nova beseda iz Slovenije

'zakona o gospodarskih družbah' (762-861)



     Glavnina sprememb povzema rešitve iz Zakona o gospodarskih družbah.  G
     ponavljati določbe zakona o gospodarskih družbah, ki bistveno širše   G
     upošteva spremenjene določbe novele zakona o gospodarskih družbah, ki   G
     računovodskih standardov z novelo zakona o gospodarskih družbah potrebna   G
     Uvodna predstavitev Predloga zakona o gospodarskih družbah je moja naloga.   G
     tudi spremembe glede na določbe zakona o gospodarskih družbah, ki poslovnemu   G
     tisto, kar je glede na splošne določbe zakona o gospodarskih družbah potrebno   G
     zakona o gospodarskih družbah, ki - se opravičujem! - na gospodarskem sodišču   G
     od zakona o gospodarskih družbah, od zakona o prekrških, pa zakona, ki urejuje   G
     zakonov, od zakona o gospodarskih družbah do zakona o pomoči družbam v težavah,   G
     noveli zakona o gospodarskih družbah, ki poslovnemu registru dodaja povsem novo   G
     Urejanje prejemkov članov uprave določa 270. člen Zakona o gospodarskih družbah.  G
     je, da je določbe 241. člena zakona o gospodarskih družbah, ki govorijo pravzaprav   G
     Ali veste, kaj pomeni zaposlitev na podlagi zakona o gospodarskih družbah za babice?  G
     mednarodnoračunovodskih standardov z novelo zakona o gospodarskih družbah to preprosto   G
     Nadzorni svet ima lahko v okviru zakona o gospodarskih družbah tudi svoje strokovne organe.  G
     Nadaljujemo s prekinjeno 14. točko dnevnega reda - predlog zakona o gospodarskih družbah.  G
     Spoštuje dogovor, ki je potem seveda tudi apliciran v tem 703. členu zakona o gospodarskih družbah.  G
     Slednje predstavlja celo širitev pravic delavcev v primerjavi z rešitvijo Zakona o gospodarskih družbah.   G
     Skratka, Socialni demokrati Predlogu sprememb in dopolnitev Zakona o gospodarskih družbah ne bomo nasprotovali.  G
     Gre za vloge, ki bi zaradi navzkrižja interesov po splošnih določbah zakona o gospodarskih družbah morale biti ločene.   G
     Poglavitne rešitve tega zakona posegajo v določbe zakona o gospodarskih družbah, ki urejajo skupščine gospodarskih družb.  G
     Poglavitni cilj novele Zakona o gospodarskih družbah je sicer dopolnitev oziroma krepitev načela enake obravnave delničarjev.  G
     Novela predloga zakona o gospodarskih družbah po mnenju predlagatelja, torej Vlade Republike Slovenije, pomeni manjše spremembe.   G
     Torej, spoštovani, hvala lepa za to možnost, da predstavim stališče poslanske skupine glede te novele zakona o gospodarskih družbah.   G
     Prehajamo na 15. TOČKO SPREJETEGA DNEVNEGA REDA - OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O GOSPODARSKIH DRUŽBAH.  G
     V Poslanski skupini Nove Slovenije bomo predlog novele o prevzemih podprli iz istega razloga kot novelo zakona o gospodarskih družbah.  G
     Iz diskusije in argumentov na odboru je sledilo, da je ta limit 20, ali je to na podlagi Zakona o gospodarskih družbah ali kako drugače.  G
     Prej sem komentiral, da je v 9. členu zapisano, da bo registrirana lahko na podlagi zakona o gospodarskih družbah ta dejavnost in varovanje.  G
     Prehajamo na 7. TOČKO DNEVNEGA REDA, to je na PRVO OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O GOSPODARSKIH DRUŽBAH V OKVIRU REDNEGA POSTOPKA.  G
     Spraševali smo, zakaj jo potrebujemo in financiramo iz državnega proračuna, če na drugi strani za zdravilsko dejavnost veljajo določbe Zakona o gospodarskih družbah.  G
     Nadaljujemo s prekinjeno 15. točko dnevnega reda - to je z obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o gospodarskih družbah po skrajšanem postopku.  G
     Iz tega razloga Vzajemna ni bila ustanovljena po določilih Zakona o zavarovalništvu, niti po določbah Zakona o gospodarskih družbah, temveč po povsem posebnem zakonu.   G
     Obravnavani Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o gospodarskih družbah, ZGD1-B, izpolnjuje navedene cilje, zato ga bomo v Slovenski demokratski stranki podprli.   G
     V razpravi je bilo poudarjeno, naj Vlada prouči in upošteva pripombe in opozorila Vseslovenskega združenja malih delničarjev pri naslednji novelo zakona o gospodarskih družbah.  G
     Glede na to, da vidim, da ni nobene pripombe glede delovanja naprav, nadaljujemo s prekinjeno 14. točko dnevnega reda - tretja obravnava predloga zakona o gospodarskih družbah.  G
     Po moji oceni je zelo pomembna sprememba zakona o gospodarskih družbah, ki omogoča enostavnejše preoblikovanje samostojnega podjetnika v družbo z omejeno odgovornostjo, in podobno.   G
     Po drugi strani predlagani zakon v 2. členu ureja sklic skupščine v nasprotju s splošno določbo prvega odstavka 54. člena, ki določa smiselno uporabo določb zakona o gospodarskih družbah.  G
     Besedo dajem mag. Darji Radič, državni sekretarki v Ministrstvu za gospodarstvo za predstavitev stališč Vlade k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o gospodarskih družbah.   G
     V tehnične podrobnosti se v tej predstavitvi ne bomo spuščali, ker tudi na odboru ni bilo večjih pomislekov ali težav s sprejemanjem te spremembe in dopolnitve zakona o gospodarskih družbah.  G
     Zakon je skušal povzeti ureditev iz Zakona o gospodarskih družbah 1, ko lahko družba preneha po skrajšanem postopku brez postopka likvidacije, če vsi družbeniki predlagajo sodišču tak izbris.  G
     Prenos poslovno nepotrebnega premoženja pa itak omogočata 21. člen Zakona o skladnem regionalnem razvoju in tudi 418. člen Zakona o gospodarskih družbah, in mislim, da je to treba spoštovati.  G
     Kot prvo se postavlja vprašanje, zakaj jo potrebujemo in posledično financiramo iz državnega proračuna, če na drugi strani za zdravilsko dejavnost veljajo določbe zakona o gospodarskih družbah.   G
     Namen novele zakona o gospodarskih družbah je predvsem implementacija evropske zakonodaje oziroma implementacija štirih direktiv, ki jih moramo implementirati do vključno septembra letošnjega leta.  G
     Pred nami je obravnava Predloga zakona o sodelovanju delavcev v enotirnem sistemu upravljanja, kar je bilo do sedaj urejeno v prehodnih določbah Zakona o gospodarskih družbah oziroma v njegovem 703. členu.  G
     Pred nami je obravnava Predloga zakona o sodelovanju delavcev v enotirnem sistemu upravljanja, kar je bilo do sedaj urejeno v prehodnih določbah Zakona o gospodarskih družbah oziroma v njegovem 703. členu.   G
     To pomeni, da bodo morali delavci kot upniki, ko bodo po določbah zakona o gospodarskih družbah uveljavljali spregled pravne obveznosti v sodnem postopku in dokazati, da so družbeniki zlorabili pravno osebo.  G
     Kar se tiče tako imenovanega zasebnega interesa, ga imamo prav tako opredeljenega v Zakonu o gospodarskih družbah, kjer je eno osnovnih vodil Zakona o gospodarskih družbah kapitalske družbe ustvarjanje dobička.  G
     Res je, da je bila druga obravnava predloga zakona v maju 2006 in da je od takrat minilo skoraj leto dni, vendar je bil za pripravo predloga zakona potreben čas, namreč zaradi spremembe Zakona o gospodarskih družbah.  G
     Namreč, razlog za sprejetje zakona je v tej medsebojni povezanosti materij Zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju in pa Zakona o gospodarskih družbah predvsem na poglavju o sodelovanju delavcev v organih družbe.  G
     Tretji argument, ki podpira našo odločitev o podpori ali nepodpori tega zakona, pa je Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih družbah, ki ga je Vlada vložila v zakonodajno proceduro 20. marca letos.   G
     In dovolite, bom prebral kakšni so ti minimalni standardi za osebo, fizično osebo, ki bo na podlagi Zakona o gospodarskih družbah izvajala dejavnost, piše: "Zakon o gospodarskih družbah ureja dejavnost varuha predšolskih otrok."  G
     Ostale določbe navedene direktive, ki urejajo korporacijsko pravno vprašanje čezmejnih združitev in olajšujejo postopke takih združitev, so bile pa že v naš pravni red prenesene s sprejetjem novele zakona o gospodarskih družbah.  G
     Od vas sem pričakoval, da boste v odgovoru rekli, da na podlagi prevzemne zakonodaje, Zakona o gospodarskih družbah, o preprečevanju in omejevanju konkurence in nenazadnje Zakona o prevzemih boste zaščitili to slovensko podjetje.  G
     To mislim, da je prednost in neka novost, bom rekel, tega Zakona o gospodarskih družbah, ki po moji oceni in po mojem poznavanju je precej izboljšan, precej boljši in daje določene možnosti, ki jih prej niso bile v tem zakonu dane.  G
     Vlada je Državnemu zboru v obravnavo posredovala predlog novele Zakona o gospodarskih družbah, s katerim se v slovenski pravni red prenaša Direktiva Evropske unije o uveljavljanju določenih pravic delničarjev družb, ki kotirajo na borzi.   G
     Lahko, da bi si sicer marsikdo želel, da bi morala biti vzajemna zavarovalnica slediti določenim točkam zakona o gospodarskih družbah, še posebej tistih, ki omogočajo takšno in drugačno privatizacijo in izplačevanje dobičkov in tako naprej.  G
     In ta bistven problem, ki obstoja v zakonu, sedaj Vlada - želi prenesti iz prehodnih določb Zakona o gospodarskih družbah v Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju, ne da bi za to obstojale dejanske potrebe.  G
     Ampak rad bi se mogoče postavil v bran ministru Vizjak; minister Vizjak je bil tudi sam pobudnik tako zakona o gospodarskih družbah kot tudi obrtnega zakona in ravno zaradi te specifike obrtnikov je ostala članarina v tem trenutku še obvezna naprej.  G
     V povezavi z ureditvijo sodelovanje delavcev v organih družbe z enotirnim sistemom upravljanja predlagane spremembe sledijo sprejetim rešitvam iz 703. člena Zakona o gospodarskih družbah in jih v določeni meri, kjer je sprejemljivo, tudi nadgrajujejo.  G
     Brez kakršnekoli kontrole, niti se ne bo kontroliralo kakšni vzgojni koncepti se bodo upoštevali pri varstvu otrok, enega, dveh, treh, štirih, petih ali šestih otrok, ki jih bo lahko varovala ena oseba, fizična oseba, na podlagi Zakona o gospodarskih družbah.   G
     Vlada, ki v celoti zavrača predloge pobudnika ustavne presoje tega člena Zakona o gospodarskih družbah, je mnenja, da je primerno in potrebno prenesti problematiko sodelovanja delavcev pri upravljanju v ta zakon in s tem razbremeniti Zakon o gospodarskih družbah.  G
     Pripravljamo tudi zdaj Zakon o zdravniški službi, ker tukaj prihaja tudi zaradi stare zakonodaje, možnosti Zakona o zobozdravstveni dejavnosti in Zakona o gospodarskih družbah, do takšnih možnosti, ki gotovo niso dobre za celovit sistem mreže oziroma javnega zdravstva.  G
     Pripravljamo tudi zdaj Zakon o zdravniški službi, ker tukaj prihaja tudi zaradi stare zakonodaje, možnosti Zakona o zobozdravstveni dejavnosti in Zakona o gospodarskih družbah, do takšnih možnosti, ki gotovo niso dobre za celovit sistem mreže oziroma javnega zdravstva.  G
     Primerna denarna odpravnina je v skladu z določbami ZGD, se pravi Zakona o gospodarskih družbah, in jo bodo družbe, naslednice PID v primeru izstopa oziroma izključitve z organiziranega trga ter ob morebitnih statusnih preoblikovanjih dolžne izplačati malim delničarjem.   G
     Če bi poprej imeli tovrstne spremembe zakona o gospodarskih družbah že vnešene, bi morebiti bilo celo kaj manj vznemirjanja danes, kaj manj zlorab in kaj manj političnega obtoževanja med različnimi političnimi strankami, ki niso nujno zgolj na relaciji opozicija-koalicija.   G
     Kajti dejstvo je, da je s tem, ko imamo dvoživke v omenjenem sistemu - torej danes uzakonjate dvoživko, namesto da bi dali striktno prepoved podvajanja, da eno podjetje lahko opravlja svoje storitve na podlagi zakona o gospodarskih družbah oziroma krovnega zakona o javnih podjetjih.   G
     Predlagana novela torej določa, da morajo vse osebe javnega in civilnega prava na zahtevo agencije nemudoma posredovati vse dokumente in podatke, ki jih le-ta potrebuje za svoje delo, vključno s podatki, ki so v skladu z 39. členom Zakona o gospodarskih družbah določeni kot poslovna skrivnost.  G
     Cilj Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o gospodarskih družbah, ZGD1-B, je uskladitev slovenskega pravnega reda z direktivami Evropske unije, ki so bile sprejete v letih 2006 in 2007 in so spremenile direktive s področja prava družb, predvsem na bilančno-računovodskem področju.  G
     Možne so neke spremembe v skladu s temi vašimi odločitvami, vendar v konceptu, kakršen je zakon skupaj s to novelo, bi lahko koristno pomagal preiti preko tistih dvomov, ki so se pojavili po spremembah zakona o gospodarskih družbah, ki je uvedel enotirni sistem upravljanja tudi v gospodarske družbe.  G
     Ta predlog zakona je tako, kakor so že prej moji kolegi povedali, preuranjen in da ne govorim o tem tudi nekorektno, enostavno preslišano ali pa pozabljeno, kaj je bilo dogovorjeno ob sprejemanju sprememb Zakona o gospodarskih družbah v zvezi z uvajanjem enotirnega sistema upravljanja v gospodarskih družbah.  G
     Torej, če bo to kaj pripomoglo k temu, k čemur se je Vlada sicer že usmerilna v zvezi s samoomejevanjem, v zvezi z upoštevanjem nekih moralnih vrednot, etike, poslovne odgovornosti, potem bodo spremembe Zakona o gospodarskih družbah zagotovo imele učinek v bodoče, ki ga bomo smeli ocenjevati kot pozitivnega.  G
     Da uprava in nadzorni odbor ter vsi organi na podlagi Zakona o bančništvu ali nenazadnje tudi Zakona o gospodarskih družbah dodeljujejo pravico Vladi Republike Slovenije, da postavlja, kadrira svoje ljudi v omenjene institucije in da bomo potem na koncu rekli: "Leta 2008 smo spoznali parkirišča v naši državi."  G
     Predlog novele vključuje spremembe v smeri dorečenosti posameznih institutov in gospodarskih razmerij, na primer prenos posameznega dela podjetja podjetnika na novo prevzemno kapitalsko ali kapitalsko družbo je bil konkretiziran zgolj v komentarju Zakona o gospodarskih družbah, kar pa ne daje pravne podlage za tovrstno ravnanje.  G
     V tem smislu sprejemamo predlog zakona v poslanski skupini Slovenske ljudske stranke kot neke vrste tehnični zakon, ki je sam po sebi umeven, in ga podpiramo, vključno s temeljno spremembo, ki jo narekuje 703. člen Zakona o gospodarskih družbah, ki opredeljuje sodelovanje delavcev v organih družbe z enotirnim sistemom upravljanja.  G
     Upoštevaje sprejeto rešitev iz Zakona o gospodarskih družbah, ki določa, da se določbe o sodelovanju delavcev v organih družbe v enotirnem sistemu upravljanja ne uporabljajo za majhne družbe, predlog sprememb zakona uvaja enako rešitev tako za družbe z enotirnim sistemom upravljanja kot tudi za družbe z dvotirnim sistemom upravljanja.  G
     V okviru omenjenega zakona, ki opredeljuje finančne odnose med organi oblasti in javnimi podjetji, se poraja vprašanje, kaj pri prodaji tovrstnih podjetij: ali se obnašajo čisto na podlagi Zakona o gospodarskih družbah, torej kapitalske priponke d.d., ali se bodo v okviru tega nadaljevali postopki prenosa lastništva iz naslova javnih podjetij.  G
     Pri dodeljevanju državnih pomoči podjetjem v težavah in glede na izkušnje v praksi je pravzaprav se pokazalo, da je največji problem različnih interpretacij definicije podjetij v težavah, pri izračunu kapitalske ustreznosti in v primerih, ko je prosila za pomoč družba, ki je del povezane družbe v skladu z določili zakona o gospodarskih družbah.  G
     Tu govorimo o Zakonu o spremembah Zakona o bančništvu, govorimo o spremembah Zakona o gospodarskih družbah, kjer je bilo onemogočeno, da bi prišlo do nadaljnje privatizacije premoženja, do tega, da bi lahko posamezniki na račun drugih, zaradi tega, ker imajo informacije, zaradi tega, ker imajo določeno moč, finančno moč, pridobili še več premoženja.  G
     V okviru celovite prenove Zakona o gospodarskih družbah je bila v Sloveniji v letošnjem letu uzakonjena tudi možnost družb, da svobodno izbirajo med dvotirnim ali pa enotirnim sistemom upravljanja, pri čemer je zakon povsem na novo podrobno uredil enotirni sistem upravljanja delniških družb in nekoliko dopolni tudi obstoječe dvotirni sistem upravljanja.  G
     V Poslanski skupini SLS predlagamo, da Vlada takoj po sprejetju Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih družbah, ki je bil vložen v zakonodajno proceduro 20. marca, pripravi sistemsko rešitev ureditve pravil skupščine, sklica, odločanja in tako naprej, ki bo povzemala oziroma se bo sklicevala na rešitve v zakonu o gospodarskih družbah.  G
     Torej v isti statusni obliki posameznega podjetja, ko nihče ne ve oziroma noče vedeti, na podlagi katerega člena naj se odvija kateri posel: ali na podlagi člena zakona o gospodarskih družbah ali na podlagi člena zakona o javnih gospodarskih družbah, ki je v popolnosti drugačen, ker spremlja drugačne rešitve, rešitve javnega interesa in ne rešitev iskanja dobička.  G
     Posamezne rešitve obstoječega zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju, kot je tako imenovani specialni zakon v razmerju do Zakona o gospodarskih družbah, zadevajo tudi sodelovanje delavcev v organih družb in so v celoti prilagojene le v doslej edino veljavnemu dvotirnemu sistemu upravljanja delniških družb, ki ga predvideva veljavni zakon o gospodarskih družbah.  G
     Ne glede na to moramo priznati, da v formalnem in dejanskem pogledu razlika med nadzornimi sveti in njihovem vključevanju delavcev in med upravami oziroma upravnimi odbori in njihovem vključevanju je razlika, vendar sodimo, da razlika ni tolikšna, da bi opravičevala tako veliko razlikovanje, kot ga je sedanji zakon v prehodnih določbah Zakona o gospodarskih družbah prinesel.  G
     Povečuje nadzorniške pristojnosti, s tem, ko določa dolžnost posredovanja podatkov tistim osebam, ki jih na to opozori Agencija za zavarovalni nadzor in to so osebe javnega in civilnega prava in te so dolžne, da posredujejo agenciji tudi tiste podatke, ki v skladu z določbo 39. člena Zakona o gospodarskih družbah pomenijo poslovno skrivnost oziroma se obravnavajo kot tajni podatki.  G
     Ampak zakon v okviru svoje vsebine ne nosi ne organizacijsko strukturo na podlagi zakona o gospodarskih družbah ali zakona o javnih gospodarskih družbah, torej kvalifikacijo podjetja, statusno obliko, najsibo delniška družba, kjer je delitev dobička seveda zelo enostavna, do družbe z omejeno odgovornostjo, komanditne družbe, družbe z neomejeno subsidiarno odgovornostjo in tako naprej.   G
     Te praznine se kažejo v tem, da so določbe Zakona o podjetjih oziroma Zakona o gospodarskih družbah v številnih primerih smiselno neuporabe za Zakon o zadrugah, zlasti tam, kjer se navezujejo na točno določeno pravno-organizacijsko obliko gospodarske družbe, ki je pri zadrugah ne poznamo, ter zaradi prenekaterih posebnosti zadrug, ki za podjetja oziroma gospodarske družbe ne pridejo v poštev.  G
     Ta tajkunizacija, če lahko temu tako rečemo, se bo, kljub temu da bo to dopolnilo Zakona o gospodarskih družbah, danes verjetno soglasno sprejelo, nadaljevala z vso vnemo, priča smo že, da se to že kar dogaja v javnih postopkih in da že nikogar več ni sram, če si lasti podjetja in na tak čuden, po mojem, tudi nezakonit način, pred katerim si država zatiska oči, pridobiva predvsem osebno korist.  G
     V okviru celovite prenove Zakona o gospodarskih družbah je bila namreč v Republiki Sloveniji v letošnjem letu uzakonjena možnost družb, da svobodno izbirajo med dvotirnim in enotirnim sistemom upravljanja, pri čemer je zakon povsem na novo podrobno uredil enotirni sistem upravljanja delniških družb in v izogib pravni praznini začasno uredil tudi vprašanja sodelovanja delavcev v organih teh družb.  G
     Za pravne naslednice pooblaščenih investicijskih družb je uvedena tudi obveznost plačila primerne denarne odpravnine za delnico skladno z določbami Zakona o gospodarskih družbah, spremenjena verzija, ki je bila že sprejeta v tem Državnem zboru, ki jo bodo družbe naslednice dolžne izplačati malim delničarjem v primeru izstopa oziroma izključitve z organiziranega trga, pa tudi ob morebitnih statusnih preoblikovanjih.  G
     Ta zakon leta 1999 je prinesel določeno čudno unikatno rešitev na tem področju, ko predvideva izbris po službeni dolžnosti podjetij, ki v dveh zaporednih letih niso predložile letnih poročil, nimajo premoženja, 12 mesecev ne opravljajo prometa preko svojih računov, ki se niso uskladile z določbami Zakona o gospodarskih družbah, ta zakon naj bi pospešil, izboljšal finančno disciplino in seveda tudi ažuriral naš sodni register.  G
     Ker pri opravljanju gostinske dejavnosti na kmetiji kot dopolnilne dejavnosti zaposlovanja najete delovne sile ni mogoče, predlog zakona vsebuje možnost opravljanja te dejavnosti na kmetiji na temelju registracije pod pogoji Zakona o gospodarskih družbah, seveda upoštevaje vse omejitve glede obsega dejavnosti in pogojev za opravljanje dejavnosti oziroma ponudbe, ki jo vsebujejo predpisi s področja opravljanja dopolnilne dejavnosti na kmetiji.  G
     Nesprejetje teh treh amandmajev lahko povzroči zakonsko neenakost vseh zaposlenih v Sloveniji; za tiste, ki bodo po sprejetju te novele zakona oziroma tega zakona o ZGD-ju imeli organiziran sistem upravljanja po tako imenovanem dvotirnem sistemu in bo veljal zakon o sodelovanju delavcev pri upravljanju, in za tiste, ki bodo na podlagi zakona o gospodarskih družbah in tega 703. člena imeli organiziran tako imenovani enotirni sistem upravljanja.  G
     Dejstvo je, da Zakon o sodelovanju delavcev pri upravljanju potrebuje spremembe in dopolnitve, ne samo zaradi sprememb Zakona o gospodarskih družbah, ampak tudi zaradi uskladitve z evropskim pravnim redom ter, kar je bistveno, zaradi izsledkov strokovnjakov, ki se s tem področjem ukvarjajo in ki na podlagi empiričnih raziskav, analiz, številnih pobud in predlogov o uresničevanju zakona v praksi ugotavljajo, da je zakon potrebno nadgraditi, tako da ga bo možno uveljavljati v praksi.  G
     V povezi z ureditvijo sodelovanja delavcev v organih družbe z enotirnim sistemom upravljanja predlagane spremembe zakona sledijo sprejetim rešitvam iz 703. člena Zakona o gospodarskih družbah, ki je ravno na tem področju doživel temeljito obravnavo in na koncu rešitev, ki je bila večinsko podprta tako s strani strokovne, akademske in interesne javnosti, kljub temu pa so bile ravno rešitve tega člena ZGD-ja predlagane v ustavno presojo, vendar pa Ustavno sodišče še ni izdalo odločbe.  G
     Prvi razlog je bil dejstvo, da je Vlada v mesecu februarju letošnjega leta, ko smo sprejemali novelo Zakona o gospodarskih družbah, zavrnila predlog poslanske skupine Socialnih demokratov, ki je vložila v parlamentarno proceduro dopolnitev Zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju, z intenco, da se istočasno z Zakonom o gospodarskih družbah dopolni tudi Zakon o sodelovanju delavcev pri upravljanju, ki bo na podlagi novega Zakona o gospodarskih družbah uvedla tudi enotirni sistem upravljanja.  G
     Prvi razlog je bil dejstvo, da je Vlada v mesecu februarju letošnjega leta, ko smo sprejemali novelo Zakona o gospodarskih družbah, zavrnila predlog poslanske skupine Socialnih demokratov, ki je vložila v parlamentarno proceduro dopolnitev Zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju, z intenco, da se istočasno z Zakonom o gospodarskih družbah dopolni tudi Zakon o sodelovanju delavcev pri upravljanju, ki bo na podlagi novega Zakona o gospodarskih družbah uvedla tudi enotirni sistem upravljanja.  G
     V naši poslanski skupini bomo ta predlog zakona podprli, ker je neke vrste samo tehnični postopek za uvedbo zahtev, ki jih ta direktiva predpisuje v naš pravni red in tudi povzetje tistih elementov iz Zakona o gospodarskih družbah, Zakona o soupravljanju delavcev pri upravljanju podjetij in pa iz Zakona o delovnih razmerjih, ki je že absorbiran in ga je treba tudi tukaj razumeti kot pripadajočo pravico, predvsem pravico tako delavskim predstavnikom kot delavcem, tudi takrat, ko se pojavijo v družbi, ki se je čezmejno združila z neko matico.   G
     Še enkrat poudarjam, 384. člen, ki govori o iztisnitvi malih delničarjev, Zakona o gospodarskih družbah, je zakon oziroma člen, ki bi ga morali dopolniti z vsebino, kot sem vam jo v temu trenutku prebral, če bi res težili k "neiztisnitvam" oziroma kvalitetnejšim ponudbam, ki jo morajo prijeti mali delničarji v zameno za to, da, hočeš nočeš, so na trgu - poudarek je hočejo ali nočejo, so na trgu iz določene delniške družbe, izvzeti iz prihodnjega lastninjenja lastnine, navkljub temu, da imajo v danem T-momentu vrednostne papirje posamezne delniške družbe.   G
     V poslanski skupini Socialnih demokratov smo predlagali splošno razpravo o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju, ker menimo, da bi bilo koristno, da Državni zbor oceni, ali je predlagani zakon zrel za nadaljnji postopek sprejemanja ali pa bi bilo prav z njegovim sprejetjem počakati, dokler niso, prvič, urejena vprašanja v smislu sodelovanja civilne družbe glede ocene, ali zakon po 13-ih letih sodelovanja delavcev po upravljanju poleg nekateri bolj uskladitvenih rešitev že zahteva tudi temeljitejšo oceno, kaj in kako sodelovanje delavcev pri upravljanju poteka v podjetjih - da o zavodih ne govorimo, ker tam vprašanja sploh nimamo urejena -, in drugič, da bi skupaj ocenili, ali je pametno, da se vprašanje tega zakona postavlja v času, dokler zoper prehodne določbe Zakona o gospodarskih družbah, ki smo jih sprejemali pred nekaj meseci, poteka pred Ustavnim sodiščem ustavni spor.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 62 162 262 362 462 562 662 762 862 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA