nova beseda iz Slovenije

mit (101-200)


strukturalizem uvajal v slovstveno folkloro, posebno v      mit.     Vendar obstajajo številne ugotovitve, da na splošno  C
razprave - v formah: pregovor, uganka, prilika,      mit,      legenda, povedka, spomin, pravljica ali šala  C
terminološke možnosti in pravila operacionalizacije:      mit      zahteva vsaj štiri kriterije (forma, vsebina  C
kategorije: enaka zgodba je lahko za eno skupino      mit      in za drugo pravljica.V tem primeru je vprašanje  C
izjava. Npr. povedka vsebuje kronološko resnico,      mit      predstavlja religiozno resnico, medtem ko prilika  C
in sodobnimi socialnimi razmerami veča, se      mit      transformira v nov žanr: pravljico.Izgubi svoj  C
preprostih oblik iz ene v drugo. Toda po de Vriesu,      mit,      povedka, pesem, pravljica niso več elementarni  C
tako odgovorila na izziv spremenjenih razmer.      Mit,      npr. zahteva držo vere, toda v odsotnosti tega  C
vzdrževanju in kontinuiteti družbene skupine:      mit      izraža, stopnjuje in kodificira vero, ščiti  C
praktična pravila za obvladovanje človeka. Tako je      mit      vitalna sestavina človeške civilizacije; ni  C
in splošno-kulturni sistemi. Če se formirajo      mit,      legenda, pravljica kot analitični koncepti,  C
ločijo med seboj pravljica, legenda, povedka,      mit,      itn., kakšne vrste lirskih pesmi so pri enem  C
politischen Verkers) z vmešavanjem drugih sredstev (     mit      Einmischung anderer Mittel).Skratka, Evropejci  C
prvi vrsti se mu je zdelo potrebno razkrinkati      mit,      v katerega se je spomin na vojno postopoma spreminjal  C
razumljiva. Nenazadnje je Galipoli postal nacionalni      mit      že med potekom bojev na polotoku, ki je varoval  C
anektiranju" Sigeja v Troadi sklicevali na trojanski      mit      (Herodot 5,94).Aleksander Veliki je verjel,  C
je Zevs razjezil (47‐52), in na to navezani      mit      o Pandorini skrinjici (53‐105).Nato pride mit  C
mit o Pandorini skrinjici (53‐105). Nato pride      mit      o petih dobah človeštva (106‐201).Sledita obsodba  C
drugimi vzhodnimi mitologijami. »Nasledstveni      mit«     , ki je v njih pogost, je tako do neke mere vplival  C
zgodba o Adamu in Evi). Posebej zanimiv pa je      mit      o rodovih človeštva: Ako želiš, ti drugo bom  C
dvoma je temeljni vir za nastanek zgodovinopisja      mit,     [40] ki je Grkom dolgo služil namesto »prave  C
prvega), zanimiva pa sta tudi zato, ker prinašata      mit      o Atlantidi.Od omenjenih del sodi Država v  C
knjigi pa sledita Platonova teorija umetnosti in      mit      o posmrtnem življenju ter ponovnem rojstvu;  C
Avguštin uporabil pri pisanju, je bila razbiti      mit      o idealizirani rimski preteklosti, v katero  C
da je tisto, kar daje obliko njegovi knjigi,      mit,      bi zanj nehote zvenelo žaljivo«.Vendar pa Frye  C
tako, kot se je, tedaj, ko spoznamo arhetipski      mit      ali predgenerično strukturo zapleta, katere  C
je objektivna oziroma nepristranska zgodovina      mit,      zgodovinska resnica pa nedosegljiva obsesija  C
dogajanje, njegovi akterji ali procesi prerastejo v      mit.     Kakšna potreba pripravi določeno skupino ljudi  C
ljudi, da del svoje preteklosti preoblikuje v      mit      in, končno, zavedamo se, da kljub vrsti fikcijskih  C
se, da kljub vrsti fikcijskih elementov, tudi      mit      vsebuje določene nepogrešljive informacije o  C
podobno. Raziskovalci (ki jih je vodil Turner iz      MIT)      so menili, da so boljši delovni rezultati predvsem  C
zaključkih raziskav je tako požel tudi rezultate dela      MIT.     Pomembna je ugotovitev, da zaposleni ne povečujejo  C
History of American Industrial Enterprises,      MIT      Press, Cambridge, 1962. 50. Donaldson, Lex:  C
avtocesta 128 pri Bostonu v Massachusettsu (     MIT,      Harvard in druge univerze).Nova podjetniška  C
spreminjajoče se položaje v svojem poslovnem okolju (     MIT,      1996, modul g in h).Potrebe po virtualni organiziran  C
managementa 1968 na Sloan School of management,      MIT,      Cambridge (Sloan Fellow ‘68), Massachusetts  C
preinterpretira vlogo mita pri Platonu: zdi se namreč, da      mit      to navidez nevtralno željo klasificiranja prekinja  C
mitom se pravo klasificiranje šele začne, kajti      mit      opravi selekcijo med pretendenti.Mit s svojo  C
kajti mit opravi selekcijo med pretendenti.      Mit      s svojo krožno strukturo utemeljuje prave pretendente  C
s spomini, ki si jih nismo upali izbrisati.      Mit      Olorisa je v njegovem spominu in v njegovem  C
STUCHLY, D. 1987, Frühschlawischer Kastenbrunnen      mit      Holzfunden aus Eythra, Kr.Leipzig-Land. - Arbeits  C
Gređani u Slavoniji (Bronzezeitliche Nekropolen      mit      Urnengräbern der Gruppe Gređani in Slawonien  C
je naredil več kot kateri koli posameznik.      Mit      o politični "nedolžnosti" ZDA je naposled razgaljen  C
samo misel, da kogar koli kaj "uči". Javni      mit      o Disneyju ni bil izdelan samo na temelju del  C
odraslega (vladarja). Potem ko je odrasli ustvaril      mit      o otroški popolnosti, ga uporabi kot nadomestek  C
krožno vračanje k primitivnim odlikam zemlje.      Mit      o ljudeh kot plemenitih divjakih - o ljudeh  C
Cervantes in d'Urfé) je ustvarila svoj pastoralni      mit:      zunajdružbeni Raj, ki je kreposten in čist.  C
promiskuitetni in izsiljevalski proletarci. Ta      mit      pa kljub neuspehu v Latinski Ameriki ter kljub  C
razvijati še naprej. Združene države Amerike so ta      mit      z nadaljnjim širjenjem njegovih meja dovršile  C
izhajajočih iz industrijske revolucije, ko se      mit      vedno znova ni hotel uresničiti, zaradi česar  C
ustreza. To lažno "svobodno delo" preneha biti      mit,      postane resničnost in prevzame obliko "svobode  C
pobude. Tudi meščanstvo-kot-razred oglašuje      mit,      po katerem je kapitalistični sistem zasnovala  C
of Politics, H. Millon in L. Nochlin (ur.),      MIT      Press.) David KUNZLE, The History of the Comic  C
Mitología de la Juventud en un Diario Liberal" -      mit      mladosti. Mabel PICCINI, poglavje IV: "El Cerco  C
Politics, ur. Henry Millon in Linda Nochlin,      MIT      Press, Cambridge, MA, 1978. * El Mercuio, Santiago  C
zasledimo pri Schneemannovi, resno ogrožata      mit      o "nezainteresirani" umetnostni zgodovini in  C
telesa. Samo papir."(82) S tem ko razkrinkajo      mit      o prisotnosti, ki je krožil glede body arta  C
teatralizacije, zaznamoval "pretvorbo realnosti v      mit,      to esenco medijske kulture", ki jo zdaj povezujemo  C
nam pravita, da je ideja o čisti indeksnosti      mit.     Toda težnja po dosegu čiste indeksnosti je močna  C
kogitom in korpusom, ki ohranja maskulinistični      mit      moške transcendence. Wilkejin projekt Prisegam  C
določno dejala, da s svojo ambivalenco spodkopava      mit      o koherenci). Ženske so namreč nenehno prisiljene  C
tehnologijo - podobno kot Sartrov dramatični      mit      o subjektovi projekciji v transcendenco (onkraj  C
An Elliptical Traverse of 20 th Century Art,      MIT      Press, Cambridge in London, 1996, str. 148.  C
Piene in Heinz Mack, Zero, 1958 / 1961, ponatis      MIT      Press, Cambridge in London, 1973. (19) Drugi  C
Century Art / In, of, and from the Feminine,      MIT      Press, Cambridge in London; Institute of Contemporary  C
of the Avant-Garde and Other Modernist Myths,      MIT      Press, Cambridge in London, 1985, str. 217.  C
Rosalind Krauss v Pasages in Modern Sculpture (     MIT      Press, Cambridge in London, 1977, str. 239)  C
Cultures, New Museum of Contemporary Art, New York;      MIT      Press, Cambridge in London, 1990, str. 282.  C
Masquerade: Masculinity and Representation,      MIT      List Visual Arts Center, Cambridge; MIT Press  C
Representation, MIT List Visual Arts Center, Cambridge;      MIT      Press, Cambridge in London, 1995, str. 38.   C
Harris, The Arts at Black Mountain College,      MIT      Press, Cambridge in London, 1988, str. 183)  C
Rosalind Krauss v knjigi The Optical Unconscious (     MIT      Press, Cambridge in London, 1993) povezuje premik  C
There: Marginalization and Contemporary Culture,      MIT      Press, Cambridge in London; New Museum of Contemporary  C
umrl za posledicami tega dejanja (Stilesova je      mit      dokončno ovrgla v "Performance and Its Objects  C
Masquerade: Masculinity and Representation,      MIT      List Visual Art Center, Cambridge; MIT Press  C
Representation, MIT List Visual Art Center, Cambridge;      MIT      Press, Cambridge in London, 1995. Kot sem nakazala  C
of the Avant-Garde and Other Modernist Myths,      MIT      Press, Cambridge in London, 1985, str. 197.  C
od njenih najpomembnejših kritik. (371) Na      mit      o kastracijskem kompleksu je mogoče gledati  C
morejo prevzeti delovanja ali se projicirati v      mit      o transcendenci / koherenci.Prej bi lahko rekli  C
McLuhan v epohalnem delu Understanding Media (     MIT      Press, Cambridge in London, 1964), "v elektronsko  C
Culture, New Museum of Contemporary Art, New York;      MIT      Press, Cambridge in London, 1990, str. 282.  C
izmenjave žensk, ugotovimo, da je celo najmočnejši      mit      o črni moškosti - tisti o nevarnosti, ki da  C
Meaning: Critical Histories of Photography,      MIT      Press, Cambridge in London, 1989, str. 343.  C
op. 572 Foucault, Michele op. 170, op. 180;      mit      o izvoru op. 183; o genealogiji / telesu Fo  C
Na ogled (Arnold) op. 395 Narcis op. 534;      mit      moški subjekt; moškost op. 533; podoba narcizem  C
Morrisu op. 344 Schwarzkogler, Rudolf; mazohizem      mit      o amputaciji penisa op. 343 Sedgwick, Eve Kosofsky  C
Reverse", v: Blasted Allegories, ur. Brian Wallis,      MIT      Press, Cambridge, 1987, str. 68. (3) Daniel  C
Reverse", v: Blasted Allegories, ur. Brian Wallis,      MIT      Press, Cambridge, 1987, str. 68. (13) Michel  C
beremo kot ključno pripoved sodobnega plesa, kot      mit      o izvoru, ki je vpisan vanj.Tudi John Martin  C
znotraj katerih se nastopajoči vzpostavi kot      mit      o samem sebi, napovedovala delo Marthe Graham  C
bleda parodija zdaj že mrtvih slogov, razbija      mit      o modernističnem geniju, čigar globoka izkušnja  C
iz predpostavke, da je "naravnost" meščanski      mit      in da so množični mediji s pogojevanjem dosegli  C
prikritega, je mogoče opisati, kaj imenujemo      mit      notranjosti in nato globlji mit intimnosti.  C
kaj imenujemo mit notranjosti in nato globlji      mit      intimnosti. Seveda bi bilo lahko pokazati, da  C
vse aktivne lastnosti nujno "povnanjijo". Toda      mit      notranjosti je eden tistih temeljnih procesov  C
obrambi pred boleznimi. Da bi bolje označili ta      mit      zdravilne substance, ki jo je z atributi prenapolnil  C
napora zapelje substancialistično misel. Ta      mit      substancialne koncentracije je sprejet brez  C
raztopini kmalu pojavi bistvena in dragocena snov.      Mit      je s predstavo interiorizacije seveda prignan  C
premoženje zapravljivca kakor premoženje skopuha.      Mit      skritega zaklada ni mogoč brez te kondenzacije  C
zaklada ni mogoč brez te kondenzacije dobrin. Ta      mit      vzburja brezštevilne generacije.Oče Villiers  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA