nova beseda iz Slovenije

kulturno (201-300)


poln življenjske sile, narod globoko veren,      kulturno      in gospodarsko visoko razvit.Ta narod je priden  C
skupaj, ker državi ne more biti vseeno, ali ima      kulturno,      napredno Slovenijo, ujedinjeno in svobodno,  C
Vendar je menil, da bodo manjši narodi, ki so      kulturno,      gospodarsko in finančno zaostali, asimilirani  C
govorečih deželah - namenjeni so vsem deželam, ki so      kulturno      zaostale.Potrebno je le, da se duh zakonov dosledno  C
hkrati opravili dvojno poslanstvo - domoljubno in      kulturno.     Slednje zato, ker so po Deschmannovem mnenju  C
tej priložnosti proti pričakovanju vedli zelo      kulturno.      Tudi na letnem zasedanju kranjskega Ustavovernega  C
nacionalnem vprašanju na Kranjskem pretežno za      kulturno      vprašanje in za zatiranje nemških elementov  C
začel groziti in zmerjati veleposestnike, da so      kulturno      ničvredni in da uživajo neizmerne privilegije  C
naj bi ga imeli kranjski Nemci na gospodarsko,      kulturno      in politično življenje dežele.Glede na Plautzevo  C
rasnega predznaka, temveč je naravnan predvsem      kulturno,      zaradi česar naj bi bilo upravičeno oziroma  C
omiko, ki bodo ustvarili nove ljudi za novo,      kulturno      in tehnološko povsem drugo družbo) in konservativne  C
Hkrati so nemškim veleposestnikom grozili, da so      kulturno      ničvredni in da uživajo neizmerne privilegije  C
zadeva tudi naš sedanji zgodovinski čas, katerega      kulturno      temeljno določajo prav zadnja desetletja.In  C
naslov pove, Jameson postmodernizem poveže s      kulturno      logiko poznega kapitalizma.Postmodernizem zanj  C
razumevanjem družbe, po katerem ekonomska baza določa      kulturno      nadgradnjo.Ono (kot baza) v tem smislu določa  C
obdobju mučnega zastoja prisilili, da sta se      kulturno      in civilizacijsko modernizirali ter se tako  C
tamkaj prvotno živeča ljudstva ter jezikovno in      kulturno      prevladali. Prvo bolgarsko cesarstvo in Samuelov  C
stran, so vse tri države organizirale živahno      kulturno      dejavnost in močno propagando v svojih nacionalnih  C
prebivalstva. Mnogi so mnenja, da so prav Rodopi      kulturno      srce in duša Bolgarije.V njih živi večina bolgarskeg  C
stoletja Bolgarija prišla pod turško nadoblast, je      kulturno      življenje skoraj zamrlo, zato je samostan izgubil  C
FOTOGRAFIJA 19 Sofija je upravno,      kulturno      in gospodarsko središče države z razvito industrijo  C
dialogu s pomeni ljudske pesmi in ustvarjajo      kulturno      vez med preteklim in sedanjim. Shema ljudsko  C
pesem je torej tudi za oba avtorja t. i. "skupno      kulturno      izročilo", ki je v lasti celotnega naroda, vseh  C
literarni, družbeni kontekst markira njegovo      kulturno      in ideološko umestitev in razpira njegove  C
s terminološkimi zadregami med etnologijo in      kulturno      antropologijo in manj z razločkom njunih vsebin  C
Prevzet je bil nad njihovo medsebojno narodnostno,      kulturno      in versko povezanostjo (med njimi složno delujeta  C
avstrijskih deželah. Njihovo narodnostno in      kulturno      življenje se je razvijalo v večnarodni ogrski  C
dramsko in glasbeno delovanje, ki je pritegnilo v      kulturno      življenje skoraj celotno izseljensko skupnost  C
skrbele za svoje člane, za njihovo narodnostno in      kulturno      identiteto, ob strani pa so jim stale tudi v  C
osnovnega socialno-podpornega poslanstva opravljali      kulturno      poslanstvo predvsem z dramskim delom.Svojega  C
ustvarjalno energijo usmerili drugam: največ na      kulturno,      versko in predvsem socialnopodporno področje  C
Matjaž Klemenčič, pravi: "Njihovo poslanstvo je      kulturno,      prosvetno in podobno.V bistvu so to bile visoke  C
Teksasu, kjer so razvili svojo pestro narodnostno,      kulturno,      versko, socialno in literarno dejavnost. Uporaba  C
ga dobro poznali. Nadalje so se opirali na      kulturno      tradicijo v stari domovini, ki je resda bila  C
zaokroženost ter moč. Slovanski narodi so se      kulturno      in politično povezovali, panslavizem je bil  C
usihajočega političnega na rodovitno narodnostno in      kulturno      področje. V strokovni literaturi, ki je izšla  C
saj so jo podpirale skupna govorica, močno      kulturno      in knjižno izročilo ter strnjenost v narodnostni  C
ker je bila podprta z domačo govorico, močno      kulturno      in literarno dediščino ter življenjem v strnjeni  C
poleg narodnostne in rodbinske tudi versko,      kulturno      in literarno, lahko pri predstavljanju izseljenske  C
področjih delovanja, če omenimo samo narodnostno,      kulturno,      literarno in socialno, je bila svetla točka  C
in sorazmerno dober zaslužek. Srečali so se s      kulturno      in versko podobo mesta, ki se je zelo razlikovala  C
društvo, je spodbujalo in ohranjalo narodnostno,      kulturno,      politično in družbeno življenje ne samo svojih  C
Ogrske v ZDA. Ravno tako bo potrebno raziskati      kulturno      življenje slovenske naselbine v Bethlehemu v  C
Svoja doživetja in vživljanje v novo jezikovno,      kulturno      in državno okolje so najbolj intimno osvetlili  C
svoj jezik in ohranjal svojo narodnostno in      kulturno      identiteto.Toda po letu 1848, ko se je v osrednjem  C
letom 1924 so bili uvod v bogato duhovno in      kulturno      nadaljevanje literarnega ustvarjanja prekmurskih  C
tukajšnja obravnava ne odgovarja. Za slovensko      kulturno      zavest je slovstvena folkloristika še vedno  C
folkloristike na eni strani med etnologijo /      kulturno      antropologijo in na drugi strani med umetnostne  C
in časovnimi ("polfolkloristične zarje", "     kulturno      folkloristična doba") koordinatami, ki v sobesedilu  C
posamezna jezikovna manjšina, kadar neha biti      kulturno      ustvarjalna.Takšno usodo so nam nekateri želeli  C
anulirati stroko, beremo torej še dandanes: "     Kulturno      identiteto slovenskega prostora smo želeli prikazati  C
nekateri primeri - celo pri nekaterih nedvomno      kulturno      razgledanih.Kot da bi tudi ti podlegli zanosu  C
da ohranitev materinega jezika ni samo ozko      kulturno,      kaj šele folkloristično vprašanje, temveč je  C
zmogla samo politična zaslepljenost, združena s      kulturno      zaostalostjo: recimo naša 'rdeča folklornost  C
ceniti ne samo narodno folklorno, ampak tudi      kulturno      in človeško dragocenost pojava, ki mu pravimo  C
dejavnostjo" in "ločenim" narejenim delom, med      kulturno      ustvarjalnostjo in kulturnimi stvaritvami. Kritika  C
dehistorizira, spregleda se njegova odvisnost na posebno      kulturno      področje in oblika se prehitro razloži kot arhetip  C
vsebin, npr. pripovedi, in so brez spoštovanja za      kulturno      percepcijo ali koncepcijo žanrov ali njihove  C
3. Folklorni žanri kot forme za      kulturno      komunikacijo Dan Ben-Amos gleda na Honkov predlog  C
katerega so vpleteni. Zato so te umetniške forme      kulturno      prepoznavne kategorije komunikacije.Imajo posebna  C
razločujejo in se s svojo enkratnostjo obračajo na      kulturno      zavest.Sintaktična in semantična struktura teksta  C
zgolj retoriki ali konvenciji. Dejansko, za      kulturno      rabo (= komunikacijo) v historični realnosti  C
tovrstnih študij, bomo sposobni začeti s splošno      kulturno      generalizacijo te snovi", se vidi nasprotje  C
perspektiva odkrite strategije bi gledala na žanre kot      kulturno      naučene, kontekstno-specifične izume, ki jih  C
žanri z nami, odkar je postal človek socialno in      kulturno      bitje, res odvisni od časovno-prostorske specifike  C
ki imajo bolj psihološko kot sociološko ali      kulturno      zaledje.To so univerzalne forme človeškega izražanja  C
jih sme napolnjevati s svojo lastno primerno      kulturno,      zgodovinsko in simbolično substanco." Ustrezna  C
socialnih in duhovnih potreb. Konkretizirajo      kulturno      osamosvojitev organiziranega sistema za cilj  C
biti univerzalne, je aplikacija njihove snovi      kulturno      specifična.Etnični žanri, ki izpolnjujejo te  C
prihodnost. Smiselno je "tradicijo" označiti kot "     kulturno      strukturo", ki je podvržena zgodovinskemu procesu  C
življenjske okoliščine, ki pahnejo človeka na nižjo      kulturno      raven, naravnost študijsko omogočajo sklepanje  C
mediteransko, alpsko, panonsko in osrednje slovensko      kulturno      območje; 2. z regionalnimi posebnostmi, kakor  C
posebno trgovci) spreminjali svojo narodnostno in      kulturno      identiteto, so jo slovanske vasi še ohranjale  C
vsebino, kadar se pojem navezuje na tujejezično      kulturno      okolje.To pomeni, da je drugod ne zavračajo  C
zgodovinske metode (L. Honko), 3. kot formah za      kulturno      komunikacijo (Dan Ben-Amos), 4. folklornih žanri  C
jih sme napolnjevati s svojo lastno primerno      kulturno,      zgodovinsko in simbolično substanco. D. Ben  C
»O žalosti niti besede« Uvod v      kulturno      zgodovino vélike vojne OTO LUTHAR   C
DEL Uvod v      kulturno      zgodovino vélike vojne Čigava vojna  C
v Ljubljani, leta 1995 pa jo je ponatisnilo      Kulturno      društvo Jože Gostič iz Homca. Iz knjižice izvemo  C
Duckworth, London 1998. Mrkun, Anton, Homec,      Kulturno      društvo Jože Gostič Homec, Homec 1995. Nitti  C
zvrsti je moralo biti na vsak način živahno      kulturno      in gospodarsko razvito okolje, ki je spodbujalo  C
jonskimi elementi; ti so se, kakor pričajo napisi,      kulturno      močno uveljavili.Letnica njegovega rojstva,  C
poikíle); aticizme lahko razložimo kot »     kulturno      usedlino«, ki je v njem ostala po bivanju v  C
politično-vojaške zgodovine vključeval tudi      kulturno      zgodovinske in etnografske posebnosti, religijo  C
mnogih delih diaspore je torej cvetelo judovsko      kulturno      življenje na osnovi grščine, tako da je bila  C
stoletja (med 490 in 507) v narodnostno mešani in      kulturno      živahni Cezareji v Palestini.O njegovem življenju  C
ob politični in upravni zgodovini srečamo še      kulturno      in moderno cerkveno zgodovino, po Momiglianovem  C
pomočjo katerega lahko zavest, pojmovano kot občo      kulturno      prakso, prilagaja lastnemu socialnemu oziroma  C
manifestacijah, je, da ta niz zakodiramo v termine      kulturno      danih kategorij, kot so metafizični pojmi, religiozna  C
uporabljamo za osmišljanje naših življenj s      kulturno      dopuščenimi pomeni.Gledana na čisto formalni  C
problem, ki ga mora rešiti, če naj poda polno in      kulturno      odgovorno poročilo o preteklosti. Vse to Lévi  C
le-tej, temveč se naučiti z njo igrati našo      kulturno      igro.Kaj ta izjava konkretno rečeno pomeni  C
...) določenega časa in prostora v zaokroženo      kulturno      celoto.Obenem je že sam spoznal, da ima takšno  C
drug miselni okvir in jima dodelimo drugačno      kulturno      vrednost, popolnoma drugačen pomen. Nedaleč  C
zgodovine. Po drugi strani pa ni malo takih, ki novo      kulturno      zgodovino enačijo s historično antropologijo  C
antropološke zgodovine«.[1145] Glede na to je novo      kulturno      zgodovino ali historično antropologijo mogoče  C
razloge: prvič, zgodovinarji, ki prisegajo na novo      kulturno      zgodovino, podobno kot sodobni antropologi dosledno  C
je razmerje dominacije, ki je zgodovinsko in      kulturno      skonstruirano razmerje, vedno veljalo kot naravna  C
intelektualna, družbene ali politična ‐ pokazalo, da je      kulturno      določena?Ali, z drugimi besedami, ali lahko  C
mestu (»Zgodovina dogodkov ...«), razlike med      kulturno      in totalno zgodovino pa opisuje v članku »Cultural  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA