nova beseda iz Slovenije
legalni poti zapravi energijo prve geste, je | zakon | libidinalno šibek, neučinkovit.Sade si zato | C |
zatiram tudi sam, ko pride vrsta name, kakor | zakon, | proti kateremu sem povsem brez moči.Neprimerno | C |
zaustaviti ali onemogočiti krivice, ki jih povzroča | zakon. | " Skratka, strasti mojega soseda so po Sadu manj | C |
lahko rečem "zdaj sem jaz na vrsti". Vedno je | zakon | tisti, ki je na vrsti, nikdar jaz. Seveda pa | C |
Sadist ve, da s tem, ko išče užitek, izpolnjuje | zakon | narave. Skratka, sadistova vednost je najprej | C |
pravega zakona, zakona narave, ki je hkrati | zakon | užitka, kakor tudi glede izvora zakonov, ki | C |
užitka, je ta zli užitek, vpisan v sam naravni | zakon. | Volja do užitka sovpade z voljo po destrukciji | C |
oziroma užitka. Sade ločuje dve vrsti zakonov: | zakon | z veliko začetnico, ki je zakon narave, in zakone | C |
vrsti zakonov: zakon z veliko začetnico, ki je | zakon | narave, in zakone-konvencije, ki jih vsiljuje | C |
konfliktu z družbenim zakonom. Kajti Sadov naravni | zakon | je negacija moralne zapovedi kakor tudi zakona | C |
ker zapoveduje tisto, kar juridično-moralni | zakon | prepoveduje: namreč užitek.Prvemu Drugemu, ki | C |
izgine, saj tudi ne more izginiti, ker noben | zakon | ne more dokončno izkoreniniti strasti, ki so | C |
denimo, s polarizacijo močni/šibki, kot to hoče | zakon, | pomeni za Sada denaturalizacijo strasti, njihovo | C |
bi bilo skupno to, da se ne ozirajo na noben | zakon, | nobeno avtoriteto, zato ker zanje Drugi ne eksistira | C |
politične-pravne ureditve, v kateri je eksces | zakon. | Realizacija despotizma strasti v polju politike | C |
užitka, ki je za Sada najvišji in edini legitimni | zakon? | Da pri Sadu ni enoumnega odgovora na vprašanje | C |
vprašanje, kaj je najvišji in edini legitimni | zakon, | je razvidno že iz tega, da ponuja tri sukcesivne | C |
s tistimi, ki mu niso enaki. Ker je naravni | zakon | zadnji vir vsake legitimnosti, se zdi, da je | C |
uresničevati zahteve despotizma užitka? Edino | zakon | narave lahko legitimira pravico do užitka vsakogar | C |
nad vsemi. Despotizem, ki ga vsakomur nalaga | zakon | narave, seveda ne more temeljiti na recipročnosti | C |
nobene svobode glede na tisti pravi, najvišji | zakon | narave.Človek ni najprej svoboden, potem pa | C |
potem pa se podredi zakonu narave, pač pa je | zakon | narave tisti, ki omogoči subjektu, da se osvobodi | C |
uveljavljal svojo lastno voljo, pač pa naravni | zakon. | Subjekt je svoboden zato, da uveljavlja zakon | C |
zakon. Subjekt je svoboden zato, da uveljavlja | zakon | narave, ne svoj zakon.Sade torej že od začetka | C |
svoboden zato, da uveljavlja zakon narave, ne svoj | zakon. | Sade torej že od začetka jasno postavi asimetrijo | C |
Absolutni primat ima veliki Drugi, narava in njen | zakon | kot brezpogojna zapoved, ki je zmerom že razlastila | C |
recimo, razpolaganja z lastnim telesom. Naravni | zakon | si je subjekta podredil že od začetka - in to | C |
Moški imajo pravico - to pravico jim daje | zakon | narave, zakon strasti - da vzpostavijo take | C |
pravico - to pravico jim daje zakon narave, | zakon | strasti - da vzpostavijo take institucije, sprejemajo | C |
svobodnega razpolaganja z lastnim telesom. S tem, da | zakon | narave razlasti subjekta, mu odvzame telo, s | C |
s tem, da ga podredi imperativu strasti, ta | zakon | hkrati že predpisuje, zahteva obvezno dajanje | C |
uporabljajoč orožja same civilizacije (prepovedi, | zakon, | prisilo, institucije ...).Ob vsem poudarjanju | C |
užitek, ko ni več Drugega, ki bi mu predpisoval | zakon. | Sade hoče namreč nemogoče: ohraniti užitek, ki | C |
poistoveti s kaprico. Sadovska volja je volja, katere | zakon | je ravno zanikanje vsakega zakona: kaprica. | C |
logosu se spopadata dve volji: volja, ki spoštuje | zakon, | mero logosa, in volja, ki se je emancipirala | C |
ker se agensu ne vsiljuje od zunaj, pač pa je | zakon, | ki si ga sam daje.Seneka formulira problem volje | C |
modrec kot popoln gospodar svoje duše daje tak | zakon, | kakršnega hoče. Vsi stoiki se strinjajo, da | C |
konkretnih posebnosti, ni Kantov anonimni moralni | zakon. | Jaz, ki se identificira s proairesis, ne izgine | C |
ustavijo na točki, "na kateri se zavozlata želja in | zakon" | . Stoiki ne vidijo, da "njihova ataraksija odpravlja | C |
kot zavrženega." Stoiki po Lacanu zgrešijo | zakon, | ker je zanje predstava, da bi sam zakon klical | C |
zgrešijo zakon, ker je zanje predstava, da bi sam | zakon | klical svojo transgresijo, nepojmljiva, nemogoča | C |
nemogoča. Skratka, stoiki ne vidijo, da s tem, ko | zakon | povzdigujejo skorajda v božanstvo, le-tega pravzaprav | C |
s stoiki dovzeten za to, kako greh izrablja | zakon, | ki ga krši, kako ga uporablja, zato da bi zapeljal | C |
bi lahko rekli, da jo vseskozi vodi, dirigira | zakon, | saj je njen edini telos kršitev zakona, provokacija | C |
se sadistu ni treba truditi, da bi predpisal | zakon | Drugemu, da bi se "polastil volje" svoje žrtve | C |
definirana kot "lastnost volje, da je sama sebi | zakon | (neodvisno od vseh lastnosti predmetov hotenja | C |
oziroma neugodja. Načelo ugodja je po Kantu | zakon | dobrega kot Wohl, tj. zakon, ki meri na subjektovo | C |
ugodja je po Kantu zakon dobrega kot Wohl, tj. | zakon, | ki meri na subjektovo dobrobit, blaginjo.Ker | C |
zmerom. Za prvega je mogoče reči, da spoštuje | zakon | po črki ..., za drugega pa, da ga spoštuje po | C |
tudi hočem, da naj bi moja maksima postala obči | zakon. | " Kant torej z operacijo, ki je analogna Descartesovi | C |
soočen z nobenim objektom več, naleti na neki | zakon" | . Gola zakonitost ni edino načelo, ki lahko določa | C |
za samovoljo Willkür, ki lahko sicer izbere | zakon, | vendar brez jamstva, da bo tej subjektovi volji | C |
ko poslej hoče le po zakonu oziroma glede na | zakon. | Kajti daleč od tega, da bi bila volja končnega | C |
maksime dobre volje. Skratka, če se moralni | zakon | nalaga človeku, kakor da bi prihajal od drugod | C |
čutna nagnjenja. To je razlog, zakaj se moralni | zakon | daje v obliki kategoričnega imperativa, ko se | C |
Zanjo je kriv odpor čutnosti. V resnici šele | zakon | razkrije subjektu, kaj v resnici hoče.Zato najdemo | C |
mogoče edino, če je določitveni razlog volje | zakon, | natančneje, obča zakonodajna forma. Tako definirana | C |
eksplicitno: ni svobode volje brez zakona, šele | zakon | je tisti, ki subjektu omogoči, da spozna, da | C |
dejstva uma. A k čemu pravzaprav obvezuje moralni | zakon? | Po Kantu moralni zakon obvezuje zgolj k temu | C |
pravzaprav obvezuje moralni zakon? Po Kantu moralni | zakon | obvezuje zgolj k temu, da subjekt more hoteti | C |
. katere maksima, če je postavljena za obči | zakon, | nikdar ni v protislovju sama s sabo." Kategorični | C |
dovoljuje, da bi mu pogoji bivanja predpisovali | zakon. | Ko kategorični imperativ subjektu odkrije njegovo | C |
skladu z moralnim zakonom, skratka, da bo zavrnil | zakon, | ker bo privolil v nekaj drugega, nagon po samoohranitvi | C |
neznana." To pomeni, da je izvirna privolitev v | zakon | (ali zavrnitev) tista, ki pravzaprav šele determinira | C |
Kanta nepojmljivo, da bi subjekt ne privolil v | zakon, | saj je prav ta akt privolitve tisti, ki ga konstituira | C |
konstituira kot subjekta. Hkrati pa ta privolitev v | zakon | subjekta razcepi, s tem da položi na eno stran | C |
Tu ni nobenega nanašanja volje na moralni | zakon | kot pri Kantu: kartezijanska volja je dobra | C |
to zato, ker je na mesto jamstva stopil sam | zakon. | Kantov subjekt ni torej nikdar v položaju, ko | C |
nikdar v položaju, ko bi lahko zavrnil moralni | zakon. | Res je sicer, da ta zakon pravi sic volo, sic | C |
zavrnil moralni zakon. Res je sicer, da ta | zakon | pravi sic volo, sic jubeo - naj bo moja volja | C |
povzdigniti maksimo tvojega delovanja v obči naravni | zakon" | . Kant namreč išče v etiki ekvivalent formule | C |
ne njegovega vedenja ne bi reguliral noben | zakon. | Toda moralni zakon je hkrati anomalija (naravnega | C |
ne bi reguliral noben zakon. Toda moralni | zakon | je hkrati anomalija (naravnega) zakona, ker | C |
hkrati anomalija (naravnega) zakona, ker gre za | zakon, | ki - v nasprotju z "normalnim", fizikalnim zakonom | C |
prezentira kot svoboda, ker izvrta luknjo v naravni | zakon. | Prav s tem, da Kant zakon situira na mesto vzroka | C |
luknjo v naravni zakon. Prav s tem, da Kant | zakon | situira na mesto vzroka, spremeni pojem vzročnosti | C |
vzročnost izkusim zgolj s tem, da mislim. Moralni | zakon, | kategorični imperativ bi lahko razumeli kot | C |
namreč pomeni Kantova trditev, da je moralni | zakon | factum uma, paradoksno dejstvo, da se subjekt | C |
Kako torej umestiti subjektovo privolitev v | zakon? | Res je sicer, da subjekt privoli v zakon, da | C |
v zakon? Res je sicer, da subjekt privoli v | zakon, | da je zakon vpeljan v register izbire.Toda ta | C |
je sicer, da subjekt privoli v zakon, da je | zakon | vpeljan v register izbire.Toda ta izbira je | C |
strogo vzeto, izsiljena izbira. Če pa samo | zakon | lahko določa voljo, saj je zakon edino, kar | C |
Če pa samo zakon lahko določa voljo, saj je | zakon | edino, kar je mogoče in kar je treba hoteti | C |
je na ravni dobrobiti subjektova odločitev za | zakon | neutemeljena, neutemeljiva. Subjektov izvirni | C |
subjektov "da" ali "ne" zakonu. Privolitev v | zakon | vpeljuje torej prekinitev, diskontinuiteto v | C |
artikuliran z izbiro oz. subjektovo privolitvijo v | zakon. | To je v nekem smislu paradoks, ker se zdi, da | C |
deluje, tudi če subjekt o tem ne ve nič. Moralni | zakon | je kot stalna dispozicija, ki pa se aktivira | C |
prisotnost vzroka problematizirana: moralni | zakon | se aktivira šele, ko je subjekt postavljen pred | C |
kontingentni vzrok, da bi prvi in pravi vzrok, moralni | zakon, | postal učinkovit.Nujna je podvojitev vzroka | C |
ni toliko v tem, da mora privoliti v moralni | zakon, | "kot v tem, da ga mora izreči namesto njega | C |
zapovedi, problem je v tem, da mora sam izreči | zakon, | ki je indiferenten do njegove blaginje.Zato | C |
ni problem to, da si človek predpisuje, daje | zakon, | pač pa prej to, da se podredi zakonu, ki si | C |
strani bi lahko rekli, da Kant situira moralni | zakon | kot instanco, ki ji subjekt ne more ne dati | C |
pomočjo faktuma, pomeni obravnavati moralni | zakon | kot index sui: brž ko se moralni zakon prezentira | C |
moralni zakon kot index sui: brž ko se moralni | zakon | prezentira zavesti, brž ko se manifestira, to | C |
strani bi prav tako lahko rekli, da se moralni | zakon | subjektu prezentira kot neki: "Es ist so", | C |
spraševal po vzroku ali izvoru zakona. Moralni | zakon | kot faktum uma je "brez zakaja" oziroma prepoveduje | C |
razlogov. Kako namreč subjekt izkusi moralni | zakon? | V prvi vrsti kot dolžnost, ki se ne ozira ne | C |
zakonom ter ga utemeljeval", pač pa gre za sam | zakon, | kakor se prezentira zavesti.V tem oziru bi lahko | C |
da je tisto, kar spoštujemo v drugem, spet | zakon. | Spoštovanje do zakona utemeljuje "spoštovanje | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |