nova beseda iz Slovenije

žrtev (401-500)


ubili deset ljudi.« »Ko je Lakić pobil zadnjo      žrtev,      je odšel na drugo stran.Takrat sem se odločil  B
general poročnik Rose ‐ trdil, da je bilo število      žrtev      v Goraždu napihnjeno, »da bi osramotili svet  B
sprožili akcijo«. Povedal je še, da so ocene      žrtev      prihajale od nezanesljivih virov, med njimi  B
element BZ, "benzilatno" mešanico, ki onesposobi      žrtev,      ji med drugim povzroči halucinacije in izgubo  B
SIL, NE DA BI SE OZIRAL NA PRAVICO IN ŽELJE      ŽRTEV.      V FOČI IN VIŠEGRADU SO MNOGI MUSLIMANI IZGUBILI  B
ustanovitvenem obdobju jugoslovanske države večkrat      žrtev      "balkanskih metod" srbskih politikov.Toda učil  C
in združitev Nemčije, čeprav je ta zahtevala      žrtev:      izključitev avstrijskih Nemcev iz nemške državne  C
T. obtoževali za nenavadno natančno število      žrtev      - v 1100 letih da je na njeno pobudo prišlo  C
prišlo ob življenje več kakor 9.442.000 ljudi,      žrtev      verskega fanatizma. Da bi preprečili nadaljnje  C
komaj ravno mej vrati vjame Dežmana in njegovo      žrtev      ter oba s krepko desnico izmej voliščnih vrat  C
razpolagajo s pravicami tega društva. Siceršnjih      žrtev      hranilnica ni nikoli potrebovala.Ali pa niso  C
nemška v deželnem zboru ne zahteva nikakih drugih      žrtev      nego 6 tisoč gld. za nemško gledališče in odborništvo  C
vsekakor Nemci, kajti največkrat so bili oni      žrtev,      ko so gradili na obljubah nacionalnih nasprotnikov  C
vlogo, se krvavo motijo. Padli bodo kot prva      žrtev.      Klerikalci namreč na vladi ob sebi ne trpijo  C
radi katerega sem pripravljen položiti kot      žrtev      meščanstvo na oltar splošnosti.Ampak pod pogojem  C
pecializiral kapitalizem. Marxa moramo razumeti kot      žrtev      operacije libida; Lyotard ugotavlja, da v njegovem  C
koncu Škocjanskih jam 60 m dolg sifon. Največ      žrtev      je zahtevalo potapljanje v Divjem jezeru.Vanj  C
stiskalnice zlata in zahtevala 29 človeških      žrtev.     Več ugreznjenih jam v okolici je že zapolnjenih  C
Wertherja, je bil brez dvoma prva slovenska      žrtev      tiska.Pa seveda tudi zafrustriranega slovničarskega  C
tistem človeku, ki je svojo mater zaklal kot      žrtev      in jo pojedel, ali pri tistem sužnju, ki je  C
nevednosti. Krutost je potemtakem v tem, da      žrtev      hkrati z nevednostjo izgubi tudi nedolžnost  C
prisiljena v vlogo sokrivca. Golo dejstvo, da      žrtev      ve, kaj jo čaka, katera vloga ji je dodeljena  C
njen konstitutivni element. Tako kot sadovska      žrtev      tudi benthamovski sebični subjekt ugodja ve  C
producira v kaznovalnem postopku, če to ne more biti      žrtev?     Edini odgovor je lahko seveda: Drugi.   C
močnih in, posledično, eksploatacijo, katere      žrtev      so.Tisto, kar spregledajo eni in drugi, pa je  C
telesu ...", je zanj privolitev, ki bi mu jo dala      žrtev,      popolnoma irelevantna.Če je pravica do užitka  C
takrat, kadar prisili v garanje Drugega, svojo      žrtev.     Izcediti iz Drugega dokaz za uživanje je hkrati  C
razvratneževih manipulacij, mučenja, naivna      žrtev,      do katere je razvratnež povsem indiferenten  C
eno samo mojo željo?", a brez priložnostnih      žrtev      pač ne bi mogel doseči tistega, za kar mu zares  C
žrtve, ki pa so vse enako nepomembne. Nobena      žrtev      ne šteje več kot druga, ker nobena žrtev ni  C
Nobena žrtev ne šteje več kot druga, ker nobena      žrtev      ni zmožna, kot pravi J.-A. Miller, "narediti  C
indiferentnost razvratneža do brezštevilnih      žrtev      se pokaže v povsem drugi luči, če je sam sadist  C
o užitku. Tisto, kar nekoga predestinira za      žrtev,      je prav nevednost, nepoznavanje imperativa užitka  C
nevednost, nepoznavanje imperativa užitka. Kajti      žrtev,      za razliko od razuzdanca, ne sliši glasu narave  C
njeno zapoved. Lahko bi rekli, da je sadovska      žrtev      razcepljena med dva modusa nevednosti: nevednost  C
kršitev tistih zakonov, ki jih sama spoštuje.      Žrtev      je zaznamovana s krepostjo nevednosti tako glede  C
tudi glede izvora zakonov, ki se jim podreja.      Žrtev      namreč ne vidi, da so zakoni, ki jih spoštuje  C
pokornost otrok staršem, skrb staršev za otroke itn.      Žrtev      postane sadistova žrtev, ker je poprej postala  C
staršev za otroke itn. Žrtev postane sadistova      žrtev,      ker je poprej postala žrtev utvar, iluzij, konvencij  C
postane sadistova žrtev, ker je poprej postala      žrtev      utvar, iluzij, konvencij, zakonov, artefaktov  C
gospodarja. Pri Sadu ni dialektičnega razmerja:      žrtev      ni nosilka nobene vednosti, ne služi nobeni  C
nobene vednosti. Ravno nasprotno, če sadovska      žrtev      prenaša trpljenje, je to zato, ker je, še preden  C
to zato, ker je, še preden postane sadistova      žrtev,      žrtev lastne nevednosti oziroma žrtev predsodkov  C
ker je, še preden postane sadistova žrtev,      žrtev      lastne nevednosti oziroma žrtev predsodkov kreposti  C
sadistova žrtev, žrtev lastne nevednosti oziroma      žrtev      predsodkov kreposti, konvencij svojega družbenega  C
Zadostuje, da se vprašamo, zakaj se sadovska      žrtev      podredi, zakaj se niti ne poskuša braniti -  C
pri Sadu ne najdemo nobenega prizora, kjer bi      žrtev      svojega mučitelja, denimo, vsaj ugriznila v  C
ugriznila v roko. Sadov odgovor je nedvoumen:      žrtev      se ne brani najprej in predvsem zato, ker je  C
razcepa pri Sadu emancipirata, avtonomizirata:      žrtev      in razuzdanec materializirata subjektov razcep  C
razvratnež ne zadovolji preprosto z mučenjem svojih      žrtev,      zakaj jih mora še "podučevati", "razsvetljevati  C
Pedagoško, ker hoče svojo vednost prenesti na      žrtev.     Mučenje, povzročanje bolečine Drugemu torej tudi  C
ampak je transmisija neke vednosti, o kateri      žrtev      ne ve nič oziroma noče ničesar vedeti, zato  C
Vsa poanta njegove pedagogike je pokazati, da      žrtev,      ki ne ve, da uživa, in ki noče nič vedeti o  C
je razuzdančeva pozicija paradoksna: glede na      žrtev      nastopa kot tisti, ki obvladuje situacijo, skratka  C
Sade ne zadovolji zgolj s popisom lovljenja      žrtev,      zakaj je prisiljen postaviti na noge svoj pedagoško  C
mogoče reči Ne!, temveč le Ja!, skratka, da      žrtev      hočeš nočeš pristane na vlogo, ki ji je bila  C
zadovoljuje strasti, gotovost, da lahko prisili svojo      žrtev      v vlogo objekta. Ali, kot zatrdi sam Sade:   C
političnega projekta opredelili takole: kako naučiti      žrtev,      da ima dve telesi, telo ugodja in telo užitka  C
lahko videli laboratorijske eksperimente, kjer      žrtev      v prid užitka žrtvuje svoje telo ugodja, tisto  C
enega samega primera uspešnega zapeljevanja, ko "     žrtev,      četudi v smrtnem krču, privoli v namene svojega  C
kot bumerang vrne in zadene njega samega, kot      žrtev,      zaprto, podvrženo volji Gospodarja. Toda ta  C
nasilje, ki ju v teoretični zmoti ni, zato bo      žrtev      strasti vztrajala v svoji zablodi, tudi če se  C
prvi vrsti odgovoren za to, da je sploh postal      žrtev      strasti. Prav v stoiški identifikaciji logosa  C
Drugemu tisto, kar mu manjka, mora Drugega, svojo      žrtev,      prisiliti v užitek.Zato da bi ponavzočil užitek  C
samega primera uspešnega zapeljevanja, kjer bi      žrtev      privolila v to, kar hoče mučitelj.Toda to tudi  C
žrtve, bi izgubila svojo raison d'etre, če bi      žrtev      privolila v trpinčenje.Rablju bi povsem pokvarila  C
užitkom prevrže, delegira na Drugega: svojo      žrtev      hoče pripeljati do točke, ko se bo ovedla svojega  C
subjekta zahteva, da rade volje privoli v svojo      žrtev      kot v nekaj, kar je tako rekoč njemu v prid  C
Blanchotu ni nemogoče, da bi bil subjekt lahko      žrtev      iluzije.To bi pomenilo, da je moralni zakon  C
"realnosti", ko je tudi sam postal nedolžna      žrtev      sadističnega Drugega, Sade ni izdal svoje subjektivne  C
implicira to, da je vsakdo lahko reduciran na      žrtev      trpinčenja, pri Kantu pa odnos do zakona kot  C
mislimo, da ravno uživa v trpinčenju svojih      žrtev.     Možnost za tako neortodoksno interpretacijo mesta  C
nisem jaz, pač pa Drugi, ki me hoče spremeniti v      žrtev.     Pri Sadu sta instanci subjekta izjavljanja in  C
nemške obljube, da bo Makedonijo dobila brez      žrtev.     Sledila so tri leta, ko so zapirali vojne nasprotnike  C
fasciniran s preobrazbo insektov, v usta svojih      žrtev,      ki jim je pred tem odrl kožo, vstavlja bubo  C
"Preobrazba črva v metulja oziroma veščo."      Žrtev      je zdaj v morilčevih očeh zgolj navidezno mrtva  C
ciklus je izvršil tako rekoč popoln zločin:      žrtev      oziroma njena duša bo živela še naprej kot vešča  C
oškodovanca za izgubo ugodja, ki jo je utrpel kot      žrtev      prestopka, za katerega je prestopnik kaznovan  C
odtehtalo bolečine, ki jih je sam utrpel kot      žrtev      prestopka, pravi Bentham. Videti je torej, da  C
kot kasneje Louis Althusser, tudi sam postal      žrtev      fantazme o lastnem neobstoju.Kot beremo v njegovi  C
preprosto začela moriti z namenom, da bi trupla      žrtev      potem prodala šolam anatomije. In prav v tem  C
Norman tudi teles svojih preostalih dveh      žrtev      - Marion in detektiva Arbogasta - ne prepusti  C
in avto-ikonizira namreč prav telesa svojih      žrtev      (ne le gospa Bates, Marion in detektiv Arbogast  C
ki sta morila z namenom, da bi telesa njunih      žrtev      potem lahko služila utilitarnim ciljem: medtem  C
utilitarnim ciljem: medtem ko so telesa njunih      žrtev      služila benthamovskemu "prehodnemu", se pravi  C
oziroma anatomskemu" smotru, pa telesa Normanovih      žrtev      - tako mati kakor tudi krokarji in sove - služijo  C
ki je moril z namenom, da bi telesa njegovih      žrtev      potem lahko služila utilitarnim ciljem, je tudi  C
pripoveduje zgodbo o Jelengarju z zornega kota sedmih      žrtev      in njihovih zgodb, kot jih je pesnik "našel  C
sedemkratni realizaciji zgodb nesrečnih žensk,      žrtev      morilca deklet, se je lotil Vincetič na nov  C
desetnici, ki jo poznamo iz ljudske pesmi. Ženska je      žrtev      ljudskega verovanja, ko mora deseta hči po neki  C
ali plesno kólo venomer vrti, v njem plešejo      žrtev      in morilec ter otrok.Prav zaradi tega so "vsa  C
ampak Josip Visarionovič Kristus. Združena sta      žrtev      in rabelj."Jaz vendar vem, jaz nisem navaden  C
izbrani ljudje. Snoj pravi, da je to "jalova      žrtev"      - boj je nesmiseln, ker škoduje samo Slovencem  C
arhetipu in ugotavlja, da je Lepa Vida sadovska      žrtev      slovenskih literatov, saj meni, da prav večno  C
kozolcu na Zapricah dijak H. L. roj. l. 1916 kot      žrtev      kina." Trideseta leta je zaznamovala poglobitev  C
zato izločila. Ali pa je folklora res edina      žrtev      industrializacije ...Ni ga področja, ki bi bilo  C
poknjiženje slovstvenofolklorne enote zanjo      žrtev:      izgubi nekaj od svojega bistva, kakor izgubi  C
pisem ženam. Knjiga se konča z natančnim popisom      žrtev      in opisom spomenika, ki so ga farani Homca postavili  C
statistika pokaže, da je bilo v povprečju največ      žrtev      (12 %) med oficirji, se pravi med aristokrati  C
junaštvu padlih in naši hvaležnosti za njihovo      žrtev.     Govorijo o tem, da bodo njihova imena živela  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA