nova beseda iz Slovenije

evropa (101-200)


. / stran 43 . / Slovenija v Evropi ali      Evropa      v Sloveniji? Ko je zunanji minister Dimitrij  B
tem, da niso evropski. . / . / stran 45 . / »     Evropa«      v današnji slovenski novinarski terminologiji  B
prosperitete, katere del bo Slovenija šele postala. »     Evropa«     , to je v očeh slovenskih medijev Bruselj, je  B
medijsko prizorišče živi v proevropski mrzlici, »     Evropa«     , to je za slovenske medije in za tiste politike  B
tega tukaj ne bo vpeljal nihče drug, nobena      Evropa,      potem smo pač za zelo dolgo obsojeni na družbeno  B
prav taki posamezniki in take skupnosti; to je      Evropa      Evropejcev, ki so Francozi, Nemci, Škoti ali  B
zato, ker vejo, kaj so, Evropejci. Današnja      Evropa      ni takšna, kot je, torej območje blagostanja  B
barok pa je doma v vsaki vaški cerkvi. Današnja      Evropa      se je, takšna, kot je, dokončno formirala v  B
srbskim pisateljem Miodragom Bulatovičem. Ta      Evropa,      je rekel, nam že ne bo solila pameti, naj pogleda  B
kvazikozmopoliti vsega tega radi čim prej znebili. »     Evropa«      nas seveda ne bo učila premišljevati lastne  B
mišljenjskih ideoloških kalupov, v katerih je živela      Evropa      dvajsetega stoletja.Zato je ni mogoče odpraviti  B
bodo razumeli na način različnosti. Srednja      Evropa      pa je bila dejansko prav model za to.V Avstroogrski  B
imeli multikulturno sobivanje, in prav Srednja      Evropa      je bila dokaz za to, potem imamo na koncu stoletja  B
prostor v Portorožu. Tukaj, kjer se Srednja      Evropa      preko Krasa počasi in zanesljivo nagne k Mediteranu  B
ustreza oznaka intermezzo. Časi so bili hudi,      Evropa      je bila v vrtincu socialnih in nacionalnih konfliktov  B
trenutku, v Portorožu rase skoraj novo mesto,      Evropa      doživlja pravi potovalni in turistični izbruh  B
mesto, ki je že skoraj Afrika, pa je vendar      Evropa.     Dejstvo, da so po lizbonskem potresu kot krivce  B
gospodarsko, vojaško in tudi kulturno razdeljena      Evropa      ni bila naravno stanje stvari, takšna ni nastala  B
določiti tudi pojem sam: kaj pravzaprav Srednja      Evropa      sploh je?Kaj se v njej danes še pokriva 2 odlikami  B
In če danes zopet govorimo, da lahko Srednja      Evropa,      kakor jo tukaj razumemo, namreč v smislu Kunderovih  B
Britanija nekaj naučita iz stanja, ki ga je Srednja      Evropa      že poznala, potem predlagam, da iz idealizirajočega  B
utopijo razpoznamo kot resničnost. Srednja      Evropa      kot resničnost in ne kot pisateljska utopija  B
tako imenovanimi dednimi sovraštvi? Srednja      Evropa      seveda je težnja po omogočanju in uveljavljanju  B
zastavljeno vprašanje o tem, kaj lahko Srednja      Evropa      ponudi Evropi, v daljnem letu 1938.Dejstvo,  B
tem bi bilo dobro vedeti tudi to, da svet in      Evropa,      in v njej Srednja Evropa, niso več tisto, kar  B
tudi to, da svet in Evropa, in v njej Srednja      Evropa,      niso več tisto, kar so bili leta 1938, tudi  B
Balkana sploh ne govorimo. Ne vem, ali bo nova      Evropa      spet polna nacionalističnih in obmejnih kriznih  B
Ne morem verjeti, da je ob koncu stoletja      Evropa      pripravljena in sposobna napraviti iste napake  B
pozabili na ves tribalizem, ki ga je razsvetljena      Evropa      demonstrirala v tem stoletju?In tudi moj prijatelj  B
rezilo noža. PARIZ, 13. OKTOBER 1992: VELIKA      EVROPA      -- RENESANSA EVROPSKE INTELEKTUALNE SKUPNOSTI  B
smo tukaj še razpravljali o temi Plemena ali      Evropa,      danes se je ta mogočni zbor intelektualcev že  B
aprila. Takrat je pisalo zgoraj Plemena spodaj      Evropa,      na sredi je bil nekakšen ali.Danes imamo zgoraj  B
bil nekakšen ali. Danes imamo zgoraj Velika      Evropa     , spodaj pa nekoliko manjše Renesansa evropske  B
intelektualne skupnosti, potem to ne bo mogla biti      Evropa      po znanih francoskih, nemških ali angleških  B
francoskih, nemških ali angleških modelih. Pač pa      Evropa,      v katero bo vgrajena različnost ali vsaj radovednost  B
deželo, ki se zdaj namesto »socializem« imenuje »     Evropa«     , narašča. Demoni nacionalizma, kot je bilo tukaj  B
cerebralne vijuge, mora biti nekaj drugega --      Evropa.     In ali je treba na teh zgodovinskih budimpeštanskih  B
PLEMENA ALI      EVROPA      V veliki dvorani Palais de Chaillot so  B
H. Levy: univerzalizem ali partikularizem.      Evropa      ali plemena. Dilema je velika, dvorana je  B
Počiva na d'TEtat-nation, je insajdersko.      Evropa.     Kultura.  B
zastave, disidenti in pisatelji na balkonih,      Evropa,      kultura.Toda hip zatem so skozi porušena vrata  B
pravzaprav na staro, tako kot stoji Zahodna      Evropa      in kot je vsaj deloma pred komunizmom stala  B
je vsaj deloma pred komunizmom stala Vzhodna      Evropa.     Toda to so, kot rečeno, obljubljali samo uvodni  B
ima nov eshatološki načrt: takrat, ko bo tu      Evropa     . »Evropa« pa glede izpolnjevanja vseh človekovih  B
eshatološki načrt: takrat, ko bo tu Evropa. »     Evropa«      pa glede izpolnjevanja vseh človekovih želja  B
vsak si naj pomaga sam. . / . / stran 13 . /      Evropa      je s svojim vzhodnim evropskim delom kar naprej  B
podivjani graničarji. . / . / stran 23 . / Ah,      Evropa,      demokratična Evropa je boleča vprašanja z one  B
. / stran 23 . / Ah, Evropa, demokratična      Evropa      je boleča vprašanja z one strani včerajšnje  B
Kloczowski, Jacek Bochenski in drugi. Plemena ali      Evropa      Napisano aprila 1992 na povabilo revije  B
Urednik Karl - Markus Gauss. Velika      Evropa      -- renesansa evropske intelektualne skupnosti  B
smešno, res je hudo. In kaj reče k temu Zahodna      Evropa,      njeni razsvetljeni angažirani, se pravi levi  B
doživel pravi vojaški odgovor? In kam je gledala      Evropa,      ah, demokratična, ah, literarna, ko so padale  B
absolutno nedolžnem Dubrovniku? Včasih je ta      Evropa      vedela, da je nekdo prvi bombardiral civilne  B
predstavljamo, kako bi liberalna in svobodno misleča      Evropa      reagirala na takšno izjavo?Vrednostni sistem  B
SREDNJA      EVROPA      MED METEOROLOGIJO IN UTOPIJO Pred dnevi sem  B
pripisujejo Petru Handkeju. Tako se glasi: „Srednja      Evropa      ima zame zgolj meteorološki pomen.O tem sem  B
sije sonce, rastejo bori in fige . . . Srednja      Evropa,      izraz, ki ga nikoli ne bi uporabil v ideološkem  B
nikoli doslej pomisliti, da je pojem Srednja      Evropa      izraz, ki je povezan z vremenskimi, ne pa ideološkimi  B
kakšna intelektualna moda je postala Srednja      Evropa      celo med Francozi in Američani, zmeraj znova  B
Američani, zmeraj znova ugotavljali, da Srednja      Evropa      nima svoje identitete, in jo včasih na silo  B
katerega nepričakovano rase novo upanje. Srednja      Evropa      je postala izkaznica tega komičnega kluba, hkrati  B
nacionalnem, celo v ustvarjalnem smislu je Srednja      Evropa      postala sinonim za omogočanje, možnost, upanje  B
Jugoslovane kot Evropejce. Res je, rekli smo Srednja      Evropa,      ker smo pod debelimi plastmi ideologij odkrili  B
družbo. Morda bi morali od vsega začetka reči:      Evropa.     Toda Srednja Evropa ni nič drugega kot Evropa  B
od vsega začetka reči: Evropa. Toda Srednja      Evropa      ni nič drugega kot Evropa, naša skupna kulturna  B
Evropa. Toda Srednja Evropa ni nič drugega kot      Evropa,      naša skupna kulturna zibelka in danes naš skupni  B
ivilizacijsko odrezali. In če je za Slovence Srednja      Evropa      izkaznica za Evropo, če je to, poleg Mediterana  B
spori bridke, najbolj bridke izkušnje. Zahodna      Evropa,      ki v tem smislu tudi ni prav nič nedolžna, se  B
drugače. Usoda Litve je tudi usoda Slovenije.      Evropa,      o kateri prav v Litvi, Sloveniji in drugih malih  B
azrešujejo vprašanja, ki ji niso imanentna. Srednja      Evropa      kot duhovni, ne kot geografski ali politični  B
reviji EF-LAPOK, Budimpešta, Madžarska. Srednja      Evropa      med meteorologijo in utopijo Prispevek za  B
eno nespornih slovenskih središč. Literarna      Evropa,      ki pozna Trst po imenih, kot so Sabo ali Svevo  B
razprostranjen daleč po svetu, Severna in Srednja      Evropa,      Azija in tudi Severna Amerika je njegova domovina  B
goslovanski problem v ospredje evropskega zanimanja.      Evropa      se je pravzaprav šele zavedla, da ta problem  B
prelivanja krví ne bilo potreba, ako bi bila      Evropa     s svojo mizerno diplomacijo tisto, kar pravi  B
kongresa sem, torej dalj nego trideset let, je      Evropa      redila in pasla na stroške svojih narodov cel  B
kakor se spodobi zanj: resen, mrk; pred kavarno      Evropa      je napel spodnjo ustnico, premislil natanko  B
pravični in grešni, verni in neverni. Vsa      Evropa      moli, ves svet moli in prosi. Bog, če si Bog  B
pa prosijo Rusija, Francija, Britanija. Vsa      Evropa,      ves svet prosi: »Daj, da zmagamo in uničimo  B
nemškem svetu takšno navdušenje, kakor naročena.      Evropa      je poznala Baumbachovo pesnitev in je sprejemala  B
južni Evropi.21 Zato si mnenje, da je južna      Evropa      oziroma Sredozemlje prvotna domovina evropskega  B
države, katerih grbe obdaja pšenično klasje (     Evropa)     , ali tudi riževo klasje (Azija), ki naj bi v  B
najbolj pomembna kultura domačega vrtnarstva.      Evropa      je v tem, kar zadeva število in različnost ljudskih  B
A možno je, da se pri tem motim. Mogoče bi      Evropa      brez institucionaliziranega in državotvornega  B
pomanjkanja jezikovnega pluralizma, na katerega      Evropa      tako prisega.Prednost, da se lahko brez težav  B
je včasih zdravilnejša od samega zdravja. (     Evropa.      Eseji in legende, 1987) ESEJ O IDEOLOGIJI  B
vsesplošno ljubezen pomembna še druga plat,      Evropa      sama.Ta se je kaj hitro navdušila nad pisateljskim  B
od tega ali onega, temveč svoboda v Bogu. (     Evropa.      Eseji in legende, 1987) ESEJ O DRUGI POLOVICI  B
Evropski narod smo samo deloma.      Evropa      je stara, zamotana in v glavnem dvoplastna,  B
generali, duhovniki in politiki, le prikrivajo. (     Evropa.      Eseji in legende, 1987) NEOPLATONISTIČNI  B
dvignili v boj za staro pravdo. Vse to je bila      Evropa      in je bil svet. Širina in globina tega sveta  B
1983), »eseji in legende« pod zbirnim naslovom      Evropa      (1987) ter zbirka »dnevniških zapiskov« Svoboda  B
rusko.) . /\ .. stran 62 . \/ Tako je Srednja      Evropa      postala, kar je in kar ugotavlja Milan Kundera  B
vsemi kulturnimi in religioznimi različnostmi,      Evropa      medsebojnega oplajanja, ne pa zatiranja in dominacije  B
namenih. Reči je celo mogoče, da je Srednja      Evropa,      ne glede na trenutno politično stanje, pravzaprav  B
politično stanje, pravzaprav še edina preostala      Evropa.      Tudi v dušah drugih Evropejcev je težko protislovje  B
mize šibijo pod težo revialnega tiska. Srednja      Evropa      je predvsem kultura, in to svetovljanska kultura  B
nepremagljivima blokoma - smrtna bolezen. Zahodna      Evropa      nam je seveda bližja, ker koreninimo predvsem  B
naravnanosti ni rešitve: bližnja nam je Zahodna      Evropa      samo toliko, kolikor je tudi sama podrejena  B
ne naša, srednjeevropska religija. Srednja      Evropa      ni prostor človekoboga, ampak prostor mrtvega  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA