nova beseda iz Slovenije
lahko po balijskem prepričanju s tabo nekaj | narobe | in to ne fizično, najprej pomislijo na mentalno | B |
hudiči. Pri plačilu je bilo seveda vedno nekaj | narobe. | Tako smo ga kreditirali, brezobrestno, jasno | B |
lahko ostal za zmeraj. Recimo, če bi šlo kaj | narobe | v družini, bi se kar preselil sem ...,« je rekel | B |
Prijel sem se za glavo. Zvezdam je šlo čisto | narobe. | »Kaj takega!« | B |
visoko na bregu nad njim. »Mark, nekaj mi gre | narobe, | « sem rekel, »mislim, da se za vdor v aboridžinsko | B |
v oči in dejal: »Če ima že kdo prav in kdo | narobe, | potem ima prav aboridžinski duh.Črni Duh je | B |
Niso ga naložili na letalo. Nekaj je šlo spet | narobe. | Stal sem tam, ne vedoč kam in kako in kaj, potem | B |
zmršene veje in gole puščave. To ni čisto nič | narobe, | vsake oči imajo pač svojega malarja; vsak ima | B |
programi se med seboj razlikujejo. To, kar ni | narobe | v eni kulturi, je lahko cel hudič v drugi.Aboridžini | B |
sitne kot opolnočne sprehajalke, ki jim gre vse | narobe, | drugim se je poznalo, da so delikatne in rafinirane | B |
tanjši. Slutil sem, da je z mojim zdravjem nekaj | narobe. | Tako sem se napotil k specialistu za pljučne | B |
mi je edini zakon: My right - my country! In | narobe. | Mene ne more prepeljati čez to načelo nobena | B |
BOLNICO V SARAJEVO, NA PREGLED MOŽGANOV. NEKAJ JE | NAROBE | Z MOJIMI MOŽGANI. IMAM 25 LET, DVELETNEGA OTROKA | B |
in so po drugi strani iz liberalnih časopisov | narobe | informirani. L. T. je izrazil sum, da je župnik | C |
za Ljubljano nima nobenih zaslug, ampak ravno | narobe. | Dr. Tavčar je celo navajal, da je "razdraženost | C |
Jamesonovem prepričanju s samo metodo ni nič | narobe: | nejasnosti je mogoče preseči le z bolj dialektičnim | C |
in ne field ali nem. Feld, kot včasih pri nas | narobe | prevajajo kraško polje v tuje jezike).Kot morfološki | C |
enokritičnem odnosu do vsega, se mu ni niti sanjalo. | Narobe | obrnjena inkarnacija (ljudje iz preteklosti | C |
svetu, kar bi človeku lahko zagotovilo to srečo. | Narobe | pa Aristotel verjame, da je harmonija pot do | C |
subjekt vedno vedeti, kaj je prav in kaj ne. | Narobe | pa ima subjekt klasične etike na tisoče predpisov | C |
ki ve, ki ima odgovore že zapisane v sebi. | Narobe | pa etika zakona, etika univerzalne zapovedi | C |
Stoik ne more iti tako daleč. | Narobe | pa geste mučenikov ni mogoče razumeti, če vanjo | C |
življenja in onemogočanju viktimizacije. In | narobe, | kakšno ceno zahteva zvestoba neskončnemu, če | C |
čim večjega dobička s čim manjšo izgubo? In | narobe, | če Bentham reducira željo na potrebo, je to | C |
koincidenca zakona in volje pa zahteva, ravno | narobe, | popolno indiferenco do patološkega.Če veljavnosti | C |
zaslužena kazen v obliki bolečine oziroma neugodja, | narobe | pa tistega, ki zanika obstoj fiktivnih bitnosti | C |
organizira "dialektika rivalstva in delitve". Prej | narobe, | šele dialektika rivalstva in delitve postavi | C |
tak pa problematizira sam status Drugega? In | narobe, | če je zastavek Sadovega projekta realizacija | C |
ne sprevrže v uživanje v trpljenju Drugega. | Narobe | pa sadovski subjekt užitka mora, zato da bi | C |
ali ni že zabredel v čezmernost želje, ali ni | narobe | interpretiral glasu narave, Sadov subjekt inkarnira | C |
neuničljivost Drugega ni znamenje neuspeha, pač pa je, | narobe, | konstitutivna za sadovsko operacijo permanentne | C |
subjekt žrtvuje svoje ugodje, se odpove užitku. | Narobe | pa Sade opozarja subjekta na njegove dolžnosti | C |
lastno nasilje, njegovo "nečloveškost". Sade pa, | narobe, | postavi človekovo "bestialnost" v center svojih | C |
intelektualizem nedovzeten za vsako pojmovanje volje. | Narobe | pa vidijo pristaši "voluntaristične" interpretacije | C |
seveda, da se spremeni, če se ji tako zahoče? In | narobe, | ali lahko hotenju, ki meri zmerom na isti smoter | C |
uklonitev zakonu znamenje popolnosti volje, in | narobe, | odstopanje od zakona oziroma kršitev zakona | C |
tam, in samo tam, kjer je (lahko) svobodna, in | narobe, | tam, kjer ne more vplivati na tok dogodkov, | C |
prepričljivejšega dokaza za užitek od bolečine, | narobe | pa za drugega bolečina ne šteje.To seveda ne | C |
ukloni višji sili, močnejšemu, pri stoiku pa gre, | narobe, | za privolitev, za hoteno dejanje, ki ni nekaj | C |
subjekt tisti, ki išče zadovoljitev, pač pa, | narobe, | zadovoljitev išče instanco, na katero bi se | C |
čast oziroma spoštovanje samega sebe, če pa, | narobe, | izbere čast in zavrne tiranovo zahtevo, da krivo | C |
najboljšem primeru se ovem le šibkosti svoje volje. | Narobe | pa mi arbitrarnost volje Drugega zmerom zbuja | C |
bi bil zvest temu, kar mu nalaga dolžnost. | Narobe | pa je v apologu o vislicah, kjer gre za to, | C |
to razvrednotenje plačamo mi kot subjekti." | Narobe | pa je "objekt precenjen.In prav, kolikor je | C |
očitno začasen (intermittent), svoje želje pa se, | narobe, | brani tako, da ji pripisuje prav te občasnosti | C |
svobodo zavreči kot ničen in nemožen pojem". In | narobe, | če hočemo bitju, katerega bivanje je določeno | C |
samem subjektu ali empirično zunaj njega. In | narobe, | če naj bo preobrat radikalen, potem bitje, nagnjeno | C |
sam oporeka. Perverzneževo pozicijo pa je, | narobe, | mogoče formulirati v terminih pravice, natančneje | C |
odneha in ki se zato vpisuje v red nujnosti. | Narobe | pa že golo dejstvo, da nevrotik začne z analizo | C |
spregleduje, da je zgolj igrača v "rokah" pulzij. | Narobe | pa nevrotik kronično zamuja.Ker je zanj prva | C |
kot recipročno: če je Sade resnica Kanta, pa | narobe | ne velja, ne le zato, ker bi to pomenilo reducirati | C |
stvari, na minljivost samo še bolj izstopita. | Narobe | pa opominjanje služabnika univerzalnega, da | C |
ne subjekt, Drugi, ki hoče brezmejni užitek, | narobe | pa Kant, ki hoče utemeljiti svojo univerzalno | C |
z zakonom, je za Sada vrhunec krutosti. In | narobe, | sama ideja, da bi lahko etika temeljila na volji | C |
pokoriti tistemu, kar od njega zahteva. In | narobe, | vsakič, ko ta razcep med subjektom izjave in | C |
Gregor Strniša, SVET | NAROBE | SVET ljudska | C |
ma dobre zobie, / Povš ma pa trdie rogie. | NAROBE | SVET Veno Taufer | C |
celote preoblikovane citatne vrivke ljudske pesmi | Narobe | svet. V tej pesmi opazujemo shemo ljudsko . | C |
drami Ljudožerci, Tauferjeva Mrtvaška kost, | Narobe | svet itd.).Medsebojno prepletanje ljudskega | C |
si ga npr. z vstopom citata iz ljudske pesmi | Narobe | svet v novo pomensko okolje Tauferjeve pesmi | C |
svet v novo pomensko okolje Tauferjeve pesmi | Narobe | svet ("sonce sije, dežek gre / ... brez rok | C |
1974) se navezuje na sklop ljudskih pesmi o | Narobe | svetu.Avtorica v pesem vključi cel citat ljudske | C |
tudi transformacije ljudskega v umetnem (in | narobe) | močne in raznolike, pa se je ob analizi pokazalo | C |
13 LJUDSKE: variante pesmi | NAROBE | SVET Š 7818, Kadar solnce sije in dež gre: Vipavska | C |
noge, / Mojškra šiva brez igle, / Vse na svet' | narobe | gre. Smešno vreme (V Konjicah in v Skednju | C |
za njo narodne pesmi in reke, ki prikazujejo ' | narobe | svet', a da jih je fantastično razširil."(Glej | C |
str. 359. Prim. Š 7762-7775. Ljudska pesem | Narobe | svet je bila za predlogo tudi Svetlani Makarovič | C |
edina odnosnica in predloga, cel cikel pa je | narobe | svetu posvetil tudi Gregor Strniša: 1975: Narobesvet | C |
spletena iz Prešernovega besedja, ne zaduši, ampak | narobe, | Jesihovim stihom dodaja nove, dodatne pomene | C |
mogu met pa patr Ačko šmarnce. Je blo čist vse | narobe, | tud za oltar ni vedu, kje je.- Pepe je biv u | C |
kot čisto in nepovratno zgubo sedanjosti - in | narobe: | če jo zavrnemo kot 'neujemljivost' zdajšnjosti | C |
folklorizacijo in folklorizmom potekala ravno | narobe. | Folklorizacija, ki naj označuje pojave v literaturi | C |
kateri je enemu pojmu pripisan samo en termin in | narobe. | Izbrani termini naj bodo natančni, kratki in | C |
tekstno strukturo. Konkretizacija pa poteka ravno | narobe: | v slovstveni folklori se realizira v materialnem | C |
različnost, novost. V drugih časih je bilo prav | narobe: | za znamenje vrednote so šteli podrejenost določenim | C |
in sicer na povabilo ustvarjalnega duha ali | narobe: | ustvarjalni duh s svojo specifično izpolnitvijo | C |
kulturo, katere slovstveno folkloro preučuje. | Narobe | preprosto ni mogoče, ker žanri ne predstavljajo | C |
da uničiti formo pomeni uničiti vsebino, in | narobe, | izločiti vsebino pomeni uničiti formo." Pod | C |
sestavina posameznih del za določitev zvrsti; ali | narobe, | izhaja iz veljavnega klasificiranja trdnih zvrsti | C |
pesem, esej, roman) "vložena" v neliterarno, ali | narobe, | iz časopisne oblike (oglas) nastane literarno | C |
razpršitev), vendar to ne pomeni nekaj slabega. | Narobe, | posnemanje je pri oblikovanju žanrov pozitivno | C |
tem manj je žanr čist, stvaritev krhkejša in | narobe. | 2. | C |
prehodi iz direktnega v indirektni govor in | narobe, | in drugi postopki ljudskih pripovedovalcev gotovo | C |
kot čisto in nepovratno zgubo sedanjosti - in | narobe: | če jo zavrnemo kot 'neujemljivost' zdajšnjosti | C |
sprejemalca. Kadar se to zgodi, je s človekom nekaj | narobe. | Pač pa je izvajalec folklornega dogodka hkrati | C |
narodnih pesmih, bajkah, zagovorih." Je pa tudi | narobe. | Vrsta motivov v gradivu slovstvene folklore se | C |
njihovo estetsko funkcijo. Zato tedaj ni bilo | narobe, | če je zapisovalec obrnil kaj po svoje, le da | C |
z vidika umetnosti, zato tedaj ni bilo tako | narobe, | če je zapisovalec kaj obrnil po svoje, da je | C |
Če ni (pravih) rezultatov, je s teorijo nekaj | narobe. | Ali zahteve po takšnem zapisovanju, ki zapisovalca | C |
vidika umetnosti. Zato tedaj ni bilo tako | narobe, | če je zapisovalec kaj obrnil po svoje, da je | C |
Zakaj za to rabiš toliko poguma? Če je kaj | narobe, | naredijo tisti obraz, kot da jim nekaj zelo | C |
world: nothing whatever« (»Nič, prav nič ni | narobe | s svetom«).Mislimo na resnobno potlačevanje | C |
anonimnih piscev ne more razumeti, kaj je šlo | narobe. | Sledi razočaranje in obup nad človeško družbo | C |
predstavniki vseh njenih delov zagotavljali, da ni nič | narobe. | Nič presenetljivega ni torej, da je ob vojnih | C |
1915 suhoparno ugotovil, da »mora biti nekaj | narobe | z metodo« vojskovanja: »Po prvih štirih [... | C |
sta element; / cesar je poklical, / le kaj je | narobe | šlo, / 'zastavo v zrak' zapojemo / in umiramo | C |
niti uredili niso, vse, kar so začeli, je bilo | narobe, | zato se jim ni moglo goditi drugače, kakor se | C |
razmišljanj, pa ni bil tog in zaprt (kot so ga dolgo | narobe | tolmačili), temveč je filozof svojo misel ves | C |
tisto, kar je bilo v državi v določenem obdobju | narobe | ‐ na to je avtor jasno opozoril v uvodih v obe | C |
takrat, ko so bili izvoljeni za konzule. Kako | narobe! | Za službe se usposabljajo šele takrat, ko so | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |