja, gleda na | stališče, | da je slovstvena folklora aliterarno v literarni | C |
doseže določeno zrelost. Ludvig Vygotski je to | stališče | kritiziral, rekoč, da otroku ta govor služi | C |
folklora : lahka literatura, je vsekakor dobrodošlo | stališče | Franceta Steleta, ki je na temelju bogatih izkušenj | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |