nova beseda iz Slovenije
literarno tradicijo. Kot pravi Andrej Blatnik, »je | Houellebecq | morda najbolj zeitgeistovski avtor, ki smo ga | D |
straniščih, v razredu, ob vročih linijah. » | Houellebecq | je slikovito zajel duha časa, v katerem razlogi | D |
Platforma »Ker | Houellebecq | tabujev v spolnosti ni več mogel podirati, ker | D |
vami, si zasluži večno življenje?« se sprašuje | Houellebecq | v Možnosti otoka, romanu, ki je imel morda najbolj | D |
razvpito oglaševalsko kampanjo in za katerega je | Houellebecq | kot prvi avtor v zgodovini dobil milijon evrov | D |
revolucijo - kaj nam govorijo Ballard, Ellis, | Houellebecq, | Bruckner, tudi Jelinekova?Ne nazadnje so vsi | D |
Bog je ljubezen In morda prav | Houellebecq | in Ellis, ki sta bila deležna toliko različnih | D |
roman konča z besedami: »Bog je ljubezen.« Sam | Houellebecq | v nasprotju s svojim zajedljivim cinizmom v | D |
z drsajočim, šuštečim korakom«. Tudi Michel | Houellebecq | v svojem zadnjem trendovskem romanu Možnost | D |
zadnje, ki uteleša krizo zahodne zavesti. Michel | Houellebecq | nam v svojih delih predoča, da so spolne fiksacije | D |
režiserja; kako uspešen je bil, bo kmalu znano. | Houellebecq, | za katerega je značilno, kot piše njegova slovenska | D |
distance je torej kloniranje, v tem delu pa | Houellebecq | prvič poseže tudi na polje znanstvene fantastike | D |
Katalonec Calixto Bieto). Sam pisatelj Michel | Houellebecq | pa ta čas pripravlja filmsko različico svojega | D |
ki bi za denar in slavo naredil čisto vse«. | Houellebecq, | ki se je zaobljubil, da bo molčal, se je zasmilil | D |
v zahvalo svoji babici privzel njen priimek | Houellebecq. | Lucie Ceccaldi noče priznati, da je otroka zapustila | D |
Strašni film strašnega Michela Michel | Houellebecq | je bil dolgo enfant terrible francoske literature | D |
prihodnosti, ko bodo velike monoteistične vere (ki jih | Houellebecq | sovraži) zamenjali kulti.Junak Daniel 1 se sooči | D |
genijev, drugi pa za šarlatana. V filmu pa je | Houellebecq | izgubil še smisel za humor, ki sicer rešuje | D |
knjigi Francoska zvezdniška avtorja Michel | Houellebecq | (desno) in Bernard-Henri Lévy (levo) na fotografiji | D |
knjigi o sebi pravi, da ima »neprobojen ego«, | Houellebecq | pa v enem od pisem ugotavlja: »Po vsem se razlikujeva | D |
sicer obtičimo v nečem takšnem, kot je, denimo, | Houellebecq. | Dejstvo, da nagrade ni dobil zadnji, ampak Le | D |
pomnik, kakršnega je francoski pisatelj Michel | Houellebecq | postavil verigi supermarketov Monoprix v enem | D |
založniški fenomeni: Anna Gavalda, Marc Levy, Michel | Houellebecq, | na primer, so med njimi. Je to trenutek za šolo | D |
Breda Kutin Michel | Houellebecq | in Bernard-Henri Lévy Hudobija je strup, ki | D |
francoska intelektualca: pesnik in pisatelj Michel | Houellebecq, | med drugim avtor tudi pri nas dobro znanih romanov | D |
- kot ga opomni enainpetdesetletni pisatelj | Houellebecq, | ki je prvi, v Bruslju 26. januarja lani, vrgel | D |
beli srajci, je rokavico, ki mu jo je vrgel | Houellebecq, | pobral že dan pozneje, v Parizu.In vprašal: | D |
epresionizem!? Kdo bi ga lahko bolje utelešal, če ne | Houellebecq, | v katerem pa se, kakor mu je »mučno priznati | D |
Voltairu »živimo in umremo z orožjem v rokah«, | Houellebecq | ne avtogoogla (več).Prvi se, nenaveličan vojn | D |
pozna tudi BHL). Če kakšen bralec misli, da | Houellebecq, | čigar dela imamo prevedena tudi v slovenščino | D |
Kakšen ego! | Houellebecq | sam bi, čisto drugače, Nietzschejev stavek, | D |
drugim še gorskem vodniku na drugi strani dodaja | Houellebecq. | In kako vidi šele svojo postarano mamo Lucie | D |
kako bi po vsem tem lahko pričakovali, da bi | Houellebecq | kot pisatelj svojim literarnim junakom zmogel | D |
francoska družba in širši svet: Rusija, denimo. | Houellebecq | bi si, kot da je popolnoma neveden, naiven, | D |
prepoznavnosti, a v ozkih lokalnih okvirih, medtem ko je | Houellebecq | hotel obogateti, s svojimi knjigami.A da bi | D |
realnem življenju vedno »nategnjeni«. Michel | Houellebecq: | Osnovni delci (Cankarjeva založba, 2000), knjiga | D |
katere katalog je bil napisan. Groys podobno kot | Houellebecq | izpostavi, kako odločujoča za našo percepcijo | D |
sprašujejo, ali so ti novi avtorji Darrieussecq, | Houellebecq, | Nobécourt ... tisti, ki bodo nadomestili zadnje | D |
Marie Darrieussecq, Lorette Nobécourt, Michel | Houellebecq, | Christine Angot, Philippe Delerm ..., ki vsak | D |
stoletja. Najbolj izrazit primer je seveda Michel | Houellebecq, | ki hladno pozitivistično in brez usmiljenja | D |
ravno mila, ko mu je naklonila zapleten priimek | Houellebecq. | Ko potem še njegov prvi roman izide pri majhni | D |
neznan. Prav to se je zgodilo, ko je neki Michel | Houellebecq | leta 1994 v Franciji izdal knjigo z naslovom | D |
občinstvo in ga razdelili na dva tabora. Očitno je | Houellebecq | današnji družbi stopil na žulj.Že naslov njegovega | D |
ugleda. V začetku sedemdesetih let, ko je bil | Houellebecq | najstnik, se je njegova mati s hipiji potepala | D |
Začuda nikoli ni opazila, da jo sovražim,« je | Houellebecq | izjavil v nekem intervjuju. Iz tega je razvidno | D |
je pomaknil neki angleški kritik. Seveda je | Houellebecq | prebral znameniti Camusov roman Tujec.V prizoru | D |
srečujejo tako različni ljudje, kot vzemimo Michel | Houellebecq, | Isabella Rosellini in devetinpetdeset povabljenih | D |
francoski prevod svoje avtobiografije)? Michel | Houellebecq | - tako je ime letošnjemu razburkovalcu francoske | D |
Kdaj?« Michel | Houellebecq | opotekaje vstane.»Konec aprila, se vidiva konec | D |
kaj o seksualni mizeriji ob koncu tisočletja. | Houellebecq | velja namreč med drugim za pisatelja težke seksualne | D |
quebeških kolegih Seveda pa tu ni le Michel | Houellebecq, | o katerem je bil govor v včerajšnjem poročilu | D |
Se nadaljuje Ellis in | Houellebecq, | superzvezdnika zla in moralista Tiranija lepote | D |
Der Spiegel, Hamburg Dr. Ellis, Monsieur | Houellebecq, | v svojih knjigah oba opisujeta seksualne in | D |
Vama to povzroča preglavice? | Houellebecq: | Jaz v Franciji prej veljam za utelešenje politične | D |
jemljejo dobesedno, zato tudi imam tak sloves. | Houellebecq: | Mojih knjig pa spet ne jemljejo dovolj dobesedno | D |
meni je morala prej stranski produkt satire. | Houellebecq: | Mislim, da bi naju oba lahko upravičeno imenovali | D |
je največ, avtomatično postanejo negotovi. | Houellebecq: | Tudi jaz vedno postanem depresiven, kadar gledam | D |
niso nič vredni. V vaših knjigah, Monsieur | Houellebecq, | se nasilje izraža predvsem v samomoru. Houellebec | D |
ouellebecq, se nasilje izraža predvsem v samomoru. | Houellebecq: | Jaz se ukvarjam z drugo skupino oseb, z ljudmi | D |
Tisserand kmalu zatem umre v prometni nesreči. | Houellebecq: | Odkrito povedano naj to ne bi bila kazen.Le | D |
Ellis: Dober odgovor, to lahko razumem. | Houellebecq: | Sicer pa tudi jaz ne mislim, da bi lahko krivdo | D |
domišljiji sem jaz zagrešil vse umore. Monsieur | Houellebecq, | ste tudi vi svoje romane pisali z občutkom gnusa | D |
tudi vi svoje romane pisali z občutkom gnusa? | Houellebecq: | Ne, sam sem občutil predvsem sram.Govorim stvari | D |
gledališko predstavo, postane prazna izkušnja. | Houellebecq: | Veseli me, da ste imeli v Evropi tako dobre | D |
pa poudariti, da nisem kak promiskuitetnež. | Houellebecq: | Kar zadeva Irsko, nisem enakega mnenja.Za seks | D |
katolicizem nazaduje. V vaših knjigah, Monsieur | Houellebecq, | glavni junaki fantazirajo o seksu, a komaj kdaj | D |
junaki morda ne precenjujejo pomena seksa? | Houellebecq: | Ne, seks je najboljša možnost, da se približamo | D |
s katastrofami: psihiatrija, rak, samomor. | Houellebecq: | Drži, to je zelo mračno.V Razširitvi vojne cone | D |
ne pomeni, da sam to žensko ljubi. Monsieur | Houellebecq, | vaši liki grozno trpijo, ker sta seks in ljubezen | D |
ker sta seks in ljubezen največkrat ločena. | Houellebecq: | To si povsem napačno razlagate.Ljubezenska zgodba | D |
individualni lov na srečo z vašega vidika, Monsieur | Houellebecq, | v Osnovnih delcih za sabo pustil razvaline, | D |
razvaline, nesposobne odnosov in ljubezni? | Houellebecq: | Drži, to je totalno slepa ulica.To, kar pravi | D |
žal šteje predvsem to, kako ženska izgleda. | Houellebecq: | Ja, moški imajo grozljivo preproste kriterije | D |
Ellis: V Ameriki tudi. | Houellebecq: | Po mojem ta tendenca prav tako izvira iz Amerike | D |
Hecam se. | Houellebecq: | Danes je še tako, da si starajoči se moški iščejo | D |
izkušnje vplivale na vaše pisanje? Vi, Monsieur | Houellebecq, | ste govorili o tem, da vas je mati kot otroka | D |
pustila na cedilu in se pridružila hipijem. | Houellebecq: | Do matere praktično nisem imel nobenega odnosa | D |
spremljajo obscene kletvice in preklinjanje. | Houellebecq: | Ampak to je vendar prav zabavno!To sem napisal | D |
posilstvo, umor, in jo kljub temu poceni odnese. | Houellebecq: | V naših družbah deluje, tako mislim jaz, preveč | D |
Kaj naj bi to pomenilo? | Houellebecq: | V Franciji si ljudje, brž ko si to lahko privoščijo | D |
Kje bi vi raje živeli? | Houellebecq: | Rad imam Tajsko in pogosto letim tja.Trenutno | D |
zaradi piva. V vašem novem romanu, Monsieur | Houellebecq, | je govor o tem, da smo priče samomoru zahodne | D |
povezana z bližajočim se prelomom tisočletja? | Houellebecq: | Mislim, da koledarju ne bi smeli pripisovati | D |
spola in vse probleme in bolečine posameznika. | Houellebecq: | To je hipoteza, delec znanstvene fantastike | D |
Se vam zdi njena realizacija zaželena? | Houellebecq: | To je dobra ideja zato, ker ne verjamem, da | D |
moje knjige živijo lastno življenje. Monsieur | Houellebecq, | zakaj pa vi pišete? Houellebecq: Svoj prvi | D |
Monsieur Houellebecq, zakaj pa vi pišete? | Houellebecq: | Svoj prvi roman sem napisal, ker sem živel v | D |
tako kot Mr. Ellis, tudi vi za apolitičnega? | Houellebecq: | Politične ideje so del sveta. Ellis: Izrazili | D |
mnogočem soglašata. In vendar ste vi, Monsieur | Houellebecq, | pred kratkim v nekem pogovoru dejali, da kot | D |
Francoz stojite na višji stopnički kot Američani. | Houellebecq: | V mislih sem imel to, da je nivo povprečnega | D |
Ellis: Tudi meni se tako zdi. | Houellebecq: | Teoretično bi morali biti ameriški pisatelji | D |
Zakaj? | Houellebecq: | Ker je država slabša. Ellis: S tem se strinjam | D |
In praktično? | Houellebecq: | V praksi je povprečni nivo ameriške literature | D |
Ellis: Tudi to povsem drži. | Houellebecq: | Mislim, da je ta položaj povezan s tem, da roman | D |
Ne verjamem. Še | Houellebecq, | poet singularizacije, ve, da ideal ljubezni | P |
tudi nad knjigami sodobnejših avtorjev kot so | Houellebecq, | Rushdie, Roth, Saramago, Mahfouz in Helprin | P |
mogoče kontroverzni francoski pisatelj Michel | Houellebecq, | ki v knjigi Možnost otoka opisuje svet, kjer | P |
je nekje zapisal francoski pisatelj Michel | Houellebecq, | pozna le en strah, in to je strah pred staranjem | P |
Replika Michel | Houellebecq | sodi med tiste pisatelje, ki vsaj toliko kot | P |
sprejemniki, »navadnega provokatorja«. Torej, | Houellebecq | vzbuja skrbi, ker da prepogosto zlorablja alkohol | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |