nova beseda iz Slovenije

smisel (501-600)


zbirati ter jih tako pozabljivosti oteti."      Smisel      skrbnega zapisovanja slovstvene folklore je  C
netočnega zapisa, da "pride po tej popravi vsaj      smisel      v stavek, to pač ni sprememba pesmi, ampak gola  C
popravljanjem' lahko občutno pokvarimo ritem in metrum,      smisel      in pomenski odtenek izvirnika, da pri še tako  C
ljudi, njihovega narečja in tudi resnično pravi      smisel      za vrednost folklorne umetnosti ne uničuje distance  C
široka obzorja. Maja Bošković-Stulli utemeljuje      smisel      pisanja primerjalnih monografij o posameznih  C
vlogo. Iz tega je razumljiv lužiški praktični      smisel      za resničnost in zagledanost v smešne situacije  C
folklore njeni raziskovalci poudarjajo pomen in      smisel      njenega nenehnega zapisovanja.Po K. V. Čistovu  C
najštevilnejši) skupini, ki na vprašanje, kakšen      smisel      vidi preprost, pameten in pošten državljan v  C
pri opisu genocida nad judi, je želel poiskati      smisel      v nesmiselnem umiranju in trpljenju.Kot ateist  C
da preteklemu dogajanju dodeli kakršen koli      smisel.      Na to, da naša naloga ne bo lahka, pa nas je  C
vse vidike dogajanja ter razumeti tudi globlji      smisel      avtorjeve dispozicije snovi.Polibij to zagotavlja  C
katerega zavest je temeljila na tradiciji; imeli so      smisel      za zgodovino, ki pa je izviral predvsem iz praktičnih  C
njihovo literarno obarvanostjo (Prob. 2,7). Ima      smisel      za humor in vključuje šale (seveda je po Symeovem  C
tega škrlata in moje življenje bi izgubilo svoj      smisel      tisti dan, ko me mimoidoči ne bi več pozdravljali  C
doživljali kot kaos, ki mu je treba podeliti      smisel.     Pri opisu svojega dela so se na začetku najpogosteje  C
strani je tudi v človeški neumnosti videl določen      smisel.     Narava, ki je ustvarila razum in druge človeške  C
svojo zgodovino. Iz te zmote pa ne izhaja, da      smisel,      ki so si ga predstavljali, na svetu sploh ne  C
sreče. Kdor se je naučil, da v tem spoznava      smisel      zgodovine, ta je gotovo nejevoljen, ko vidi  C
krinka, v kateri zakrito preobračajo pravi      smisel      te historične vrste obravnave v njeno nasprotje  C
Najvišjo vrednost pa ima historično-antikvarni      smisel      za čaščenje takrat, ko spremlja skromne, surove  C
zdaj tako radi označujejo kot pravi historični      smisel.      To pa seveda ni stanje, v katerem bi bil človek  C
njega samega ‐ a nič razen tega. Antikvarni      smisel      človeka, mestne občine, celotnega ljudstva ima  C
kontekstom. Celo najmanjše dejstvo ima zanj      smisel      le zato, ker ustreza sistemu idej, ki ga je  C
človeške zgodovine. Da bi zgodovinar izrazil ta ‘     smisel’     , mora organizirati zgodovinske pojave tako,  C
zgodovinski kontekst, ki je tvorba našega duha;      smisel      pa ima le, dokler mu priznavamo, da ima cilj  C
zahteve: občo pamet, vajo in zlasti zgodovinski      smisel,      ki je višja oblika razločevanja, s katerim poznavalec  C
vulkansko« vročino in velikim bogastvom. Le kakšen      smisel      lahko ima vračanje v preteklost?V primerjavi  C
moralne sodbe, prepričanja, da ima zgodovina neki      smisel      in, končno, zaradi njegove vere v vlogo in moč  C
samo »zgodovina tega in tega ...« Dogodek ima      smisel      le v zaporedju, število zaporedij pa je nedoločeno  C
avtomobili in vsakodnevno preklinjanje svojih vlad.      Smisel      razvoja je biološki, teološki, antropološki  C
povratek k čisti kroniki, ki naj bi tvorila edini      smisel,      ki bi ga lahko imela vsaka odgovorna zgodovina  C
od drugih tekstov (ki mu pomagajo proizvajati      smisel)     .Zgodovina (zgodovinopisje) je intertekstualna  C
potrebe, da bi še naprej pisali zgodovino ‐ kakšen      smisel      bi namreč imelo, da bi nešteti zgodovinarji  C
tako prikazovati, ker bi tedaj pregnali ves      smisel      iz zgodovine.«[1127] Ker zgodbe poudarjajo povezave  C
nič zagotovo. Če je vse relativno, v čem je      smisel?     To je stanje duha, ki bi ga lahko imenovali   C
teorijo, ki jo je treba oblikovati, da bi jim dali      smisel«     , kakor se glasi formula Pierra Bourdieuja.[1163  C
načine, kako družbeni akterji dajejo pomen in      smisel      praksam in diskurzom, je potemtakem in po mojem  C
29] Verjetno gre za prispodobo iz tkalstva,      smisel      pa je, naj se človek na debelo zavije v obleke  C
kanalizacijo). [474] V rokopisu je mesto nejasno, a      smisel      lahko razberemo iz Senekove omembe. [475] Rimska  C
časnost ali, še bolje, "nečasnost", veččasovni      smisel      za zgodovino; sestavljanko ali jasen, transgresiven  C
identitete, za mesto in vlogo človeka v svetu, za      smisel      njegove eksistence in z njim povezane vrednote  C
najpomembnejša naloga, saj organizacije tako uresničujejo      smisel      svojega delovanja. Za doseganje ciljev organizacija  C
razlagi izvedeno iz poslovne politike. Najvišji      smisel      planiranja je tu v medsebojnem kvalitativnem  C
uresničevanja taktičnih planov, izgublja sleherni      smisel      na strateškem področju. Strateška kontrola mora  C
neprestano učeči se in samorazvijajoči; imajo      smisel      za humor in izoblikovano podobo samega sebe  C
stran 531 . / karizme: predstavi vizijo in      smisel      poslanstva, izzove ponos, doseže spoštovanje  C
prenehajo spontano, so bolj ali manj trdne in dajejo      smisel      življenju v organizaciji.Neformalne skupine  C
Izvršilni manager je poklican, da sporoča osebju      smisel,      časovne okvirje in strategijo plana neprofitne  C
na ravni zgodbe, paradoksi smeri (sens: smer;      smisel)     , v kateri gredo stvari: medtem ko zdrava pamet  C
protipol globine, ampak tudi njena notranja meja: "     Smisel      ni le eden od obeh terminov dualizma, ki zoperstavlja  C
znamenitem spisu o "Smislu in pomenu" izpostavil      smisel      kot tretjo dimenzijo propozicije poleg designacije  C
kajti neka neresnična propozicija ima svoj      smisel      oziroma pomen.Toda ta pogoj višje vrste definiramo  C
manifestacije in pomenjanja. Je torej fregejevski      smisel      pravo ime za to tretjo oziroma četrto dimenzijo  C
tretjo oziroma četrto dimenzijo? Mar ni tudi      smisel      pri Fregeju vpotegnjen v neko krožno gibanje  C
designirano oziroma referenco metaravni razglasi prav      smisel      osnovne ravni - očitna krožnost.Toda ne gre  C
očitna krožnost. Toda ne gre le za to, da je      smisel      vpotegnjen v krožno zvezo dimenzij, ampak je  C
vpotegnjen v krožno zvezo dimenzij, ampak je prav      smisel      tisti, ki igra ključno vlogo pri sklenitvi kroga  C
igra ključno vlogo pri sklenitvi kroga: prav      smisel      najprej odpre možnost metaravni in jo nato poveže  C
tega, da lahko iz znaka vselej izvabimo še en      smisel      poleg tistega, ki je "način danosti designiranega  C
držo do ugotavljanja dejstev. Toda ta drugi      smisel,      smisel manifestacije, ni nevezan: na eni strani  C
ugotavljanja dejstev. Toda ta drugi smisel,      smisel      manifestacije, ni nevezan: na eni strani velja  C
izenačeno s smislom prve ravni. Iz tega izhaja, da      smisel      pri Fregeju ni le ena od dimenzij, ampak posebna  C
predpostavi vsaj eno designacijo. Kolikor je      smisel      nekaj, kar vztraja onstran ozke definicije pomenjanja  C
dimenzije že postavljene v dimenzijo smisla.      Smisel      je skupni medij vseh dimenzij jezika, pri čemer  C
propozicije, ki ne bi bil vezan na pogojeno.      Smisel      je vsekakor pogoj designacije, toda tudi pogoj  C
pomenjanja; kot pogoj resničnostne vrednosti je torej      smisel      dvakrat zvezan s pogojenim: najprej neposredno  C
kolikor je designirano metaravni definirano kot      smisel      začetne ravni.Iz tega sledi, da je smisel lahko  C
kot smisel začetne ravni. Iz tega sledi, da je      smisel      lahko nepogojeni pogoj le, kolikor se ne pojavlja  C
pojavlja na isti ravni kot ostale dimenzije. Tak      smisel      lahko na ravni reprezentiranega oziroma očitnega  C
kroga propozicije, bodisi kot vrzel kroga, ki jo      smisel      izdolbe v vez designacije ali v navidezno polnost  C
dimenzij v krog, v katerem med dimenzijami kroži      smisel.     Prvi korak subverzije je torej prav korak iz  C
združljivo povezane. Šele v drugem koraku je mogoče      smisel      dojeti tudi pozitivno, in ta korak definiranja  C
kot pravi Deleuze, zanima nas, kako je mogoče      smisel      uzreti kot "apriorni notranji model propozicije  C
absurda ali nemožnih objektov. Toda če naj bo      smisel,      kot platonski simulaker, dimenzija, ki preči  C
propozicije v krog, v katerem med dimenzijami kroži      smisel.     Prav tako smo videli, da je bilo v prvem koraku  C
na novo raven. Tako lahko rečemo, da prvotni      smisel      (sens) daje smer, oziroma je smer propozicije  C
njihovo preigravanje na različnih ravneh. Krožeči      smisel      pa to smer popolnoma sprevrne, prav kolikor  C
smer, ki jo stvarem in besedam odreja enosmerni      smisel.     Ko torej rečemo, da je gibanje paradoks-1617  C
dvosmernega (krožnega) smisla sprevrnil enosmerni      smisel;      rezultat tega je odsotnost smeri oziroma čista  C
je odsotnost smeri oziroma čista dvoumnost:      smisel      sveta je suspendiran, na njegovem mestu vznikne  C
sveta je suspendiran, na njegovem mestu vznikne "     smisel"     .Vse je le še simulacija, pretvarjanje, parodija  C
nediferenciranega pogojenega lahko preseže šele      smisel      kot neindividualni, nereprezentabilni in neidentični  C
smisla, o dogodkovnosti smisla in o tem, da je      smisel      dogodek, ima v mislih prav ta neudejanjeni,  C
metaravni, kjer bo ekspliciran še nemanifestirani      smisel      zadnje ravni.Prav to gibanje je tisto, ki smo  C
izmenjujeta le dve dimenziji, designacija in      smisel.      Točno to nizanje ravni je na delu v slojenju  C
dveh korakih, ki sedaj sovpadeta: enosmerni      smisel,      ki naj bi odprl možnost nove metaravni, trči  C
takorekoč motorji enosmernega gibanja smisla:      smisel      tega, kar govorimo, je vselej drugod, vselej  C
se odpira možnost nove ravni, ki naj bi ujela      smisel      rečenega.Prav to nizanje lepo ponazarjajo znamenite  C
Vojvodinja v prvi knjigi o Alici: "Poskrbite za      smisel      in zvoki bodo poskrbeli sami zase", s katerimi  C
predhodnega stavka; povedano drugače, poskrbite, da bo      smisel      zajet v neki propoziciji in propozicije si bodo  C
propozicije si bodo sledile brez konca, kajti      smisel      se bo vsaki posamezni propoziciji vedno izmaknil  C
popolne dvoumnosti, kjer je smer oziroma enosmerni      smisel      suspendiran.Toda preobrat iz smisla v nesmisel  C
dimenziji enosmernega smisla, to implicira, da je ta      smisel      lahko pogoj treh logiških dimenzij propozicije  C
točke nesmisla. V tem pogledu moramo enosmerni      smisel      razumeti kot prvi produkt diferenciacije, ki  C
elemente posamezne ravni vnaša točka nesmisla.      Smisel      je prva, minimalna raven udejanjanja točke nesmisla  C
pomeni, stvari in besede. Toda brž ko vznikne      smisel,      vznikneta hkrati z njim tudi obe ravni, po katerih  C
komplementarnost obeh poti, po katerih se udejanjata      smisel      in pomen nekega sveta: brez identitete predikacija  C
metaraven, ki je za svojo osnovno raven vzela      smisel      prvih znakov, ne pa več neke izvenjezikovne  C
ki jo izdolbejo paradoksi designacije, naseli      smisel,      izluščenje nesmisla tega smisla odpravlja le  C
Deleuzovi teoriji smisla izveden tako, da je bil      smisel      zveden na smisel predikacije oziroma na nesmisel  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA