nova beseda iz Slovenije

narobe (901-1.000)


lahko po balijskem prepričanju s tabo nekaj      narobe      in to ne fizično, najprej pomislijo na mentalno  B
hudiči. Pri plačilu je bilo seveda vedno nekaj      narobe.      Tako smo ga kreditirali, brezobrestno, jasno  B
lahko ostal za zmeraj. Recimo, če bi šlo kaj      narobe      v družini, bi se kar preselil sem ...,« je rekel  B
Prijel sem se za glavo. Zvezdam je šlo čisto      narobe.      »Kaj takega!«   B
visoko na bregu nad njim. »Mark, nekaj mi gre      narobe,     « sem rekel, »mislim, da se za vdor v aboridžinsko  B
v oči in dejal: »Če ima že kdo prav in kdo      narobe,      potem ima prav aboridžinski duh.Črni Duh je  B
Niso ga naložili na letalo. Nekaj je šlo spet      narobe.     Stal sem tam, ne vedoč kam in kako in kaj, potem  B
zmršene veje in gole puščave. To ni čisto nič      narobe,      vsake oči imajo pač svojega malarja; vsak ima  B
programi se med seboj razlikujejo. To, kar ni      narobe      v eni kulturi, je lahko cel hudič v drugi.Aboridžini  B
sitne kot opolnočne sprehajalke, ki jim gre vse      narobe,      drugim se je poznalo, da so delikatne in rafinirane  B
tanjši. Slutil sem, da je z mojim zdravjem nekaj      narobe.     Tako sem se napotil k specialistu za pljučne  B
mi je edini zakon: My right - my country! In      narobe.     Mene ne more prepeljati čez to načelo nobena  B
BOLNICO V SARAJEVO, NA PREGLED MOŽGANOV. NEKAJ JE      NAROBE      Z MOJIMI MOŽGANI. IMAM 25 LET, DVELETNEGA OTROKA  B
in so po drugi strani iz liberalnih časopisov      narobe      informirani. L. T. je izrazil sum, da je župnik  C
za Ljubljano nima nobenih zaslug, ampak ravno      narobe.      Dr. Tavčar je celo navajal, da je "razdraženost  C
Jamesonovem prepričanju s samo metodo ni nič      narobe:      nejasnosti je mogoče preseči le z bolj dialektičnim  C
in ne field ali nem. Feld, kot včasih pri nas      narobe      prevajajo kraško polje v tuje jezike).Kot morfološki  C
enokritičnem odnosu do vsega, se mu ni niti sanjalo.      Narobe      obrnjena inkarnacija (ljudje iz preteklosti  C
svetu, kar bi človeku lahko zagotovilo to srečo.      Narobe      pa Aristotel verjame, da je harmonija pot do  C
subjekt vedno vedeti, kaj je prav in kaj ne.      Narobe      pa ima subjekt klasične etike na tisoče predpisov  C
ki ve, ki ima odgovore že zapisane v sebi.      Narobe      pa etika zakona, etika univerzalne zapovedi  C
Stoik ne more iti tako daleč.      Narobe      pa geste mučenikov ni mogoče razumeti, če vanjo  C
življenja in onemogočanju viktimizacije. In      narobe,      kakšno ceno zahteva zvestoba neskončnemu, če  C
čim večjega dobička s čim manjšo izgubo? In      narobe,      če Bentham reducira željo na potrebo, je to  C
koincidenca zakona in volje pa zahteva, ravno      narobe,      popolno indiferenco do patološkega.Če veljavnosti  C
zaslužena kazen v obliki bolečine oziroma neugodja,      narobe      pa tistega, ki zanika obstoj fiktivnih bitnosti  C
organizira "dialektika rivalstva in delitve". Prej      narobe,      šele dialektika rivalstva in delitve postavi  C
tak pa problematizira sam status Drugega? In      narobe,      če je zastavek Sadovega projekta realizacija  C
ne sprevrže v uživanje v trpljenju Drugega.      Narobe      pa sadovski subjekt užitka mora, zato da bi  C
ali ni že zabredel v čezmernost želje, ali ni      narobe      interpretiral glasu narave, Sadov subjekt inkarnira  C
neuničljivost Drugega ni znamenje neuspeha, pač pa je,      narobe,      konstitutivna za sadovsko operacijo permanentne  C
subjekt žrtvuje svoje ugodje, se odpove užitku.      Narobe      pa Sade opozarja subjekta na njegove dolžnosti  C
lastno nasilje, njegovo "nečloveškost". Sade pa,      narobe,      postavi človekovo "bestialnost" v center svojih  C
intelektualizem nedovzeten za vsako pojmovanje volje.      Narobe      pa vidijo pristaši "voluntaristične" interpretacije  C
seveda, da se spremeni, če se ji tako zahoče? In      narobe,      ali lahko hotenju, ki meri zmerom na isti smoter  C
uklonitev zakonu znamenje popolnosti volje, in      narobe,      odstopanje od zakona oziroma kršitev zakona  C
tam, in samo tam, kjer je (lahko) svobodna, in      narobe,      tam, kjer ne more vplivati na tok dogodkov,  C
prepričljivejšega dokaza za užitek od bolečine,      narobe      pa za drugega bolečina ne šteje.To seveda ne  C
ukloni višji sili, močnejšemu, pri stoiku pa gre,      narobe,      za privolitev, za hoteno dejanje, ki ni nekaj  C
subjekt tisti, ki išče zadovoljitev, pač pa,      narobe,      zadovoljitev išče instanco, na katero bi se  C
čast oziroma spoštovanje samega sebe, če pa,      narobe,      izbere čast in zavrne tiranovo zahtevo, da krivo  C
najboljšem primeru se ovem le šibkosti svoje volje.      Narobe      pa mi arbitrarnost volje Drugega zmerom zbuja  C
bi bil zvest temu, kar mu nalaga dolžnost.      Narobe      pa je v apologu o vislicah, kjer gre za to,  C
to razvrednotenje plačamo mi kot subjekti."      Narobe      pa je "objekt precenjen.In prav, kolikor je  C
očitno začasen (intermittent), svoje želje pa se,      narobe,      brani tako, da ji pripisuje prav te občasnosti  C
svobodo zavreči kot ničen in nemožen pojem". In      narobe,      če hočemo bitju, katerega bivanje je določeno  C
samem subjektu ali empirično zunaj njega. In      narobe,      če naj bo preobrat radikalen, potem bitje, nagnjeno  C
sam oporeka. Perverzneževo pozicijo pa je,      narobe,      mogoče formulirati v terminih pravice, natančneje  C
odneha in ki se zato vpisuje v red nujnosti.      Narobe      pa že golo dejstvo, da nevrotik začne z analizo  C
spregleduje, da je zgolj igrača v "rokah" pulzij.      Narobe      pa nevrotik kronično zamuja.Ker je zanj prva  C
kot recipročno: če je Sade resnica Kanta, pa      narobe      ne velja, ne le zato, ker bi to pomenilo reducirati  C
stvari, na minljivost samo še bolj izstopita.      Narobe      pa opominjanje služabnika univerzalnega, da  C
ne subjekt, Drugi, ki hoče brezmejni užitek,      narobe      pa Kant, ki hoče utemeljiti svojo univerzalno  C
z zakonom, je za Sada vrhunec krutosti. In      narobe,      sama ideja, da bi lahko etika temeljila na volji  C
pokoriti tistemu, kar od njega zahteva. In      narobe,      vsakič, ko ta razcep med subjektom izjave in  C
Gregor Strniša, SVET      NAROBE      SVET ljudska   C
ma dobre zobie, / Povš ma pa trdie rogie.      NAROBE      SVET Veno Taufer   C
celote preoblikovane citatne vrivke ljudske pesmi      Narobe      svet. V tej pesmi opazujemo shemo ljudsko .  C
drami Ljudožerci, Tauferjeva Mrtvaška kost,      Narobe      svet itd.).Medsebojno prepletanje ljudskega  C
si ga npr. z vstopom citata iz ljudske pesmi      Narobe      svet v novo pomensko okolje Tauferjeve pesmi  C
svet v novo pomensko okolje Tauferjeve pesmi      Narobe      svet ("sonce sije, dežek gre / ... brez rok  C
1974) se navezuje na sklop ljudskih pesmi o      Narobe      svetu.Avtorica v pesem vključi cel citat ljudske  C
tudi transformacije ljudskega v umetnem (in      narobe)      močne in raznolike, pa se je ob analizi pokazalo  C
13 LJUDSKE: variante pesmi      NAROBE      SVET Š 7818, Kadar solnce sije in dež gre: Vipavska  C
noge, / Mojškra šiva brez igle, / Vse na svet'      narobe      gre. Smešno vreme (V Konjicah in v Skednju  C
za njo narodne pesmi in reke, ki prikazujejo '     narobe      svet', a da jih je fantastično razširil."(Glej  C
str. 359. Prim. Š 7762-7775. Ljudska pesem      Narobe      svet je bila za predlogo tudi Svetlani Makarovič  C
edina odnosnica in predloga, cel cikel pa je      narobe      svetu posvetil tudi Gregor Strniša: 1975: Narobesvet  C
spletena iz Prešernovega besedja, ne zaduši, ampak      narobe,      Jesihovim stihom dodaja nove, dodatne pomene  C
mogu met pa patr Ačko šmarnce. Je blo čist vse      narobe,      tud za oltar ni vedu, kje je.- Pepe je biv u  C
kot čisto in nepovratno zgubo sedanjosti - in      narobe:      če jo zavrnemo kot 'neujemljivost' zdajšnjosti  C
folklorizacijo in folklorizmom potekala ravno      narobe.     Folklorizacija, ki naj označuje pojave v literaturi  C
kateri je enemu pojmu pripisan samo en termin in      narobe.     Izbrani termini naj bodo natančni, kratki in  C
tekstno strukturo. Konkretizacija pa poteka ravno      narobe:      v slovstveni folklori se realizira v materialnem  C
različnost, novost. V drugih časih je bilo prav      narobe:      za znamenje vrednote so šteli podrejenost določenim  C
in sicer na povabilo ustvarjalnega duha ali      narobe:      ustvarjalni duh s svojo specifično izpolnitvijo  C
kulturo, katere slovstveno folkloro preučuje.      Narobe      preprosto ni mogoče, ker žanri ne predstavljajo  C
da uničiti formo pomeni uničiti vsebino, in      narobe,      izločiti vsebino pomeni uničiti formo." Pod  C
sestavina posameznih del za določitev zvrsti; ali      narobe,      izhaja iz veljavnega klasificiranja trdnih zvrsti  C
pesem, esej, roman) "vložena" v neliterarno, ali      narobe,      iz časopisne oblike (oglas) nastane literarno  C
razpršitev), vendar to ne pomeni nekaj slabega.      Narobe,      posnemanje je pri oblikovanju žanrov pozitivno  C
tem manj je žanr čist, stvaritev krhkejša in      narobe.      2.  C
prehodi iz direktnega v indirektni govor in      narobe,      in drugi postopki ljudskih pripovedovalcev gotovo  C
kot čisto in nepovratno zgubo sedanjosti - in      narobe:      če jo zavrnemo kot 'neujemljivost' zdajšnjosti  C
sprejemalca. Kadar se to zgodi, je s človekom nekaj      narobe.     Pač pa je izvajalec folklornega dogodka hkrati  C
narodnih pesmih, bajkah, zagovorih." Je pa tudi      narobe.     Vrsta motivov v gradivu slovstvene folklore se  C
njihovo estetsko funkcijo. Zato tedaj ni bilo      narobe,      če je zapisovalec obrnil kaj po svoje, le da  C
z vidika umetnosti, zato tedaj ni bilo tako      narobe,      če je zapisovalec kaj obrnil po svoje, da je  C
Če ni (pravih) rezultatov, je s teorijo nekaj      narobe.     Ali zahteve po takšnem zapisovanju, ki zapisovalca  C
vidika umetnosti. Zato tedaj ni bilo tako      narobe,      če je zapisovalec kaj obrnil po svoje, da je  C
Zakaj za to rabiš toliko poguma? Če je kaj      narobe,      naredijo tisti obraz, kot da jim nekaj zelo  C
world: nothing whatever« (»Nič, prav nič ni      narobe      s svetom«).Mislimo na resnobno potlačevanje  C
anonimnih piscev ne more razumeti, kaj je šlo      narobe.     Sledi razočaranje in obup nad človeško družbo  C
predstavniki vseh njenih delov zagotavljali, da ni nič      narobe.     Nič presenetljivega ni torej, da je ob vojnih  C
1915 suhoparno ugotovil, da »mora biti nekaj      narobe      z metodo« vojskovanja: »Po prvih štirih [...  C
sta element; / cesar je poklical, / le kaj je      narobe      šlo, / 'zastavo v zrak' zapojemo / in umiramo  C
niti uredili niso, vse, kar so začeli, je bilo      narobe,      zato se jim ni moglo goditi drugače, kakor se  C
razmišljanj, pa ni bil tog in zaprt (kot so ga dolgo      narobe      tolmačili), temveč je filozof svojo misel ves  C
tisto, kar je bilo v državi v določenem obdobju      narobe      ‐ na to je avtor jasno opozoril v uvodih v obe  C
takrat, ko so bili izvoljeni za konzule. Kako      narobe!     Za službe se usposabljajo šele takrat, ko so  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA