nova beseda iz Slovenije

naši (1.601-1.700)


Jeleni so občutljivi. Ne tako kot      naši      severni jeleni, ki pa jih tudi zelo cenimo,  A
potem - a ni odnehal. Tudi spraševal je, kje so      naši      moški, slišal je bil menda vse mogoče.Njemu  A
skakanje je bil pretežak, ampak z nekaj muhomora v      naši      žganjici je skočil na noge.Ko me je začel gagajoč  A
tičal? A so te mogoče spet izvlekli Evenki,      naši      dobri duhovi?« »Ne ravno oni.«  A
Vzhodne Sibirije, področja, večjega od Evrope!      Naši      kupčine, puntarske glavice, so prali svoje perilo  A
»Jaz sem Kitajec,« vljudno reče moški. »V      naši      družini rečemo:Da bi dostojanstveno umrl.«   A
direktor Horsk; ravno vlije vedro vode. »O,      naši      umetniki so se vrnili!«Horsk;, eleganten v svojem  A
za fasado. »Na Janezovo se bova poročila v      naši      družinski kapeli,« nadaljuje Thurn, »zahvaljujoč  A
rahlim nasmeškom. "In prisrčno dobrodošel v      naši      pisarni.Veš, povedali so nama, da prihaja gospod  A
In propadejo.      Naši      možje nimajo plač, ki bi nas spravile na kliniko  A
v izžeti obraz suhe ženske. "Dobrodošli v      naši      deželi," je rekla. "Hvala."   A
"V najini hiši? Osem ljudi je imela v      naši      hiši?Na večerji?"   A
greni naravo. Pogosto se mi dozdeva, da je v      naši      družini - da imamo nekakšno dedno pomanjkljivost  A
to veliko količino neumnosti in nečimrnosti v      naši      naravi.Brez tega bi človek resnično obležal  A
Predsednik je prešel na arheologijo. "     Naši      zakladi morda niso tako veličastni kot Asuanski  A
je propadel tvoj brat, in kot propadejo vsi v      naši      družini!Iz nikogar ni bilo nič, in tudi iz tebe  A
preigrati. Predstavljal sem si različne glasove v      naši      hiši in slišal očeta, kako preklinja, sestro  A
kinderstube’, nakar sem se domislil, da v      naši      hiši dejansko ni bilo nobenega posebnega prostora  A
katerih prvo je prestal skoraj izključno ob      naši      legendarni domači reki, Soči, drugo pa prečakal  A
torej slovensko, imenuje ‘Kobarid’, da bo po      naši      vrnitvi domov in vstajenju iz tisočletnega tlačanstva  A
nobeno ogledalo se ni raztreščilo - kajti v      naši      hiši stenskega ogledala ni bilo -, in zadaj  A
domov, takrat seveda vedno nove). Na poti k      naši      hiši je mimo mene stekla soseda, nemo, z na  A
pokoriti za svoje tukajšnje zločine, ali sami ali      naši      vnuki.‘ -Toda, prijatelj, bomo tu premišljeno  A
sabo to, kar potrebujejo ljudje, pri katerih si      naši      občani želijo pokriti svoje potrebe, potem se  A
»Tako je.« »Tako je potrebno      naši      državi še več kmetov in drugih rokodelcev?«  A
potrebujejo.« »Ta potreba potemtakem ustvari v      naši      državi stan trgovcev?Tako, kajne, imenujemo  A
Potrebni so tudi svinjski pastirji, ki jih v      naši      prejšnji državi ni bilo; v tej državi pa potrebujejo  A
To so vsekakor neprimerne zgodbe.« »Ki jih v      naši      državi, dragi Adeimant, ne smemo pripovedovati  A
materi, o bojih bogov, kakor jih opeva Homer, v      naši      državi niso dopustne, ne glede na to, ali so  A
uporabljali pri vzgoji otrok, če naj postanejo      naši      čuvarji bogaboječi in bogu podobni, kolikor  A
smel.« »Toda tudi smejavi15 ne smejo biti      naši      mladeniči. Kajti če se človek prepusti močnemu  A
sledi dejanje.« »In dalje: ali ne potrebujejo      naši      mladeniči tudi preudarnosti?« »Seveda  A
treba končati s takimi pripovedmi, ki olajšujejo      naši      mladini pot k slabemu.« »Tako je.«   A
sem nadaljeval, »da bi ti, ki so zaupni      naši      skrbi in bi jih radi vzgojili v vrle ljudi,  A
sem vprašal. »Ali naj sprejmemo v      naši      državi vse te stilne vrste ali samo eno od čistih  A
časti, hkrati pa mu rekli, da takega moža v      naši      državi ni in da se tudi ne sme v njej naseliti  A
torej zanje primeren način, po katerem živijo      naši      atleti?« »Morda.«   A
»To tudi jaz mislim.« »Potemtakem boš v      naši      državi zakonsko zasidral hkrati s takšnim pravosodjem  A
Sokrat.« »Potemtakem, dragi Glavkon, nam bo v      naši      državi zmerom potreben za voditelja takšen mož  A
voljo zmotna, kakor hitro spoznamo zmoto, proti      naši      volji pa pravilna, resnična misel.«   A
se je treba vsestransko zavarovati, da ne bi      naši      čuvarji, ker so močnejši, enako ravnali z državljani  A
»Najprej: če pride do boja, se bodo vendar      naši      izurjeni vojščaki bojevali z bogatimi nasprotniki  A
»Mislim, da že.« »Potemtakem lahko      naši      čuvarji - tako smemo domnevati - brez težav  A
in zares modro.« »In kaj misliš, ali bo v      naši      državi več kovačev ali več takih čuvarjev?«  A
Preostajata še dve lastnosti, ki ju moramo raziskati v      naši      državi: preudarnost in cilj naše raziskave,  A
»Tudi v tem imaš prav.« »Naletiš pa v      naši      državi tudi na to : čustva in razum maloštevilnih  A
močnejša od same sebe, potem to lahko rečemo o      naši      državi.« »Prav gotovo.«   A
pozneje pokaže, da stvar ni taka, potem seveda      naši      sklepi nehajo veljati.« »Tako je prav  A
»Da.« »Ali zahteva žeja v      naši      duši poleg tega, kar je bilo rečeno, še kaj  A
je rekel, »saj smo tudi v      naši      državi dodelili vladarjem pomočnike, da jim  A
dolžnost in poskušaš preiti pomembno poglavje v      naši      razpravi.Najbrž misliš, da smo preslišali tvojo  A
različne narave isto nalogo. Tega nas obtožujejo      naši      nasprotniki, ali ne?« »Da.«   A
»Gotovo.« »Tako se v krogu vračamo k      naši      prejšnji trditvi in smo si edini v tem, da ni  A
da čuvarji zaradi opisane vzgoje postanejo v      naši      državi boljši ljudje kakor čevljarji, izučeni  A
»S temle. Zdi se mi, da bodo morali      naši      vladarji, če bodo hoteli koristiti svojim podložnikom  A
»To bi bilo potrebno.« »Ali so kakor v      naši      tudi v drugih državah vladarji in ljudstvo?  A
demokratičnih pa jim pravi kar vladarji.« »In v      naši      državi: kako imenuje ljudstvo svoje vladarje  A
»Sovladarji.« »In      naši?     « »Sočuvarji.«   A
»Upravičeno smo tako rekli.« »In ker      naši      državljani najbolje občutijo skupnost tega,  A
»Da.« »In tudi v tem so      naši      predpisi dobri: če se nekdo razjezi na drugega  A
uživajo samo majhen del tega, kar imajo na voljo      naši      čuvarji.Zmaga čuvarjev je lepša in tudi njihovo  A
V tem imaš prav.« »Toda kako naj se ravnajo      naši      bojevniki v vojni?« sem vprašal. »Kakšno naj  A
»In nadalje. Kako naj      naši      vojaki ravnajo s sovražnikom?« »Kako  A
»Popolnoma prav.« »Kako pa naj ravnajo      naši      vojaki z grškimi sovražniki: ali lahko ropajo  A
»Strinjam se. Tako morajo      naši      državljani ravnati z nasprotniki.Z barbari pa  A
če najdemo državo, ki se najbolj približuje      naši      podobi, za dokazano to, kar zahtevaš: možnost  A
domnevanja, ne pa spoznanja, razjezil in oporekal      naši      trditvi?Ali ga lahko potolažimo in v miru prepričamo  A
lastnost k naravi teh ljudi, če naj ustrezajo      naši      podobi o filozofih!« »Katera?«   A
»Mislim, da ne.« »Da so      naši      načrti, če bi se uresničili, najboljši, pa smo  A
Vsekakor.« »Iz tega potemtakem sledi sklep:      naši      zakonodajni predlogi so najboljši, če jih hočemo  A
sem dejal, »da      naši      zakoni ne gredo za tem, da bi bil v državi en  A
Zelo pravilno.« »Ali nam bodo po tvojem mnenju      naši      gojenci odrekli pokorščino, ko bodo to slišali  A
jo sedaj opravljajo astronomi.« 12. »Če naj      naši      zakoni prinašajo korist, potem je treba po mojem  A
»Katerega?« »Da se      naši      gojenci tudi v tej znanosti ne učijo ničesar  A
Vsekakor.« »Ti se še spominjaš, koga smo pri      naši      prvi izbiri namenili za vladarje.«   A
ki nam pripravljajo veselje, se prilizujejo      naši      duši in jo vabijo naj se jim vda.Trdni in zmerni  A
najpreprosteje uresničiti državi in ustavo po      naši      zamisli.Pri tem ne bo srečna samo država, temveč  A
»Dobro se spominjam: nihče ne sme imeti po      naši      zamisli svojega premoženja, kakor je to danes  A
sem vprašal, »do spremembe v      naši      državi, in kako lahko postanejo needini naši  A
naši državi, in kako lahko postanejo needini      naši      vladarji in njihovi pomočniki?Ali naj se kakor  A
na Heziodove rodove,21 ki obstajajo tudi v      naši      državi; na zlati, srebrni, bronasti in železni  A
označujeta nespametnost in nevednost neko praznino v      naši      duši.« »Gotovo.«   A
»Jasno.« »In po      naši      ugotovitvi so to tiranska in erotična poželenja  A
obarvanost zapelje oči. Vse to kaže na zmedenost v      naši      duši.In na to našo duševno slabost se naslanjajo  A
večje ali manjše kakor druge ali enako velike,      naši      čuti pogosto zatrjujejo nasprotno.«   A
»In njegovo nasprotje sodi k slabemu delu v      naši      duši?« »Vsekakor.«   A
tem že obširno govorili in ugotovili, da je v      naši      duši mnogo takšnih protislovij.« »Res  A
še otrok in sem bil otrok tudi jaz, se je v      naši      deželi, Ameriki, nekaj spremenilo.V tem hipu  A
Zdaj pride pa še najpomembnejši del: to so      naši      nerdi.In ker so, s tem svojim sumljivim uspehom  A
Millerjeva čisto praktično in jih uporabijo za to, da      naši      koži prilagodijo delovanje kulturnih ustanov  A
Vzemimo za primer Intel. Do te točke v      naši      zgodbi se je Intel odrezal visokotehnološka  A
Tako tudi osnuješ podjetje - okoli genija. Pri      naši      stopnji razvoja to ni več tako dragoceno.Sposobnost  A
Možnih obiskovalcev imajo kolikor hočeš.      Naši      vizionarji se morajo samo prekopati po teh vizijah  A
pred Bogom in vsem ljudstvom; *20 kako so ga      naši      véliki duhovniki in poglavarji izročili v smrtno  A
»Gospod, vidim, da si prerok. *20      Naši      očetje so molili na tej gori, vi pa pravite  A
Kaj boš napravil? *31      Naši      očetje so jedli mano v puščavi, kakor je pisano  A
Egipt in nad Kánaan. Stiska je bila velika in      naši      očetje niso mogli najti živeža. Ko je Jakob  A
je preselil v Egipt in tam umrl, kakor tudi      naši      očetje. Njihova trupla so prepeljali v Síhem  A
besede življenja, da jih nam izroči. *39 Toda      naši      očetje ga niso hoteli ubogati.Zavrnili so ga  A
Zato vas bom preselil onkraj Babilona.’ *44      Naši      očetje so imeli šotor pričevanja v puščavi.  A

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA