nova beseda iz Slovenije

'pokojninskem in invalidskem zavarovanju' (901-1.000)



     PREDLOG ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.   G
     PREDLOG ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.   G
     Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju bom podprl.  G
     V obravnavi je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Namreč, mi vemo, mi pripravljamo reformo o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     To torej ni reforma; gre za popravek zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Smo pri 16. točki dnevnega reda - predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Prehajamo na 16. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Poglejmo dve možni rešitvi tega vprašanja - olajšave pri pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     TOČKO DNEVNEGA REDA, NA PRVO OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.   G
     Prehajamo torej na 14. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Odločanje o sprejemu stališč in sklepov k predlogu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju...  G
     Tako nadaljujemo s 16. točko dnevnega reda, to je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     PONOVNO ODLOČANJE O ZAKONU O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU…   G
     Prehajamo na 14. TOČKO DNEVNEGA REDA - DRUGA OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     V nekaterih členih zakona se pojavljajo podelitve, ki v sodoben zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne sodijo.  G
     Predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je primerna podlaga za pripravo predloga zakona za drugo obravnavo.   G
     Predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je eden od ključnih reformnih projektov samostojne države Slovenije.  G
     Predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je primerna podlaga za pripravo predloga zakona za drugo obravnavo."   G
     Torej tri bistvene točke, spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju so bile uskladitve pokojnin.   G
     Za tretjo obravnavo je vlada že predčasno predložila zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju bivših vojaških zavarovancev.  G
     Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v 154. členu pa določa, da se telesne okvare razvrščajo v stopnje glede na njihovo težo.   G
     To je k predlogu, da ponovno odločate o spremembah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je državni zbor sprejel 28. maja.   G
     Že včeraj sem pri razpravi pravzaprav povedal, da gre pri spremembi in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju za tri točke.  G
     Dovolite še en kratek prispevek o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ne o reformi - ta bo nujna verjetno slej ko prej, in to temeljita.   G
     Vlada je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju za drugo obravnavo pripravila na predlog stališč državnega zbora, državnega sveta ...   G
     Črtanje določbe druge alinee prvega odstavka 40. člena zakona po pokojninskem in invalidskem zavarovanju ni v interesu niti zaposlenih niti delodajalcev.  G
     Današnje nadaljevanje 16. seje bomo pričeli s prekinjeno obravnavo 14. točke dnevnega reda, to je predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Jaz pa ne vem, kakšen manevrski prostor ima še vlada in to o ključnih elementih tega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, o katerem danes govorimo.  G
     Zbor bo nadaljeval delo z obravnavo prekinjene 16. točke dnevnega reda - predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ter nato po dnevnem redu dalje.   G
     Na glasovanje dajem sklep, ki se glasi: "Predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je primerna podlaga za pripravo predloga zakona za drugo obravnavo."  G
     Ko bodo pa merila enotna, ki bodo opredeljena v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, od takrat naprej, gospod Battelli, ne bom več govoril o privilegijih.  G
     Sprejem in izvajanje zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju mora temeljiti na novem medgeneracijskem dogovoru, saj bodo posledice reforme nosile vse generacije.   G
     Vem, da ne bom povedal nič novega, če se izjasnim, da je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju eden izmed najpomembnejših zakonov v tem mandatu državnega zbora.   G
     Nekateri menijo, da bo vse uredil sistemski zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki je sedaj v obravnavi oziroma bo prišel kmalu v drugo obravnavo v državni zbor.   G
     Pred današnjo obravnavo predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je potekala v Sloveniji izredno široka in odmevna javna razprava o novem pokojninskem sistemu.  G
     Naš odbor je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, druga obravnava, obravnaval večkrat, in sicer 6.7., potem 12.7., 15.7., 20.7., 21.7. in končno 26.7.1999.  G
     Če pa ima samo status vrhunskega športnika, pa je ta status že urejen, in sicer v zakonu o športu, tako da ga ne kaže urejati posebej v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Minister Rop je včeraj tu za to govornico dejal naslednje: Po našem mnenju je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju zadovoljivo pripravljen za prvo branje v državnem zboru.  G
     Naklučje je hotelo, da obravnavamo nov predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju prav na tej seji, da smo ga začeli obravnavati včeraj in da to točko obravnavamo slučajno vmes.   G
     PODPREDSEDNIK MIROSLAV LUCI: Predlog poslanca, gospoda Petroviča, da ne načenjamo tako obsežnega poglavja, kot je predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, mislim, da je umesten.   G
     Današnje nadaljevanje 12. seje bomo pričeli z obravnavo prekinjene 16. točke dnevnega reda, in sicer z razpravo in glasovanjem o vloženih stališčih k predlogu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Sedaj je ta zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kar po vsebini je in ne reforma, tisti, ki je zveličaven, in tisti, ki lahko reši Slovenijo iz pokojninske zagate.  G
     Ob tako široko obravnavi, ki je potekala praktično na vseh ravneh v Sloveniji, je po našem mnenju predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju zadovoljivo pripravljen za prvo branje v državnem zboru.  G
     Glede pravno sistemske narave uvedbe instituta državne pokojnine pa sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve izraža pomisleke v zvezi z vključevanjem teh določb v zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Ob tem velja tudi poudariti, da je ekonomsko-socialni svet ob obravnavi predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju sprejel več usklajenih stališč, ki jih je podprla tako vlada kot tudi matični odbor.  G
     Spoštovane poslanke in poslanci, nedvomno, in to je potrebno poudariti, je tudi matični odbor državnega zbora opravil pomembno delo pri obravnavi stališč k predlogu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Nadaljujemo ob 14.30 s 1. točko dnevnega reda, to je ponovno odločanje o zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, z 62. točko in nato s 6. točko, kot imate na klopeh že napisano.   G
     Besedilo predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju za drugo obravnavo pripravi predlagatelj v skladu z naslednjimi stališči, ki jih je odbor podprl, in sicer...," to pa je 65 stališč, ki jih imate pred seboj.  G
     Jutri nadaljujemo 12. sejo državnega zbora z obravnavo prekinjene 16. točke dnevnega reda, to je predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, in sicer z razpravo in glasovanjem o vloženih stališčih.  G
     IZIDOR REJC: Spoštovani gospod, gospe in gospodje, meni ni bila dana možnost, da bi v predpripravah tega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju kaj več povedal, ali pa da bi sodeloval, čeprav sem včasih poslušal razpravo.  G
     Mi sedaj nekako ločimo tiste osebe, ki že imajo nek priznan status, in če imajo status invalida, jih nekako poskušamo zaposlovalsko reševati tudi prek različnih institutov, ki jih imamo v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Odločanje o sprejemu stališč in sklepov k predlogu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se odloži do srede, 31.3.1999, da bi se lahko predlagala dodatna stališča k zakonu na podlagi morebitnih novih dogovorov socialnih partnerjev."  G
     Ker potem bomo govorili o vsem povprek, ker se stališča nanašajo na vprašanje celega zakona in jaz ne vem, kako lahko kvalitetno razpravljamo o 65 stališčih k zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v paketu in tudi glasujemo v paketu.  G
     Na glasovanje dajem dodatni sklep Branka Tomažiča, ki se glasi: "Vlada naj do druge obravnave predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pripravi predlog olajšav za zavarovance z otroki pri pokojninskem in invalidskem zavarovanju."  G
     Ocenjujem, da smo v tem trenutku že dovolj ožeti in najbrž ne vsi popolnoma pripravljeni, da bi lahko začeli debato o tako resni točki dnevnega reda, kot je pod številko 16 predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava.  G
     To pa je pomembno zaradi tega, ker je renta iz portfelja, prenešenega v prvi pokojninski sklad, pravzaprav sestavni del pokojnine - čeprav manjši del, ampak sestavni del - v skladu z idejo novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Na glasovanje dajem dodatni sklep Branka Tomažiča, ki se glasi: "Vlada naj do druge obravnave predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pripravi predlog olajšav za zavarovance z otroki pri pokojninskem in invalidskem zavarovanju."  G
     Besedilo 6. člena se spremeni tako, da se glasi: 39. člen se spremeni tako, da se glasi: "Poslanec, ki mu je prenehal mandat s prenehanjem mandata v državnem zboru, se upokoji po splošnih predpisih zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju".  G
     Zatem bo zbor prešel na obravnavo prekinjene 16. točke - predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, nato na obravnavo 36. točke - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o družinskih prejemkih, ter nato po dnevnem redu dalje.  G
     Vem, da bomo tudi mi jutri ta generacija, pa naj si to gledam skozi izvajanje in sprejemanja in spreminjanja vojne zakonodaje, zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in seveda vse to razumevanje mora imeti tudi podporo iz državnega proračuna.  G
     Vse to je bilo povedano tudi in je urejeno v zakonu o davčnem postopku in nima smisla, da sedaj v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vključimo poglavje, ki se bo imenovalo postopek izterjave, ki bo prepisano iz zakona o davčnem postopku.  G
     S predlaganim amandmajem želimo zagotoviti, da bi se privilegiji 67. člena, ki so v predlaganem carinskem zakonu predvideni, začeli uveljavljati z dnem uveljavitve novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, če bo te izjeme izrecno dopuščal.  G
     Drugi razlog, ki vodi v tej smeri, da je potrebno zakon zavrniti, je ta, da je vlada prek spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju želela na nek način spraviti del tako imenovane pokojninske reforme pod streho, kar je dejstvo.  G
     Vsebina novega 39. člena se je oblikovala z vedenjem, da prihaja nova sistemska zakonodaja: to je nov zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki bo na novo določila spodnje starostne meje in tudi pogoj pokojninske dobe za vse kategorije predčasno upokojenih.   G
     Menim, da s tem resnično dajemo - še enkrat poudarjam - vladi zelo luč in možnost, da s pokojninskim in invalidskim novim zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju enotno uredi vse izjeme oziroma posebnosti, ki izhajajo iz težavnosti delovnih razmer posameznih delavcev.  G
     VINCENCIJ DEMŠAR: Naša poslanska skupina je prepričana, da je to eden izredno pomembnih zakonov, ki jih je treba sprejeti, in poleg zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju eden najbolj pomembnih zakonov pri nas, kar se tiče našega notranjega urejanja in naših domačih razmer.   G
     Smo pa tistemu, kar smo predlagali že prej - da se začnejo določbe drugega, tretjega, četrtega in petega odstavka 67. člena uporabljati na dan uveljavitve novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - dopolnili še z besedilom: "Če bo novi zakon te izjeme izrecno dovoljeval."  G
     On pravi, da naj pri pripravi predloga zakona za drugo obravnavo za kapitalski sklad in stanovanjski sklad pokojninskega in invalidskega zavarovanja velja oziroma naj bo v predlog zakona vključena rešitev, kakršna velja pri predlogu novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Ni potrebno teh določb sedaj - čeprav zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju še ni sprejet, ampak upam, da bo sprejet v letošnjem letu, kakršenkoli že bo - vse te določbe, ki so sedaj v tem zakonu in ki bodo še v ostalih zakonih, ki bi jih hoteli nekateri imeti, so lahko v enem zakonu.  G
     Toda tako tisti, ki so že upokojenci, pa tudi tisti, ki se bodo v vrste upokojencev vključili v prihodnjih 20 letih, pričakujejo, da bomo sprejeli takšno reformo in takšen zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki vendarle ne bo pregloboko zarezal v pridobljene in pričakovane pravice.  G
     Predstavnik državnega sveta Republike Slovenije je poudaril, da državni svet predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju podpira zaradi ekonomske nujnosti javnih financ in pričakovanja, da bo s spremembami pokojninskega in invalidskega zavarovanja omogočena hitrejša gospodarska rast.  G
     Proceduralni predlog gospoda Potrča dajem na glasovanje, in sicer: "Odločanje o sprejemu stališč in sklepov k predlogu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se odloži do srede, 31.3.1999, da bi se lahko predlagala dodatna stališča k zakonu na podlagi morebitnih novih dogovorov socialnih partnerjev."  G
     Zelo jasno je opredeljeno, kaj pomeni prvi privatizacijski sklad kot institucija, kot sklad, ki je sklad, ki ima popolnoma enako karakteristiko kot vsi drugi skladi, ki bodo nastajali na podlagi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju za tretji steber, ki ga boste obravnavali v drugem branju v kratkem.  G
     Želel pa bi, da bi novinarji jutri v dnevnem časopisju in v ostalih medijih zapisali, da so s spremembo in dopolnitvijo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki je na škodo upokojencev, na škodo zaposlenih, na škodo študentov in tistih, ki služijo vojaški rok, sprejela pozicija ne pa poslanci državnega zbora.  G
     Državni svet Republike Slovenije je na 11. seji, dne 3. junija letos, sklenil, da na podlagi tretje alinee prvega odstavka 97. člena ustave Republike Slovenije zahteva od državnega zbora, da ponovno odloča o zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, da zahteva ponovno odločanje.  G
     Pri urejanju zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja in drugih statusnih zadev, med katere sodi tudi stopnja invalidnosti, se uporablja 25. člen zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, ki določa, da se za zagotavljanje invalidnosti uporabljajo predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Do tega vprašanja sem pa prišel na podlagi nastopa gospoda ministra, ki je dejal, da je do razmišljanja o tem, da se v predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne vnesejo več določbe, ki bi omogočale ustanovitev drugega stebra iz razlogov, ker je skupina priznanih strokovnjakov ocenila, da ta hip pogojev še ni.  G
     Torej amandma, ki smo ga dali, poskuša bolj učinkovito rešiti to, kar je sedaj predlagano v zakonu, ki z uvedbo drugega stebra odlaša v dikciji tretjega odstavka 2. člena, ki pravi, da sistem v pokojninskem in invalidskem zavarovanju na osnovi osebnih varčevalnih računov, da se to pač uredi s posebnim zakonom nekoč v prihodnosti.  G
     Imamo še eno dodatno stališče gospoda Rokavca, ki se glasi: "Vlada naj v drugi obravnavi predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju uredi zakonska določila tako, da bodo urejala način upokojevanja za vse državljane enotno, in naj na ta način onemogoči privilegije glede upokojevanja določenim skupinam v posebnih zakonih."   G
     Zato bom rekel, da sem prepričan, da je takšen amandma potreben, sem pa tudi za to, da se potem ob zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pogovorimo o celostni rešitvi tega vprašanja, tako za policiste, kot recimo, bo verjetno debata še za kakšne vrste poklicev, kot za - v tem primeru agente naše službe, torej obveščevalne službe.   G
     Prav tako obveščam, da bo zbor 1. točko dnevnega reda, to je ponovno odločanje o zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter 62. točko dnevnega reda, to je predloga predsednika Republike Slovenije za izvolitev petih sodnikov Ustavnega sodišča Slovenije opravil v nadaljevanju 10. seje v torek 28.7.1998 ob 14.00 uri.  G
     Vendar pričakujemo, da bo vlada vendarle obravnavala predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in da bo, če že ne prisluhne poslancem, takrat prisluhnila argumentom delavcev carinske uprave Republike Slovenije in da bo takrat v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju uredila njihov status na način, kot bo ta ugotovila, da je primerno.   G
     Vendar pričakujemo, da bo vlada vendarle obravnavala predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in da bo, če že ne prisluhne poslancem, takrat prisluhnila argumentom delavcev carinske uprave Republike Slovenije in da bo takrat v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju uredila njihov status na način, kot bo ta ugotovila, da je primerno.   G
     Namreč, interes zaposlenih je prav gotovo izkazan v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ureja določene pravice starejših oseb, zlasti tistih, ki niso več tako delovno sposobni in intenzivni, kar pa seveda mora biti tudi po svoje zanimivo za delodajalce, ki so pravzaprav ta institut koristili iz razloga, da so ustrezno rešili status ogroženih starejših oseb.  G
     Nemogoče je, da ob tem, ko nekako v novem zakonu, ki je že v proceduri in smo predstavitev zakona že s strani ministrstva za delo, družino in socialne zadeve slišali, to je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ureja stvari, kot so beneficirana doba, na povsem drugačen način, v zdajšnji zakon vključuje materija, ki določena delovna mesta postavlja v tak privilegij.  G
     Po opravljeni razpravi je odbor z 9 glasovi za in 6 proti sprejel sklep, s katerim Odbor Državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko predlaga Državnemu zboru Republike Slovenije, da pri ponovnem odločanju v skladu z 91. členom ustave Republike Slovenije zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju sprejme.  G
     Spoštovani podpredsednik, bi enostavno predlagal - zaradi zapletov, ki se zdajle dogajajo tukaj v državnem zboru - da pozovemo odgovornega iz ministrstva za delo, naj pride in naj poskuša razložiti torej to vprašanje, ali je možno vse te zadeve, o katerih mi danes tukaj razpravljamo, spraviti pod neko skupno streho, torej v zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ali to ni možno.  G
     Meni se zdi to osebno zelo nesmiselno, zdi se mi, da je najbolj pravilno, da se te zadeve prekinejo, in sicer tako, da se privilegiji v teh posameznih aktih enostavno izbrišejo ter da zadolžimo vlado, da pripravi na ministrstvu za delo, dom in družino tako primeren zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki bo zajemal vse te posamezne panoge oziroma te poklice v tem krovnem zakonu.  G
     Predlagatelj predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, poslanec gospod Ivan Kebrič je v zvezi s sklepom državnega sveta Republike Slovenije dejal, da državni zbor ponovno odloča o zakonu o spremembah, posebej poudaril, da se sklep državnega sveta nanaša predvsem na črtanje določbe druge alinee 40. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Predlagatelj predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, poslanec gospod Ivan Kebrič je v zvezi s sklepom državnega sveta Republike Slovenije dejal, da državni zbor ponovno odloča o zakonu o spremembah, posebej poudaril, da se sklep državnega sveta nanaša predvsem na črtanje določbe druge alinee 40. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Oprostite, tak člen ob tem, ko sprejemamo nov zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki naj bi pomenil - po vladnih besedah - reformo in ki naj bi ravno ta močan pritisk oziroma prestop iz gospodarstva tistega dela celotne družbe, ki aktivno nekaj ustvarja, na zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje omilil, mi s tem vendarle odpiramo še ena vrata, da pa bo za carinike v tem primeru to možno.   G
     Potem mogoče opozorim na poklicno rehabilitacijo, ki jo poznamo praktično za vse vrste invalidov po različnih zakonodajah, za delovne invalide prek zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, za vojne invalide prek zakona o vojnih invalidih in pa za tiste, ki so nastali invalidi pravzaprav že ob rojstvu oziroma še v času otroštva ali mladostnega obdobja po zakonu o usposabljanju in zaposlovanju invalidnih oseb.   G
     Predlagatelj je tudi sledil pripombam na zakon v prvi obravnavi, glede finančnih spodbud za delodajalce, ki vlagajo v varno in zdravo delo svojih delavcev, tako, da je v temeljna načela predloga zakona postavil načelo bonus-malus, ki je izvedeno potem v predlogu zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju v obliki diferencirane prispevne stopnje in na enak način že v veljavni zakonodaji s področja zdravstvenega zavarovanja.   G
     Poslanska skupina SDS je res vložila amandma na amandma odbora za novi 84.a člen, in sicer se s tem amandmajem pravzaprav nadomešča tisto besedilo, ki je doslej določalo, da se privilegiji 67. člena lahko uveljavljajo do polne vključitve Slovenije v Evropsko unijo, črtajo in se nadomestijo z besedilom, ki določa, da se drugi, tretji, četrti in peti odstavek 67. člena ne uporabljajo do uveljavitve novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     In sicer, če se ne motim, včeraj sem hodil malo poslušat državni svet in tam je bil gospod Rop, minister za delo in je govoril o tem, da bo v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vsa problematika upokojevanja urejena v tem zakonu in da bo tudi - ne vem, da ne bom..., če se slučajno motim, imamo tukaj predstavnika vlade, naj pove - meni se zdi, da je omenil 150. člen ali kateri drug, v katerem bo to vse opredeljeno, kako bodo te stvari urejene v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     In sicer, če se ne motim, včeraj sem hodil malo poslušat državni svet in tam je bil gospod Rop, minister za delo in je govoril o tem, da bo v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vsa problematika upokojevanja urejena v tem zakonu in da bo tudi - ne vem, da ne bom..., če se slučajno motim, imamo tukaj predstavnika vlade, naj pove - meni se zdi, da je omenil 150. člen ali kateri drug, v katerem bo to vse opredeljeno, kako bodo te stvari urejene v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Po razpravi in na podlagi mnenja sekretariata je odbor sprejel amandma k 2. členu, ki se glasi: Za petim odstavkom se doda novi, šesti odstavek, in sicer: "Državljan Republike Slovenije, ki je prejel akontacijo vojaške pokojnine in ne izpolnjuje pogojev po tem zakonu, ter državljan Republike Slovenije iz četrtega odstavka tega člena lahko uveljavita pravico do predčasne pokojnine po splošnih predpisih, ne glede na pogoje iz prve, druge, tretje in četrte alinee prvega odstavka 40. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju."  G
     Zakaj se ne upoštevajo predpisi in kriteriji, ki jih določa zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pri razvrščanju v stopnje glede na telesno okvaro, če gre za vzdrževanje družinskega člana, ki je odrasla oseba, torej ima že dopolnjenih 18 let, še posebej ob dejstvu, da je razvrščanje v stopnje telesne okvare po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (154. člen) bistveno bolj razdelano kot sicer citirani pravilnik o razvrščanju in razvidu otrok, mladostnikov in mlajših polnoletnih oseb z motnjami v telesnem in duševnem razvoju?   G
     Zakaj se ne upoštevajo predpisi in kriteriji, ki jih določa zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pri razvrščanju v stopnje glede na telesno okvaro, če gre za vzdrževanje družinskega člana, ki je odrasla oseba, torej ima že dopolnjenih 18 let, še posebej ob dejstvu, da je razvrščanje v stopnje telesne okvare po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (154. člen) bistveno bolj razdelano kot sicer citirani pravilnik o razvrščanju in razvidu otrok, mladostnikov in mlajših polnoletnih oseb z motnjami v telesnem in duševnem razvoju?   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA