nova beseda iz Slovenije

jezusa (701-800)


najprej opazimo, je, da Jožef Jakoba imenuje »brat      Jezusa«     , tako kot Nova zaveza in tudi napis na kostnici  D
je zgodnja in pomembna obenem. Jožef opiše      Jezusa      kot tako imenovanega (legoumenou) Kristusa,  D
so privzeli zgodnji judovski kristjani. Tudi      Jezusa      so pred pokopom položili na kamnito ploščo.  D
Judje in judovski kristjani poznali kot »brata      Jezusa«     , Kristusa ali Mesije, ki je bil najbolj znan  D
bržkone zakrivila križanje Jakobovega brata      Jezusa.      Jožefovo poročilo o Jakobovi smrti je verodostojn  D
logion je izrek) pravi: »Učenci so vprašali      Jezusa:      'Vemo, da nas boš zapustil.Kdo naj bo naš voditelj  D
Poudariti je še treba, da se je aramejščina, jezik      Jezusa      in njegovih bratov, sčasoma razvila v sirščino  D
brat, temveč tudi iz tega, da je videl vstalega      Jezusa,      kar je postalo podlaga za trditve, da mu je  D
otroci niso bili Jezusovi pravi bratje in sestre.      Jezusa      rodi devica Marija brez Jožefove pomoči.Jakob  D
mogoče otroka posvojiti in če je Jožef sprejel      Jezusa      za svojega sina, bi ga pogosto imenovali »Jožefov  D
pravijo, da Marija ni rodila drugih otrok kot      Jezusa,      zgodovinsko zanesljiva.V resnici so preobremenjena  D
razliko, da je bila povezana z željo po videnju      Jezusa      po vstajenju. Zanimivo je, da v tem odlomku  D
da je Jakob pred svojo mučeniško smrtjo imel      Jezusa      navado klicati »Sin človekov« (Evzebij, Hist  D
in zbali so se, da bodo vsi ljudje sprejeli      Jezusa      za Kristusa.« Knjiga Mar je Jezus imel brata  D
spominja na poslednje besede njegovega brata      Jezusa      in prvega krščanskega mučenika Štefana, ki sta  D
mnenja kot »zvezda večera« že povsem spodrinil      Jezusa.     A menda se jim zdi, da je malikovalstvo še vedno  D
izročilo iz Mt 1,25, po katerem naj bi bila      Jezusa      rodila devica.Pove tudi, da so Jakoba klicali  D
izginil tudi osemdeset centimetrov visok kip      Jezusa      Kristusa, ki naj bi bil star okoli sto let,  D
ki bi Jakoba, predanega judovskega slednika      Jezusa,      nedvomno osupnila in pretresla. Brat, bratranec  D
letih že tretjič oživelo iskanje zgodovinskega      Jezusa,      ki traja še danes, so ga nekateri predstavili  D
na kostnici, ki povsem nepričakovano omenja      Jezusa      kot pokojnikovega brata, nas spominja, da je  D
dejstvo, da se končno lahko skoraj dotaknemo      Jezusa      preko njegovega imena Ješua v napisu.Sam lahko  D
besedami, aramejsko govoreči judovski kristjani so      Jezusa      že imenovali Gospod in molili k njemu.Stari  D
so prvi aramejsko govoreči judovski kristjani      Jezusa      vključili v svoje predstave o Bogu.Z drugimi  D
pismo judovskim kristjanom v diaspori z navedbo      Jezusa      kot Gospoda in Kristusa ali Mesijo (1,1).Takšno  D
1,1). Takšno videnje in opis zgodovinskega      Jezusa      najdemo v vsej Novi zavezi, ki so jo z izjemo  D
da se pomen te radikalne vere v božanskega      Jezusa      globoko zasidra v nas.Zgodovinskega Jezusa niso  D
Jezusa globoko zasidra v nas. Zgodovinskega      Jezusa      niso prvi odeli v božanske tančice nejudje ali  D
teh posameznikov je bil tudi Jakob. Vero v      Jezusa      so prvi izpovedali in k njemu so prvi molili  D
pri širjenju tega razumevanja in doživljanja      Jezusa      odigral pomembno vlogo, saj je bil Jezusov brat  D
Jožefa Flavija, je Jakob plačal svojo vero v      Jezusa      Gospoda z življenjem.Kamenjali so ga verjetno  D
življenju, naukih, javnem delovanju in smrti      Jezusa      in v tem, kar so njegovi prvi sledniki verjeli  D
in vero Jakoba in življenjem njegovega brata      Jezusa.     Zato je Pavel odšel v Jeruzalem, da bi se pogovoril  D
skrivnosti najdemo skrivnost njegovega brata      Jezusa.     Raziskovanje prve skrivnosti bo mogoče odstrlo  D
dokončno ocenimo pomen zgodnjih Judov Jakoba in      Jezusa.     Mogoče bomo v Jakobovem življenju, smrti in pokopu  D
za vero, pa najsi bo v Boga ali napredek, v      Jezusa      ali svetlo prihodnost.Hkrati pa imamo tudi delček  D
edini vsi zgodovinarji). V drugi pa vidimo      Jezusa,      ki ga stotina besnih Židov vrže z mostu.Oba  D
prikazuje Žide kot glavni dejavnik pri umoru      Jezusa,      Rimljane pa kot zgolj obotavljivo orodje v rokah  D
predvsem krščanski čut za spodobno, saj je na      Jezusa      v njegovih poslednjih urah poslal skušnjavo  D
razlog, poudarja pisec: vse bolj popularnega      Jezusa      vidijo kot nevarnega, blasfemičnega in - ker  D
dogodilo, kdo ga je zapustil? Rimljani se zganejo,      Jezusa      spustijo v horizontalo ter mu iz dlani in stopal  D
okrevanje? Rimski vojaki ta klic prevzamejo nase,      Jezusa      sestavljajo s trstom, z vsakim dotikom ga je  D
posredovanj. Žižek izpeljuje, da pri križanju      Jezusa      niti ne gre toliko za razcep med Bogom in človekom  D
velikega tedna, spominja na zmagoslaven prihod      Jezusa      v Jeruzalem, kar pa se je samo nekaj dni kasneje  D
poslušalcu vzbuditi ganotje in sočutje ob trpljenju      Jezusa      človeka, še pravi Nagode. Priznani organist  D
smrt eno z njegovim vstajenjem. Vstajenje      Jezusa      Kristusa od mrtvih je temelj krščanske vere  D
velikonočne jedi k žegnu. V soboto se ves dan časti      Jezusa      v grobu.Zvečer škofje podeljujejo zakramente  D
protagonistov označenih zgolj »po svojem sovraštvu do      Jezusa«     . Genialna umetnina Gibsonov film torej ni  D
Tudi resnični Pavel, ki ni osebno nikoli srečal      Jezusa,      je nazadnje uspešno opravil prav to nalogo,  D
dramsko (fugatno) odzivnost bi lahko še izostril.      Jezusa      je z močnim realizmom podajal basbaritonist  D
primeru grešenja, ki je vsakokrat znova križanje      Jezusa      v srcu) ... večji kakor pri Judih. Judje ga  D
v srcu) ... večji kakor pri Judih. Judje ga /     Jezusa/      namreč niso spoznali, mi pa trdimo, da ga poznamo  D
poznamo.« Povsem drugače slišimo iz ust samega      Jezusa      v Gibsonovem Pasijonu (prirejeno po Jan 19,  D
naj kot galilejski tetrarh obsodi in pogubi      Jezusa      kot spreobračevalca.Antipa bi bil zlahka storil  D
tako dokazuje, da se je judovska oblast glede      Jezusa      rimski oblasti celo upirala: resnična zgodba  D
neki naj bi bil Judež za 30 srebrnikov izdal      Jezusa,      ko pa je bil apostol in je znal sam delati čudeže  D
zakaj bi sploh moral komu pokazati (s poljubom)      Jezusa,      če pa je ta že pet dni javno deloval v Jeruzalemu  D
izrecno vprašanje, kdo je potemtakem umoril      Jezusa,      vseeno odgovoril: »Veliki odgovor se glasi,  D
mogoče videti spravne daritve. Zunaj pogleda      Jezusa      Kristusa (in levih liberalov) ostajajo morilci  D
vzemite tega osebno - vaši ljudje so vendar ubili      Jezusa      Kristusa,« je zlahka prepoznavno in kaznivo  D
ko bo ugotovil, koga je priprl. A ko obišče      Jezusa      v njegovi celici, postane jasno, da še predobro  D
trmasto vztraja in tisočletje in pol pozneje sooča      Jezusa      z istimi skušnjavami, s katerimi se mu je po  D
predstavnik sekularne, posvetne oblasti in poskuša      Jezusa      s takšno oblastjo zapeljati, prevzema vlogo  D
Prepričanje, da je ostala devica, čeprav je rodila      Jezusa,      je sprejela že zgodnja Cerkev.Stopnjevanje prepričan  D
spočetju device Marije. Njena povezava z delom sina      Jezusa      se je razvila do prepričanja, da naj bi bila  D
Bukarešte Vlogo Marije v razvpitem filmu Pasijon      Jezusa      Kristusa Mela Gibsona je odigrala 42-letna romunska  D
Pieta, vzor za enega od poslednjih prizorov, ko      Jezusa      snamejo s križa. Igralka v zrelih letih doživlja  D
bi v epilogu dočakali še od mrtvih vstalega      Jezusa,      kako - posončen, naličen in spočit - ob zvokih  D
kakor je Janez Krstnik pripravljal teren za      Jezusa.     Zavzemanje za dostojanstvo in svobodo posameznika  D
o spreminjanju vode v vino, in morje drugih,      Jezusa      še zmeraj predstavljajo kot judovskega Dioniza  D
vprašanje: S katerim dejanjem je Juda izdal      Jezusa?     Toda kaj je pravilen odgovor?   D
vsekakor razširjeno mnenje, da ravno prvi kristjani      Jezusa      niso razumeli.Bili so tako rekoč heretiki.   D
junij Kot vemo iz krščanskega izročila, so      Jezusa      Kristusa ob njegovem rojstvu obiskali trije  D
moje roke, vaše, naše tiste roke, ki so pribile      Jezusa      na križ«. Morda je največji paradoks prav ta  D
Jezus v romanu Enigmatični lik      Jezusa      je prav tako kot filmske ustvarjalce, če ne  D
domala z vsemi člani družine. Zanimivo, da se je      Jezusa      lotil tudi D. H. Lawrence v morda svojem zadnjem  D
sprejemanja, kar Lawrence opiše v prizoru združitve      Jezusa      s svečenico egipčanske boginje rodovitnosti  D
želi tudi dotakniti«. Pisateljica se v zgodbi      Jezusa      in Magdalene precej drži zgodovinskih podatkov  D
Magdalena je ena izmed žensk, ki so spremljale      Jezusa      in njegove učence in »jim stregle iz svojega  D
razume dovolj dobro. Hočem reči, da je vera v      Jezusa      tisti osnovni pogoj, ki gledalca tega filma  D
neskončno mlatenje z rdečo želatino oblepljenega      Jezusa      gledalca ne angažira kaj bolj kot sprehod po  D
Igralsko dober je tudi lik velikega duhovnika, ki      Jezusa      obsedeno preganja iz fascinacije nad njim in  D
pravo božanstvo; vsi drugi - Pilat, Herod - bi      Jezusa      raje pometli pod preprogo in imeli mir pred  D
zanimivo je le, da mu tako nenavadno interpretacijo      Jezusa      kot (samo)zatrtega geja uspe prodajati celo  D
ljudstvo enosti in bi laže sprejeli poslanstvo      Jezusa,      ki je izpolnil naročilo odrešitve, vendar brez  D
načrt za odrešitev je bil drugačen, neboleč za      Jezusa,      njegove naslednike in za vse človeštvo. Juda  D
izrazom ljubezni in sreče, ki se razteza prek      Jezusa      in jo dela za kraljico naroda, kot so Marijo  D
skupine hkrati. Po evangelijskem izročilu pa je      Jezusa      krstil v reki Jordan, poroča Süddeutsche Zeitung  D
državnosti sveta umestili multinarodnega heroja      Jezusa      Kristusa? Narava je vse, ideologija je samo  D
pojasnilo za svoje vedenje pa je skorajšnji prihod      Jezusa      Kristusa na Zemljo in v Jeruzalem.»Religiozna  D
medtem polnijo kabalistični zapisi in podobe      Jezusa      na križu.Uspešnica Express Yourself, ki je bila  D
najprej povsem prepovedali, češ da se norčuje iz      Jezusa,      leto kasneje dovolili polnoletnim, da si ga  D
Stični so mladi z zabavo in druženjem iskali      Jezusa      Stična -   D
Stična - Pod geslom Hočemo videti      Jezusa      je v soboto potekalo 23. vseslovensko srečanje  D
za največjega preroka pred Mohamedom priznava      Jezusa.     Veliko se lahko naučimo eden od drugega,« pravi  D
mlado je trezno rado.« »Tu sem zaradi zabave in      Jezusa,      ne zaradi politike,« je povedala Mateja iz Celja  D
čez brzice zgodovine kot sveti Krištof dete      Jezusa.      Kardelju je šlo za oblast in je dobro vedel  D
Benka s komaj nekaj stavki v aramejščini, jeziku      Jezusa      Kristusa.Zanimiva je tudi predstava Dejana Mijača  D
1575 V Ljubljani je izšel Dalmatinov prevod      Jezusa      Siraha. 1579 Umrl je otomanski veliki vezir  D
kova. Ko je javno povedal, da je s spoznanjem      Jezusa      Kristusa spremenil samega sebe, pa so mu odpustili  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA