nova beseda iz Slovenije

'zamejstvu in po svetu' (917-1.016)



     Govorimo o naših rojakih v zamejstvu in po svetu.  G
     Prehajamo na Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Pomembno pa je, da je to prvi krovni zakon za področje Slovencev v zamejstvu in po svetu.  G
     Proračunski uporabnik urada Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Naj rečem še nekaj o teh, včasih tako napadenih obiskih komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Poleg ustave, ki govori o Slovencih v zamejstvu in po svetu, sta bili doslej sprejeti dve pomembni resoluciji.  G
     Tu mora slovenski parlament, ta komisija permanentno izboljševati stanje med Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Predlog je začel nastajati že v komisiji za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu, v njenem prejšnjem mandatu.  G
     In zadnji čas je, da se status urada za Slovence v zamejstvu in po svetu uredi, da ne bo čisto zadnje dete v naši državi.  G
     Upamo, da bo naš vstop, naše članstvo v Evropski uniji tudi imelo uspeh in koristi za naše Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Smo pri obravnavi Poročila o delu Komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu od 27. marca 2001 do 31. decembra 2002.  G
     Podprl bom oba amandmaja, zaradi tega, ker sta usmerjena v dejavnost, tisto, kar naj bi Slovenci v zamejstvu in po svetu počeli.  G
     Posredno pa se na Slovence v zamejstvu in po svetu nanašajo tudi vsi drugi sporazumi med Slovenijo in državami, v katerih živijo.  G
     Mimogrede povem, da tudi o Slovencih, ki živijo v zamejstvu in po svetu, ni posebnega zakona, pa ustava v 5. členu govori o tem.   G
     Sedanja vladajoča koalicija je pokazala politično voljo, da se področje Slovencev v zamejstvu in po svetu naposled zakonsko uredi.  G
     Predlagatelj ima s tem zakonom namen sistemsko urediti področje sodelovanja Republike Slovenije s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Prehajamo na proračunskega uporabnika Vlada Republike Slovenije, Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Mislim, če bi kakšen listek prej krožil okoli, bi na njega sam pripisal tudi kakšno ime s strani Slovencev v zamejstvu in po svetu.   G
     In seveda v prejšnjem mandatu je komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu začela delovati šele po pol leta delovanja državnega zbora.  G
     In teh konkretnih rezultatov glede Slovencev v zamejstvu in po svetu v zadnjih 8 letih, tega, kar je kolega Pukšič povedal, je zelo malo.  G
     Kot recimo, odbor za kmetijstvo, ki bi imel marsikaj za povedati, ali komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu in tako dalje.  G
     Državni sekretar za Slovence v zamejstvu in po svetu sploh ne sme sedeti na sejah vlade, očitno ne sme sedeti tudi tukaj v državnem zboru.  G
     Dajmo ta denar na kup, dajmo, sfinancirajmo, pomagajmo pri projektih, ki bodo dobri za nas, predvsem pa za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Gospodarsko sodelovanje je urejeno tako, da se ustanovi posebno posvetovalno telo, razvojno-poslovni svet za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     PREDSEDNIK FRANCE CUKJATI: Hvala gospodu Pelikanu, državnemu sekretarju na uradu vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu.   G
     Zamujena so torej bila mnoga leta, Slovenci v zamejstvu in po svetu pa so upravičeno lahko dobili občutek, kot da niso del tega narodovega telesa.  G
     In moralni in politični dolg je in tudi zaveza slovenski krvi, da ohranjamo dobre stike in da spodbujamo slovenski živelj v zamejstvu in po svetu.   G
     Poglejte, ocenjena realizacija za leto 2006 je za področje urad vlade za Slovence v zamejstvu in po svetu nekaj več kot 2 milijardi in 16 milijonov.  G
     Tako, da potem lahko kar začnemo, da preidemo na, uporabnik, na prvega, amandma, Urad vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Dejstvo, da se je doslej v dobrih desetih letih zamenjalo že 14 državnih sekretarjev za Slovence v zamejstvu in po svetu, je dovolj zgovoren podatek.   G
     Člane imenuje predsednik vlade, svet sodeluje pri oblikovanju, izvajanju politike ter strategije na področju skrbi za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Urad in naša državnozborska komisija pa sta temeljna nosilca sodelovanja med Republiko Slovenijo in Slovenci v zamejstvu in po svetu, o čemer govori 12. člen.  G
     Ena je Urad za Slovence v zamejstvu in po svetu, ki je bil zgolj prenesen iz ministrstva za zunanje zadeve neposredno pod predsednika vlade, druga je pa SVEZ -  G
     Iz pisma, ki smo ga dobili, pa jasno izhaja, da so nekateri problemi tako globoki, da bodo nekatere programe za Slovence v zamejstvu in po svetu začeli ukinjati.  G
     Za ta zakon je bil že skrajni čas in obžalujemo, da doslej ni bilo prave politične volje, da bi odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu uredili že veliko prej.  G
     Ena od nalog in ciljev komisije, ko je bila ustanovljena, in še tudi naslednje: "komisija vzdržuje redne stike s predstavniki Slovencev v zamejstvu in po svetu."  G
     Moram reči, da je v tem mandatu, tudi že prej, komisija pomembno prispevala k zmanjševanju ideoloških in političnih razlik med našimi rojaki v zamejstvu in po svetu.  G
     S predlaganim zakonom želi vlada Republike Slovenije konkretneje predpisati v 5. členu ustave navedeno skrb Republike Slovenije do Slovencev v zamejstvu in po svetu.  G
     Ker ne želi nihče več besede, prehajamo na odločanje o amandmaju številka 1, uporabnik Urad vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu. Glasujemo.  G
     Številni mednarodni sporazumi si prizadevajo okrepiti položaj Slovencev v zamejstvu in po svetu in urejajo njihov položaj ter omogočajo reševanje določenih vprašanj.   G
     Namreč državni sekretar za Slovence v zamejstvu in po svetu je to pogodbo podpisal le dan pred svojo razrešitvijo, tako da vse skupaj meče stvar v neko posebno situacijo.  G
     In menim, da smo pristojni za to in naj nam ne bo nič nerodno, če pozivamo vlado, da naj ohrani avtonomijo in sedanjo pristojnost urada za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Upam, da na področju politike do Slovencev v zamejstvu in po svetu ne na parlamentarni ravni ne na državni ravni ne bomo storili v bodoče koraka nazaj, čeprav ti poskusi so.  G
     Podpreti gre nedvomno rešitev uvedbe ministra brez listnice za Slovence v zamejstvu in po svetu, ali pa rešitev, da sodi urad v ponovno sestavo ministrstva za zunanje zadeve.  G
     Prvi vidik je tisti, ki ga je vlada morala narediti, to je to, da je tak zakon oblikovala, saj s tem izpolnjuje ustavne obveznosti za skrb za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Če bi sprejeli to interpretacijo, potem pomeni, da bomo sprejeli sklep, da naj vlada v proračunu Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu namenja zanje sredstva.  G
     Kajti, brez dobrega sodelovanja z uradom za Slovence v zamejstvu in po svetu mi, komisija ne bi mogla imeti tako dobre in pristne odnose s Slovenci, ki živijo izven Slovenije.   G
     Ena od bistvenih pomanjkljivosti predloga zakona, ki je danes pred nami, je utrjevanje institucionalne vloge vladnega urada za Slovence v zamejstvu in po svetu, kakršno ima danes.  G
     Eden je tisti, ki je zapisan v resoluciji o Slovencih v zamejstvu, ki sem ga prebral prej, da bo vlada, republika skrbela za Slovence v zamejstvu in po svetu prek zunanjega ministrstva.  G
     Vesel sem tudi, da imamo v državnem zboru toliko posluha, da smo ustanovili to komisijo, komisijo za Slovence v zamejstvu in po svetu, in prepričane sem, da bomo s tem tudi nadaljevali.  G
     Poleg prepoznavnosti v svetu pa morajo biti to elementi, ki bodo povezovali ne samo tistih, ki živimo na območju Slovenije, ampak tudi tiste Slovence, ki živijo v zamejstvu in po svetu.  G
     Namreč, če gledam predlog realizacije in pa seveda načrtovana sredstva, potem lahko ugotovim, da recimo na Uradu vlade za Slovence v zamejstvu in po svetu je indeks povečanja skoraj 19%.  G
     To povečanje gre predvsem za delovanje Urada Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, za nove zaposlitve, ne pa za financiranje zamejskih organizacij in izseljenskih društev.  G
     Komisija državnega zbora za sodelovanje s Slovenci v zamejstvu in po svetu je sprejela sklep, s katerim se predlaga, da naj bi ta dva predstavnika v državnem zboru dobila status opazovalcev.   G
     Če nimamo toliko političnega poguma, da bomo v svojem sklepu vendarle pokazali nek pozitiven odnos do Slovencev v zamejstvu in po svetu, potem pa res ne vem, zakaj smo to točko dali na dnevni red.  G
     Zakon je urad za odnose Slovenci v zamejstvu in po svetu, ki deluje v okviru ministrstva za zunanje zadeve, pripravljal v sodelovanju s tako imenovanim SLOMAK-om, Slovenska manjšinska koordinacija.  G
     Urad za Slovence v zamejstvu in po svetu ni taka služba in državni sekretar za Slovence v zamejstvu in po svetu ni taka funkcija, kjer bi bil gospod Pukšič v konfliktu interesov z župansko pozicijo.  G
     Urad za Slovence v zamejstvu in po svetu ni taka služba in državni sekretar za Slovence v zamejstvu in po svetu ni taka funkcija, kjer bi bil gospod Pukšič v konfliktu interesov z župansko pozicijo.  G
     Slovenska ljudska stranka zaradi pomena, ki ga daje področju Slovencev v zamejstvu in po svetu ter zaradi navedenih argumentov, da se področje zakonsko uredi, odločno podpira sprejem predloga zakona.  G
     Po mojem mnenju se vam bo zgodilo nenavadno, da bi sprejeli sklep, s katerim bomo ugotovili, da bo vlada ob pripravi proračuna pripravila tudi proračunske postavke za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Podpreti velja tudi nekatere druge predloga SLOMAK-a, ki so v zvezi z ustanovitvijo sveta za Slovence v zamejstvu in po svetu, kot na primer rešitev, da se lahko taksativno naštejejo pristojnosti sveta.  G
     Namen predlog zakona je med drugim tudi povečati transparentnost in preglednost pri financiranju struktur Slovencev v zamejstvu in po svetu ter s tem učinkovito in optimalno porabo proračunskih sredstev.  G
     Spomnil bi rad na spomenico, ki jo je naš državni zbor sprejel, o Slovencih v zamejstvu in po svetu in tam tudi piše, da bi morali Slovenci po svetu imeti možnost, da se vključuje v službo zunanjih zadev.  G
     Poleg teh dveh resolucij se na Slovence v zamejstvu in po svetu nanašata tudi deklaracija o zunanji politiki, resolucija o strategiji nacionalne varnosti ter resolucija o migracijski politiki Republike Slovenije.   G
     Zavzeta skrb Republike Slovenije do Slovencev v zamejstvu in po svetu se je že doslej potrjevala tudi s sprejemom dveh resolucij državnega zbora, leta 1996 za Slovence v zamejstvu, leta 2001 pa tudi še za Slovence po svetu.   G
     Zaradi takšnega odnosa do Slovencev v zamejstvu in po svetu, ki je bil značilen za preteklo obdobje, pa Slovenija ni uspela izkoristiti tisti človeški in socialni kapital, ki je prisoten med Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Zaradi takšnega odnosa do Slovencev v zamejstvu in po svetu, ki je bil značilen za preteklo obdobje, pa Slovenija ni uspela izkoristiti tisti človeški in socialni kapital, ki je prisoten med Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Kolegice poslanke in kolegi poslanci, to pomeni, da je leta gospodovega 1995 bilo na uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu za sredstva za Slovence v zamejstvu in po svetu eno milijardo 517 milijonov 175 tisoč - leta 1995.  G
     Kolegice poslanke in kolegi poslanci, to pomeni, da je leta gospodovega 1995 bilo na uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu za sredstva za Slovence v zamejstvu in po svetu eno milijardo 517 milijonov 175 tisoč - leta 1995.  G
     Na seji odbora so sodelovali predstavniki predlagatelja zakona, Zakonodajno-pravna služba, Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije, Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu ter Sindikat kmetov Slovenije.  G
     Pri uporabniku Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu predlagam, da se poveča podpora Slovencev v zamejstvu in tujini na proračunski postavki slovenska izseljenska matica za 7 milijonov 203 tisoč tolarjev.  G
     Predlog zakona bo naša poslanska skupina z veseljem podprla, ker meni, da je skrajni čas, da ga lahko obravnavamo in končno sprejmemo kot celovito rešitev odnosov in sodelovanja matične domovine s svojimi rojaki v zamejstvu in po svetu.   G
     Dejstvo je namreč, da je Slovenska izseljenska matica izpolnila vse pogoje, ki jih je dal Urad Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, ko je s sklepom vlade samovoljno zmanjšal sredstva že veljavnega proračuna za leto 2005.  G
     JOŽE AVŠIČ: Ker bo tudi ta sklep očitno dokaj polemičen, naj opozorim samo na to, da ni sporen v tem, da državni zbor poziva in predlaga vladi Republike Slovenije, da zagotovi materialno podlago za potrebe Slovencev v zamejstvu in po svetu.  G
     Zakon o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja, ki s prvo obravnavo danes začenja postopek sprejemanja v državnem zboru, je zakonski akt, ki ureja odnose med slovensko državo in Slovenci, ki živijo v zamejstvu in po svetu.  G
     Tudi tukaj je treba premisliti, kako naj bo ta Svet za Slovence v zamejstvu in po svetu čim bolj učinkovit organ in bo poskušal upoštevati oziroma bo čim bolj upošteval predloge krovnih organizacij manjšin kot tudi drugih organizacij izven meja naše Slovenije.  G
     Pomembna okoliščina, ki govori tudi v prid urada kot upravnega organa v sestavi, je uvedba dveh novih do sedaj neobstoječih formalnopravnih statusov, ki bosta vpeljana ob nastajajočem krovnem zakonu o odnosih Republike Slovenije s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Slovenska ljudska stranka in sam kot predsednik komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu si bom v naslednji fazi zakonodajnega postopka prizadeval za ponovno vključitev tistih rešitev v predlog zakona, ki so se na osnovi izkušenj potrdile kot utemeljene.   G
     Pomembno je, da se je dotaknil pravzaprav vseh področij, tako starejših in invalidov, mladine, potem pa seveda tako gospodarskega kot regionalnega, regionalizma in gospodarstva ter seveda tudi v tem delu davčne politike in tudi področja oziroma poglavja Slovencev v zamejstvu in po svetu.  G
     V uvodnem delu predloga zakona so jasno opredeljeni razlogi za sprejem zakona, pri čemer bi na tem mestu izpostavil, zaradi pomanjkanja pravne osnove predvsem težave organov Republike Slovenije, ki so pristojni za izvajanje nalog na področju sodelovanja s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Glede na namig, da temu ni bilo tako pri izbiri izvajalca revije za Slovence v zamejstvu in po svetu, smo na seji komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu, na 24. seji 29. aprila, ki ji je prisostvovala tudi direktorica Urada za Slovence v zamejstvu in po svetu - sem ji postavil vprašanje.   G
     Glede na namig, da temu ni bilo tako pri izbiri izvajalca revije za Slovence v zamejstvu in po svetu, smo na seji komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu, na 24. seji 29. aprila, ki ji je prisostvovala tudi direktorica Urada za Slovence v zamejstvu in po svetu - sem ji postavil vprašanje.   G
     Glede na namig, da temu ni bilo tako pri izbiri izvajalca revije za Slovence v zamejstvu in po svetu, smo na seji komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu, na 24. seji 29. aprila, ki ji je prisostvovala tudi direktorica Urada za Slovence v zamejstvu in po svetu - sem ji postavil vprašanje.   G
     Sedanji predlog zakona že v svojem prvem delu tudi določa, da bo vlada Republike Slovenije za pomoč pri oblikovanju in izvajanju politike do Slovencev v zamejstvu in po svetu oblikovala posebni stalni posvetovalni telesi, imenovani svet za Slovence v zamejstvu oziroma svet za Slovence po svetu.   G
     Drugi razlog, ki govori v prid temu sklepu, je okoliščina, ki je nastala z obiskom državnega sekretarja za Slovence v zamejstvu in po svetu, gospoda Pukšiča - odmevni obisk v Furlaniji-Julijski krajini, na koncu katerega so bile ocene obeh krovnih organizacij slovenske narodne skupnosti zelo slabe.  G
     Slovenci v zamejstvu in po svetu za Republiko Slovenijo niso pomembni le zaradi patriotskega domoljubnega čuta, ampak lahko ob primernem odnosu do Slovencev v zamejstvu in po svetu, dejansko prispevajo k intenzivnejšemu sodelovanju med državami na različnih področjih, vključno z gospodarskim sodelovanjem.  G
     Slovenci v zamejstvu in po svetu za Republiko Slovenijo niso pomembni le zaradi patriotskega domoljubnega čuta, ampak lahko ob primernem odnosu do Slovencev v zamejstvu in po svetu, dejansko prispevajo k intenzivnejšemu sodelovanju med državami na različnih področjih, vključno z gospodarskim sodelovanjem.  G
     Ob branju pojasnil odgovora vlade na številne sklepe komisije, lahko pozoren bralec ugotovi, da gre večkrat za mogoče ne najbolj dobro informiranje same komisije, kaj pravzaprav zajema delo urada, predvsem urada za Slovence v zamejstvu in po svetu, pa tudi, katere ukrepe sicer vlada sprejema na tem področju.  G
     Moje mnenje je, da če bi vlada v skladu s pristojnostmi, ki jih daje - res novi zakon o upravi ji daje tukaj izrecne pristojnosti - če bi vlada ta urad ukinila, bi dala eno krepko zaušnico - tako sami resoluciji, pa tudi dala bi povsem napačno sporočilo, po mojem osebnem mnenju, Slovencem v zamejstvu in po svetu.  G
     Gospodu Francu Pukšiču z dnem 30.11.2005 preneha funkcija državnega sekretarja Urada vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu in v skladu s prvim odstavkom 14. člena zakona o poslancih z dnem 30.11.2005 ponovno opravlja funkcijo poslanca, zato s tem dnem preneha opravljati funkcijo poslanca gospod Marjan Pojbič.   G
     Tudi prejšnje vlade so poskušale narediti iz teh društev eno vrečo, da bodo lahko potem po svojem okusu to financirali, pa smo se v komisiji za Slovence v zamejstvu in po svetu, ki je edina komisija državnega zbora, ki ni sestavljena glede na rezultat na državnih volitvah, ampak imajo vse parlamentarne stranke enakovredno zastopstvo.  G
     S spremembo tega statusa pa bomo prišli seveda do takšne odločitve, ki se pravzaprav ne bo dala realizirati oziroma naloge, ki jih bodo opravljale, bodo padle kot čisto drugorazredne naloge, z vsebino problematike o slovenstvu v zamejstvu in po svetu pa se ne bo ukvarjal nihče, ampak se bodo ukvarjali samo z administrativnimi zadevami.  G
     Cilji zakona, kot so že mnogi predhodniki pred mano povedali, je predvsem ureditev odnosov Republike Slovenije s Slovenci v zamejstvu in po svetu, utrjevanje narodne zavesti in narodne identitete, pospeševanje medsebojnih stikov ter krepiti sodelovanje na področjih, kot so kultura, vzgoja in izobraževanje, znanost, gospodarstvo, zaposlovanje.  G
     Ko obravnavamo poročilo komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu moram tudi jaz izraziti zadovoljstvo, da je komisija po velikih mukah, po velikih prizadevanjih, tudi po velikem nasprotovanju vladajoče koalicije, ali pa vsaj dela vladajoče koalicije, na začetku bila ustanovljena in da dobro opravlja svoje delo in je tudi dobro vodena.  G
     Povedal sem zato, ker bi rad, da bi ministrstvo za notranje zadeve oziroma urad za Slovence v zamejstvu in po svetu, nikoli ne dovolil, da bi v zamejstvu prenehal izhajati kakšen slovenski časopis, zlasti še, ker to sam vem, ker sem bil nekajkrat na seji odbora za Slovence v zamejstvu in po svetu, ker je bil v ta namen tudi denar proračuna Republike Slovenije.  G
     Povedal sem zato, ker bi rad, da bi ministrstvo za notranje zadeve oziroma urad za Slovence v zamejstvu in po svetu, nikoli ne dovolil, da bi v zamejstvu prenehal izhajati kakšen slovenski časopis, zlasti še, ker to sam vem, ker sem bil nekajkrat na seji odbora za Slovence v zamejstvu in po svetu, ker je bil v ta namen tudi denar proračuna Republike Slovenije.  G
     To je država Slovencev od Soče do pomurskih ravnic, z narodnostnima manjšinama Italijanov in Madžarov, država Slovencev, ki ceni naše rojake v zamejstvu in po svetu, država, ki v Evropo vnaša duh izpovedi velikih mož Slovencev, slovenskega naroda, kot sta Prešeren in Cankar, in drugih, ki so v svojem obdobju smeli le še sanjati o času, ki je danes tukaj pred nami.  G
     Kar zadeva pa naše pravilne orientacije in našega pravilnega odnosa, srčnega odnosa do Slovencev v zamejstvu in po svetu, jaz sem prepričan, da je srčen ta odnos, ker nas je tako malo in nam je vsak Slovenec po svetu zelo drag - dajem eno pobudo, čeprav poslovniško, se opravičujem, ne spada na to mesto, poslanke in poslanci smo, prepričan sem, ugledni ljudje, in lahko tudi veliko denarja 'zrihtamo' v Sloveniji.  G
     Mislim, da pri enem njenem obisku ni gledala na slovenska društva slovenske politične stranke v zamejstvu ali po svetu z nazorskih aspektov, da so člani komisije pri pridelovanju pri obiskih zavestno vtisnili v stran svoje nazorske opredelitve, tudi politične opredelitve, in da so spodbujali Slovence, slovenske rojake v zamejstvu in po svetu, k njihovi enotnosti; čeprav je seveda normalno, da se Slovenci v tujini udejstvujejo v različnih političnih strankah.  G
     Mislim, da je zelo pomembno, da člani komisiji enotno delujejo, da nosijo nek nacionalni ponos med Slovenci v zamejstvu in po svetu, da vlivajo up med naše rojake, da oni tukaj v slovenskem parlamentu, kjer naj bi bilo centralno mesto države Slovenije, kjer naj bi se odigravali centralni dogodki, sprejemali centralni sklepi in najpomembnejši sklepi, da od tod prihajajo poslanice, simbolna sporočila in tudi dejanski obiski Slovencev, če živijo preko morja ali v zamejstvu.   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  217 317 417 517 617 717 817 917 1.017 1.117 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA