nova beseda iz Slovenije

'pokojninskem in invalidskem zavarovanju' (801-900)



     Izrecno piše "do sprejema nove zakonodaje o pokojninskem in invalidskem zavarovanju".  G
     PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.   G
     Sedaj pa o tem, o čemer govorimo, govorimo pa o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Smo pri 15. TOČKI - drugi obravnavi ZAKONA O DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - prva obravnava se ne sprejme.  G
     Še vedno je razprava o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     In sicer: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se ne sprejme."  G
     OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU, HITRI POSTOPEK.   G
     Vendar so formulacije takšne, da se kot posebna doba šteje trajanje po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Dovolite mi nekaj osnovnih zamisli, ki so me vodile kot predlagatelja te spremembe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Smo pri 15. točki dnevnega reda, stran 43 - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Gre za 26. točko dnevnega reda, predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, hitri postopek.  G
     Naša poslanska skupina je včeraj še enkrat pregledala mnenje k predlogu zakona o dopolnitvi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Smo pri 26. TOČKI DNEVNEGA REDA, PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU - hitri postopek.   G
     Prehajamo na 32. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU, PRVA OBRAVNAVA.  G
     Prehajamo na 32. TOČKO DNEVNEGA REDA - PRVA OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Prehajamo na 11. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU - prva obravnava.  G
     Nadaljujemo z 11. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU - PRVA OBRAVNAVA.  G
     In glede na glasovanje je bil sprejet sklep, predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju prva obravnava se ne sprejme.  G
     Na glasovanje dajem predlog za umik predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju iz zakonodajnega postopka.  G
     Matično delovno telo predlaga sklep, in sicer, da se predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne sprejme.  G
     Gre za silno enostaven, kratek zakon, ki v bistvu niti ni toliko sprememba, kot je dopolnitev obstoječega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Prehajamo na 26. TOČKO DNEVNEGA REDA - OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU - HITRI POSTOPEK.  G
     Prehajamo na nadaljevanje 11. TOČKE DNEVNEGA REDA - NA PRVO OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.  G
     Državni zbor je na včerajšnji seji v zvezi s prvo obravnavo predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju na predlog...  G
     Sprememba zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki seveda nima podpore matičnega delovnega telesa gospe dr. Zbačnikove, pravzaprav spreminja v treh točkah.   G
     Ta zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je vložil gospod Kebrič, je po evidenci državnega zbora vložen 3. aprila 1997.  G
     Predlog za tak postopek utemeljujem s tem, da je sprejem sprememb zakona nujen, ker bo sicer prišlo do težav pri izvajanju zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju."  G
     Oprostite, poslanke in poslanci, jaz se bojim, da se oddaljujemo od predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in smo zašli.  G
     Na glasovanje dajem predlog za sprejem navedenega predloga zakona, torej zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju po hitrem postopku.   G
     Kot izraz prevladujoča politika, ki se še vedno odraža v veljavnem zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, obstajajo izredno velike med najvišjo in najnižjo pokojnino.  G
     Matično delovno telo predlaga zboru, da sprejme naslednji sklep in sicer: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se ne sprejme."  G
     Smo pri obravnavi predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - hitri postopek in obravnavamo 3. člen oziroma amandma za nov 3.a člen.  G
     Poslanec Ivan Kebrič je zboru predložil predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in predlaga zboru, da ga sprejme po hitrem postopku.  G
     V odsotnosti predsednice bom zelo kratko predstavil oziroma ponovil dodatno poročilo k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, hitri postopek.  G
     Prehajamo na prekinjeno 32. TOČKO DNEVNEGA REDA 7. redne seje državnega zbora, to je na PRVO OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O POKOJNINSKEM IN INVALIDSKEM ZAVAROVANJU.   G
     Pokojninska reforma seveda ne more biti v kateremkoli zakonu, ampak v zakonu o novem pokojninskem in invalidskem zavarovanju ali v noveli obstoječega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Pokojninska reforma seveda ne more biti v kateremkoli zakonu, ampak v zakonu o novem pokojninskem in invalidskem zavarovanju ali v noveli obstoječega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Zato bi želel, da se pojavi za govornico kot drugi, ki se je pismeno prijavil, gospod Franc Pukšič, glede predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Današnje nadaljevanje 9. seje državnega zbora bomo pričeli z obravnavo prekinjene 15. točke dnevnega reda - predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Vlada je na današnji seji sprejela stališča in tudi dva lastna amandmaja do predloga zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju bivših vojaških zavarovancev, ki je pripravljen za drugo obravnavo.   G
     Rad bi povedal še to, da način, kakor ste se lotili sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, demantira vaše lastne trditve o tem, kaj boste z varčevalnimi ukrepi storili.  G
     To neskladje bo vlada predvidoma uredila s predlogom sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju oziroma s to, današnjo najnovejšo informacijo, o vlaganju amandmajev na ta zakon.   G
     Gospod Kebrič skladno s prvim odstavkom 180. člena poslovnika državnega zbora umika predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je vložil dne 18. aprila 1997.  G
     Vendar z ugotovitvijo, da eventualno ima lahko ta februarska formula svoj učinek, če ne bo, kar pa trdi ta ista vlada in vladna koalicija, že do 1.1.1998 uveljavljen nov zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Mi govorimo o sistemskem zakonu, zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in najnižja pokojnina, ki je lahko izplačana oziroma, ki je na podlagi tega zakona bila izplačana v prejšnjem mesecu, je 196.438 tolarjev.  G
     Ostala nam je še 18. točka - zakon o zaključku lastninjenja in privatizacije pravnih oseb v lasti Slovenske razvojne družbe in prekinjena 32. točka - predlog zakona o spremembah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Predsednica Odbora za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko je predlagala, že včeraj je predstavila ta sklep, ki se glasi: "Predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - prva obravnava se ne sprejme."  G
     Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju določa v 160. členu naslednje: pokojnine se usklajujejo na podlagi uradnih statističnih podatkov o mesečnem gibanju plač vseh zaposlenih delavcev na območju republike, in tako dalje in tako dalje.  G
     Pred seboj imate predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki sem ga predlagal oziroma natančneje, ki ga je predlagala poslanska skupina Socialdemokratske stranke Slovenije na začetku lanskega leta.  G
     Konec leta 1995 do začetka leta 1996 je bil spremenjen zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in takrat je s strani upokojenskih organizacij, mislim predvsem na zvezo društev upokojencev, bilo največ pripomb k vprašanju usklajevanja pokojnin.  G
     Gospa Zbačnikova je prebrala sklep ustavnega sodišča, ki je točen, ki navaja najmanj dve varianti, s tem, da celo prvo varianto navaja, naj se ta krivica popravi tako, da se spremeni temeljni zakon, to je zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Mislim, da ni posebej odgovorno in resno, da smo se pomembnih sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju lotili danes ob 13.10 uri, najbrž v pričakovanju nekaterih, da bomo v 10-ih minutah to opravili, glasovali in šli domov.  G
     Zato predlagamo Državnemu zboru, naj nemudoma sprejme spremembe in dopolnitve določb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki se nanašajo na usklajevanje pokojnin, tako da se bodo zatečene razlike med pokojninami pričele postopno zmanjševati.  G
     Bom tudi sedaj dal torej predlog, v tem primeru gospoda Potrča, da se pred odločitvijo o tem, ali bomo obravnavali predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju po hitrem postopku sestane tudi matično delovno telo.   G
     Čakamo še en amandma, ki je bil pravkar vložen: za 9. členom se doda nov 9.a člen, ki se glasi: Doda se nov 314.a člen: "Do sprejema nove zakonodaje o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se zavarovancu čas služenja vojaškega roka všteva v pokojninsko dobo, ki je...  G
     Na podlagi 180. člena poslovnika Državnega zbora Republike Slovenije (Uradni list, številka 40/93 in 80/94) kot predlagatelji... in tako dalje, predlog zakona predlagamo po hitrem postopku, predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju...  G
     Takrat je bilo tudi naše mnenje v združeni listi, da pred temeljito spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju nima smisla in ni potrebe brez uskladitve z upokojenskimi organizacijami na silo spreminjati posameznih določb, ki bistveno posegajo v njihov položaj.  G
     Skladno z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, katerega sprejetje je takrat povzročilo odhod Združene liste iz vlade, mora Državni zbor v začetku vsakega koledarskega leta določiti razmerje med povprečno starostno pokojnino za polno pokojninsko dobo in povprečno plačo.  G
     Naslednja točka 3 pravi tako: "Predlagatelj naj pri pripravi zakona za drugo obravnavo prouči četrti odstavek 39. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, tako da se pogoj starosti ne upošteva, kadar zavarovanec dopolni polno pokojninsko dobo brez dokupa pokojninskih let."  G
     Spominjamo pa se tudi vseh argumentov, ki smo jih takrat slišali v internih razgovorih od gospoda predsednika vlade, pa tudi javno za govornico, posebej pa kasneje, ko smo iz vlade - tudi ali pa neposredno zaradi sprejema sprememb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - izstopili.  G
     V stališču piše "prouči...", torej, "predlagatelj prouči določbo 80. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju na način, da bo odstotek za odmero družinske pokojnine po drugem roditelju enkrat višji, kot je sedaj, vendar skupaj ne več kot 100% osnove za odmero družinske pokojnine."  G
     Govoril sem o tistem drugem delu oziroma o 2. točki, o ukinitvi možnosti predčasnega upokojevanja presežnih delavcev, kar bi se zgodilo s predloženim črtanjem druge alinee, prvega odstavka 40. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ukinja pomembno pravico aktivnih zavarovancev.  G
     Naj še dodam, da je predhodni Odbor za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko tak predlog obravnaval in tudi sprejel sklep, citiram: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je ustrezna podlaga za pripravo predloga zakona za drugo obravnavo".  G
     Ampak, realnost je ta, da imamo v parlamentarni proceduri predlog zakona o spremembi in dopolnitvi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, in da nihče drug ne more vložiti, tudi vlada ne more vložiti, lahko sicer vloži, ampak na vrsto za obravnavo pa ne pride noben drug zakon s tem naslovom.  G
     Odbor državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko je na svoji 32. seji dne 11. marca 1998 obravnaval predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, hitri postopek, ki ga je v obravnavo predložil poslanec Ivan Kebrič.  G
     Četrto stališče pravi - predlagatelj naj pri pripravi zakona za drugo obravnavo prouči ukinitev možnosti za predčasno upokojitev delavcev, ki izgubijo zaposlitev zaradi operativnih razlogov na strani delodajalca iz druge alinee prvega odstavka 40. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.  G
     Spominjam se, pa verjetno tudi vi, ko je predlog spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju doživel v parlamentarnem odboru doktor Zbačnikove, torej negativni sklep, da je bilo kar nekaj časopisnih polemik, pa vendar, zakaj je doživel takšen negativni, torej negativni sklep.   G
     Točka 25, predlog zakona o spremembah zakona o ustavnem sodišču, točka 26, predlog zakona o spremembah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, točka 27, predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o radioteleviziji Slovenija in predlog 28, predlog zakona o naravnem rezervatu Škocjanski zatok.  G
     Lahko se strinjamo, da bo tudi v prihodnje potrebno ta sistem graditi tako, da bo nek določen mehanizem v pokojninskem in invalidskem zavarovanju ostal, ki bo garantiral neko socialno varnost tudi tistim z nižjimi prejemki oziroma z relativno, v preteklosti nižjimi dohodki in od tega odmerjenimi pokojninami.   G
     Pravi tako: "Predlagatelj naj predvidi takšno usklajevanje pokojnin, da bi se masa vseh pokojnin, izplačanih za pretekli mesec, pomnožila z odstotkom povečanja pokojnin po določbah 106. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, nato bi se tako izračunani znesek delil s skupnim številom vseh pokojnin."  G
     Najbrž ni nobenemu, kdor se spominja časov, ko so se spremembe in dopolnitve zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, mislim da konec leta 1995 oziroma v začetku 1996 sprejemale, in glede na to, kakšna so bila takrat stališča in ravnanja poslank in poslancev Združene liste, čudno, da je naše stališče takšno.   G
     Mislim pa, da je pojasnitev mojega stališča korektna tudi zaradi dosedanjih ravnanj, mene osebno in združene liste, pri glasovanju v zvezi z zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in ker je lahko katero naše ravnanje doslej tudi zaradi polovičnih in neresničnih informacij, ki se dajejo v javnosti, narobe razumljeno.  G
     Apeliram na to, da s spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki poskuša zaustaviti nekatere največje anomalije, ki se zdaj pojavljajo v obstoječem sistemu, ne nadgradimo ali pa ne uporabimo za to, da v sistem vnesemo dodatno anomalijo, ki bo dražja od vseh potencialnih prihrankov z vsemi drugimi členi vred.   G
     Odbor Državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko je na drugem nadaljevanju 10. seje, 30.5.1997, obravnaval predlog zakona o dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je Državnemu zboru Republike Slovenije po hitrem postopku predložil poslanec gospod Ivo Hvalica.  G
     In to predlaga naj se poravna ali s spremembo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je vlada sicer že vložila v parlament in ga bo umaknila, če bo sprejeto to, kar zdaj predlaga, ali z odškodninskim zahtevkom, torej, z obliko rente, ki jo predlaga ali kakšen drugačen način, in prav to je sedaj vsebina tega amandmaja.   G
     Nadaljevanje 7. redne seje bomo pričeli z obravnavo prekinjene 32. točke dnevnega reda, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, zatem pa prešli za obravnavo 18. točke, to je predloga zakona o zaključku lastninjenja in privatizaciji pravnih oseb v lasti Slovenske razvojne družbe.   G
     Današnje nadaljevanje 7. seje državnega zbora bomo pričeli z obravnavo prekinjene 32. točke dnevnega reda, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, zatem pa na obravnavo 18. točke, to je predloga zakona o zaključku lastninjenja in privatizacije pravnih oseb v lasti Slovenske razvojne družbe.  G
     Poslanska skupina Združene liste je 17.2.1998 vložila zahtevo na podlagi drugega odstavka 150. člena za sklic izredne seje odbora za delo, družino in socialne razmere, za zdravstvo, za obravnavo predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ga je vložil v postopek gospod Kebrič, po hitrem postopku.   G
     Predlagam, da prek služb, spoštovana gospa podpredsednica državnega zbora, obvestite gospoda ministra Ropa in gospoda ministra Kušarja, da v državnem zboru pravkar poteka razprava o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, in da naj po najbližji možni poti prideta v državni zbor, da bosta kakšno zadevo pojasnila, objasnila.  G
     Kakorkoli že, menimo, da je ta predlog zakona povsem nesprejemljiv, podpiramo amandma vlade, ki pravi, da se s tako imenovano rentno odškodnino v enakem znesku kot bi veljal po uveljavitvi sprememb zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki jih je vlada že predlagala, pa ne morejo priti na dnevni red, ker imamo v proceduri drug zakon z enakim naslovom.  G
     Celo sam sem predlagal, morda tisti, ki bolj spremljate pokojninsko zakonodajo, veste, da sem vložil en predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kjer sem predlagal razmerje, seveda pa ne gre tako na hitro, kot to predlaga Socialdemokratska stranka, 1:4. Še enkrat poudarjam, da je obstoječe razmerje v resnici 1:4,2.  G
     Glede na odločbo Ustavnega sodišča, kot sem že včeraj povedala, ki je naložilo zakonodajalcu, da bo moral neustavnost odpraviti z ustrezno ureditvijo, in sicer če gre za priznanje posebne pokojninske dobe v zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, če pa gre za posebne pravice v okviru posebnega varstva žrtev vojnega nasilja, pa v zakonu o žrtvah vojnega nasilja.  G
     Odbor je že na svoji 31. izredni seji na zahtevo poslanske skupine Združene liste sprejel sklep, s katerim je predlagal, da se predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju skupaj z vloženimi amandmaji preloži na 9. redno sejo državnega zbora ter omogoči temeljito in analitično obravnavo tudi v luči ustavnih in sistemskih učinkov.  G
     Nas poslance je obvestila, da naj ne štejemo belo knjigo o pokojninski reformi že za pripravljeno besedilo, ampak za osnutek zaradi tega, ker se zdaj komaj o tem osnutku pogovarja s socialnimi partnerji, ker še ta osnutek ni bil definitivno na vladi in sprejet, in da se bo torej šele, ko bo to vse sprejeto, resnejša reforma o pokojninskem in invalidskem zavarovanju sploh začela.   G
     Odbor državnega zbora Republike Slovenije za zdravstvo, delo, družino in socialno politiko zato predlaga državnemu zboru, da na podlagi tretje alinee prvega odstavka 185. člena poslovnika državnega zbora po opravljeni prvi obravnavi predlog zakona v okviru hitrega postopka sprejme naslednji sklep: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se ne sprejme."  G
     Že takrat, pa tudi leto, dve pred tem, smo poudarjali, da je eden temeljnih problemov tudi različna obveznost, ki jo za financiranje svojih pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja imajo posamezne skupine zavarovancev in da bi, če bi uredili problem približno enakih obveznosti vseh, bistveno bolj prispevali k reševanju financ v pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kot pa s spremembo poračunavanja.  G
     Zaradi torej vsega povedanega, zaradi po našem mnenju izražanja odgovornosti za normalno funkcioniranje države, moramo pač na podlagi teh argumentov glasovati proti predlaganim spremembam zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ne glede na to, da je del argumentacije seveda resničen, mislimo, da način reševanja tega problema samo še poslabšuje že obstoječe stanje, ki je tudi daleč od tega, da bi bilo popolno.  G
     Doda se novi 16. a člen, ki se glasi: "Prisilni mobiliziranec, ki je zaradi nepriznavanja obdobij zavarovanja od 6.4.1941 do 15.5.1945 po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, veljavnih pred 31.3.1992, ostal zavarovan tudi po času, ko bi z upoštevanjem teh obdobij dosegel polno pokojninsko dobo in njegova skupna zavarovalna doba z upoštevanjem navedenih obdobij presega polno pokojninsko dobo, ima pravico do odškodnine.  G
     V razpravi so člani odbora zastavljali vprašanja v zvezi z višino pokojnine glede na stopnjo strokovne izobrazbe oziroma čin posameznega opravičenca, pravico do pokojnine za tiste vojaške zavarovance, ki živijo na ozemlju Republike Slovenije, pa nimajo slovenskega državljanstva, kako natančneje opredeliti agresorja in kakšno je razmerje med najnižjo in najvišjo pokojnino glede na določilo zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.   G
     Rad bi čim bolj na kratko v kolikor se bo le dalo povedal zakaj, kajti mislim, da je argumentacija potrebna temeljitejših argumentov, kot pa samo govorjenja o nekih izrednih pokojninah in podobnem, kar je seveda drobna marginalija, pri čemer je treba opozoriti, da so predlagatelji spregledali določbo novele zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, po katerih so izredne pokojnine pri vseh usklajevanjih zamrznjene, dokler jih ne dohitijo pokojnine za polno pokojninsko dobo.  G
     Sam sem bil tudi zelo presenečen, ko je moja vlada dala mesec in štiri dni kasneje mnenje vlade o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, kjer pa pravi: "Vlada Republike Slovenije podpira predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, ki ga je vložil poslanec, gospod Ivan Kebrič, in meni, da je predloženi predlog zakona primerna osnova za prvo obravnavo."  G
     Sam sem bil tudi zelo presenečen, ko je moja vlada dala mesec in štiri dni kasneje mnenje vlade o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, kjer pa pravi: "Vlada Republike Slovenije podpira predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, ki ga je vložil poslanec, gospod Ivan Kebrič, in meni, da je predloženi predlog zakona primerna osnova za prvo obravnavo."  G
     Če pogledate - in to je verodostojno - to, kar piše v poročilu k predlogu zakona matičnega delovnega telesa, je na 2. strani, zadnji stavek drugega odstavka: "Glede na to, da ni nobenih novih argumentov za spreminjanje že sprejetih sprememb in dopolnitev zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, Vlada Republike Slovenije tudi teh predlaganih sprememb in dopolnitev ne podpira in predlaga, da se obravnava predlaganih sprememb odloži do takrat, ko se bo obravnavala tudi tako imenovana bela knjiga, ki je usklajena tudi s stališči držav Evropske unije."   G
     Današnje nadaljevanje 5. seje zbora bomo pričeli z obravnavo prekinjene 11. točke dnevnega reda - predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter nato prešli na 13. točko - predlog zakona o povrnitvi škode osebam, okuženim z virusom HIV zaradi transfuzije krvi ali krvnih pripravkov - tretja obravnava in nato na 14. točko - predlog zakona o lastninskem preoblikovanju pravnih oseb z družbenim kapitalom, ki prirejajo posebne igre na srečo in o strukturi kapitala pravnih oseb, ki opravljajo dejavnost prirejanja posebnih iger na srečo - hitri postopek.   G
     Ker do tega še ni prišlo, po drugi strani pa ta predlog močno globalno posega v aktivno populacijo, namreč po drugi strani pa tudi spreminja socialni status aktivnih in pa tistih, ki so najbolj ogroženi pri zaposlovanju - starejša populacija - zato in še nekaj drugih razlogov je, je bil z 12 glasovi "za" in 2 glasovoma "proti" sprejet sklep, da se predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju skupaj z vloženimi amandmaji preloži na 9. redno sejo državnega zbora ter tako omogoči temeljito analitično obravnavo tudi v luči ustavnih in sistemskih učinkov.   G
     Iz vsega, kar je bilo povedano, v poslanski skupini Slovenske ljudske stranke ugotavljamo, da bomo zakon podprli takega, kot je predložen, saj vsaj delno ureja oziroma odpravlja nekatere ključne slabosti v sedanjem pokojninskem sistemu, čeprav sami menimo, da bi bilo veliko bolje, če bi v večjem obsegu modernizirali in racionalizirali obstoječi zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ter ga vsebinsko prilagodili potrebam in obvezam, ki jih terja ne le sedanje stanje na tem področju, temveč tudi pripravili zakon za prihodnost oziroma čas, ko so se bodo upokojevali tisti, ki so se sedaj komaj zaposlili.   G
     Poglejte, mi govorimo danes o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, jaz sem nekajkrat rekla, to je sistemski zakon, mi imamo tudi kakšne izjeme v tej zakonodaji, ampak ne v sistemskem zakonu, tisti, ki se je administrativno upokojil, se je upokojil po zakonu o notranjih zadevah, ne po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, za njega so bili plačevani prispevki, jaz sedajle podatkov, koliko konkretno, ne vem, ampak dejstvo je, da mešamo sedaj zakonodajo, ki je bila v tem parlamentu ali pa morda v prejšnjih parlamentih za določene kategorije delavcev posebej sprejeta in je prinesla v pokojninski sistem neke deviacije, ampak ne gre za sistemski zakon.   G
     Poglejte, mi govorimo danes o zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, jaz sem nekajkrat rekla, to je sistemski zakon, mi imamo tudi kakšne izjeme v tej zakonodaji, ampak ne v sistemskem zakonu, tisti, ki se je administrativno upokojil, se je upokojil po zakonu o notranjih zadevah, ne po zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, za njega so bili plačevani prispevki, jaz sedajle podatkov, koliko konkretno, ne vem, ampak dejstvo je, da mešamo sedaj zakonodajo, ki je bila v tem parlamentu ali pa morda v prejšnjih parlamentih za določene kategorije delavcev posebej sprejeta in je prinesla v pokojninski sistem neke deviacije, ampak ne gre za sistemski zakon.   G
     Kot ste bili že obveščeni na začetku seje, bomo 8. sejo zbora prekinili, in sicer ugotavljam, da zbor še ni končal naslednjih točk dnevnega reda: 24. točke dnevnega reda, to je predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor, 26. točke dnevnega reda, to je predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, 33. točke dnevnega reda, to je predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o žrtvah vojnega nasilja, 42. točke dnevnega reda, to je predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o denacionalizaciji, 60. točke dnevnega reda, to je predlog zakona o upravnih taksah, 61. točke dnevnega reda, to je predlog zakona o varstvu pred utopitvami, 62. točke dnevnega reda, to je razprave o odgovoru vlade Republike Slovenije na poslansko vprašanje poslancev Boruta Pahorja in Mirana Potrča v zvezi z organiziranim kriminalom v Republiki Sloveniji, 63. točke dnevnega reda, to je predlog sklepa o povračilu stroškov organizatorjev volilne kampanje za volitve poslanca italijanske narodnosti gospoda Roberta Battellija. 64. točko smo v bistvu zdaj zaključili s temi proceduralnimi predlogi in jo bomo obravnavali, ko bomo dobili nov predlog mandatno-imunitetne komisije.   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA