fábula |
1. lit. smiselno si sledeči dogodki v literarnem delu, zgodba:; ž, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
fabulacija |
ž, vir: N; povezave:
nova beseda
|
fabuláren |
-rna -o; prid., vir: B; povezave:
najdi.si.
|
fabulárnost |
-i; ž, vir: B; povezave:
|
fabulástičen |
-čna -o; prid., vir: B; povezave:
|
fabulativa |
ž, vir: N; povezave:
nova beseda
|
fabulatíven |
nanašajoč se na fabulo, pripoveden:; prid., vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
fabulatívnodogájanjski |
-a -o; prid., vir: B; povezave:
|
fabulatívnost |
knjiž. lastnost, značilnost literarnega dela, ki ima fabulo, pripovednost:; ž, vir: S; povezave:
sskj,
najdi.si
|
fabulator |
m, vir: N; povezave:
nova beseda
|
fabulatorično |
prisl., vir: N; povezave:
nova beseda
|
àfabulácija |
-e; ž, vir: B; povezave:
|
antifabularen |
prid., vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Znajdemo se v nekakšnem antifabularnem svetu in slikar je samo dokumentarist, ki posnema irealno, poustvarja idilično, dokumentira svet, ki ga ni.
|
konfabulácija |
-e; ž, vir: B; povezave:
najdi.si.
|
konfabulatóren |
-rna -o; prid., vir: B; povezave:
najdi.si.
|
nefabularen |
prid., vir: I; povezave:
najdi.si
|
nèfabulatíven |
-vna -o; prid., vir: B; povezave:
nova beseda
najdi.si.
|
nèfabulatívnost |
-i; ž, vir: B; povezave:
|
práfábula |
-e; ž, vir: B; povezave:
|
prèdfábula |
-e; ž, vir: B; povezave:
|
avanturističnost |
ž, vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Tretja pomembna prvina zgodovinskega romana, kot se kaže tudi v sodobni slovenski varianti, je v slikovitosti in eksotičnosti preteklosti, v avanturističnosti fabulativnih zapletov in v domišljijskem bogastvu, ki je z okvirnimi vezmi vpeto v izpričana dejstva zgodovinskih dokumentov.
|
dogajansko |
prisl., vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Nekatere novele so bolj dogajansko razpršene, druge imajo trdnejše fabulativno jedro.
|
dramatizirajoč |
prid., vir: I; povezave:
najdi.si
Primer:
Na tematski in pripovedni ravni ga odlikuje čut za atmosfero, tudi za povsem neugledne, efemerne realije, za fabulativne okruške iz družinskih in intimnih scenarijev brez dramatizirajoče arhitekture in brez pretenzij po sporočilni globini; stilno pa se odmika od eklekticizma in manierizma medbsedilno-metafikcijskega postmodernizma tako, da goji videz preprostosti, neumetelnosti in/ali se odpira pogovornosti, vendar ne več zato, da bi ta postala stilno zaznamovana kategorija.
|