nova beseda iz Slovenije

islam (1.101-1.200)


dobili vse tri največje religije (krščanstvo,      islam,      judaizem) z vzhoda.Da smo bili sposobni slišati  D
kateri bi morali razglasiti, da so judaizem,      islam      in krščanstvo enakopravne evropske religije  D
in da so kulturni zaklad Evrope. Judaizem in      islam      to še nista, nista še naturalizirana.Menimo  D
Zakaj? Zato ker gre za politični      islam      in ker Evropi ustreza, da se politični islam  D
islam in ker Evropi ustreza, da se politični      islam      predstavlja kot nestrpen in nasilen, ki ustrahuje  D
Rušda kot muslimana. Zanima jo samo politični      islam.     Z muslimani komunicira samo kot s politično kategorij  D
monoteistične religije (judovstvo, krščanstvo in      islam)      kot tudi hinduizem in budizem v svojih svetih  D
V rojstni vasi Osame bin Ladna      Islam      je v deželo prišel zelo zgodaj in skoraj brez  D
blues, soul ... Leta 1968 se je spreobrnil v      islam,      opustil mamila in začel poučevati na univerzi  D
razglasil za zgodovinsko dejanje, saj želijo s tem      islam      s pomočjo institucij obvarovati pred zlorabami  D
vključile vodilne svetovne religije (zlasti      islam,      krščanstvo, budizem in hinduizem), je končno  D
oziroma željo, da bi jo obvladali.« Zahod in      islam      nista vedno stala vsaksebi in srepela drug proti  D
pokažeta razliko. Prva ima v svojem imenu tujko      islam,      druga uporablja slovensko besedo muslimani.  D
΄»salam΄« pomeni mir, izvira pa iz besede ΄»     islam΄     «.Iz Sadamovega Iraka je pobegnil zaradi zatiranja  D
da prihajajo z dobrimi nameni, ne zaležejo. »     Islam      pomeni mir. Ljubezen do vsakogar, sovraštvo  D
intervjuvancev, zadnja leta svoj bes usmerja na      islam      in muslimane. Odkar je bila septembra 2001 priča  D
obsojen vsak, ki sramoti judovstvo ali žali      islam,      če pa gre za žalitev Kristusa, se vsi izgovarjajo  D
zahodnoafriško obalo, Špance pa, da so poskusili izgnati      islam      iz celotnega zahodnega Sredozemlja.V zadnjih  D
Cerić? Muftija mora predlagati nekdo, ki pozna      islam      bolje od njega, in Mustafa Cerić ga v teh krajih  D
ki so danes samo del naših slabih spominov.      Islam      je nadnacionalen in transnacionalen.Nadnacionalen  D
sprejme islamski nauk. Transnacionalen, ker so      islam      sprejeli različni narodi in ustvarili svoje  D
redkimi izjemami so bili vsi spreobrnjeni v      islam.     Odrezali so jih od domačih skupnosti in jim odrekli  D
Turčija je po svoje najbolj zgovoren dokaz, da      islam      in demokracija lahko sobivata.Takšnih pogledov  D
tridesetletni Florin Lesch, ki je prestopil v      islam,      nameraval sprožiti avtomobil bombo na javnem  D
največji muslimanski kulturni festival v Evropi -      Islam      Expo. Sredi Londona so za to priložnost postavili  D
Squareu, je dan prej v Londonu odprl festival      Islam      Expo, največji muslimanski kulturni dogodek  D
Lindsay, ki se je rodil na Jamajki, pa je v      islam      prestopil leta 2000 in prevzel ime Jamal.Na  D
sodelovanje v napadu na vlak in poudaril, da »     islam      ne dovoljuje pobijanja nedolžnih ljudi«.Odgovornost  D
sekularisti, ki bi radi odpravili vero. Nasprotno,      islam      bi radi reinterpretirali, saj verujejo, da ga  D
naše kulture. Bi torej morali omeniti tudi      islam?      Če želite, seveda.   D
učilišču Kom, je njegov verski nazor in politični      islam      zakoreninjen med šiiti v Iraku, ne pa Iranu  D
vztrajali, nam bi lahko zares uspelo. Pank in      islam      imata veliko skupnih točk ...V glasbi sem iskal  D
In jo našel.      Islam      je religija miru. Zavračam vsako obliko nasilja  D
pridružilo tudi kar nekaj britanskih intelektualcev.      Islam      je bil tedaj za kolonialne Britance eksotičen  D
utrjuje svoje položaje in zadovoljuje interese.      Islam      in svoboda sta največji žrtvi tega,« meni Ashen  D
(na fotografiji), kar pomeni spreobrnitev v      islam.     Ugrabitelji so na priloženem listku zapisali  D
je za CNN povedal Centanni: »Kljub temu pa      islam      še vedno spoštujem, saj sem se naučil marsikaj  D
nacionalno-versko enotnost s silo, s kakršno je      islam      z ognjem in mečem v prvem obdobju širjenja v  D
se po stari celini vse bolj intenzivno širi      islam.     Kanclerka in njen gostitelj sta obdelala tudi  D
odločilni bitki pri Ain Jalutu, rešili Egipt in      islam      ter ustavili širitev Mongolskega imperija proti  D
svete vojne proti nevernikom, ki povsod ogrožajo      islam,      je oslabljena, vendar na novo organizirana;  D
še eno ženo. Odkar je na pohodu konservativni      islam,      tako ravnanje ni več izjema, čeprav je bilo  D
redko ugodile. Po Suhartovem padcu 1998 se je      islam      okrepil, število poligamnih zvez pa je naraslo  D
razumelo islama kot vere. »Moramo razlikovati      islam      in muslimane.Islam je univerzalen, od Boga,  D
»Moramo razlikovati islam in muslimane.      Islam      je univerzalen, od Boga, in tako verjamem.   D
do osebe, odvisno, kako je posameznik razumel      islam,      njegove principe, kako spoštuje in sledi tradiciji  D
nočem, da bi to kdo predpisoval meni. Zakaj      islam      s svojo zahtevo po premoči in strogimi pravili  D
skupaj s svojimi zavezniki ustvarja vtis, da je      islam      sovražnik, kar neizogibno vodi v »spopad civilizacij  D
Mednarodna skupnost mora jasno izjaviti, da      islam      ni naš sovražnik in da se je proti terorizmu  D
skupaj s svojimi zavezniki ustvarja vtis, da je      islam      sovražnik, kar neizogibno vodi v »spopad civilizacij  D
Ni čisto pobegnil Jusuf      Islam,      javnosti bolj znan kot pop zvezdnik Cat Stevens  D
albuma I Love My Dog (Rad imam svojega psa).      Islam      se je rodil kot Stephan Georgiou in je največje  D
namreč kar tako poimenovali tudi »šiba božja za      islam«     .Pred letom jo je sprejel celo papež Benedikt  D
razumevanje za jezo muslimanov, saj je papež povezal      islam      z nasiljem, pri tem pa ignoriral nasilna poglavja  D
lahko sklepali, da je krščanstvo vera razumnih,      islam      pa vera nerazumnih.Kontekst, v katerega je Benedikt  D
Največ nasilja je bilo v Sveti deželi, kjer      islam      in krščanstvo sobivata v židovski državi.Na  D
predavanja. »Kdor misli, da je papež hotel blatiti      islam,      sploh ni razumel njegovih besed.«Tema da ni  D
njegovih besed.« Tema da ni bila nasilje in      islam,      temveč nasilje in religija.Papežev poskus temeljiteg  D
ker je vsaka kritika razumljena kot napad na      islam      Evropski in azijski tisk se je v ponedeljkovih  D
ni rekel: muslimani se obnašajo, kakor da je      islam      nasilna vera«.Poljski Dziennik se sprašuje,  D
zapisal belgijski dnevnik De Standaard. »Za      islam,      ki vedno zahteva opravičilo, so njegovi napadi  D
na druge popolnoma normalni. Čas je za mirni      islam.     « Po prepričanju francoskega levo usmerjenega  D
milijarde katoličanov »politična sila« in čeprav      islam      ni »tabu« za razpravo, ga ne bi smeli povezovati  D
tem, da se vsaka kritika razume kot napad na      islam,     « je zapisal.»Džihad je postal najbolj priljubljen  D
navedbo citata iz štirinajstega stoletja, ki      islam      opisuje kot 'zlega in nečloveškega',« piše New  D
o tistem, kar je povedal v Regensburgu - če      islam      ne bo sposoben samokritičnosti, če islamski  D
Vera, ki ji je cesar očital nasilnost, je bila      islam.     Vendar poanta pri papežu še zdaleč ni bila na  D
Arabije, zaznal v papeževem govoru napad na      islam.     Ta pomembna verska avtoriteta zagovarja džihad  D
od 27 predlogov v Manifestu za razsvetljenski      islam,      ki ga je sestavil antropolog Malek Chebel.   D
milijonov muslimanov, ki odklanjajo radikalni      islam      (mnogi celo za ceno življenja), in ga danes  D
ko sami razmišljajo, kako bi na novo umestili      islam      v pluralni svet. Vedenje narekujejo islamisti  D
misije, ki bi razlagale papeževe poglede na      islam.     Bolj kakor iz pobožnosti so ti ukrepi teh oblasti  D
Goetheja, ki zelo pohvalno govori o islamu: »Če      islam      pomeni vdanost Bogu, potem se vsi rojevamo in  D
imeti celoten vpogleda v druge kulture, zlasti v      islam      in najpomembnejše osebe v zgodovini islama Mohameda  D
bodo zahodnjaki naučili spoštovati Mohameda in      islam,      bodo tudi sami spoštovani.Koransko in islamsko  D
na Petrovem trgu dejal, da globoko spoštuje      islam,      in še enkrat pojasnil, da je na predavanju v  D
znamenje muslimanom, s katerim bi pokazal, da      islam      razume in ga ceni kot svetovno religijo.Papežu  D
svojega nastopa hotel povedati, da nihče, tudi      islam      ne, ne sme zlorabljati nasilja za spreobračanje  D
razsvetljenstva in modernizacije na način Zahoda,      islam      je globoko zasidran, bolj goreče prakticiran  D
individualno in kolektivno življenje. Seveda pa tudi      islam,      enako kot krščanstvo, ni enoten blok, čeprav  D
vzhodu zasidrane predvsem zaradi nafte. Zahod in      islam      sta znova v tesnejšem stiku tudi zaradi migracij  D
ravnodušna. Kakorkoli, grožnja za Zahod ni      islam,      ampak islamski fundamentalizem.Fundamentalizmi  D
zgodovina je bila bojevita, z nihajočo bojno srečo.      Islam      je bil na koncu iz Evrope skoraj v celoti izgnan  D
izgublja sloves brezprizivnosti. Sovražnik ni      islam,      ampak fanatiki, skrajneži, ki ga skušajo instrumentalizirati  D
Janko Lorenci Sovražnik ni      islam,      ampak fanatiki, skrajneži, ki ga skušajo instrumentalizirati  D
bilo to res, če bi držalo, da se je zgodovinski      islam      širil in uveljavljal s pomočjo »meča« in ne  D
k sicer deklariranemu zavzemanju za dialog.      Islam      oziroma muslimani so namreč sestavni del evropske  D
česar zgodovinska dejstva seveda ne potrjujejo,      islam      pa po drugi strani iracionalnosti, fideizmu  D
nekem drugem geopolitičnem kontekstu, ko je      islam      vsepovsod v defenzivi in ko se na drugi strani  D
skrajnežev bi bili nepravični, če bi mislili, da ima      islam      monopol nad nasiljem.Ne le rimokatoliki, temveč  D
branja Korana. O tej veri je tudi menil, da je      islam      težko uvrstiti v okvire pluralistične družbe  D
ostal brez enega največjih strokovnjakov za      islam.      Danes lahko muslimani povsod po Evropi svobodno  D
več, je zanikanje islama. Sintagma evropski      islam,      kot ga npr. zagovarja oxfordski profesor islamskih  D
Ramadan, pa tipična contradictio in adiecto.      Islam      pač ne more biti evropski v vrednostnem smislu  D
identiteto od obstoječe družbene prakse. Te ločitve      islam      ne priznava, še več, zanika avtonomijo in svobodno  D
Der Untergang des Abendlandes (Zaton Zahoda): »     Islam      pomeni nezmožnost jaza kot svobodne volje proti  D
severno Afriko preplavita arabska kultura in      islam.     Arabci mu nadenejo novo ime, Susa, in ga v nekaj  D
kot takem pravzaprav zelo malo govora (beseda      islam      ali islamski se pojavi samo nekajkrat).Tema  D
skozi vse te religije, poglabljala sem se tudi v      islam,      sploh v sufijske pesnike, dokler nisem prišla  D
pogojev. Preden bi bil mogoč dialog kultur, bi      islam      potreboval reformacijo, kakršno je boleče izkusil  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA