nova beseda iz Slovenije

godard (83-182)


cinema). Francija, 1998, 265 min. R.: Jean-Luc      Godard.     Proti vetru.   D
prihodnje leto na filmskih platnih pojavil novi      Godard,      danes pa se mnogi veliki mojstri zaradi zdajšnje  D
o holokavstu, je švicarski režiser Jean-Luc      Godard      izrekel naslednjo slavno izjavo: »Če bomo kdaj  D
mestni svetnik Eric Navickas in učiteljica Amy      Godard,      omislila svojevrstni način zbiranja sredstev  D
fascinacija. Moja prva prava filmska ljubezen pa      Godard.     Še danes, ko ga nihče več ne mara, ko je star  D
življenjski optimizem, tisti filmi, ki, kot bi rekel      Godard,      »zrak spreminjajo v svetlobo«.Ne vem, ali mora  D
italijansko-francosko-nizozemske zasedbe Biondini,      Godard,      Reijseger. Zdenko Matoz   D
jih je v družbo uglednežev, kot so Jean-Luc      Godard,      Wang Bing, Philippe Grandrieux, Hayao Miyazaki  D
Kubrick, Alfred Hitchcock, Jean Renoir, Jean-Luc      Godard,      François Truffaut ... so le vrh ledene liste velikih  D
skoraj četrt stoletja nazadnje postavil Jean-Luc      Godard.     To je seveda scela žanrski, "johnnitojevski"  D
začenja filmski cikel Francoski cineast Jean-Luc      Godard      je nekoč, ko je meril dolgost, natančneje, kratkost  D
Cahiers du cinéma - François Truffaut, Jean-Luc      Godard,      Jacques Rivette, Claude Chabrol in desetletje  D
referenc, kot sta filmski režiser Jean-Luc      Godard      in primabalerina Maja Plisecka, v navidezno  D
zaradi svoje strukture, saj Haneke, tako kot      Godard      v šestdesetih, igrane prizore izmenjuje z bolj  D
roki drži palico in je slep, na desni stoji      GODARD.     Oba gledata kos pohištva.   D
Oba gledata kos pohištva.      GODARD:      Kaj čakaš?Boljšega ne boš našel. čudovit izdelek  D
. Res je.      GODARD:      Veš, naredil ga je moj oče. CONNOR: česa ne  D
predalnika.) je res tisto, kar potrebujem.      GODARD:      Lahko mi verjameš, čudovit primerek. CONNOR  D
CONNOR: Ga je dolgo delal?      GODARD:      Mislim, da kak teden.Veliko stvari je naredil  D
Tipaje se odpravi okrog predalnika, pri čemer mu      GODARD      pomaga, mu premika roke po površini in hkrati  D
proti GODARDU.) , si rekel, bi rad imel zanj?      GODARD:      Taka reč nima cene, nanj sem čustveno navezan  D
CONNOR namigne proti prednji strani predalnika.)      GODARD:      Prosim, kar izvoli.Samo izvoli.  D
utore v lesu. Nazadnje proseče dvigne obraz.      GODARD      se za hip prazno zastrmi vanj, potem od blizu  D
Previdno položi nanj CONNORJEVO dlan.)      GODARD:      Na, primi. CONNOR: Tako bo pa šlo.  D
dlani, preden si jih pomane.) če se premakniti.      GODARD:      (Jezno) vlečeš prav.Spravi se mi s poti.  D
predal odpre za kakšnih pet centimetrov.)      GODARD:      No, si videl?Kaj sem rekel?  D
Tipa odprtino.) ravno odprt, se ti ne zdi?      GODARD:      Tudi zaprt ni, ni res? CONNOR: Nisi rekel  D
CONNOR: Nisi rekel, da ga je naredil tvoj oče?      GODARD:      Kako si drzneš. CONNOR: (Poskuša premakniti  D
premakniti predal.) ti ne zdi, da se je zataknil?      GODARD:      Treba ga je malo namazati z voskom. (GODARD  D
GODARD: Treba ga je malo namazati z voskom. (     GODARD      pokuka v napol odprt predal, potem seže s prsti  D
CONNOR: Sliši se, kot bi padal dež.      GODARD:      Imam ga.(Da bi si lahko pomagal tudi z drugo  D
znova se CONNOR zaskrbljeno ozre proti nebu.      GODARD      ga prezirljivo pogleda.) boš kar stal in gledal  D
CONNOR: Ali se že mrači?      GODARD:      Katerega smo danes? CONNOR: Dvaindvajsetega  D
CONNOR: Dvaindvajsetega junija.      GODARD:      Noči so se začele krajšati. CONNOR: Se je  D
CONNOR: Se je že stemnilo?      GODARD:      (Še vedno kuka v odprtino.) žko bi rekel.Aha  D
CONNOR: Si ga spet zaprl?      GODARD:      Sem. CONNOR: Po vsem tem?   D
CONNOR: Po vsem tem?      GODARD:      Na, poskusi.(Pomigne proti predalu, potem pa  D
pokonci na tla in sede nanj.) sva torej ostala?      GODARD:      Samo da namažem vodila.(Seže v odprtino in s  D
predal v odprtino in ga pazljivo zapre.) ? (     GODARD      samovšečno pokima.CONNOR počasi odpre predal  D
ramo upre ob predal in ga s težavo zapre.) . (     GODARD      postavi svečo na sredo predalnika in jo prižge  D
ne potrebujem tvoje pomoči. To zmorem sam. (     GODARD      še naprej tiho stoji.Sname si klobuk in pogleda  D
Tudi ta se je zataknil.      GODARD:      Pa poskusi kakega drugega. CONNOR: Ne zanimajo  D
Hočem pogledati v spodnjega.      GODARD:      Ta pa že dolgo ni bil odprt. CONNOR: Kaj pa  D
imaš od predala, ki ga ni mogoče odpreti?      GODARD:      Da spraviš tja stvari, ki se jih hočeš iznebiti  D
Da ga za vedno izgubiš?      GODARD:      Tako kot odplakneš blato iz ponve za izpiranje  D
CONNOR: Kaj pa če se tega spominja kdo drug?      GODARD:      To ni enako.Dva človeka ne moreta imeti istega  D
predal, ki ga ni mogoče odpreti, ni predal.      GODARD:      Včasih se je odpiral.In bil ji je v veliko veselje  D
CONNOR: (Močno potegne.) predal?      GODARD:      Oh, kako pogosto je sedela pred odprtim spodnjim  D
CONNOR: Spomnil si se.      GODARD:      Kdo neki potrebuje spomine. CONNOR: To so  D
CONNOR: To so srečni spomini.      GODARD:      Najbolj boleči od vseh. CONNOR: (Se še vedno  D
še vedno trudi s predalom.) mi boš moral. (     GODARD      se spusti ob njem na kolena.Izmenično privijata  D
Morda kaj, kar bi lahko pojedla.      GODARD:      Ne verjamem.Zapriva ga, preden se povsem znoči  D
CONNOR: (Gleda proti nebu.) či se?      GODARD:      Zelo hitro. CONNOR: (Se skloni in seže v predal  D
(Razočarano.) ostalo več kaj dosti mesa. (     GODARD      si sname klobuk in si ga z obema rokama pritisne  D
CONNOR je na vseh štirih in z rokami ravna prst,      GODARD      stoji in dela isto z lopato.Sveča še vedno gori  D
CONNOR: Nimam besed.      GODARD:      Nikamor drugam ga nismo mogli dati. CONNOR  D
CONNOR: Se je že znočilo?      GODARD:      (Pogleda proti nebu.) . CONNOR: Ali je kaj  D
CONNOR: Ali je kaj zvezd?      GODARD:      Ne. CONNOR: Niti ene same?   D
CONNOR: Niti ene same?      GODARD:      (Še enkrat pogleda navzgor.) . CONNOR: Ampak  D
CONNOR: Ampak tam so?      GODARD:      če tako praviš. CONNOR: Voham, kako gorijo  D
CONNOR: Voham, kako gorijo.      GODARD:      To je sveča. CONNOR: (Upajoče pogleda proti  D
(Upajoče pogleda proti nebu.) tam zgoraj?      GODARD:      Recimo. (CONNOR privije ročaj v najnižji še  D
(Ponudi roko GODARDU.) bom.      GODARD:      (Veselo) ?Ljubi bog.   D
Kaj ti preprečuje, da se ne obesiš?      GODARD:      Tudi ona me je to spraševala.Potem ko je on  D
čebeljega voska bo spet tako sijal kot prej. (     GODARD      doseže vrh predalnika, sname klobuk, si ga pritisne  D
vrže na tla in jih začne vezati med sabo.)      GODARD:      (Opusti prejšnjo držo.) delaš? CONNOR: (Ne  D
CONNOR: (Ne preneha z opravilom.) ti vrv.      GODARD:      Iz svojih smrdečih nogavic? CONNOR: Saj ne  D
Obesil se ti bom za noge.      GODARD:      Bi res to naredil zame? CONNOR: Tudi ti bi  D
CONNOR: Tudi ti bi se zame toliko potrudil.      GODARD:      Res je, Coco.Potem pa kar nadaljuj.  D
CONNOR: Torej ne boš skočil?      GODARD:      Še naprej bom opazoval (postavi se spet v dostojanstveno  D
festivalske žirije S svojim novim filmom tudi Jean-Luc      Godard      Cannes -   D
pokazal tudi klasik novega vala, 80-letni Jean-Luc      Godard      -, se je odločil, da bo slavno zgodbo namenil  D
Uradne note, bojkoti in odpovedi Jean-Luc      Godard      zaradi dogodkov v Grčiji odpovedal prihod -  D
vodilnih motorjev francoskega novega vala, Jean-Luc      Godard.      Godard, ki je zaslovel leta 1960 s filmom Do  D
motorjev francoskega novega vala, Jean-Luc Godard.      Godard,      ki je zaslovel leta 1960 s filmom Do zadnjega  D
bil iskren Fremaux, ki je še povedal, da je      Godard      v faksu poslal tudi nekaj verzov, kot razlog  D
veteranska tema, ni ostalo od nje skoraj nič. Kje so      Godard,      Vadim, Malle, Lelouche, Bresson...In seveda  D
med najbolj lucidnimi je bil gotovo Jean-Luc      Godard,      ki je ob nakupu avtorskih pravic za film dejal  D
DOUGLAS in švicarsko-francoski režiser JEAN-LUC      GODARD.      Smrt priljubljenega komika   D
dovolj zgovorno priča že naslednje: da Jean-Luc      Godard      poziva ameriško akademijo, naj že spregleda  D
značilni za svoj čas. Tako sta za naš čas značilna      Godard      in Fassbinder. Natančno zadeneta slabosti in  D
filmi, med drugim tudi z zadnjim, Speaking about      Godard,      ki je nastal letos. Program Štajerske jeseni  D
400 udarcev, Resnais Hirošimo, ljubezen mojo,      Godard      pa Do zadnjega diha. Po Sorodnikih je Chabrol  D
Cannesu so režiserji Claude Lelouch, Jean-Luc      Godard,      Francois Truffaut, Roman Polanski in Louis Malle  P
je videti. S filozofom se je pogovarjal kar      Godard,      igralki, ki igra prostitutko, pa je replike  P
Marker (Globine zraka so rdeče) in Jean-Luc      Godard      (Vikend) oziroma »njegov« kolektiv Dziga Vertov  P
argentinskega ali jugoslovanskega; da je Jean-Luc      Godard      kot avtor predstavljen le do filma Moški spol  P
filma, novi val: prvoborci so bili Jean-Luc      Godard,      François Truffaut in Claude Chabrol, tem pa  P
kolegi ‐ nekaj hudo narobe. Režiser Jean Luc      Godard      je pred leti posnel film, v katerem umetnik  P
Kahnom in Canetom sta to počela že Chabrol in      Godard.      A če je šlo pri Canetovem prvencu za malo,  P
posvetilo posameznim filmskim avtorjem in obdobjem;      Godard,      Fellini, Peckinpah, Sirk in Aldrich si ves čas  P
in je odraščal ob avtorjih, kot so Antonioni,      Godard,      Truffaut in Fellini ter pri svojem delu s pridom  P
kvartetom kot glasba za Novoletno zabavo (Michel      Godard      tuba, Luciano Biondini harmonika in Roberto  P
uspešno nadomešča sijajni francoski virtuoz Michel      Godard      na (razmeroma) okorni tubi, še bolj zanimivo  P
Orson Welles in Giuseppe De Santis. Jean-Luc      Godard      ji je ponujal roko in srce, ona pa se je odločila  P
Pri 18 letih je zaslovela s filmom Čarovnica.      Godard      in Marco Ferreri sta v njej prepoznala sposobnost  P
Belmonda, je odkril začetnik novega vala Jean-Luc      Godard,      za mojstra Francoisa Truffauta pa je bil igralec  P
Po nekaj manjših vlogah ga je odkril veliki      Godard      in mu 1959. ponudil glavno vlogo v enem od prvih  P
fatalistični in cinični drži ter asocialnem vedenju.      Godard      je takrat povedal: »Belmondo je bil kot surova  P
neznane dijake. Namesto v šolo so vanj zahajali      Godard,      Lelouch, Belmondo, Truffaut pa seveda že omenjeni  P

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 83



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA