O'beseda, označena besedila z lemami
Vedel je, | zakaj | . |
več, zdaj je bolje kot prej vedel, | zakaj | jo sovraži. |
» | Zakaj | ne moremo iti gledat obešanja?« |
Oddelka za književnost) bi lahko postal radoveden, | zakaj | je pisal med odmorom za kosilo, zakaj |
zakaj je pisal med odmorom za kosilo, | zakaj | je uporabljal zastarelo pero, kaj je |
Winston ni vedel, | zakaj | je Withers padel v nemilost. |
govorijo, »vidim skozte, čisto dobro vem, | zakaj | nisi šel gledat, kako so obešali tiste |
»Če imaš besedo, kakršna je »dober«, | zakaj | bi rabil besedo, kakršna je »slab«?« |
»Smith, stari, povedal ti bom, | zakaj | te iščem.« |
» | Zakaj | pa so to storile?« |
Zakaj | ga opazuje? | |
Zakaj | ga zasleduje? | |
Ni vedel, | zakaj | je tako, zdelo pa se je naravno, da |
Zakaj | mora biti zmeraj tako? | |
Zakaj | ne more imeti lastne ženske, namesto | |
Le | zakaj | ne morejo nikdar tuliti zaradi česa |
tlačilo to, da ni nikdar jasno razumel, | zakaj | so bile te velikanske sleparije potrebne. |
Razumem kako; ne razumem pa | zakaj | . |
»Ne vem, | zakaj | .« |
»On reče: | Zakaj | pa ne gledaš, kod hodiš?« |
Zakaj | je bilo treba prenesti vse to, ko pa | |
Zakaj | ni bilo mogoče življenja za nekaj dni | |
Zakaj | ti je potem morala ta strahota, ki | |
Ni prav vedel, | zakaj | naj bi Miselna policija izbrala ravno |
nekoliko ironičen, kot bi se čudila, | zakaj | se ne zgane. |
Za koga, | zakaj | je pel ta ptič? |
»Če si notranje srečen, | zakaj | neki bi te vznemirjal Veliki brat, |
» | Zakaj | je nisi sunil?« |
» | Zakaj | pa ti je potem žal, da je nisi?« |
» | Zakaj | ne?« |
Toda ni ji bilo treba praviti, | zakaj | jo je odvila. |
Človek ve, da je vse skupaj neumnost, | zakaj | bi ga torej skrbelo? |
» | Zakaj | si jo umoril?« |
Sitno je spet in spet spraševal mater, | zakaj | ni dovolj hrane, kričal je in jo hrulil |
» | Zakaj | ne?« |
zaposlen človek, ki se jezno sprašuje, | zakaj | so ga zmotili. |
od O'Briena, ni bilo lahko povedati, | zakaj | je prišel. |
se jima pokoravala, ne da bi vedela, | zakaj | .« |
Postranski razlog, | zakaj | to delajo, je ta, da član Partije, |
Toda daleč pomembnejši razlog, | zakaj | preurejajo preteklost, je potreba zavarovati |
To je: | zakaj | je treba odpraviti človeško enakost? |
Razumel je kako, ni pa razumel | zakaj | . |
je tako in navsezadnje, je pomislil, | zakaj | pa ne? |
Zakaj | bi moral plod veljati za nekaj manj | |
bil kraj brez teme: zdaj je razumel, | zakaj | je bilo videti, kot da je O'Brien spoznal |
» | Zakaj | si tu?« |
» | Zakaj | si tu notri?« |
se je lahko le v presledkih spomnil, | zakaj | ta bolečina. |
Skušal jih je prešteti, ni se spominjal, | zakaj | . |
»In | zakaj | , si predstavljaš, pripeljemo ljudi |
»Naj ti povem, | zakaj | smo te pripeljali sem?« |
» | Zakaj | ?« |
»Še enkrat, | zakaj | tako?« |
Zakaj | pa si potem delati sitnosti z mučenjem? | |
najmanj spremenilo stvari, se vprašuješ, | zakaj | si v tem primeru delamo sitnosti in |
spraševal - vprašal si celo mene - | zakaj | Ministrstvo ljubezni porablja toliko |
dnevnik Razumem kako, ne razumem pa | zakaj | .« |
»In takrat ko si premišljal | zakaj | ,« si podvomil o lastnem duševnem zdravju. |
se povrniva k vprašanju o kako« in » | zakaj | .« |
»Zdaj pa mi povej | zakaj | « se oklepa oblasti. |
» | Zakaj | si želimo oblast?« |
» | Zakaj | ?« |
» | Zakaj | ne?« |
» | Zakaj | naj bi bilo?« |
»Ali pa kakšen razlog, | zakaj | naj bi se?« |
Komaj je še vedel, | zakaj | se je kdaj upiral. |
Zakaj | jih ni bilo mogoče kako zavrniti? | |
Zakaj | je bil lahkoti izgovorjave pripisan | |
Vsaka redukcija je bila dosežek, | zakaj | manjši kot je bil izbor, manjša je |
» | Zakaj | sem te vprašal: kakor se mi zdi, nisi |
Zakaj | me ne pohvališ? | |
» | Zakaj | bi se moral postavljati na njegovo |
razumem pa, kaj misliš s kaznijo in | zakaj | jo postavljaš v isti red s plačilom.« |
» | Zakaj | ne bi?« |
» | Zakaj | ne,« |
» | Zakaj | ?« |
ko ravno barvamo kip, in nas graja, | zakaj | najlepšega dela telesa ne obarvamo |
telesa ne obarvamo z najlepšimi barvami; | zakaj | niso oči, ki so vendar najlepše, obarvane |
» | Zakaj | ?« |
Zakaj | tudi ne?‘ | |
Toda | zakaj | pripoveduješ to?« |
» | Zakaj | srečnejše?« |
Naj ti povem, | zakaj | ?« |
5. » | Zakaj | veljajo ti sposobni filozofi za neuporabne |
»Ali naj v nadaljnjem tudi pojasnimo, | zakaj | ni večina (domnevnih filozofov) nič |
obdolžitev, smo prišli do druge točke, namreč | zakaj | je večina filozofov slaba: in tu je |
»za vzroki: | zakaj | se večina ljudi s takimi naravnimi |
pravičnost in lepota v možu, ki ne ve, | zakaj | sta si stvari pravzaprav dobri, zelo |
števila so harmonična, katera niso in | zakaj | .« |
» | Zakaj | ?« |
» | Zakaj | pa?« |
» | Zakaj | ?« |
» | Zakaj | naj bi se jih bali?« |
Ali pa veš tudi | zakaj | ?« |
»In | zakaj | velja, po tvojem mnenju, obrtniško |
» | Zakaj | ?« |
razmrcvarilo; mimoidočim so pojasnjevali, | zakaj | to delajo, in izjavljali, da bodo vsi |
» | Zakaj | sami pri sebi hudobno mislite? |
» | Zakaj | vaš učitelj jé s cestninarji in grešniki?« |
» | Zakaj | se mi in farizeji toliko postimo, tvoji |
» | Zakaj | jim govoriš v prilikah?« |
Zakaj | resnično vam povem: veliko prerokov | |
Zakaj | v prilikah | |
»Malovernež, | zakaj | si podvomil?« |
» | Zakaj | tvoji učenci prestopajo izročila starih? |
» | Zakaj | pa vi prestopate božjo zapoved zavoljo |
»Maloverni, | zakaj | govorite med seboj: ‘ |
» | Zakaj | torej pismouki govorijo, da mora prej |
» | Zakaj | ga mi nismo mogli izgnati?« |
» | Zakaj | je potem Mojzes zapovedal dati ločitveni |
Zakaj | mu torej niste verjeli?’ | |
»Moj Bog, moj Bog, | zakaj | si me zapustil?« |
» | Zakaj | se Janezovi učenci in somišljeniki |
Zakaj | v prilikah | |
» | Zakaj | se tvoji učenci ne ravnajo po izročilu |
» | Zakaj | pravijo pismouki, da mora prej priti |
res prišel in bo vse prenovil, toda | zakaj | je potem pisano o Sinu človekovem, |
» | Zakaj | se prepirate z njimi?« |
» | Zakaj | ga mi nismo mogli izgnati?« |
Zakaj | to delata?’, recita: ‘ | |
Zakaj | odvezujeta žrebe?« | |
Zakaj | mu torej niste verjeli?’ | |
»Moj Bog, moj Bog, | zakaj | si me zapustil?« |
»Otrok, | zakaj | si nama to storil? |
» | Zakaj | jeste in pijete s cestninarji in grešniki?« |
» | Zakaj | delate, kar ni dovoljeno v soboto?« |
predenj in vpričo vseh ljudi povedala, | zakaj | se ga je dotaknila in kako je v trenutku |
» | Zakaj | tudi sami od sebe ne presojate, kaj |
Zakaj | nisi vložil mojega denarja v hranilnico | |
Če vaju kdo vpraša, | zakaj | ga odvezujeta, mu odgovorita: ‘ |
» | Zakaj | odvezujeta osliča?« |
Zakaj | mu niste verjeli?’ | |
Zakaj | , če delajo takó z zelenim lesom, kaj | |
»Kaj ste preplašeni in | zakaj | se vam oglašajo dvomi v srcu? |
» | Zakaj | govoriš z njo?« |
Zakaj | me hočete umoriti?« | |
in s tem ne krši Mojzesove postave, | zakaj | se jezite nad menoj, ker sem v soboto |
» | Zakaj | ga niste privedli?« |
Zakaj | mojega govorjenja ne razumete? | |
Če govorim resnico, | zakaj | mi ne verjamete? |
Zakaj | hočete slišati še enkrat? | |
» | Zakaj | tega olja ne bi prodali za tristo denarjev |
ki so bili pri mizi, pa ni razumel, | zakaj | mu je to rekel. |
»Gospod, | zakaj | ne bi mogel zdaj iti za teboj? |
»Žena, | zakaj | jokaš?« |
»Žena, | zakaj | jokaš? |
obljubo, »o kateri ste slišali od mene; | zakaj | Janez je krščeval z vodo, vi pa boste |
Zakaj | obljuba velja vam in vašim otrokom | |
Vse pa je v duši navdajal strah, | zakaj | po apostolih se je dogajalo veliko |
zadržali v ječi do naslednjega dne, | zakaj | večerilo se je že. |
V nikomer drugem ni odrešenja; | zakaj | pod nebom nam ni dano nobeno drugo |
Boga spričo tega, kar se je zgodilo; | zakaj | človek, ki je bil tako čudežno ozdravljen, |
‘ | Zakaj | hrumijo narodi, zakaj se ljudstva zaganjajo |
‘Zakaj hrumijo narodi, | zakaj | se ljudstva zaganjajo v prazno? |
»Hananíja, | zakaj | je satan napolnil tvoje srce, da si |
Zakaj | si v srcu sklenil takšno dejanje? | |
» | Zakaj | sta se domenila, da preskusita Gospodovega Duha? |
Zakaj | če sta njihov načrt in njihovo početje | |
Zakaj | delate krivico drug drugemu?’ | |
Sezuj si sandale z nog, | zakaj | kraj, kjer stojiš, je sveta zemlja! |
Zakaj | ta Mojzes, ki nas je popeljal iz Egipta | |
Zakaj | Duh še ni bil prišel na nobenega izmed | |
deleža pri tem in ne pravice do tega, | zakaj | tvoje srce ni iskreno pred Bogom. |
Zakaj | njegovo življenje je vzeto z zemlje...« | |
Zakaj | me preganjaš?« | |
»Pojdi, | zakaj | on je posoda, ki sem si jo izbral, |
Toda rad bi vas vprašal, | zakaj | ste poslali pome.« |
vse, ki so bili pod hudičevo oblastjo, | zakaj | Bog je bil z njim. |
Zakaj | opravil bom delo v vaših dneh - če | |
Zakaj | torej zdaj skušate Boga in hočete naložiti | |
Zakaj | v njem živimo, se gibljemo in smo. | |
Zakaj | določil je dan, ko bo vesoljnemu svetu | |
Zakaj | jaz sem s teboj. | |
dotaknil, da bi ti storil kaj zlega, | zakaj | v tem mestu imam veliko svojih ljudi.« |
Zakaj | jokate? | |
Zakaj | mi trgate srce? | |
Zakaj | me preganjaš?’ | |
z bičanjem zaslišijo, da bi zvedel, | zakaj | tako kričijo zoper njega. |
Zakaj | pisano je: | |
Zakaj | se vam zdi neverjetno, da Bog obuja | |
Savel, Savel, | zakaj | me preganjaš? |
Zakaj | nocoj je stopil k meni angel Boga, | |
pa bi radi slišali, kaj ti misliš, | zakaj | o tem nauku nam je znano samó, da mu |
Zakaj | srce tega ljudstva je okamenelo, zamašili | |
Zakaj | od stvarjenja sveta naprej je mogoče | |
Zakaj | s tem, ko sodiš drugega, obsojaš sam | |
Zakaj | pri Bogu ni pristranosti. | |
Zakaj | kadar pogani, ki nimajo postave, po | |
Zakaj | zaradi vas se preklinja božje ime med | |
Zakaj | noben človek se ne bo opravičil pred | |
Zakaj | obljuba, ki je bila dana Abrahamu ali | |
Zakaj | ko smo bili še slabotni, je Kristus | |
Zakaj | če nas je smrt njegovega Sina spravila | |
Zakaj | če je smrt zaradi enega prestopka zakraljevala | |
Zakaj | kdor je umrl, je osvobojen greha. | |
Zakaj | smrt, ki jo je za greh pretrpel, je | |
Zakaj | greh ne bo več gospodoval nad vami, | |
Zakaj | ko ste bili sužnji greha, ste bili | |
greh sprostil v meni vsakršne strasti; | zakaj | če ni postave, je greh mrtev. |
reči v mojem mesu, ni nič dobrega; | zakaj | dobro hoteti je sicer v moji môči, |
Zakaj | postava Duha, ki daje življenje v Kristusu | |
Zakaj | tisti, ki se usmerjajo po mesu, mislijo | |
Zakaj | v težnjah mesa je sovraštvo do Boga, | |
Zakaj | vsi, ki se dajo voditi božjemu Duhu, | |
Zakaj | stvarstvo nestrpno hrepeni po razodetju | |
Zakaj | tiste, ki jih je že vnaprej poznal, | |
Zakaj | prepričan sem: ne smrt ne življenje, | |
Zakaj | želel bi biti sam zavržen in ločen | |
» | Zakaj | torej še graja, če se nihče ne more |
» | Zakaj | si me naredil takšno?« |
ob morju, se bo rešil samo ostanek: | zakaj | Gospod bo temeljito in naglo uresničil |
Zakaj | ne? | |
Zakaj | konec postave je Kristus, zato se daje | |
Zakaj | če boš s svojimi usti priznal, da je | |
namreč razločka med Judom in Grkom, | zakaj | isti je Gospod vseh, bogat za vse, |
Zakaj | če je njihovo zavrženje postalo sprava | |
izvolitev pa jih Bog ljubi zaradi očetov; | zakaj | Bog se ne kesa svojih darov in svoje |
Zakaj | iz njega, po njem in zanj je vse: njemu | |
Zakaj | zapovedi » | |
Zakaj | nobeden med nami ne živi zase in nobeden | |
Zakaj | Kristus je umrl in oživel prav zato, | |
In ti, | zakaj | sodiš svojega brata? |
Ali pa ti, | zakaj | zaničuješ svojega brata? |
Zakaj | pisano je: | |
Zakaj | božje kraljestvo ni jed in pijača, | |
Zakaj | če so pogani postali deležni njihovih | |
Zakaj | taki ne služijo našemu Gospodu Kristusu, | |
Zakaj | to, kar je nespametno pri Bogu, je | |
Zakaj | ko bi jo bili spoznali, Gospoda veličastva | |
naj postane nespameten, da bo moder, | zakaj | modrost tega sveta je v božjih očeh |
Zakaj | krivice raje ne prenašate? | |
Zakaj | si raje ne pustite jemati? | |
uživajo, kakor da ga ne bi uživali, | zakaj | podoba tega sveta je minljiva. |
Zakaj | gorje meni, če evangelija ne bi oznanjal. | |
se nič ne sprašujte glede vesti, » | zakaj | Gospodova je zemlja in vse stvari na |
se udeležim pojedine in se zahvalim, | zakaj | bi me kdo zaradi tega obiral, če sem |
Zakaj | kolikorkrat jeste ta kruh in pijete | |
Zakaj | če moliš zahvalno molitev v duhu, kako | |
Zakaj | on mora kraljevati, dokler ne položi | |
zadnji sovražnik pa bo uničena smrt, | zakaj | |
Zakaj | to, kar je uničljivo, si mora obleči | |
odločil, pa ne čemerno ali na silo, | zakaj | Bog ljubi veselega darovalca. |
Zakaj | daritvena služba v tej nabirki ni le | |
Zakaj | potrjen ni tisti, ki sam sebe priporoča, | |
Zakaj | ? | |
Zakaj | močan sem tedaj, ko sem slaboten. | |
neobrezane, kakor je bil Petru za obrezane - | zakaj | tisti, ki je bil usposobil Petra za |
Ne zametujem božje milosti; | zakaj | če opravičenje prihaja po postavi, |
Zakaj | pisano je: | |
Zakaj | če dediščina izvira iz postave, ne | |
Zakaj | opravičenje bi dejansko izviralo iz | |
Zakaj | vsi, ki ste bili krščeni v Kristusa, | |
svobodnjaka, ni več moškega ne ženske: | zakaj | vsi ste eno v Kristusu Jezusu. |
Zakaj | veliko otrok bo imela zapuščena, več | |
»Odpôdi deklo in njenega sina, | zakaj | sin dekle nikakor ne bo dedoval s sinom |
pa jaz, bratje, še oznanjam obrezo, | zakaj | me potem preganjajo? |
Zakaj | meso si želi, kar je zoper duha, duh | |
Zakaj | če kdo misli, da je kaj, ko ni nič, | |
naveličajmo se, ko delamo dobra dela; | zakaj | če se ne utrudimo, bomo ob svojem času |
Zakaj | niti obreza nič ne velja niti neobreza, | |
Zakaj | njegovim nogam je podvrgel vse, njega | |
Zakaj | on je naš mir, on, ki je iz obeh napravil | |
Zakaj | po njem imamo oboji dostop k Očetu | |
vas ne zavaja s praznim govorjenjem: | zakaj | vse to kliče božjo jezo nad uporno |
Zakaj | vse, kar se razodeva, je luč. | |
Dobro izrabljajte čas, | zakaj | dnevi so hudi. |
Otroci, ubogajte svoje starše v Gospodu, | zakaj | tako je prav. |
Zakaj | naš boj se ne bije proti krvi in mesu, | |
Zakaj | Bog mi je priča, kako rad imam vas | |
Zakaj | živeti je zame Kristus in umreti dobiček. | |
Zakaj | po njem je bilo ustvarjeno vse, kar | |
Zakaj | čeprav sem telesno odsoten, sem vendar | |
Zakaj | v njem telesno biva vsa polnost božanstva. | |
V njem imate svojo polnost tudi vi | zakaj | on je glava vsakršne oblasti in vladarstva. |
Zakaj | vse te reči so senca prihodnjih, stvarnost | |
Kristusom odmrli miselnosti sveta, | zakaj | bi si dali prepovedovati, kakor da |
Zakaj | umrli ste in vaše življenje je skrito | |
Otroci, ubogajte svoje starše v vsem, | zakaj | to je všeč Gospodu. |
Zakaj | kdor dela krivico, bo požel, kar je | |
Zakaj | naš evangelij ni prišel med vas samo | |
Zakaj | od vas je Gospodova beseda odjeknila | |
Zakaj | naše oznanjevanje ne izvira ne iz miselnih | |
Zakaj | stopili ste, bratje, na pot božjih | |
Zakaj | kdo je naše upanje in naše veselje | |
Zakaj | to je božja volja, vaše posvečenje: | |
Zakaj | vse to Gospod kaznuje, kakor smo vam | |
Zakaj | sam Gospod bo ob povelju, ob nadangelskem | |
Zakaj | Bog nas ni namenil za jezo, ampak za | |
vsakršnem položaju se zahvaljujte: | zakaj | to je božja volja v Kristusu Jezusu |
Zakaj | prej mora priti odpad in se razodeti | |
veste, kako nas morate posnemati: | zakaj | nismo med vami postopali brez dela, |
Zakaj | ko smo bili pri vas, smo vam dali tole | |
Zakaj | vse, kar je ustvaril Bog, je dobro | |
se mi izneverimo, on ostane zvest, | zakaj | sam sebi se ne more izneveriti. |
Toda večjega uspeha ne bodo imeli, | zakaj | vsem bo postala očitna njihova nespamet, |
Zakaj | predstojnik mora biti kot božji oskrbnik | |
velikim veseljem in s tolažbo, o brat, | zakaj | po tebi so bila srca svetih poživljena. |
Zakaj | če se je beseda, ki so jo oznanjali | |
Zakaj | nekje je rekel o sedmem dnevu: | |
Zakaj | zemlja, ki pogosto pije dež in rodi | |
drug duhovnik, kakršen je Melkízedek, | zakaj | se ne bi imenoval po Aronu? |
Zakaj | če kri kozlov in volov in potresanje | |
Zakaj | ||
Zakaj | preden je bil prenesen, je dobil priznanje, | |
Zakaj | če niso ušli oni, ki so zavrgli tistega, | |
Zakaj | naš Bog je ogenj, ki prečiščuje. | |
vsi in postelja naj bo neomadeževana, | zakaj | nečistnike in prešuštnike bo sodil |
pozabíte pa na dobrodelnost in miloščino, | zakaj | take daritve so Bogu všeč. |
Zakaj | ||
Zakaj | milost je v tem, da kdo po krivici | |
Zakaj | »kdor hoče ljubiti življenje in videti | |
Zakaj | Gospodove oči so obrnjene v pravične | |
obljubljajo, sami pa so sužnji propada, | zakaj | človek je suženj tega, čemur podleže. |
Kdor greši, dela tudi nepostavno, | zakaj | greh je nepostavnost. |
In | zakaj | ga je ubil? |
Kdor pa ne ljubi, Boga ne pozna, | zakaj | Bog je ljubezen. |
Zakaj | čas je blizu. | |
Zakaj | prišel je veliki dan njune jeze in | |
Zakaj | Jagnje, ki sedi na sredi pred prestolom, | |
Boga ter oblast njegovega Maziljenca, | zakaj | vržen je bil obtoževalec naših bratov, |
»Bojte se Boga in izkažite mu čast, | zakaj | prišla je ura njegove sodbe. |
odpočijejo naj se od svojih naporov; | zakaj | njihova dela gredo z njimi.« |
in požanji, ker je prišla ura žetve, | zakaj | žetev zemlje je dozorela.« |
Zakaj | z njimi se je dopolnil božji srd. | |
Zakaj | ti edini si svet. | |
šibe toče so ljudje preklinjali Boga, | zakaj | ta šiba je bila izredno huda. |
» | Zakaj | si se začudil? |
Zakaj | Bog jim je vsadil v srce misel, da | |
Zakaj | njegovi grehi so se nagrmadili do neba | |
Zakaj | v svojem srcu pravi: | |
Zakaj | mogočen Gospod je Bog, ki ga je sodil.« | |
véliko mesto, Babilon, mogočno mesto, | zakaj | v eni uri je prišla tvoja obsodba!« |
zlatom, z dragimi kamni in biseri, | zakaj | v eni uri je bilo uničeno tolikšno |
obogateli vsi, ki so imeli ladje na morju, | zakaj | v eni uri je bilo spremenjeno v puščavo! |
Zakaj | tvoji trgovci so bili velikaši zemlje | |
Zveličanje, slava in moč je v našem Bogu, | zakaj | njegove sodbe so resnične in pravične. |
Zakaj | Gospod, naš Bog, vladar vesolja, je | |
se in radujmo ter mu izkažimo čast, | zakaj | prišla je Jagnjetova svatba in njegova |
Zakaj | preroški duh je v pričevanju za Jezusa.« | |
Zakaj | prvo nebo in prva zemlja sta bila izginila | |
Zakaj | prejšnji svet je minil.« | |
»Zapiši, | zakaj | te besede so zanesljive in resnične!« |
Svetišča nisem videl v njem, | zakaj | njegovo svetišče je Gospod, Bog, vladar |
ne sonca, ne lune, da bi mu svetila, | zakaj | razsvetljuje ga božje veličastvo in |
se podnevi ne bodo nikdar zapirala, | zakaj | tam noči ne bo. |
potrebovali luči svetilke, ne sončne luči, | zakaj | razsvetljeval jih bo Gospod Bog in |
preroških besed, ki so v tej knjigi, | zakaj | čas je blizu. |
vplivnih članic), 22,7 odstotka ne ve, | zakaj | nas ne bo v Natu, 12,6 odstotka pa |
Washington Timesa bralcem razlagal, | zakaj | si Slovenija zasluži, da med prvimi |
suspenze, če stavkovni odbor pojasni, | zakaj | vztraja pri svojem odločanju o obsegu |
svojem odločanju o obsegu stavke in | zakaj | jo tako zaostruje, da gre že za zlorabo |
In | zakaj | ni upošteval odločbe ustavnega sodišča, |
Iz bosih nog mu curlja kri, | zakaj | mehka je njegova koža in nežna, in |
odpovem se ne zemlji, ne besedi, ne krvi, | zakaj | potem bom vaš suženj z vsem. |
- Najdù, | zakaj | so ti rekli: |
Zakaj | so ti rekli: | |
- Neda, | zakaj | se mi smeješ, zakaj te ne morem pozabiti, |
- Neda, zakaj se mi smeješ, | zakaj | te ne morem pozabiti, je zamrmral na |
zapuščene, ampak strohnele še niso; | zakaj | kri mučenikov se nikdar ne posuši in |
Pozdravljeni vsi, prav vsi, | zakaj | nocoj se bo Krist rodil. |
Ne, ne, mene ne pokopljejo, pravim, | zakaj | jutri bo sveti dan in jaz moram še |
Tu pa tam se včasih zberemo, | zakaj | v nas vseh je tista nepremagljiva sila, |
Ve, da je doma, | zakaj | tako čudno lahko mu je pri srcu, nobena |
Zakaj | menih, ki mi bo odprl, poreče: » | |
Zakaj | vsako tolminsko dekle dobro ve, da | |
je lepo zbrana, čita stare knjige, | zakaj | novih dandanes ni več. |
polnočnici in o družini tudi ni govora, | zakaj | zdaj sem sam, domov ne morem, bogataš |
Zakaj | pa ne Romolo, saj to je vendar nacionalno | |
Zakaj | ne? - - - | |
Zakaj | meni pokoro? | |
Blagor lačnim in žejnim krivice, | zakaj | ti bodo nasičeni, itd. |
zadevajo nam pridejo kajkrat prav, | zakaj | ljudje smo nekoliko čez mero nečimerna |
razmišlja čemu je sedla ravno na nos, | zakaj | ne na čelo, na lice, ali pa na brado, |
Odkod, čemu in in | zakaj | te misli, tega res ne ve. |
tovariša, ki bo čez par ur že mrtev, | zakaj | nobenega upanja ni, da bi ga pomilostili. |
oblasti in to mnenje bo tudi držalo, | zakaj | oblast se, odkar obstoji, ni še nikdar |
Zakaj | pa?« | |
Zakaj | ? - | |
Zakaj | pa je ravno dan kasneje z dinamitnimi | |
»Če imaš pametne in šolane otroke, | zakaj | te pa ne redijo? |
In če imaš mlin doma, | zakaj | se prav tako vračaš kakor jaz, ki ga |
» | Zakaj | pa sedi?« |
» | Zakaj | sedi? |
Zakaj | sedi, vprašaš? | |
Zakaj | naj bi neki sedel? | |
najprej vprašali po tobaku in šele potem, | zakaj | sedijo. |
» | Zakaj | po gmajnah,« |
In potem, | zakaj | naj bi obupavala, saj pri meni doma |
bo sezidal betonski jez, pravzaprav, | zakaj | bi ga ne sezidal kar čez celo reko. |
Če že človek začne delati, | zakaj | ne bi delal na veliko. |
» | Zakaj | bi pa ne bil tajnik, saj ima vendar |
In | zakaj | po ptiče? |
prebrala, potem pa sta strogo dejala, | zakaj | se potepa po gostilnah, saj ima vendar |
je rekel, ne da bi vedel | zakaj | , se nasmehnil, zamahnil z roko in šel |
In | zakaj | ne? |
Zakaj | si pa takrat bežal? | |
Zakaj | je zbežal, niti sam ni prav dobro vedel. | |
» | Zakaj | pa sedi?« |
» | Zakaj | sedi? |
Zakaj | naj bi sedel? | |
Zakaj | pa ne tatvine? | |
Vedo, | zakaj | si sedel, za tvoj poklic vedo. |
Zakaj | v gozd, če lahko to drugače uredimo. | |
tisto mislijo za njim, ne da bi vedel | zakaj | . |
garali vse življenje in niso vedeli | zakaj | , na primer, on sam. |
je rekel Martin, » | zakaj | pa ne maščuje.« |
»No, | zakaj | pa nisi?« |
Zakaj | , recimo, nisi prišel takrat, ko si | |
» | Zakaj | si pa takrat rekel Kovaču, da imaš |
In | zakaj | Bog te krivice ne maščuje? |
» | Zakaj | pa, ali je bila perica?« |
je zamrmrala Jera, »ampak poslušaj, | zakaj | pa so stanovali v kleti, če so imeli |
» | Zakaj | , zakaj, zakaj!« |
»Zakaj, | zakaj | , zakaj!« |
»Zakaj, zakaj, | zakaj | !« |
In | zakaj | so stanovali? |
In če res delate dela usmiljenja, | zakaj | pa ponoči zapirate cerkve, da siromaki |
je rekla Gilda, » | zakaj | se pa režite? |
Zakaj | si se potem lagal, porco d'una cane. | |
Le | zakaj | mi nisi pisal? |
»Že vem, | zakaj | so ga, organizacije. |
smejo upirati, če je toča; bog že ve, | zakaj | , in če povodenj odnese polovico njive |
Zakaj | pa bi se upiral. | |
Zakaj | ? | |
Zakaj | ga ni bilo k nam? | |
Zakaj | ? | |
»Ti,« je butnil Žef vanj, » | zakaj | nisi izpregel konj?« |
Zakaj | ?« je zavreščala starka. | |
Zakaj | ne greš spat?« | |
je rekel Žef, »pazili ste na mejo, | zakaj | pa niste pazili na babe.« |
» | Zakaj | si pa tako neumno gospodaril,« je rekel |
nikar tako ne žene k srcu svojih težav, | zakaj | prej ali slej bo nas vse doletela sreča. |
Duše nimajo, | zakaj | če bi imele dušo, bi ne bile živali. |
Zakaj | , sam bog ve. | |
No, zdaj mi pa še povejte, | zakaj | ste se obešali na križe v oknu? |
o belem konju na zelenem travniku, | zakaj | to pomeni svobodo. |
obesil; kdo je kriv, da se je obesil; | zakaj | se je obesil, in tako dalje. |
» | Zakaj | pa vrv?« je zrogovilil Šmonov Izidor, |
» | Zakaj | se pa ti cmeriš?« je rekla Zinka Vencu, |
In | zakaj | noriš, trapa? |
» | Zakaj | se treseš? |
» | Zakaj | se ne oglasiš, če te kličem?« je rekla |
»In | zakaj | mi ne gledaš v oči?« |
» | Zakaj | pa ne odgovoriš, mhm? |
In | zakaj | mi nikdar ne pogledaš v oči? |
In | zakaj | me gledaš tu sem?« je rekla in si položila |
» | Zakaj | pa ne njega?« se je nenadno glasno |
»Da, | zakaj | bi se ne poročila z njim? |
»Mama, | zakaj | pa mi nimamo očeta?« je naposled vendarle |
» | Zakaj | me pa vsi dražite s tem?« je zastokal |
Zakaj | bi se pa ne ženil? | |
človeka, ki mu pravični Bog - je že vedel | zakaj | - ni dal čiste pameti in razsodnosti. |
Zakaj | ? | |
» | Zakaj | si to storil? |
Zakaj | si pa Poviškaj!« je Pavla zatulila | |
»O, Moj Jezus, le | zakaj | si to storil,« je zastokal Moj Jezus, |
In | zakaj | ne? |
» | Zakaj | ?« je ponižno vprašal Venc. |
»Ti, | zakaj | pa je meni tako usojeno?« |
» | Zakaj | ste me pa klicali, če Hedvika več ve?« |
» | Zakaj | pa ne?« je izzivalno vprašal Lužarjev |
»Da, | zakaj | ?« je ponovil Pečanov Nace in uprl roke |
» | Zakaj | pa?« se je izzivalno razkoračil Štefuc. |
In | zakaj | se mi ne bi prikazal? |
In | zakaj | je letos že kar ..." |
In | zakaj | stoji? |
Zakaj | sem padel?" se vpraša. | |
Ne vem, | zakaj | ga naši še niso zaprli. |
Zakaj | pa v knjigah znajo vse tako lepo zvrstiti, | |
»In | zakaj | ste mu rekli Fra Diavolo?« |
» | Zakaj | ? |
- | Zakaj | ne? pravi in zabije kuhalnico v |
» | Zakaj | pa ne bi smela vedeti?« je užaljeno |
Zakaj | ? | |
Jaz le ne vem, | zakaj | londonski radio žene samo Nemce in |
Zakaj | ? | |
Vsi se pomikajo na levo stran, | zakaj | na desni, pod košato staro lipo, stoji |
Zakaj | tako sovražno molčijo, da iz njihovega | |
ustnicami poberejo z razpokane dlani, | zakaj | njihovi prsti so preveč okorno orodje, |
tlakovane poti, danes pa ne morejo obstati, | zakaj | to ni več tlakovana pot, to je zdaj |
motrijo in čakajo, da se premaknejo, | zakaj | nihče ne dvomi, da se bodo morali premakniti. |
čutijo v sebi ponos, mladost in moč, | zakaj | nič ni bridkejšega za mladega človeka, |
Tukaj sva regljala, | zakaj | ne bi še doma skupaj regljala, ker |
In | zakaj | ? |
» | Zakaj | pa?« |
Le | zakaj | Bog siromaku nič ne privošči, le zakaj? |
zakaj Bog siromaku nič ne privošči, le | zakaj | ? |
» | Zakaj | naj bi se pomirila? |
»Pa mi povej, | zakaj | tebi krava ne crkne? |
Zakaj | ti ne crkne?« | |
Zakaj | tebi krave ne pocrkajo? | |
Zakaj | ti ne pocrkajo? | |
» | Zakaj | ti ne pocrkajo? |
Zakaj | ti ne pocrkajo? | |
» | Zakaj | ti ne pocrkajo? |
Zakaj | ti ne pocrkajo? | |
Zakaj | si jo gonil mimo kasarne? | |
Zakaj | se nisi umaknil, ko je caposquadra | |
Zakaj | si s kravo uganjal svojo trmo, a? | |
Zakaj | si uganjal politiko, a?« | |
in seveda tudi z zelenkami žganja, | zakaj | takega posla ne gre opravljati brez |
zemljo ter začno tudi naglo zasipavati, | zakaj | Tinč že teče ob njivi. |
lonček mleka, a srknila je samo požirek, | zakaj | ustnice in jezik, oboje je bilo nekam |
spremenjena, tudi v sebi spremenjena, | zakaj | prešinilo jo je spoznanje, da prihaja |
mučnejša, zato je Trohovka pozabila, | zakaj | se je bila ozrla. |
spet zlatenico, ona pa mu daje križ, | zakaj | znano je, da zlato potegne zlatenico |
hudič naj me pobere, če smo vedeli, | zakaj | smo se mlatili. |
» | Zakaj | pa?« zazeva Travnikarjev stric. |
» | Zakaj | ? |
» | Zakaj | pa iz živega?« vpraša Hlip. |
Zakaj | ‚zaradi mene ‘?« | |
» | Zakaj | ?« suho vpraša. |
» | Zakaj | ?« ponovi Dragarica in vsa iz sebe stopi |
» | Zakaj | se pa ta reži?« |
komandantu, kakor bi ga hotel pobarati, | zakaj | je obsedel v avtomobilu. |
» | Zakaj | te ni domov!« |
Zakaj | ? ... | |
» | Zakaj | pa ona?« užaljeno zagodrnja Sova. |
» | Zakaj | pa ti?« zagrmi Sova in jo pisano pogleda. |
»Le | zakaj | imamo babe v vojski? ... |
» | Zakaj | ?« ga spet zbode Tildica. |
» | Zakaj | ?« zategne Sova v zadregi, za trenutek |
» | Zakaj | pa?« |
Utripalo je naglo in glasno, | zakaj | čakal sem, čakal in strastno hrepenel: |
Stran!« sem zarohnel in zamahnil z roko, | zakaj | Carlo Carniglia se je prikazal, brž |
sem zarohnel in zakrilil z rokami, | zakaj | še danes, po tridesetih letih, se mi |
v sanjah sanjati, da sem ga videl, | zakaj | sanje res nekaj pomenijo, sanje v sanjah |
belem konju, ki drvi po zeleni trati, | zakaj | bel konj na zeleni trati pomeni svobodo; |
Le | zakaj | naj bi se pretepali? |
zamaščeni klobuk na trebuh in kdo ve | zakaj | zelo spoštljivo gledal starega Hlipa, |
očeh ozrl po možeh in se vprašal, le | zakaj | ti veliki možje, ki so vsi zbrani in |
Žena, ki je v tej kretnji, le bog vedi | zakaj | , videla jezo, je pritisnila hčer k |
Sam bog vedi, | zakaj | ji je šinila v glavo misel, da jo mož |
In | zakaj | neki ne? |
»Le | zakaj | si vstančkal? |
še potem, ko je že zdavnaj pozabil, | zakaj | strmi. |
»In le | zakaj | jih ne bi pognal? |
»Le | zakaj | naj bi jaz to vedel, a? |
» | Zakaj | pa ne? ... |
In | zakaj | bi se tebi tresle hlače, a?« se je |
» | Zakaj | pa ne?« je zrogovilil Okrogličar. |
» | Zakaj | pa ne? |
» | Zakaj | ?« je Matic široko odprl svoje velike |
Temnikarica se je spomnila, | zakaj | še čaka, pa ga je vprašala: |
» | Zakaj | pa ne greš sam ponjo? |
božji«, torej »božji otrok božji«, | zakaj | »dal ga je Bog «, rodil se je z nejasno |
Toda to ni bilo tako čudno, | zakaj | tudi če ne bi bil bebec, ne bi mogel |
» | Zakaj | ne bi rasel? |
» | Zakaj | pa ne?« |
» | Zakaj | da ga ni kriv ga?« je Katra užaljeno |
»Le | zakaj | si takšen hrust izbere tako lahkotno |
Nasmehnil se je, | zakaj | jokal ni nikoli, in se sklonil ter |
To je bila njegova stara navada, | zakaj | voda po njegovem občutku ni bila kos |
strahu, nato pa je počasi krenil naprej, | zakaj | v njegovi podzavesti je bil kakor v |
» | Zakaj | naj bi bila huda?« se je začudila Tilčka. |
ker jo je mož zalotil pri tem poslu, | zakaj | to je bil znak njenega pobožnjakarstva, |
se ni mogel, temveč se je bog vedi, | zakaj | - nemara prav zaradi sončnice pod vratom, |
mora k Hotejcu, da mu pokaže rano, | zakaj | kaj takega se mu še ni primerilo. |
»O ne!« je hitro odkimal, | zakaj | očetov glas je bil tako topel, da mu |
» | Zakaj | se pa treseš?« |
» | Zakaj | pa se potem tako opotekaš? |
Zakaj | , bova videla kasneje. | |
Zakaj | so oblaki takšni in ne drugačni? | |
Zakaj | se mlinsko kolo na lopatice vrti hitreje, | |
Zakaj | led bobni, dokler se redi, potem pa | |
Toda | zakaj | naj bi človek skrival namene, ki so |
In ali veš | zakaj | ?« |
» | Zakaj | pa se nista vzela in odšla kam drugam?« |
» | Zakaj | ?« se je začudil oče. |
Saj res, | zakaj | se nista vzela in šla drugam? ... |
Bogve, | zakaj | ne?« |
» | Zakaj | ne?« je rekel po premisleku. |
da jo ima rad, potem pa nihče več, | zakaj | Oti ga je tako presunljivo pogledala, |
Bogve | zakaj | se je prisada tako bal? ... |
je očitati, da je grd in nečloveški, | zakaj | človek, ki se mu stemni razum, se nam |
»In | zakaj | si mi izpulil iz rok in vrgel v peč?« |
» | Zakaj | ? ... |
Vprašujoče sem ostrmel, toda samo za hip, | zakaj | še preden sem se vprašal, kje sem, |
glej tako debelo, saj ne boš uganil, | zakaj | sem jo tako skrivala! |
In veš, | zakaj | ?... |
tipati okrog sebe, češ kje imam sekiro, | zakaj | v dlaneh sem čutil mrzlo jeklo. |
in na druge tegobe vsakdanjih dni, | zakaj | vse to je naposled samo sivo morje, |
pogovarjala z očetom, če bi bil še živ, | zakaj | tudi on ni umrl ne za lakoto ne od |
izgovoril glasno, verjetno celo patetično, | zakaj | zdramil me je lastni glas. |
in vest sta me že grabili za srce, | zakaj | pred mano se je zdaj razgrinjala tista |
- Pa | zakaj | ? |
- | Zakaj | je ubil očeta? |
Zakaj | ? | |
bliskovito me prešine pekoče vprašanje, | zakaj | počenjam vse to, zakaj se ukvarjam |
pekoče vprašanje, zakaj počenjam vse to, | zakaj | se ukvarjam s svojim telesnim občutkom, |
Zakaj | ne? | |
na postelji in globoko zajel zrak, | zakaj | v sebi sem spet začutil obokano črno |
ponos, najprej ponos in nato ganjenost, | zakaj | v tistem stotisočglavem odposlanstvu |
je naravnost odbijal od te sivine, | zakaj | bil je prav takšen, kakršnega sem zadnjič |
orlovskega nosu in počasi povedal, | zakaj | je v tem zboru. |
sem z glavo in se nejevoljno vprašal, | zakaj | se pravzaprav toliko ukvarjam s tem |
bilo treba več misliti, kakšna je, | zakaj | živo sem jo zagledal pred očmi. |
Pa ga nisem, | zakaj | gledal sem jo z nerazumljivim dopadenjem, |
podzavesti, v galerijo mojega hrepenenja, | zakaj | tista podoba bo večna skica, ki bo |
In tista bolečina je bila pristna, | zakaj | pogreznil sem se v svojo mladost. |
zelo rahlo in iz nekakšne daljave, | zakaj | pri oknu ni bilo več mene, petintridesetletnega |
pob ponoči nič kaj rad ne srečuje, | zakaj | njegovo zdravo desno oko se tako mrzlo |
- | Zakaj | tako govoriš? ... |
Zakaj | si v takih skrbeh zame ? ... | |
Zakaj | me vsi tako čudno gledate? ... | |
Toda | zakaj | me imate tako čudno radi? |
Toda niti ganil se ne bo, | zakaj | vest mu bo grenko očitala že samo misel, |
Vas je zasovražil, | zakaj | bil je prepričan, da se |
posmehujejo očetu, češ prav mu je, | zakaj | se pa bajtar napenja in pošilja poba |
večjo ceno in moč njegovemu trpljenju, | zakaj | trpel je s tistim svojevrstnim, bolestno |
Na vprašanje, | zakaj | je kriv, je kajpak odgovarjal samo |
- | Zakaj | se pa skrivaš? - |
- | Zakaj | pa potem stojiš za vrati? - |
- | Zakaj | mama ne hodi več k zdravniku? |
In | zakaj | naj bi otroci ostali brez matere in |
reči, da sem prišel iz pekla,’ pravim, ‘ | zakaj | ta je pod zemljo, kakor ste nas učili.’ |
Pobu je bilo nerodno, čeprav ni vedel, | zakaj | , in nikdar več ni silil vanjo s tistim |
kdo jo je sezidal in kdaj in kako in | zakaj | je prehajala iz roke v roko. |
slovenskih dijakov na Banjško planoto, | zakaj | podrl se je svet: - mama je umrla. |
Vzdignil sem se na komolce in se začudil, | zakaj | me oče ni zbudil s požirkom vrele kave, |
- | Zakaj | pa Smukač tako zavija? |
da me mamina smrt ni vsega prevzela, | zakaj | če bi me res prevzela, ne bi ne slišal |
- | Zakaj | pa se vi zmeraj praskate? - |
- | Zakaj | se človek praska? |
- | Zakaj | pa? |
- | Zakaj | ? ... |
- | Zakaj | pa? |
- | Zakaj | prezgodaj? |
- | Zakaj | ? |
Zakaj | ? - | |
- | Zakaj | pa potem pravijo: |
- Povejte no, | zakaj | je naša Ivana nesrečna trapa? |
- Povej ti prej meni, | zakaj | toliko govoriš? |
In | zakaj | se ne bi poveselila? |
‘Pa | zakaj | si me vzel?’ |
Le | zakaj | si me vzel! |
Jutri pojdeva, - sem ji prikimal, | zakaj | prav tisti hip mi je prišlo v pamet, |
- | Zakaj | pa? - |
- | Zakaj | pa naj bi hodil na Banjško planoto? |
- | Zakaj | pa? |
Saj veste, oče bo zdaj že doma in | zakaj | , - sem začel jecljati. |
Takoj me je spet stisnilo pri srcu, | zakaj | zdaj sem prav dobro vedel, da se bom |
- | Zakaj | pa se tako treseš? - |
- Le | zakaj | se noče nihče pogovarjati z mano! |
- Ti ne veš, | zakaj | se je ustrelil, kaj? |
- | Zakaj | se ne bi? |
- | Zakaj | pa? - |
me je tembolj, ker sem se začudil, | zakaj | o tem še nisem razmišljal. |
tu mimo kurirska pot vso vojno, le | zakaj | se zdaj ne bi klatili tod skrivači |
nisem upal s praga, da bi jih pobral, | zakaj | na tnalu je ded s tako silovitostjo |
- | Zakaj | pa se potem jočeš? |
- | Zakaj | pa ne? - |
- | Zakaj | pa? |
vedno držala v roki in jo je zdaj bogve | zakaj | dvignila više, ga je obsvetljevala |
Še danes mi je uganka, | zakaj | je niso položili na mrtvaški oder |
»Res... a | zakaj | te to tako zanima?« |
Zakaj | pa ne?« | |
je čudno, da nisem prav nič ugibal, | zakaj | ne bi bilo šmarnic na kadetovem grobu, |
Mama je prihitela na prag in bogve | zakaj | z obema rokama dvignila predpasnik, |
letih nekoč vprašal plešastega strica, | zakaj | nima las, in stric mi je živo in nadrobno |
In le | zakaj | ? |
»Le | zakaj | se ne bi vrnil?« |
» | Zakaj | pa ne?« |
Takoj sem se hotel vprašati, | zakaj | leze z nama, a že pri goli misli, da |
» | Zakaj | ne?« |
»Dovolj jih imajo, | zakaj | bi najemali zunanje.« |
»In | zakaj | mi niste takoj povedali?« |
Le | zakaj | sem silil pod Vranjek! |
Zakaj | ?« | |
zahteva velike, večkrat nadčloveške moči, | zakaj | obup je zadeva srca, kakor je zadeva |
In še v večji meri, | zakaj | kdor ne prizna obupa, mora premagati |
kurirjem in pri tem bliskovito premišljal, | zakaj | me kliče. |
smem motiti v njegovem težkem boju, | zakaj | spoprijel se je z udarcem usode, ki |
» | Zakaj | pa jo vlačiš po cesti?« se zadere Drejc. |
Zakaj | pa je ne bi vlačil po cesti? | |
zamaščeni klobuk na trebuh in kdo ve | zakaj | zelo spoštljivo gledal starega Hlipa, |
očeh ozrl po možeh in se vprašal, le | zakaj | ti veliki možje, ki so vsi zbrani in |
Nato so zatisnili oči, da bi zaspali, | zakaj | delo je pred vrati. |
Kodrasti lasje so se mu usipali na čelo, | zakaj | Venček je bil še tako mlad, da se je |
dirnile, da mu je kri udarila v glavo, | zakaj | spomnile so ga zaljubljenosti in grdobij |
napeto čakal, kdaj bodo zaplale nosnice, | zakaj | takrat ga je prevzelo čudno ugodje. |
krompir ...« je komaj izdavil Venček, | zakaj | začutil je, da mu srce sili v grlo |
pomešan z otožnostjo, kar pa mora biti, | zakaj | prav nadih otožnosti daje takemu nemiru |
To pa je bilo zelo neprijetno, | zakaj | Venček je bil zdaj star devetnajst |
Zakaj | pa ne? | |
resnično žal, ker je čaplja odletela, | zakaj | ostal je z Milico sam in to je bilo |
»Uh, le | zakaj | se mu tresejo hlače,« je prhnila Neža. |
prevrednotenju se ni treba čuditi, | zakaj | kovač Tomaž ni bil samo močan, kakor |
» | Zakaj | pa ne?« |
»No, če ga ni, | zakaj | bi ga potem klical?« |
A čakal je zaman, | zakaj | fantje se niso nikdar zares udarili |
Zakaj | je to počenjal, ni razumljivo; v naši | |
ali obloženi z drugimi pregrehami, | zakaj | vedeli so, da ne bodo imeli v vasi |
pastir pripeljal, je prišel glas o njem, | zakaj | slab glas seže v deveto vas, kakor |
» | Zakaj | bi pa udaril, če hudiča ni?« se je |
» | Zakaj | pa vi zdaj vzdihujete?« se je zadrl |
In | zakaj | je ne bi imel? |
»Toda | zakaj | me je napadel?« se je vprašal. |
Toda | zakaj | se je zaletel vame? |
zakaj | vsa ta nora komedija?« | |
» | Zakaj | ne velja?« |
» | Zakaj | pa ne, če sva že pri tem!« je prešerno |
župnik se ni utegnil preveč naslajati, | zakaj | zvonilo je že drugič. |
nezaslišane neumnosti, da jih rajši ne povem, | zakaj | svoje tolminske grape imam rad. |
lepa in prijazna, je ne bi marali, | zakaj | naša otroška srca so takrat zaničevala |
A to ni bilo nič čudnega, | zakaj | Ravničar je stal na mostu že dvajset |
tako dolgo in tako globoko premišlja, | zakaj | takrat sem bil star šele dvanajst let |
Zakaj | pa ne odpreš svojega kljuna, zakaj | |
Zakaj pa ne odpreš svojega kljuna, | zakaj | ne odpreš kljunčka?« je sladkobno vzkliknil |
» | Zakaj | pa?« je mračno zagodel mrki grobar. |
»In | zakaj | prav jaz?« se je takoj uprl mlajši. |
Le | zakaj | vino? |
» | Zakaj | vino?« |
»Oh, le | zakaj | sem ga naredil? |
Le | zakaj | sem ga naredil?? |
In | zakaj | sem nanj pritrdil prav koso? |
» | Zakaj | pa ne?« sem začudeno vprašal. |
» | Zakaj | pa ne sam?« |
Tako bi nemara visel še štiri leta, | zakaj | bil je trdno narejen in iz suhega macesnovega |
ko sem bil sam doma, sem vzel kol, | zakaj | z roko se ga nisem maral dotakniti, |
stopil mimo stebra, in sam vrag naj ve, | zakaj | sem vzdignil desnico k sencu, po vojaško |
skrival v borovcih za mojim hrbtom, | zakaj | tam je najbolj šumelo. |
in mrzli mesec jim je svetil z neba, | zakaj | zimsko nebo je bilo jasno in jutro |
»O, | zakaj | pa ne?« |
» | Zakaj | pa še trije?« |
Zaostal je, a ni bil žalosten, | zakaj | verjel je, da bo zdaj res umrl. |
nebesih, a vendar ne prav tako lepo, | zakaj | pihal je veter in bilo je precej mraz, |
trepljali po ramah in si segali v roke, | zakaj | vsak je naletel na znanca, ki ga ni |
Tantadruj je tukaj srečal svoje znance, | zakaj | na semnju se zbere vse: dobro in zlo, |
več vedel, kaj te besede pomenijo, | zakaj | uporabljal jih je tudi za to, da je |
bil nikdar preveč bistre pameti, toda | zakaj | se mu je zares zmešalo, ni nihče vedel. |
kakor na ukaz ter se začeli razmikati, | zakaj | pred norci se je pojavil Hotejec, kakor |
toda vzgojil ga je komaj do pastirja, | zakaj | bolj ko je odraščal, bolj se je v njem |
od sreče, pa tudi drugi so uživali, | zakaj | pel je res tako lepo, da je bil ginjen |
jo hitro pobrisali skozi zakristijo, | zakaj | slovesna maša se je pravkar začela. |
je ponovil ter jih začudeno gledal, | zakaj | bili so šele otroci, a vendar že tako |
»Oh, le | zakaj | se prepiram z norci! |
Te besede niso bile tako strašne, | zakaj | naposled je bilo v gostilni tudi nekaj |
In | zakaj | ne bi? |
zato res niso potrebovali še Janezovih | zakajev | . |
» | Zakaj | ?« je Okrogličar z obupano naveličanostjo |
»Tantadruj, | zakaj | ni bila prava!« je očitajoče vzdihnil |
» | Zakaj | pa ne bi umrl, a? |
Zakaj | ne bi umrl?« | |
» | Zakaj | ne bi umrl?« |
» | Zakaj | ne bi?« se je še bolj razburil Luka, |
Rad bi vedel, | zakaj | potem govorijo o uri!« |
»Toda | zakaj | je treba trpeti, če hočeš priti do |
» | Zakaj | pa je treba trpeti, če smo že prišli!« |
ostrmeli so, da jim je zaprlo sapo, | zakaj | soba je bila vsa zlata. |
hrabro opotekal tudi stražmojster, | zakaj | red in mir sta bila v njegovih rokah. |
» | Zakaj | si zvonil?« |
»V imenu postave, povej, | zakaj | pojejo!« je uradno zahreščal stražmojster. |
napolnile gostilne in spet so zahrumele, | zakaj | nenavadni dogodek je bil dovolj velik |
in mrzel mesec jim je svetil z neba, | zakaj | zimsko nebo je bilo jasno in jutro |
mraz, nato pa sem obstal nepremično, | zakaj | res je bilo vse ledeno. |
sem po cesti in se nekoliko majal, | zakaj | bil sem vse: materin sin in bridki |
sem vse nosil z nepojmljivo radostjo, | zakaj | bil sem tudi jata svetlo sivih golobov, |
In | zakaj | ne bi poskočil? |
In | zakaj | je ne bi dokazali, če se nudi priložnost? |
Zakaj | ?... | |
A nič zato, | zakaj | takšno okolje nudi domišljiji krila, |
tam prav vzdrgeta in zledeni srce, | zakaj | fantastika je čudno, čudno in prečudno |
In | zakaj | ne? |
‘Če mora bog vedeti, kakšen sem, | zakaj | ne bi vedeli tudi ljudje! |
Le | zakaj | se moram vse življenje prepirati s |
Rada bi vedela, | zakaj | se ne bom več prepirala s tabo? |
Temnikar ni utegnil začuditi, ne kako ne | zakaj | . |
- | Zakaj | si si pa žganja nalil? |
- | Zakaj | si ga pa ne bi? |
Le | zakaj | bi siromaki zmrzovali v Čarjevi jami? |
čudno, če Temnikarica ne more razumeti, | zakaj | Temnikar rine v grmovje...« |
In | zakaj | ne bi slutila? |
- Le | zakaj | bi se zmeraj prepirala?... |
In | zakaj | mora zmeraj obveljati tvoja?... |
Zakaj | ne bi vsaj danes... vsaj danes... no, vsaj | |
ljudje dobre volje, kakor se pravi... | zakaj | ne bi bila vsaj danes tudi midva dobre |
» | Zakaj | !« je rekel Peter Majcen, a brez zanimanja. |
» | Zakaj | ne bi šlo?« je trznil Peter Majcen |
A | zakaj | je tako? |
Le | zakaj | so v tem kraju tako čudna imena? |
Le | zakaj | naj bi kmetu bila zadnja ura?... |
Zakaj | ?... | |
se je, da je bila to slutnja smrti, | zakaj | dopoldne je prišlo pet -« |
In | zakaj | v Betlehem?« je zazijala žena. |
»Le | zakaj | ne bi šel v Tihi dol?« se je vprašal. |
In | zakaj | si mi rekel, naj ne hodim tja? |
»Eh, le | zakaj | naj bi bilo čudno! |
Hm, le | zakaj | mi je kmet rekel, naj ne hodim sem?... |
Le | zakaj | dedec hrope kot kovaški meh, če zagleda |
A | zakaj | sem lagal? |
Sicer pa, | zakaj | to ne bi bila resnica? |
Zakaj | se ne bi bil udaril? | |
Zakaj | naj bi se bil pretepal? | |
sreče, ki ji je primešana grenka kaplja, | zakaj | srce, posebno zrelo moško srce, je |
jo bil Temnikar videl, bi ostrmel, | zakaj | še v sanjah ne bi pomislil, da se kaj |
nekim gluhim in čudno mirnim glasom, | zakaj | resnica je bila tako grozna, da groze |
čudnim, bridkim zadoščenjem v sebi, | zakaj | pričakovala jih je že dolgo. |
grenka kaplja v srce in tam okamenela, | zakaj | čutila je, kako se Temnik pri vsakem |
ni kriva, temveč da je ravnala prav, | zakaj | Jernej se je bil odločil in je moral |
A samo za kratek hip, | zakaj | kar nenadoma je skozi razpoke njenega |
roke, kar je bilo še najbolj čudno, | zakaj | roko ji je bil dal samo enkrat v življenju: |
- | Zakaj | se pa ti treseš? - ga je vprašala Temnikarica. |
- Le | zakaj | sem bila ustavila uro? |
- | Zakaj | pa vpije? - je rekla. |
- | Zakaj | pa v uro? - se je začudila. |
- In | zakaj | me nisi pokončal? |
- | Zakaj | se pa tako treseš? |
- A | zakaj | naj bi pozabili name? - je vzkliknila |
» | Zakaj | je v vsakem ustvarjanju, ki je vendar |
Zakaj | ni to prišlo prej ali kasneje!... | |
» | Zakaj | pa venomer sprašujete, če je vaše okno |
oglašala samo v njegovi domišljiji, a | zakaj | mu je bilo žal, ni vedel. |
Zakaj | jo je zatajil? | |
In | zakaj | mi je rekel, naj ne hodim v Tihi dol?... |
» | Zakaj | je ne bo slišal?« je vprašal Jankec. |
Toda rad bi vedel, | zakaj | naj bi starcu zameril, če trobi otroku? |
In | zakaj | trobi tri dni? |
In | zakaj | mora biti njegovo okno zaprto? |
» | Zakaj | pa ne igra?« |
» | Zakaj | pa potem tako govorite?« |
kaj bi: vsak ima svojo lastno povest, | zakaj | naj bi potem še tiskane bral!...« |
»Le | zakaj | bi hodil domov?« je toplo rekla teta, |
»Le | zakaj | nisem odšel s teto!« si je rekel Peter |
In tudi če je, | zakaj | naj bi stikal za tem? |
»Le | zakaj | sem danes tako gluh?« se je vprašal |
» | Zakaj | se ne morem pogovarjati s tem starcem, |
Le | zakaj | ne morem najti nobene razvedrilne besede |
Zakaj | ? | |
»Le | zakaj | še sedim tukaj?« si je rekel Peter |
» | Zakaj | ne grem? |
- | Zakaj | pa jaz prvi? - se je uprl hripav glas. |
- In | zakaj | potem stokaš? - je posmehljivo vprašal |
Zakaj | ?... | |
A | zakaj | ? |
»In | zakaj | se je vrgel v prepad? |
»In | zakaj | se je potem vrgel v prepad?« |
»Toda | zakaj | je tako? |
Zakaj | ?« se je vprašal z jezo in obupom ter | |
»In | zakaj | ne bi tulil? |
» | Zakaj | ?« je vprašal Peter Majcen in ga pogledal. |
»In | zakaj | ima luč? |
In prav tako se ni vprašal, | zakaj | se je Črnilogar obesil. |
In | zakaj | si izmišljate take neumnosti? |
res sem domači gaj prav kmalu odkril, | zakaj | otrok je tako srečen, da v svoji najbližji |
»Toda povej ti meni, | zakaj | pa jeze ne hladiš? |
In | zakaj | ne hladiš žalosti? |
Zakaj | , a? ... | |
Zakaj | mora pošten človek piti žganje, ki | |
Zakaj | , a?« | |
Le | zakaj | bi ji pljuval v škaf, saj tako in tako |
molčim in premetavam svoje papirje, | zakaj | v meni je zima, takšna zima, kakršne |
» | Zakaj | pa ne?.« |
» | Zakaj | sva ga potem pa naredila?« |
»Oh, le | zakaj | sem ga naredil? |
Le | zakaj | sem ga naredil? ... |
In | zakaj | sem nanj pritrdil prav koso? |
teh sanj ne smem povedati nikomur, | zakaj | če jih povem, bodo izgubile svojo moč |
» | Zakaj | pa ne?« sem začudeno vprašal. |
» | Zakaj | pa ne sam?.« |
omenil, in še danes se včasih vprašam, | zakaj | ga ni nihče omenil. |
skrival v tisti rogovili še dolga leta, | zakaj | bil je trdno narejen in iz mecesnovega |
»Vprašaj ga, | zakaj | vzdihuje,« je rekla jelka macesnu, |
»No, | zakaj | pa ona ne prileti sem? |
»Pa | zakaj | bi šel rad k njivi?« |
»Če me nimaš rad, | zakaj | pa rineš vame s svojimi koreninami?« |
»In | zakaj | me v viharju braniš s svojimi močnimi |
» | Zakaj | , vaša milost?« |
hudo, da se je naposled rodil pesnik, | zakaj | pesniki se rodijo iz ljudskega gorja, |
Potem sta občudovala božjo previdnost, | zakaj | njene kombinacije so včasih res čudovite. |
Zakaj | neka podrobnost, neka nepomembna ali | |
Naj mi kdo pove, | zakaj | je tako! |
»Razumeš, | zakaj | sem bil tako nestrpen?« |
Zakaj | nespodobna? | |
prišla do besede, sta se spraševala, | zakaj | se je zgrnilo nadnju toliko nesreč, |
je odvrnil, da nista bolna, povedal, | zakaj | sta prišla, nato pa dejal: |
Toda | zakaj | ravno šestnajstkrat? |
nanj, češ naj mu vendarle razloži, | zakaj | in kako, in nazadnje je Pécuchet zardevajoč |
Zakaj | njegovo življenje ni bilo brez strasti, | |
» | Zakaj | ?« |
» | Zakaj | se smejete?« |
Zakaj | slabo, v čem je pretiravanje in kako | |
Zakaj | pa ne? | |
Zakaj | ? | |
Zakaj | se reče devonski, kambrijski, jurski, | |
Moj bog, seveda, | zakaj | pa ne? |
» | Zakaj | je toliko strešnikov?« je vzkliknila |
Zakaj | se ga je služkinja tako ustrašila? | |
Zakaj | se ne bi po tej metodi ravnali pri | |
Zakaj | je treba napihovati nekaj, kar je plehko, | |
» | Zakaj | ?« |
ženska je videti dobro’ ali ‘dobra’, | zakaj | se reče ‘puškino’ kopito in ‘hruškov’ |
‘puška’in ‘hruška’ tako rekoč enaki, | zakaj | je prav ‘trije ljudje’ in ‘sto en človek’, |
Toda | zakaj | z Marianninim posredovanjem? |
Po toaleti je bilo jasno, | zakaj | je zamudila: ogrinjalo iz kašmira, |
Zakaj | pa ne? | |
» | Zakaj | ?« je ponosno vprašal Pécuchet. |
Zakaj | od zajčjereje ne moreš imeti tri tisoč | |
»Le | zakaj | mi je to naredila?« |
Zakaj | ? | |
Naj mi kdo razloži, | zakaj | je tako!« |
» | Zakaj | ne bi v vsem tem videli kratko malo...« |
» | Zakaj | ? |
Če posameznik nič ne ve, | zakaj | naj bi vsi posamezniki vedeli več? |
» | Zakaj | pošasti? |
Zakaj | se ne pridružita žanjicam? | |
» | Zakaj | stokaš, kadar ješ?« |
Smehljala se je; zardel je, ne da bi vedel, | zakaj | . |
In | zakaj | ! |
dani v dokaz, sami potrebni dokazov, | zakaj | jih sploh delajo?« |
Vedela je, | zakaj | je prišel župan, in poklicala je moža. |
» | Zakaj | ? |
de Noarisovo, Sorela, in ne da bi vedela | zakaj | , to hišo, v kateri sta bila srečna. |
Zakaj | se reče k hribu in h kostanju, zakaj | |
Zakaj se reče k hribu in h kostanju, | zakaj | se večer in pastir na koncu izgovorita |
» | Zakaj | neumnosti?« |
Nekega dne je Victorine vprašala, | zakaj | les gori. |
» | Zakaj | ? |
No, | zakaj | ?« |
Victor ju je vprašal, | zakaj | sta se sporekla z Gouyem. |
Zakaj | le? | |
Zakaj | pred javnega tožilca? | |
Zakaj | ne bi za leto ali dve poskusil, kaj | |
»Oblak ne ve, | zakaj | gre prav v tej smeri in s to |
Zakaj | bi natepaval na primer samo juho. | |
Zakaj | ? | |
Postalo mi je jasno, | zakaj | turška vojska v naših krajih ni imela |
ljudje kot običajno spet vprašali, | zakaj | kolesarim. |
ljudi uspe tako dokaj dobro živeti, | zakaj | pa še tebi ne bi. |
pojasnjeval tudi perfekcijo, od kod in | zakaj | kvaliteta. |
Zakaj | so se prav sem, v to luni podobno deželo | |
mestih s po dvajset tisoč prebivalci in | zakaj | so se nastanili tam spodaj, ko je tam |
Še danes ne vem, | zakaj | sem na koncu scagal. |
Ne vem pa še, | zakaj | take velike količine lubenice tako |
storil podobno, sem rekel in se zavedel | zakaj | simpatiziramo. |
začetka so se ponovila vsa vprašanja, | zakaj | sem prišel v Iran, zakaj z biciklom, |
vprašanja, zakaj sem prišel v Iran, | zakaj | z biciklom, kaj hočem, koga poznam... |
Zakaj | je ne bi izkoristil? | |
Ampak vseeno, | zakaj | se pa ne bi pomiril. |
Zakaj | pa ne bi poskusil, morda me pa Mohamed | |
prtljage, vprašanja od kod, kam in | zakaj | . |
skupno poznali, sem razložil, kaj, | zakaj | in kam. |
Ko so me ponovno vprašali, | zakaj | ni motorja na biciklu, sem pokazal |
odgovor sem dobil tudi na vprašanje, | zakaj | so samo še ženske oblečene po starem. |
Zakaj | vendar vedno znova pozabljam, kako | |
Ja | zakaj | pa ne, zakaj si pa ne bi dal duška! |
Ja zakaj pa ne, | zakaj | si pa ne bi dal duška! |
Morda niti vedeli nismo, | zakaj | so nas navdušili njihova folklora, |
Ko sem povedal, kaj počnem in | zakaj | sem tu, so me povabili na čaj. |
marajo novotarij in so sami, ne vedoč | zakaj | , proti srčnosti in vitalnosti. |
Sem pa, sam ne vem | zakaj | , povsem nepričakovano uspel z nekaterimi |
mudžahedine, ki so včasih prišli naokrog, | zakaj | so torej pobegnili iz dežele, so ugovarjali, |
Zakaj | je tako, mi niso razlagali, samo muzali | |
To utegne biti vzrok, | zakaj | sem prišel sem. |
Ja | zakaj | pa ne bi! |
Zakaj | včasih doživljam svet tako čudovito | |
Ja, | zakaj | pa nimaš ure, zakaj pa potem hodiš |
Ja, zakaj pa nimaš ure, | zakaj | pa potem hodiš po svetu, če nimaš ure? |
Kaj počnem, | zakaj | za boga sem takle... |
Zakaj | ne bi kar obležal, se sprostil, si | |
je del življenja, trenutek je lep, | zakaj | ne bi bil srečen. |
Zakaj | vendar so tako drugačni? | |
Ne vem | zakaj | , ampak vleklo me je v Amritsar, nekaj |
Kaj je spet zdaj, Tomo, | zakaj | spet protestiraš? |
Ne ve se točno, | zakaj | so pravzaprav začeli klesati najprej |
boginj, za katere sploh ne veš, od kod in | zakaj | se pojavljajo in kaj naj bi simbolizirali |
Zdaj razumem, | zakaj | se indijski bogatejši sloj umika v |
In | zakaj | so večini turistov všeč predvsem scene, |
Ni mi pa jasno, | zakaj | je večina glav obrnjenih proti središču |
Zakaj | bi vedno potrpel in skušal razumeti! | |
Zakaj | nas iz tega dela Khao I Danga Amerika | |
Ne ve se, | zakaj | , nekateri trdijo, da so zanemarili |
Sam ne vem še vedno ne | zakaj | , morda zato, da bi šel skozi podobne |
bicikel na prometni znak in premišljeval, | zakaj | me nihče nikoli ne ubriše nazaj. |
Cene rastejo, nihče ne ve, | zakaj | , hrup in gneča vsepovsod, kvaliteta |
Ja, | zakaj | pa ne. |
Vsaj eno uro potem sem se še sekiral, | zakaj | da ga nisem treščil in si privoščil |
Ja, prav, ampak | zakaj | me je potem treba s kamni? |
Nihče ni vedel, | zakaj | . |
Ne vem | zakaj | sem obrnil glavo in takrat ... |
Ne vem | zakaj | , morda zaradi nesposobnosti svojega |
potrebe po analizi tega, kar se dogaja in | zakaj | je tako. |
Nisem sicer razumel, | zakaj | Lufthansa iz naju dela heroja, vendar |
ljudje, ko se držimo nekih kdo ve kdaj in | zakaj | ustaljenih konceptov. |
Zakaj | se tega še ni nihče spomnil? | |
zaljubljeni in iščejo svojo drago, ki že ve, | zakaj | se gre vse te skrivalnice. |
Še danes ne vem, | zakaj | tako ali jih res čisto nič ne zanima |
Zakaj | se opravičuješ? | |
Zakaj | sem tu? | |
Ali zdaj razumeš, | zakaj | lahko Kartezij pomaga nesrečno zaljubljenemu? |
Zakaj | lahko metafizični jaz, cogito ergo | |
Vendar ne morem doumeti, | zakaj | od mene, ki sem ji najbližji, odhaja |
usoda je edinstvena; blagruj druge, | zakaj | tako gorje ni bilo nikomur naloženo. |
predstavljaš... prav nič ti ne zamerim, le | zakaj | bi ti, pa še kanček resnice je v tem. |
Zakaj | odhajaš? ... | |
Zakaj | si me zapustil!... | |
Sprašujem pa se, | zakaj | je Kierkegaard tako drugače pisal |
Zakaj | je pisatelj ustvaril prav takšnega | |
kot Johannes na Sörena Kierkegaarda - | zakaj | je tedaj literarni junak po značaju |
Pa | zakaj | je Kierkegaard stvari tako zapletal? |
človek rajši ostane tam, kjer že je: le | zakaj | bi se, zadovoljen s svojim življenjem, |
filozofskemu ”estetu“ ne zadostuje, | zakaj | žalost mora biti ”reflektirana“! |
Zakaj | naj bi bilo drezanje po neki stari, | |
Oprostite, mojster, | zakaj | se ”estet“ ne more izviti iz ali‐ali? |
zavesti po svoje gotovo prav, kajti | zakaj | naj bi bile različne stopnje zavesti |
Zakaj | nesrečen je, kdor ima, tako ali drugače, | |
Sam si izbral filozofijo - | zakaj | ? |
Zakaj | misliš, da ne sledi? | |
Ne vem, | zakaj | naj bi bilo to jasno. |
zakaj | vam pravijo mojster? | |
Zakaj | pa vam ne rečejo preprosto profesor | |
Zakaj | pa ste vi opustili profesuro, mojster | |
Zakaj | rajši živite na vasi kot v mestu? | |
Bruno, | zakaj | je treba takšna brezčasna spoznanja |
Ampak | zakaj | bi budizem sploh nagovarjal zahodno |
No, in Parfit se sprašuje, | zakaj | se potemtakem ne bi spominjali tudi |
Zakaj | pa Husserl v svojih obširnih fenomenoloških | |
Zakaj | pravite ”filozofija časa in prostora“, | |
Zakaj | vprašaš? | |
zelo jo pogrešam... sicer pa sama ve... in | zakaj | bi ji sploh pisal o najini preteklosti, |
pomagam, je veselo rekla, da sem norec: le | zakaj | ji nisem telefoniral, da danes nimam |
Vprašam te, draga: | zakaj | ? zakaj? |
Vprašam te, draga: zakaj? | zakaj | ? |
Zakaj | ? | |
Pa | zakaj | se o njej nisi nikoli pogovoril z očetom |
Toda | zakaj | ne bi merili nečesa duševnega? |
času tudi tiste stvari, ki mirujejo, | zakaj | potem ne bi mogel biti v času tudi |
No, ti je zdaj bolj razumljivo, | zakaj | je Aristotel v svojo definicijo časa |
razmisliti, kakšen je odnos časa do duše in | zakaj | mislimo, da je čas navzoč v vsem, tako |
Ne vem pa, | zakaj | pa mladenič na levem robu slike zagrinja |
izmeriti ukrivljenost zemeljske površine, | zakaj | ne bi mogel izmeriti tudi ukrivljenosti |
Marija, v mislih. ...saj res, | zakaj | me Bruno še ni zasnubil? |
Ampak vseeno, | zakaj | me ni nikoli vsaj vprašal, ali bi se |
In | zakaj | ste se ustavili pri štirinajstem stoletju, |
Toda | zakaj | ravno križanje, zakaj ravno smrt? |
Toda zakaj ravno križanje, | zakaj | ravno smrt? |
Zakaj | Bogočlovek za svoje razodetje človeštvu | |
In potem se sprašujem: | zakaj | naj bi se Bog razodel človeku šele |
Zakaj | se edino okrog Njegove glave svetlika | |
Zakaj | so žalujoče ženske zgolj pod Njegovim | |
Zakaj | Newton pravi absolutnemu času tudi | |
gremo vse do absolutnega prostora - | zakaj | je sklepal, da Osončje miruje glede |
rekel, da ni razumljivega razloga, | zakaj | bi bila zvezda brez absolutnega prostora |
trditev je treba navesti zadosten razlog, | zakaj | je resnična; in iz ”načela istosti |
jabolko na glavo in se je vprašal, | zakaj | tudi Luna ne pade na Zemljo - je bila |
Mojster, | zakaj | pravite, da je bila vesoljna gravitacija |
Zakaj | pa je potem Leibniz smatral gravitacijo | |
Zakaj | v njem [Bogu] živimo, se gibljemo in | |
Mislim, da razumem, | zakaj | levost ni intrinzična lastnost levice, |
lastnost levice, toda ni mi povsem jasno: | zakaj | ne bi za določitev oziroma razločitev |
Zakaj | ne teče? | |
Mojster - toda | zakaj | sploh je ta krog, zakaj se je |
toda zakaj sploh je ta krog, | zakaj | se je duši sploh treba spustiti na |
govorili o krožnem potovanju duše, toda | zakaj | se najprej niso vprašali, čemú duša |
presoji tudi odgovoril na vprašanje, | zakaj | je rajši nekaj kot nič, in Heidegger, |
Zakaj | le v duši bivajo časi kot te vrste | |
”blaženo življenje biva v spominu: | zakaj | ne ljubili bi ga, če ga ne bi poznali“ |
Toda | zakaj | je potem ”objektivni“ čas dodatno opredeljen |
Toda | zakaj | je raztezanje časa posledica konstantne |
Zakaj | ? | |
sem našega župnika vprašal, ali vé, | zakaj | mi njegova ekscelenca ne odgovoré, |
Le | zakaj | se mojster toliko ukvarja z Anželovo |
Janez, ti gotovo veš, | zakaj | je Einsteinova energijska enačba tako |
Zakaj | je tako imenovani ”paradoks dvojčkov“ | |
Zakaj | pa se reče, da so v posebni teoriji | |
Zakaj | se ne vračava po isti poti? | |
Zakaj | , zakaj... zato ker v prostoru‐času | |
Zakaj, | zakaj | ... zato ker v prostoru‐času pot navzdol |
Torej, najprej si poskušajva odgovoriti, | zakaj | je relativnostni teoriji bliže relacijska |
Ampak | zakaj | naj bi bil čas protisloven? |
Zakaj | ? | |
Zakaj | pa naj bi bil ”brezčasni čas“ resničen? | |
neko zvezo s slednjim, ne vemo pa, | zakaj | je tako. |
Zakaj | ? | |
Če je tako, | zakaj | se časoplovec preprosto ne spominja |
Zakaj | ste naju pustili tako dolgo čakati, | |
Zakaj | o času človekovem je bilo zapisano | |
Zakaj | mislite, da nisem vodnar? | |
Zakaj | je nikoli ne prineseš? | |
Zakaj | ? ... | |
No, vidiš, si že bliže rešitvi... in | zakaj | zemlja? |
Seveda, | zakaj | ne. |
Tako pač je, ne vem vam povedati | zakaj | , gospa. |
Pa veste, Anželo, | zakaj | sem rak? |
pa še sam pogosto ne ve, od kod in | zakaj | tako misli. |
tako kot že davno prej v stari Grčiji... | zakaj | torej ne bi enkrat za spremembo ženska |
Mojster, | zakaj | pa ste prinesli Lukrecijevo knjigo |
Zakaj | je dokaz odvisen od geometrije? | |
je šele naznanjal renesanso - toda | zakaj | Kopernik? |
Zakaj | je bil Bruno tako nestrpen do tistih, | |
Sprašuje se, | zakaj | voda ne priteče iz cevi, ko pritisne |
Mojster, kaj mislite, | zakaj | je vesolje tako velikansko? |
Zakaj | je tako strahotno veliko? | |
Zakaj | bi vesolje v svojih mislih širili ”bolj, | |
Zakaj | ne? | |
” | Zakaj | bi morala biti neskončna zmožnost neizpolnjena, |
Še vedno ne vem, | zakaj | Bruno za Mendozo ni ”pravi“ panteist? |
razlagi ostajajo, saj na primer ni jasno, | zakaj | je zrcalo sploh razbito, pa tudi kaj |
Glejte torej, | zakaj | o božji substanci - tako zaradi njene |
Zakaj | ne? | |
nimata nič skupnega, kot pravi Spinoza, | zakaj | naj bi se filozof sploh ukvarjal z |
se filozof sploh ukvarjal z Biblijo, | zakaj | je ne bi rajši prepustil teologu? |
Čakaj, čakaj... | zakaj | se ti zdi, da Spinoza v svoji ljubezni |
Domnevno je delni razlog, | zakaj | sprejme prvo [vstajenje], ne pa tudi |
omejena bitja, lahko sploh vemo o tem, | zakaj | je Bog ustvaril stvari v tem ”redu“, |
absolutne narave nekega atributa Boga, | zakaj | vse, kar sledi iz absolutne narave |
”... | Zakaj | doslej ni poznal ustroja telesa nikdo |
Na kritično vprašanje, | zakaj | torej Spinoza vztraja pri trditvi, |
Zakaj | v resnici ideja duha, se pravi ideja | |
na začetku - učiteljica človeštva; | zakaj | ni več ne filozofije ne zgodovine, |
Zakaj | mislite, da Schelling ni mogel dokončati | |
Ampak | zakaj | Schelling sploh imenuje neizrekljivi |
Oprostite, mojster, tega ne razumem - | zakaj | sta ti dve tezi protislovni? |
vprašanju ”od kod“ skrito tudi vprašanje ” | zakaj | “: zakaj Bog je? |
kod“ skrito tudi vprašanje ”zakaj“: | zakaj | Bog je? |
samega sebe, in da je s tem vprašanje ” | zakaj | “ rešeno. |
In | zakaj | naj bi to sploh vedeli, čemú naj bi |
ustavil ob misli, da sta vprašanji ” | zakaj | “ in ”čemu“ dve strani istega vprašanja |
Toda | zakaj | se mora v mirni večnosti poroditi |
In | zakaj | Schelling tu govori o bivajočem in |
Nisem dobro razumel - | zakaj | je sodobna kozmologija v podobnem položaju? |
ne more poznati, to še razumem, toda | zakaj | se bi smela poznati? |
Zakaj | nam svet ni dovolj, zakaj moramo ob | |
Zakaj nam svet ni dovolj, | zakaj | moramo ob njem iskati še Nekoga?“ [Hölderlin, |
Le | zakaj | naj bi bilo vesolje homogeno, za vsakega |
scenarijev razvoja vesolja po prapoku: 1) | zakaj | je vesolje videti tako ”ravno“, evklidsko, |
razlago (razen v začetni singularnosti), | zakaj | je vesolje takšno, kot je. |
ne more odgovoriti, je vprašanje, | zakaj | (od kod?) je naše vesolje že od svoje |
z njim možno na primer razložiti, | zakaj | je naše vesolje tako velikansko (spomnimo |
finalistično: vprašamo se namreč lahko, | zakaj | ne bi zvezde živele krajši čas, zakaj |
zakaj ne bi zvezde živele krajši čas, | zakaj | ne bi bil Hubblov horizont fotonov |
bil Hubblov horizont fotonov bližji, | zakaj | ne bi - navsezadnje - imela konstanta |
Toda | zakaj | naj bi bilo, kot pravi varianta (C), |
Jaz pravzaprav ne razumem, | zakaj | je med filozofi kozmologi zavladalo |
bomo prej ali slej vedeli tudi to, | zakaj | se naravni parametri kažejo kot kontingentni. |
Vem tudi, | zakaj | se želiš z mano pogovoriti. |
je tako, čeprav največkrat ne vemo, | zakaj | je tako. |
Ali pa ti veš tudi - | zakaj | ? |
Ne, ne... le | zakaj | ? |
Zakaj | misli so trajne, osebe pa so minljive. | |
Bom utemeljil, | zakaj | to sprašujem. |
Zato ne razumem, | zakaj | ste kasneje tudi sami povzeli nemogočo |
Sprašujem vas: Gospod predsednik vlade, | zakaj | niste izpolnili svojih obljub izpred |
Zakaj | niste niti v en proračun ali rebalans | |
Vprašanje je tudi bilo, | zakaj | vlada ni izpolnila svojih dolžnosti |
In se potem sprašujemo, | zakaj | 50% osip študentov, zakaj je povprečna |
sprašujemo, zakaj 50% osip študentov, | zakaj | je povprečna doba študija 7 do 8 let |
Zakaj | je s transferom znanja tako klavrno. | |
poslala odgovor na moje vprašanje: " | Zakaj | še ni urejen del ceste Strmec‐Mangart, |
pripelje do tega, da bi se vprašala, | zakaj | se to dogaja, ampak predvsem se ta |
pa tudi vrsta vsebinskih razlogov, | zakaj | tega zakona ni možno podpreti. |
Na podlagi tega ne vidim razlogov, | zakaj | dejansko stvarem, ki so se v življenju |
In | zakaj | se to ni zgodilo, je druga zgodba. |
Torej, | zakaj | pa ne? |
Zakaj | ne bi tega ohranili pri nas? | |
Zakaj | pa to ne pride nikomur na misel? | |
Zakaj | zapeljani? | |
Bohinjci rekli ne, če je stroka rekla ne, | zakaj | vendar vztrajati na tem zakonu? |
Gospa Bitenčeva je tudi povedala, | zakaj | je do te praznine prišlo. |
Ampak, | zakaj | pa mislite, da je zakonodajalec, torej |
Razlogi, | zakaj | je bila ravno Ljubljana izbrana za |
Zakaj | se mi zdi ta faktor tako pomemben za | |
Povedal sem že razloge, | zakaj | v Nacionalni stranki nasprotujemo omenjenemu |
seznaniti z vsemi problemi ter izvedeti, | zakaj | v dveh, treh letih ne pride do ustrezne |
letih ne pride do ustrezne rešitve, | zakaj | se ta obrtniški sklad na nek način |
politiziranje, če mu postavimo vprašanje, | zakaj | ni tega izvršil. |
na to, kaj se je vendarle dogajalo, | zakaj | ni prišlo do izvršitve zakonske določbe. |
današnji razpravi sem obširno razložil | zakaj | , torej kje so te sistemske napake, |
Zakaj | bom glasoval proti temu predlogu zakona? | |
Zakaj | ? | |
določila država -, ni nobenih dvomov, | zakaj | se ne bi še povečala njuna družbena |
To mogoče pojasni tudi, | zakaj | se je Pavel razhudil glede tega vprašanja |
Zakaj | ? | |
Razlogi, | zakaj | tako malo, ostajajo neznanka, saj so |
Leta 1666 je razmišljal, | zakaj | Luna kroži okrog Zemlje in prišel do |
Slovenskih Konjic, ki se je hotel prepričati, | zakaj | raketa, ki jo je izstrelil njegov oče, |
dogodek, kaj se je pomembnega zgodilo, le | zakaj | me to sprašuje, ko pa dobro ve, Peter |
štartala v Hausu,« je Ažnoh pojasnil, | zakaj | bo v Franciji nastopila le Suhadolčeva. |
sodna preiskava, ki naj bi pokazala, | zakaj | so davčno takso znižali z 200 na 50 |
In | zakaj | bi se nenazadnje zgražali nad tem. |
Zakaj | bi potem sploh potrebovali volitve? | |
Zakaj | sploh bi, če nekateri poslanci brez | |
Načelne odgovore, kam, kdaj in | zakaj | , so državljani dobili, odgovora, kaj |
Zakaj | ste izbrali prav ta trenutek? | |
namreč imen umrlih, ker ni dokazov, | zakaj | so v resnici umrli. |
Zakaj | pa ciganski? | |
Zakaj | je umiranja in smrti ravno v glasbi | |
Geslo bi torej moralo biti: | Zakaj | Evropa šele zdaj!? |
Za odgovor na vprašanje, | zakaj | je do združevanja Evrope prihajalo |
Zato ni nikakršna uganka, | zakaj | je napovedani izvoz dobro plačanih |
Vprašal sem ga, | zakaj | vedno piše stvari, zaradi katerih mu |
Zakaj | je Afrika v očeh tujcev vedno nekaj | |
šoli sem moral napisati esej o tem, | zakaj | Afriki v evropskih jezikih pravijo |
Imate odgovor na vprašanje, | zakaj | so tako bogate države, kot sta Nigerija |
Dovolj pa je pogledati, | zakaj | se je zgodilo. |
Štefanu pa sploh ostaja nerazčiščeno, | zakaj | se uveljavlja tuja oblika samo v priimku, |