nova beseda iz Slovenije

'zamejstvu in po svetu' (717-816)



     Na narodni skupnosti in na Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     To je komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Ne morem mimo segmenta urada za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Predlagatelj je komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Predlagateljica je komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Jaz sem ga sam tudi podpisal kot član za Slovence v zamejstvu in po svetu.   G
     V ta prostor danes so usmerjene oči Slovencev tukaj, v zamejstvu in po svetu.  G
     Smo pri uporabniku Urad Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Smo pri uporabniku Urad Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Potem je bila tukaj v državnem zboru komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Jutri ob 13.00 uri je tudi sklicana seja komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Očitno mu ne gre za Slovence v zamejstvu in po svetu, temveč zgolj za glasove na volitvah.  G
     Urad za Slovence v zamejstvu in po svetu namreč ni bil vključen v usklajevanje predloga proračuna.  G
     Predlog deklaracije je v obravnavo zboru predložila komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Ob tem je še dejal, da bo v prihodnje treba več pozornosti nameniti še Slovencem v zamejstvu in po svetu.   G
     Prvič po dvajsetih letih se je zgodilo, da so bili izpuščeni sto tisoči naših rojakov v zamejstvu in po svetu.  G
     Mislim, da bi moralo to teči v naši soodgovornosti pri skrbi za Slovence v zamejstvu in po svetu močno drugače.  G
     Formalno smo imeli v prejšnjih vladah urad za Slovence v zamejstvu in po svetu na ministrstvu za zunanje zadeve.  G
     Ni nam tuje, da so se Slovenci v zamejstvu in po svetu ločevali zaradi različnih pogledov in političnih usmeritev.   G
     Zato, ker sem član komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu in zato, ker sem član komisije za narodni skupnosti.  G
     PREDSEDNIK JANEZ PODOBNIK: Hvala mag. Schiffrerju, predsedniku komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu.   G
     Kot veste, naj bi zakon v parlamentarno proceduro vložili vsi člani komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Ker je bilo omenjeno, da smo predstavniki komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu podpisani pod ta predlog zakona - to ni res.  G
     Ta zakon je nastajal v komisiji za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu, potem ko je bila komisija ustanovljena marca leta 2001.  G
     Sledi uporabnik, urad Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, podprogram "podpora Slovencem v zamejstvu in v tujini".   G
     Gospa direktorica Jadranka Šturm Kocjan, direktorica urada Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu želi besedo. Prosim.   G
     Številni državni sekretarji, direktorji ali pa direktorice uradov za Slovence v zamejstvu in po svetu so dobivali mastne plače v tem času.  G
     Komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu bo vprašanje uresničevanja resolucije ponovno obravnavala v začetku meseca marca 2000.  G
     Jaz se bom nekoliko osredotočil na tisti del, katerega sem tudi v tem mandatu pokrival kot predsednik komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu.   G
     S tem pa bi rešil dva porabnika, in sicer Slovence v zamejstvu in po svetu in narodnostni skupnosti, če bi vsakemu od teh porabnikov dal 100 milijonov.  G
     Zakon s preglasovanjem sprejeti ali zavrniti ne bi bilo dobro in nikomur ne bi koristilo, še najmanj bi to koristilo Slovencem v zamejstvu in po svetu.  G
     Prehajamo na proračunskega uporabnika, Urad Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, podprogram Podpora Slovencem v zamejstvu in tujini.  G
     Na drugi strani pa je bila ustanovljena v prejšnjem mandatu komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu in po precejšnjem obotavljanju tudi v sedanjem mandatu.  G
     Prehajamo na predlog odloka o spremembi odloka o sestavi in izvolitvi komisije državnega zbora Republike Slovenije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Ker, ne vem, lahko bi bilo to vsaj toliko medijsko pokrito, kot je odbor za infrastrukturo, ali pa vsaj toliko, kot je komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu. Ne.   G
     Lansko leto je bil prvič v Republiki Sloveniji prek urada za Slovence v zamejstvu in po svetu izveden razpis - razdelitev sredstev na osnovi razpisa, in to je bilo dobro.  G
     Žal je komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu ugotovila, da zamejci v veliki večini tega programa ne gledajo zaradi zanje previsokih instalacijskih stroškov.  G
     Menila je, da ta postavka ne sodi na urad za Slovence v zamejstvu in po svetu, saj gre za humanitarno pomoč, ki naj bi jo v okviru Rdečega križa ali Karitasa uveljavljali.   G
     Glede na dogodke v zadnjih tednih se ne morem otresti občutka, da želijo nekateri za doseganje političnih ciljev uporabiti tudi Slovence, ki živijo v zamejstvu in po svetu.  G
     Glede na dogodke v zadnjih tednih se ne morem otresti občutka, da želijo nekateri za doseganje političnih ciljev uporabljati tudi Slovence, ki živijo v zamejstvu in po svetu.  G
     Komisija je ugotovila, da se prvotni predlog urada za Slovence v zamejstvu in po svetu bistveno razlikuje od sedanjega predloga proračuna, saj niso bile upoštevane realne potrebe.  G
     In seveda, komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu ni premaknila te stvari nikamor, čeprav bi ravno od te komisije bilo pričakovati, da bo začela delo v nekem zakonskem okviru.  G
     Po mnenju komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu je predlog deklaracije skupaj s predlaganimi spreminjevalnimi in dopolnilni predlogi primeren, da ga sprejme državni zbor.  G
     Izvajanje nalog, ki jih določa resolucija in se nanašajo na področje sodelovanja s Slovenci v zamejstvu in po svetu, je v tem trenutku zaradi pomanjkanja ustrezne pravne podlage oteženo.  G
     Tak način dela smo imeli skoraj 8 let tudi v naši komisiji, katere član sem bil dva mandata, ko smo obravnavali problematiko Slovencev v zamejstvu in po svetu ter spoštovali državniški princip.  G
     Še takrat, ko je bila poslanka, je bilo v resoluciji zapisano, ko je ona vodila, da bo vlada uresničevala odnose do Slovencev v zamejstvu in po svetu preko ministrstva, preko ministra brez listnice.  G
     Prehajamo na razpravo in odločanje o dveh amandmajih k podprogramu "podpora Slovencev v zamejstvu in tujini" pri proračunskem uporabniku urad Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu je na seji ugotovila, da se položaj slovenske manjšine v Italiji zaradi zapletov pri sprejemanju globalnega zaščitnega zakona še nadalje poslabšuje.   G
     Pravnega akta, ki bi urejal odnose med slovensko državo in Slovenci v zamejstvu in po svetu in urejal pravice ter ugodnosti Slovencev brez slovenskega državljanstva, Republika Slovenija pa še vedno nima.  G
     Včeraj pri splošnem delu razprave oziroma pri tistem drugem delu razprave sem spregovoril konkretno o številkah, ki so za ta namen za Slovence v zamejstvu in po svetu namenjena od leta 1994 do leta 2002.   G
     Prehajamo na odločanje o amandmaju komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu, k podprogramu "podpora Slovencem v zamejstvu in tujini", pri uporabniku Urad RS za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Prehajamo na odločanje o amandmaju komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu, k podprogramu "podpora Slovencem v zamejstvu in tujini", pri uporabniku Urad RS za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Komisija za odnose Slovencev v zamejstvu in po svetu je na svoji 34. seji 28. oktobra 1999 ponovno obravnavala uresničevanje četrtega poglavja 2. člena resolucije "Krepitev ekonomske moči avtohtonih manjšin".  G
     V razpravo dajem pri uporabniku Urad Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu amandma poslanske skupine Socialdemokratske stranke Slovenije k podprogramu "podpora Slovencem v zamejstvu in v tujini".  G
     Poleg tega zakon predvideva reorganizacijo urada za Slovence v zamejstvu in po svetu, razširitev pristojnosti, kadrovske spremembe kot tudi nekatere druge institucionalne spremembe in, kot rečeno, ni finančno dodelan.  G
     In tretji segment je zagotavljanje sredstev za tisto, kar smo v nekaterih resolucijah zapisali, da je prioritetna zunanjepolitična opredelitev in prioriteta v zunanji politiki skrb za Slovenstvo v zamejstvu in po svetu.  G
     Zdaj bi se sicer v tem trenutku moral oglasiti predsednik komisije za Slovence po svetu, v zamejstvu in po svetu, kajti vse je bilo naprej dogovorjeno, da se do 17.00 ure vrnemo nazaj, ker je izredno zasedanje parlamenta.  G
     Sem član komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu in sem vse skozi aktivno sodeloval v komisiji, kjer smo razne odločbe in tudi razne podzakonske akte, resolucije itn. sprejemali s konsenzom in brez preglasovanja do nedavnega.  G
     Poslanec vladne stranke, ki je podpredsednik komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu, je namreč poslal nek dopis, kjer je hote ali pa nehote povedal bistvo: ne gre toliko za vsebino zakona, ampak gre za predlagateljstvo.  G
     Na svoji 13. seji 5. maja 2004 so ta predlog obravnavali in zapisali tako: 'V razpravi so bili člani mnenja, da je omenjeni zakon potreben, saj je podlaga za večje in trdnejše povezovanje Slovencev v zamejstvu in po svetu s Slovenijo.'  G
     Ugotovila je, da se ta določila ne izvršujejo ter da medresorska komisija za gospodarsko sodelovanje z avtohtonimi manjšinami kljub prizadevanju urada za Slovence v zamejstvu in po svetu ne deluje v skladu s pričakovanji in potrebami.   G
     Zato bi podprl pravzaprav predlog, ki ga je dal gospod Bevk, da se sestaneta odbor za mednarodne odnose in komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu in se tam najde soglasje o taki izjavi, ki naj bi jo državni zbor z aklamacijo sprejel.   G
     Zato si resnično moramo vzeti čas in pritegniti k oblikovanju tega tudi Slovence v zamejstvu in po svetu in pripraviti predlog, za katerim bodo ob vložitvi v proceduro stali, ne le vlada, ampak vse poslanske skupine, oba poslanca narodnosti.  G
     Lansko leto, 19. decembra, je urad za Slovence v zamejstvu in po svetu pripravil pravilnik o dodeljevanju sredstev, pa je zakonodajna služba vlade Republike Slovenije ta pravilnik zavrnila, iz enega samega razloga: ker na tem področju ni zakona.  G
     Komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu je na svoji 27. seji v petek, 19. marca 1999, obravnavala problematiko v zvezi s sprejemanjem globalnega zaščitnega zakona za slovensko manjšino v Italiji ter s tem povezanim položajem manjšine.  G
     Da je bilo veliko političnih razlogov, da ste v tem mandatu treh in pol let te komisije zamenjali štiri sekretarje na Uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu, od gospe Tovornikove, gospoda Špacapana, gospoda Simonitija in danes gospe Jadranke Šturm.  G
     Zakaj je razvodenela besedilo predloga deklaracije v zvezi s položajem slovenske manjšine v Italiji ter z uveljavljanjem njene zaščite, ki ga je komisija državnega zbora za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu v petek 19.3.1999 soglasno sprejela?   G
     Razpravljali smo o 51-ih vloženih amandmajih, kvalificiranih predlagateljev, se pravi poslancev poslanskih skupin, komisije za odnose Slovencev v zamejstvu in po svetu ter odbora za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, kot zainteresiranih delovnih teles.   G
     Pri obravnavi je upošteval mnenje sekretariata za zakonodajo in pravne zadeve, komisije za evropske zadeve, komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu in mnenje komisije državnega sveta za mednarodne odnose in evropske zadeve, ki so imeli vrsto pripomb.   G
     Zato je komisija na svoji seji predlagala, da Vlada Republike Slovenije pri pripravi dopolnitev predloga proračuna za leti 2002 in 2003 zagotovi ustrezna sredstva za uresničevanje ustavnih obveznosti do Slovencev v zamejstvu in po svetu za leto 2002 in za leto 2003.   G
     Tudi nastajanje tega zakona je bilo v skladu s tem dogovorom, saj mu je dal zeleno luč minister za zunanje zadeve dr. Dimitrij Rupel, ki je tudi na uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu pooblastil državnega sekretarja in seveda sodelavce, da pri zakonu sodelujejo.  G
     Če hočemo, da bo poziv uspešen, mora biti tudi ustrezno oblikovan, zato podpiram spremembe prvotnega besedila, ki jih je oblikovala komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu, ker so diplomatsko bistveno bolj spretni in ker bodo, po mojem mnenju, tudi dosegli cilj.   G
     Po drugi strani pa seveda, ker smo zapisali, da je slovenstvo v zamejstvu in po svetu ena od prioritetnih nalog zunanje politike, upam, da poslanci in poslanke ne bodo nasprotovali temu amandmaju ali pa ga gledali z očmi, kot nekateri radi rečejo, to je metanje denarja čez mejo.  G
     Drugi del, o katerem sem želel govoriti, je delež k predlogu proračuna za leti 2002 in 2003, za tisto, kar smo sprejeli oziroma kar je deklarirano v Republiki Sloveniji kot prioriteta, to je skrb za slovenstvo, za slovenske manjšine in seveda za Slovence v zamejstvu in po svetu.  G
     Do pred kratkim sem poskušal verjeti, da je namen priprave tega zakona v komisiji, ki ureja položaj Slovencev v zamejstvu in po svetu, dobronameren in da je resnično želja doseči konsenzualen vsebinski predlog, ki bi ga državni zbor, tako kot se za tako vprašanje spodobi, sprejel.  G
     Komisija terja od urada za Slovence v zamejstvu in po svetu, da ji za nadaljnjo obravnavo predloga proračuna predstavi načrt podrobnejše delitve finančnih sredstev, kolikor postavke 1801 - ustanovne obveznosti, konto 5234 - ustanovne obveznosti in tako dalje, za podporo Slovencem po svetu.   G
     Četrti razlog za sprejetje tega zakona je tudi, zakonodajalec želi s sprejetjem krovnega zakona o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja zagotoviti tudi jasno in čvrsto pravno podlago za sodelovanje s Slovenci v zamejstvu in po svetu ter za financiranje njihovih struktur in dejavnosti.   G
     Bila je narejena napaka in ni bil upoštevan dogovor, ki je bil sprejet med temi tremi civilnimi organizacijami pred nekaj leti in smo se ga držali oziroma so se ga držali, urad za Slovence v zamejstvu in po svetu je podprl, dobro, in tako dalje, zdaj pa kar nenadoma pride do tega, da ga vlada ne podpira.  G
     Istočasno je komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu ugotovila, da v predlogih proračuna za 2002 in 2003 žal ni predvidenih sredstev za izvajanje zakona o zagotavljanju vidnosti in slišnosti programov RTV Slovenije ter lokalnih nekomercialnih programov na območjih, kjer živi slovenska narodna manjšina.  G
     Poglejte, v glavnem čez celo gradivo smo šli skozi, ni problema, da se te stvari vnesejo, gre za to, ali bo seveda z obstoječega zakona odraz nacionalnega ponosa, odraz nacionalnega konsenza o Slovencih v zamejstvu in po svetu in ali jim bomo tokrat - oziroma, ali bomo tokrat prišli prek dnevne in strankarske politike.   G
     Komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu zahteva, da Vlada Republike Slovenije v nadaljnjem postopku obravnave predloga proračuna upošteva povprečni indeks rasti proračunske porabe za leto 2000 in za toliko poveča skupno vsoto pri proračunskem porabniku 1812, to je urad za Slovence v zamejstvu in po svetu.   G
     Komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu zahteva, da Vlada Republike Slovenije v nadaljnjem postopku obravnave predloga proračuna upošteva povprečni indeks rasti proračunske porabe za leto 2000 in za toliko poveča skupno vsoto pri proračunskem porabniku 1812, to je urad za Slovence v zamejstvu in po svetu.   G
     V tem posebnem delu, tudi komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu je opozorila ministrstvo za zunanje zadeve, ker se ne strinjamo in ni sprejemljivo, da je 40 milijonov tolarjev bilo odvzeto uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu prav za izobraževanje, za to, da se ohranja slovenski jezik v zamejstvu in po svetu.   G
     V tem posebnem delu, tudi komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu je opozorila ministrstvo za zunanje zadeve, ker se ne strinjamo in ni sprejemljivo, da je 40 milijonov tolarjev bilo odvzeto uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu prav za izobraževanje, za to, da se ohranja slovenski jezik v zamejstvu in po svetu.   G
     V tem posebnem delu, tudi komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu je opozorila ministrstvo za zunanje zadeve, ker se ne strinjamo in ni sprejemljivo, da je 40 milijonov tolarjev bilo odvzeto uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu prav za izobraževanje, za to, da se ohranja slovenski jezik v zamejstvu in po svetu.   G
     Zakon o odnosih Republike Slovenije s Slovenci v zamejstvu in po svetu in izven njenih meja je krovni zakon, ki na celovit način ureja večino področij, ki zadevajo Slovence v zamejstvu in po svetu in jih področja zakonodaje ne urejajo, oziroma dopolnjuje tista področja, ki jih obstoječa področna zakonodaja ureja samo delno.  G
     Zakon o odnosih Republike Slovenije s Slovenci v zamejstvu in po svetu in izven njenih meja je krovni zakon, ki na celovit način ureja večino področij, ki zadevajo Slovence v zamejstvu in po svetu in jih področja zakonodaje ne urejajo, oziroma dopolnjuje tista področja, ki jih obstoječa področna zakonodaja ureja samo delno.  G
     Potem, ko smo na komisiji za Slovence v zamejstvu in po svetu sprejeli soglasno to deklaracijo, in potem, ko smo jo na začetku te seje danes teden uspeli uvrstiti kot 52.b točko dnevnega reda, je bilo rečeno, da bomo to točko opravili v petek, 26. V redu, pa čeprav bi morali imeti posluh za takšne stvari in to takoj opraviti.  G
     To je pravzaprav cela 'ozonska luknja'; kajti to ministrstvo ima pod seboj tudi urad za Slovence v zamejstvu in po svetu, kot da bi bil ta urad del tega ministrstva, sicer je bolj 'švoh' del - če smem tako reči -, ampak kdo bi mislil, da ko govorimo o odgovornosti in časti, da bi vsa ta stvar prišla v fokus in bi bilo tudi kaj rečeno o tem.  G
     Ob tej razpravi je treba omeniti delovno gradivo, ki ga je pripravil center ministrstva za zunanje zadeve, z naslovom Pregled zakonodaje v Republiki Sloveniji, ki se nanaša na Slovence v zamejstvu in po svetu, to je na državljane Republike Slovenije s stalnim ali začasnim prebivališčem v tujini ter na Slovence brez slovenskega državljanstva.   G
     Po nekaterih zadnjih javnih predstavitvah civilnih društev in tudi prejšnji teden komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu je postalo vedno bolj jasno, da ljudje čutijo potrebo po sistematičnem pregledovanju naših možnosti in nevarnosti za enoten slovenski kulturni, gospodarski in drug prostor, ki bo nastal po našem vstopu v Evropsko unijo.  G
     Čeprav sem že včeraj slišal državnega sekretarja, tu imam magnetogram, ki je rekel na seji komisije za Slovence v zamejstvu in po svetu dobesedno tako: "Predlagam, da se ob tej 1. točki doda v preambulo ali v sami točki tudi ugotovitev, da je doslej italijanska vlada delovala konstruktivno v prizadevanju po sprejemu globalnega zaščitnega zakona."  G
     Slovenija je pred številnimi zahtevnimi nalogami in predvsem odločitvami; če omenim vsaj nekatere: vstop v Evropsko unijo in zvezo Nato in pri tem ohranitev čim več naše nacionalne identitete, vključitev v informacijsko družbo, zaustavitev negativnih demografskih trendov, ohranitev poseljenosti slovenskega podeželja, okrepitev stikov Slovenci v zamejstvu in po svetu.  G
     Prepričan sem, da bi se s temeljito analizo posameznih postavk lahko našle "rezerve" - čeprav bo nekdo rekel, da je tudi to tisti stari socialistični izraz, ampak ne vem, kaj naj uporabim drugega - s katerimi bi lahko proračunsko pomagali tistim, do katerih imamo nenazadnje tudi zakonske obveznosti, to je do narodnostnih manjšin in naših rojakov v zamejstvu in po svetu.   G
     Podpiramo pa tudi na komisiji za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu sprejete dopolnilne predloge, ki deklaracijo okvirjajo v tako vsebino, ki ne bi smela biti sporna za najširši del organizacij zamejstva, pristojnim za sprejem zaščitnega zakona pa sporočila, da si želimo čimprejšnjega sprejema zakona o vsebini, ki bo ščitil interese najširšega dela Slovencev v Italiji.   G
     Ker v primeru te deklaracije ne gre samo za vprašanje naše manjšine v Italiji, temveč tudi za zelo občutljivo vprašanje na področju bilateralnih odnosov, predlagam, da se o vprašanju predloga deklaracije v zvezi s položajem slovenske manjšine v Italiji ter z uveljavljanjem njene zaščite sestaneta na skupnem zasedanju tako komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu kot tudi odbor za mednarodne odnose.   G
     Na drugi strani pa tistim, ki so več ali manj zapostavljeni že leta zapored - kolega Schiffrer, poslušaj me, oprosti, ampak zaradi tega, ker želim nekaj povedati tudi v dobro Slovencev, naših rojakov v zamejstvu in po svetu, jaz upam, da me razumeš, da sem bolj to rekel malo v prispodobi - ne damo niti toliko, kot je predvidena proračunska rast ali vsaj toliko, da bi bil znesek ob upoštevanju inflacije enak tistemu letu poprej.   G
     Komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu je po daljši razpravi, pri kateri so bili prisotni predstavniki urada in ministrstva za kulturo ter ministrstva za šolstvo, opozorila vlado Republike Slovenije, da se delež proračuna v skladu z ustavnimi obveznostmi, namenjen Slovencem v zamejstvu in po svetu, iz leta v leto zmanjšuje in s tem seveda resno ogroža obstoj in razvoj slovenskih manjšin v sosednjih državah in drugih slovenskih skupnostih.   G
     Komisija za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu je po daljši razpravi, pri kateri so bili prisotni predstavniki urada in ministrstva za kulturo ter ministrstva za šolstvo, opozorila vlado Republike Slovenije, da se delež proračuna v skladu z ustavnimi obveznostmi, namenjen Slovencem v zamejstvu in po svetu, iz leta v leto zmanjšuje in s tem seveda resno ogroža obstoj in razvoj slovenskih manjšin v sosednjih državah in drugih slovenskih skupnostih.   G
     To je bilo tisti dan, ko ste vi zbežali - ker moram tudi to povedati, spoštovana gospoda, mi smo bili s komisijo za Slovence v zamejstvu in po svetu v Benečiji - potem so gospoda, ki so hoteli podpreti zakon o Sovi, odpeketali s kombijem - jaz sem prišel tja z mojim avtom - po gospoda Schiffrerja in njegovo spremstvo je pa prišel drug avto iz Ljubljane in potem so prišli sem in potem se je zgodilo to, kar sem pa slišal, kar so mi povedali - in če bi bil direkten prenos, bi Slovenci videli ta škandal - ko je bilo glasovanje neveljavno, ko je prišel ravno ta zadnji imenovani Žnidaršič, ki je pokopal tudi moj amandma, ko je prišel sem, in potem se je ponovilo glasovanje.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  217 317 417 517 617 717 817 917 1.017 1.117 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA