Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU
Laboratorij za korpus slovenskega jezika

O'beseda, označena besedila z lemami

bog (847)


sem, da je na koncu vrste ostala beseda    Bog   
»   Bog    je oblast.«
Napisal je: »   Bog    je oblast.«
»   Bog    je vendar v resnici dober in zato ga je
»Ker je    bog    dober, potem ni vsega kriv, kakor večina
poslušali mladeniča pri Aishilu, kako je    bog    pobudnik krivde pri ljudeh, če rod
kakor jo zdaj iščemo, in pokazati, da je    bog    stvarnik dobrega in poštenega, ljudi pa
dovoliti trditve, da so kaznovanci nesrečni,    bog    pa je vzrok nesreče.
svoje nesreče zaslužijo kazen in da jim    bog    s kaznijo pomaga, potem je to dopustno.
morali ravnati pesniki in pripovedniki:    bog    ni odgovoren (kriv) za vse, temveč samo
nas samo ukani, da to verjamemo, ali pa je    bog    preprosto, enovito bitje, ki najmanj od
»   Bog    in vse božansko sta v vsakem pogledu kar
»Tako se    bog    tudi najmanj spreminja.«
»In misliš, da se bo hotel kdo, bodisi    bog    ali človek, v teh okoliščinah prostovoljno
nemogoče, da bi se nam spremenil, temveč vsak    bog    ostane, kakor sledi iz najine razprave,
»   Bog    nas torej hoče preslepiti s tem, da se nam
Morda zato, ker (   bog   ) ne pozna preteklosti in se zato lahko resnici
»Potemtakem    bog    nima nobenega razloga za laž?«
»Torej ima    bog    očitno preprosto, enovito naravo, ki ne
»Za ti obe nagnjenji, mislim, je    bog    naklonil človeku dve umetnosti: muziko in
   Bog   , stvarnik pa je vam, ki ste izbrani za vladarje,
Vladarjem zapoveduje    bog   , naj ničesar tako skrbno ne varujejo in
Kajti že iz časov naših prednikov je ta    bog   , ki biva sredi sveta, na popku zemlje, v
svojih krvnih sorodnikov, kolikor seveda    bog    ne bi drugače naročil.«
»Tega ne bi mogel niti sam    bog    graje Momos!«
za državo in se ji posvečati; ali dokler    bog    ne vdahne sinovom vladarjev in kraljev ali
Sam    bog    ve, ali je tudi pravilno.
»Toda    bog    je ustvaril krilate trote brez žela, dragi
Zamisli si, da neki    bog    odnese moža s petdesetimi ali več sužnji,
»In če potem    bog    naseli okoli njega množico sosedov, ki ne
resnici obstaja; ustvaril ga je, mislim,    bog   ; ali morda kdo drug?«
»Slikar, mizar,    bog    - ti trije so tvorci treh vrst stolov.«
»   Bog    je - hote ali nehote ali tudi pod pritiskom
resnično bivajoč stol; dveh ali več stolov pa    bog    ni ustvaril in jih nikoli tudi ne bo ustvaril.«
»Ker je    bog    to vedel in je hotel biti tvorec samo enega
   Bog    je njegov prvi oblikovalec in hkrati tudi
Tisti, ki izbira, nosi krivdo,    bog    je brez krivde.‘ -
   Bog    z nami.«
imamo za očeta,’ kajti povem vam, da more    Bog    iz teh kamnov Abrahamu obuditi otroke.
   Bog    in bogastvo
Če pa    Bog    tako oblači travo, ki je danes na polju
   Bog    je namreč zapovedal: ‘
Kar je torej    Bog    združil, tega naj človek ne ločuje.«
resnicoljuben in res učiš tako živeti, kakor hoče    Bog   , in se ne meniš za nikogar, ker se ne oziraš
mrtvih pa, ali niste brali, kaj vam je rekel    Bog   : ‘
Jaz sem    Bog    Abrahamov in Bog Izakov in Bog Jakobov’?
Jaz sem Bog Abrahamov in    Bog    Izakov in Bog Jakobov’?
Jaz sem Bog Abrahamov in Bog Izakov in    Bog    Jakobov’?
Ni pa    Bog    mrtvih, temveč živih.«
   Bog    bo enega sprejel, drugega pustil.
»Moj    Bog   , moj Bog, zakaj si me zapustil?«
»Moj Bog, moj    Bog   , zakaj si me zapustil?«
zapoved, na začetku stvarjenja pa ju je    Bog    ustvaril kot moža in ženo.
Kar je torej    Bog    združil, naj človek ne ločuje!«
Mojzesovi knjigi pripovedi o grmu, kako je    Bog    rekel Mojzesu: ‘
Jaz sem    Bog    Abrahamov in Bog Izakov in Bog Jakobov’?
Jaz sem Bog Abrahamov in    Bog    Izakov in Bog Jakobov’?
Jaz sem Bog Abrahamov in Bog Izakov in    Bog    Jakobov’?
Ni pa    Bog    mrtvih, ampak živih.
Poslušaj, Izrael, Gospod naš    Bog    je edini Gospod.
kakršne ni bilo od začetka sveta, ki ga je    Bog    ustvaril, do zdaj in jè ne bo več.
»Moj    Bog   , moj Bog, zakaj si me zapustil?«
»Moj Bog, moj    Bog   , zakaj si me zapustil?«
V šestem mesecu je    Bog    poslal angela Gabriela v galilejsko mesto
Gospod    Bog    mu bo dal prestol njegovega očeta Davida
»Hvaljen Gospod, Izraelov    Bog   , ker se je ozrl na svoje ljudstvo in mu
bila velika duhovnika Hana in Kajfa, je    Bog    govoril Janezu, Zaharíjevemu sinu, v puščavi.
imamo za očeta,’ kajti povem vam, da more    Bog    iz teh kamnov Abrahamu obuditi otroke.
Kdo more odpuščati grehe, če ne samo    Bog   
»   Bog    je obiskal svoje ljudstvo.«
postave pa so se uprli namenu, ki ga je imel    Bog    z njim, s tem da se mu niso dali krstiti.
domov in pripoveduj o vsem, kar ti je storil    Bog   
In vendar    Bog    na nobenega od njih ne pozabi.
   Bog    pa mu je rekel: ‘
Nimajo ne shrambe ne žitnice in vendar jih    Bog    živi.
danes na polju in jo jutri vržejo v peč,    Bog    tako oblači, koliko bolj bo vas, maloverni!
»Vi se delate pravične pred ljudmi, toda    Bog    pozna vaša srca.
vam tisto noč bosta dva na eni postelji;    Bog    bo enega sprejel, drugega pustil.
Pa    Bog    ne bo pomagal do pravice svojim izvoljenim,
   Bog   , zahvalim te, da nisem kakor drugi ljudje:
   Bog   , bodi milostljiv meni grešniku!’
kamnu, ker nisi spoznalo časa, ko se je    Bog    milostno ozrl nate.«
»   Bog    ne daj!«
   Bog    Abrahamov, Bog Izakov in Bog Jakobov,’
Bog Abrahamov,    Bog    Izakov in Bog Jakobov,’ Bog pa ni Bog mrtvih,
Bog Abrahamov, Bog Izakov in    Bog    Jakobov,’ Bog pa ni Bog mrtvih, ampak živih,
Abrahamov, Bog Izakov in Bog Jakobov,’    Bog    pa ni Bog mrtvih, ampak živih, kajti njemu
Abrahamov, Bog Izakov in Bog Jakobov,’ Bog pa ni    Bog    mrtvih, ampak živih, kajti njemu vsi živijo.«
Beseda je bila pri Bogu in Beseda je bila    Bog   .
Bil je človek, ki ga je poslal    Bog   ; ime mu je bilo Janez.
takih znamenj, kakor jih ti delaš, če ni    Bog    z njim.«
   Bog    je namreč svet tako ljubil, da je dal svojega
   Bog    namreč ni poslal svojega Sina na svet, da
sprejme njegovo pričevanje, potrdi, da je    Bog    resnicoljuben.
Kogar je namreč    Bog    poslal, govori božje besede, kajti Bog ne
namreč Bog poslal, govori božje besede, kajti    Bog    ne meri duha, ko ga daje.
   Bog    je duh, in kateri ga molijo, ga morajo moliti
drugega in ne iščete časti, ki jo daje edini    Bog   ?
Sin človekov; tega je namreč potrdil Oče,    Bog   
»Če bi bil    Bog    vaš Oče, bi me ljubili, ker sem iz Boga
Naš    Bog    je.’
Mi vemo, da je Mojzesu govoril    Bog   ; o tem pa ne vemo, odkod je.«
Vemo, da    Bog    grešnikov ne usliši.
ne bil umrl; a tudi zdaj vem, da ti bo    Bog    dal, karkoli ga poprosiš.«
»Zdaj je Sin človekov poveličan in    Bog    je poveličan v njem.
Če je    Bog    poveličan v njem, ga bo tudi Bog poveličal
Če je Bog poveličan v njem, ga bo tudi    Bog    poveličal v sebi in poveličal ga bo kmalu.
»Moj Gospod in moj    Bog   
zgodilo se bo v poslednjih dneh, govori    Bog   : razlil bom od svojega Duha čez vse človeštvo,
Jezusa nazaréjca, ki ga je    Bog    pred vami potrdil z močmi, čudeži in znamenji,
potrdil z močmi, čudeži in znamenji, ki jih je    Bog    po njem delal med vami kakor sami veste,
kakor sami veste, njega so - prav kakor je    Bog    hotel in predvideval - izročili vam, vi
Toda    Bog    ga je rešil iz smrtnih muk in obudil od
Ker je bil prerok, je vedel, da mu je    Bog    s prisego obljubil, da bo sad njegovih ledij
Tega Jezusa je    Bog    obudil in mi vsi smo temu priče.
hiša: tega Jezusa, ki ste ga vi križali, je    Bog    naredil za Gospoda in Maziljenca.«
kolikor jih bo k sebi poklical Gospod, naš    Bog   
   Bog    Abrahamov in Izakov in Jakobov, Bog naših
Bog Abrahamov in Izakov in Jakobov,    Bog    naših očetov je poveličal svojega služabnika
Toda    Bog    ga je obudil od mrtvih in mi smo temu priče.
Tako je    Bog    izpolnil, kar je napovedoval po ustih vseh
O tem je    Bog    govoril pred davnimi veki po ustih svojih
Gospod, vaš    Bog   , vam bo med vašimi brati obudil preroka
ste sinovi prerokov in zaveze, ki jo je    Bog    sklenil z vašimi očeti, ko je govoril Abrahamu:
   Bog    je najprej za vas obudil in poslal svojega
Kristusa nazaréjca, ki ste ga vi križali,    Bog    pa ga je obudil od mrtvih.
   Bog    naših očetov je obudil Jezusa, ki ste ga
   Bog    pa ga je kot voditelja in odrešenika povišal
teh dogodkov, pa tudi Sveti Duh, ki ga je    Bog    dal njim, ki ga poslušajo.«
   Bog    veličastva se je prikazal našemu očetu Abrahamu,
In    Bog    je takóle govoril: ‘
mu bodo hlapčevali kot sužnji,’ je rekel    Bog   . ‘
Toda    Bog    je bil z njim in ga je rešil iz vseh stisk
Bolj ko se je bližal čas obljube, ki jo je    Bog    dal Abrahamu, bolj je ljudstvo raslo in
bil, da bodo bratje razumeli, da jih hoče    Bog    po njegovi roki rešiti; pa niso razumeli.
‘Jaz sem    Bog    tvojih očetov, Bog Abrahamov in Izakov in
‘Jaz sem Bog tvojih očetov,    Bog    Abrahamov in Izakov in Jakobov.’
postavil za poglavarja in sodnika?’ - tega je    Bog    poslal za poglavarja in rešitelja po angelu,
   Bog    vam bo med vašimi brati obudil preroka kakor
   Bog    pa se je odvrnil od njih in dopustil, da
vodstvom vzeli deželo poganom, ki jih je    Bog    pregnal izpred obličja naših očetov.
Meni pa je    Bog    pokazal, da ne smem nobenega človeka imenovati
   Bog    je uslišal tvojo molitev in se spomnil tvoje
»Zdaj v resnici razumem, da    Bog    ne gleda na osebo, temveč mu je v vsakem
Veste o Jezusu iz Nazareta, ki ga je    Bog    mazilil s Svetim duhom in z močjo; hodil
ki so bili pod hudičevo oblastjo, zakaj    Bog    je bil z njim.
   Bog    pa ga je obudil tretji dan in mu dal, da
ne vsem ljudem, temveč pričam, ki jih je    Bog    vnaprej izbral, nam, ki smo z njim jedli
ljudem in pričamo, da je on tisti, ki ga je    Bog    določil za sodnika živih in mrtvih.
Kar je    Bog    očistil, tega ne imej za nečisto!’
Torej jim je    Bog    dal tisti dar kakor nam, potem ko so začeli
»Torej je    Bog    tudi poganom podelil spreobrnjenje, ki vodi
   Bog    reši Petra iz ječe
   Bog    našega izraelskega ljudstva je izvolil naše
Tedaj so si zaželeli kralja in    Bog    jim je dal Savla, Kíševega sina, moža iz
Iz njegovega rodu je    Bog   , kakor je bil obljubil, poslal Izraelu odrešenika
Toda    Bog    ga je obudil od mrtvih.
   Bog    jo je izpolnil nad nami, ki smo njihovi
Ta pa, ki ga je    Bog    obudil, ni videl trohnobe.
vsa Cerkev in poročala sta ji, kaj vse je    Bog    storil po njima in kako je poganom odprl
in starešinami in poročali so, kaj vse je    Bog    storil po njih.
Vi veste, da me je    Bog    že pred davnim časom izbral izmed vas da
   Bog   , ki pozna srca, je to potrdil tako, da jim
pripovedovala, kako velika znamenja in čudeže je    Bog    po njima storil med pogani.
Simon nam je razložil, kako je    Bog    že od začetka gledal, da bi si iz vrst poganov
Doumeli smo, da nam    Bog    veleva, naj tja ponesemo veselo oznanilo.
   Bog   , ki je ustvaril vesolje in vse, kar je v
   Bog    je zatisnil oči nad časi, ko so ljudje tavali
»Še se vrnem k vam, če    Bog    dá.«
   Bog    je po Pavlovih rokah delal nenavadne čudeže,
Pozdravil jih je in jim izčrpno poročal, kaj je    Bog    po njegovi službi naredil med pogani.
   Bog    naših očetov te je izbral, da spoznaš njegovo
»Tebe bo    Bog    udaril, ti pobeljeni zid!« mu je rekel Pavel.
sodiščem zaradi upanja v obljubo, ki jo je    Bog    dal našim očetom.
Zakaj se vam zdi neverjetno, da    Bog    obuja mrtve?
Toda vse do danes mi je    Bog    pomagal, zato stojim zdaj tukaj, da pričujem
»Še malo ali še veliko - daj    Bog   , da bi ne samo ti, ampak da bi vsi, ki me
Pred cesarja moraš stopiti in glej,    Bog    ti poklanja življenje vseh, ki so s tabo
»To je    bog   
oznanjevanje božjega evangelija, ki ga je    Bog    napovedal po svojih prerokih v svetih knjigah,
   Bog   , kateremu služim z vsem srcem, s tem da
kar je mogoče spoznati o Bogu, očitno: sam    Bog    jim je namreč to razodel.
Zato jih je    Bog    prepustil nečistosti, kamor jim je težilo
Zaradi tega jih je    Bog    prepustil sramotnim strastem.
skladno s svojim spoznanjem Boga, jih je    Bog    prepustil njihovi blodni pameti, tako da
Vemo pa, da    Bog    izvaja svojo sodbo nad tistimi, ki počenjajo
prizanesljivosti, ne da bi vedel, da te    Bog    s svojo dobroto navaja k spreobrnjenju?
srcem si nakopavaš srd za dan jeze, ko se bo    Bog    razodel s pravično sodbo.
To se bo pokazalo na dan, ko bo    Bog    v skladu z mojim evangelijem po Jezusu Kristusu
Naj se rajši pokaže, da je    Bog    resnicoljuben, vsak človek pa lažniv, kakor
Morda ne, da je    Bog    krivičen, ko nas udarja s svojo jezo?
Kajti kako naj bi sicer    Bog    sodil svet?
Njega je    Bog    javno določil, da bi bil s svojo krvjo orodje
Je morda    Bog    samo Bog Judov?
Je morda Bog samo    Bog    Judov?
Ni tudi    Bog    poganov?
Gotovo, tudi    Bog    poganov.
Saj je en sam    Bog   , ki bo obrezane opravičil iz vere, neobrezane
Tako tudi David blagruje človeka, ki mu    Bog    prišteva pravičnost ne glede na dela:
čast Bogu, popolnoma prepričan, da more    Bog    to, kar je bil obljubil, tudi uresničiti.
   Bog    pa izkazuje svojo ljubezen do nas s tem,
namreč smrt; dar pa, ki ga milostno daje    Bog   , je večno življenje v Kristusu Jezusu, našem
Zahvaljen bodi    Bog    po Jezusu Kristusu, našem Gospodu.
bila zaradi mesa brez moči, je uresničil    Bog    s tem, da je poslal svojega Sina v podobi
Če je    Bog    za nas, kdo bo zoper nas?
   Bog    opravičuje!
mogla ločiti od ljubezni, s katero nas ljubi    Bog    v Jezusu Kristusu, našem Gospodu.
   Bog    je izvolil Izraelce
iz njih izhaja po telesni strani Kristus,    Bog   , ki je nad vsem, blagoslovljen na veke,
Je mar    Bog    krivičen?
   Bog    se torej usmili, kogar se hoče, in zakrkne,
   Bog    pa, ki je hotel pokazati svojo jezo in razodeti
Gospod, in boš v svojem srcu veroval, da ga je    Bog    obudil od mrtvih, boš rešen.
Vprašam torej: je mar    Bog    zavrgel svoje ljudstvo?
   Bog    ni zavrgel svojega ljudstva, ki si ga je
»   Bog    jim je dal duha omrtvelosti: oči, da ne
Če namreč    Bog    ni prizanesel naravnim vejam, tudi tebi
Poglej torej, kako je    Bog    dober in strog: strog do tistih, ki so padli,
ne bodo vztrajali v svoji neveri, saj ima    Bog    moč, da jih ponovno vcepi.
to v vaš prid, glede na izvolitev pa jih    Bog    ljubi zaradi očetov; zakaj Bog se ne kesa
izvolitev pa jih Bog ljubi zaradi očetov; zakaj    Bog    se ne kesa svojih darov in svoje izvolitve.
   Bog    je namreč vse uklenil v nepokorščino, da
Ker je torej    Bog    tako usmiljen, vas rotim, bratje: darujte
Tako boste lahko razpoznavali, kaj hoče    Bog   , kaj je dobro, njemu všečno in popolno.
razumno; vsak pač po deležu vere, ki mu ga je    Bog    dal.
oblasti, se upira redu, ki ga je določil    Bog   .
jé, naj ne sodi tistega, ki jé, saj ga je    Bog    sprejel med svoje.
   Bog   , vir potrpežljivosti in tolažbe, pa vam
   Bog    upanja pa naj napolni vaše verovanje z vsem
veste; to pa v môči milosti, ki mi jo je dal    Bog   .
prišel k vam in se odpočil med vami, če bo    Bog    dal.
   Bog    miru naj bo z vami vsemi.
   Bog    miru pa bo prav kmalu strl satana pod vašimi
Zvest je    Bog   , ki vas je poklical v občestvo s svojim
Mar ni    Bog    modrosti tega sveta obrnil v nespamet?
modrostjo ni spoznal Boga v njegovi modrosti, je    Bog    sklenil rešiti tiste, ki verujejo, po nespameti
Nasprotno,    Bog    si je izbral tisto, kar je v očeh sveta
Tisto, kar je v očeh sveta slabotno, si je    Bog    izbral, da bi osramotil tisto, kar je močno.
   Bog    si je izbral tisto, kar je na svetu preprosto
božjo modrost, tisto prikrito, ki jo je    Bog    pred veki vnaprej določil za naše zveličanje.
in kar v človekovo srce ni prišlo, kar je    Bog    pripravil tistim, ki ga ljubijo,« to nam
pripravil tistim, ki ga ljubijo,« to nam je    Bog    razodel po Duhu.
je iz Boga, da bi spoznali to, kar nam je    Bog    milostno podaril.
Jaz sem sadil, Apólo je zalival,    Bog    pa je dajal rast, tako da ni nič tisti,
tisti, ki zaliva, ampak tisti, ki daje rast,    Bog   .
Če pa kdo božji tempelj podira, bo    Bog    njega uničil.
Občutek imam namreč, da je    Bog    nas apostole postavil na zadnje mesto, kakor
One zunaj bo sodil    Bog   .
   Bog    pa bo oboje storil za nepotrebno.
   Bog    je obudil Gospoda in bo s svojo močjo obudil
   Bog    vas je namreč poklical k miru.
odmeril Gospod in kakor je koga poklical    Bog   .
Če pa kdo ljubi Boga, ga tudi    Bog    pozna.
to: noben malik ne biva v svetu in noben    bog   ; samo Eden je.
in gospodarjev - pa je vendar za nas en    Bog   , Oče, od katerega je vse, mi pa zanj, in
Pa je bil    Bog    res v skrbeh za vole?
   Bog    pa je zvest in ne bo dopustil, da bi bili
glava ženski je moški, glava Kristusu pa    Bog   .
Različna so dela, isti pa je    Bog   , ki dela vse v vseh.
Tako pa je    Bog    vse posamezne ude v telesu razpostavil,
Dà,    Bog    je sestavil telo in skromnemu namenil več
Tisti, ki jih je    Bog    v Cerkvi postavil, pa so: prvič apostoli,
obraz, molil Boga in priznal, da je resnično    Bog    v vas.
prerokov se namreč prerokom podrejajo, kajti    Bog    ni Bog zmešnjave, ampak miru.
namreč prerokom podrejajo, kajti Bog ni    Bog    zmešnjave, ampak miru.
podvrgel njemu, ki mu je vse podvrgel, da bo    Bog    vse v vsem.
   Bog    pa mu dá steblo, kakor je sklenil, in sicer
Hvaljen    Bog    in Oče našega Gospoda Jezusa Kristusa, Oče
Gospoda Jezusa Kristusa, Oče usmiljenja in    Bog    vse tolažbe.
in sicer s spodbudo, s kakršno nas same    Bog    spodbuja.
vêdli preprosto in z iskrenostjo, ki jo daje    Bog   , torej ne v posvetni modrosti, ampak po
   Bog    mi je priča, da naša beseda do vas ni »dà«
in vas utrjuje za Kristusa in nas mazili    Bog   , ki nam je tudi vtisnil pečat in v naša
poti pogubljenja, za nevernike, ki jim je    bog    tega sveta zaslepil um, tako da jim ne zasveti
   Bog   , ki je rekel:
Tisti pa, ki nam je to željo vsadil, je    Bog   , in on nam je za jamstvo dal Duha.
   Bog    pa nas pozna in upamo, da nas pozna tudi
Kristusovem imenu smo torej poslani, kakor če bi    Bog    opominjal po nas: v Kristusovem imenu vas
namreč svetišče živega Boga, kakor je rekel    Bog   :
njimi in med njimi bom hodil in bom njihov    Bog    in oni bodo moje ljudstvo.
Toda    Bog    tolaži potrte in potolažil nas je s Titovim
odločil, pa ne čemerno ali na silo, zakaj    Bog    ljubi veselega darovalca.
   Bog    pa vas more obdariti z vsakršno milostjo,
zaradi obilne milosti, ki vam jo je naklonil    Bog   .
temveč le v mejah tistega, kar nam je odmeril    Bog   , merilo vsega.
To vé    Bog   .
   Bog    in Oče Gospoda Jezusa, ki je hvaljen na
To vé    Bog   .
To vé    Bog   .
Bojim se, da bi me ob ponovnem prihodu moj    Bog    med vami ponižal in bi moral objokovati
se, bodite istih misli, varujte mir, pa bo    Bog    ljubezni in miru z vami
sedanjega pokvarjenega sveta, kakor je hotel naš    Bog    in Oče, kateremu bodi slava na veke vekov!
Toda    Bog   , ki me je izbral že v materinem telesu in
kakšni so nekoč bili, me ne zanima, saj    Bog    ne gleda na osebo - tisti torej, ki so veljali
Sveto pismo je predvidelo, da bo    Bog    opravičil narode po veri, zato je napovedalo
Če je    Bog    prej naredil oporoko, je postava, ki je
izvira iz postave, ne izvira iz obljube;    Bog    pa je pokazal Abrahamu svojo naklonjenost
   Bog    pa je eden.
Ko pa je nastopila polnost časa, je    Bog    poslal svojega Sina, rojenega iz žene, podvrženega
Da pa ste sinovi, se vidi iz tega, da je    Bog    poslal v naša srca Duha svojega Sina, ki
pa si sin, si tudi dedič, kakor je hotel    Bog   .
samo, da Boga poznate, ampak še več, tudi    Bog    vas pozna.
   Bog    se ne pusti zasmehovati.
Meni pa    Bog    ne daj, da bi se hvalil, razen s križem
Blagoslovljen    Bog    in Oče našega Gospoda Jezusa Kristusa, ki
dediščine, v odrešenje ljudstva, ki si ga je    Bog    pridobil, v hvalo njegovega veličastva.
spominjati v svojih molitvah, da bi vam    Bog    našega Gospoda Jezusa Kristusa, Oče veličastva,
Toda    Bog   , ki je bogat v usmiljenju, nas je zaradi
Kristusu Jezusu za dobra dela; zanje nas je    Bog    vnaprej pripravil, da bi jih delali.
   Bog    je ni oznanil ljudem prejšnjih rodov, kakor
modrost, in sicer po večnem načrtu, ki ga je    Bog    izpeljal v Kristusu Jezusu, našem Gospodu.
En Gospod, ena vera, en krst: en    Bog    in Oče vseh, ki je nad vsemi ter deluje
mišljenja in oblečete novega človeka, ki ga je    Bog    ustvaril v resnični pravičnosti in svetosti.
drug drugemu odpuščajte, kakor vam je tudi    Bog    odpustil v Kristusu.
Zakaj    Bog    mi je priča, kako rad imam vas vse v ljubezni
Zato ga je    Bog    povzdignil nad vse in mu podelil ime, ki
   Bog    je namreč, ki po svojem blagohotnem načrtu
Toda    Bog    se ga je usmilil, pa ne samo njega, ampak
po nagrado, h kateri nas od zgoraj kliče    Bog    v Kristusu Jezusu.
mislih; če pa kaj drugače mislite, vam bo    Bog    razodel tudi to.
Njihov konec je pogubljenje, njihov    bog    je trebuh, ponašajo se s tem, česar bi se
In mir, ki ga daje    Bog    in ki presega vse, kar si lahko predstavljamo,
In    Bog    miru bo z vami.
Moj    Bog   , bogat, kakor je, bo razkošno potešil vse
   Bog    je namreč hotel, da se je v njem naselila
Zdaj pa vas je    Bog    s smrtjo njegovega umrljivega telesa spravil
sem njen služabnik po načrtu, ki mi ga je    Bog    določil, da vam oznanim polnost božje besede,
Njim je    Bog    hotel oznaniti, kako bogata in veličastna
Obenem pa molíte tudi za nas, da bi nam    Bog    odprl vrata za prodor evangelija in da bi
popolni in do kraja vdani vsemu, kar hoče    Bog   .
ampak tako oznanjamo, kakor nas je imel    Bog    za vredne, da nam zaupa evangelij: pri tem
   Bog    je priča o tem.
Vi ste priče in    Bog    je priča, kako sveto, pravično in neoporečno
Sam    Bog    pa in naš Oče ter naš Gospod Jezus naj usmeri
Saj nas vendar    Bog    ni poklical k nečistosti, marveč k svetosti.
pa ni treba, da vam pišemo: vas same je    Bog    poučil, da ljubite drug drugega.
vstal, moramo prav tako verovati, da bo    Bog    pridružil Jezusu tiste, ki so umrli v veri
Zakaj    Bog    nas ni namenil za jezo, ampak za to, da
Sam    Bog    miru pa naj vas posveti, da boste popolni.
   Bog   , ki vas kliče, je zvest in bo to izpolnil.
Pravično je namreč, da    Bog    povrne s stisko tistim, ki vas stiskajo,
tudi zmeraj prosimo za vas, da bi vas naš    Bog    spoznal za vredne poklica in da bi s svojo
in se povzdignil nad vse, kar se imenuje    Bog    ali uživa božje češčenje, takó da se bo
božje svetišče in se razkazoval, kakor da je    Bog   .
Zato jim    Bog    pošilja hudo blodnjavo, da verjamejo laži:
od Gospoda ljubljeni bratje, ker vas je    Bog    izvolil, da s posvečenjem Duha in z vero
Sam naš Gospod Jezus Kristus in    Bog   , naš oče, ki nas je v svoji milosti vzljubil
Saj je samo en    Bog   ; samo eden je tudi srednik med Bogom in
uživanje nekaterih jedi, ki jih je ustvaril    Bog   , da bi jih s hvaležnostjo uživali tisti,
Zakaj vse, kar je ustvaril    Bog   , je dobro in ničesar ne smemo zametavati,
   Bog    nam ni dal duha boječnosti, temveč duha
Toda trdni temelj, ki ga je položil    Bog   , stoji in ima ta napis:
Krotko mora vzgajati nasprotnike, morda jim    Bog    le nakloni, da se bodo spokorili in spoznali
Kristusa, poslan, da bi tisti, ki jih je    Bog    izvolil, verovali in spoznali resnico o
večno življenje - to večno življenje je    Bog   , ki ne laže, obljubil pred večnimi časi,
Velikokrat in na veliko načinov je    Bog    nekoč govoril očetom po prerokih, v teh
»Tvoj prestol, o    Bog   , je za vekomaj,« in
Ljubiš pravico in sovražiš krivico, zato te    Bog   , tvoj Bog, mazili z oljem veselja bolj kakor
pravico in sovražiš krivico, zato te Bog, tvoj    Bog   , mazili z oljem veselja bolj kakor tvoje
Zanj je pričal    Bog    z znamenji in čudeži, z raznovrstnimi močmi
   Bog    je bil namreč milostljiv, da je umrl za
»Glej, jaz in otroci, ki mi jih je dal    Bog   
Tisti, ki je vse naredil, pa je    Bog   .
»   Bog    je po vseh svojih delih sedmi dan počival.«
počitka, se spočije od svojih del, kakor se je    Bog    od svojih.
te časti ne prisvaja sam, ampak ga kliče    Bog   , kakor Arona.
ubogajo, počelo večnega zveličanja, ker ga je    Bog    razglasil za vélikega duhovnika, kakršen
Tudi to bomo storili, če le    Bog    dá.
   Bog    namreč ni tako krivičen, da bi pozabil na
Ko je namreč    Bog    dal Abrahamu obljubo, »je prisegel sam pri
Ker je    Bog    hotel dedičem obljube še močneje pokazati,
nas dve neizpodbitni dejanji, v katerih    Bog    ne more lagati, silno tolažita, nas, ki
Jaz bom njihov    Bog    in oni bodo moje ljudstvo.
To je »kri zaveze, ki jo je    Bog    sklenil z vami.
meni je pisano v knjigi - da izpolnim, o    Bog   , tvojo voljo.«
»Glej, prihajam, da izpolnim, o    Bog   , tvojo voljo.«
dobil priznanje, da je pravičen, ker je    Bog    potrdil njegove darove.
videl smrti, in »ga ni bilo najti, ker ga je    Bog    prenesel«.
temelje in je njegov stavbenik in graditelj    Bog   .
Zato se    Bog    ne sramuje, da se imenuje njihov Bog, saj
se Bog ne sramuje, da se imenuje njihov    Bog   , saj jim je pripravil mesto.
Mislil si je, da more    Bog    tudi od mrtvih obujati.
niso dosegli izpolnitve obljube, ker je    Bog    za nas poskrbel nekaj boljšega, da bi namreč
Ko vas vzgaja, zdržite, ker    Bog    ravna z vami kakor s sinovi.
Zakaj naš    Bog    je ogenj, ki prečiščuje.
zakaj nečistnike in prešuštnike bo sodil    Bog   .
   Bog    miru pa, ki je od mrtvih obudil našega Gospoda
»   Bog    me skuša.«
   Bog    namreč ne more priti v skušnjavo, da bi
Ali ni    Bog    izbral revežev na svetu, da so bogati v
Kajne, ti veruješ, da je en    Bog   ?
»   Bog    se prevzetnim upira, ponižnim pa daje milost.«
Kapadókiji, Aziji in Bitíniji, ki vas je    Bog    Oče v svojem načrtu s posvečevanjem Duha
Zahvaljen bodi    Bog    in Oče našega Gospoda Jezusa Kristusa!
   Bog    namreč hoče, da delate dobro in tako zaprete
gradil ladjo, niso hoteli verovati, pa je    Bog    nadvse potrpežljivo čakal.
službi, naj jo opravlja v mejah, ki jih daje    Bog   .
tako bo po Jezusu Kristusu v vsem slavljen    Bog   .
S ponižnostjo se vsi povežite, ker se    Bog    prevzetnim upira, ponižnim pa daje milost.
   Bog    pa, darovalec vse milosti, ki vas je po
   Bog    še grešnim angelom ni prizanesel, temveč
   Bog    je luč
   Bog    je luč in v njem ni nobene temè.
poželenje mineta; kdor pa spolnjuje, kar hoče    Bog   , živi v večnost.
bi nas naše srce česa obsojalo, je vendar    Bog    večji od našega srca in vé vse.
se drži njegovih zapovedi, živi v Bogu in    Bog    živi v njem.
   Bog    je ljubezen
Kdor pa ne ljubi, Boga ne pozna, zakaj    Bog    je ljubezen.
ljubezen do nas se je razodela tako, da je    Bog    poslal v svet svojega edinorojenega Sina,
Preljubi, če je    Bog    tako vzljubil nas, smo tudi mi dolžni ljubiti
Če drug drugega ljubimo, živi    Bog    v nas in je njegova ljubezen v nas popolna.
Kdor priznava, da je Jezus Božji Sin, živi    Bog    v njem in on v Bogu.
Mi smo spoznali ljubezen, ki jo ima    Bog    do nas, in verujemo vanjo.
   Bog    je ljubezen, zato tisti, ki živi v ljubezni,
tisti, ki živi v ljubezni, živi v Bogu in    Bog    živi v njem.
lažnivca, ker ne veruje v pričevanje, s katerim    Bog    pričuje za svojega sina.
   Bog    nam je dal večno življenje in to življenje
On je resnični    Bog   , on je večno življenje.
Kristusa, Jakobov brat, poklicanim, ki jih    Bog    Oče ljubi in so ohranjeni za Jezusa Kristusa.
Razodetje Jezusa Kristusa, ki mu ga je dal    Bog   , da bi pokazal svojim služabnikom, kar se
Ta je pričeval, kar je rekel    Bog    in kar je razodel Jezus Kristus: vse, kar
Jaz sem Alfa in Omega, govori Gospod    Bog   , on, ki je, ki je bil in ki pride, vladar
»Svet, svet, svet je Gospod    Bog   , vladar vesolja, ki je bil, ki je in ki
»Vreden si, naš Gospod in    Bog   , da prejmeš slavo, čast in moč, ker si ustvaril
in jih vodilo k izvirkom živih vodá; in    Bog    bo obrisal vse solze z njihovih oči.«
bo dopolnila božja skrivnost, kakor jo je    Bog    oznanil svojim služabnikom prerokom.«
»Zahvaljujemo se ti, Gospod,    Bog   , vladar vesolja, ki si in si bil, da si
Žena pa je pobegnila v puščavo, kjer ji je    Bog    pripravil zavetje, da bi jo tam hranili
»Velika in čudovita so tvoja dela, Gospod,    Bog   , vladar vesolja.
»Dà, Gospod,    Bog   , vladar vesolja, tvoje sodbe so resnične
   Bog    se je spomnil vélikega Babilona in mu dal
Zakaj    Bog    jim je vsadil v srce misel, da uresničijo
njegovi grehi so se nagrmadili do neba in    Bog    se je spomnil njegovih krivic.
Zakaj mogočen Gospod je    Bog   , ki ga je sodil.«
nebesa, sveti, apostoli in preroki, ker je    Bog    uresničil nad njim vašo sodbo!«
Zakaj Gospod, naš    Bog   , vladar vesolja, je začel kraljevati.
»To so resnične besede, ki jih je izrekel    Bog   
bo z njimi, oni bodo njegovo ljudstvo in    Bog    sam bo z njim.
zmagal, bo to podedoval in jaz bom njemu    Bog   , on pa meni sin.
njem, zakaj njegovo svetišče je Gospod,    Bog   , vladar nad vesoljem, in Jagnje.
luči, zakaj razsvetljeval jih bo Gospod    Bog    in kraljevali bodo na veke vekov.
Gospod,    Bog   , ki navdihuje preroke, je poslal svojega
Če bi jim kdo kaj dodal, ga bo    Bog    udaril s šibami, ki so opisane v tej knjigi.
od besed, ki so v tej preroški knjigi, bo    Bog    odvzel njegov delež pri drevesu življenja
Zato,    bog    daj modrosti našim politikom.
Velik je naš    bog   , o poglavar, in velika je svoboda.
- Neskončno pravični    bog    jo bo kaznoval, si pravi Najdù.
   Bog    ve kje ležijo, samotne in zapuščene, ampak
Moj    Bog   , kaj sem storil.
Jaz ne vem več, kje je    Bog   .
so posedle tu pa tam, kakor jih je ljubi    Bog    poslal.
To zemljo imamo vsi tako radi,    Bog    ne daj, da bi kdaj popolnoma izkrvavela.
   Bog    mu daj mir.
»   Bog    vam daj srečo in pred strelo naj vas varuje.
Moj    Bog   , saj ga ima tako rada in po vrisku ga je
Sneg je ljubi    Bog    z neba na zemljo sejal, krog brda je stric
in je zbežala z njim in kje je danes, sam    bog    ve.
Tudi ima vse njeno, robat je včasih, moj    Bog   , kdo pa ni, drugače pa je tako silno mehak
-    Bog    me hoče kaznovati, ker sem zapustila Vladimirja,
O    Bog   , trudna, trudna.
Sam    Bog    ve, koliko brinja in česmina je izruval,
Preveč nas je    Bog    dal ... in bajtarija je mejhna.
Moj    Bog   , slabši kot živina.
gotovo pridobila nebeško kraljestvo, kajti    Bog    je neskončno usmiljen, pravičen, dober,
zapeljivca žgal peklenski ogenj, kako je    Bog    neskončno usmiljen in pravičen in kako udano
In če je    Bog    neskončno usmiljen, se bo usmilil tudi mojega
Moj    Bog   , še zakuriti nimam s čim!"
O moj    Bog   , da bi le ne zrogovilil!"
O, ti moj ljubi    Bog   , spet so ji ukradli meso iz lonca.
tistim nesrečnim ljudem, ki jih je pravični    Bog    prikrajšal za smisel tako zvanega svetlega
Kako je to, da me    Bog    ne kaznuje, sem se čudil potem.
In    Bog    me ne kaznuje.
Da, ta država je postala nekak nevidni    bog   , katerega pa je bilo treba bolj upoštevati
   Bog    in sveti božji križ", potrkal na prva vrata
   Bog    ga daj,« je odgovoril Pologar in sedel za
je začela Kovačka, »samo tega nas    Bog    varuj.
vztrajala pri svojem in trdila, da ima samo    Bog    pravico do maščevanja.
In zakaj    Bog    te krivice ne maščuje?
   Bog    sam na sebi je bil dober človek.
»Jaz nič ne vem, bo že    Bog    dal, da bo vse prav.«
»   Bog   , Bog, kakšen Bog,«
»Bog,    Bog   , kakšen Bog,«
»Bog, Bog, kakšen    Bog   
bo že    Bog    dal.«
zapovedi, ki sta jih narekovala cesar in    bog   .
je, in da se ne smejo upirati, če je toča;    bog    že ve, zakaj, in če povodenj odnese polovico
Tam nekje daleč sta bila cesar in    bog   , ki sta imela na vasi svoje hlapce, župnika
bogu, kar je božjega, in nič se ne upirajte;    bog    že sam ve, kaj dela.
ki je bil vendar tako nerazrušljiv kakor    bog   , pa tudi bog sam jim je polzel iz duš:
vendar tako nerazrušljiv kakor bog, pa tudi    bog    sam jim je polzel iz duš:
»Moj    bog   , kje so pa njive?« se je vprašal.
   Bog    je ni pozabil.
»   Bog    in sveti križ božji, kakor je božja volja,
»Eh, moj    bog   , vojska je, kaj hočemo.«
»Da bi nas    bog    že vendar rešil te žive pokore!«
Potem je prišlo sedemnajsto leto in    bog    je odpovedal mano.
Naš gospod    bog    se je usmilil svojih ponižnih hlapcev.
   Bog    ve, skoraj ne verjamem, da bi pustil kožo.
Pa kaj, vsi smo slabi, vsi,    bog    nam v greh ne zapiši.
»Eh, nikar se tako ne ženi,    bog    že ve, kaj dela.«
   Bog    že ve, kaj dela?
   Bog    ne zadeni!« se je stulil starec.
»   Bog    in sveta Lucija, kakšna sreča, lahko bi
»O, ti moj    bog    ti,« je govoril sam s sabo in kimal z glavo.
Zakaj, sam    bog    ve.
»   Bog    in sveti duh naj ga dvigneta.«
Toda    bog    in sveti duh sta ga vselej stlačila, da
pač pa je premislil in spoznal, da ga je    bog    oče kaznoval, ker se je svojega naslednika
sklenil, da se svojega naslednika, če mu ga bo    bog    dal, ne bo veselil in da ga tudi pomehkužil
   Bog    že ve, kaj dela.
se je zadovoljila z grožnjo, da jo bo že    bog    kaznoval.
»Moj    bog   , saj pob ni pri čistem, posebno zadnje čase
»Hudič ga je dal,    bog    ga bo vzel, ali pa narobe,« je zaključila
»Saj,« je zastokala Marjanca, »sam    bog    ve, pod katero nesrečno zvezdo si se rodil.«
ki zavaja dobrega človeka, ki mu pravični    Bog    - je že vedel zakaj - ni dal čiste pameti
   Bog    ima v nebesih toliko duš.
Sam    bog    ve, kje sem bil potem.
pregreho, nekaj božjih darov, ki jih je pravični    bog    naklonil Hedviki, Nanci pa ne.
O moj    bog   , odpusti mi!
sprehajala po hrbtu kljukastega nosa, prisluhnila    bog    ve kakšni tišini, odtrgala vršiček mladega
O moj    bog   , odpusti mi.
O moj    bog   , od kod monštranca?" je trepetal.
Koliko jih je    bog    dal!" se mu je izvilo.
Sveta kraljica nebeška,    bog    nam daj srečen dan.
O, moj    bog   , zdaj zdaj mu lahko položi težko roko na
bi bilo tete, ki je ves čas govorila sam    bog    vedi o čem.
skoraj tako upognjeno kakor rajnka Loputnica,    bog    ji daj nebesa; roke so mu mahale že mimo
Sedemsto duš se peha v tej grapi sam    bog    ve koliko strašnih let.
Le zakaj    Bog    siromaku nič ne privošči, le zakaj?
»   Bog    in sveti Andrej dajta srečo!« pozdravi,
»   Bog    mi daj zasluženi počitek!« je vzdihnila
O moj    bog   !« sem vzdihnil in se globoko zasmilil sam
Joj! -    bog    mu greh odpusti ... ampak pomisli, v kakšno
Žena, ki je v tej kretnji, le    bog    vedi zakaj, videla jezo, je pritisnila hčer
In    bog    mi ne bo nikdar odpustil, ker sem to tudi
»Ooo, saj sem molila, da bi me    bog    rešil tako pregrešnih misli in želja, a
Sam    bog    vedi, zakaj ji je šinila v glavo misel,
vreči na tla, pa se ni mogel, temveč se je    bog    vedi, zakaj - nemara prav zaradi sončnice
proti Ravničarjevim novotarijam, češ da je    bog    ustvaril človeka zato, da bi delal sam,
- Moj    bog   , kaj pa imajo teleta pri tem ? -
- Sveti    Bog   , saj to je komis! -
-    Bog    mu grehe odpusti!
- O moj    bog   , pa vendar ni že čas! ... -
-    Bog    vam plačaj! ... -
- Z ženskami ima še    Bog    same sitnosti.
kar si videl v tej kuhinji, te bo gospod    Bog    kaznoval s tako
Sam    bog    ve, v kakšne misli bi se še bil izgubil,
Sam    bog    vedi, kako je obdržal glavo na vratu.
Jemo, jemo pa vidimo rajnkega Zagričarja,    bog    mu daj nebesa, kako zajame že tretjega in
Ljubi    bog    nam je pomlad poslal.
»O    bog   , ozri se na nas!
Bil je resen in mogočen kot sam gospod    bog    oče in je tudi zviška in srepo gledal po
‘Če mora    bog    vedeti, kakšen sem, zakaj ne bi vedeli tudi
- Ah, ti moj ljubi    bog   ! - je Temnikarica zmajala z glavo.
-    Bog    mu daj večni mir! - je rekla v tišino in
- In    bog    ve, kaj bo, ko me najdejo?... - ga je spreletel
Moj    bog   , ali res ni povest?
-    Bog   , če bi ti bil, bi zdaj tudi mahnil! - je
»Veš, stari Rupar,    bog    mu daj nebesa, je bil takšna mrha, da še
»Moj    bog   , za zdaj ne bi mogel reči...«
»Moj    bog   , kakšna traparija je to drevo!«
šestnajstkrat močnejša od ravne, če bi jo    Bog    ustvaril takšno.
Moj    bog   , seveda, zakaj pa ne?
»Moj    bog   ,« je rekel Bouvard, »sicer pa res lahko...«
»Ljubi    bog   ,« je rekel Coulon, »mladina se mora zabavati.«
Tako hoče    Bog    - Vse bi radi razdelili - Ven iz zmede!
Tako torej, sta si rekla,    Bog    leta 1793 je pontifeks demokracije!
Moj    bog   , kako si lep!«
   Bog    ne more hoteti...«
»Kaj pa, če    Bog    ne obstaja?«
   Bog    je zajet v naši predstavi o njem; drugič:
imamo to idejo, smo jo dobili od Boga, torej    Bog    obstaja!«
Ta substanca je    Bog   .
   Bog    je razsežnost in razsežnost nima meja.
   Bog    se razvija v neskončnosti atributov, ki
Če bi    Bog    imel voljo, cilj, če bi deloval iz nekega
Ne bi bil    Bog   .
Razsežnost zajema naš univerzum, toda zajema jo    Bog   , ki v svoji misli vsebuje vse mogoče univerzume,
nam dati velikih temeljnih resnic, kot so    Bog   , zasluge in napake, pravično, lepo itd.,
»Moj    bog   ... pa naj bo!«
Ko je    Bog    prevzel vidno ovojnico, je pokazal svojo
Ne moreš vedeti, kakšen je    Bog   , niti tega ne, ali sploh obstaja!
»Moj    bog   ,« je rekel Bouvard, »premagali so ga nizki
»   Bog    ga blagoslovi!«
   Bog    se je razodeval njegovemu srcu v obliki
»Če je    Bog    ustvaril človeka grešnega, ga ne sme kaznovati,
umrli brez krsta, otroke, ki jih je ustvaril    Bog   !
opozoriti moram na nekaj: grešnika ne preklinja    Bog   , marveč se preklinja sam, in ker je greh
preklinja sam, in ker je greh neskončen, saj je    Bog    neskončen, mora biti tudi kazen neskončna.
»Torej je samo ena oseba, en    Bog   , ena substanca, določena na tri načine.«
»   Bog    me obvaruj!«
   Bog    Ea ga je opozoril na nevarnost, ki grozi
Toda če je samo en    Bog   , vendar ne more biti več religij.
in brezciljnih čudežih, kakor da bi jih    Bog    delal samo zato, da bi svet spravljal v
zgodovini in znanstvenih naukih, in daj    Bog   , da bi bila vlada v teh rečeh prav tako
»Kako morete reči, da je    Bog    govoril?« je rekel Bouvard.
»   Bog    nama je priča, da se ne bova več vmešavala!«
Kvaliteta je potem nekaj kot    bog    ali kar že religiozni razumejo pod tem,
prepričan, da je tako prav in da me živ    bog    ne more ustaviti.
Naj    bog    stori tako! odgovarja naučena množica.
Kolo je moj    bog   .
tako surovi, razbojniški in strgani, da    bog    pomagaj.
nespremenljivo stalnost, ki je zakon, resnica,    bog   , osvoboditev ali zavest o resnici vsega
ustaljeni pa bi rad šel v svet, zanj je    bog    v svetu, za mene v družinskem miru.
Dezao je vsemogočni    bog    kreator.
Sajigor je    bog    pastirjev in črede.
Mohandeo je    bog    čebel in Jestak je boginja doma in družine.
Kot živo sem videl mojo teto Manco,    bog    ji daj večni pokoj in počitek, ki me je
   Bog    je v tebi, je eden od pozdravov gorjanov
Če je kje kakšen    bog   , potem je po mojem to tolerantnost.
Noben    bog    nam nič ne more.
vrst grozdja, da sem izgledal kot rimski    bog    izobilja.
O, moj    bog   , moj Jan!
je, kot razlagajo domačini, prihajal kot    bog    vesolja, bog nad bogovi, v poletno rezidenco
razlagajo domačini, prihajal kot bog vesolja,    bog    nad bogovi, v poletno rezidenco na dopust.
krilih, se vozijo okoli na kravah (vsak    bog    ima svojega partnerja in vsi se lahko postavijo
Tam je Ganeš,    bog    z glavo slona, ki častilcem pomaga pri poslih
Ampak, o    bog   , kako, od kod naj črpam ljubezen za vse
prihodu sem s presenečenjem odkril, da je ‘o    bog   ’ postal eden mojih najpogostejših vzklikov,
   Bog   , bog, sem jim na skrivaj pomignil proti
Bog,    bog   , sem jim na skrivaj pomignil proti Omotu.
   Bog    ne daj, da bi se kdo dotaknil bicikla, ali
Spet so bili vsi praznično odeti, moj    bog   , kakšne barve, nosili so velike slavoloke,
   Bog   , božansko, božanskost, kot da je res stanje
   Bog    ve, koliko časa sva se že iskala za to.
preizkušnjami, ki jim jih nalaga njihov    bog    oziroma satan.
Če je to res, potem sem    bog   .
Ja, jaz sem    bog   .
O,    bog   , ali si to ti, o bog, a je to to, a to si
O, bog, ali si to ti, o    bog   , a je to to, a to si ti, hvala, hvala ...
Objel in poljubil sem tiste njene noge,    bog    ve, kje bodo hodile, zahvalil sem se, da
nič, ko sestopa v svet, spet pomagati dobri    Bog   , ki pa ga sam cogito - in to je pri Kartezijevi
sebe k Bogu in v svet, lahko dá edinole    Bog    - a kako naj ga dá, še preden je dokazan
Neobstoječi    Bog    pač ne bi mogel jamčiti ničesar, niti tega,
Četrti meditaciji, je krožen ravno zato, ker    Bog    ne more vnaprej, še preden je dokazan,
Razen če je logika sama    Bog   , to pa bi pomenilo vrnitev k platonskemu
smo v metodičnem dvomu dosledni, jamčiti    Bog    ... in tako se vrtimo v krogu, v katerem miruje
Oh, mojster, daj    Bog   , da se ne bi meni... niti vam... kdaj zgodilo
O,    Bog    mi pomagaj!
zaupal, da ”je minilo deset let, odkar ga je    Bog    odrešil 'nevarnega razmerja' z njo in po
Če bi bil    bog   , bi storil zanjo to, kar je Neptun storil
Da, lahko bi tako rekli, saj je bil    Bog    nedvomno prvi in najvišji v Kierkegaardovem
   Bog    je pri Husserlu ”izklopljen“ iz fenomenoloških
   Bog    ni predmet spoznanja, saj ”absolutno... ostaja
raziskovalnega polja“ [Husserl, prav tam] -    Bog    se namreč razodeva človeku le v upanju vere.
Pa se    Bog    sploh lahko razodene človeku z vso gotovostjo
eksistenca, katere edino pravo domovanje je    Bog   ; Husserl je odkril sámorazvidnost ega,
še ni, za Boga pa morda že je... če je    Bog    in če je jasnoviden.
bil gledalec - in v nekem smislu tudi je -    Bog    ali vseprisotni angel, ne pa zemeljski človeček,
ta ubogi človek na križu naj bi bil naš    Bog   , stvarnik nebes in zemlje, sodnik in odrešenik!
vesoljno tragedijo, v kateri igra glavno vlogo    Bog   , četudi kot žrtev!
In potem se sprašujem: zakaj naj bi se    Bog    razodel človeku šele v smrti?
zaslužita omembo, saj nanju ni razpet noben    bog   , ampak zgolj nepomembna grešnika, ”dobri“
verjel, da je človek na sosednjem križu -    Bog   , medtem ko njegov pajdaš ni bil tako lahkoveren
človeka ozdravi, in da je v stari zavezi    Bog    Jahve tisti, ki svojemu ljudstvu podari
pismu s kačo povezan hudič, ne pa dobri    Bog   !
Gospod    Bog   , ti veš!“ [
Kot kak grški    bog    je privršal z razprtimi krili in dvignjenimi
   Bog    se razodeva v naravi.
časa nebeški urar, ki mu običajno pravimo -    Bog   ?
Seveda, če    Bog    obstaja... in če sploh hoče in zmore uravnavati
Predstavljaj si zdaj, da nebo obstane (nedvomno ga    Bog    lahko zaustavi): ali ne vidiš, da bi Čas
Kajti če bi obstajali, bi    Bog    in Narava delovala brez razloga, če bi ravnala
z enim drugače kot z drugim; potemtakem    Bog    nikoli ne proizvede dveh povsem enakih delov
ustvarjenih stvari, bi iz tega sledilo, da če bi    Bog    ustvaril svet milijone let prej [kot ga
je Clarkova druga premisa - namreč da bi    Bog    lahko ustvaril svet prej, kot ga je ustvaril
Torej je podmena, da je    Bog    ustvaril svet prej, neka prazna izmišljotina.
torej pokaže, kako je treba razumeti, da je    Bog    ustvaril vse stvari v času, v katerem mu
”senzorija“, kot ga vidi Newton; za Leibniza je    Bog    čisti duh in ni ”razsežen“ v naravi.
”Če bi hotel    Bog    narediti tako, da bi se prosto telo vrtelo
   Bog    naj bi s svojo nenehno prisotnostjo v vesolju
V pomenu, da njeno delovanje zagotavlja    Bog    - kakor je menil Newton - se je gravitacija
Koyré figurativno pravi, da je bil Newtonov    Bog    ”Bog delovnega dneva“, nenehno prisoten
”senzoriju“ - medtem ko je bil Leibnizev    Bog    ”Bog Sabata“, namreč:
”...biblijski    Bog    na sabatni dan [mi bi rajši rekli ”nedeljski
sabatni dan [mi bi rajši rekli ”nedeljski    Bog   “], ki je končal svoje delo in odkril, da
Leibnizev    Bog    je najvišje racionalno bitje, poosebljeno
   Bog    ni niti svetna niti nadsvetna, temveč vsepričujoča
njegovega gospostva ga imenujemo Gospod    Bog    Pantokrator oziroma Vsevladar; kajti
Pantokrator oziroma Vsevladar; kajti    Bog    je relativna beseda, ki se nanaša na odnos
predstavljajo tisti, ki si domišljajo, da je    Bog    duša sveta, temveč nad služabniki. [...]
resničnega gospostva izhaja, da je resnični    Bog    živo, inteligentno in mogočno Bitje, iz
stvari vsebovane in gibane; ob tem pa niti    Bog    ne trpi zaradi gibanja teles, niti telesa
Toda vsa Newtonova zagotovila, da je njegov    Bog    kljub Prostoru kot svojemu ”senzoriju“ vendarle
in večnost Boga nujna, če je treba, da je    Bog    v prostorih, če je bivanje v prostoru neka
v prostoru neka božja lastnost, potem je    Bog    v nekem smislu odvisen od Časa in Prostora
Newtonu še enkrat izrazi svoje prepričanje, da    Bog    ni v nobenem pogledu odvisen od prostora
čas tako kot zdaj, četudi bi obstajal samo    Bog   . [...]
nekaj desetletij poprej učil, da je sam    Bog    razsežen, saj je Boga izenačil z Naravo
bivata le v spletu odnosov med stvarmi,    Bog    pa je od njiju povsem neodvisen.
saj si ne morem predstavljati, kako naj bi    Bog    sploh imel s svetom kak odnos, če ne v prostoru
Newtonova zmaga zdela popolna, saj je njegov    Bog    ”suvereno vladal v neskončni praznini absolutnega
svojem predkritičnem obdobju menil, da bi    Bog    vsekakor lahko ustvaril takšen svet, v katerem
”Velika je moč spomina, o    Bog   , silno velika, svetišče, veličastno in brezmejno.
prostoru‐času tudi končala, še pred večerom, če    Bog    dá.
samo neskončni božji misli - seveda, če    Bog    sploh obstaja...
   Bog    je svoboden, ustvarjena bitja niso.
deljena... kar se tiče Einsteina, je menil, da ”   Bog    ne kocka“, toda to še ne pomeni, da je svoboden
   Bog    res ne kocka, ker mu ni treba kockati -
z Einsteinovimi besedami, češ da ”ljubi    Bog    ne kocka“?
Res je... in morda tudi samo    Bog    lahko človeku omogoči časovno potovanje...
Pred stvarjenjem ni bilo nikjer sveta,    Bog    ga je ustvaril iz niča.
nekakšen vrtič, ki je v Bogu, vendar se je    Bog    iz njega začasno umaknil, da bi napravil
kabalistični nauk: da bi svet lahko nastal, je    Bog   , ki je povsod in vse, privolil, da znotraj
bi bil svet nekakšen vrtič, v katerem je    Bog    dal prostor človeku, mislim pa, da bi ta
zunaj sveta umno in božansko bitje, tako da    Bog    postane mesto vseh stvari, boš hudo v zadregi,
Gotovo, saj    Bog    ni od tega sveta, Bog je duh - le kako naj
Gotovo, saj Bog ni od tega sveta,    Bog    je duh - le kako naj bo duh razsežen?
tudi na samem začetku Svetega pisma, kjer    Bog    po vsakem dnevu stvarjenja (razen po drugem,
Čista resnica,    Bog    je tisto največje in obenem najmanjše.
Newtonovih Principih sicer spet nastopi    Bog    kot Vsevladar, vendar tam Bog ni več izhodiščna
spet nastopi Bog kot Vsevladar, vendar tam    Bog    ni več izhodiščna ”hipoteza“, ampak post
Ampak naš    Bog    bi bil tedaj zgolj bog našega sveta in
Ampak naš Bog bi bil tedaj zgolj    bog    našega sveta in ne več resnično vesoljni
našega sveta in ne več resnično vesoljni    Bog   , v katerega verujemo!
je najbrž izmislil prej hudič kot ljubi    bog   , je pripeljala Bruna na grmado:
Ali obstaja    Bog    ali ne?
”v“ telesu in ”onstran“ telesa, naj bi bil    Bog    kot vesoljna duša svetu imanenten in obenem
   Bog    je z naravo še najbolj izenačen pri Spinozi,
tudi narava ”povzdigne“ k Bogu in da se    Bog    ne ”poniža“ s tem, ko se izenači z naravo.
naravo na način imanence, torej da je    Bog    ”v“ svetu oziroma vesolju, četudi ni povsem
Kaj pomeni, da je    Bog    kot ”Eno“ obenem imanenten in transcendenten?
   Bog    je in obenem ni v nasprotju z logiko...
Hočete reči, da je    Bog    logično protislovno ”sovpadanje nasprotij“,
loči od teizma predvsem to, da panteistični    Bog    ni ločen od sveta, ampak je stvarstvu imanenten,
Pravim, da je    Bog    ves neskončen, ker sam po sebi izključuje
atribut en in neskončen; in pravim, da je    Bog    totalno neskončen, ker je ves v vsem svetu
delu je nepopolno, končno, medtem ko je    Bog    v svoji neskončnosti ”dovršen“, tj. ”popolnoma
   Bog    je ”strnjeno“ ali ”zavito“ (complicatamente)
vse ”dovršeno“, zato Bruno pravi, da je    Bog    ”popolnoma“ (totalmente) neskončen, medtem
glavna tema Brunove filozofije - narava ali    Bog   ?
   Bog    ali narava“.
Skratka, Brunu se zdi nemogoče, da bi    Bog    ustvarjal ”z rezervo“ - tj., da bi ustvaril
izmed slavnih sholastičnih problemov: ali    Bog    lahko ustvari nekaj, kar je logično nemogoče,
protislovno; poleg tega ni nujno, da je    Bog    postavil logične zakone že pred stvarjenjem
   Bog    je neskončen v neskončnem, vsepovsod in
Mendoza ugotavlja, da so pri Brunu ”   Bog   , vesoljni um in vesolje sámo prepleteno
vidni univerzum edini obstoječi materialni    bog   , neustvarjen in večen, bivajoč po absolutni
s tolikšno lepoto ravno zato, ker se je    Bog    utelesil v njej - mislila je namreč dobesedno:
”Kakor je    Bog    pojmovan v svoji nespremenljivi Enosti,
   Bog    je ljubezen, dejavnost, jasnost, luč; narava
<subjectum>, ki ga prižge narava in razsvetli    Bog   .“ [Bruno, cit. po:
Kajti gre za spoznanje, da    Bog   , ki je povsod, ne domuje zgolj v nebeškem
”O véliki    Bog   ! - pobožnost in religija sta postali splet
   Bog    je eden -- ali pa sploh ni Bog!
Bog je eden -- ali pa sploh ni    Bog   !
napotki ljudem za odrešenje, tako da se je    Bog    razodel apostolom po Kristusovem duhu, kakor
v katerem nisem nikoli prebral, da se je    Bog    prikazal Kristusu ali govoril Kristusu,
Kristusu ali govoril Kristusu, ampak da se je    Bog    razodel apostolom po Kristusu; da je Kristus
prevzela človeško naravo“ in da se je po njem ”   Bog    razodel apostolom“ - torej je bil Kristus
modrostjo navdahnjen človek, ne pa sam    Bog   .
zelo podobno kot Spinoza, da Kristus ni bil    Bog   , ampak človek, prerok... pri čemer gre Jaspers
”Kristusova religija vsebuje resnico, da govori    Bog    človeku prek človeka; toda Bog govori prek
da govori Bog človeku prek človeka; toda    Bog    govori prek mnogo ljudi, v Bibliji prek
Noben človek ne more biti    Bog   .
Prek nobenega človeka    Bog    ne govori izključujoče, prek vsakogar večpomensko.“
   Bog   .
človek je svoboden v svoji nepopolnosti,    Bog    pa je - paradoksno - svoboden v svoji popolnosti,
je naše spoznanje božjega bistva (kajti    Bog    je vzrok vseh stvari).“ [4:28] ”...najvišje
Je    Bog    ne le zakonodajalec, ampak tudi vsevladar
Seveda,    Bog    sam je najvišji naravni zakon in obenem
   Bog    je torej opisan kot zakonodajalec ali vladar
nepopolnost takšnega razumevanja, kajti v resnici    Bog    deluje in usmerja vse stvari preprosto po
sprejeti - kajti če bi bilo tako, bi bil    Bog    povsem odveč, zadostovala bi narava.
neizpodbitni religiozni teoremi, namreč ”da    Bog    obstaja, da predvideva vse stvari, da je
pomeni beseda ’ogenj‘ v Mojzesovem stavku ”   Bog    je ogenj“ - ne smemo namreč mešati realnega
povsem drugačna od prikazni, v kateri se je    Bog    prikazal Abrahamu, ko je videl tri može,
Na primer, da se je    Bog    spustil iz nebes (2 Mz 19, 18; 5 Mz
umevanje; drugače rečeno, če bi kdo trdil, da    Bog    deluje v nasprotju z zakoni narave, bi bil
trditvijo ipso facto primoran trditi, da    Bog    deluje proti svoji lastni naravi - kar je
Spinozov    Bog    je, vsaj kar zadeva človeško spoznanje,
je, vsaj kar zadeva človeško spoznanje,    Bog    le tolikanj, kolikor ga človek razume, kolikor
natura je razumski, kakor tudi ”razsežni“    Bog   , vendar le tolikanj, kolikor zadeva človeško
spoznanje, saj Spinoza v Etiki uči, da ima    Bog    neskončno mnogo atributov in da ga človek
(1 Sam 9, 15-16) se pripoveduje, da je    Bog    razodel Samuelu, da mu bo poslal Savla,
razodel Samuelu, da mu bo poslal Savla, vendar    Bog    ni poslal Savla k Samuelu tako, kakor smo
V Genezi (1 Mz 9, 13)    Bog    pravi Noetu, da bo svojo mavrico postavil
   Bog    ali podstat, sestoječa iz neskončno mnogih
   Bog    ni mogel ustvariti stvari na noben drugačen
bitja, lahko sploh vemo o tem, zakaj je    Bog    ustvaril stvari v tem ”redu“, v katerem
večnosti dosegla tudi Boga, a kako naj bo    Bog   , če je Bog, ”slučajen“?
dosegla tudi Boga, a kako naj bo Bog, če je    Bog   , ”slučajen“?
”Ko bi bil torej    Bog    ustvaril stvari drugače, kot so sedaj, bi
bi bilo drugačno, to sploh ne bi bil več    Bog   , ampak nekaj nižjega, nekakšen demiurg,
”neskončnimi modusi“, katerim je ”najbližji vzrok“    Bog    sam, dejansko misli na vzročne zakonitosti
”Mišljenje je atribut Boga ali    Bog    je misleča stvar.“ [2p1 (137)]
”Razsežnost je atribut Boga ali    Bog    je razsežna stvar.“ [2p2 (138)]
Spinozov    Bog    je namreč oboje v enem: ”misleča stvar“
pač temelj vsakega spoznanja misel, da ”   Bog    ali podstat... nujno biva“ [1p11 (101), gl.
...pa ne samo    Bog   , ampak tudi človek kot Njegov modus, čeprav
potemtakem ne rečemo drugega kakor to, da ima    Bog    to ali ono idejo, ne kolikor je neskončen,
Boga, si ne more prizadevati, da bi tudi    Bog    ljubil njega.“ [5p19 (342)]
”Najvišja moč ali resnični    Bog    je torej tisti, zunaj katerega ni narave,
...] Spoznavanje te svete enosti, v kateri    Bog    ni ločen od narave in ki jo sicer v življenju
Namreč da je    Bog    neločljiv od narave...
naravo, saj je večkrat izrecno poudarjal, da    Bog    ni samo duh, ampak tudi narava, predvsem
   Bog    ni vzrok Vsega, temveč je Vse sámo.“ (h
Teologi pravijo, da ga je ustvaril    Bog   .
se potem vpraša: od kod pa se je vzel sam    Bog   ?
Teologi odgovarjajo, da je    Bog    neskončen in večen in da zato vprašanje,
kod“ skrito tudi vprašanje ”zakaj“: zakaj    Bog    je?
filozofi, ki nadležnežu odgovarjajo, da je    Bog    pač causa sui, vzrok samega sebe, in da
vsaj še eno, morda najtežje: čemú pa je    Bog    ustvaril svet?
potenco enači z Bogom pred stvarjenjem;    Bog    je, kot pravi Schelling v nekaterih poznejših
izvorni človek je ”zunajbožansko‐božansko“, ”   bog    v liku stvarjenja“ [prav tam]. ”
Jakobova lestev ”zgrajena od spodaj“, in tudi ”   Bog    se dviguje od spodaj, ker prihaja iz objektivnega“
povsem jasen, toda najbrž lahko rečeva, da je    Bog    pred stvarjenjem v Vekovih sveta pojmovan
ki si ga maloprej prebral, namreč da je    Bog    ”bit in bivajoče in je od obeh vedno neločljiv“:
”klasičnih“ Schellingovih misli, namreč da    Bog    ni zgolj čisti duh, saj je enako neločljiv
Torej    Bog    ni že od vekomaj ”prebujen“, ampak se mora
   Bog    torej ni že od samega začetka, od vekomaj
tem omogoči nastanek stvarstva, pri čemer ”   Bog    sploh ni imel časa, da bi mogel razmišljati“
Zagrinjalo je sprva skrivalo, kako je    Bog    upravljal stvarstvo, toda ko se zagrinjalo
vendarle očitno, namreč to, da je pravolja (ali    Bog   , kot ji Schelling pogosto sam pravi) svobodna.
pritrjujoče] pa je moralo biti takšno, da bi se    Bog    lahko razodel kot najbolj svobodno bitje
Če je    Bog   , kot ga pojmuje Schelling, prvo in poslednje
nobene nujnosti zunaj njega; če pa je    bog    zgolj nekakšen platonski demiurg, je nujnost
njega, na primer kot hora, vendar takšen    bog    ni več Bog.
primer kot hora, vendar takšen bog ni več    Bog   .
božje dejanje, ki nikakor ni nujno, ampak se    Bog    po povsem svobodni volji daje človeški zavesti“
[prav tam, 48]; to se nam zdi očitno, saj se    Bog    nekaterim človeškim zavestim, namreč bogotajcem,
bogotajcem, ”ne daje“; a tudi tistim, ki se jim    Bog    razodeva kot oseba, kot Kristus, ostaja
kot oseba, kot Kristus, ostaja razodeti    Bog    še vedno skriti Bog (verborgene Gott),
Kristus, ostaja razodeti Bog še vedno skriti    Bog    (verborgene Gott), kajti ravno v božji
   Bog    ne kocka!“
tudi če bi mu jo razodel kak dobrohotni    bog    ali angel ali marsovec... ali pa Mefisto,
   Bog    je moral biti zelo skrben pri odločanju,
ali je ”pravo“ fiziko res moral izbrati    Bog   , da bi se mi, ljudje, opazovalci, rodili
teologije filozofsko utemeljil Tomaž Akvinski,    Bog    stvarnik svobodno izbere svet, katerega
prenese na višjo raven: kako je možen sam    Bog   ?
Kaj sploh pomeni misel, da je    Bog    causa sui, vzrok samega sebe?
filozofsko in/ali religiozno prepričanje, da je    Bog   , ali bolje rečeno, Božanstvo imanentno
V prvem primeru ”   Bog    ali narava“ ne potrebuje mnogih svetov,
In kje je    Bog    v tej zgodbi?
”...je    Bog    neznan? /
če hočete, teološko - vprašanje, ali se    Bog    (oziroma panteistično Božanstvo, vendar
Pritrdilen odgovor namreč pomeni, da    Bog    vsaj v nekem smislu ”še ni uresničen“.
   Bog    se učloveči v svojem Sinu, ki je ”istobistven“
križu, vstane iz smrti in kot ”troedini“    Bog    po vrnitvi k Očetu pošlje na zemljo Svetega Duha,
   Bog    je obenem smrten in nesmrten, časen in brezčasen,
   Bog    vas je prišel pozdravit.
Prva je,    bog    pomagaj, neverjetna podobnost lika iz ene
Moj    bog    je boljši od vašega.
prepričan pristaš reformatorjev, toži: »O moj    Bog   , če je Luther mrtev, kdo nam bo poslej tako
opozorilo, iz katerega se vsak nauči, kako ostro    Bog    kaznuje neposlušnost in upor proti gosposki.«
kvišku in k nekemu drugemu bogu, ki ni naš    Bog   , štrlel minaret, s katerega bo mujezin klical
prekopavanjem tujih kosti mislijo zgraditi sam    Bog    si ga vedi čigavo srečo.