O'beseda, označena besedila z lemami
lahko prepričan, da je en sam zdaj živeči | človek | na njegovi strani? |
je, da ga oddaja iz kože namesto znoja, in | človek | si je lahko zamišljal, da je tudi to, kar |
obhajal nenavaden občutek, da on ni resničen | človek | , ampak nekakšna lutka. |
Ko si ga je | človek | predstavljal, je imel vedno pred očmi dečka |
natančno spomnil, ni bilo dovolj hrane, | človek | ni nikdar imel nogavic ali perila, ki bi |
čeprav se je seveda vse še slabšalo, ko se je | človek | staral, še ni bil znak naravnega reda |
Kako naj bi | človek | vse to občutil kot neznosno, razen če je |
Človek | pri sosednji mizi je bil čisto verjetno | |
ponosen, orlovski obraz, obraz, ki ga je | človek | imel za aristokratskega vse dotlej, dokler |
»Kadar je kakšen navaden | človek | govoril s kapitalistom, se je moral pripogniti |
zgodovinskih knjigah, celo tista, ki jo je | človek | sprejel brez pridržka, čista izmišljotina. |
» | Človek | je zdrav in močan, ko je mlad.« |
je spoznanje, da se v kritičnem trenutku | človek | nikdar ne bori proti zunanjemu sovražniku, |
ni teme, je imaginarna bodočnost, ki je | človek | ne bo nikdar videl, vendar jo vnaprej doživlja |
bil v običajnih okoliščinah tiste vrste | človek | , ki teži vedno k zunanjemu robu kakršnegakoli |
Človek | jih dobesedno ni nikdar videl, razen kot | |
koncu naprave kakšen majhen, hrošču podoben | človek | zaverovano posluša - posluša tole. |
pred prvimi leti po letu šestdeset in edini | človek | , ki ga je poznala, da je često govoril o |
»Tudi jaz bi jo, ko bi bil isti | človek | kot sem danes.« |
»Dokler | človek | ostane človek, sta smrt in življenje ista |
»Dokler človek ostane | človek | , sta smrt in življenje ista stvar.« |
pa jo je bilo odložiti, in vendar si je | človek | spet in spet zavestno, z dejanjem volje |
Človek | ve, da je vse skupaj neumnost, zakaj bi | |
Človek | , kdorkoli je že bil, je nalahno zakašljal, | |
»Če lahko čutiš, da je vredno ostati | človek | , tudi če to nima nikakršnih posledic, si |
če ni bil cilj ostati živ, ampak ostati | človek | , to navsezadnje ni veliko spremenilo. |
Le ob redkih priložnostih je | človek | videl notranjost stanovanjskih prostorov |
mogoče misliti, da je kratko in malo zaposlen | človek | , ki se jezno sprašuje, zakaj so ga zmotili. |
»Potemtakem obstoja | človek | , kot je Goldstein?« |
»Da, tak | človek | je in živi.« |
razumete, da bo, tudi če preživi, morda drugačen | človek | ?« |
»In vi sami boste morda postali drugačen | človek | .« |
morda že mrtev, ali pa bom postal neki drug | človek | z drugačnim obrazom.« |
uničujočo fizično nalogo, stvari, ki jo ima | človek | pravico zavrniti, pa bi jo kljub temu nevrotično |
o katerih približni legi lahko povprečen | človek | samo ugiba, ali pa okrog plavajočih trdnjav, |
podatkih, ki osvetljujejo njeno osnovo, lahko | človek | sklepa, če že ne ve, kakšna je splošna struktura |
nima prestolnice in njena vrhovna glava je | človek | , čigar bivališča nihče ne pozna. |
Če je | človek | po naravi pravoveren (v Novoreku dobromislec) |
Kajti z rabo te besede | človek | priznava, da spletkari s stvarnostjo; s |
stvarnostjo; s svežim aktom dvomišljenja | človek | to vednost briše; in tako dalje v nedogled, |
mogoče prepoznati, vendar ni bil več isti | človek | . |
njegova zavest, celo tiste vrste zavest, ki jo | človek | ohrani v spanju, ustavila in se znova obudila |
O'Brien je bil zanj | človek | , s katerim je mogoče govoriti. |
Morda si | človek | ne želi biti toliko ljubljen kot razumljen. |
O'Brien je bil v vseh pogledih večji | človek | kot on sam. |
doseči, se ga je zlahka spomnil, kot se | človek | spominja živega doživetja v nekem daljnem |
življenja, ko je bil v bistvu še drugačen | človek | . |
sem prijatelj ali sovražnik, ker sem vsaj | človek | , ki te razume in s katerim se je mogoče |
»Sam - svoboden - je | človek | vedno poražen.« |
»Tako mora biti, kajti vsak | človek | je obsojen na smrt, kar je največji od vseh |
»In | človek | je majhen - nebogljen!« |
ki izprašuje obetavnega učenca: »Kako si | človek | zagotovi oblast nad drugim človekom, Winston?« |
»Če | človek | trpi, kako si lahko prepričan, da se podreja |
»V našem svetu | človek | ne bo poznal drugih čustev kot strah, besnost, |
hitrost človeškega življenja, tako da bo | človek | pri tridesetih letih senilen.« |
» | Človek | je iz snovi, ki jo lahko po mili volji oblikuješ.« |
»Če si ti | človek | , Winston, si poslednji.« |
»Ti si poslednji | človek | ,« je rekel O'Brien. |
»To je poslednji | človek | .« |
»Če si ti | človek | , potem je to človečnost.« |
Vsak drug | človek | na svetu bi bil nemudoma odgovoril, da je |
»So priložnosti, ko se | človek | postavi bolečini po robu, celo do meje smrti.« |
nenadoma je razumel, da je na vsem svetu le en | človek | , na katerega lahko prenese kazen - eno telo, |
poznamo danes, vendar bi angleško govoreč | človek | naših dni težko razumel mnoge novoreške |
z dodajanjem obrazila - i. Množine besed | človek | , otrok, dan so bile človeki, otroki, dani. |
Najprej bi moral | človek | , ki bi hotel dojeti polni pomen zgoraj navedenega |
internacionala sintagma, pri kateri se je | človek | prisiljen pomuditi vsaj za kratek hip. |
vsaj včasih potrebno, pomisliti, preden je | človek | spregovoril, toda član Partije, ki je bil |
Pravzaprav bi | človek | lahko rabil Novorek za nepravoverne namene |
je teoretično obstajala možnost, da bi se | človek | pri rabi novoreških besed spomnil njihovih |
Človek | , ki bi rasel ob Novoreku kot edinem jeziku, | |
»intelektualno svoboden,« tako kot bi se denimo | človek | , ki ni nikdar slišal za šah, ne zavedal |
nepopolno cenzurirani, in vse dokler je | človek | ohranil znanje Staroreka, jih je lahko bral. |
Še najbliže temu bi bilo, da bi | človek | kratko malo pogoltnil ves odstavek v eno |
Molči, | človek | !‘ |
Vsega tega je namreč | človek | v starosti rešen in ima sveti mir pred vsem |
v celoti uresničujejo Sofokleve besede: | človek | se dejansko znebi številnih divjih zapovednikov. |
prenašajo, veljajo te besede: kakor celo modri | človek | v revščini starost težko prenaša, tako nespametni, |
ali pa to zdaj izvira od tod, ker je zdaj | človek | onstranskim stvarem bližji in jih jasneje |
Človek | postane negotov in boječ, premišljuje in | |
Če | človek | nikogar namenoma ne oškoduje in ne nalaže, |
sovražnikom škodovati, prijateljem koristiti - tak | človek | ni moder; v njegovih besedah ni namreč trohe |
koliko je dvanajst, in mu vnaprej dejal: ’ | Človek | , da mi ne rečeš, dvanajst je dvakrat šest |
» | človek | odgovarjal, če prvič ničesar ne zna, in |
»Kaj misliš nadalje, dragi: če muzikalen | človek | uglaša svojo liro, ali hoče potem imeti |
»Kajti česa bi se lahko pameten | človek | bolj razveselil, ne glede na to, ali sam |
povzamejo iz njih svoje sklepe: kakšen mora biti | človek | in kako mora ravnati, da si bo življenje |
Kajti mladi | človek | ne more presoditi, kaj je prispodoba in |
misliš, da se bo hotel kdo, bodisi bog ali | človek | , v teh okoliščinah prostovoljno spremeniti |
potem bo komaj kdo, zlasti še če je navaden | človek | , imel tako ravnanje za nečastno ali si očital, |
Kajti če se | človek | prepusti močnemu smehu, sledi smehu kmalu |
približajo, gotovo ljubi vsak muzično izobražen | človek | , ljudi brez te izravnanosti pa nikdo?« |
zaradi nepomembnih in ničevih reči; kajti ta | človek | ne ve, koliko lepše in boljše je biti neodvisen |
Po naravi bolehen in nezmeren | človek | pa po njunem mnenju ne koristi ne sebi ne |
Pameten postane samo tak | človek | , nikoli izprijen!« |
ne opaziš, v kakšnem duševnem stanju je | človek | , ki se vse življenje ukvarja samo z gimnastiko, |
prirojene narave; ob pravilni vzgoji postane tak | človek | hraber, pri čezmernih naporih pa seveda |
»Odgovornega se čuti | človek | predvsem za to, kar ljubi?« |
Brezbožno je, si rekel, če se | človek | z vsemi močmi ne zazvema za pravičnost.« |
del obvlada slabšega, potem pravimo, da je | človek | močnejši od samega sebe, in ga hvalimo; |
svobodni delavec, vladar ali podložnik - enovit | človek | , ki kot tak opravlja svoje delo in se ne |
»Toda če | človek | , ki je po svoji naravi obrtnik ali trgovec, |
»Vendar pa se dogaja, da je | človek | žejen in kljub temu noče piti?« |
»Potemtakem mora biti posamezen | človek | moder na podoben način in zaradi istega |
»Da, tak | človek | velja za pogumnega.« |
»In tudi pravičen je | človek | lahko samo tako, kakor smo to že ponovno |
ali obstoja verjetnost, da si na primer ta | človek | prilasti zlato in srebro, ki ju dobi v varstvo, |
»Tak | človek | tudi ni v nobenem pogledu nezvest ter ne |
Tak | človek | ne dopušča, da bi deli njegove duše opravljali |
Če | človek | ve za resnico, ni nevarno, ampak celo spodbudno |
Če pa je | človek | v dvomih in negotovosti, kakor sem jaz sedaj, |
prijatelje; in povrhu gre za stvari, v katerih se | človek | ne bi smel motiti. |
In boljše je, da se tej nevarnosti | človek | izpostavi pred sovražniki kakor pred prijatelji. |
to, ali ga izrazi podsmehljivec ali resen | človek | ), ali si lahko ženska, prvič, v skladu s |
»Tako bi | človek | mislil.« |
bistvo pravičnosti, zahtevali, da se pravičen | človek | v ničemer ne razločuje od nje, temveč v |
k temu sodi, ne more pa dokazati, da tak | človek | tudi v resnici obstaja?« |
»Da, tak | človek | si želi celotno stvar.« |
»Potem pa so mnogi ljudje - o katerih si | človek | ne bi mislil - filozofi. |
»In narobe: ali je buden ali sanja tisti | človek | , ki veruje v lepoto samo po sebi in jo lahko |
»Kako bi tudi lahko pameten | človek | izenačeval nezmotljivo s tem, kar ni nezmotljivo?« |
Človek | se namreč nikoli ne sme jeziti na resnico.« | |
»Ali je lahko potemtakem isti | človek | filozof in lažnivec?« |
»Tak | človek | je nadalje razsoden in ne pozna pohlepa |
zapomni, temveč vse pozabi, potem je tak | človek | popoln nevednež.« |
» | Človek | , ki se brezuspešno trudi, začne na koncu |
je poleg sredstev in spretnosti, ki jih | človek | potrebuje za zasedbo mesta krmarja na ladji, |
lastnosti, ki jih mora imeti dober in plemenit | človek | . |
omenili, če se spomniš, resnico, ki ji mora tak | človek | zmeraj slediti, če noče veljati za kvasača, |
Ali tak | človek | ljubi laž ali pa jo, nasprotno sovraži?« |
»Torej se tak | človek | že med otroki v vsem odlikuje, posebno če |
zdaj po tvojem mnenju v teh okoliščinah tak | človek | stori, posebno še v veliki državi in če |
»Če pa bi tak | človek | zaradi svoje dobre narave in notranje sorodnosti |
»Lahko potem tak | človek | postane filozof?« |
Kakor se | človek | ob viharju izogne prahu in dežju, s tem |
država, nobena ustavna ureditev in noben | človek | popolni, dokler ne bodo ti maloštevilni |
In to je, kar tak | človek | posnema, čemur hoče biti kar najbolj podoben. |
Ko bi se tak | človek | znova vrnil v podzemeljsko jamo na svoj |
telo, tako se mora tudi ta organ, s katerim | človek | spoznava, odvrniti z vso dušo od sveta nastajanja, |
In | človek | ne gleda tja, kamor bi moral gledati. |
razumeti o ureditvi vojske in sploh biti pravi | človek | .« |
»Ker se svoboden | človek | ne sme učiti nobene znanosti suženjsko, |
menil, če ni že po naravi izredno plemenit | človek | .« |
cenil - ali bo potem po tvojem mnenju ta | človek | še nadalje gojil spoštovanje in pokorščino |
Tak umerjeni | človek | bo dialektiki spet pripomogel do veljave.« |
pa bi lahko presodili, ali je najboljši | človek | hkrati najsrečnejši, najslabši pa najnesrečnejši |
lakedemonski ustavi prepirljivi in častihlepni | človek | . |
sledijo oligarhični, demokratski in tiranski | človek | . |
5. »Kakšen je potemtakem | človek | , ki ustreza tej državni ureditvi? |
»Timokratični | človek | mora biti samozavestnejši v bistvu manj |
Do sužnjev je tak | človek | surov, pri tem pa jih ne prezira, kakor |
rokodelec, ne konjenik ne hoplit, temveč | človek | , ki ničesar nima.« |
Če tak | človek | , dokler je bogat, zapravlja denar, država |
ni v državi ne vladar ne hlapec, temveč | človek | , ki samo zapravlja to, kar ima.« |
»In to je oligarhični | človek | , ali ne?« |
»Umazan | človek | !« |
Ali | človek | s temi lastnostmi ne ustreza tej državni |
»Tak | človek | je potemtakem notranje razklan. |
»Zato je tak | človek | na zunaj spodobnejši kakor mnogi drugi, |
»Potemtakem ni dvoma, da skopi in dobičkaželjni | človek | sodi v oligarhično državno ureditev in njej |
neokretno premika, potem si gotovo misli, da tak | človek | lahko obogati samo zaradi njihove nesposobnosti. |
12. »In zdaj poglejmo, kakšen je ustrezni | človek | ! |
in zavoljo tega lahko po naravi svoboden | človek | živi samo v njej.« |
o črtanju dolgov in delitvi zemlje; tak | človek | mora postati, ker ga v to sili usoda, ali |
»Čisto drugače pa je, če je | človek | zdrav in razumen in gre počivat šele potem, |
oligarhičnega človeka nastal demokratični | človek | .« |
»Prav tako si misli zmeden in blazen | človek | , da lahko vlada ne le ljudem, temveč tudi |
»Mož postane potemtakem tiranski | človek | , dragi prijetelj, v tistem trenutku, ko |
»Potem tak | človek | živi od dolgov, načeti pa mora tudi svoje |
Zevsu, Adeimant, ali si prepričan, da je tak | človek | pripravljen žrtvovati mater, svojo staro |
je še sam živel kot notranje demokratičen | človek | v pokorščini zakonom in očetu. |
na kratko lastnosti tega človeka: to je | človek | , ki je buden prav tak, kakršen je po našem |
»Tak zavrženec postane | človek | , ki je že po naravi cel tiran in se potem |
»Potemtakem je tiranski | človek | v istem razmerju do tiranske države kakor |
razmerju do tiranske države kakor demokratski | človek | do demokratske države, in za druge velja |
»Če je potemtakem | človek | podoben državi, mora biti tudi v njem enako |
»Ali ne živita taka država in tak | človek | v nenehnem strahu?« |
»Še nesrečnejši se ti utegne zdeti tisti | človek | ...« |
»... ki je | človek | s tiransko naravo, ne živi pa kot preprost |
ne živi tiran še nesrečneje kakor tisti | človek | , ki si ga označil za najnesrečnejšega?« |
njegovo celotno dušo, potem nam lahko ta | človek | velja samo za velikega reveža, ki mu ostane |
»En del, smo rekli, je tisti, s katerim se | človek | uči, drugi, s katerim se razvnema, tretjega |
Človek | , ki je naravnan na bogastvo, poreče, da | |
postane na pridobivanje bogastva naravnani | človek | , če hoče spoznati bistvo resnice, izkušenejši |
Med njima je demokratski | človek | .« |
»Oligarhični | človek | pa je spet na tretjem mestu za kraljevskim, |
kraljevskim, če nam aristokrat in kraljevski | človek | veljata za enaka.« |
po vrhu še leva in vse, kar sodi k njima, | človek | pa naj od gladu umre ali tako oslabi, da |
besede, po katerih naj postane notranji | človek | močan varuh te mnogoglave pošasti, kakor |
»Če hočemo, da tudi tak | človek | pride pod oblast razuma, kakor je pod njegovo |
je pod njegovo oblastjo najplemenitejši | človek | , mora pač postati podložnik tega najplemenitejšega |
»Pametni | človek | potemtakem skuša z vsemi močmi doseči ta |
želi postati resnično muzičen, izobražen | človek | .« |
Ta | človek | se ravna po njej in po nobeni drugi državi.« |
spoznati, ob kakšnem prizadevanju postane | človek | v javnem in zasebnem življenju boljši ali |
»Če pa | človek | čuti, da ga v istem času in zaradi iste |
»Zakon pravi: najlepše je, če | človek | v nesreči ohrani mir in ravnodušnost; kajti |
zmotno domnevo, da pravičen in nespameten | človek | , ki so mu dokazana nepoštena dejanja, propade |
»Ustregel sem vam in privolil, da je pravični | človek | lahko navidezno nepravičen in nepravični |
lahko navidezno nepravičen in nepravični | človek | navidezno pravičen. |
Kajti le tako postane | človek | srečen. |
Ajanta, Telamonovega sina, ki ni hotel postati | človek | , ker mu je bila še vedno v spominu sodba |
‘ | Človek | naj ne živi samo od kruha, ampak od vsake |
očeta, hčer od matere, snaho od tašče; in | človek | bo imel sovražnike med domačimi. |
Tam pa je bil | človek | , ki je imel suho roko, in da bi Jezusa lahko |
Koliko več je vendar | človek | kot ovca. |
Dober | človek | prinaša iz dobrega zaklada dobro, hudoben |
prinaša iz dobrega zaklada dobro, hudoben | človek | pa iz hudobnega zaklada húdo. |
Sovražen | človek | je to storil.’ |
kraljestvo je podobno gorčičnemu zrnu, ki ga je | človek | vzel in vsejal na svoji njivi. |
podobno zakladu, skritemu na njivi, ki ga je | človek | našel in spet zakopal. |
Ali kaj bo dal | človek | v zameno za svoje življenje? |
Kar je torej Bog združil, tega naj | človek | ne ločuje.« |
bi bili skrajšani, ne bi bil rešen noben | človek | ; toda zaradi izvoljenih bodo ti dnevi skrajšani. |
Gospod, vedel sem, da si trd | človek | : |
V njihovi shodnici je bil ravno tedaj | človek | z nečistim duhom in je zavpil: |
»Sobota je zaradi človeka in ne | človek | zaradi sobote. |
Tam je bil | človek | , ki je imel suho roko. |
čolna, mu je prišel od grobov sèm nasproti | človek | z nečistim duhom. |
Kaj neki more | človek | dati v zameno za svoje življenje? |
Kar je torej Bog združil, naj | človek | ne ločuje!« |
»Neki | človek | je zasadil vinograd, ga obdal z ograjo, |
»Resnično, ta | človek | je bil Božji Sin.« |
Človek | naj ne živi samo od kruha.’« | |
V shodnici je bil | človek | , ki je imel nečistega duha, in je zavpil |
»Pojdi od mene, Gospod, ker sem grešen | človek | !« |
je bil v nekem mestu, je na lepem prišel | človek | , ki je bil gobav po vsem telesu. |
» | Človek | , tvoji grehi so ti odpuščeni!« |
Tam je bil | človek | , ki je imel desno roko suho. |
Dober | človek | prinaša iz dobre zakladnice svojega srca |
Pokazal vam bom, komu je podoben | človek | , ki pride k meni in posluša moje besede |
In če bo v njej prebival miroljuben | človek | , bo na njem počival vaš mir; če pa ne, se |
»Neki | človek | je šel iz Jeruzalema v Jêriho in je padel |
» | Človek | , kdo me je postavil za sodnika ali delivca |
Podobno je gorčičnemu zrnu, ki ga | človek | vzame in vseje na svojem vrtu. |
Na lepem se je znašel pred njim | človek | , ki je imel vodenico. |
»Neki | človek | je priredil veliko večerjo in jih je mnogo |
videli, bi se mu začeli smejati, češ: ta | človek | je začel zidati, pa ni mogel dokončati. |
»Neki | človek | je imel dva sina. |
Neki vplivni | človek | ga je vprašal: |
Bil je višji cestninar in bogat | človek | . |
»Neki | človek | plemenitega rodu je odpotoval v daljno deželo, |
Bal sem se te, ker si strog | človek | ; jemlješ, česar nisi vložil, in žanješ, |
Vedel si, da sem strog | človek | , ki jemljem, česar nisem vložil, in žanjem, |
mladega osliča, na katerem ni sedèl še noben | človek | . |
»Neki | človek | je zasadil vinograd in ga dal v najem viničarjem, |
» | Človek | božji, jaz že nisem.« |
» | Človek | božji, ne vem, kaj praviš.« |
je Pilat to slišal, je vprašal, ali je ta | človek | Galilejec. |
»Zares, ta | človek | je bil pravičen.« |
je član vélikega zbora, dober in pravičen | človek | , ki ni soglašal z njihovim sklepom in ravnanjem. |
Beseda je postala | človek | |
Bil je | človek | , ki ga je poslal Bog; ime mu je bilo Janez. |
In Beseda je | človek | postala in se naselila med nami. |
Med farizeji pa je bil | človek | , ki mu je bilo ime Nikodém; bil je prvak |
»Kako se more | človek | roditi, če je star? |
» | Človek | si ne more ničesar prisvojiti, če mu ni |
Med njimi je bil tudi | človek | , ki je bil bolan osemintrideset let. |
»Kdo je tisti | človek | , ki ti je rekel: ‘ |
»Dober | človek | je;« drugi pa: |
Če torej | človek | lahko v soboto prejme obrezo in s tem ne |
»Še nikoli noben | človek | ni tako govoril.« |
»Tisti | človek | , ki se imenuje Jezus, je napravil blato, |
»Ta | človek | ni od Boga, ker ne spoštuje sobote.« |
Mi vemo, da je ta | človek | grešnik.« |
marveč zaradi bogokletja, ker se ti, ki si | človek | , delaš Boga.« |
»Kaj naj storimo, ker dela ta | človek | veliko znamenj. |
Za vas je bolje, da en | človek | umrje za ljudstvo in da ne propade ves narod.« |
spominja več bolečin zavoljo veselja, ker se je | človek | rodil na svet. |
»Bolje je, da en | človek | umrje za ljudstvo.« |
»Poglejte, to je | človek | !« |
V njegovem imenu stoji ta | človek | zdrav pred vami |
Boga spričo tega, kar se je zgodilo; zakaj | človek | , ki je bil tako čudežno ozdravljen, je imel |
»Ta | človek | kar naprej govori zoper ta sveti kraj in |
Glej, ta | človek | moli in v prikazni je videl moža z imenom |
»Ali ni ta | človek | v Jeruzalemu hotel iztrebiti tiste, ki so |
Tudi jaz sem samo | človek | .« |
»Dobro veste, da je zoper postavo, če se | človek | judovskega rodu druži ali shaja s človekom |
Bil je dober | človek | , poln Svetega Duha in vere. |
»Ta | človek | zavaja ljudi, da bi častili Boga tako, kot |
In | človek | , v katerem je bil hudobni duh, je planil |
Tu je | človek | , ki vsepovsod vse ljudi uči proti ljudstvu, |
»Kdo je ta | človek | ? |
Ta | človek | je vendar rimski državljan!« |
Odkrili smo, da je ta | človek | kuga, da neti nemire med vsemi Judi po svetu |
»Ta | človek | ne dela nič takega, da bi zaslužil smrtno |
»Ta | človek | je gotovo morilec: rešil se je iz morja, |
Zato si neopravičljiv, o | človek | , ki sodiš, kdorkoli že si. |
Mar misliš, o | človek | , ki sodiš tiste, ki počenjajo takšne stvari, |
rajši pokaže, da je Bog resnicoljuben, vsak | človek | pa lažniv, kakor je pisano: |
Zakaj noben | človek | se ne bo opravičil pred njim z deli postave, |
Menimo namreč, da | človek | doseže opravičenje po veri, neodvisno od |
Dobro vemo, da je bil naš stari | človek | križan z njim vred, da bi bilo telo greha |
Kot notranji | človek | namreč z veseljem soglašam z božjo postavo, |
O | človek | , kdo si vendar ti, da bi se prerekal z Bogom? |
» | Človek | , ki se ravna po njej, bo živel od nje.« |
je, da se pred Bogom ne bi ponašal noben | človek | . |
Posvetni | človek | pa ne sprejema tega, kar prihaja iz božjega |
Duhovni | človek | pa presoja vse, le njega ne presoja nihče. |
Vsak greh, ki ga stori | človek | , je zunaj telesa; kdor pa nečistuje, greši |
zaradi sedanje stiske, da je torej dobro, če | človek | živi tako. |
zahvalno molitev v duhu, kako bo mogel preprost | človek | na tvojo zahvalno molitev reči »amen«, ko |
prerokovali in bi vstopil kakšen neveren ali neuk | človek | , bi ga vsi opominjali in presojali. |
Prvi » | človek | « |
Prvi | človek | je iz prsti, zemeljski, drugi človek je |
Prvi človek je iz prsti, zemeljski, drugi | človek | je iz nebes. |
raje odpustite in ga potolažite, da se tak | človek | morda ne bi pogreznil v preveliko žalost. |
Nasprotno, čeprav naš zunanji | človek | razpada, se naš notranji iz dneva v dan |
Vem tudi, da je bil ta | človek | vzet v nebesa - ali v telesu ali zunaj telesa, |
Kristusa in ne po delih postave, saj noben | človek | ne bo opravičen po delih postave. |
Kar bo | človek | sejal, bo tudi žel. |
Po zunanjosti je bil kakor | človek | in je sam sebe ponižal tako, da je postal |
Človek | pogube | |
eden je tudi srednik med Bogom in ljudmi, | človek | Kristus Jezus, on, ki je sam sebe dal v |
Ti pa, božji | človek | , béži pred tem! |
ki biva v nedostopni svetlobi in ga noben | človek | ni videl in ga ne more videti. |
in vzgojo v pravičnosti, da bi bil božji | človek | popoln in primeren za vsako dobro delo. |
»Kaj je | človek | , da se ga spominjaš, ali sin človekov, da |
pravega šotora, ki ga je postavil Gospod in ne | človek | . |
Kaj mi more storiti | človek | !« |
Tak | človek | naj ne pričakuje, da bo kaj prejel od Gospoda. |
Razdvojen | človek | je nestanoviten na vseh svojih potih. |
Védite, moji ljubljeni bratje, vsak | človek | naj bo uren v poslušanju, zadržan v govorjenju, |
govorjenju, počasen v jezi, kajti v jezi | človek | ne uresničuje božje pravičnosti. |
Hočeš vendar doumeti, plehki | človek | , da je vera brez del prazna? |
Vidite, da se | človek | opraviči iz del in ne samo iz vere. |
Če kdo ne greši z besedo, je popoln | človek | in zmožen brzdati svoje telo. |
ali plavajo v vodi, se dajo ukrotiti in | človek | jih tudi ukroti, le jezika nihče ne more |
Elíja je bil | človek | kakor mi, pa je vztrajno molil, da bi ne |
obljubljajo, sami pa so sužnji propada, zakaj | človek | je suženj tega, čemur podleže. |
Strah je namreč povezan s kaznijo, in | človek | , ki se boji, še nima popolne ljubezni. |
juncu, tretje bitje je imelo obličje kakor | človek | , četrto bitje pa je bilo podobno letečemu |
velik potres, kakršnega ni bilo, odkar živi | človek | na zemlji, tako neznanski je bil potres. |
marmorju, je kakor cesta, po kateri bi se | človek | napotil neznano kam.« |
Vsak | človek | ima mater. |
Čudna duša, ta | človek | . |
Dobro mi je, mrmra sam pri sebi, Najdù je | človek | - jetnik - potepuh. |
Vesel je, vesel | človek | - jetnik - potepuh. |
Res, že zdavnaj se je rodil | človek | pri nas. |
Glejte, in zdaj, je ta le primorski | človek | tam, ves zemlja, ves narod, ves človek. |
primorski človek tam, ves zemlja, ves narod, ves | človek | . |
Zrasel bo | človek | . |
Vem, da si nekje daleč tudi ti, dobri | človek | . |
Bogomir Magajna je | človek | s Krasa, nekako brat rano umrlega Srečka |
najtemnejši kot grozodejstva in ponižanja, in | človek | , ki plava v tej temi, je nag, da se mu vidijo |
kakršnegakolisibodi mesta, v katerem živita Slovenec in | človek | . |
brez hrane in se zave, da je ‘brezdomec, | človek | , ki ga lahko vsak stražnik vpraša po stanovanju; |
Človek | , ki so ga ječarji nesli, je bil mlad, dolg | |
tožeče, kakor bi se nekje na dvorišču zvijal | človek | pod težkimi udarci. |
Nekje v razoru počiva buča belega, da se | človek | ogreje... zvečer. |
Človek | se tolaži: | |
Pa je prišel | človek | . |
Toda zdaj lahko rečem, da sem že odrasel | človek | in zato tudi take majhne laži, taki mladostni |
sitnosti«, poreče, »samo če pomislim, kam | človek | pade. |
Ja, ja, | človek | se ne sme nikdar zareči; tudi gospod postane |
Da, | človek | se ne sme nikdar zareči. |
Doma so sicer nejevoljni; tak | človek | , potep, saj se ve ne ure ne dneva, kdaj |
Samo | človek | ne ve, kje, kako in kedaj.« |
Pri kmetu, kjer stanujem, se je zglasil | človek | in poprosil za delo. |
Tak | človek | , kadar mu je najhujše, se naglas zakrohota. |
Samo njihova imena | človek | prebere, pa ve, pri čem je: |
Pravijo, da | človek | na zadnjo uro še enkrat doživi vse svoje |
Pač, ko je | človek | doslužil bogatinu, se ga lahko posluži vsak |
Da, če ima | človek | nekje svoj dom, ima tudi svet, ki je razgrnjen |
pa | človek | na cesti, nista cesta in svet nič več prelestna |
na katere lahko obiskovalec potrka - in | človek | se v sobi ponosno in glasno, včasih celo |
Včasih bi | človek | za dobro ležišče stradal ves dan. |
in ne v kaverni na tleh; pa tudi drugače | človek | sedi na stolu in je pri mizi kakor se človeku |
nezanesljivi, ker ne zadevajo vseh ljudi - | človek | se jih lahko za dobo tostranstva otresa |
pa binglja tudi marsikateremu odraslemu: | človek | je nahoden ali pa ima roke prezaposlene |
napredek in dobro vidno znamenje, da se | človek | razvija in dorašča. |
Saj - | človek | je premražen, ves dan stoji na vetru, in |
Dopoldne gre | človek | k maši, in čevlji mu škripljejo, kar je |
Zvečer pa gre | človek | v gostilno, pleše, pije teran, pljuva po |
Je torej | človek | , zaslužen za državo - - in lahko se celo |
tudi to, da bo kot preddelavec in izobražen | človek | izvoljen za občinskega svetnika, kadar bodo |
Saj on nič ne reče, slab | človek | je, to je res; |
smrkavec pa ni več, da bi ga | človek | lahko prijel za ušesa in naklestil. |
zmešnjavo, kajti paragraf nima ne nog ne glave - | človek | ga lahko obrača na vse strani, in njegova |
Človek | se lepo sprehaja po gozdu, po polju, po | |
tenke plasti in zavzema vse mogoče oblike, | človek | pa vzame brado v svojo dlan in razmišlja. |
Če | človek | trenutno nima deklice, kar se tudi večkrat |
Kadar je | človek | malo obupan in ne občuti več vseh teh dobrih |
Ob urah pa, kadar je | človek | že popolnoma pesimist, misli na ničevost |
In tako se | človek | ukvarja s svojim samomorom kakor z nečim |
Vse to in še sto drugih stvari | človek | razmisli ob cigareti. |
Človek | bi dejal, da je to velika nehvaležnost in | |
zdravstvenih ozirov je boljše, da se jih | človek | ne dotika. |
taki ostudni umazanosti sredi belega mesta: | človek | se lahko celo spodrsne na njej in pade, |
Človek | stoji ob mrliču, mu naenkrat pride, da bi | |
potreba zmerom stražiti, posebno še, če | človek | nima soseda bogve kako na dobrem glasu. |
Če bi jima | človek | ob tisti uri pogledal v dno duše bi videl |
Postal je | človek | tiste žalostne sorte, ki so bili pred vojno |
Piše se ta | človek | , če se ne motim Don Armando Caracalla. |
svete nedotakljivosti; vse to je staro kakor | človek | in oblast. |
tujem nekaj nerazumljivega, nad čimer bi se | človek | razjokal in opil. |
pomladnega dne primahal v hribovsko vas | človek | s prestreljenim kolenom, šiljastimi očmi |
Kajpak, pozimi se | človek | valja na senu, pa lahko tudi ob bajtarskih |
dokazovali, da je upornik, nasilnik, bandit, | človek | , ki se je delal nedolžnega bajtarja, v resnici |
bled pred sodišče, je bil že povsem drug | človek | . |
»Še smeti ni, da bi jih | človek | kadil in sanjske knjige tudi ni, da bi pogledal, |
Ta Martin Jakončič je bil | človek | med šestdesetim in sedemdesetim letom, visoke |
Vse to je jasno kazalo, da je bil | človek | iz ljudstva, da je v svojem življenju preložil |
drugo jutro zbudil, je bil popolnoma drug | človek | : vso svojo strahopetnost je tako rekoč prespal. |
Pameten | človek | se v ječi res spametuje in spozna krivico, |
mogel razumeti, kje se je vzel tako dober | človek | : detektiv je, pa daje za pijačo in se prijazno |
tisto grenkosladko tesnobo, ki jo občuti | človek | , ko se po dolgih letih vrača v svojo rojstno |
Če že | človek | začne delati, zakaj ne bi delal na veliko. |
»Dober | človek | , krasen človek,« |
»Dober človek, krasen | človek | ,« |
za take prilike je kajpak najbolje, da se | človek | slabo obleče. |
je: policija se nikdar ne zanima, kaj je | človek | dobrega storil, pač pa samo, kaj je zagrešil.« |
Toda našel se je dober | človek | , Prelogar, ki te sprejme pod svojo streho. |
delili v dve skupini: v vaške, o katerih je | človek | lahko klepetal po mili volji, in v tiste, |
In da bi se potem | človek | ne upiral in ne postal revolucionar. |
je rekel, »pa da bi se | človek | ne upiral. |
Vsak | človek | je ponosen na svojo zmožnost in svojo moč |
sladko bolečino okrog pasu, ki jo občuti | človek | po prvem težkem pomladanskem delu. |
Nemara ima | človek | v listnici dragocene dokumente, potni list |
Čemu bi bil | človek | pošten, če je pa ves svet sleparija. |
je tako gotovo, da bi prišli že jutri, bi | človek | sedel na obcestni kamen in jih lepo lačen |
ravnati z njim, saj je bil Martin skoraj edini | človek | na vasi, ki so ga klicali za tolmača in |
»Veter je in | človek | še cigarete ne more prižgati,« |
kmet, pa sem mu natančno razložil, da sem | človek | iz mesta, da sem hodil po delavskih shodih, |
Bog sam na sebi je bil dober | človek | . |
Kadar pa je lepo rejen, | človek | potegne zanj prav lepe denarje. |
Človek | se mora znajti v pravem trenutku. | |
Kadar | človek | krepko dela, naj tudi krepko je.« |
Ne vem, kako se more | človek | tako neumno nekam zaburiti, da še tega ne |
bili brez hrepenenja; hrepenenje je sreča; | človek | brez hrepenenja pa je nesrečen |
kakor v besedah; vse o pravem času: kadar je | človek | vreden klofute, mu ne dajaj kruha. |
na Mengore bi | človek | videl skozenj. |
Kako nestanoviten je | človek | in kako do kraja izgubljen, ko so potrgane |
In kakor se včasih zgodi, ko drži | človek | svinčnik tik pred očmi in strmi na oddaljen |
» | Človek | božji, kje pa so nageljni? |
In | človek | je - « |
Človek | ga je z veseljem gledal. | |
vrsti naštete zaslužene kazni, ki jih je | človek | vselej deležen, kadar uporabi svojo prosto |
»Kakšen | človek | pa je to sploh bil, da se je kaj takega |
Pa ne da bi | človek | rekel, da mu kaj manjka.« |
izpod čela ter se kakor odrasel in pameten | človek | užaljeno zadrl nanjo, naj nikar ne brije |
»Kako bi | človek | ne tulil?« je zahripel Moj Jezus in si razmazal |
Peter je bil kajpak načitan | človek | - saj je vse noči tičal v knjigah - in zanimal |
študiral in postal koristen, pa tudi velik | človek | ; pri nas seveda študirajo samo tisti, ki |
»Tebi ne sme | človek | niti črhniti, ker imaš predober spomin. |
dnevnika ne pišem, odkar sem spoznal, da je | človek | celo samemu sebi neodkritosrčen. |
Saj sem vendar svetoven | človek | . |
In kaj se pa režite, jaz sem svetoven | človek | «, je rekel in se potolkel po prsih. |
to, da si bo Jera kaj polomila, češ kaj bi | človek | po nepotrebnem dvakrat grizel kolena in |
Če jih je | človek | pogledal s kora, so bili zaradi svojih krivih |
kajti že res, da je Kobilčer star in dober | človek | , ampak država je več. |
»Saj, | človek | bi grešil, če bi zametaval tako lepe božje |
»Če | človek | pridno dela, ga pa res zasluži kozarček. |
»Če | človek | tako pridno dela, se mora dobro podpreti,« |
Vesel | človek | . |
Človek | vdihne dušo svoji misli in trepeče pred | |
je truda in včasih tudi tveganja, da jih | človek | obere. |
stric Nac, ki je kljub trdemu življenju | človek | vesele narave in zlatega srca. |
»Toda | človek | ni nikdar prestar, da ob požaru ne bi pomagal |
Strašno je, če se | človek | tako poživini! |
zgarana, toda bila je zgarana, kakor se | človek | zgara pri zdravem delu na kmetih in ne služkinja, |
Skratka, bila je živ | človek | sredi živega življenja. |
brez premisleka mislili in verjeli, da je | človek | nekaj kar tako tjavdan ... nekaj, kar tiho |
Zdaj pa vem, da je | človek | ... da je človek ... kako naj rečem ... ah, kaj |
Zdaj pa vem, da je človek ... da je | človek | ... kako naj rečem ... ah, kaj bi le iskala |
Bil je naravnost čudovit | človek | ! |
da ljudje s prstom kažejo za tabo, češ ta | človek | ni živi duši potreben. |
Naj rečejo kar koli, opomin je: | človek | čuti, kadar se mu bliža huda ura. |
razmislila, je lahko vsak pošten in zdrav | človek | včasih junak. |
Kakor bi | človek | ušel iz njih! |
‘Saj so rekli, da | človek | nič ne čuti,’ je pomislil. |
in pošteno, kakor vsak preprost in pošten | človek | , zato je zanj Barbaron še zmeraj nerešljiva |
Pa saj se naposled lahko vsak | človek | izpridi. |
Pa naj | človek | še verjame, naj še daje za maše v dober |
»Toda star in zdrav | človek | je kakor sveča: z enakim plamenom gori do |
K Mojemu Jezusu, | človek | moj!« |
»Toda nisem slab | človek | . |
Tretji je | človek | srednjih let. |
Ozračje je tako čisto in vas tako blizu, da bi | človek | stegnil roko in se s prstom dotaknil rodne |
Človek | petinštiridesetih let, že nekoliko zariplega | |
»Badoglio! ...« vzlikne kakor potapljajoči se | človek | , ki misli, da je zagledal odrešilno bilko. |
uniformi častnika SS visok, vitek, mlad | človek | ostro rezanega obraza ter ga motri |
kako je mogel misliti, da bi ta zmlinčeni | človek | segal po orožju. |
Narte, komandant belogardistične čete, | človek | s potlačenim, hinavskim obrazom in krmežljavih |
da ni otrok sredi ceste, temveč odrasel | človek | v Modrijanovi žagi. |
Pokliči ga, saj je bil dober | človek | in zlata dušaaa ...‘« |
Tam se je | človek | počutil izobčenega iz velike vaške družine. |
V tej sobi je | človek | lahko mirno zapil svoj dan. |
»A če | človek | pomisli, kaj sta obe Modrijanovi počeli |
kaj bi | človek | ožemal take |
»Dober | človek | je bil. |
Da me razumeš, ti, | človek | moj! ...« je zaničljivo prhnil v krčmarja. |
»Ne, | človek | moj!« je odkimal Moj Jezus. |
O | človek | ti moj! |
»Ne, ne, | človek | moj, ne bom več ...« |
»O | človek | moj ...« je Moj Jezus žalostno zmajal z glavo |
»Hudo je, hudo ... | človek | ti moj ...« |
Najprej ti zadavi srce, da nehaš biti | človek | . |
Potem pa, ko nisi več | človek | , vlečeš in vlečeš k sebi, dokler te lastno |
Vsak | človek | ima svoj glas. |
Vsak pameten | človek | bi se mi smejal, če bi mu to rekel. |
bi mu manjkala neka lastnost, ki brez nje | človek | nikakor ne more biti drugim enak. |
Čudak je | človek | , ki ima več srca in več pameti, kakor je |
Čudak je pameten | človek | , globok človek, moder človek, ki mu življenje |
Čudak je pameten človek, globok | človek | , moder človek, ki mu življenje ni dalo, |
je pameten človek, globok človek, moder | človek | , ki mu življenje ni dalo, kar bi mu bilo |
videla kolesa, pa tudi verjela ni, da bi se | človek | lahko tako vozil. |
Toda zakaj naj bi | človek | skrival namene, ki so tako dobri, da zanje |
Človek | nikdar ne ve, kdaj z njo sproži plaz in | |
»Saj, če | človek | ne neha razglabljati o pravem času, začne |
Bil je kisel, mračen, molčeč, vase zaprt | človek | . |
to še ne dokazuje, da ne bi bil nesrečen | človek | . |
očitati, da je grd in nečloveški, zakaj | človek | , ki se mu stemni razum, se nam mora smiliti. |
A če jo | človek | pogleda, se nehote zamisli. |
Tam | človek | ve in vidi, da se svet odpira na vse štiri |
Človek | se zravna, zajame sapo in nato srečno pomisli, | |
Za to mora biti | človek | poklican, kakor se reče ... |
»Vidiš, zato pa ... saj pravim ... | človek | razmišlja o tem in onem ... včasih pametno, |
sanj in želja se nikdar ne znebiš, če si | človek | , kakor je treba. |
vedeti, da je bil takrat delavec še manjvreden | človek | ; v Dominovem robu so delali skoraj samo |
Vidiš, in zdi se mi, da mlad | človek | mora sanjati, pa čeprav sanja same nemogoče, |
sicer pa sem že prej rekel, da mora biti | človek | poklican za to, kakor se reče ... |
nenadoma zavedel, da ni samo oče, temveč da je | človek | s svojim življenjem. |
In kakšen je ta | človek | , ki je njegov oče? |
Vere se star | človek | še nekako otrese, babjevernosti pa nikoli! |
Kos kruha | človek | zmeraj najde ... |
Dobro hodi in nikar ne pozabi, da | človek | prej umre od obupa kot od lakote! |
Če še misliš, da je | človek | človek, se bridko motiš! |
Če še misliš, da je človek | človek | , se bridko motiš! |
Človek | je zver, dokler ima kremplje in zobe, ko | |
Vem, | človek | te zanima, zato pa tako nečloveško kljuješ |
Izidor ni | človek | slabega srca, pa vendar ga pob ponoči nič |
tistih najnesrečnejših mladeniških letih, ko | človek | s težkim bremenom nekakšne usodne vesoljne |
sem, da je ravnatelj Furlan in da ni slab | človek | . |
gimnazije je bil res Furlan in res ni bil slab | človek | . |
Vse je kazalo, da je samosvoj in nemiren | človek | , toda vplival je pomirljivo vzpodbudno. |
nahrbtnikih, spraviti v glavo, toda če se | človek | zjezi in zagrize, je marsičemu kos. |
je prišel tudi stric Tomaž, mamin brat, | človek | hudomušne besede in zlatega srca. |
Človek | bi pričakoval, da bo iz širokega prsnega | |
To pa vendar niso take nevšečnosti, da bi | človek | zaradi njih hodil nazaj v tisti Podzemelj, |
- Pa ti, | človek | in pol? - |
sem spet slonel jaz, petintridesetletni | človek | . |
- Zakaj se | človek | praska? |
- Ali je dobro ali slabo, če ima | človek | hudo kri? |
Vi imate hudo kri, pa ste zelo dober | človek | , Lužnikov Martin ima tudi hudo kri, kakor |
hudo kri, kakor pravijo, pa je zelo slab | človek | . |
- Kdo pa ti je rekel, da sem dober | človek | ? |
- Najboljši | človek | je slab ... a tudi v najslabšem je nekaj dobrega |
- | Človek | ima srce zato, da mu poganja kri. |
In če kri odteče, | človek | umre. |
Brigadir je bil sicer dokaj dober in pameten | človek | , saj sva se večkrat prav prijazno pogovarjala |
Tudi | človek | . |
In samo | človek | ve za ta najveličastnejši prizor, samo njemu |
- Kuhar pa ni videti slab | človek | , - je pomirljivo rekel. |
Človek | bi skoraj sodil, da smo jo že od tistega | |
- To je | človek | , ti, žival!... - |
»Zato pa | človek | razmišlja. |
let ni bilo poba doma, ti pa čenčaš, ko bi | človek | vendar mislil, da bi se lahko tudi ti pametno |
Komaj | človek | postavi nogo čez prag, se že zakadiš vanj: |
Ni bil slab | človek | .« |
Pa vendar ni, da bi se | človek | smejal. |
izgine iz misli še tako prikupen in nesrečen | človek | , ki ga osebno nismo poznali in ki ga še |
vsem ognjem posije v človeka, pa naj bo ta | človek | še tako tuj in sam v sebi še tako neznaten |
A najbolj čudno je, da | človek | v to zabije vse svoje življenje, da prebedi |
popraskal po tistem delu hrbtišča, ki ga | človek | nikakor ne more doseči z roko, a ki posebno |
»Toliko je te lepote, da bi jo | človek | lahko z žlico jedel.« |
»Zato, ker je | človek | majhen!« se je nasmehnil Peregrin. |
»Žakaj je | človek | majhen?« |
»Žakaj | človek | živi?« |
Toda | človek | bi lahko sodil, da ste profesor ... ali zdravnik |
Bil je | človek | srednje rasti in srednjih let. |
skratka, vsemu navzlicu navkljub je bil mož | človek | in umetnik in zato je prav res škoda, ker |
»Poglavitno je, da ima | človek | pri takšnem delu mir! |
in strahopetno, bridko in sladko - toda | človek | se kljub temu, in nemara tudi zaradi tega, |
prav posebno pa me jezi, kadar je rezultat | človek | . |
Tudi on je nekoliko mračen in lahko bi ga | človek | vzdignil v romantično, celo fantastično |
- Bodi vendar | človek | ! |
»Včasih | človek | res zine kar tako... tja v tri dni, kakor |
Nič ne rečem, saj sem drugače lahko slab | človek | , in tudi sem, a takšne vrste pokvarjenec |
Hočem reči, da | človek | ne stori, kar bi moral storiti. |
»Če | človek | zna, že gre.« |
»Tega se | človek | nikdar ne nauči!...« |
povzela žena, »in saj pravim, da ga navaden | človek | včasih lahko polomi in ... |
Človek | bi rekel, da te preganja smrt. | |
Človek | nosi v sebi svet, ki ga še do smrti ne spozna. | |
Kadar je | človek | vznemirjen, sliši marsikaj...« |
»Če | človek | posluša klepanje kose, se mu včasih res |
Človek | je ni vajen, pa ima razne prisluhe.« | |
To se pravi, da | človek | sliši zvok ali glas, čeprav ga v resnici |
Saj, | človek | je višek stvarstva, hkrati pa zaradi svoje |
»Vsak | človek | ima pravico, biti sam!« si je z očitkom |
No, kako pa naj se | človek | znebi svoje laži? |
A je že tako, da | človek | niti sam ne ve, kaj se skriva v njem. |
In | človek | je resnično velik samo takrat, kadar se |
zastokalo v slemenu, zastokalo je, kakor bi | človek | umiral v hudih krčih. |
»Seveda, vsak | človek | ima svoje delo, vsak človek,« je prikimal |
»Seveda, vsak človek ima svoje delo, vsak | človek | ,« je prikimal starec in začel natakati. |
»Vsak | človek | mora delati, do smrti mora delati... |
Mlad | človek | vse rad bere, lepo in hudo, in vse mu gre |
Ko pa je | človek | starejši... eh, kaj bi: vsak ima svojo lastno |
Skoraj bi lahko rekli, da je | človek | na svetu samo zato, da doživi svojo povest!« |
Mar strahote, ki jih | človek | počenja v imenu človeka in tudi resnično |
Ali | človek | in človeštvo res počenjata stvari, ki niso |
Ah, kako dobro de, da si | človek | lahko izmisli neko znamenje in potem verjame |
sredi te zasnežene pokrajine je stal en sam | človek | - Temnikar. |
strašno živega, kakor je lahko živ samo | človek | , ki ve, da bo po svoji usodni volji v nekaj |
- Le zaspi, utrujeni | človek | moj!... |
Saj je vendar živ | človek | !« |
Človek | pa se na tem svetu komaj trikrat obrne in | |
Zakaj mora pošten | človek | piti žganje, ki žge, da si ohladi dušo? |
pa tretja grenkoba no, pa povej, kako bi | človek | sploh živel, če ne bi tudi usta postala |
Človek | bi rekel, da nosi lasuljo, tako gladki in | |
povzdignila v nebo prednosti znanosti: kaj vse | človek | lahko spozna in kaj vse lahko razišče, če |
bi imela kakšno dobro književno delo (saj | človek | vendar ne more zmerom delati zunaj), in |
dovolj vode za polivanje tlaka, in ko je | človek | vstopil, je bil presenečen nad hladom. |
Bilo je tako, da je | človek | , ko je prišel k njima, mislil, da ima pred |
Salon je bil tako zloščen, da se je | človek | komaj obdržal na nogah. |
Kot | človek | , ki je že prišel do bistva znanosti, je |
njegovo ženo je popadel živčni krč in Foureau, | človek | , ki ni poznal zadrege, je razbil enega Abd el Kadra |
Mar | človek | ne sme postaviti grobnice niti na svoji |
Človek | se pač ne more lotiti študija šele v njunih | |
Tako sta preverjala, ali žeja poneha, če si | človek | nanaša vlago na kožo. |
Človek | , ki jé samo eno živilo, je kemično enak | |
pila purgatoria, se pravi zdravilne kroglice, ki jih | človek | absorbira z rokovanjem. |
Sicer se včasih zgodi, da | človek | kihne, pa mu poči anevrizma... |
slabo, v čem je pretiravanje in kako naj | človek | ve, ali mu nekaj ustreza? |
Človek | se mora zmočiti, preden se gre kopat v morje. | |
Človek | bi res moral biti bedast, da bi se tako | |
kontinenti ločili, pojavili so se živali in | človek | . |
Človek | iz Villersa, ki je bil izkopal mastodontov | |
Nenadoma se je pokazal še en | človek | , oborožen s sabljo. |
Človek | ne bi mogel spati, če bi mislil na to, kaj | |
To ni noben dokaz za to, da je | človek | živel v istem času! |
Toda kaj naj si | človek | misli o knjigi, v kateri se trdi, da je |
Bouvard se je razgrel in celo izjavil, da je | človek | potomec opice. |
» | Človek | izvira iz rib!« |
Na koga naj se | človek | zanese? |
» | Človek | bi prisegel, da gre za gospodično, ki se |
Ko je | človek | prestopil prag, se je zadel v kamnito korito |
Potem pride | človek | v stanovanje, kjer skozi okno iz časov dinastije |
pa je narobe,« je rekel Bouvard, »če ima | človek | res kaj lepega?« |
Včasih | človek | niti ne sluti, da ima poleg sebe vse, kar |
»Toda za vami bi se | človek | dokopal kvečjemu do paberkov. |
Če je šel | človek | sredi belega dne mimo tuilerijskega bazena, |
»Kako naj se | človek | strinja s tem,« je ugovarjal Bouvard, »da |
Človek | bi si kar zaželel, da ne bi bilo nobenih | |
spodobnost, fanatizem je vesel, vpričo pokolov se | človek | smehlja. |
»Saj vemo, kakšen | človek | je Tartuffe!« |
Človek | gre v teater, da bi se razvedril. | |
zakaj je prav ‘trije ljudje’ in ‘sto en | človek | ’, ko pa je 101 vendar več kot 3? |
tako, kot se govori, in da je dobro vse, kar | človek | res občuti, opazi. |
kašmira, klobuk, glaze rokavice; tako se | človek | obleče za resne priložnosti. |
Marescot, | človek | z dobrim okusom, je odgovoril, da Molièra |
»Pusti ga, saj je dober | človek | !« |
spričevalo, da je dober delavec in spodoben | človek | . |
pečat, četudi je bil njun varovanec nevaren | človek | . |
» | Človek | z mojim značajem se ne maščuje,« je rekel |
Toda če je | človek | spreten, lahko premakne obvezo na očeh! |
Petit je bil | človek | napredka in zdravnikova razlaga se mu je |
Sleparski glumači lahko preslepijo množice, | človek | silnih strasti jih premika; toda kako more |
spominjal in si domišljal, tako kot odrasel | človek | . |
je ustrezala otroški dobi družbe, ko je | človek | namenil vso pozornost zunanjemu svetu. |
» | Človek | tako rekoč mora dvomiti. |
Človek | izgine v roso, vetrček, zvezde. | |
brezbrižnim obrazom vprašal duhovnika, kako | človek | pride do vere. |
takšen glas je dobil, prav tako si je kot | človek | , ki ga rado zebe, do zapestij potiskal roke |
odgovoril Pécuchet, »kajti po tej poti je | človek | izgubil nedolžnost.« |
ideal ženske, ki je bila vzeta v nebo; kajti | človek | , ki je prišel iz njenega trebuha, poveličuje |
Toda | človek | mora biti filozof, z žalostjo se ne pride |
»Gospod, | človek | ni znanstvenik, če ni kristjan.« |
Človek | je izprijen po naravi, in če ga hočete izboljšati, | |
» | Človek | ima lahko več žena, tako kot očaki, mormoni, |
»Preden se | človek | spravi nad evangelij, naj se zaveda svojih |
Človek | , ki jim je ukazoval, se je približal. | |
Človek | ima lahko v sebi klico greha, vendar to | |
Na koga naj se | človek | zanese, če niti izjeme niso verodostojne? |
tako razbrzdano družbo, da je bolje, če se | človek | ukvarja s čim drugim.« |
»Spustite ga, saj je dober | človek | .« |
Po končani šoli bi moral | človek | zdraviti bolnike, razumeti znanstvena odkritja, |
»Vsak | človek | je tvoj prijatelj, nihče ni tvoj sovražnik, |
Kakšna ženska, kakšen | človek | ! |
To bi moral skusiti vsak | človek | , predvsem tisti, ki ima najmanj zaupanja, |
hrepenenje kot neposedovanje, s katerim se | človek | osvobaja, da gre stalno naprej, da se pred |
Tak | človek | nima večjih težav, zato jih tudi name ne |
Željeno bi bilo, da bi bil | človek | stalno v orgazmu. |
z notranje strani lahko odpahnil en sam | človek | , od zunaj pa bi potrebovali žerjav. |
Človek | sem, nočem Robinzonovega brodolomstva na | |
Človek | pred mano je bil lep. | |
Popotnik je bil aktiven | človek | na delu. |
Mistik je | človek | , ki išče neposredno, osebno izkustvo Boga |
Konec koncev je vsak | človek | sam svoj odrešenik. |
Če je | človek | bolj poredkoma pijan, lahko tako stanje |
življenje nadaljevalo kje drugje ali da bi bil | človek | ponovno rojen, kot govore sosednje hindu |
V naravi ni nič gotovega in jaz kot | človek | se ne čutim njenega gospodarja. |
Človek | v svoji izvirni mladosti in reka v svoji | |
Človek | in skrivnost, to sta večna aspekta eksistence. | |
Verjamem, da je | človek | sposoben še drugačnih kvalitet bivanja, |
hribih, kjer se mi je kazal predvsem kot | človek | , kot sin narave, kozmičnih sil stvarstva, |
je Mohamed, koran je navodilo, kako naj | človek | funkcionira, od boga ustvarjenemu človeku |
Ko sem vprašal, če je lahko nekdo dober | človek | , ne da bi vedel za Alaha ali Mohameda, so |
večina ..., rad bi samo izkušnje, do katerih je | človek | v teh časih upravičen. |
Aurobindov | človek | naj bi živel tu, na zemlji, osvobojen sedanjih |
Ramana je bil lep | človek | , zakonitost množice ga je izbrala in zgradila, |
Verjetno ali ne, v težkih razmerah taborišča | človek | spet začne zaupati - prej kot v meščanskem |
Vsakih nekaj let bi si to | človek | že lahko privoščil. |
Kadar je | človek | agresiven ni sposoben videti resnice, preveč |
fizično, psihično in kulturno zaščito, kajti | človek | je enota, telo in duh ne moreta biti ločena. |
v smislu ‘vse je v redu, kot po starem, | človek | .’ |
najbližjih idealu tega, kar po budističnem učenju | človek | lahko postane. |
reinkarnacije proti perfekciji tega, kar | človek | lahko postane, oziroma pot Bude ali Bodisatve. |
To naj bi bil | človek | sposoben doseči v svojih prizadevanjih skozi |
Človek | je najprej oprezal od daleč, potem sem ga | |
razklan pomeni stanje, v katerem en in isti | človek | čuti silno napetost in potrebo, da bi se |
Ni napačno, če mora | človek | skozi taka stanja. |
Kdo je ta | človek | ? |
Nov | človek | prihaja. |
Ločujem te od matere, zdaj si tukaj, novi | človek | , novo upanje, nova radost. |
Jaz sem vendar | človek | . |
Za mene je bilo pomembno, da | človek | je, in to vse od kraja, kadarkoli ima pač |
Njegova žena je bila še hujša, mrtev | človek | brez občutkov, stala je na odru in kar naprej |
Programi v meni delujejo, | človek | sem in nič več. |
Sicer pa vsak | človek | marsikaj ve - tudi tisto, česar ne ve, da |
Pa kdo je ta | človek | ? |
Človek | , ki ve tudi tisto, česar ne ve, da ve! | |
Kdo je bil ta | človek | ? |
predvsem zato, ker je mojster sam prav poseben | človek | - s svojimi temnimi očmi, ostro zarisanimi |
Imenitno, zares, ko da nisem | človek | , ki ponoči spi in v snu doživlja natanko |
Kaj ti je, | človek | , si zblaznel? se je nedolžno čudila in se |
Ja, tisti | človek | živi v Parizu. |
zapeljivec kot vzoren soprog sta prepričana, da | človek | v svojem življenju ljubi samo enkrat, |
in spoznanja - saj brez bolečine v duši | človek | rajši ostane tam, kjer že je: le zakaj bi |
” | Človek | , ki upa v večno življenje, je seveda v določenem |
Kako pa naj | človek | vé, kaj se mu zgodi po naključju in kaj |
zlom, temveč meri na sámo izbiro, s katero | človek | bodisi izbere med dobrim in zlom ali zavrže |
sprašujejo, kaj je prapočelo bivanja, kdo je | človek | , kaj je duša, kaj je duh, ali je v svetu |
Kaj ni šele smrt tista, v kateri | človek | spozna Boga ”iz oči v oči“? |
v Parizu... in res je bil stric nenavaden | človek | : ko se je upokojil in se dokončno vrnil |
Prav rada bi slišala, kaj lahko | človek | pove, če nima glave. |
trenutek“, ampak predvsem prihodnost, saj takrat | človek | začenja živeti... |
Če prav razumem, hoče Harding reči, da | človek | v zameno zase, za svojo izgubljeno glavo, |
krščanstvo uči ravno nasprotno: zaman si | človek | pridobi ves svet, če pri tem izgubi svojo |
kajti Sveto pismo govori o nevarnosti, da | človek | izgubi svojo dušo, ne glavo - duša pa |
Misel, da bi | človek | lahko imel kvazispomine, se porodi ob spoznanju, |
posameznika, ampak ohranjanje del, ki jih je | človek | storil v življenju in jih zapustil svojim |
"Prečastiti Nagasena, ali je tisti ( | človek | ), ki se zdaj pojavi (na tem svetu), isti |
"Tisti ( | človek | ), ki se zdaj pojavi (na tem svetu), ni niti |
filozofi premišljevali predvsem o tem, kako naj | človek | preseže svojo določenost v prostoru in |
Kako naj bi | človek | to vedel! |
se je Aristotel očitno motil: saj se vsak | človek | - kot sva se prej strinjala - vedno prej |
oddaljenost od določenega zdaja, ob katerem | človek | misli na zaporedje svojega rojstva in smrti. |
”Oh, kako minljiv je | človek | , da mora tudi tam, kjer se pravzaprav zaveda |
pomemben vidik novoveškega spoznanja, da | človek | gleda svet skozi svoje oči in iz svoje glave. |
Michelangelu, Tizianu, Tintorettu - v ospredju | človek | ! |
še tako dovršena lepota, v kateri manjka | človek | , ni tipično renesančna - toda slika me je |
idealnega mesta še tako majhni, je vendar prav | človek | tisti gledalec, ki vidi pred seboj Arhitekturno perspektivo |
bilo - in ta gledalec naj bi bil renesančni | Človek | , Anthropos. |
mišljen kot človekovo ”mislišče“ - in najsi je | človek | še tako majhen nasproti Bogu ali naravi, |
nasproti Bogu ali naravi, je za Kartezija prav | človek | kot misleči jaz tisti, ki s svojo mislijo |
očišče še ne dokazuje, da iz njega zre živ | človek | , animal rationale, razumno bitje iz mesa |
Mojster, kako pa bi renesančni | človek | videl idealno mesto na sliki, ki ste mi |
Bruno, v mislih. ...in ta ubogi | človek | na križu naj bi bil naš Bog, stvarnik nebes |
črn od vseh črnih obredov, v katerih je | človek | iskal in še vedno išče Boga? |
Toda - če je bil Kristus res | človek | , če se je popolnoma in resnično učlovečil, |
Jezus je bil seveda pravičnik, blag in dober | človek | , ki je soljudem pomagal in jih zdravil, |
bosta ravno tako umrla na Golgoti kakor | človek | z imenom Jezus iz Nazareta? |
večni raj samo zato, ker je verjel, da je | človek | na sosednjem križu - Bog, medtem ko njegov |
Kaj počne tisti | človek | na njem? |
Kdo je ta | človek | ? |
Saj nekateri pravijo, da | človek | zagleda angele najprej kot majhna nočna |
merimo? se sprašuje Avguštin in odgovarja, da | človek | v duši ne meri časov samih, ki jih ni več |
kompleksnosti časovnega predmeta; tako bo na primer | človek | , ki ima vsaj malce posluha in vsaj bežno |
vsakega človeka je neodvisen od tega, kdaj je | človek | živel, neodvisen je od ”točke“ zdaja in |
In mogoče tudi Burkij ni tako slab | človek | ... |
prejšnjih srečanjih, vendar nedvomno isti | človek | , ne samo z istim imenom, ampak tudi z istimi |
upodobljen tudi na znani renesančni grafiki, kjer | človek | , ki se sicer plazi po zemlji, pokuka z glavo, |
Človek | prebije končni srednjeveški kozmos, lesorez, | |
preroka, skliceval se je na resnico kot | človek | , mislec, filozof. |
je bila resnica najvišja vrednota, ki ji | človek | mora slediti, tudi če zaradi nje izgubi |
seboj kdovekatero skrivno, skrito grozo; | človek | dejansko odkrije, da biva v tej neizmernosti, |
Mojster, ali je prav, če | človek | ve resnico in je zaradi nje nesrečen? |
vem, ali je prav, morda tudi ni... toda moder | človek | , še posebej filozof, ki išče resnico, ji |
odvisno od vsakega posameznika... od tega, ali | človek | želi vedeti. |
Človek | živi v upanju, da mu česa takega nikoli | |
tudi bogovi so različni, medtem ko ima vsak | človek | eno samo življenje. |
Pa se vam ne zdi, da mora imeti | človek | oseben odnos do Boga? |
govoril z Bogom iz obličja v obličje, tako kot | človek | govori s svojim prijateljem (tj., ko govorita |
prerok, z božjo modrostjo navdahnjen | človek | , ne pa sam Bog. |
kot Spinoza, da Kristus ni bil Bog, ampak | človek | , prerok... pri čemer gre Jaspers še dlje v |
Noben | človek | ne more biti Bog. |
krščanstvo izključno zahteva, da mora | človek | , če naj bo kristjan, verjeti ”vse ali nič“, |
po Svetem Duhu iz Device Marije in postal | človek | ... in tretji dan je od mrtvih vstal... in sedi |
neskončni in popolni Božji um, človeškega pa ne: | človek | je svoboden v svoji nepopolnosti, Bog |
sledi, da živi po Božjem zakonu le tisti | človek | , ki ljubi Boga ne zaradi strahu pred kaznijo, |
človek | naj ”ljubi Boga ne zaradi strahu pred kaznijo, | |
skupnosti Spinozov panteizem vendar ne pozna... | človek | pa se lahko odreši edino v skupnosti! |
na opravljanje svojih obredov, še več: če | človek | vztraja pri javnem demonstriranju ceremonij, |
tako prijetna paša za vseh petero čutov, | človek | vendar sužnjuje njihovemu čaru, ki je zakoreninjen |
nazore in resničen življenjski cilj, je ta | človek | popolnoma blažen in resnično nosi v sebi |
človeško spoznanje, Bog le tolikanj, kolikor ga | človek | razume, kolikor je dostopen našemu racionalnemu |
Bog neskončno mnogo atributov in da ga | človek | lahko dojema samo po dveh, mišljenju in |
O, le kako bi | človek | vedel, kje je meja med znanim in neznanim, |
” | Človek | misli.“ [2a2 (136)] |
nujnosti pa ni težko izpeljati misli, da | človek | kot eden od Božjih modusov biva in eo ipso |
je prisotna v Božjem umu in, kolikor je | človek | Njegov omejeni modus, tudi v človeškem umu. |
...pa ne samo Bog, ampak tudi | človek | kot Njegov modus, čeprav je v svojem védenju |
”Svoboden | človek | ne misli na nič manj kot na smrt; in njegova |
”Kaj je | človek | ? bi lahko začel; kako to, da je na svetu |
ne znam ne vrtnariti ne slikati... in ko je | človek | že dolgo na neki poti, nima več veliko izbire, |
Schelling je bil prepričan, da je | človek | ”soudeležen“ v stvarjenju sveta, da na nek |
257] - vsa narava do človeka nezavedno, | človek | pa z zavestjo, s srcem in dušo. |
Saj, ko bi | človek | to zmogel: ”biti, kakor da nisi“, ”imeti, |
človeška zavest ”teogonična“, kar pomeni, da | človek | nezavedno ”ustvarja“ bogove, demone in druga |
Mitološki | človek | , na primer Odisej, se na svoji poti z razumom |
prepoznava kot ”večna volja do narave“; izvorni | človek | je ”zunajbožansko‐božansko“, ”bog v liku |
drugimi dejanji: pradejanje, s katerim je | človek | zares [postal] neposredno on sam... [kajti] |
človeški svobodi je ta misel sorazmerno jasna: | človek | je svoboden samo tedaj, če spozna in sprejme |
Človek | morebiti ni dovolj inteligentno bitje, da | |
resnice, blago žalost spričo spoznanja, da | človek | zaradi svoje intelektualne nepopolnosti |
(evolucijsko) najprej vesolje in potem šele | človek | opazovalec v njem. |
odnos, saj načelo še zdaleč ne trdi, da si | človek | opazovalec (cogito kot subjekt) z neko |
druga pa meni, da je pri tem potreben tudi | človek | . |
ki jo ima v enem podjetju zelo podjeten | človek | . |
Sedaj, če sem zelo sarkastičen, bi rekel | človek | : "Ja, potem pa dobro. |
lahko slišim, moram reči, da duševno zdrav | človek | težko razume, kakšno je ozadje tega zakona |
Kot je povedala Nadja Železnik, bi | človek | , ki bi se ob ograji - ta je od skladišča |
mikrosivertov na leto, naravnega sevanja pa vsak | človek | prejme 2400 mikrosivertov v enem letu. |
praznik, 26. avgust, v spomin na dan, ko je | človek | prvič stopil na Triglav. |
Človek | je danes srečen, če najde vrhunskega pisatelja. | |
poznavalec kompozicijskega stavka in pošten | človek | . |
Kakšen | človek | bo tisti Slovenec, ki bo državo predstavljal |
Najbrž je to nekaj najtežjega, kar | človek | zmore? |
Lahko začutim, kaj je biti »navaden« | človek | - nekaj najlepšega. |
nežni ton - milo sporočilo: ni važno, ali je | človek | močan ali slaboten, oboje je enakovredno. |
Lepa mlinarica je zame nekaj najlepšega, kar je | človek | uglasbil. |
V operi lahko vsak | človek | najde nekaj, kar si ljudje ne upajo izživeti, |
Se | človek | z levkemijo še bolj bori za življenje, začenja |
želijo dobrote in upanje in vsega, kar si | človek | lahko želi na poti v neznano. |
Zdi se mi važno, da si | človek | upa živeti, tako kot se mu zdi prav ali |
Je pa seveda popolnoma bistveno, da se | človek | v tem zahtevnem 'dajanju košarice' vsak |
Spodoben | človek | danes ne kupuje krzna, če pa že, ga skriva |
Osundare je eden tistih ljudi, ob katerih se | človek | počuti, kakor da ne zna brati. |
Sem | človek | dežele, ki so jo ustvarili Britanci. |
morejo moji rablji; vendar bo nekoč prišel | človek | , ki bo čutil enako kot jaz, in ta bo uničil |
malo tehtnega in zelo malo takega, kar bi | človek | pričakoval od kolikor toliko normalnih ljudi. |
Ko trezno razmišljajoč | človek | bere razne prispevke k novi slovenski blaznosti, |
bednega brloga: božji stvor in satanovo seme, | človek | in beštija! |