nova beseda iz Slovenije
najprej opazimo, je, da Jožef Jakoba imenuje »brat | Jezusa« | , tako kot Nova zaveza in tudi napis na kostnici | D |
je zgodnja in pomembna obenem. Jožef opiše | Jezusa | kot tako imenovanega (legoumenou) Kristusa, | D |
so privzeli zgodnji judovski kristjani. Tudi | Jezusa | so pred pokopom položili na kamnito ploščo. | D |
Judje in judovski kristjani poznali kot »brata | Jezusa« | , Kristusa ali Mesije, ki je bil najbolj znan | D |
bržkone zakrivila križanje Jakobovega brata | Jezusa. | Jožefovo poročilo o Jakobovi smrti je verodostojn | D |
logion je izrek) pravi: »Učenci so vprašali | Jezusa: | 'Vemo, da nas boš zapustil.Kdo naj bo naš voditelj | D |
Poudariti je še treba, da se je aramejščina, jezik | Jezusa | in njegovih bratov, sčasoma razvila v sirščino | D |
brat, temveč tudi iz tega, da je videl vstalega | Jezusa, | kar je postalo podlaga za trditve, da mu je | D |
otroci niso bili Jezusovi pravi bratje in sestre. | Jezusa | rodi devica Marija brez Jožefove pomoči.Jakob | D |
mogoče otroka posvojiti in če je Jožef sprejel | Jezusa | za svojega sina, bi ga pogosto imenovali »Jožefov | D |
pravijo, da Marija ni rodila drugih otrok kot | Jezusa, | zgodovinsko zanesljiva.V resnici so preobremenjena | D |
razliko, da je bila povezana z željo po videnju | Jezusa | po vstajenju. Zanimivo je, da v tem odlomku | D |
da je Jakob pred svojo mučeniško smrtjo imel | Jezusa | navado klicati »Sin človekov« (Evzebij, Hist | D |
in zbali so se, da bodo vsi ljudje sprejeli | Jezusa | za Kristusa.« Knjiga Mar je Jezus imel brata | D |
spominja na poslednje besede njegovega brata | Jezusa | in prvega krščanskega mučenika Štefana, ki sta | D |
mnenja kot »zvezda večera« že povsem spodrinil | Jezusa. | A menda se jim zdi, da je malikovalstvo še vedno | D |
izročilo iz Mt 1,25, po katerem naj bi bila | Jezusa | rodila devica.Pove tudi, da so Jakoba klicali | D |
izginil tudi osemdeset centimetrov visok kip | Jezusa | Kristusa, ki naj bi bil star okoli sto let, | D |
ki bi Jakoba, predanega judovskega slednika | Jezusa, | nedvomno osupnila in pretresla. Brat, bratranec | D |
letih že tretjič oživelo iskanje zgodovinskega | Jezusa, | ki traja še danes, so ga nekateri predstavili | D |
na kostnici, ki povsem nepričakovano omenja | Jezusa | kot pokojnikovega brata, nas spominja, da je | D |
dejstvo, da se končno lahko skoraj dotaknemo | Jezusa | preko njegovega imena Ješua v napisu.Sam lahko | D |
besedami, aramejsko govoreči judovski kristjani so | Jezusa | že imenovali Gospod in molili k njemu.Stari | D |
so prvi aramejsko govoreči judovski kristjani | Jezusa | vključili v svoje predstave o Bogu.Z drugimi | D |
pismo judovskim kristjanom v diaspori z navedbo | Jezusa | kot Gospoda in Kristusa ali Mesijo (1,1).Takšno | D |
1,1). Takšno videnje in opis zgodovinskega | Jezusa | najdemo v vsej Novi zavezi, ki so jo z izjemo | D |
da se pomen te radikalne vere v božanskega | Jezusa | globoko zasidra v nas.Zgodovinskega Jezusa niso | D |
Jezusa globoko zasidra v nas. Zgodovinskega | Jezusa | niso prvi odeli v božanske tančice nejudje ali | D |
teh posameznikov je bil tudi Jakob. Vero v | Jezusa | so prvi izpovedali in k njemu so prvi molili | D |
pri širjenju tega razumevanja in doživljanja | Jezusa | odigral pomembno vlogo, saj je bil Jezusov brat | D |
Jožefa Flavija, je Jakob plačal svojo vero v | Jezusa | Gospoda z življenjem.Kamenjali so ga verjetno | D |
življenju, naukih, javnem delovanju in smrti | Jezusa | in v tem, kar so njegovi prvi sledniki verjeli | D |
in vero Jakoba in življenjem njegovega brata | Jezusa. | Zato je Pavel odšel v Jeruzalem, da bi se pogovoril | D |
skrivnosti najdemo skrivnost njegovega brata | Jezusa. | Raziskovanje prve skrivnosti bo mogoče odstrlo | D |
dokončno ocenimo pomen zgodnjih Judov Jakoba in | Jezusa. | Mogoče bomo v Jakobovem življenju, smrti in pokopu | D |
za vero, pa najsi bo v Boga ali napredek, v | Jezusa | ali svetlo prihodnost.Hkrati pa imamo tudi delček | D |
edini vsi zgodovinarji). V drugi pa vidimo | Jezusa, | ki ga stotina besnih Židov vrže z mostu.Oba | D |
prikazuje Žide kot glavni dejavnik pri umoru | Jezusa, | Rimljane pa kot zgolj obotavljivo orodje v rokah | D |
predvsem krščanski čut za spodobno, saj je na | Jezusa | v njegovih poslednjih urah poslal skušnjavo | D |
razlog, poudarja pisec: vse bolj popularnega | Jezusa | vidijo kot nevarnega, blasfemičnega in - ker | D |
dogodilo, kdo ga je zapustil? Rimljani se zganejo, | Jezusa | spustijo v horizontalo ter mu iz dlani in stopal | D |
okrevanje? Rimski vojaki ta klic prevzamejo nase, | Jezusa | sestavljajo s trstom, z vsakim dotikom ga je | D |
posredovanj. Žižek izpeljuje, da pri križanju | Jezusa | niti ne gre toliko za razcep med Bogom in človekom | D |
velikega tedna, spominja na zmagoslaven prihod | Jezusa | v Jeruzalem, kar pa se je samo nekaj dni kasneje | D |
poslušalcu vzbuditi ganotje in sočutje ob trpljenju | Jezusa | človeka, še pravi Nagode. Priznani organist | D |
smrt eno z njegovim vstajenjem. Vstajenje | Jezusa | Kristusa od mrtvih je temelj krščanske vere | D |
velikonočne jedi k žegnu. V soboto se ves dan časti | Jezusa | v grobu.Zvečer škofje podeljujejo zakramente | D |
protagonistov označenih zgolj »po svojem sovraštvu do | Jezusa« | . Genialna umetnina Gibsonov film torej ni | D |
Tudi resnični Pavel, ki ni osebno nikoli srečal | Jezusa, | je nazadnje uspešno opravil prav to nalogo, | D |
dramsko (fugatno) odzivnost bi lahko še izostril. | Jezusa | je z močnim realizmom podajal basbaritonist | D |
primeru grešenja, ki je vsakokrat znova križanje | Jezusa | v srcu) ... večji kakor pri Judih. Judje ga | D |
v srcu) ... večji kakor pri Judih. Judje ga / | Jezusa/ | namreč niso spoznali, mi pa trdimo, da ga poznamo | D |
poznamo.« Povsem drugače slišimo iz ust samega | Jezusa | v Gibsonovem Pasijonu (prirejeno po Jan 19, | D |
naj kot galilejski tetrarh obsodi in pogubi | Jezusa | kot spreobračevalca.Antipa bi bil zlahka storil | D |
tako dokazuje, da se je judovska oblast glede | Jezusa | rimski oblasti celo upirala: resnična zgodba | D |
neki naj bi bil Judež za 30 srebrnikov izdal | Jezusa, | ko pa je bil apostol in je znal sam delati čudeže | D |
zakaj bi sploh moral komu pokazati (s poljubom) | Jezusa, | če pa je ta že pet dni javno deloval v Jeruzalemu | D |
izrecno vprašanje, kdo je potemtakem umoril | Jezusa, | vseeno odgovoril: »Veliki odgovor se glasi, | D |
mogoče videti spravne daritve. Zunaj pogleda | Jezusa | Kristusa (in levih liberalov) ostajajo morilci | D |
vzemite tega osebno - vaši ljudje so vendar ubili | Jezusa | Kristusa,« je zlahka prepoznavno in kaznivo | D |
ko bo ugotovil, koga je priprl. A ko obišče | Jezusa | v njegovi celici, postane jasno, da še predobro | D |
trmasto vztraja in tisočletje in pol pozneje sooča | Jezusa | z istimi skušnjavami, s katerimi se mu je po | D |
predstavnik sekularne, posvetne oblasti in poskuša | Jezusa | s takšno oblastjo zapeljati, prevzema vlogo | D |
Prepričanje, da je ostala devica, čeprav je rodila | Jezusa, | je sprejela že zgodnja Cerkev.Stopnjevanje prepričan | D |
spočetju device Marije. Njena povezava z delom sina | Jezusa | se je razvila do prepričanja, da naj bi bila | D |
Bukarešte Vlogo Marije v razvpitem filmu Pasijon | Jezusa | Kristusa Mela Gibsona je odigrala 42-letna romunska | D |
Pieta, vzor za enega od poslednjih prizorov, ko | Jezusa | snamejo s križa. Igralka v zrelih letih doživlja | D |
bi v epilogu dočakali še od mrtvih vstalega | Jezusa, | kako - posončen, naličen in spočit - ob zvokih | D |
kakor je Janez Krstnik pripravljal teren za | Jezusa. | Zavzemanje za dostojanstvo in svobodo posameznika | D |
o spreminjanju vode v vino, in morje drugih, | Jezusa | še zmeraj predstavljajo kot judovskega Dioniza | D |
vprašanje: S katerim dejanjem je Juda izdal | Jezusa? | Toda kaj je pravilen odgovor? | D |
vsekakor razširjeno mnenje, da ravno prvi kristjani | Jezusa | niso razumeli.Bili so tako rekoč heretiki. | D |
junij Kot vemo iz krščanskega izročila, so | Jezusa | Kristusa ob njegovem rojstvu obiskali trije | D |
moje roke, vaše, naše tiste roke, ki so pribile | Jezusa | na križ«. Morda je največji paradoks prav ta | D |
Jezus v romanu Enigmatični lik | Jezusa | je prav tako kot filmske ustvarjalce, če ne | D |
domala z vsemi člani družine. Zanimivo, da se je | Jezusa | lotil tudi D. H. Lawrence v morda svojem zadnjem | D |
sprejemanja, kar Lawrence opiše v prizoru združitve | Jezusa | s svečenico egipčanske boginje rodovitnosti | D |
želi tudi dotakniti«. Pisateljica se v zgodbi | Jezusa | in Magdalene precej drži zgodovinskih podatkov | D |
Magdalena je ena izmed žensk, ki so spremljale | Jezusa | in njegove učence in »jim stregle iz svojega | D |
razume dovolj dobro. Hočem reči, da je vera v | Jezusa | tisti osnovni pogoj, ki gledalca tega filma | D |
neskončno mlatenje z rdečo želatino oblepljenega | Jezusa | gledalca ne angažira kaj bolj kot sprehod po | D |
Igralsko dober je tudi lik velikega duhovnika, ki | Jezusa | obsedeno preganja iz fascinacije nad njim in | D |
pravo božanstvo; vsi drugi - Pilat, Herod - bi | Jezusa | raje pometli pod preprogo in imeli mir pred | D |
zanimivo je le, da mu tako nenavadno interpretacijo | Jezusa | kot (samo)zatrtega geja uspe prodajati celo | D |
ljudstvo enosti in bi laže sprejeli poslanstvo | Jezusa, | ki je izpolnil naročilo odrešitve, vendar brez | D |
načrt za odrešitev je bil drugačen, neboleč za | Jezusa, | njegove naslednike in za vse človeštvo. Juda | D |
izrazom ljubezni in sreče, ki se razteza prek | Jezusa | in jo dela za kraljico naroda, kot so Marijo | D |
skupine hkrati. Po evangelijskem izročilu pa je | Jezusa | krstil v reki Jordan, poroča Süddeutsche Zeitung | D |
državnosti sveta umestili multinarodnega heroja | Jezusa | Kristusa? Narava je vse, ideologija je samo | D |
pojasnilo za svoje vedenje pa je skorajšnji prihod | Jezusa | Kristusa na Zemljo in v Jeruzalem.»Religiozna | D |
medtem polnijo kabalistični zapisi in podobe | Jezusa | na križu.Uspešnica Express Yourself, ki je bila | D |
najprej povsem prepovedali, češ da se norčuje iz | Jezusa, | leto kasneje dovolili polnoletnim, da si ga | D |
Stični so mladi z zabavo in druženjem iskali | Jezusa | Stična - | D |
Stična - Pod geslom Hočemo videti | Jezusa | je v soboto potekalo 23. vseslovensko srečanje | D |
za največjega preroka pred Mohamedom priznava | Jezusa. | Veliko se lahko naučimo eden od drugega,« pravi | D |
mlado je trezno rado.« »Tu sem zaradi zabave in | Jezusa, | ne zaradi politike,« je povedala Mateja iz Celja | D |
čez brzice zgodovine kot sveti Krištof dete | Jezusa. | Kardelju je šlo za oblast in je dobro vedel | D |
Benka s komaj nekaj stavki v aramejščini, jeziku | Jezusa | Kristusa.Zanimiva je tudi predstava Dejana Mijača | D |
1575 V Ljubljani je izšel Dalmatinov prevod | Jezusa | Siraha. 1579 Umrl je otomanski veliki vezir | D |
kova. Ko je javno povedal, da je s spoznanjem | Jezusa | Kristusa spremenil samega sebe, pa so mu odpustili | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |