razumévanje |
glagolnik od razumevati ali razumeti:; s, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
nèdorazumévanje |
-a; s, vir: B; povezave:
|
nèrazumévanje |
1. kar je nasprotno, drugačno od razumevanja:; s, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
nèsporazumévanje |
-a; s, vir: B; povezave:
nova beseda
najdi.si.
|
polrazumevanje |
s, vir: N; povezave:
nova beseda
|
porazumévanje |
-a; s, vir: B; povezave:
|
prárazumévanje |
-a; s, vir: B; povezave:
nova beseda
|
prerazumévanje |
-a; s, vir: B; povezave:
najdi.si.
|
sámorazumévanje |
knjiž. razumevanje samega sebe:; s, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
sòrazumévanje |
-a; s, vir: B; povezave:
najdi.si.
|
sòsporazumévanje |
-a; s, vir: B; povezave:
|
sporazumévanje |
glagolnik od sporazumevati se:; s, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
vsèrazumévanje |
-a; s, vir: B; povezave:
nova beseda
najdi.si.
|
anandamiden |
prid., vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Z razumevanjem, kako anandamidni sistem deluje podobno kot marihuana, lahko raziščemo nove načine zdravljenja te bolezni, ki bodo tudi bolj učinkoviti.
|
antiduhovnost |
ž, vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Razumevanje tega v smislu detronizacije iz metafizike in religije in intronizacije v laičnost, javnostnost, areligioznost, antiduhovnost in profanost je v kontekstu Etičnega kodeksa članov Društva katoliških pedagogov Slovenije napačno.
|
bagua |
prid. neskl., vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Vodim seminarje Notranji Bagua - razumevanje Feng shuija skozi 9 področij bagua mreže, v MyChiju prirejam praznovanja keltskih praznikov in skozi njih iščem povezave z našimi predniki, našimi koreninami in slovenskim "feng shuijem, ki ga imenujem zdrava kmečka pamet.
|
bagua |
ž, vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Vodim seminarje Notranji Bagua - razumevanje Feng shuija skozi 9 področij bagua mreže, v MyChiju prirejam praznovanja keltskih praznikov in skozi njih iščem povezave z našimi predniki, našimi koreninami in slovenskim feng shuijem, ki ga imenujem zdrava kmečka pamet.
|
besedilnolingvističen |
prid., vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Poleg tega se je treba zavedati, meni Kreft, da za molk učencev najpogosteje niso krive le razmere zunaj šole in npr. represivna družinska socializacija, veliko bolj je treba iskati krivdo prav pri književnem pouku, kjer učitelji z nekakšnimi neoavtoritarnimi metodičnimi prijemi, ki težijo k scientistično literarnoteoretičnim, besedilnolingvističnim oz. druzbenokritičnim ciljem, že v kali zadušijo vsakršno sporazumevanje o učenčevih »nepopolnih«, »neznanstvenih«, »pomanjkljivih« prvotnih literarnoestetskih doživetjih.
|
cirkulatoren |
prid., vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Razumevanje kisikovega okna zahteva poznavanje cirkulatornega sistema in fiziologije transporta krvi in najbolje je začeti s fiziologijo v normoksičnih razmerah.
|
četvornost |
ž, vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
A ni škoda, da se prav uma tako oklepamo, pa ravno z njim stvari razcepimo v dvojnosti in četvornosti in mnogoterosti, se zapletemo v mrežo vseh pestrosti in se gremo vspostavljanja 'pravilnih' odnosov, namesto da bi dojeli samo to, da smo Eno in bi stremeli k Duhu, ne k razumarskim razlagam in razumevanjem, ki so nujno nepopolna?
|
daktilologíja |
sporazumevanje s prsti, zlasti med gluhonemimi:; ž, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
dezintegriracija |
ž, vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Cilj predmeta je seznaniti študente z globalnim mednarodnim ekonomskim okoljem, jim omogočiti razumevanje temeljnih zunanjeekonomskih tokov med deželami sveta v smislu integriracije in dezintegriracije ter s tega zornega kota razumeti položaj Slovenije v prihodnosti.
|
didakton |
m, vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Tvegajmo hipotezo o tem, največkrat prezrto in za razumevanje bistveno, da je gibalni motiv celega dialoga, ostajajoč v podtonu in sicer eksplicitno tematiziran v Protagori, pravzaprav v dilemi, ali je vrlina (na/po)učljiva, didakton.
|
disciplinarnost |
ž, vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Za gimnazijo je značilen globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter razvijanju disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno razumevanje sveta.
|
družbenoaplikativen |
prid., vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Cilji raziskave so bili postavljeni na treh ravneh: znanstvenoanalitični in eksplorativni (opisovanje, spoznanje in razumevanje organizacije, položaja in potreb po izobraževanju zaposlenih), družbenoaplikativni (potrebi in pogoji za preobrazbo, izboljšanje in razvoj prakse in dosežkov izobraževanja zaposlenih v slovenski družbi in gospodarstvu) in pa sistemski cilji (posodabljanje in spremembe celotnega sistema izobraževanja zaposlenih, prilagajanje sistema v smeri gibanj v evropskem prostoru in Evropski uniji).
|
konfúzen |
nav. ekspr. ki vsebuje elemente, ki otežujejo dostopnost, razumevanje; nejasen, zmeden:; prid., vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
nèstrpljívost |
star. nestrpnost, nerazumevanje:; ž, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
nèumévanje |
star. nerazumevanje:; s, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
občílo |
1. sredstvo za sporazumevanje:; s, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
pisáva |
1. sistem znakov za pisno sporazumevanje:; ž, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
wiki
|
prèdznánje |
publ. znanje, ki je potrebno za razumevanje, znanje česa:; s, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
sporazumeválen |
nanašajoč se na sporazumevanje:; prid., vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
zapopádek |
1. zastar. razumevanje, dojemanje:; m, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
zúnajjezikóven |
knjiž. ki ne spada v sistem izraznih sredstev za govorno in pisno sporazumevanje:; prid., vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|