Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU
Laboratorij za korpus slovenskega jezika

O'beseda, označena besedila z lemami

/PIVme1 (58)


Peleja, tako razumnega moža, in vnuk    Zevsov   , pri tem še učenec nadvse modrega Heirina,
pesniki pripovedujejo, kako sta se Tezej,    Pozejdonov    sin, in Peiritoos, Zevsov sin, odpravila
Tezej, Pozejdonov sin, in Peiritoos,    Zevsov    sin, odpravila na tako grozne roparske
nasprotju z nami, da se je dal Asklepij,    Apolonov    sin, za denar omečiti, da je ozdravil
premišljeval, se mu je v spanju prikazal    Gospodov    angel in rekel:
zbudil, je storil, kakor mu je naročil    Gospodov    angel.
odšli, se je Jožefu v spanju prikazal    Gospodov    angel in mu rekel:
Heród umrl, se je v Egiptu prikazal    Gospodov    angel Jožefu v spanju in rekel:
   MESIJANSKI    VHOD V JERUZALEM
glej, nastal je močan potres, kajti    Gospodov    angel je prišel iz nebes.
Tedaj se mu je prikazal    Gospodov    angel.
   Gospodov    angel je stopil k njim in Gospodova
»   Gospodov    duh je nad menoj, kajti Gospod me je
od časa do časa je prihajal v kopel    Gospodov    angel in voda je plivkala.
kri, preden sine véliki in sijajni    Gospodov    dan.
Toda    Gospodov    angel je ponoči odprl vrata ječe, popeljal
Tedaj pa se je zaslišal    Gospodov    glas:
   Gospodov    angel je govoril Filipu z besedami:
In glej,    Gospodov    angel je stopil k njemu in svetloba
V hipu pa ga je udaril    Gospodov    angel, ker ni dal Bogu časti.
zgodilo, je veroval; tako ga je prevzel    Gospodov    nauk.
   Kristusov    dan se bliža
Pavlov, jaz Apólov, jaz Kéfov, jaz pa    Kristusov   
sicer brez govorniške spretnosti, da    Kristusov    križ ne bi zgubil svoje moči.
ki ga je Gospod poklical, je namreč    Gospodov    osvobojenec, in prav tako je tisti,
tisti, ki ga je poklical kot svobodnega,    Kristusov    suženj.
Pred Bogom smo namreč prijeten    Kristusov    vonj med tistimi, ki so na poti zveličanja,
Gospod je namreč Duh, kjer pa je    Gospodov    duh, tam je svoboda.
Če je kdo prepričan, da je    Kristusov   , naj sam še enkrat premisli, da smo
hotel ugajati še ljudem, ne bi bil    Kristusov    služabnik.
tovariš, ki nas nadomešča kot zvest    Kristusov    služabnik.
In    Kristusov    mir naj kraljuje v vaših srcih, saj
   Gospodov    prihod
tem, saj sami predobro veste, da bo    Gospodov    dan prišel, kakor pride tat ponoči.
bratje, pa niste v temi, da bi vas    Gospodov    dan presenetil kakor tat, saj ste
našega domnevnega pisma, češ da je    Gospodov    dan pred vrati.
   Gospodov    strogi red
Bodite trdni v svojih srcih, kajti    Gospodov    prihod je blizu.
trenutek in na kakšen čas je meril    Kristusov    duh, ki je bil v njih in napovedoval
   Gospodov    obraz pa je zoper hudodelce.«
Prišel pa bo    Gospodov    dan kakor tat.
   Kristusov    prihod
Rim sveto mesto in da je tam papež,    Kristusov    namestnik.
telesih spravljeni Krišnini lasje in    Budin    zob.
neusmiljene besede iz Apokalipse, ko    Gospodov    glas naroča vidcu Janezu na Patmosu,
začetku Svetega pisma piše, da je ”duh    Božji    vel nad vodami“, namreč že takrat,
bitja... in ravno tako kot naj bi bil    Božji    duh nad svetom in pred njim, naj
   Kristusov    križ je na Križanju večji od križa
prostora - ki ga Newton imenuje tudi    Božji    ”senzorij“ (tj. ”mesto občutka“ ali
V tem pomenu lahko rečemo, da je    Kristusov    glas, tako kot glas, ki ga je slišal
”Vidimo, da naravni    Božji    zakon ne zahteva izvajanja kakih ceremonij
   Božji    ”odlok“ (ali ”dekret“), odločitev Njegove
pismo zgolj zato, ker je njeno jedro    Božji    zakon in ta je v vrsti stoletij od
njeni zakoni zaobsegajo vse, kar si    Božji    um zamisli, in končno, ker narava ohranja
večnosti), torej da njihovo nujnost razbira ”   Božji    um“, ne pa, da so nujne simpliciter,
prisotna najvišja ”stvarnost“, recimo ji    Božji    logos, potem je jasno, da -
v Božjem umu in, kolikor je človek    Njegov    omejeni modus, tudi v človeškem umu.
ne samo Bog, ampak tudi človek kot    Njegov    modus, čeprav je v svojem védenju omejen,