nova beseda iz Slovenije

njihov (801-900)


malomeščani - pogosto ne glede na to, kakšen je bil      njihov      odnos do sveta in do izročila ali kakšno je  C
so v Kamnik vnašali novosti, hkrati pa jim za      njihov      ugled med someščani ni bila več potrebna zavezanost  C
tudi v času odraščanja in pozneje, ko je bil      njihov      položaj v družbi že bolj ali manj jasen.Pri  C
in vprašanje, kdo mi daje pravico razkrivati      njihov      notranji svet. Ob vsem se mi je doživeto razbiranje  C
srečevanje s posamičnimi usodami, ki je izzvenelo v      njihov      namenoma zabrisan preplet.Ianetiffi-1327   C
bližnjih gradov, aristokracija. Meščani so      njihov      svet na splošno povezovali z lastništvom gradov  C
kot izdatki, temu pa je bil prilagojen tudi      njihov      način življenja: "Neřima je imu eno grajzlarsko  C
dolžnosti, ne pa za svoj dobiček. Poleg tega je bil      njihov      prosti čas natanko odmerjen in so imeli veliko  C
malega sveta zanimivi ali pa je bil zanimiv      njihov      posel. "Ena Meta" je na "placu" prodajala "cuker  C
posedeli. Prosti čas so si odmerjali med delom,      njihov      praznik pa je bil tesno povezan s cerkvenim  C
navadno drugače kot tradicionalni purgarji.      Njihov      prosti čas je imel družbeno funkcijo in je bil  C
tistih, ki so imeli zemljo, čutili predvsem      njihov      družbeni pomen.To je bil čas, ko je bilo več  C
Stanovsko so se tako ali tako ločevali že sami.      Njihov      status je bilo mogoče opazovati na več ravneh  C
Ti ljudje so imeli sicer največ časa, vendar      njihov      čas družbeno ni bil cenjen. Sosedske spore,  C
začeli imenovati služkinje, kar je zaznamovalo      njihov      odmik od kmečkega. Družabnost se oblikuje na  C
zemljo, jim telesne dejavnosti ni manjkalo,      njihov      počasni življenjski ritem pa ni zahteval duhovne  C
obravnavanem obdobju vendarle ves čas slabela,      njihov      odnos do meščanov, odprtih vsemu novemu, pa  C
knjigi o Prekmurju zapisal, da "je ves svet      njihov      tja do South Bethlehema v Pensilvaniji."Največja  C
priselili v največjem številu v Bethlehem.      Njihov      dialekt je bil tako zanimiv, da je vzbudil pozornost  C
političnih želja po končani prvi svetovni vojni.      Njihov      namen je bil preprečiti združevanje Slovencev  C
državno upravo oziroma bi se tja vrnilo, je      njihov      trud izzvenel v prazno.Tudi močne medijske kampanje  C
madžarsko s priključitvijo Prekmurja Sloveniji.      Njihov      stari domači kraj je spadal v novo državo, na  C
kateri je približno v istem času stopal tudi      njihov      rojak z desnega brega Mure pisatelj Louis Adamič  C
krajši čas bivali med ogrskimi Slovenci, in      njihov      verski vpliv na okolico, še niso povsem raziskani  C
častiti W. A. Lambert, ki "sta oba tekoče govorila      njihov      vendski jezik".Ta trditev je vsekakor močno  C
Pensilvaniji. Verniki so upali, da bo postal      njihov      prvi redni duhovnik takoj po ordinaciji, ki  C
slovanskimi priseljenci, delno je tudi razumel      njihov      jezik, večina vernikov pa je delno razumela  C
nobeni pa niso imeli duhovnikov, ki bi govorili      njihov      jezik.Irska župnija je imel sloves hladne in  C
etničnih skupin so še tukaj, spreminja se samo      njihov      odstotek v članstvu cerkve." V času, ko so slovensk  C
načrt in resolucijo ter ugotovita, kakšen bo      njihov      odnos do ustanavljanja slovenske katoliške župnije  C
imeli svojih domačih duhovnikov, ki bi govorili      njihov      jezik, so verniki v obeh cerkvah ohranili svojo  C
spoznanj; 2. do znaka in njegovega pomena za      njihov      predstavni podatek, ki je bolj ali manj metaforičen  C
ter nazadnje do znaka in njegovega pomena za      njihov      pojem, to je njihov abstractum. Od kakovosti  C
znaka in njegovega pomena za njihov pojem, to je      njihov      abstractum. Od kakovosti in globin raziskovalnega  C
katere so si njegovi nosilci zgolj prisvojili.      Njihov      avtor, šolan podeželski človek (učitelj, organist  C
rokopisih, če je bil raziskovalec le opozorjen na      njihov      obstoj, drugače pa mu niso dostopni, z njimi  C
obstoječi katalogi pravljic že omogočajo kritiko na      njihov      račun, povedke te možnosti skoraj ne dajejo  C
klasificirati in vzporejati. Toda podlaga za      njihov      opis in klasifikacijo ni sam jezik, ampak "govorna  C
pri Jollésu sicer upoštevano, vendar ne kot      njihov      konstitutivni del.Ta korak je napravil Kurt  C
kulturnih konceptov folklornih form in podčrtujejo      njihov      simboličen pomen.Performanca (= izvedba) v socialnem  C
jih vsiljevali realnosti folklorne tradicije.      Njihov      namen ni bil odkriti zakone in vzorce, ampak  C
kot stalne forme, medtem ko kultura napreduje,      njihov      položaj v družbi in v hierarhiji žanrov upada  C
sodijo med nujni gradbeni material žanrov.      Njihov      pojav ni shematičen, ni pravilo in se ne nanaša  C
tudi morda vsebujejo nadnaravni element, a      njihov      namen ni, da bi vzbujali strah, ampak z občudovanjem  C
predmet obravnave in v njih dodobra obdela tudi      njihov      kontekst. V tem bi se ji v knjigi o slovenski  C
posameznih vrst slovstvene folklore, glede na      njihov      estetski vidik, najti pri Ivanu Grafenauerju  C
regionalno, nacionalno, internacionalno, vendar je      njihov      pravi obstoj vedno odvisen od položajev majhnih  C
čas in družba za folklorne dogodke, označujejo      njihov      kontekst. Raziskovalcu ni lahko ustvariti totalne  C
gladila" , in tudi sumi, da je zato prizadet      njihov      metrum. Vraz je tu katedrsko strog, medtem ko  C
Veselovskega, Vatroslava Jagića in G. Meyerja, ker je      njihov      avtor folklorna besedila lahkomiselno popravljal  C
prizadevanja so povzročila - četudi priznamo      njihov      vzgojni, splošno kulturni pomen, - da je prava  C
, popravljali njihove umetnine, spreminjali      njihov      jezik, stil, vsebino.Jalov je poskus modernega  C
cigani in iz gole želje, da bi čim prej spoznal      njihov      jezik in bogastvo pregovorov, pričel zapisovati  C
bo omogočila čim boljši vpogled v pojave in      njihov      kontekst.Zavedajoč se neujemljivosti folklornega  C
ljudskih vrst. Nagibajo se k satiri in humorju in      njihov      junak je kmečki mladenič z imenom Honza, dovtipen  C
si niso ustvarili svojega knjižnega jezika.      Njihov      ljudski pripovedovalec je morje poznal in ljubil  C
pogosto ne jemljemo resno, da se nam zdi, da je      njihov      vpliv zanemarljiv oz. omejen na informiranje  C
več vredni k ti. K mislijo, da je ta svet      njihov      in se bojijo/ Vsega, kar je tuje in zganjajo  C
pojav. Pogovarjajte se z učenci o tem, kakšen je      njihov      odnos do možnosti, da bi odšli delat v kako  C
1] Vsem intervjuvancem smo zelo hvaležni za      njihov      čas in dobro voljo.   C
bolj po ustaljenem vzorcu. Ali kot bi dejal      njihov      »urednik« Mrkun: »Iz vseh se razodeva živa  C
lepih umetnosti, najpogosteje pesništva. Da so      njihov      prispevek kasneje vendarle opazili, je bilo  C
poimenovali za »Opero buffo« (komično opero), je      njihov      odmev za nekaj let zamrl, zato pa toliko bolj  C
lahko učinkoviti zdesetkali konjenike in se je      njihov      položaj bistveno izboljšal, je konjenica simbolno  C
Regiment je nenavadno hitro za vojake postal      njihov      svet v malem.Ne prevelik ne premajhen je omogočil  C
mladi, bili smo idealisti in smo klerikalkam ta      njihov      oportunizem silno zamerili. Treba je omeniti  C
sožalno pismo tako ali tako morali napisati, da je      njihov      sin, mož, oče ali brat umrl hitre in junaške  C
pogosto izpadejo že kar burleskno ali bedno,      njihov      svet je površinski, veder in bleščeč.(Zaradi  C
na zemlji navzoči,/ vseh bogastev delilci: to      njihov      je delež kraljevski. Drug so nato ustvarili  C
srede 3. stoletja pr. Kr., poleg tega pa je      njihov      predmet pisanja strogo vzeto »lokalna« zgodovina  C
Smrt teh mož, ki jo tu objokujemo, mi razkriva      njihov      pogum in srčnost, ki se je v nekaterih od njih  C
drugem pogledu morda zaostajajo, cenimo predvsem      njihov      pogum in možatost v boju za domovino.S svojim  C
položeni so bili v slaven grob, najslavnejši, kajti      njihov      grob ni le tu, v tej zemlji, v kateri leže,  C
tam, kjer vsak čas v besedi ali dejanju živi      njihov      večni spomin.Kajti odločnim možem je grob ves  C
Kajti odločnim možem je grob ves svet,[118]      njihov      spomin ne živi le na spomenikih na domačih tleh  C
slišali tako obtožnico zoper stratege kot tudi      njihov      zagovor, naj zdaj vsi skupaj glasujejo po filah  C
okoli sebe, ki so ga inovativno razlagali.      Njihov      vpliv na prve prave zgodovinarje (Herodota,  C
postajajo še močnejši in uglednejši.« »To je      njihov      poglavitni cilj.« »Zato je jasno, da si državlja  C
poigravanja z besedami, temveč je v celoti izkoriščal      njihov      izrazni potencial.Kolikšen je pravzaprav njegov  C
je nad vsako zavistjo. V tem torej je bil      njihov      pomen za vse grštvo; sami pa lahko vidite, koliko  C
preživeli v lovu na te živali in to naj bi bil tudi      njihov      edini način življenja. Na tem otoku v resnici  C
vzgibov kot pionirji grškega zgodovinopisja.      Njihov      ustvarjalni vzgib je prišel iz (tradicionalne  C
vsaj kasneje predelana tudi v latinsko obliko.      Njihov      literarni slog je bil preprost ‐ tudi po Ciceronovih  C
Diogen, v Rimu niso ostali predolgo ‐ da se      njihov      vpliv ne bi preveč razširil; o tem poroča Plutarh  C
zelo vplivajo na čut ljudi za pravico in na      njihov      odnos do bogov, potem moramo dopustiti, da more  C
v stikih z Rimljani na otoku dodobra osvojil      njihov      jezik,[350] sem prek zgodovinskih zapisov, ki  C
dvesto letih po tem petstoletnem obdobju se je      njihov      imperij mogočno razširil; njihova vladavina  C
zavojevalcev ter druge morebitne razloge za      njihov      uspeh. V prepričanju, da želi še kdo spoznati  C
Galiji, Španiji in seveda v Egiptu, kjer je bil      njihov      delež največji) pa je postala grščina materni  C
Rimljani so se z vso odločnostjo odzvali na      njihov      napad: zaslonili so ščite pred seboj kakor obzidje  C
iz skromnih začetkov; in mesta, ki jim pomaga      njihov      pogum in bogovi, si pridobijo veliko moč in  C
pomešani med ljudstvo, kjer je množica slabila      njihov      ugled; s tem, ko jih je ločil od navadnega ljudstva  C
ljudstva in jih zbral v enotno združbo, je okrepil      njihov      vpliv in tako dosegel ravnovesje na tehtnici  C
takrat. V njih cveti neka svežina in ohranja      njihov      videz, ki se ga čas ni dotaknil, kakor da bi  C
Vendar podobo ljudi le imajo, četudi neprijetno.      Njihov      način življenja pa je tako surov, da ne pogrešajo  C
mož: kraljev, škofov, grešnikov, ne glede na      njihov      resnični pomen) na drugi ter da so do visokega  C
Frankih. Pri Frankih je namreč v navadi, da ima      njihov      vladar, ki je sicer kralj, dedno pravico do  C
pisal primerno in da bom znal ustrezno prikazati      njihov      pomen. To zgodovino bom skušal po svojih najbolj  C
svoje opombe, ki sem jih dodal, da bi razjasnil      njihov      pomen in razlago. [...]   C
in samo iz tega razloga sem moral govoriti v      njihov      prid in jim priznati več odličnosti, kot pa  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA