nova beseda iz Slovenije
ni. Z besedami in njihovimi konstrukcijami se | igra: | "in ni stvari ki meče senco / in ni nikoli hladno | C |
spontana improvizatorična dejavnost. Smrtna | igra, | ki se godi v Snojevi pesmi, je, združena z ljudskim | C |
Lambergarja. To je torej tako besedna kot pomenska | igra | umetnega z ljudskim.(Glej četrto poglavje.) | C |
Jesihu tudi iz ljudskega pesništva. Če se Jesih | igra | s homonimi (bled - Bled), pa se igra tudi z | C |
se Jesih igra s homonimi (bled - Bled), pa se | igra | tudi z elementi, ki priklicujejo jezik 19. stoletja | C |
transformacija ljudskega je drugačna od Snojeve, njena | igra | besed ni samo igra, temveč je v njej skrita | C |
drugačna od Snojeve, njena igra besed ni samo | igra, | temveč je v njej skrita resnica, vendar z njenimi | C |
tako mudi ..." V tem odlomku je skrita otroška | igra, | ki znano reklo pretvori v sodobno življenjsko | C |
etnokoreolog Mirko Ramovš, da je izrazito dekliška | igra, | saj se fantje vanjo niso vključevali.Spada med | C |
Najtipičnejša prvina Tauferjeve poezije je | igra, | vendar to ni igra brez smisla, saj vključuje | C |
prvina Tauferjeve poezije je igra, vendar to ni | igra | brez smisla, saj vključuje najpomembnejše vrednote | C |
lahko videli pri Tauferju v nasprotju s Strnišo? | Igra | - pesniški eksperiment je tisto, kar loči Tauferja | C |
človek, transcendenca, literatura) => ironija, | igra | => poetska distanca, intelektualizem in samoironija | C |
avtorjevo lastno pesniško filozofijo, je polifonična | igra. | Kakšna pa je piramidalna struktura vrednot v | C |
pritrkavanju zvonov, v opisu slovenske pokrajine. | Igra | zvočnih in barvnih vtisov potiska pomen v globino | C |
potiska pomen v globino izpovedi. Ritmiziranost, | igra | z besedami in naglasi, stereotipni pomeni, transformirani | C |
čeprav z nabožno pesmijo. Pred nami je smrtna | igra | besed. "... slava Bogu na višavah in na zemlji | C |
najobčutljivejše mesto. Vsa ta ekstatična besedna | igra, | menjavanje ljudskega izraza z lastnim, molitve | C |
Začenja se brezumno govorjenje, / nasilna | igra | pestuje navdih, / vsevprek me vnema vznemirljivo | C |
Srčevec, Ljubljana 1972 (v nizu je tudi Radijska | igra | Mrtvec pride po ljubico (1987)). Lenora | C |
SLG 1981; Niko Kuret Kralj Matjaž in Alenčica: | igra | za ročne lutke (priredba ljudskega besedila | C |
razumljivo, saj smo že omenili, da ima ljudska | igra | tudi funkcijo obredja.In folklora je v veliki | C |
da pojeta o sebi. Medtem ko je lirska pesem | igra | zase, je npr. pravljica igra za druge.Med prikazovan | C |
je lirska pesem igra zase, je npr. pravljica | igra | za druge.Med prikazovanjem časa, izvajanjem | C |
in preprosto povedano: veliko vlogo pri njej | igra | trgovina, kar je nasledek dejstva, da kraj in | C |
izvajanja folklornega dogodka. Posebno vlogo | igra | tu spomin, ki je pri nekaterih izvajalcih izredno | C |
unikacijska situacija / folklorni dogodek. Vsak tekst | igra | vlogo medija komunikacije med pošiljateljem | C |
Ranke navaja za zgled J. Huizingo, ki zatrjuje: " | Igra | je bila prej kot kultura." Seveda se preproste | C |
ugotoviti njihovo tipičnost: npr. pogovor - | igra | vprašanj in odgovorov, pripovedovanje in pouk | C |
šolskim strukturalistom se je mogoče strinjati, da | igra | struktura pomembno vlogo v spominjanju in obnavljanju | C |
pesem, tožba /, molitev, sporočilo, jezikovna | igra) | .Prednost te delitve je njena jasnost, čeprav | C |
razloček od igralca, ki ima samo eno vlogo, | igra | eno osebo, pripovedovalec predstavlja več oseb | C |
predstavlja več oseb. On govori o njih in jih " | igra" | .Mimetično obnašanje je pri tem dvojno. | C |
Pripovedovalec govori v prvi osebi in pri tem zavestno | igra: | razlaga kot svoje doživetje kak znani pripovedni | C |
oseba, jo s pomočjo navzočih oseb včasih zraven | igra. | Veliko vlogo imajo tu intonacija glasu, mimika | C |
človek, ki besedilo pripoveduje, poje, celo | igra, | preprost umetnik, čigar ustvarjalnost se kosa | C |
drugih zunanjih dejavnikov. Posebno vlogo tu | igra | spomin, ki je pri nekaterih izvajalcih izredno | C |
Ponekod, ko jo pripoveduje ena oseba, jo zraven | igra, | s pomočjo navzočih oseb.Veliko vlogo imajo tu | C |
med njimi/ z žezlom stoji ob kopicah, a v srcu | igra | mu veselje. Dalje ob strani, pod hrastom, ravnaj | C |
trpežno kovanim,/ z žimo v grebenu: grozljivo | igra | od zgoraj mu griva. Vzame dve kopji moční, | C |
so po vsej verjetnosti pretirani, kar pa ne | igra | bistvene vloge: namen poglavij VII 184 in 202 | C |
helenističnih zgodovinopiscev posameznik ne | igra | nobene vloge, temveč ostaja del kolektiva, ki | C |
ali spekulativna funkcija, ko se zgodovinar | igra | z dejstvi, ki jih je zbral, ko prebira in razvršča | C |
njimi več zgodovinarjev. Pisanje zgodovine ni | igra | za otroke.Vsak stavek in vsak odstavek mora | C |
filozofski skepticizem privlačna intelektualna | igra, | pa z njim ni mogoče živeti. Zgodovina tu zopet | C |
pomembno vlogo, ki jo v zgodovinski razlagi | igra | presenečenje, zaznavanje neznanega: ko vstopiš | C |
uporabnostjo in aktualnimi problemi, ravno zato lahko | igra | svojo zelo posredniško vlogo kritična in revizijska | C |
dobe. [736] Lat. latrunculi, šahu podobna | igra. | [737] Avzonij je bil v Burdigali rojen znameniti | C |
misel, da je za vlogo, ki jo humanistika lahko | igra | v slovenski znanosti in družbi, potrebna tudi | C |
postopoma izboljšalo, ta razmejitev ponekod še vedno | igra | preveliko vlogo v pedagoškem procesu; očitno | C |
in s katerim se racionalno soočamo, pri čemer | igra | največjo vlogo radikalna kompresija časa in | C |
razlago približamo dejanskemu stanju. Pri tem | igra | pomembno vlogo vrednotenje,[50] ki se seveda | C |
razmerje organizacije do okolja; kaj je delo in kaj | igra; | podmene o razmerjih med ljudmi: o temeljni | C |
izpeljati v majhnih in previdnih korakih. To je | igra | na vse ali nič, ki lahko pripelje do zavidljivih | C |
razmišljanje je vir moči; za igro - kajti | igra | je skrivnost mladih; za branje - kajti knjiga | C |
zadovoljstva ali nezadovoljstva. Pričakovanje, ki | igra | vlogo spodbujevalca motivacije ali hotenja, | C |
Na primer veliko športnih ekip ali športnikov | igra, | dokler eden ne dobi in drugi izgubi (tenis ipd | C |
zvezo dimenzij, ampak je prav smisel tisti, ki | igra | ključno vlogo pri sklenitvi kroga: prav smisel | C |
Med novejšimi dramskimi deli o tej temi sta | igra | Matjaža Kmecla Friderik z Veroniko in Sandija | C |
življenjske zgodbe ... Moji Ugandi bi lahko rekli | igra | usode ali morda celo bolj romantično: kam te | C |
na internetu, se posebej vneto takrat, kadar | igra | Union Olimpija ali slovenska nogometna ali košarkarska | C |
vendar misli, da zre skozi okno. Otrok, ki se | igra | v vrtu tam spodaj, pa je očiščen odrasli, ki | C |
temu tudi nikoli ni izzvana, kajti svojo vlogo | igra | popolno, pa naj je ponižna služkinja ali lepotna | C |
moč je v tradicionalni vlogi zapeljivke, ki jo | igra | v obliki spogledovanja.Zanikana ji je vsaka | C |
mehki in voljni - je tuj. Rudnina se samo | igra | skrivalnice.Treba je biti le dovolj premeten | C |
ne proizvedejo. Bolečina telesa je pasiven, | igra | duše pa aktiven dejavnik.Idej ni mogoče naložiti | C |
nepismenega otroštva. Ves svet rac je televizijska | igra | - pa naj jim to ugaja ali ne - in iz nje ni | C |
CEREN, Santiago, 3. marec 1970. * Besedna | igra | se poigrava s sloganom iz oglasa za pralni stroj | C |
Reprezentacijski vidiki takega dela - njegova " | igra | znotraj arene simbolnega" in, kot bi dodala | C |
Neposredno je izvedeno. (...) | Igra | nadomeščanja zapolnjuje in zaznamuje neki določen | C |
heteroseksualec, kristjan, finančno preskrbljen"), | igra | narcizem, ki ga Lasch negativno poistoveti s | C |
spomni na to, da falos, kot je trdil Lacan, lahko | igra | svojo vlogo le, če je zastrt: Pollock kot preračunljivi | C |
grobo telesnost vsakdanjega obstoja. Warholova " | igra" | , kakršna je bila, se je sukala prav okrog zavračanja | C |
telesa, ki ni telo, figura v krizi, figura, ki | igra | krizo, ki je ni mogoče v celoti nadzirati. | C |
performativnem prizorišču "človek lahko reče, 'to je samo | igra' | , in jo de-realizira (...)Zaradi takšnega ločevanja | C |
mora biti skrita, če naj modernistična kritika | igra | "nezainteresirano" (in v celoti maskulinistično | C |
partikulariziran onkraj norm in stereotipov - | igra | osrednjo vlogo.To aktivistično telo, ki je tako | C |
in zunaj, ki je obenem mesto njunega stika. | Igra | Connorjeve - podobno kot igra njenih sozarotnic | C |
njunega stika. Igra Connorjeve - podobno kot | igra | njenih sozarotnic Luce Irigaray, Jane Gallop | C |
Američanih na pohodu (Americans on the Move, 1979) | igra | violino. (619) Andersonova, ki je vse od začetka | C |
vidijo Boba Flanagana, a tudi Boba Flanagana, ki | igra | Boba Flanagana."(701) želim nakazati, da Bob | C |
(701) želim nakazati, da Bob Flanagan vedno | igra | Boba Flanagana (kot je dokumentirano na Roseini | C |
okoljih. V teh avtoperformativnih oglasih | igra | umetnikovo telo osrednjo vlogo pri promociji | C |
iluzijo avtonomije, na katero se nanaša. To je | igra | domišljije (...) svojo najvišjo točko pa doseže | C |
komunikacije ] vgrajena v telo in um, na drugi | igra | vlogo zbiralnika materialnosti, ki se upira | C |
metafizika in estetika, kot analognih igram. | Igra | se zdi v okviru svojih pravil popolnoma smiselna | C |
priljubljena metoda razprave je bila "jezikovna | igra" | .Takole pravi: dajmo, lotimo se tele stvari, | C |
obenem povsem prave. Podobno kot jezikovna | igra | in sanje premore tudi Shakespearova igra to | C |
jezikovna igra in sanje premore tudi Shakespearova | igra | to, čemur lahko rečemo performativna resnica | C |
pretvarjanjem in igranjem vlog. Vsaka besedna | igra | ima svoja, posebna pravila - v Ardenu lahko | C |
Zakaj ne. Toda Edgarjeva | igra | premesti odločitev: pretvarjanje je v tem, da | C |
vplivala na kritiško zgodovino igre. Velja, da je | igra | povzetek Shakespearove kariere in tudi njegovih | C |
Shakespearovo slovo od odra in njegova zadnja | igra | (čeprav bi bilo bolj logično, če bi bila prva | C |
osemnajstega stoletja je povzel Rowe, ki se mu je | igra | zdela "v svoji zvrsti tako popolna kot skoraj | C |
trditev je razvijal na osnovi domneve, da je bila | igra | Shakespearovo slovo odru."Vihar," je zapisal | C |
teh branjih ne gre za vprašanje korektnosti; | igra | bo priskrbela vsaj nekaj dokazov za vsako od | C |
dramatiki in v renesančni kulturi nasploh. | Igra | nas, morda celo bolj kot Hamlet, mika, da bi | C |
odpuščanje je v najboljšem primeru dvomljivo, ko se | igra | sklene, nedvoumni ideal sprave postane meglen | C |
ideal sprave postane meglen. V tem smislu je | igra | v celoti karakteristična tako za avtorja kot | C |
lagodna domneva, sorodna s pogledom, da se | igra | sklene s kesanjem, spravo in vnovično vzpostavitvijo | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |