Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU
Laboratorij za korpus slovenskega jezika

O'beseda, označena besedila z lemami

/ZSVapse2 (72)


»Nobene možnosti ni, da bi za    našega    življenja nastala kakšna opazna sprememba.«
»To sledi iz    našega    razpravljanja.«
ne smemo prezreti tudi tistega dela    našega    načela, ki zbuja pomisleke.
seznaniti, kakor smo to že rekli na začetku    našega    razpravljanja o filozofih, z njihovo
kakšni barbarski državi, ki je zunaj    našega    območja, ali če se bo kdaj v prihodnosti
Razumi jo kot vzrok    našega    znanja in kot vzrok resnice, ki jo
posojilo, ki sem vam ga dal na začetku    našega    razpravljanja?«
spričujemo to, kar smo videli, toda    našega    pričevanja ne sprejemate.
Bog    našega    izraelskega ljudstva je izvolil naše
zaradi naših grehov in je vstal zaradi    našega    opravičenja.
Orožje    našega    bojevanja ni človeško, ampak ima v
prerokb ne od govoric ne od kakega    našega    domnevnega pisma, češ da je Gospodov
česa obsojalo, je vendar Bog večji od    našega    srca in vé vse.
edino, kar je poleg borbe resnično    našega   .
vprašanje za nas, vprašanje naših duš in    našega    srca.
obrede, ki bodo bitja    našega    sledovi.
čednimi blagoslovi, katerih smo za dobe    našega    tostranstva deležni v precejšnji meri.
»Saj ta je tudi    našega    letnika.«
sanjal sem in sanjal, kako bi se rešil    našega    vresja.
poganjati kri - ta dragoceni, živi sok    našega    življenja - je vdano in enakomerno
spomnil, da prav tako piše nad vhodom    našega    domačega pokopališča, čeprav tam napis
nič drugega kakor prepesnjeno podobo    našega    lastnega zunanjega in notranjega sveta...
Mar ni res, da površina    našega    telesa nenehno oddaja rahlo paro?
zgubljali časa, tako se nam zdi samo zaradi    našega    omejenega kulturnega stališča.
kantovsko vprašanje si je v začetku    našega    stoletja znova z vso ostrino zastavil
naših jazov zaslutimo možnost in način    našega    posmrtnega nadaljevanja.
Sem lahko zaradi občutja vrednosti    našega    skupnega življenja solidaren z njimi?
prostoru, čeprav nekateri pomembni filozofi    našega    stoletja - poleg Husserla na primer
teoriji relativnosti resnična prostorja    našega    vesolja, lokalno gledano, dejansko
drugega za drugim, in pridemo do konca    našega    potovanja v preteklost - kaj na samem
bo središče vesolja skupno težišče    našega    Osončja, tj.
Kako pa je Newton vedel, da težišče    našega    Osončja zares miruje glede na absolutni
je sploščenost neke zvezde, recimo    našega    Sonca, sicer res posledica notranjih
”Doslej smo pojave nebes in    našega    morja razlagali z močjo gravitacije,
razloži vsa gibanja nebesnih teles in    našega    morja.“ [Newton, 547]
naši zavesti, natančneje, pogojem    našega    izkustva, ki je zavesti dano na način
znanosti in filozofiji je že na začetku    našega    stoletja obširno pisal francoski filozof
”življenjskega elana“, je na začetku    našega    stoletja v svojem delu Ustvarjalna evolucija
običajnega in zelo koristnega za razvoj    našega    znanja o vesolju.
samo iz zvezd, ki so mnogo večje od    našega    Sonca.)
ampak so samo naše projekcije, načini    našega    videnja zvezd...
panteista ni drugega sveta ”onstran“    našega   ?
v tem "gibajočem se" vesolju, polju    našega    izkustva.“ [Michel, 109]
Še več: to, da    našega    vesolja, katerega substanco in bistvo
Boga... ki je zaradi nas ljudi in zaradi    našega    zveličanja prišel iz nebes... in se je
ki gotovo daleč presega sposobnost    našega    zamišljanja (saj je v njem nemara tudi
zgoraj], tj. da so zgolj različni načini    našega    ”zaznavanja“ realnosti (modusov),
mislih neko povsem drugačno veselje od    našega    vsakdanjega.
fizične meje vesolja ne fizikalne meje    našega    kozmološkega spoznanja.
In vendar tudi tu ne gre za mejo    našega    fizikalnega znanja, saj kozmološka
primera, namreč zgolj iz izotropije    našega   , nam vidnega območja vesolja.
Hubblovega radija k celotnemu obsegu    našega    vesolja je morda mnogo večji kakor
nimamo dostopa, povsem smo znotraj    našega   .
tem načelom razložimo dobro ubranost    našega    vesolja za nas kot opazovalce - brez
nima prav nobene izkušnje, da poleg    našega    vesolja obstajajo tudi druga vesolja.
Druga vesolja so lahko povsem ločena od    našega   , tako da ne bodo nikoli prišla v horizont
<grander> strukturi; celotna zgodovina    našega    vesolja je zgolj ena epizoda v neskončnem
različnih vesolij je nujno za obstoj    našega    Vesolja.“ [Barrow & Tipler, 22]
različnih vesolij nujno za obstoj    našega   ?
antropične razlage dobre ubranosti    našega    vesolja, namreč za nas, opazovalce
poskus razlage očitne dobre ubranosti    našega    vesolja: iz drugih vesolij nimamo
obstajajo mnoga druga vesolja poleg    našega   , na hipotezi, ki jo podpirajo zgolj
teleološka razlaga dobre ubranosti    našega    vesolja je panteistična.
na neenkratnost, zaradi pojasnitve    našega    vesolja kot ”nečesa povsem normalnega“,
zdijo zgolj subjektivne, odvisne od    našega    gledanja, razumevanja in vrednotenja:
odgovor pokazal na to, da je vaša ocena    našega    delovanja popolnoma napačna in da je
zapisano tudi to, da upravljalec iz    našega    plačila efektivnih stroškov vzdrževanja
kot Kosovelov Zlati čoln, nosi val    našega    smrtnega bivanja.
»Motor ima od    našega    zadnjega medsebojnega srečanja precej
sicer še vedno nestalno in blaginja    našega    lastnega ali sosednjega kraljestva
zdi, da večina ljudi v Sloveniji od    našega    polnopravnega članstva v Uniji predvsem
glasba, politika) za boljši trenutek    našega    življenja v skupnosti; povezanosti