nova beseda iz Slovenije

'o sistemu plač v' (1.001-1.100)



     Zakon o sistemu plač v javnem sektorju,   P
     Državni zbor je sprejel novelo zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   P
     OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU.   G
     To so citati iz ciljev, ki jih pripisujete spremembam Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     3. člen pomeni nekako nadgradnjo oziroma uskladitev z zakonom o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Zato nas čudi pobuda SDDO za oceno ustavnosti 25. in 52. člena zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  P
     Na pobudo sodnikov je ustavno sodišče konec leta razveljavilo del zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  P
     To so tudi Zakon o javnih agencijah, Zakon o javnih uslužbencih in Zakon o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju je najbrž zadnja pred uveljavitvijo novega plačnega sistema.  G
     Zakon o spremembi zakona o sistemu plač v javnem sektorju v Poslanskem klubu Liberalne demokracije Slovenije podpiramo.  G
     Gre za to, da bi za vojaško zdravstveno osebje ne veljale omejitve iz 31. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Predlog usklajuje zakonodajo lokalnih skupnosti še z Zakonom o javnih uslužbencih in Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Travnik zagotavlja, da določil zakona o sistemu plač v javnem sektorju ne izpodbija ne v svojem imenu niti ne v svojem interesu ‒  P
     To vprašanje bomo zdaj poskušali razrešiti tudi s spremembami Zakona o sistemu plač v javnem sektorju in Zakona o sodniški službi.   G
     Prehajamo na 7. TOČKO DNEVNEGA REDA - OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBI ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU, nujni postopke.  G
     V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke bomo podprli zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Projekt plačnega sistema v javnem sektorju se je začel izvajati leta 2001 s pripravo zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS).  P
     Prehajamo na 7. TOČKO DNEVNEGA REDA - OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH ZAKONA O SISTEMU PLAČ V JAVNEM SEKTORJU - NUJNI POSTOPEK.  G
     Denimo zakon o trgovini, zakon o javnih uslužbencih, zakon o sistemu plač v javnem sektorju, odlok o plačah funkcionarjev, zakon o azilu...  P
     Važno pa je, da se ta zakon, torej Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, uskladi s sindikati.   G
     Poslanska skupina Socialnih demokratov bo podprla Predlog Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, saj gre za dejansko eno majhno spremembo.  G
     1) Za uradniške nazive se do začetka uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju določijo naslednji količniki za določitev osnovne plače:   S
     Njegova plača pa bo določena v Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju in bo tako primerljiva s plačami drugih funkcionarjev v državni upravi.   G
     Nadaljujemo prekinjeno 21. točko dnevnega reda - obravnava Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Z julijem in veljavnostjo zakona o sistemu plač v javnem sektorju pa bodo postali podatki o plačah z dodatki po delovnih mestih in funkcijah javni.  P
     Zakon o sistemu plač v javnem sektorju je končni rezultat nekajletnih prizadevanj za vzpostavitev sistema, torej sistema plač v celotnem javnem sektorju.  G
     Gre za člene, ki so napotilne narave, saj se tudi za državne tožilce uporablja Zakon o sistemu plač v javnem sektorju, ki jasno ureja tudi plače tožilcev.  G
     Minister Virant je opozarjal, da gre pri podjemnih pogodbah v tem primeru za navzkrižje z delovnopravno zakonodajo in z Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Nadaljujemo s prekinjeno 17. točko dnevnega reda - z obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, nujni postopek.  G
     Osnovni zakon o sistemu plač v javnem sektorju je že vse od njegovega sprejetja leta 2002 podvržen letnemu noveliranju, v letošnjem letu je to celo druga sprememba.  G
     Pred šestimi leti se je s prejetjem zakona o javnih uslužbencih in zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS) začela reforma plačnega sistema v javnem sektorju.  P
     Sodniki zahtevajo, naj vlada v tridesetih dneh izdela spremembe zakona o sistemu plač v javnem sektorju in zakona o sodniški službi, ki bodo skladne z ustavno odločbo.  P
     V Sindikatu ministrstva za obrambo so se odločili za drugačno »taktiko«: podpirajo pobudo za oceno ustavnosti 25. in 52. člena zakona o sistemu plač v javnem sektorju   P
     Stališče poslanske skupine DeSUS spremembam zakona o sistemu plač v javnem sektorju Poslanska skupina DeSUS bo podprla predlagano novelo Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Stališče poslanske skupine DeSUS spremembam zakona o sistemu plač v javnem sektorju Poslanska skupina DeSUS bo podprla predlagano novelo Zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Močno se bodo povečali tudi izdatki za plače v državnih organih in javnih zavodih zaradi v letu 2008 dogovorjenega usklajevanja plač po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki je bil sprejet leta 2002 in se sprejema po nujnem postopku, dejansko pomeni zadnjo stopnico pred uveljavitvijo plačnega sistema.  G
     Poseben tarifni del Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v RS Republiki Sloveniji zaradi realizacije Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS št. 60/08),   P
     Ustavno sodišče je konec lanskega leta odločilo, da sta Vlada in parlament dolžna uskladiti nekatere določbe Zakona o sistemu plač v javnem sektorju in Zakona o sodniški službi z Ustavo.  G
     Zaradi tega se je varuhinja zdaj oglasila tudi še z dodatnim pojasnilom k sklepu ustavnega sodišča, da sprejme pobudo za oceno ustavnosti določil zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  P
     Pred vami je novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki predstavlja zadnji korak pred uveljavitvijo plačne reforme v javnem sektorju, zaključek reforme, ki traja že od leta 2002.   G
     Prav tekom teh zaključnih pogajanj se je izkazalo, da je za nemoten prehod na nov plačni sistem treba v nekaterih delih zakona o sistemu plač v javnem sektorju dopolniti oziroma spremeniti.  G
     Sprememba zakona je torej potrebna za zagotovitev izvedbe plačne reforme oziroma za zagotovitev uveljavitve sprememb Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki smo ga prav tako obravnavali danes.   G
     Za določitev osnovne plače delavca se v primeru iz prvega odstavka tega člena smiselno uporabljajo določbe 14. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 56/2002 in 110/2002).   S
     Na maso plač vplivata dve zgodbi: število javnih uslužbencev, ki se jim plače izplačujejo na podlagi zakona o sistemu plač v javnem sektorju in njih višina dogovorjena v socialnem dialogu v letu 2008.   G
     Ta predlog zakona, ki ureja nujno vsebino pa podpiramo in prosimo in opozarjamo, da naj se ga tudi operativno uredi, se pravi v Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju in glede drugih eventualnih pravic.  G
     Sprememba zakona o sistemu plač v javnem sektorju in odlok o plačah funkcionarjev (ta poslancem in ministrom znižuje dodatek za delovno dobo z 0,5 na 0,3 %) bosta s 1. marcem prinesla res korenite spremembe.  P
     Preveč? Doro Hvalica, pogajalski predstavnik sindikatov javnega sektorja odgovarja: »Zagotovo nismo dobili preveč, dobili pa smo več, kot smo ob sprejetju zakona o sistemu plač v javnem sektorju predvidevali.  P
     Parlament je potem, ko je ustavno sodišče ugotovilo, da je zakon o sistemu plač v javnem sektorju neskladen z ustavo, sploh glede plač sodnikov, sprejel novi zakon ter pripadajoče novele nekaterih drugih zakonov.  P
     2) Za pripadnike Slovenske vojske se do začetka uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju določijo količniki za določitev osnovne plače z vladno uredbo ob smiselni uporabi določbe prvega odstavka tega člena.   S
     Tako naj bi bila izjava o neugodni sestavi Ustavnega sodišča dana v smislu, da je v prejšnji ustavni presoji Zakona o sistemu plač v javnem sektorju kot stranka v postopku sodelovala oseba, ki je danes ustavni sodnik.  G
     6) Za strokovno-tehnična delovna mesta do začetka uporabe Zakona o sistemu plač v javnem sektorju veljajo količniki, določeni v Zakonu o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in v organih lokalnih skupnosti.  S
     Predstavnik ministrstva za javno upravo je povedal, da podpira amandmaja k 1. in 2. členu in da je že v pripravi novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju, v kateri bo umeščena funkcija predsednika Državnega sveta.   G
     Je pa zato Erjavec dejal, da sta z Virantom že pregledala vse amandmaje, ki so jih na zakon o sistemu plač v javnem sektorju vložili sindikati, in našla sporazumne rešitve; le v eni točki sta ostala vsak na svoji strani.  P
     Vlada Republike Slovenije je namreč v zakonodajni postopek vložila spremembe zakona o sistemu plač v javnem sektorju in s tem na nek način v celoti sledila temu našemu predlogu, zato tudi v tem ne vidimo nobenega problema.   G
     Travnik soglasno sprejeli odločitev, da bodo storili to, kar jim ona predlaga: da bodo presojali ustavnost 23. člena, drugega odstavka 49. člena in desetega odstavka 49.č člena zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS).  P
     2) Neposredni uporabniki lahko do začetka izplačila plač po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 32/06 - uradno prečiščeno besedilo in 68/06; v nadaljnjem besedilu: ZSPJS) iz sredstev za plače izplačujejo plače:   S
     Gre za to, da s tem kršimo oziroma pripeljemo nesistemsko rešitev in posledica te nesistemske rešitve bo seveda nešteto še takšnih in podobnih in na koncu koncev se bosta Zakon o javnih uslužbencih in Zakon o sistemu plač v javnem sektorju sesula.  G
     Na njihove trditve so se nemudoma odzvali z ministrstva za javno upravo (MJU): »Višina dodatka za delovno dobo in dodatka za stalnost je rezultat pogajanj o Kolektivni pogodbi za javni sektor in usklajevanja zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  P
     Odbor za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje je kot matično delovno telo obravnaval Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo po nujnem postopku predložila Vlada.   G
     Predlog zakona o spremembi Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki je pred vami po nujnem postopku predlagamo zato, ker želimo, da se premakne zadnja tretjina odprava plačnih nesorazmerij za funkcionarje s 1. julija 2009 na datum 1. december 2009.   G
     Sprva je predlog vseboval kar nekaj spornih rešitev, ki pa so bile na seji matičnega delovnega telesa sanirane tako, da je dopolnjen predlog novele zakona o sistemu plač v javnem sektorju po naši oceni primeren, zato ga bomo poslanci DeSUS-a tudi podprli.  G
     Za vse zaposlene ni mogoče podati celovitega odgovora, saj so nove uvrstitve v plačne razrede v generalnem sekretariatu trenutno sprejete zgolj za funkcionarje, in sicer na podlagi Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki ste ga sprejemali v Državnem zboru.   G
     Iz tega mesta želim poudariti, da je socialni dialog, ki je tekel štiri leta bil končan s sklenitvijo kolektivne pogodbe za javni sektor, ki je določala vse elemente plač v javnem sektorju, večino, razen za funkcionarja v Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Drugo, kar bi rad izpostavil, da so reprezentativni sindikati javnega sektorja se s predlogom strinjali in napovedali, da bodo podpisali kolektivno pogodbo za javni sektor takoj, ko bo Državni zbor sprejel usklajene spremembe zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     Ministrska kandidatka je opozorila, da »je implementacija zakona o sistemu plač v javnem sektorju v tem hipu končana«, da pa bo implementirano vsekakor proučila in šele potem »nadaljevala dialog s sindikati, ki so zaznali kakršne koli nepravilnosti ali nesorazmerja«.   P
     Skratka, Vlada je bila pred tem, ali minuse, ki so nastali še iz nekega drugega naslova, in sicer zaradi Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki naj bi prinesel RTV Sloveniji, tako ona pravi, 10 milijonov evrov minusa, spremeniti, urediti na način, ki bi bil legalen.  G
     nadaljevanje) Decembra 2004 je bilo zaposlenih v javnem sektorju plačanih po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju po tej metodologiji, ki sem jo povedala, 150.177. Decembra 2008, ko smo prevzeli oblast pa 156.381 oziroma 6.204 glave več oziroma tolikokrat deljeno z 8 ur.  G
     Na vas sem naslovila vprašanje: Kateri so bili razlogi, da ste v Noveli zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki se obravnava po nujnem postopku, posegli tudi na določbe, ki urejajo napredovanja javnih uslužbencev, predvsem vrhunskih strokovnjakov, tako piše v obrazložitvi.  G
     Poslanska skupina Socialnih demokratov bo glasovala za predlog zakona, po katerem bo določeno, da predsednik Državnega sveta opravlja svojo funkcijo poklicno, podpredsednik pa nepoklicno in da se plača predsednika Državnega sveta določi z Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Kar pa se tiče plač in odpravnin direktorjev v gospodarskih družbah, ki so javna podjetja, po Zakonu o gospodarskih javnih službah Zakon o sistemu plač v javnem sektorju ne velja za določanje plač direktorjev v javnih podjetjih, ustanovljenih po Zakonu o gospodarskih javnih službah.  G
     Tako je razumela tudi zmanjšanje svoje plače in plače pomočnikov za dva oziroma štiri razrede z uveljavitvijo zakona o sistemu plač v javnem sektorju, a kljub temu še vedno vztraja pri povezovalnem delovanju s politiko, saj meni, da če nekoga glasno napadaš, se bo ta glasno branil.   P
     Ta del predloga, ki posega tudi na področje zakona o sistemu plač v javnem sektorju, je nastal predvsem zaradi bojazni, da bi predlog zakona začel veljati, medtem ko ta zakon ne bi določal njegovega plačnega razreda ali bi začel veljati kasneje kot sprememba zakona o Državnem svetu.   G
     Vlada Republike Slovenije danes z Zakonom o spremembi Zakona o sistemu plač v javnem sektorju to konkretno počne in v Poslanskem klubu Liberalne demokracije Slovenije takšnim projektom, ki gredo v naslednjih korakih tudi v dobro državljank in državljanov nikoli ne bomo odrekli podpore.   G
     Da je sodnikom prekipelo, je s svojo odločitvijo potrdilo tudi ustavno sodišče, ki je zadržalo izvajanje tistih določb zakonov o sistemu plač v javnem sektorju in sodniški službi ter odloka o plačah funkcionarjev, ki se nanašajo na obračunavanje in izplačevanje plač funkcionarjev po 1. marcu.  P
     Sodeč po vaših javnih izjavah ob zadnjih pogajanjih, po vašem mnenju ni večjih problemov z uveljavljanjem zakona o sistemu plač v javnem sektorju, čeprav številni protesti 10.000 zaposlenih in njihovih sindikalnih predstavnikov jasno opozarjajo, da le ni tako dobro kot bi želeli vi prikazati.  G
     Želimo, da se ob javno finančnih prihrankih, ki jih zasledujemo spoštuje načelo enakosti, tako javnih uslužbencev, kot funkcionarjev, glede uresničitve in implementacije plačnega sistema določenega z zakonom o sistemu plač v javnem sektorju in dogovorjenega s kolektivno pogodbo za javni sektor.  G
     Ena boljših potez nove vlade (če se bo seveda udejanjila v praksi) pa je novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju (sindikati so jo podprli), ki bo med drugim jasno uzakonila javnost funkcionarskih plač, postavila zgornje meje ter določila sankcije in vrnitev nezakonito izplačanih izplačil.  P
     Za skromnost rešitvenega paketa naj bi bila kriva tudi 600 milijonov draga »Virantova« reforma plač v javnem sektorju (skupaj s še nekaterimi predvolilnimi obljubami), a že v sredo so zmagali tudi sodniki: ustavno sodišče je odločilo, da je del zakona o sistemu plač v javnem sektorju neskladen z ustavo.   P
     Razlog za predlagano spremembo Zakona o sistemu plač v javnem sektorju je dodatno varčevanje države in upoštevanje načela enakega obravnavanja javnih uslužbencev in funkcionarjev, zaradi česar se predlaga premik odprave zadnje tretjine plačnih nesorazmerij za funkcionarje 1. julija 2009 na 1. december 2010.  G
     Odločilo se je, da bo zahtevo ‐ Vir jo je vložil sredi oktobra letos ‐ za oceno ustavnosti in zakonitosti zakona o sistemu plač v javnem sektorju, zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja ter pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive obravnavalo ‐ prednostno.  P
     Velja pa poudariti, da pri tem ne gre za ukinitev neke pravice, ki jo daje Zakon o sistemu plač v javnem sektorju, temveč se samo časovno prenese na leto 2010, ko naj bi ta sistem v celoti zaživel in s tem zagotovimo načelo enakosti za vse, ki so zajeti v sistemu plač po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Velja pa poudariti, da pri tem ne gre za ukinitev neke pravice, ki jo daje Zakon o sistemu plač v javnem sektorju, temveč se samo časovno prenese na leto 2010, ko naj bi ta sistem v celoti zaživel in s tem zagotovimo načelo enakosti za vse, ki so zajeti v sistemu plač po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju.   G
     Že pred to odločbo Ustavnega sodišča sprejeti zakon o sistemu plač v javnem sektorju namreč ni vseboval funkcije predsednika Državnega sveta, zato se je s predlogom zakona v prilogo poskusilo takrat uvrstiti predsednika Državnega sveta v plačni razred funkcij zakonodajne oblasti, se pravi A2, in sicer v 64. plačni razred.  G
     V skladu s predlogom poslanke gospe Darje Lavtižar Bebler bo zbor odločal o naslednjem predlogu sklepa: "Državni zbor bo na naslednji seji opravil razpravo o odgovoru ministra za javno upravo dr. Gregorja Viranta na poslansko vprašanje gospe Darje Lavtižar Bebler v zvezi z Novelo Zakona o sistemu plač v javnem sektorju."   G
     Na žalost, kljub dobri volji, moram povedati, da lahko ste sami prebrali tudi, da gre za nesistemsko rešitev, da gre za vprašanje zaposlenosti in financiranja, da pa ti dve vprašanji, ki bi lahko pripomogli k pozitivnim rešitvam, bi pomenili izjeme v Zakonu o javnih uslužbencih oziroma Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju.  G
     No, pa poglejmo, kako je varuhinja utemeljila zahtevo, ko jo je naslovila na ustavno sodišče. Dr. Čebašek - Travnikova je domnevno spornost naštetih določil zakona o sistemu plač v javnem sektorju utemeljila s tem, da predlagatelji zakona funkcije varuha človekovih pravic in njegovih namestnikov niso razporedili v ustrezne plačne razrede.  P
     Ustavno sodišče je prav na predlog zdajšnjega pravosodnega ministra Aleša Zalarja (v postopku za preizkus njegove pobude) aprila letos sprejelo sklep o zadržanju izvajanja določil zakonov o sistemu plač v javnem sektorju in sodniški službi ter odloka o plačah funkcionarjev, ki se nanašajo na obračunavanje in izplačevanje plač po 1. marcu letos.  P
     Upoštevaje dejstvo, da pa v tej državi do danes nismo imeli mehanizma spremljanja rasti zaposlenih v javnem sektorju, za katere velja Zakon o sistemu plač v javnem sektorju, in po dosedanjem spremljanju podatkov AJPES-a, ki pa kažejo število ur, ki jih opravimo uslužbenci v javnem sektorju, potem te ure delimo z 8 in dobimo povprečno število zaposlenih.   G
     Predstavnik predlagatelja, minister za javno upravo dr. Gregor Virant, je v dopolnilni obrazložitvi povedal, da je bil zakon o sistemu plač v javnem sektorju sprejet v letu 2002 ter v naslednjih letih večkrat spremenjen in dopolnjen, na njegovi podlagi pa se je doslej plačni sistem uvedel za direktorje v javnem sektorju, s 1. januarjem 2008 pa tudi za vse funkcionarje.   G
     Nov plačni sistem v javnem sektorju se je začel graditi leta 2002, ko je Državni zbor sprejel Zakon o sistemu plač v javnem sektorju, z namenom, da nered na področju plač v javnem sektorju presežemo, da pridemo do urejenega sistema, do transparentnega, torej preglednega sistema in do odprave nekaterih plačnih nesorazmerij v nekaterih podcenjenih poklicih javnega sektorja.  G
     Spremenili bomo zakon o javnih uslužbencih, zakon o zavodih, zakon o sistemu plač v javnem sektorju, zakon o uresničevanju javnega interesa za kulturo in zakon o javnih financah, in sicer tako, da bomo zaposlene na področju kulture in javnih medijev izločili iz javnega sektorja, vzporedno pa (so)ustanovili javno agencijo za trg zaposlenih in samozaposlenih kulturnikov in novinarjev.   P
     Za strokovno-tehnična delovna mesta na področju informatike, civilnega letalstva, zdravniške službe in druga strokovno-tehnična delovna mesta, za katera v zakonu o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in v organih lokalnih skupnosti ni določen količnik, se začasno, do začetka uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju, za vse organe določi količnik za določitev osnovne plače z uredbo.   S
     Pred dnevi (po sestanku z načelnikom generalštaba SV Albinom Gutmanom) sta na skrb vzbujajoče razmere v Slovenski vojski opozorila tudi predsednik in podpredsednik SMO Stanislav Konda in Darko Milenkovič: skupaj s sekretarjem republiškega odbora Sindikata državnih in družbenih organov (SDDO) Dragom Ščernjavičem sta napovedala pobudo za oceno ustavnosti 25. in 52. člena zakona o sistemu plač v javnem sektorju.  P
     Opozoril bi vas, da 39.a člen Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, plača zaposlenih drugje, kakor tudi v Generalnem sekretariatu Vlade Republike Slovenije predvideva, da se prevedejo, in sicer nominalni zneski osnovnih plač, določenih za delovna mesta oziroma nazive, in nominalni zneski osnovnih plač javnih uslužbencev po predpisih in kolektivnih pogodbah, ki se uporabljajo do izplačila plač po tem zakonu.  G
     Pri dinamiki pogajanj o spremembah zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki vsekakor pomeni redistribucijo družbenega bogastva v smeri privatnega sektorja, saj so dobički v preteklem obdobju dosti hitreje naraščali kot plače, je ostalo prikrito oziroma iz sivega ozadja vsakodnevnih normalnosti sploh ni prišlo v ospredje skromno dejstvo, da dobijo ženske po petindvajsetem letu delovne dobe za vsako nadaljnje leto 0,43, moški pa 0,33 odstotka.   P
     Kar pa se tiče plač in odpravnin direktorjev v javnih zavodih in drugih oseb javnega sektorja: plačna politika direktorja v javnem sektorju je enotno urejena v Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju ter na podlagi tega zakona s sprejetimi predpisi, ki veljajo za državne organe in samoupravne lokalne skupnosti, za javne agencije, za javne sklade, javne zavode, javne gospodarske zavode ter druge osebe javnega prava, ki so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti.  G
     Predstavnik predlagatelja je tudi pri predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o državnem tožilstvu podal dopolnilno obrazložitev, v kateri je poudaril, da predlog zakona se spreminja oziroma dopolnjuje predvsem v zvezi z manjšim številom določb, katerih sprememba pa je potrebna, da bi lahko plačna reforma na področju državnega tožilstva, kot je bila predlagana v besedilu Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju, sploh lahko delovala na področju državnega tožilstva oziroma funkcionarjev v državnem tožilstvu.  G
     Pri zakonu gre za uskladitev z odločbo Ustavnega sodišča Republike Slovenije, s katero je razveljavljena določba 14.a člena, ki nadomešča določbo, s katero je določeno drugačno pravno varstvo; uskladitev z Ustavnim zakonom o spremembah 121., 140. in 143. člena Ustave Republike Slovenije, ki se nanašajo na spremembe v zvezi s prenosom nalog z državne pristojnosti na občine ter na določbe o pokrajinah; uskladitev z Zakonom o javnih uslužbencih, z Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju, Zakonom o inšpekcijskem nadzoru, Zakonom o državni upravi in Odlokom o plačah funkcionarjev.   G
     Prehajamo na odločanje o naslednjem predlogu sklepa: "Potrdijo se uradna prečiščena besedila, in sicer Obligacijskega zakona, Zakona o reviziji postopkov javnega naročanja, Zakona o obveznih zavarovanjih v prometu, Zakona o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov, Zakona o lokalnih volitvah, Zakona o lokalni samoupravi, Zakona o gostinstvu, Zakona o uresničevanju načela enakega obravnavanja, Zakona o nacionalni stanovanjski varčevalni shemi in subvencijah mladim družinam za prvo reševanje stanovanjskega vprašanja, Zakona o detektivski dejavnosti, Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, Zakona o sodniški funkciji, Zakona o državnem pravobranilstvu, Zakona o državnem tožilstvu, Zakona o varstvu osebnih podatkov, Zakona o parlamentarnem nadzoru obveščevalnih in varnostnih služb, Poslovnika Državnega zbora, Zakona o sodiščih in Zakona o izvrševanju Proračuna Republike Slovenije za leti 2007 in 2008. Glasujemo. Navzočih je 66 poslank in poslancev, za je glasovalo 63, proti 1.   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  101 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 ▶



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA