nova beseda iz Slovenije
cinema). Francija, 1998, 265 min. R.: Jean-Luc | Godard. | Proti vetru. | D |
prihodnje leto na filmskih platnih pojavil novi | Godard, | danes pa se mnogi veliki mojstri zaradi zdajšnje | D |
o holokavstu, je švicarski režiser Jean-Luc | Godard | izrekel naslednjo slavno izjavo: »Če bomo kdaj | D |
mestni svetnik Eric Navickas in učiteljica Amy | Godard, | omislila svojevrstni način zbiranja sredstev | D |
fascinacija. Moja prva prava filmska ljubezen pa | Godard. | Še danes, ko ga nihče več ne mara, ko je star | D |
življenjski optimizem, tisti filmi, ki, kot bi rekel | Godard, | »zrak spreminjajo v svetlobo«.Ne vem, ali mora | D |
italijansko-francosko-nizozemske zasedbe Biondini, | Godard, | Reijseger. Zdenko Matoz | D |
jih je v družbo uglednežev, kot so Jean-Luc | Godard, | Wang Bing, Philippe Grandrieux, Hayao Miyazaki | D |
Kubrick, Alfred Hitchcock, Jean Renoir, Jean-Luc | Godard, | François Truffaut ... so le vrh ledene liste velikih | D |
skoraj četrt stoletja nazadnje postavil Jean-Luc | Godard. | To je seveda scela žanrski, "johnnitojevski" | D |
začenja filmski cikel Francoski cineast Jean-Luc | Godard | je nekoč, ko je meril dolgost, natančneje, kratkost | D |
Cahiers du cinéma - François Truffaut, Jean-Luc | Godard, | Jacques Rivette, Claude Chabrol in desetletje | D |
referenc, kot sta filmski režiser Jean-Luc | Godard | in primabalerina Maja Plisecka, v navidezno | D |
zaradi svoje strukture, saj Haneke, tako kot | Godard | v šestdesetih, igrane prizore izmenjuje z bolj | D |
roki drži palico in je slep, na desni stoji | GODARD. | Oba gledata kos pohištva. | D |
Oba gledata kos pohištva. | GODARD: | Kaj čakaš?Boljšega ne boš našel. čudovit izdelek | D |
. Res je. | GODARD: | Veš, naredil ga je moj oče. CONNOR: česa ne | D |
predalnika.) je res tisto, kar potrebujem. | GODARD: | Lahko mi verjameš, čudovit primerek. CONNOR | D |
CONNOR: Ga je dolgo delal? | GODARD: | Mislim, da kak teden.Veliko stvari je naredil | D |
Tipaje se odpravi okrog predalnika, pri čemer mu | GODARD | pomaga, mu premika roke po površini in hkrati | D |
proti GODARDU.) , si rekel, bi rad imel zanj? | GODARD: | Taka reč nima cene, nanj sem čustveno navezan | D |
CONNOR namigne proti prednji strani predalnika.) | GODARD: | Prosim, kar izvoli.Samo izvoli. | D |
utore v lesu. Nazadnje proseče dvigne obraz. | GODARD | se za hip prazno zastrmi vanj, potem od blizu | D |
Previdno položi nanj CONNORJEVO dlan.) | GODARD: | Na, primi. CONNOR: Tako bo pa šlo. | D |
dlani, preden si jih pomane.) če se premakniti. | GODARD: | (Jezno) vlečeš prav.Spravi se mi s poti. | D |
predal odpre za kakšnih pet centimetrov.) | GODARD: | No, si videl?Kaj sem rekel? | D |
Tipa odprtino.) ravno odprt, se ti ne zdi? | GODARD: | Tudi zaprt ni, ni res? CONNOR: Nisi rekel | D |
CONNOR: Nisi rekel, da ga je naredil tvoj oče? | GODARD: | Kako si drzneš. CONNOR: (Poskuša premakniti | D |
premakniti predal.) ti ne zdi, da se je zataknil? | GODARD: | Treba ga je malo namazati z voskom. (GODARD | D |
GODARD: Treba ga je malo namazati z voskom. ( | GODARD | pokuka v napol odprt predal, potem seže s prsti | D |
CONNOR: Sliši se, kot bi padal dež. | GODARD: | Imam ga.(Da bi si lahko pomagal tudi z drugo | D |
znova se CONNOR zaskrbljeno ozre proti nebu. | GODARD | ga prezirljivo pogleda.) boš kar stal in gledal | D |
CONNOR: Ali se že mrači? | GODARD: | Katerega smo danes? CONNOR: Dvaindvajsetega | D |
CONNOR: Dvaindvajsetega junija. | GODARD: | Noči so se začele krajšati. CONNOR: Se je | D |
CONNOR: Se je že stemnilo? | GODARD: | (Še vedno kuka v odprtino.) žko bi rekel.Aha | D |
CONNOR: Si ga spet zaprl? | GODARD: | Sem. CONNOR: Po vsem tem? | D |
CONNOR: Po vsem tem? | GODARD: | Na, poskusi.(Pomigne proti predalu, potem pa | D |
pokonci na tla in sede nanj.) sva torej ostala? | GODARD: | Samo da namažem vodila.(Seže v odprtino in s | D |
predal v odprtino in ga pazljivo zapre.) ? ( | GODARD | samovšečno pokima.CONNOR počasi odpre predal | D |
ramo upre ob predal in ga s težavo zapre.) . ( | GODARD | postavi svečo na sredo predalnika in jo prižge | D |
ne potrebujem tvoje pomoči. To zmorem sam. ( | GODARD | še naprej tiho stoji.Sname si klobuk in pogleda | D |
Tudi ta se je zataknil. | GODARD: | Pa poskusi kakega drugega. CONNOR: Ne zanimajo | D |
Hočem pogledati v spodnjega. | GODARD: | Ta pa že dolgo ni bil odprt. CONNOR: Kaj pa | D |
imaš od predala, ki ga ni mogoče odpreti? | GODARD: | Da spraviš tja stvari, ki se jih hočeš iznebiti | D |
Da ga za vedno izgubiš? | GODARD: | Tako kot odplakneš blato iz ponve za izpiranje | D |
CONNOR: Kaj pa če se tega spominja kdo drug? | GODARD: | To ni enako.Dva človeka ne moreta imeti istega | D |
predal, ki ga ni mogoče odpreti, ni predal. | GODARD: | Včasih se je odpiral.In bil ji je v veliko veselje | D |
CONNOR: (Močno potegne.) predal? | GODARD: | Oh, kako pogosto je sedela pred odprtim spodnjim | D |
CONNOR: Spomnil si se. | GODARD: | Kdo neki potrebuje spomine. CONNOR: To so | D |
CONNOR: To so srečni spomini. | GODARD: | Najbolj boleči od vseh. CONNOR: (Se še vedno | D |
še vedno trudi s predalom.) mi boš moral. ( | GODARD | se spusti ob njem na kolena.Izmenično privijata | D |
Morda kaj, kar bi lahko pojedla. | GODARD: | Ne verjamem.Zapriva ga, preden se povsem znoči | D |
CONNOR: (Gleda proti nebu.) či se? | GODARD: | Zelo hitro. CONNOR: (Se skloni in seže v predal | D |
(Razočarano.) ostalo več kaj dosti mesa. ( | GODARD | si sname klobuk in si ga z obema rokama pritisne | D |
CONNOR je na vseh štirih in z rokami ravna prst, | GODARD | stoji in dela isto z lopato.Sveča še vedno gori | D |
CONNOR: Nimam besed. | GODARD: | Nikamor drugam ga nismo mogli dati. CONNOR | D |
CONNOR: Se je že znočilo? | GODARD: | (Pogleda proti nebu.) . CONNOR: Ali je kaj | D |
CONNOR: Ali je kaj zvezd? | GODARD: | Ne. CONNOR: Niti ene same? | D |
CONNOR: Niti ene same? | GODARD: | (Še enkrat pogleda navzgor.) . CONNOR: Ampak | D |
CONNOR: Ampak tam so? | GODARD: | če tako praviš. CONNOR: Voham, kako gorijo | D |
CONNOR: Voham, kako gorijo. | GODARD: | To je sveča. CONNOR: (Upajoče pogleda proti | D |
(Upajoče pogleda proti nebu.) tam zgoraj? | GODARD: | Recimo. (CONNOR privije ročaj v najnižji še | D |
(Ponudi roko GODARDU.) bom. | GODARD: | (Veselo) ?Ljubi bog. | D |
Kaj ti preprečuje, da se ne obesiš? | GODARD: | Tudi ona me je to spraševala.Potem ko je on | D |
čebeljega voska bo spet tako sijal kot prej. ( | GODARD | doseže vrh predalnika, sname klobuk, si ga pritisne | D |
vrže na tla in jih začne vezati med sabo.) | GODARD: | (Opusti prejšnjo držo.) delaš? CONNOR: (Ne | D |
CONNOR: (Ne preneha z opravilom.) ti vrv. | GODARD: | Iz svojih smrdečih nogavic? CONNOR: Saj ne | D |
Obesil se ti bom za noge. | GODARD: | Bi res to naredil zame? CONNOR: Tudi ti bi | D |
CONNOR: Tudi ti bi se zame toliko potrudil. | GODARD: | Res je, Coco.Potem pa kar nadaljuj. | D |
CONNOR: Torej ne boš skočil? | GODARD: | Še naprej bom opazoval (postavi se spet v dostojanstveno | D |
festivalske žirije S svojim novim filmom tudi Jean-Luc | Godard | Cannes - | D |
pokazal tudi klasik novega vala, 80-letni Jean-Luc | Godard | -, se je odločil, da bo slavno zgodbo namenil | D |
Uradne note, bojkoti in odpovedi Jean-Luc | Godard | zaradi dogodkov v Grčiji odpovedal prihod - | D |
vodilnih motorjev francoskega novega vala, Jean-Luc | Godard. | Godard, ki je zaslovel leta 1960 s filmom Do | D |
motorjev francoskega novega vala, Jean-Luc Godard. | Godard, | ki je zaslovel leta 1960 s filmom Do zadnjega | D |
bil iskren Fremaux, ki je še povedal, da je | Godard | v faksu poslal tudi nekaj verzov, kot razlog | D |
veteranska tema, ni ostalo od nje skoraj nič. Kje so | Godard, | Vadim, Malle, Lelouche, Bresson...In seveda | D |
med najbolj lucidnimi je bil gotovo Jean-Luc | Godard, | ki je ob nakupu avtorskih pravic za film dejal | D |
DOUGLAS in švicarsko-francoski režiser JEAN-LUC | GODARD. | Smrt priljubljenega komika | D |
dovolj zgovorno priča že naslednje: da Jean-Luc | Godard | poziva ameriško akademijo, naj že spregleda | D |
značilni za svoj čas. Tako sta za naš čas značilna | Godard | in Fassbinder. Natančno zadeneta slabosti in | D |
filmi, med drugim tudi z zadnjim, Speaking about | Godard, | ki je nastal letos. Program Štajerske jeseni | D |
400 udarcev, Resnais Hirošimo, ljubezen mojo, | Godard | pa Do zadnjega diha. Po Sorodnikih je Chabrol | D |
Cannesu so režiserji Claude Lelouch, Jean-Luc | Godard, | Francois Truffaut, Roman Polanski in Louis Malle | P |
je videti. S filozofom se je pogovarjal kar | Godard, | igralki, ki igra prostitutko, pa je replike | P |
Marker (Globine zraka so rdeče) in Jean-Luc | Godard | (Vikend) oziroma »njegov« kolektiv Dziga Vertov | P |
argentinskega ali jugoslovanskega; da je Jean-Luc | Godard | kot avtor predstavljen le do filma Moški spol | P |
filma, novi val: prvoborci so bili Jean-Luc | Godard, | François Truffaut in Claude Chabrol, tem pa | P |
kolegi ‐ nekaj hudo narobe. Režiser Jean Luc | Godard | je pred leti posnel film, v katerem umetnik | P |
Kahnom in Canetom sta to počela že Chabrol in | Godard. | A če je šlo pri Canetovem prvencu za malo, | P |
posvetilo posameznim filmskim avtorjem in obdobjem; | Godard, | Fellini, Peckinpah, Sirk in Aldrich si ves čas | P |
in je odraščal ob avtorjih, kot so Antonioni, | Godard, | Truffaut in Fellini ter pri svojem delu s pridom | P |
kvartetom kot glasba za Novoletno zabavo (Michel | Godard | tuba, Luciano Biondini harmonika in Roberto | P |
uspešno nadomešča sijajni francoski virtuoz Michel | Godard | na (razmeroma) okorni tubi, še bolj zanimivo | P |
Orson Welles in Giuseppe De Santis. Jean-Luc | Godard | ji je ponujal roko in srce, ona pa se je odločila | P |
Pri 18 letih je zaslovela s filmom Čarovnica. | Godard | in Marco Ferreri sta v njej prepoznala sposobnost | P |
Belmonda, je odkril začetnik novega vala Jean-Luc | Godard, | za mojstra Francoisa Truffauta pa je bil igralec | P |
Po nekaj manjših vlogah ga je odkril veliki | Godard | in mu 1959. ponudil glavno vlogo v enem od prvih | P |
fatalistični in cinični drži ter asocialnem vedenju. | Godard | je takrat povedal: »Belmondo je bil kot surova | P |
neznane dijake. Namesto v šolo so vanj zahajali | Godard, | Lelouch, Belmondo, Truffaut pa seveda že omenjeni | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |