nova beseda iz Slovenije

'o sistemu plač v' (801-900)



     Zakon o sistemu plač v javnem sektorju. Glasujemo.  G
     PREDLOG ZAKONA O DOPOLNITVI ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU.   G
     To je bistvo sprememb in dopolnitev zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Zakon o sistemu plač v javnem sektorju je bil v letu in pol že dvakrat noveliran.  G
     Pogoj za to pa je seveda začetek uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Glede tega, koliko imam pojma o sistemu plač v javnem sektorju, dr. Brejc pa naslednje.  G
     Lansko leto aprila smo v državnem zboru sprejeli zakon o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Reforma o sistemu plač v javnem sektorju je tema, ki zadnje čase precej odmeva v medijih.  G
     Ko smo sprejemali zakon o sistemu plač v javnem sektorju, smo rekli, minister, rok ni ustrezen.  G
     OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU.   G
     Gre pa tukaj samo za tiste plače, ki seveda ne padejo pod zakon o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Hkrati smo z rebalansom povečali sredstva za plače iz naslova Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Kot se verjetno spominjate, je lani 28.6. ta državni zbor sprejel zakon o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Torej, naša poslanska skupina bo podprla spremembe in dopolnitve zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Spremembe zakona o sistemu plač v javnem sektorju so potrebne zaradi izvedbe plačne reforme v javnem sektorju.  G
     Najprej zakon o sistemu plač v javnem sektorju, prečiščeno besedilo. Glasujemo. 55 navzočih, 47 za in 6 proti.   G
     Jaz bi na kratko podal dodatne obrazložitve za spremembe in dopolnitve zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Ali lahko pričakujemo, da bo zakon o sistemu plač v javnem sektorju zaživel, če smem tako reči, s 1. januarjem 2004?  G
     Zakon o sistemu plač v javnem sektorju je bil po mnogih letih priprav sprejeti z velikim pričakovanjem že leta 2002.  G
     Ko se je sprejemal zakon o sistemu plač v javnem sektorju, so bila v prilogi objavljena razmerja plač v javnem sektorju.  G
     Ali ne bi bilo mogoče kot končen datum začetka uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju določiti že datum 1. maj 2004?  G
     Sicer pa predlog zakona predstavlja nadgradnjo dopolnitve zakona o sistemu plač v javnem sektorju oziroma njegovega 52. člena.  G
     Poslanska skupina Slovenske ljudske stranke bo spremembe in dopolnitve zakona o sistemu plač v javnem sektorju EPA 1054-III, podprla.   G
     Prehajamo na 5. TOČKA DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU, nujni postopek.  G
     Druga odločitev, ki jo je vlada sprejela je bil tekst predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Poslanski klub Liberalne demokracije Slovenije bo predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju podprl.  G
     Prehajamo na 27. TOČKO DNEVNEGA REDA - TO JE NA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU.  G
     Po eni strani lahko rečem, da so cilji, ki so bili postavljeni v letu 2002, ko je bil sprejet zakon o sistemu plač v javnem sektorju, dobri...   G
     Bile so dane določene predpostavke, matematične, gibanja določena in tudi predpostavka, da se bo zakon o sistemu plač v javnem sektorju izvedel.  G
     Nadaljujemo s prekinjeno 5. točko dnevnega reda - z obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Mi pa prehajamo na 3. TOČKO DNEVNEGA REDA - TO JE NA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU.  G
     Najprej o predlogu sklepa, da se potrdi uradno prečiščeno besedilo zakona o sistemu plač v javnem sektorju. Glasujemo. 70 navzočih, 53 za, 5 proti.   G
     Pred časom smo sprejeli zakon o sistemu plač v javnem sektorju, ki naj bi ga začeli uporabljati šele sredi letošnjega leta, menim, da veliko prepozno.   G
     Zakon o sistemu plač v javnem sektorju je bil sprejet leta 2002, vendar se je datum veljavnosti izvajanja večkrat umaknil, spremenil in to v prihodnost.  G
     Prehajamo na 11. TOČKO DNEVNEGA REDA - NA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU, nujni postopek.  G
     V Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju je določeno, da je treba najkasneje do konca leta 2009 dokončno odpraviti plačna nesorazmerja v javnem sektorju.  G
     Potrdi se uradno prečiščeno besedilo zakona o sistemu plač v javnem sektorju. Glasujemo. Navzočih 57 poslank in poslancev, za je glasovalo 50, proti nihče.   G
     Jaz soglašam z vami, in sem vas o tem spraševal tudi na predstavitvah, da boste razmišljali o nekaterih dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Poudarja, da če želimo izhajati iz namena zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ne smemo v zakon pripeljati izjemo, s katero bodo spremenjene izhodiščne plače.  G
     Poslanski klub Liberalne demokracije Slovenije ne nasprotuje noveli zakona o sistemu plač v javnem sektorju, saj je novela nastala kot rezultat socialnega dialoga.  G
     Skladno z zakonom o sistemu plač v javnem sektorju se v proračunu odpira namenska postavka, na kateri se bodo zbirala sredstva za odpravo nesorazmerij v osnovnih plačah.  G
     Določila, ki so se nanašala na plače sodnikov, ostajajo nespremenjena, glede na sprejeti zakonov o sistemu plač v javnem sektorju bodo urejena z izvedbenimi akti tega zakona.  G
     V minulem mandatu je sicer prišlo do sprejetja zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ta pa ni zaživel v praksi, kajti manjka mu ključni dokument, to je kolektivna pogodba.   G
     Vlada Republike Slovenije predlaga razširitev dnevnega reda z obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju po nujnem postopku.   G
     Državni zbor je sprejel zakon o sistemu plač v javnem sektorju in na podlagi tega zakona delovanje na področju izplačila v okviru državnega sveta pač ni v skladu s tem zakonom.  G
     Predlagana sprememba, o kateri govorimo, se navezuje na zakon o dopolnitvi zakona o sistemu plač v javnem sektorju - mislim, da je bil ta obravnavan na 28 seji državnega zbora.   G
     Poslanska skupina Socialnih demokratov predlaga, da se z dnevnega reda seje umakne Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju, nujni postopek.  G
     V prihodnjem mandatu bo treba presekati tudi gordijski vozel, ki je nastal pri uveljavljanju novega zakona o sistemu plač v javnem sektorju, katerega realizacija se je iz leta v leto odlagala.  G
     Priznam, da smo bili v Slovenski ljudski stranki presenečeni, ko smo se morali odločati o nujnem postopku o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Kajti, ko smo prejšnjikrat sprejemali ta zakon o sistemu plač v javnem sektorju, je bilo predvsem pomembno to, da je bilo po teh dolgih usklajevanjih resnično doseženo soglasje z vsemi sindikati.  G
     Nekateri menijo, da si zaupanja sindikatov ne moremo zapraviti, zato da je nujno potrebno dopolniti zakon o sistemu plač v javnem sektorju s tretjim odstavkom 52. člena, ki naj bi omogočal aneks.  G
     Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki ga obravnavamo danes ima po pomišljaju črko J, deseto črtko abecede brez črke Č, ki očitno povzroča preglavice danes.  G
     Upam, da bo na podlagi novega predloga odločitev drugačna in upam, da bomo vse poslanske skupine danes podprle predlagani zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju je prav, da se bo sprejel in jaz ne dvomim v sprejem, tudi v Poslanski skupini Slovenske nacionalne stranke ga bomo podprli.  G
     Tako da ta stvar, recimo je dobra po tej plati, ker navsezadnje imam vedno pred seboj določilo zakona o sistemu plač v javnem sektorju, kjer smo zapisali, da naj bi do leta 2008 prišli v razmerje 1 proti 10.  G
     Dosedanja nesorazmerja se bodo odpravila postopno, od leta 2004 do leta 2008, razpon med najnižjo in najvišjo osnovno plačo bo lahko takrat največ 1:10, v skladu s 50. členom zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Lansko leto ob sprejemanju zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju je bilo s strani predlagatelja čutiti veliko samozavest in zadovoljstvo, da bo zakon začel veljati že s 1.1.2004.  G
     Plačna nesorazmerja in sredstva se seveda zagotavljajo v skladu s 50. členom Zakona o sistemu plač v javnem sektorju in tudi na podlagi parafiranega dogovora med Vlado in reprezentativnim sindikatom javnega sektorja.  G
     Vmes se pa pogajamo tudi o nekaterih drugih vprašanjih, sedaj recimo tudi o vprašanju uskladitve plač glede na inflacijo v prihodnjem letu, pa o spremembi zakona o sistemu plač v javnem sektorju in še kakšno vprašanje je odprto.  G
     Že pripravljena novela zakona, ki ima še nekaj drugih podrobnosti, med drugim pa tudi opredelitev do vprašanja začetka uveljavitve zakona, ta novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju, je tudi že v usklajevanju pri sindikatih.  G
     Prvi del načrta je že uresničen, ko je bil zakon o sistemu plač v javnem sektorju partnersko usklajen v juliju 2002 in nato sprejet po obsežnih in poglobljenih partnerskih naporih vlade in velike večine sindikatov javnega sektorja.  G
     Odbor za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje je na današnji nujni seji odbora zjutraj in tudi zvečer obravnaval Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju, in to po nujnem postopku.  G
     Odbor državnega zbora Republike Slovenije za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje je na prvem nadaljevanju svoje šestnajste seje obravnaval predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Moram pa povedati, in to verjetno veste, da od 1.1.2004 ne bo več te pravne praznine, kajti začnejo se uporabljati zakon o sistemu plač v javnem sektorju, ki določa, da so vsi podatki o vseh plačah v javnem sektorju javno dostopni.   G
     Na začetku je državni sekretar gospod Roman Rep poudaril, da je poglavitni namen zakona natančnejša opredelitev prenosa števila razredov napredovanj v nov plačni sistem, ki ga določa 49.č člen Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     V Slovenski nacionalni stranki ocenjujemo, da bo predlog zakona o dopolnitvi zakona o sistemu plač v javnem sektorju povzročil nepreglednost in pa netransparentnost tudi na področju sistema javnega sektorja, torej na širokem področju plač.   G
     V nadaljevanju se bo pogajalska skupina pogajala in usklajevala o treh vprašanjih ali pa o dveh vprašanjih, če hočete, eno so orientacijska delovna mesta in kolektivna pogodba za javni sektor, drugo je zakon o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Bistvena ureditev, ki jo ta zakon prinaša, 4. člen, torej podaljšanje roka za začetek uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju s sedaj predvidenega 1. 1. 2004 na 1. 7. 2004. Posledično se časovno podaljšuje tudi rok za podzakonske akte.  G
     Naša zakonodajno-pravna služba je v tem primeru podala zelo resne formalnopravne zadržke in dejala, da pravzaprav tega, kar počne ministrstvo za notranje zadeve in seveda vlada, ko gre za zakon o sistemu plač v javni upravi, ni mogoče tolerirati.  G
     Odbor za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje je na 47. nujni seji obravnaval predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki ga je v obravnavo po nujnem postopku predložila Vlada Republike Slovenije.  G
     Predstavnik predlagatelja, minister dr. Gregor Virnat, je v dopolnilni obrazložitvi poudaril, da je namen predloga zakona omogočiti lažji in hitrejši prehod v nov plačni sistem oziroma lažjo izvedbo določil zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Poslanska skupina Socialnih demokratov v skladu s tretjim odstavkom 64. člena Poslovnika predlaga umik 5. točke dnevnega reda 40. izredne seje Državnega zbora, to je Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     To je zakon o sistemu plač v javnem sektorju, 52. člen, drugi odstavek, in sicer se glasi: "Do začetka uporabe tega zakona se plače javnih uslužbencev in funkcionarjev izplačujejo po predpisih in kolektivnih pogodbah, veljavnih do uveljavitve tega zakona."  G
     DR. RADO BOHINC: Spoštovani! 34. člen zakona o sistemu plač v javnem sektorju predvideva ustanovitev posebnega organa, to je sveta za sistem plač v javnem sektorju, organa, ki prevzema nase pristojnosti spremljanja, uresničevanja zakona, določanja politike.  G
     In v smislu tega bi zdajle rad s tega mesta izpostavil nadaljevanje vsebine, kot jo je izpostavil na matičnem delovnem telesu kolega Boštjan Zagorac, in sicer v povezavi s predlogom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Več denarja bo tako namenjeno za povečevanje plač in prispevkov iz naslova Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, kjer se usklajuje oziroma odpravljajo nekatera plačna nesorazmerja, za socialno varstvo, za izobraževanje ter varstvo okolja ter naravne dediščine.   G
     Glavni namen nujnega postopka za dopolnitev zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki smo ga sprejeli pred letom dni, je znižanje inflacije v Republiki Sloveniji, še posebej pa je namenjeno odpravi nesorazmerij med plačami v javnem sektorju, nas prepričuje predlagatelj.  G
     Direktorskih plač smo se lotili tako, da smo najprej predlagali spremembo zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki je bila tudi sprejeta v državnem zboru, v kateri so bili določeni začasni limiti za najvišja izplačila direktorskih plač, ki dejansko veljajo že s 1.7. letos.  G
     V Poslanski skupini Socialnih demokratov smo že v četrtek prejšnji teden na 144. seji Kolegija predsednika Državnega zbora opozorili, da predlagana novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju ne izpolnjuje nobenega izmed poslovniških pogojev za obravnavo po nujnem postopku.  G
     Vendar se je najprej odločila opraviti nekatere nujne korekcije zakona o sistemu plač v javnem sektorju, da bi odpravila zatikanja, do katerih prihaja pri kolektivnih pogajanjih, in da bi odpravila tiste najhujše v nebo vpijoče, štrleče anomalije pri plačah v javnem sektorju.   G
     Odbor državnega zbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje je na 7. nujni seji dne 13.5. kot matično delovno telo obravnaval predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki ga je državnemu zboru v obravnavo po nujnem postopku predložila vlada.  G
     Urejanje vprašanj politike plač 140 tisoč zaposlenih je zelo zahtevno, še posebno v sektorju, ki zaposluje tako različne poklice, in skoraj vsi partnerji so pokazali veliko zrelost in odgovornost v pogajanjih, kar nam vliva optimizem pri uveljavitvi novega zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Zaradi magnetograma oziroma zgodovinskega spomina, bi vas prosila, da ponovimo glasovanje, ki je bilo ravnokar storjeno v zvezi z Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju, zaradi tega, ker niste jasno povedali, v Poslanski skupini Zares smo razumeli, da glasujemo o dnevnem redu, ker ni bil prebran sklep.   G
     Odbor državnega zbora Republike Slovenije za notranjo politiko je na 40. nujni seji 20. novembra 2003 obravnaval predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki ga je državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo po nujnem postopku predložila vlada Republike Slovenije.  G
     Predstavnik predlagatelja je uvodoma podal kratko dopolnilno obrazložitev, v kateri je pojasnil, da je ključni cilj predloga zakona preložitev začetka uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju, in sicer s 1. januarja 2004 na 1. julij 2004 za celoten javni sektor, kar je tudi usklajeno s socialnimi partnerji.  G
     Ampak še enkrat vas opozarjam, navsezadnje, to pa tudi dr. Brejc mora priznati, da smo v zakonu o sistemu plač v javnem sektorju, zapisali, da bomo v tem državnem zboru sprejemali odlok, kjer bomo rangirali vse te funkcionarje, take in drugačne, kakršnekoli že imamo, in takrat bomo določali tudi, kje bodo ti umeščeni.  G
     V Združeni listi socialnih demokratov pozdravljamo ta zakon tudi zato, ker bo omogočil izvedbo dogovorjenega dodatnega pokojninskega zavarovanja na način, ki gre v smeri zmanjševanja razlik v plačah v javnem sektorju, kar smo sicer zapisali v zakon o sistemu plač v javnem sektorju za postopno uveljavitev do leta 2008.   G
     Zakon o sistemu plač v javnem sektorju je bil namreč sprejet v letu 2002 ter spremenjen in dopolnjen v letu 2004, za njegovo dokončno uveljavitev v praksi je predvidel vrsto kolektivnih pogodb in podzakonskih aktov, ki bi morale biti sprejete najkasneje tri mesece pred pričetkom obračuna in izplačila plač po tem zakonu.  G
     V odgovoru na zastavljena vprašanja je predstavnik predlagatelja poudaril, da ocenjuje predlagani datum začetka uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju kot realen in omogoča vladi in sindikatom javnega sektorja, da se sporazumejo o vseh izvedbenih aktih, ki so potrebni za vzpostavitev celotnega plačnega sistema.  G
     Pa vendar, kljub temu, da bi zakon o sistemu plač v javnem sektorju moral začeti veljati s 1. 1. 2004, zaradi nedoseženega soglasja med vlado in sindikati javnega sektorja za sklenitev kolektivne pogodbe rok za uveljavitev veljavnosti izvajanja zakona podaljša za pol leta, ne nazadnje, to je bil tudi osnovni vzrok te spremembe.  G
     Predvidena je tudi sistemska sprememba glede zbiranja in porabe sredstev za odpravo plačnih nesorazmerij, ki se bo skladno s predlogom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju izvajalo le iz posebne postavke, odprte za vse proračunske uporabnike državnega proračuna pri ministrstvu za javno upravo.   G
     Glede na to, da govorimo o zakonu o sistemu plač v javnem sektorju, ki se spreminja, bi omenil samo še to, da je odlok o uvrstitvi funkcionarja v plačilne razrede, ki je bil omenjen od mojega predgovornika oziroma predzadnjega predgovornika, ni predmet današnje razprave, tako da je prav, da se pač ukvarjamo samo s tistim, kar je na dnevnem redu.   G
     Cilj zakon o spremembah zakonov o sistemu plač v javnem sektorju, ki je v obravnavi, je zlasti odpraviti nepravične razmere med plačami primerljivih poklicev v javnem sektorju in vzpostaviti stimulativen plačni sistem javnega sektorja in sicer ta stimulativni plačni sistem javnega sektorja bo obremenjeval proračun v skladu z našimi finančnimi možnostmi.  G
     Na podlagi aktivnosti uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje in sindikata poklicnih gasilcev so se že doslej na podlagi zakona o javnih uslužbencih in zakona o sistemu plač v javnem sektorju uskladila nekatera pomembna vprašanja, kot so orientacijska delovna mesta in nazivi, dodatki za delo v manj ugodnih delovnih pogojih, dodatek za nevarnost in posebne obremenitve.  G
     Glavne spremembe, ki jih predlagamo s predlogom rebalansa za leto 2008 so: povečanje subvencij nekaterih transferov posameznikom, povečanje makroekonomske stabilnosti države, upoštevanje zakonskih in drugih sprejetih obveznosti, s katerimi se zagotavljajo sredstva za izvedbo Zakona o sistemu plač v javnem sektorju ter ustvarjanju prostora za dokapitalizacijo Nove kreditne banke Maribor.   G
     Ali to pomeni, da bodo lahko sindikati ob naslednji predvideni uskladitvi želeli iztržiti boljši izkupiček, kajti vplačevanje premije v pokojninski sklad namesto uskladitev plač ne bo mogla biti stalna rešitev, kajti, s tem bi se lahko tudi položaj javnih uslužbencev poslabšal, najkasneje takrat, ko bo dosežen dogovor o sistemu plač v javnem sektorju in bo razlog za vključevanje premij na neki način odpadel.  G
     K preglednosti sistema spada tudi poenotenje sistemov ocenjevanja in napredovanja, sedaj sta zakonsko opredeljena dva sistema, ki nista bila usklajena, se pravi še nista usklajena, eden je sistem napredovanja po zakonu o sistemu plač v javnem sektorju, drugi pa omogoča napredovanje v višji razred po zakonu o javnih uslužbencih, ta sprememba bo to harmonizirala in odpravila nered na tem področju, ki je zelo občutljivo.  G
     S tem, da pa bo lahko v nadaljnjem podlaga za opredelitev pojma "funkcionar", kar predstavlja odprto vprašanje, na katerega je ta komisija tudi ves čas opozarjala, odlok, s katerim bo državni zbor na podlagi drugega odstavka 10. člena zakona o sistemu plač v javnem sektorju uvrstil posamezne funkcije v plačne razrede, kar je tudi naš predlog za uvrstitev na listo funkcionarjev, ki so dolžni svoje premoženjsko stanje dati na vpogled.   G
     Seveda lahko v procesu usklajevanja zakona o sistemu plač v javnem sektorju nastopijo nove zahteve sindikatov, seveda lahko vladna pogajalska skupina vladi predlaga določen odmik in drugačno odločitev, ampak ta trenutek je vladna odločitev, da se dogovor izpelje tako, da se uskladitev izpelje tako, kot je bila dogovorjena na podlagi teh parametrov, in tako, da se za polovico plače dvignejo linearno in za polovico plače v javnem sektorju ne dvignejo linearno, ampak vplačajo na posebno proračunsko postavko.   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  101 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA