nova beseda iz Slovenije
gledališču: kljub deklarativni antiliterarnosti je | Ionesco | v resnici skeptičen do teatralnosti (zavrača | D |
drugačna od tiste, ki si jo je predstavljal | Ionesco | in se nam zdi danes - npr. ob pregledovanju | D |
sodobno gledališče njegovemu jeziku. Ampak | Ionesco | na vse to »odgovarja«: »... teater je možen | D |
določenem času označeno celo kot reakcionarno ( | Ionesco | v intervjuju za Tel Quel, objavljenem v knjigi | D |
sem zato, ker reagiram.«). V tem pogledu je | Ionesco | med tremi »kralji« absurdnega gledališča res | D |
pojavov in oseb iz svojega časa. Ali drugače: | Ionesco | je danes najmočnejši kot zastopnik ideje, ki | D |
nas samih in nas sooča, sooča nas z uganko.« | Ionesco | za današnjo rabo je pisec, ki se znajde pred | D |
Inja Smerdel Eugène | Ionesco: | Spomini na smrt.Izbrani eseji. | D |
vplival Brecht, onstran luže so odmevali še | Ionesco | in drama absurda, Beckett, Čehov.Presajeni z | D |
gledališču 20. stoletja. Prepričan je, da so Beckett, | Ionesco | in Heiner Müller ter vsa dramatika absurda črpali | D |
Wall. Crimp je tudi prevajalec iz francoščine; | Ionesco, | Genet, Koltès, Molière in Marivaux so njegovi | D |
Besede so postale čenčanje, kot je nekje dejal | Ionesco, | vsak je lahko čenčal, kar je hotel, in Nova | D |
Francija je Romune, kot sta denimo dramatik Eugène | Ionesco | ter filozof in esejist Paul Cioran, v preteklosti | D |
bi prenašal sporočila,« si je mislil Eugène | Ionesco | - in sporočil je na blodnem potovanju mnogo | D |
gledališka uprizoritev Eugène | Ionesco: | Inštrukcija režija Boris Cavazza | D |
sveta tako rekoč realistična igra. V času, ko | Ionesco | ni več »ideološko zgrešen« ali celo »sovražen | D |
do predčasne odločitve, a ga je Romun Marius | Ionesco | prehitel na začetku ciljne ravnine.Zmagal je | D |
Dalí, Henri Michaux, Samuel Beckett, Eugene | Ionesco, | Blaise Cendrars, Georges Rouault, Raymond Queneau | D |
zbiranja trupel v kleti (ki ga 1951. uporabi | Ionesco | v Učni uri, v povsem novem kontekstu) v drug | D |
rodil francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco, | romunsko Eugen Ionescu, ki je z enodejanko, | D |
neumnosti. V nasprotju s kratkimi deli se je | Ionesco | le s težavo lotil dolgih dram.Sprva jim je primanjko | D |
gledališka uprizoritev Eugène | Ionesco: | Jacques ali podrejenost; Prihodnost je v jajcih | D |
družbi nesmrtnikov, kot so Victor Hugo in Eugene | Ionesco) | nad politične časti in odlikovanja.Naši pisatelji | D |
dramska uprizoritev Eugène | Ionesco: | Plešasta pevka | D |
gledališka uprizoritev Eugène | Ionesco: | Učna ura režija Vito Taufer | D |
teatralnost sta smrt za gledališče,« je nekje zapisal | Ionesco | in dodal še besedo o pravi meri nerodnosti, | D |
utemeljena: teater absurda, kakršnega uprizarja | Ionesco | v Učni uri, danes gledamo že kot povsem domačo | D |
izdajali za Romune ali Albance, marveč so se - kot | Ionesco, | Eliade, Cioran, Todorov - asimilirali kot Francozi | D |
tudi zaradi nekaterih Romunov, kot so Cioran, | Ionesco, | Eliade ... a tudi Tsepeneag, ki sem ga spoznala | D |
V Romuniji rojeni francoski dramatik Eugene | Ionesco | (1912 do 1994) je bil posebnega in paradoksalnega | D |
avtorja, s katerima vedno požanjemo uspeh, sta | Ionesco | in Molière, a našemu bolj ali manj stalnemu | D |
in najveljavnejše življenjsko Sporočilo, se | Ionesco | neprizanesljivo in z jedkim humorjem poigra | D |
trgovskega potnika v režiji Mateje Koležnik; | Ionesco: | Plešasta pevka v režiji Sama M.Strelca) ter | D |
Kurben haus, 120cmX100cm. T. J. Mariborski | Ionesco | na Splitskem poletju Na jubilejnem 50. festivalu | D |
Branka Završana ter Jagode. Delirij v dvoje je | Ionesco | napisal leta 1962 in je »hommage« njegovim najljubšim | D |
njegovega pisanja. Ustvarjalci so prepričani, da | Ionesco | ni bil absurden dramatik, pač pa je bilo absurdno | D |
gledališka predstava Eugène | Ionesco: | Delirij v dvoje režija Ivana Djilas | D |
Gorica); Miller: Smrt trgovskega potnika in | Ionesco: | Plešasta pevka (Drama SNG Maribor); Gribojedov | D |
nasilju jezika, ki so jih napisali Beckett, | Ionesco, | Adamov, Bond idr.V repertoarju SMG neposredno | D |
je francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco, | ki je z enodejanko, antiigro Plešasta pevka | D |
so jo dobili tako znani pisatelji kot Eugène | Ionesco, | Vaclav Havel, Italo Calvino, Simone de Beauvoir | D |
prostoru kot npr. dramatika absurda (Beckett, | Ionesco | ...) ali »postdramska« dramatika (Heiner Müller | D |
je francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco, | ki je z enodejanko, antiigro Plešasta pevka | D |
Durrella in Ionesca. Zanimivo je, kako se je | Ionesco | navdušil nad slikanjem.Povabljen je bil na Salzburšk | D |
bili stari od 12 do 14 let,« razlaga Cazimir | Ionesco, | član romunskega državnega organa, pristojnega | D |
je francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco, | ki je z enodejanko, antiigro La Cantarice chauve | D |
časa, kot sta bila Samuel Beckett in Eugene | Ionesco. | S to igro se je Genet uveljavil kot izjemni | D |
Učna ura Eugène | Ionesco. | Režija, dramaturgija in izbor zvoka: Dejan Spasić | D |
Francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco | (1912-1994) velja za enega od utemeljiteljev | D |
prevodih poznamo kot Učno uro in Inštrukcijo. | Ionesco | je igro o uničevalni moči človeškega nerazumevanja | D |
stopnjevanja do norosti, kot je občudujoče zapisal že | Ionesco, | kar vse se potem varno zvrne v zakon kot potrditev | D |
in francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco. | Tretje pokopališče je v bližini Montmartra | D |
novega romana, op. A. T.), predaval je Eugène | Ionesco, | obiskal nas je urednik in ustanovitelj Le Monda | D |
zmagovalec, četudi gre zgolj za tuljenje nosorogov. | Ionesco | govori o temeljnih strahovih skozi emancipiran | D |
evropsko književnost in celotno miselnost. Sam | Ionesco | je o svojem delu, s katerim je po bolj zadržanih | D |
prvovrsten gledališki dogodek, pa čeprav je | Ionesco | zapisal, da se je pisanja za gledališče lotil | D |
rodil francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco, | romunsko Eugen Ionescu, ki je z enodejanko, | D |
neumnosti. V nasprotju s kratkimi deli se je | Ionesco | le s težavo lotil dolgih dram.Sprva jim je primanjko | D |
Z nosorogi v čredo za »boljši« jutri Eugène | Ionesco: | Nosorogi režija Vito Taufer | D |
katerega izidejo destabilizatorji dramske forme ( | Ionesco, | Beckett, Handke, Koltès, avtorji slovenske poetične | D |
govorice΄«. Besedilo Plešaste pevke je, tako Eugene | Ionesco, | sestavljeno iz že narejenih izrazov, iz najbolj | D |
v Notes et contre-notes leta 1962 še zapisal | Ionesco. | Katja Željan | D |
kako izraziti nič kot bistvo sveta.« Eugène | Ionesco | (1909-1994) je Stole napisal istega leta kakor | D |
Ocena Gledališka uprizoritev | Ionesco | po črki Eugéne Ionesco: Stoli | D |
Ionesco po črki Eugéne | Ionesco: | Stoli režija Miha Golob | D |
projekcij ali zgodb o nerazumevanju s sinovi. | Ionesco | kaže otrplost ob metafiziki, smrtnikovo izganjanje | D |
laik, neon, prosnica, E. M., Kitajski zid, | Ionesco, | R. L., krtičar, del, Menina, Le Locle, Iasi | D |
laik, neon, prosnica, E. M., Kitajski zid, | Ionesco, | R. L., krtičar, del, Menina, Le Locle, Iasi | D |
direktno naciotvorni? Nekaj jih je uspelo, Todorov, | Ionesco, | Nabokov, a to je peščica.Primož Kozak je hotel | D |
Dušana Jovanovića; iz Drame SNG Maribor - Eugène | Ionesco: | Nosorogi v režiji Vita Tauferja in Ivan Cankar | D |
absurda, ki so ga razvili Jean Genet, Eugène | Ionesco | in Samuel Beckett, ter na celotni odklon od | D |
Musil, Strindberg, Lorca, Brecht, Ahmatova, | Ionesco, | Rilke, Borges, Nabokov, Greene, Calvino.Akademijski | D |
Stanislav Moša, izvedba/produkcija MGL; Eugène | Ionesco | -Nosorogi, Vito Taufer, Drama SNG Maribor; | D |
zanimive. Prvič je v javnost prišel Eugène | Ionesco, | ki ga je Evropa že dobro poznala. Z njim ste | D |
je francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco, | ki je z enodejanko, antiigro La Cantatrice chauve | D |
absurda, ki so ga razvili Jean Genet, Eugène | Ionesco | in Samuel Becket, ter na odklon od tradicionalne | D |
jasno, zato ne bi manjkala tudi Beckett ali | Ionesco. | Mislim, da smo se mu najbolj približali s Tauferjevo | D |
Kjer se nič ne dogaja. | Ionesco | material! Ja, samo ni. | D |
V tretjem krogu Veber, Wilde, | Ionesco | V tretjem krogu letošnjih Dnevov komedije | D |
Barrault, Helena Weigel, Pablo Neruda, Eugène | Ionesco, | Peter Brook, Edward Albee, Vaclav Havel ... | D |
tesnobe, pričakovanje katastrofe, kot pravi nekje | Ionesco. | Šele čez čas se reši iz stanja nekrivega krivca | D |
Cankarjev dom, Kamerni teatar 55, Sarajevo: E. | Ionesco | -Kralj umira (Le Roi se meurt), režija Dino | D |
mobile. Wudler je zame slovenski Pinter ali | Ionesco, | zato se sprašujem, zakaj ga nihče več ne igra | D |
rodil francoski dramatik romunskega rodu Eugène | Ionesco | (umrl leta 1994), avtor avantgardnih iger in | D |
Plešasta pevka, Učna ura, Stoli, Nosorogi idr.). | Ionesco | je bil na gledališki vaji za eno izmed svojih | D |
Ali ni kaj v redu?« »Res ne,« je odgovoril | Ionesco, | »danes bom znova prebral komedijo, da vidim | D |
francoski avantgardist romunskega rodu Eugène | Ionesco | (1909-1994) ustvarjal med letoma 1964 in 1969 | D |
gledališka uprizoritev Eugène | Ionesco: | Zavratne igre | D |
Grum Dogodek v mestu Gogi, V. Bartol Alamut, E. | Ionesco | Plešasta pevka, M. de Cervantes Don Kihot, O | D |
Vitezom uporabila različne modele, ki se jih je | Ionesco | posluževal npr. v Plešasti pevki, Vajah za konverzacijo | D |
Beckett je pisal v francoščini in angleščini, | Ionesco | in Tsara, oba Romuna, sta pisala v francoščini | D |
gledališka uprizoritev Eugene | Ionesco: | Makbet (Macbett) prevod: Primož Vitez | D |
se mi, da je tu izhodišče tistega, kar nam je | Ionesco | hotel sporočiti in kar je potem prepuščeno gledalcu | D |
gledališka uprizoritev Eugène | Ionesco: | Stoli (Les Chaises, 1952) | D |
jedro izbrane tematike najustrezneje vpelje | Ionesco | sam: »Sprašujem se, kako me lahko še vedno vznemirjajo | D |
največji konsenz (tudi med kritiki) igra Stoli ( | Ionesco) | , festivalska produkcija, ki se bo najverjetneje | D |
najbolj znana Francoz romunskega rodu Eugéne | Ionesco | in Irec Samuel Beckett.V njunih delih ni prostora | D |
povezovala nikakršna razvidna vzročnost. Eugéne | Ionesco | se je rodil 26. novembra 1912 v Romuniji (umrl | D |
ker si omenil pač to časovno diskrepanco. | Ionesco | recimo v Plešasti pevki, to so gledali kot absurdno | G |
Med njegovimi intervjuvanci so bili Eugene | Ionesco, | Jean Paul Sartre in Ivo Andrić, pa še neskončna | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |