nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

Vendar je Brechtovo temeljno živost dokazal režiser Dragan Živadinov, in sicer s kratkim predavanjem v slogu »Jaz in Brecht« ter artistično akcijo s tremi (modernističnim, ekspresionističnim in avantgardističnim) litri mleka. Čeprav je v svojem temeljnem poslanstvu, »obrambi vrednot razsvetljenstva«, Živadinov na nasprotni strani kot Brecht, mu niso tuji njegovi potujitveni učinki, provokatorstvo (ki je nanj opozoril Miler) in deklarativna, družbeno angažirana praktično-teoretska misel o sodobnem svetu: zreli Živadinov je pravzaprav mladi Brecht. Tomaž Toporišič je opozoril na nekaj sodobnih gledaliških avtorjev in uprizoritev, ki sledijo Brechtovim »epskim« izhodiščem: ob G. Strehlerju, K. M. Grüberju, P. Bausch in Wooster Group lahko brechtovske elemente najdemo tudi v uprizoritvah mlajših slovenskih režiserjev (Kušeja, Hrvatina, Kovača, Milerja, Bergerja, Živadinova itn.).

Pogovor, ki zaradi odsotnosti teoretske platforme (uvodnega referata ali razločneje definirane teme) ni mogel ponuditi kaj več od prgišča teoretsko-praktičnih navržkov, je nato izzvenel v dramaturško ne do kraja izpeljanem disputu med nekaterimi sodelujočimi in gledalci, kjer se je izkazalo, da Brecht še nikakor ni izčrpan avtor in da bo novo tisočletje zagotovo našlo še neodkrite možnosti za uprizarjanje njegovih dramskih del (prvi nastavek za to nemara že ponuja Močnikova teza o Galilejevem življenju kot rock koncertu ...).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA