nova beseda iz Slovenije
okolij, ki jih je lažje potujil. Kot lirik je | Brecht | pregovorno didaktičen, kar kažejo predvsem songi | D |
učitelj, pisec komadov in véliki šarmer Bertolt | Brecht | je svoje početje nekoč strnil v skromno formulacijo | D |
enostavno pomeni imeti rad gledališče. Kajti | Brecht | pomeni gledališče.Brecht je gledališče. | D |
Kajti Brecht pomeni gledališče. | Brecht | je gledališče.In štirje so, ki so pograbili | D |
To so Sofokles, Molière, Shakespeare in pa | Brecht. | In vsak od teh velikanov krepko drži svoj | D |
gledališke pozabe, neprestano stopamo. Toda | Brecht | je še nekaj posebnega (vedno je bil nekaj posebnega | D |
Razlagalec zgodovine in njen popravljalec... | Brecht | je pesnik, ki je prišel iz črnih gozdov in nas | D |
kot z rokami... Včasih se nam zazdi, kot da | Brecht | ni iz teh krajev, iz tega sveta (posebno takrat | D |
megli... In včasih se sprašujemo, kaj počne | Brecht | v današnjih časih, zakaj se ni vrnil nazaj v | D |
In odgovor je jasen: socializem in Bertolt | Brecht | sta brata in nobeden od njiju še ni izrekel | D |
tendenčno vsaj spretno zastrto, če že ne odsotno. | Brecht | pa ravno nasprotno!Že njegov jezik je izrazito | D |
resno ukvarja s teatrom, ne more mimo Brechta. | Brecht | je ena od ključnih figur našega časa.Koščki | D |
karakter torej razpade v vlogo in igralca. | Brecht | poudarja dobesedno resnico, da je oder - oder | D |
čarovniškega« gledališča. To je pa stvar, ki jo je | Brecht | najbolj sovražil na svetu.Lahko bi torej rekli | D |
Tudi tisto pod njimi. »Kaj počne | Brecht | v današnjih časih« Letošnje leto v svetovnih | D |
opažanja ob Brechtovem tukajšnjem pojavljanju. | Brecht | z ženo Helene Weigel na prvomajski paradi v | D |
a popolnoma neideološko različico Brechta. | Brecht | se je namreč v zadnjem obdobju svojega ustvarjanja | D |
glasbenega in plesnega gledališča. Kot režiser je | Brecht | sam rušil tabuje svojega časa, posebej psihološki | D |
nisem doživljal na enak način kot pozneje. | Brecht | je pisal svoje mladostne tekste po prvi svetovni | D |
obvlada nemščine in ki ni upošteval dejstva, da je | Brecht | nekatera svoja besedila v resnici kolektivno | D |
so mu pri pisanju dialogov pomagali igralci. | Brecht | je deloval kot koordinator več umetnikov in | D |
individualnemu avtorstvu in popularnosti se | Brecht | ni hotel odreči. V Baalu je gotovo odtisnjenih | D |
seveda že prej - pristal na pogovor... Bert | Brecht | je baje rekel: Knjiga je orožje, vzemi jo v | D |
morda ni orožje, za kakršnega jo je imel Bertolt | Brecht, | zna pa biti nevarnejša od onesnažene vode.Kaj | D |
moderatorka Jedrt Jež. - Na fotografiji: Bert | Brecht | tik pred svojo smrtjo 14. 8. 1956. S. | D |
fascinantnost v tem, da je prebil horizont modernizma: | Brecht | je v umetnosti napravil natanko to, kar je Galileo | D |
tiči že v strukturi (Galilejeve) teorije same. | Brecht | je »inherentno protislovje sodobne znanosti | D |
sicer s kratkim predavanjem v slogu »Jaz in | Brecht« | ter artistično akcijo s tremi (modernističnim | D |
razsvetljenstva«, Živadinov na nasprotni strani kot | Brecht, | mu niso tuji njegovi potujitveni učinki, provokatorstvo | D |
sodobnem svetu: zreli Živadinov je pravzaprav mladi | Brecht. | Tomaž Toporišič je opozoril na nekaj sodobnih | D |
sodelujočimi in gledalci, kjer se je izkazalo, da | Brecht | še nikakor ni izčrpan avtor in da bo novo tisočletje | D |
najboljša rešitev za sredino in konec dela Bertolt | Brecht | je v svoji dramski predlogi za operni libreto | D |
temeljnih razmerij. Še več, zdi se, kot da | Brecht | in Weill v sredini dela nista našla najboljše | D |
zapitek in ga s to gesto rešil pred sodiščem. Tu | Brecht | ni ravno močan (smrt na električnem stolu zaradi | D |
išče košček nekdanje novinarske slave. A če je | Brecht | kot pisec nekoč rekel, da je knjiga orožje, | D |
oddaljenem od gledalca še za globino orkestra, in | Brecht | si je v avditoriju želel sproščeno in razmišljujočo | D |
pomembnih in hkrati različnih mislecev, kot sta | Brecht | in Artaud, potem je to zagotovo Marat.V dobi | D |
ga ves čas spremlja in na koncu tudi porazi. | Brecht | je v posvetilu k igri leta 1919 zapisal, da | D |
gledališka uprizoritev Bertolt | Brecht: | Baal prevod Lado Kralj | D |
in četrt, nima odmora Način, kako je mladi | Brecht | (ob nastanku prve verzije Baala je imel komaj | D |
Georg Trakl, Paul Celan, Nelly Sachs, Bertolt | Brecht) | , nekaj pa jih bodo lahko spoznali na novo (npr | D |
Galilei, ki je, »kot da je sploh ni napisal | Brecht« | .Govori o človeškem umu, sposobnem presegati | D |
Rodil se je nemški dramatik in lirik Bertold | Brecht | (umrl leta 1956). 1947 V Parizu so bili podpisani | D |
SLG Celje - večer gledaliških songov | Brecht | in Weill skupaj na odru V okviru spremljevalnega | D |
kulturi nazaj: pri Einaudiju so bili Gramsci in | Brecht, | Adorno in Borges, Goethe in Gogolj kot doma | D |
razmerju med gospodarjem in hlapcem je Bertolt | Brecht | (1898-1956) napisal leta 1940, ko je skupaj | D |
in odvraten kapitalist, kadar je trezen, je | Brecht | našel v njeni povesti Finski Bakh oziroma konverzacijski | D |
novogoriške uprizoritve Tea Rogelj opozarja, da je | Brecht | za razliko od Woulijokijeve opustil psihologiziranje | D |
ustanovitvijo banke?«, je nekoč vzkliknil Bertolt | Brecht. | Kaj je peščica amaterskih tatov, ki si s kakšnim | D |
Kobe včeraj popoldne odklonil. Ponesrečeni | Brecht | Andrej Inkret | D |
gledališka uprizoritev Bertolt | Brecht: | Gospod Puntila in njegov hlapec Matti | D |
evropske drame; njegov daljni prednik je mladi | Brecht | (z Baalom in Bobni v noči), bližnji Heiner Müller | D |
namerava postaviti na oder svoje delo Die Akte | Brecht | z Berliner Ensemble.Gre za dva agenta FBI, ki | D |
dunajskega gozda v režiji Maria Uršiča; Bertolt | Brecht: | Malomeščanska svatba v režiji Jaša Jamnika; | D |
Stowe, 11. puding, 12. mrčes, 13. rajna, 14. | Brecht, | 15. Iseo, 16. planer, 17. di, 18. Arad, 19. | D |
Važno je, da obstaja ta Brechtov moment. | Brecht | sicer ne spada v mojo mitologijo, toda pripadam | D |
zbirk podatkov. Tako pa ... kot bi (?) rekel | Brecht: | miška je orožje, vzemi jo v roke! Včasih, | D |
leta 1935 njihovo predstavo videl tudi Bertolt | Brecht. | Po drugi svetovni vojni in med kitajsko kulturno | D |
taka primerjava ne more izogniti - za Frischa | Brecht, | je bil za triindvajset let mlajšega Johnsona | D |
pritegnila vodilne mislece in kritične intelektualce ( | Brecht, | Benjamin, Bloch, Marcuse, Adorno, Habermas, | D |
in one argumente za in proti. Če je, seveda, | Brecht | rekel, da je knjiga orožje in jo je treba vzeti | G |
gospodarskega, političnega in verskega značaja! | Brecht | z vero pa sploh ne!No, ali pa! | G |
orožje, vzemi jo v roke! Tako je rekel Bertold | Brecht | in preživel!Preživeli pa boste tudi vsi, ki | G |
Bertolda Brechta in Galilea Galilea, ko vemo, da je | Brecht | sam tega Galilea pisal v 12 verzijah, zato ker | G |
orožje. To je nekoč že dejal veliki Bertold | Brecht, | pa tudi sama sem izgovorila to misel in sicer | G |
ampak ker tega v resnici niso znali. Bertolt | Brecht | je, menda v Materi Korajži, zapisal: »Hungriger | P |
Malomeščanstvo je še vedno zanimivo Bertold | Brecht | s svojim kritičnim pogledom in grotesknim zasmehovanjem | P |
Opera za tri groše Bertolt | Brecht | (1898-1956) je eden od najpomembnejših in največjih | P |
opera (The Beggar's Opera) iz 18. stoletja. | Brecht | je pogosto jemal za osnovo svojih dramskih tekstov | P |
sproža prav uporaba Brechtove pesmi v njej. Kajti | Brecht | je, kot sem to že nakazal, načelno razmerje | P |
nagovarjanje proletariata, kot ga je formuliral | Brecht, | danes ne mobilizira več.Kako ta pesem v zavesti | P |
proizvede »potujitev« ravno kot distanciranje.) | Brecht | lahko navsezadnje s proceduro potujitve obudi | P |
resnice o Brechtovi pesmi? Ali ni tudi to, da je | Brecht | zaklical: »Kdor je izgubljen, bôri se!«, lansiranje | P |
so že večkrat opozorili na naslednjo aporijo: | Brecht | je prav v tistih delih, kjer najbolj direktno | P |
oziroma drobni buržoaziji. (In mislim celo, da si | Brecht | osebno glede neposrednega učinka na delavsko | P |
najradikalneje izpostavljena ravno tam, kjer je | Brecht | najbolj poudarjeno »pesnik strukturacije«.Kaj | P |
tako silovit politični naboj ravno zato, ker | Brecht | vprašanja, s katerim postavlja umetnost v razmerje | P |
navedem mesto iz Brechtove knjige Me-ti (v kateri | Brecht | z imenom Kin-jeh označuje samega sebe): O čisti | P |
nemožnosti ‒ ki se prebija skozi nemožnost. | Brecht: | »In iz nikoli nastane: še danes!« [1] Pričujoče | P |
Moderna galerija, Ljubljana, 2006. [3] Bertolt | Brecht, | Pesmi, prevedel Ervin Fritz, Založba Drava, | P |
orabljene za pomenske poudarke). [12] Prim. Bertolt | Brecht, | Me-ti,Buch der Wendungen, Suhrkamp, Frankfurt | P |
na AGRFT režiral diplomsko predstavo, Recht ( | Brecht: | Ukrep) v Gledališču Glej.Od leta 1998 je bil | P |
osamosvojitve Republike Slovenije), Bertolt | Brecht: | Galileo Galilei, skupni projekt SMG in NUK | P |
, ki je bil zame posebne vrste inspiracija, | Brecht, | mojstri azijskih gledaliških tradicij, nekateri | P |
trepetlike. Trepetliko je imel v mislih tudi | Brecht | v svoji pesmi o topolu na berlinskem Karlovem | P |
raste do današnjih dni.« V resnici si je vzel | Brecht | umetniško svobodo.Prvič, ko je Karlplatz spremenil | P |
Kings of Leon ‐ Only by Night, Vita Mavrič MGL, | Brecht | ‐ Hrepenenja, odprtje lastne razstave Muzika | P |
bolj ugotavljam, da sem zrel - kot bi rekel | Brecht | ‐ za najboljšo izjavo najboljšega birokrata | P |
prepameten. Ko nam zmanjka domačih, uvozimo tuje: | Brecht | je dokaj primerna izbira za našo morbidnost | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |