Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU
Laboratorij za korpus slovenskega jezika

O'beseda, označena besedila z lemami

//temveč (673)


samo zmanjkalo moči, da bi se izrazil,    temveč    je celo pozabil, kar je sprva sploh
bilo to, da si se ga moral udeležiti,    temveč    to, da je bilo nemogoče izogniti se
po poslopju, ne samo v vsaki sobi,    temveč    v kratkih presledkih tudi na vsakem
Niso govorili njegovi možgani,    temveč    njegove glasilke.
odpadnike, ne le z odkritosrčnostjo,    temveč    z neko neumorno gorečnostjo in z zmožnostjo
zanikavala ne le veljavnost izkustva,    temveč    tudi eksistenco objektivne stvarnosti.
ne bori proti zunanjemu sovražniku,    temveč    vedno le proti lastnemu telesu.
potreba, nekaj, česar si ni samo želel,    temveč    občutil tudi kot svojo pravico.
Pravzaprav ne tisti hip,    temveč    šele enkrat naslednjega dne mu je prišlo
Ni imel napisa,    temveč    je predstavljal samo orjaško, tri ali
kdaj prosil Winstona, naj kaj kupi,    temveč    je samo želel, naj občuduje.
njegovo telo nima samo šibkosti zdriza,    temveč    tudi njegovo prosojnost.
rekoč sredi stavka, ne le brez premora,    temveč    celo tako, da ni pretrgal skladnje.
vojna uničuje, kar je treba uničiti,    temveč    opravlja to tudi na psihološko sprejemljiv
vse dokler ostajajo stalno pri delu,    temveč    morala same Partije.
osvojiti ozemlje ali to preprečiti,    temveč    ohraniti strukturo družbe.
Njenih voditeljev ne družijo krvne vezi,    temveč    pripadnost skupnemu družbenemu nauku.
brez kakršnegakoli nagiba po uporu,    temveč    nezmožni dojeti, da bi bil svet lahko
zločine, ki so bili resnično storjeni,    temveč    le uničujejo ljudi, ki bi nekoč v prihodnosti
stražniki še kar naprej pretepajo,    temveč    to, da se ni mogel prisiliti, da bi
samo, da svoje sovražnike uničujemo,    temveč    jih spreminjamo.«
privedemo ga na našo stran, ne navidezno,    temveč    v bistvu, s srcem in dušo.«
oblasti zaradi svojih lastnih koristi,    temveč    zaradi blagra večine.
noč in dan, ni oblast nad stvarmi,    temveč    nad ljudmi.«
Zdelo se mu je, da ni le poleg njega,    temveč    v njem samem.
Divje čustvo, pravzaprav ne strah,    temveč    nekakšno nejasno vznemirjenje, je vzkipelo
Tekočina je postajala ne manj,    temveč    bolj strašna z vsakim požirkom, ki
ki so jih imeli privrženci Angsoca,    temveč    da onemogoči vse druge načine mišljenja.
namreč ni bil namenjen razširjanju,    temveč    zoževanju miselnega razpona in temu
niso imeli z izumljanjem novih besed,    temveč    s tem, da so se, potem ko so jih izumili,
ti ne bi bilo treba prihajati k nam,    temveč    bi mi prihajali k tebi.
Zato se ne pomišljaj,    temveč    se rad pomudi pri teh mladih ljudeh
sorodnikov, ni kriva, dragi Sokrat, starost,    temveč    samo človekov značaj.
bodo soglašali s tvojimi trditvami,    temveč    menili, da ti starosti ne prenašaš
prenašaš težko zaradi svojega značaja,    temveč    zaradi svojega velikega premoženja;
da ni postal slaven iz lastnih moči,    temveč    mu je k slavi pripomoglo njegovo mesto.
bom, če otrokom ne bom zapustil manj,    temveč    nekaj več, kakor sem podedoval.«
je dragocena, toda ne za vsakogar,    temveč    samo za pametnega in poštenega človeka.
»Misliš s tem, če denarja ne uporabimo,    temveč    ga shranimo?«
»Naloge za ohladitev nima toplota,    temveč    njeno nasprotje?«
»Prav tako dobrota ne prizadeva škode,    temveč    njeno nasprotje?«
in sem jaz to rekel, ni več vzdržal,    temveč    kot divja zver zbral svoje moči in
vpraševati je lažje kakor odgovarjati -,    temveč    odgovarjaj tudi sam in povej enkrat
dobiček in prednost, kar je ugodno,    temveč    povej točno in jasno svoje mnenje,
povedal: da ne boš hotel odgovarjati,    temveč    postal ironičen in vse prej storil,
Sokratova modrost: sam ne mara učiti,    temveč    hodi okrog, se uči pri drugih in se
samo to, kar je v korist močnejšemu,    temveč   , narobe, tudi to, kar mu je v škodo.«
priznal, da vladajoči niso nezmotljivi,    temveč    se lahko motijo.«
imenujejo ne zaradi plovbe po morju,    temveč    zaradi njegovega znanja in oblasti
raziskuje tega, kar njemu koristi,    temveč    kar je v prid telesu?«
zase - saj tudi ničesar ne potrebuje -    temveč    za svoj objekt?«
ne zapoveduje v korist močnejšega,    temveč    v korist šibkejšega, tistega, ki je
raziskuje in ne zapoveduje v svojo korist,    temveč    v bolnikovo korist?
korist in ne zapoveduje glede na njo,    temveč    skrbi za korist ladje in mornarjev?«
pravi vladar, glede na svojo korist,    temveč    glede na korist podložnikov, za katere
svojo in svojih gospodarjev korist,    temveč    v neki drug namen.
pravični bogatejši kot nepravični,    temveč    narobe.
zasebnikom ali državi, in sicer ne v malem,    temveč    vseh naenkrat, z zvijačo ali s silo.
pa nihče ne zasramuje ali zaničuje,    temveč    ga vsi hvalijo in imajo za srečnega;
ne delajo samo njegovi sodržavljani,    temveč    tudi vsi drugi, čeprav vedo za vse
strahu, da bi komu prizadel krivico,    temveč    iz strahu, da ne bi krivica njega zadela.
Toda navzoči ga niso pustili oditi,    temveč    ga silili, naj ostane in odgovarja
»   Temveč    ostani za zdaj pri tem, kar si rekel.
pastir - ne redi ovac v njihovo korist,    temveč    jih redi za gostijo, kot kak sladokusec,
dolžnosti noče nihče prostovoljno prevzeti,    temveč    vsi zahtevajo zato plačilo, ker uradovanje
uradovanje ne prinaša koristi njim,    temveč    tistim, ki jih oskrbujejo s svojimi
posameznik iz svoje posebne spretnosti,    temveč   , če dobro premislimo: prinaša medicina
nista naravnava v svojo lastno korist,    temveč    vsi delajo in ukrepajo - kakor smo
in pomagati zdraviti tuje nesreče,    temveč    zahteva plačilo; kajti kdor hoče svojo
zapoveduje v skladu s svojo spretnostjo,    temveč    v prid tistega, ki mu je zaupan.
mislili, da se jim bo dobro godilo,    temveč    iz nujnosti, ker teh mest ne morejo
rojen zato, da skrbi za svojo korist,    temveč    za korist podložnikov.
»Ne,    temveč    naivno plemenita dobrodušnost.«
»Ne,    temveč    pametnost.«
namreč, da se vsaj zdaj ne norčuješ,    temveč    govoriš to, kar misliš.«
»Ne sprašujem tega,    temveč   : ali pravičnik ne želi in ne zahteva
ne mara prednosti pred pravičnikom,    temveč    samo pred nepravičnikom, nepravičnik
zdaj zdi iz mojega pripovedovanja,    temveč    samo pod pritiskom in s silo, in ob
ker samo ne prikimavaš in odkimavaš,    temveč    tako izvrstno odgovarjaš.«
gre namreč za neko splošno zadevo,    temveč    za normo, po kateri naj živimo.«
ko ne bi imele ustrezne sposobnosti,    temveč    bi bile nesposobne?«
prinaša koristi nesrečno življenje,    temveč    srečno?«
si jih ne želimo zaradi njih samih,    temveč    se potegujemo zanje zaradi denarja,
potemtakem ne ljubijo kot nekaj dobrega,    temveč    jo spoštujejo iz slabosti, ker ne morejo
ničemer ne razločeval od nepravičnika,    temveč    bi oba hodila isto pot.
pravičniku pa ne od njegove pravičnosti,    temveč    ju kot popolna v svojih zvrsteh postavimo
noče zdeti dober, kakor pravi Aishil,    temveč    hoče biti to.
ne pozabi Sokrat, da ne govorim jaz,    temveč    hvalilci nepravičnosti!
spoznal, da je nujno ne biti pravičen,    temveč    se le zdeti.
ne hvalijo pravičnosti same po sebi,    temveč    časti, ki so njeni sadovi; kajti vse
daritve, ter prepričajo ne le posameznike,    temveč    cela mesta, da se je moč oprati in
pravkar povedanem ne prinaša koristi,    temveč    nevšečnosti in očitno škodo; če pa
drugih nihče iz lastne volje pravičen,    temveč    krivico graja samo zato, ker je sam
drug na drugega, da ne delamo krivic,    temveč    bi bil vsakdo svoj najboljši varuh,
premoči pravičnosti nad nepravičnostjo,    temveč    razloži, kakšen je učinek, ki ga tidve
grajaš pravičnost ali nepravičnost,    temveč    samo njuno zunanjo veljavo; s tem pa
pravičnost ne prekaša samo nepravičnosti,    temveč    tudi, kako obe učinkujeta na tistega,
pomagam in se ne odpovem razpravi,    temveč    dalje raziskujem, kakšno je bistvo
mislimo lotiti, ne zahteva lenobnega,    temveč    ostroumnega duha.
izmed nas ne more sam sebi zadostovati,    temveč    potrebuje soljudi.
potemtakem ne trudi z delom za druge,    temveč    naj le zase priskrbi vse potrebno?«
nami ni popolnoma podoben drugemu,    temveč    imamo vsi različne sposobnosti, ta
tisti, ki naj ga opravi, ravno čas,    temveč    se mu mora le‐ta posvetiti popolnoma
niso potrebni samo štirje državljani,    temveč    jih je potrebno mnogo več.
ne le dovolj blaga za svoje potrebe,    temveč    tudi zadostno količino takega blaga,
»Ne gre za nastanek kakršnekoli,    temveč    za nastanek razkošne države, ki ga
tista prvotna, zdrava ne zadostuje več,    temveč    jo je treba dopolniti z množico ljudi,
ima vojna dobre ali slabe nasledke,    temveč    se hočem zadovoljiti le z ugotovitvijo,
pripovedovati nespametnim in mladim ljudem,    temveč    bi bilo boljše molčati o njih; če pa
bi darovali ne morda kakega prašiča,    temveč    veliko, težko dosegljivo žival, tako
trenutku nisva pesnika ne ti ne jaz,    temveč    utemeljevalca države.
»Dobro torej ni vzrok vsega,    temveč    samo tega, kar je vrlo in pošteno,
pripovedniki: bog ni odgovoren (kriv) za vse,    temveč    samo za dobro.«
boga nemogoče, da bi se nam spremenil,    temveč    vsak bog ostane, kakor sledi iz najine
nihče namenoma v zmoti in negotovosti,    temveč    se ravno tu najbolj boji ugnezditve
in prevare ne sovražijo samo bogovi,    temveč    tudi ljudje.«
naj podzemlja nasploh ne sramotijo,    temveč    ga naj raje hvalijo, ker sicer njihova
ga zadene takšna nesreča, ne toži,    temveč    jo potrpežljivo prenaša?«
prevzet, da niti ni hotel iti domov,    temveč    si jo je hotel vzeti takoj in kar na
nas zbudil vtis, da ne govori Homer,    temveč    stari duhovnik.
nadaljeval, ne kakor da bi bil Hrises,    temveč    še zmeraj kot Homer, potem to ne bi
posnemanje ali neposredno podajanje,    temveč    posredno podajanje ali enostavna pripoved.
za trenutek, ko stori kaj dobrega -,    temveč    ga bo sram; zlasti še zato, ker mu
doseza uspehe, ne da bi se prevzel,    temveč    se vsega loteva pametno in zmerno in
različnih ritmov in raznoterih stopic,    temveč    se hočemo ozreti na življenski ritem
olepšujoče uporabljamo za nespametnost,    temveč    iz tiste duševne naravnanosti, ki se
zanje se nam ni treba mnogo meniti -,    temveč    smo se začeli prizadevati, da jih v
preziramo ne v malem ne v velikem,    temveč    se zavedamo, da vse to sodi k isti
zmožnostmi izoblikovati dobre duše,    temveč   , nasprotno, krepostna duša lahko s
Helespontu - tudi ne s kuhanim mesom,    temveč    samo s pečenim, ki ga je za vojake
zdravnike ne le mali ljudje in rokodelci,    temveč    tudi tisti možje, ki pravijo, da so
in z letnimi časi pogojenih bolezni,    temveč    ker si zaradi brezdelice in načina
bi smelo ne biti ne postati bolno,    temveč    z dušo: le‐ta ne sme postati ali biti
»Potemtakem dober sodnik ne sme biti mlad,    temveč    star, šele pozno mora spoznati bistvo
v duši, kot sebi lastnih doživeti,    temveč    se mora z njimi kot zlom seznaniti
»   Temveč    čemu?«
uporabnega; če pa z vlivanjem ne neha,    temveč    še dalje omamlja pogumni del duše,
in telo, ali kvečjemu le mimogrede,    temveč    za obe nagnjenji skupno, da v zmerni
smejo z njim imeti nobenega sočutja,    temveč    mu morajo dodeliti mesto, ki pripada
namenom, da bi bil en stan posebno srečen,    temveč    da bi bila, če je le mogoče, srečna
vendar najlepše, obarvane s škrlatom,    temveč    s črno barvo; tu bi mu v obrambo upravičeno
Čuvarji zakonov in države, ki to niso,    temveč    se le zdijo, da so, pa uničijo, kar
premajhna in tudi ne samo navidezno velika,    temveč    da bo ustrezno velika in enotna.«
z mnogimi in zapletenimi naročili,    temveč    samo z lahkimi, če le upoštevajo, kakor
da pesnik ne govori o novih pesmih,    temveč    o novem načinu petja, in da ne hvali
ki ne rabi posamičnim delom države,    temveč    državi kot celoti?
namreč ne raziskujemo pojma poguma,    temveč    pojem pravičnosti; in za to zadostuje,
Nismo pogledali v bližino,    temveč    upirali poglede v daljavo.
ničemer ne razločuje od pravične države,    temveč    ji je podoben.
tu ne gre za eno duševno sposobnost,    temveč    za več.«
prigovorom, da ne želimo piti nasploh,    temveč    piti nekaj dobrega, tudi ne jesti nasploh,
nekaj dobrega, tudi ne jesti nasploh,    temveč    jesti nekaj dobrega.
ne imenuje več kratko malo znanost,    temveč    glede na določen predmet znanost o
količini, ne po dobri ne po slabi tekočini,    temveč    je po svoji naravi samo poželenje po
drugam, potem vzrok za to ni žeja,    temveč    neki drugi gon.
sočasno z rokami lok odriva in priteguje,    temveč    ga z eno roko odriva in z drugo priteguje.«
ustrezno zunanjo zaposlitev ljudi,    temveč    na njihovo notranjo dejavnost, na njihovo
zato, ker v zmoti ne bi ostal sam,    temveč    bi potegnil za sabo tudi prijatelje;
popeljejo v zmoto, te ne bomo preganjali,    temveč    te razglasili za nedolžnega tako glede
rokoborbi, in to ne samo mlade ženske,    temveč    tudi priletne?
smešnosti ne vidi v nespametnem in slabem,    temveč    v nečem drugem, in nazadnje kdor v
prizadevanju za lepim ne zasleduje dobrega,    temveč    nekaj drugega.«
so prepričani, da se ne prepirajo,    temveč    znanstveno razpravljajo, v resnici
temeljne pojme in potem le‐teh pretehtati,    temveč    se prepirajo samo o besedilu trditve,
na enakost in različnost na sploh,    temveč    samo na različnost in enakost sposobnosti
naravi moškega in ženske nista enaki,    temveč    različni.«
ženska, in moškemu zato, ker je moški,    temveč    so naravne sposobnosti enakomerno razdeljene
naš predlog ni bil samo izvedljiv,    temveč    tudi za državo najboljši?«
telesa, ki ne potrebujejo zdravil,    temveč    samo dieto, ki se ji rada podvržejo,
morejo valiti krivde za to na vladarje,    temveč    jo morajo pripisati naključju.«
in vrednih še boljši in vrednejši,    temveč    se rodi v temi kot sad grde naslade.«
hiš, zemlje in drugega premoženja,    temveč    jim drugi državljani dajejo kot nagrado
države, zato nimajo samo proste hrane,    temveč    dobivajo skupaj s svojimi otroki vse,
niso zapisani smrti samo bojevniki,    temveč    tudi njihovi otroci, kar državi onemogoča,
seveda ne smejo zaupati najslabšim,    temveč    takšnim možem, ki so zaradi svojih
s sabo, ne na drznih bojnih konjih,    temveč    na krotkih, a kar najbolj hitrih konjih.
in pravkar omenjenimi predpravicami,    temveč    tudi s častnimi sedeži, kosi mesa in
države, mož, žen in otrok, za sovražnike,    temveč    samo tiste, ki so zakrivili spopad.
ustanovila, ne razpravljajmo več o tem,    temveč    se raje poskušajmo prepričati, ali
Zato ne trati časa,    temveč    nam naposled povej, kako je mogoče
človek v ničemer ne razločuje od nje,    temveč    v vsem ustreza njenemu bistvu?
Toda ne bom te pustil na cedilu,    temveč    ti bom po svojih močeh pomagal, predvsem
ukvarjajo s filozofijo in vodstvom države,    temveč    se podredijo vladajočim.«
samo tega ali onega področja modrosti,    temveč    celotno modrost.«
jedi; tudi ga ne imenujemo ješčega,    temveč    ga imamo za prezirljivca jedi.«
ali budni - podob stvari za podobe,    temveč    za stvari same, ali ne?«
ne sodi v isto območje kakor znanje,    temveč   , glede na svojo duhovno sposobnost,
tega ne moremo imenovati ’nekaj ‘,    temveč    to najbolje označimo kot ’nič ‘.«
more nanašati ne znanje ne neznanje,    temveč    samo to, kar je sredi med obema.«
in ne v nespremenljivo idejo lepega,    temveč    le v posamične lepe stvari; tisti radoglednež,
Nikoli ne smejo lagati,    temveč    morajo laž sovražiti in resnico ljubiti.«
Ne,    temveč    nujno je, da vsakdo, ki je po naravi
če se tega, kar se uči, ne zapomni,    temveč    vse pozabi, potem je tak človek popoln
mladosti, ko se splošno izobražujejo,    temveč    tudi pozneje, v veliki večini prav
pa ne smemo pripisovati filozofom,    temveč    tistim, ki jih ne znajo ustrezno zaposliti.
»   Temveč    zdravo in pravično mišljenje, ki se
dosegel in ne bi koristil samo sebi,    temveč    vsej državi.«
ne more danes ohraniti svojih moči,    temveč    menja svoje bistvo.
navedenih stvari tudi v dejanjih izvedenih,    temveč    so samo slišali umetno ubrane besede,
gojiti v srcu zavisti in sovraštva,    temveč    gleda urejene, večno nespremenjene
prizadevajo in tudi same ne trpijo krivic,    temveč    poznajo le red in razum.
posveča samo svojemu izpopolnjevanju,    temveč    se obrača tudi na druge ljudi in jim
bi živel v miru, redu in varnosti,    temveč    se rad prepušča svoji živahni naravi,
smemo ustvariti samo senčne podobe,    temveč    moramo v tem doseči največjo jasnost
nihče ne zadovolji samo z videzom,    temveč    vsakdo hoče dobro tudi v resnici imeti
»Po drugi strani tudi sonce ni vid,    temveč    njegov vzrok.
katerih barve osvetljuje dnevna svetloba,    temveč    na stvari, ki jih obdaja večerni somrak,
samo sposobnosti, da jih lahko vidimo,    temveč    je hkrati tudi vzrok njihovega nastanka,
samo sposobnosti, da jih spoznamo,    temveč    so mu le‐te dolžne hvalo tudi za svojo
iz golih domnev, ne vrača k začetku,    temveč    se usmerja h končnemu cilju.
opira na paslike iz prvega pododdelka,    temveč    si pomaga pri metodično spoznavnem
raziskujejo, pri tem ne mislijo na like,    temveč    na prapodobe, katerim so podobni; tako
prazvoku, ker ne more prek svojih hipotez,    temveč    uporablja kot paslike predmete čutnega
uporablja hipotez kot zadnjega vzroka,    temveč    mu le‐te rabijo samo kot ’hipoteze‘,
ne uporablja pomoči vidnega sveta,    temveč    se naslanja samo na ideje in v svetu
tem ne spuščajo do zadnjega vzroka,    temveč    izhajajo samo iz hipotez, se po tvojem
podobnimi znanostmi, pravega spoznanja,    temveč    premišljevanje, ki je sredi med golim
vodi ali na kakem drugem predmetu,    temveč    sonce samo na njegovem prostoru in
ne more spoznati določenih stvari,    temveč    pomisli, ali duša morda ne prihaja
morejo obrniti iz teme k svetlobi,    temveč    se mora hkrati obrniti vse telo, tako
bil v državi en stan posebno srečen,    temveč    poskušajo osrečiti vso državo.
mož zato, da vsakdo dela, kar hoče,    temveč    zato, da pomagajo k enotnosti v državi.«
vedeli, kaj posamezne sence pomenijo,    temveč    tudi, čigave so, ker ste že videli
resnično bogati, ne bogati z zlatom,    temveč    s tem, s čimer mora biti srečnik bogat:
notranja vojna ne uniči samo oblastnikov,    temveč    tudi vso državo.«
gre za obrnitev ploščice pri igri,    temveč    za obrnitev duše, ki jo je treba popeljati
Neločenih bi si ne zamišljala kot dveh,    temveč    kot enega.«
kakor smo rekli, vendar ne ločeno,    temveč    skupaj, kajne?«
nekaj drugo v drugo se prelivajočega,    temveč    kot nekaj ločenega, v nasprotju z vidom.«
študiju in ga ne gojijo samo laično,    temveč    se z njim ukvarjajo tako dolgo, dokler
branjevci zaradi nakupa ali prodaje,    temveč    kot vojaki in filozofi zaradi vojskovanja
se ne bi enica pokazala kot enota,    temveč    kot moštvo.«
ne smemo matematike zapostavljati,    temveč    moramo vsem najnadarjenejšim dati možnost,
koristi samo poljedelstvu in pomorstvu,    temveč    tudi vojskovanju.«
Seveda nikakor ni lahko,    temveč    prej težko razumeti, da te znanosti
gibanja, ne gre pri njem samo za eno,    temveč    za več vrst.
Ne mislim namreč njih,    temveč    tiste pitagorejce, ki jih hočemo vprašati
čemer mu ne pomagajo čutne zaznave,    temveč    mišljenje.
vprašanj ne tiče samo naša sedanja snov,    temveč    se bo treba k njim tudi sicer pogosto
prispodobe tega, o čemer bova razpravljala,    temveč    boš lahko videl resnico, takšno, kakršna
do nje prišel ne po poti spoznanja,    temveč    po poti mnenja, da svoje življenje
ljudi plemenitih in resničnih značajev,    temveč    predvsem za ljudi s takšnimi lastnostmi,
namreč ne smejo posvečati sprijeni,    temveč    plemeniti ljudje.«
nevoljna, če jo zasačijo v nevednosti,    temveč    se kot svinja zadovoljno valja v blatu
dečkov izobraževati v znanostih s silo,    temveč    z igro, da čim bolje spoznaš, za kaj
zmerni ljudje se ne dado pregovoriti,    temveč    cenijo in poslušajo očetovske nasvete.«
se ne bo spuščal v takšne neumnosti,    temveč    bo raje posnemal tiste ljudi, ki z
kakor so tega navajeni njihovi starši,    temveč    po svojih načelih in po zakonih, ki
Pri tem ne bo srečna samo država,    temveč    bo od nje imelo korist tudi ljudstvo,
opisali; le‐te niso last posameznikov,    temveč    pripadajo vsem ; edini smo si, kakor
kakor je to danes splošno v navadi,    temveč    jih morajo leto za letom vzdrževati
karakternih lastnosti pri posamezniku,    temveč    pri državi, kjer so jasneje izoblikovane?
ureditev ne bo mogla večno obstajati,    temveč    bo morala razpasti.
le rastline, ki rastejo iz zemlje,    temveč    tudi živali, ki živijo na njej, imajo
ni več poštenih in preprostih mož,    temveč    imajo vsi tuje primesi v svojih značajih;
Vzgojeni namreč niso z dobrimi besedami,    temveč    pod pritiskom; odtujeni so pravi izobrazbi,
govorniškimi in podobnimi sposobnostmi,    temveč    z vojaškimi dejanji in z vsem, kar
sodiščem in ne v javnem življenju,    temveč    je do vsega tega popolnoma ravnodušen.
»Da takšna država ni enotna,    temveč    sestoji iz dveh različnih držav: iz
ne rokodelec, ne konjenik ne hoplit,    temveč    človek, ki ničesar nima.«
pa ni v državi ne vladar ne hlapec,    temveč    človek, ki samo zapravlja to, kar ima.«
pomirja iz prepričanja, da so slaba,    temveč    jih utiša le s silo in v strahu za
Ne obstaja iz ene osebe,    temveč    iz dveh, vendar v njem praviloma obvladujejo
zakonom odvračati od zapravljanja,    temveč    dopuščajo, da si v svoji razbrzdanosti
razmere, iz katerih prihajajo politiki,    temveč    ji zadostuje, če rečejo, da so prijatelji
Nobenega ne zapostavlja,    temveč    z vsemi ravna enako.«
se pred krvjo svojih sodržavljanov,    temveč    jih po krivici obdolžuje, vlači pred
leži ’zleknjen po dolgem‘ na tleh,    temveč    se povzpne na državni voz, potem ko
mora oče preživljati odraslega sina,    temveč    da mora, narobe, sin skrbeti za očeta;
človek, da lahko vlada ne le ljudem,    temveč    tudi bogovom.«
zunanji blišč tiranovega življenja,    temveč    zna prodreti v njegovo jedro.
ne živi pa kot preprost državljan,    temveč    ima nesrečo, da ga je usoda povzdignila
se ne smemo omejiti na gole domneve,    temveč    moramo vse temeljito premisliti.
radi delajo drugi svobodni državljani,    temveč    se mora zvečine skrivati v svoji hiši
najnesrečnejšega, če ne živi kot zasebnik,    temveč    ga usoda prisili, da postane tiran,
gospodar svojega telesa, ne bi ostal doma,    temveč    bi se moral nenehoma boriti in tekmovati
lepše ali grše, boljše ali slabše živi,    temveč    kdo prijetneje ali teže živi, kako
uporablja dobičkaželjnež ali častihlepnež,    temveč    sredstvo, ki ga uporablja filozof.«
naslada drugih ne čista ne resnična,    temveč    je - kakor je dejal neki modrec - nejasna
bolečino, potem tu ne gre za resničen,    temveč    varljiv občutek; ti navidezni občutki
okusijo zanesljive in čiste radosti,    temveč    gledajo kot živina zmeraj navzdol,
Njemu ni za razumnost in premišljenost,    temveč    si prizadeva, da se zasiti s častmi,
bistvu in so tako ne le najboljše,    temveč   , kolikor je to mogoče, tudi najresničnejše.«
kdor ne more videti v notranjščino,    temveč    vidi samo vnanjo oblogo, naj bo prepričan,
da ne more obvladati živali v sebi,    temveč    se jim da zasužnjiti in misli samo
mu morajo biti podrejeni kot sužnji,    temveč    menimo, da je za vsakogar koristnejše,
čimer mislimo resnično obstoječi stol,    temveč    samo posamičen stol?«
njegov izdelek nima resnične eksistence,    temveč    je temu, kar resnično obstaja, samo
potem seveda ni vsakokrat drugačen,    temveč    ostane isti ; samo zdi se, da je različen.
naših ugotovitvah samo posnemovalec,    temveč    zasedaš drugo mesto in si s tem sposoben
tem ne bi omejeval le na posnemanje,    temveč    skušal prodreti do spoznanja, ali si
da se kot rapsoda potikata po svetu,    temveč    bi se ju bili tesneje oklenili kakor
kakor smo rekli, resničnih stvari,    temveč    samo njihove pojavne oblike.
niti izdelovalca, sedlar in kovač,    temveč    samo tisti, ki jih uporablja, jezdec?«
velikosti, številu in teži predmetov,    temveč    le‐te obračunavamo, merimo in tehtamo.«
pretresajmo samo slikarskih prividnih podob,    temveč    se vprašajmo, s katerim delom našega
boleče mesto in neutolažljivo vpiti,    temveč    moramo začeti čimprej zdraviti poškodovano
loči, kaj je veliko in kaj je majhno,    temveč    ima isto stvar zdaj za veliko, zdaj
nočemo postati slabši in nesrečnejši,    temveč    boljši in srečnejši.«
poezije in dokažejo, da ni samo prijetna,    temveč    tudi koristna za državo in človeško
pokaže, da pesništvo ni samo prijetno,    temveč    tudi koristno.«
starosti, plesnobe ali česa drugega,    temveč    zato, ker pokvarjene jedi izzovejo
drugih, uničiti duše ali česa drugega,    temveč    lahko uniči samo stvar, za katero je
skupnosti s telesom in drugimi napakami,    temveč    si jo moramo v duhu predstavljati takšno,
toda odprtina jih ni hotela sprejeti,    temveč    je vsakič mogočno zarjovela, kadar
Ne bo vas izžrebal Daimon,    temveč    vi si boste izbrali svojega daimona!
in jih - še hujših - sam ne pretrpi,    temveč    si izbere srednjo življensko pot in
Toda ni obtoževal sebe,    temveč    je krivdo za to prtil usodi, bogovom
pravičen in je ni maral osramotiti,    temveč    je sklenil, da jo skrivaj odslovi.
prižigajo in ne postavljajo pod mernik,    temveč    na podstavek, da sveti vsem, ki so
odpravit postavo ali preroke; ne odpravit,    temveč    dopolnit sem jih prišel.
daj, da pademo v skušnjavo,    temveč    reši nas hudega.
Ne boste namreč vi govorili,    temveč    Duh vašega Očeta bo govoril po vas.
kvasa, ki je potreben za peko kruha,    temveč    nauka farizejev in saducejev.
je že prišel, a ga niso prepoznali,    temveč    so storili z njim, kar so hoteli.
»Ne doumejo te besede vsi,    temveč    tisti, katerim je dano.
Ti pa se niso zmenili,    temveč    so odšli: eden na svojo njivo, drugi
namreč ne bodo ne ženili ne možile,    temveč    bodo kakor angeli v nebesih.
Ni pa Bog mrtvih,    temveč    živih.«
»Ne potrebujejo zdravnika zdravi,    temveč    bolni.
sebi in se razdvoji, ne more obstati,    temveč    je konec z njim.
Vendar mu ni dovolil,    temveč    mu je rekel:
kdor pa mene sprejme, ne sprejme mene,    temveč    tistega, ki me je poslal.«
morje’ in ne bo dvomil v svojem srcu,    temveč    verjel, da se bo zgodilo, kar pravi,
ne oziraš, ker ne gledaš na osebo,    temveč    v resnici učiš božjo pot.
ne skrbite vnaprej, kaj boste rekli,    temveč    govorite to, kar vam bo dano tisto
Ne boste namreč govorili vi    temveč    Sveti Duh.
»Nikakor,    temveč    Janez mu bo ime.«
»Nikomur ne povej,    temveč    pojdi in se pokaži duhovniku ter prinesi
»Ne potrebujejo zdravnika zdravi,    temveč    bolni.
Nisem prišel klicat pravičnih,    temveč    grešnike, da se spreobrnejo.«
dolgo se ni oblačil in ni živel v hiši,    temveč    v votlinah opuščenih grobov.
   Temveč   , kadar si povabljen, pojdi in sédi
Nikakor, oče Abraham,    temveč    če pojde kateri od mrtvih k njim, se
kelih od mene, toda ne moja volja,    temveč    tvoja naj se zgodi.«
Ni ga tukaj,    temveč    je vstal.
»Kdo si ti?«, je priznal in ni tajil,    temveč    odkrito dejal:
Jaz nisem Kristus,    temveč    sem poslan pred njim.’
večno življenje in ne pride v obsodbo,    temveč    je prestopil iz smrti v življenje.
stopil s svojimi učenci vred v čoln,    temveč    da so učenci odveslali sami.
Ne delajte za jed, ki mine,    temveč    za jed, ki ostane za večno življenje
»Moj nauk ni moj,    temveč    tistega, ki me je poslal.
Vendar nisem prišel sam od sebe,    temveč    me je poslal tisti, ki je resnicoljuben,
hodi za menoj, ne bo taval v temi,    temveč    bo imel luč življenja.«
je moja sodba prava, ker nisem sam,    temveč    sva jaz in Oče, ki me je poslal.
Nisem prišel sam od sebe,    temveč    me je on poslal.
umreti za narod; pa ne samo za narod,    temveč    tudi zato, da bi zbral razkropljene
»Kdor véruje vame, ne véruje vame,    temveč    v tistega, ki me je poslal.
dan; kajti nisem govoril sam od sebe,    temveč    Oče, ki me je poslal, mi je zapovedal,
»Gospod, potem pa ne samo nog,    temveč    tudi roke in glavo.«
Niste vi mene izvolili,    temveč    sem jaz izvolil vas in postavil, da
resnico, ker ne bo govoril sam od sebe,    temveč    bo povedal, kar bo slišal, in oznanjal
Ne prosim za svet,    temveč    za tiste, katere si mi dal, ker so
Toda ne prosim samo za té,    temveč    tudi za tiste, ki bodo po njihovi besedi
da je že mrtev, mu niso strli nog,    temveč    je eden izmed vojakov s sulico prebodel
glavi, vendar ni ležal med povoji,    temveč    posebej zvit na drugem mestu.
položi v mojo stran in ne bodi neveren,    temveč    veren.«
Toda Jezus mu ni rekel, da ne bo umrl,    temveč   :
naročil, naj ne odhajajo iz Jeruzalema,    temveč    naj počakajo na Očetovo obljubo, »o
mislite, saj je šele tretja dnevna ura,    temveč    izpolnjuje se, kar je bilo napovedano
trdil, da je to, kar ima, njegova last,    temveč    jim je bilo vse skupno.
Ne ljudem,    temveč    Bogu si lagal!«
od Boga, jih ne boste mogli uničiti,    temveč    se boste znašli v boju proti Bogu.«
razumem, da Bog ne gleda na osebo,    temveč    mu je v vsakem narodu všeč, kdor se
očitno prikazoval, ne vsem ljudem,    temveč    pričam, ki jih je Bog vnaprej izbral,
potrebuje, da bi mu stregle človeške roke,    temveč    sam vsem daje življenje in dihanje
zakrknili in se niso dali prepričati,    temveč    so pred množico sramotili nauk.
hudodelstev, kakor sem pričakoval,    temveč    so se z njim prerekali o svojih verskih
vredni smrti, jih ne samo počenjajo,    temveč    tistim, ki jih delajo, celo pritrjujejo.
Priznanja ne dobiva od ljudi,    temveč    od Boga.
Ne,    temveč    po postavi vere.
Ne, ko je bil obrezan,    temveč    ko je bil neobrezan.
sicer tistih, ki niso samo obrezani,    temveč    tudi hodijo po stopinjah vere, ki jo
ni bilo zapisano samo zaradi njega,    temveč    tudi zaradi nas.
mar grešimo, ker nismo pod postavo,    temveč    pod milostjo?
delam: ne delam namreč tega, kar hočem,    temveč    počenjam to, kar sovražim.
On ni prizanesel lastnemu Sinu,    temveč    ga je dal za nas vse.
pravičnosti ni pričakoval iz vere,    temveč    je mislil, da jo bo dosegel iz del.
Ne popuščajte v vnemi,    temveč    bodite goreči v duhu, služíte Gospodu.
Ne daj se premagati hudemu,    temveč    premagaj húdo z dobrim.
znan, da ne bi zidal na tujem temelju,    temveč    kakor je pisano:
prepričevalnimi besedami modrosti,    temveč    sta se izkazala Duh in moč, da vaša
Mi pa nismo prejeli posvetnega duha,    temveč    Duha, ki je iz Boga, da bi spoznali
Božje kraljestvo namreč ni v besedi,    temveč    v dejanju.
Zakonskim pa naročam - ne jaz,    temveč    Gospod - naj se žena ne loči od moža.
ne zato, da bi vam nastavljal zanko,    temveč    zato, da bi mogli pošteno in nemoteno
bil moški ustvarjen zaradi ženske,    temveč    ženska zaradi moškega.
govori z darom jezika, ne govori ljudem,    temveč    Bogu.
dar jezikov ni znamenje za vernike,    temveč    za nevernike, preroštvo pa ni znamenje
preroštvo pa ni znamenje za nevernike,    temveč    za vernike.
pisal jaz in ga nisem pisal s črnilom,    temveč    z Duhom živega Boga, pa ne na kamnite
tem, da rešuje pomanjkanje pri svetih,    temveč    v tem, da se Bogu daje večja zahvala.
Mi pa se ne bomo hvalili čez mero    temveč    le v mejah tistega, kar nam je odmeril
pobudi ne po človeškem posredovanju,    temveč    po Jezusu Kristusu in Bogu Očetu, ki
prejel in se ga naučil od človeka,    temveč    po razodetju Jezusa Kristusa.
tistim, ki so bili apostoli pred mano,    temveč    sem se nemudoma odpravil v Arabijo,
sužnja, čeprav je gospodar vsega,    temveč    je pod varuhi in oskrbniki vse do dne,
Potemtakem nisi več suženj,    temveč    sin, če pa si sin, si tudi dedič, kakor
nje niste ne zaničevali ne zavrgli,    temveč    ste me sprejeli kot božjega angela,
Zaradi tega, bratje, nismo sinovi dekle,    temveč    svobodne.
ne bo pretveza za življenje po mesu,    temveč    služíte drug drugemu v ljubezni.
ki se ne imenuje samo na tem svetu,    temveč    tudi v prihodnjem.
Potemtakem niste več tujci in priseljenci,    temveč    ste sodržavljani svetih in domačini
se z vinom, v čemer je razbrzdanost,    temveč    se napolnjujte z Duhom: skupno molíte
nihče nikoli sovražil svojega telesa,    temveč    ga hrani in neguje, kakor Kristus Cerkev:
vi očetje, ne grenite svojih otrok,    temveč    jih vzgajajte in opominjajte v Gospodovem
Naj nobeden ne gleda samo nase,    temveč    tudi na druge.
zametuje te zapovedi, ne zametuje človeka,    temveč    Boga, ki vam daje svojega Svetega Duha.
obsojeni vsi, ki niso verovali resnici,    temveč    so pritrjevali hudobiji.
Ne pij več samo vode,    temveč    popij malo vina zaradi želodca in svojih
zanašajo na bogastvo, ki je nezanesljivo,    temveč    na Boga, ki nam obilno daje vsega v
Bog nam ni dal duha boječnosti,    temveč    duha moči, ljubezni in preudarnosti.
svetim klicem, ne zaradi naših del,    temveč    po svojem sklepu in milosti, ki nam
Gospodov služabnik se ne sme prepirati,    temveč    mora biti do vseh krotek, dober in
Ne zavzema se namreč za angele,    temveč    za Abrahamovo potomstvo.
po zakonitosti telesnega nasledstva,    temveč    po môči neminljivega življenja.
vselej, ne s krvjo kozlov in juncev,    temveč    s svojo krvjo in dosegel večno odrešenje.
pa se ne bo prikazal zaradi greha,    temveč    kot zveličar tistim, ki ga pričakujejo.
tistih, ki se umikajo v svojo pogubo,    temveč    izmed tistih, ki verujejo in tako rešijo
Ni se ustrašil kraljeve jeze,    temveč    je vztrajal, kakor bi gledal Nevidnega.
enkrat bom stresel,« pa ne le »zemljo«,    temveč    tudi »nebo«.
Ne bodite samo poslušalci besede,    temveč    se po njej ravnajte, da ne boste sami
ostaja zvest, ni pozabljiv poslušalec,    temveč    njen izvrševalec; tak bo srečen v svojem
Taka modrost ne prihaja od zgoraj,    temveč    je posvetna, čutna, hudičeva.
Bog še grešnim angelom ni prizanesel,    temveč    jih je strmoglavil v mračno peklensko
vas, ker noče, da bi se kdo pogubil,    temveč    da bi vsi stopili na pot spreobrnjenja.
žrtev za naše grehe, pa ne le za naše,    temveč    tudi za grehe vsega sveta.
Preljubi, ne pišem vam nove zapovedi,    temveč    staro zapoved, tisto, ki jo imate od
ki jih iskreno ljubim, pa ne le jaz,    temveč    vsi, ki poznajo resnico, prav zaradi
Evropske unije (EU) šele od nedavnega,    temveč    že od leta 1991 - je, da mora Slovenija
EU ni zgolj politična združba,    temveč    tudi pravna skupnost; na začetku z
odločila za odrekanje suverenosti državam,    temveč    za skupnostno razumevanje suverenosti.
pogovarjati s centralnim stavkovnim odborom,    temveč    vabi na pogajanja predstavnike sindikatov.
Kersnikovi 4 ne stoji zaradi njih,    temveč    zaradi študentov.
pravico tujcev do nakupa zemljišč,    temveč    si mora vlada prizadevati za celovito
pomembna le za pridružitev Slovenije EU,    temveč    tudi za ustvarjanje možnosti, da se
nas je presenetilo, čeprav ne le nas,    temveč    tudi evropske zaveznike,« je na današnji
saj ne gre za kratkoročno varnost,    temveč    za naše dolgoročne interese.
mestu spisov Andrejčkovega Jožeta,    temveč    da gre s časom naprej.
kolenih ter dokazovali, da niso divjaki,    temveč    ljudje, ustvarjeni po božji podobi
ne da bi se pokazal v svojem sijaju,    temveč    zato, da bo videl svoje znance.
mladostne zablode ali česa temu podobnega,    temveč    se je bosta spominjala kot nedolžne,
tudi ne mečejo v morje v Argentiniji,    temveč    v Braziliji.
treba potepati od številke do številke,    temveč    da živi pri hiši, ki bo skrbela zanj,
in žulji že zdavnaj niso več žulji,    temveč    trdi zaguljki.
Njegov korak ni trd in okoren,    temveč    prožen in lahak; ostre poteze, ki so
ker se ne bodo upirale v temno rušo,    temveč    bodo počivale na zelenem travniku,
srečaval s svojim domom samo z očmi,    temveč    tudi z rokami in z besedo, toda teta
Govorila pa ni osladno,    temveč    glasno in sunkovito, kakor pač govorijo
se je, da ni služil Franca Jožefa,    temveč    da je bil pri četnikih, o katerih je
grizejo v ramena, ker ti oprtnik ne visi,    temveč    leži na hrbtu.’ ...
pogledom, ki ni bil samo prijeten,    temveč    že ljubezniv.
po bajtarsko in starčevsko natančno,    temveč    s tistimi širokimi zamahi, ki izdajajo
povedal, da fašizem ne sloni na besedah,    temveč    na dejanjih.
blizu, kakor ne bi bil onstran reke,    temveč    na Smodinovi strehi.
bilo težko, kakor ne bi bilo leseno,    temveč    iz litega železa, in voda ni bila več
litega železa, in voda ni bila več voda,    temveč    sam težki svinec.
v celoto, kakor ne bi bili ljudje,    temveč    samo kos te drveče pošasti.
trdi, kakor ne bi bili iz mesa in krvi,    temveč    uliti iz svinca po istem kalupu.
strojnico, kakor ne bi samo streljal,    temveč    bi tudi s cevjo butal v sovražnika.
ne odmakne svojega velikega lonca,    temveč    pogleda Staneta in pogumno reče:
Drejc se ne okrene,    temveč    še više dvigne trš in še silneje udari
samo za to, da se prebijemo iz obroča,    temveč    da izpolnimo svojo največjo nalogo!
srcu, sem dobro vedel, da ne sanjam,    temveč    da je samo moj neutrudni in neusmiljeni
pravzaprav ni bil Omelčarjev Justin,    temveč    Giustino Lestuzzi, doma iz okolice
se čudil, da ni otrok sredi ceste,    temveč    odrasel človek v Modrijanovi žagi.
razložil, da tam ne zapirajo Slovencev,    temveč    da zapirajo komuniste, kakor jih pač
poklica, ki ga na kmetih sicer ne cenijo,    temveč    zaradi njene čudne nravi.
gospod ne bi prinesel zadnje tolažbe,    temveč    zadnji strah.«
videti, kakor Matic ne bi sedel pri miru,    temveč    bi s skalo vred počasi veslal čez dolino.
Pa ga ni odslovila,    temveč    ga je celo zadržala.
Matic v resnici ni bil Hotejčev,    temveč    Lužnikov.
In ni čakal, da bi ga prosili,    temveč    se je kar sam ponudil.
besed »nezakonski otrok« ali »pankrt«,    temveč    so rekli Arnejc.
se ni mimogrede samo sama najedla,    temveč    je nabirala hrane tudi za Matica, »za
Matic pa ni ugasnil,    temveč    se je nekega dne sam skobalil čez prag
k Hotejcu, toda ne s pravo palico,    temveč    s precej veliko rano na dlani.
Katra ni odgovorila,    temveč    se je še bolj sklonila in si začela
Zdaj ga niso več dražila s Katro,    temveč    so skupaj prerešetavali vsa dekleta
glas o njeni lepoti šel v deveto vas,    temveč    so rekli, da bo Matičeva ljubica.
regljanje, zato se ni upal k hiši,    temveč    se je v stogu skril za steber ter od
Matic je ni stisnil,    temveč    je preplašeno zamežikal, skril svoje
se je vreči na tla, pa se ni mogel,    temveč    se je bog vedi, zakaj - nemara prav
vprašal se ni, kako je prišel tja,    temveč    je takoj zdramil svoje telo, da bi
pa temu sploh nismo rekli Ravničar,    temveč    samo Ravniški Janez.
seveda ni oznanil s temi besedami,    temveč    jo je oznanil kot mašo ‘v dober namen’,
zguba, ki ni samo odveč na tem svetu,    temveč    dela skrbi tudi materi in očetu.
pob nenadoma zavedel, da ni samo oče,    temveč    da je človek s svojim življenjem.
Jedel je naglo, a ne s slastjo,    temveč    s pogoltnostjo, kakor je sestradana
sem dobro vedel, da to ni zadrega,    temveč    prikrit ponos.
bregu Idrijce, kjer ni bilo ceste,    temveč    se je ob vodi vlekel le raztrgan kolovoz,
Kadetka zalotila pri prisluškovanju,    temveč    še bolj zato, ker bi mu bilo nerodno,
pomenilo, da nekdo ni bil samo dober,    temveč    da je v svoji dobroti šel tako daleč,
razložil, da se ne pogovarja sam s sabo,    temveč    da samo glasno misli, nato pa je zamahnil
in mrtvi, kakor ne bi bili njegovi,    temveč    umetno narejeni iz trde konjske žime.
Zato nisem skočil kvišku,    temveč    sem zamižal, da bi še enkrat v duhu
se ne bo vračal v vas po kolovozu,    temveč    da bo vse skupaj prepeljal čez reko.
»na lice mesta« ne samo zemljepisca,    temveč    kar zemljemerca.
‘Zdaj pri nas ni več države,    temveč    je čez in čez samo domovina.’
ščurki, ki pa niso bili iz njene glave,    temveč    izza ognjišča, popolnoma navadni, domači
A se ni skrival v grmovju,    temveč    je šel naravnost v hišo.
počasi spoznal, da ta puška ni tuja,    temveč    edina za vse, ki jim je ljubezen res
obupa, mož, ki se ne sprijazni z usodo,    temveč    se ji postavi po robu in se spoprime
je, da nisem več v današnjem času,    temveč   , da se je odprla pred mano knjiga zgodovine
njivah, toda ni bila več razbrzdana,    temveč    se je v dolgih, nizkih valovih umirjeno
kakor se kovaču spodobi in pritiče,    temveč    je bil še bolj močan, tako močan, da
spoštoval, čeprav ni bil ‘karekalec’,    temveč    ‘laberalec’, kakor je samozavestno
okostenelega pridigarja in priganjača,    temveč    živega nesrečnika, človeka iz mesa
župnika, se pravi kot Teodorja Čarja,    temveč    si me zmazal kot hudiča.
potiskam v pozabo, kar je bilo grenkega,    temveč    tudi zato, ker sem bil v Kopru zaprt
ni iz železnih in posrebrenih črk,    temveč    ga je okorna roka tesarja Podzemljiča
Tantadruj pravzaprav ni hodil,    temveč    je poskakoval, ker je tako zahteval
»da ne bi več smeli zidati navzgor,    temveč    navzdol, malce po ravnem in potem naravnost
ni rekel Buon giorno in Buona sera,    temveč    kratko in odsekano Božorno‐boserna
imel svoj brlog, a ni povezal cule,    temveč    je poiskal sekiro in začel pobijati
Če skočiš z zvonika, ne umreš,    temveč    se ubiješ!« je z vzdignjenim prstom
Če skočiš z mosta, ne umreš,    temveč    utoneš!«
Če zaspiš v snegu, ne umreš,    temveč    zmrzneš!«
Če skočiš v peč, ne umreš,    temveč    zgoriš!«
našel in če te bo pičil, ne boš umrl,    temveč   , se boš zastrupil!«
»Vsak norček ve, da ne bi umrl,    temveč    bi se samo zastrupil.«
da v trgu niso ostale samo ženske,    temveč    tudi precej moških, ki so bili ženskam
»Če ležeš v jamo, ne umreš,    temveč    si samo zasut!«
In vedel sem, da to ni oblak,    temveč    zadnji zategli človeški krik, ki je
tudi takšnih, ki niso samo koristni,    temveč    tudi lepi za oko, veseli za srce.
nekateri ljudje ne odbijajo samo srčno,    temveč    tudi telesno?
kolar, ki se ni prida menil za obliko,    temveč    je gledal predvsem na to, da so njegovi
vendar samo ta, da tam ne raste gaber,    temveč    star bezeg, zelo star in nenavadno
In niti niso bile hiše,    temveč    samo hišice.
In tudi okna niso bila okna,    temveč    samo okenca.
v tolmun, ki pa ni več njegovo oko,    temveč    je samo zrcalo, ki mu ga drži spomin.
oblikovnih ugovorov njegove pameti,    temveč    se je pripravljala na nov izbruh.
brez besed dopovedovala, da ni kriva,    temveč    da je ravnala prav, zakaj Jernej se
ni bil samo skrivnosten in zasanjan,    temveč    je bil pomešan z mirnim ponosom in
nemška smrt ga ni dolgo poslušala,    temveč    je z roko dala znamenje vojakom, ki
za njim in ga opazuje; ne sovražnik,    temveč    nekdo, ki mu je zelo znan in domač.
zavedel, da starec ne govori o Temnikarju,    temveč    o svojem sinu.
toda glej, postava se ni več bližala,    temveč    se je bliskovito oddaljevala, nato
Pravemu dedcu solze ne tečejo ven,    temveč    mu tečejo noter.
vendar ni poslušal njegovih izgovorov,    temveč    je še sitnaril pri zapitku.
Foureau ga ni hotel poslušati,    temveč    je zagrozil, da ga bo tožil za odškodnino.
Pécuchet se ni zmenil zanje,    temveč    je rekel:
Bouvard se sploh ni zmenil za ta ugovor,    temveč    je odločno zanikal možnost, da bi na
Saj se nista bala njega,    temveč    Larsonneurja.
Faunus izginila, morda ni bila grič,    temveč    tumulus?
posamezniku, vendar to ne bo literatura,    temveč    statistika ali pa etnografija.«
Grešili so ne le v slogu,    temveč    tudi v jeziku.
Ni prišel pred vojno sodišče,    temveč    so ga na kazenskem obsodili na tri
Marescot ni odgovoril,    temveč    je prezirljivo pridvignil obrvi.
Vendar ni tarnala,    temveč    ga je spomnila, kako je bilo v prvih
okamnela v obupu; nič več ni bila bitje,    temveč    le stvar v razvalinah.
Bouvard ni odgovoril,    temveč    se je dvoumno nasmehnil.
Plodnica ni bila v cvetnem vencu,    temveč    pod cvetnimi listi.
Sorel mu sploh ni odgovoril,    temveč    je vzel iz žepa beležnico, pero in
človeškega bitja uživa v duhovni blaženosti,    temveč    da tudi vsi drugi deli njegovega bitja
To ni izguba časa,    temveč    dobra izraba časa; kajti v zadovoljstvo
saj ne gre za njegov osebni dnevnik,    temveč    za literarno delo, nekakšen roman v
duš ni zapeljeval v zunanjem pogledu,    temveč    v notranjem, ”tako da so srečale sebe“.
razlogov za žalost v življenju ne manjka,    temveč    je vzvišeno, ”estetsko“ žalosten in
enotnost obeh, zanjo pa obe nista isto,    temveč    sta nasprotni, ji je ena, namreč enostavna
pride do pokoja v svojem nasprotku,    temveč    se v njem kot nasprotek le na novo
prvenstveno izbora med dobrim in zlom,    temveč    meri na sámo izbiro, s katero človek
mislima 'hoteti dobro ali hoteti zlo',    temveč    za to, da izbiraš sámo 'hotenje'...“
”veličina ni v tem, da si to ali ono,    temveč    da si lastni Jaz, to pa lahko postane
gotovosti, kot pri starem Karteziju,    temveč    prenesla gotovost na celotno transcendentalno
Husserl skuša na nov - ne ”matematičen“,    temveč    fenomenološki - način opredeliti Kartezijevo
transcendentalnega samoizkustva [kot pri Karteziju],    temveč    se skozi vse posebne danosti dejanskega
ničnega, kakor učijo strogi stari budisti,    temveč    kot božanskega ravno v praznini, večnega
biološke potomce, niti ne samo na ljudi,    temveč    na vsa živa bitja, ki imajo spomin,
ali umetniška ali znanstvena dela,    temveč    za vse človekove misli, čustva, spomine,
prostoru, naravi in vesolju, snovi in duhu...    temveč    tudi njihovo človeško in življenjsko
[pri zrenju resnice] ni v stvareh,    temveč    v nas; v kakršnem odnosu so namreč
niti iz drugega, v katerem je kukalce,    temveč    iz tretjega, saj v vetrovki žepov ne
cesti sledijo, določeno ne le z eno,    temveč    z dvema razsežnostima prostora, ali
če s tem ni mišljena samo človeška,    temveč    tudi vesoljna duša; božanski Platon
”Toda ne merimo zgolj gibanja s časom,    temveč    tudi čas z gibanjem, ker se opredeljujeta
”Čas torej ni gibanje,    temveč    gibanje, kolikor ima število.“
bivajoče v času: saj čas ni gibanje,    temveč    število gibanja, v številu gibanja
enako kot čas tudi prostor ni pretrgan,    temveč    je zvezen, kontinuiran.
geometrijskih proporcev v njih pomanjšani,    temveč    ravno nasprotno, ker so ljudje v njih
bivališč ali znamenitih spomenikov,    temveč    prej kot veriga marmornatega skalovja,
človeka z Bogom ne povezuje življenje,    temveč    smrt? ...
telesno zapolnjujejo večji del slik,    temveč    ustvarjajo tudi sam prostor.
drugega: ne gre za en sam prostor,    temveč    za množico različnih prostorov, ki
le senco in ozadje na njegovi sliki,    temveč    je živo bitje z dušo, bitje, čigar
resnično tako - namreč ne samo na Zemlji,    temveč    v vesolju kot celoti?
relativnega gibanja vode v odnosu do vedra,    temveč    jo moramo pripisati vrtenju vode v
”Bog ni niti svetna niti nadsvetna,    temveč    vsepričujoča inteligenca, oboje, v
nadnaravno ni nič različnega glede na Boga,    temveč    različno samo za naše pojmovanje stvari.
stvarem, in sicer ne kot duša sveta,    temveč    kot Gospod nad vsem; in zaradi njegovega
si domišljajo, da je Bog duša sveta,    temveč    nad služabniki. [...]
On ni večnost in neskončnost,    temveč    je večen in neskončen; on ni trajanje
neskončen; on ni trajanje ali prostor,    temveč    traja in je navzoč.
svoje dvojnice v inkongruentnem paru,    temveč    je levost (kakor tudi desnost) ekstrinzična
absolutni prostor evklidske geometrije,    temveč    trdi, da je pri izbranih topoloških
prostor ni zunaj angelske zavesti,    temveč    znotraj nje, saj na nekem mestu izrecno
”Kajti nebesa niso zunaj angela,    temveč    v njem.“ [prav tam, 53]
kajti duša ni potopljena v čutnost,    temveč    jo zaobsega in presega.
noče, da ”bi bilo prisotno vse hkrati“,    temveč    si želi razvoja in udejanjenja v stvarstvu,
”zunaj“, namreč s štetjem zunanjih gibanj,    temveč    ”znotraj“, v duši ali duhu, saj je
na leče - ne pritiče sami pokrajini,    temveč    je to ”apriorna forma“ daljnogleda,
...pri čemer Kantu ne gre za psihološko,    temveč    za transcendentalno optiko...
namreč ne le brez vsake čutne vsebine,    temveč    tudi brez vsake določene čiste forme,
večnost, ne poljubni čas, niti zdaj,    temveč    čas kot čas, je njen pojem, ta sam
gibanja“ še ni časa v pristnem pomenu,    temveč    da čas nastopi s časenjem zavesti
doživljanjem ne pride vanjo od zunaj,    temveč    je obsežen v nji sami kot pomen, tj.
se ne omejuje na inercialna gibanja,    temveč    obravnava vsa gibanja, tudi in predvsem
opisujejo zgolj polja v klasičnem pomenu,    temveč    obenem topološke in metrične lastnosti
trditvi, da je prostor‐čas substancialen,    temveč    ga smatra za primarno substanco,
Einsteinu ne obstaja absolutni čas,    temveč    množica relativnih časov tvori neke
Brunove kozmologije, a ne samo njegove,    temveč    sega daleč naprej, prek Newtona in
gibanje, da bi letela po zraku kot ptice,    temveč    gibanje zaradi kroženja obokov, na
ne naznanja le Newtonove mehanike,    temveč    tudi Einsteinovo relativnostno teorijo,
determinizem ne samo na ontološki,    temveč    tudi na etični ravni - drugače kot
z ”malikovanjem papirja in črnila“,    temveč    s tem, da prisluhnemo tistemu v njej,
zgodovinsko ozadje bibličnih dogodkov,    temveč    tudi na osebnostne značilnosti prerokov
’substanca‘, narava in bitnost Boga,    temveč    da se v njej vedno izraža in oglaša
prihaja od zunaj, niti ne uhaja iz njega,    temveč    žarki krožijo znotraj v njem, tako
misli, da so stvari ne samo z našega,    temveč    tudi z Božjega vidika slučajne oziroma
ono idejo, ne kolikor je neskončen,    temveč    kolikor se razlaga z naravo človeškega
popolnoma uničen skupaj s telesom,    temveč    od njega ostane nekaj, kar je večno.“
telesa, in sicer ne zgolj na minljiv,    temveč    na večen način“, pri čemer je ”ta večni
”Bog ni vzrok Vsega,    temveč    je Vse sámo.“ (h
narave in duha ni enostavna istost,    temveč    je, kot pravi Bowie, ”identiteta identitete
”Nisem jaz tisti, ki vem,    temveč    je sámo Vse <das All>, ki
v sami sebi, v absolutnem pojmu,    temveč    je zaslutil njeno mejo v pratemelju
eno izmed možnosti še tako svobodna,    temveč    ”nadbožanska ravnodušnost“ do same
večna, narava se ne ”ukinja“ v duhu,    temveč    se duh porojeva skoznjo in predvsem
tako, da bi si jih poljubno izmišljal,    temveč    tako, da je ”človeška bit skupaj zrasla
namreč nikoli ni iskala samega zlata, ”   temveč    tako rekoč zlato zlata ali tisto, kar
plodovi, vsak drugačen, ne po bistvu,    temveč    po stopnji, eno je vesolje, v katerem
in lepo, in to vesolje ni nastalo,    temveč    je enako večno z enostjo samo, nerojeno,
nerazložljivo, v njem ni nobene nujnosti,    temveč    je popolnoma svobodno dejanje božanske
bil nikoli odkrit nujen izvor sveta,    temveč    da bi postalo očitno, da je vse, kar
drugi ni trohice nujnosti, prisile,    temveč    je izbira ene od njiju povsem naključno,
določena le z zmožnostjo instrumentov,    temveč    tudi z načelnimi horizonti, s katerimi
modelu ladje ali hiše ali celo Osončja),    temveč    za njeno simbolno reprezentacijo.
pogoje za lastno bivanje v vesolju,    temveč    gre zgolj za relacijo posledice (konsekvence)
določa novih nalog glavnemu mestu,    temveč    naloge, ki jih navedeni organi že izvajajo,
le za Ljubljano kot glavnim mestom,    temveč    tudi vsemi drugimi mestnimi občinami,
le svojih nalog kot mestna občina,    temveč    da prevzame tudi vlogo koordinatorja
Ampak ni samo to,    temveč    je mnogo več, kot je to.
načrtovali šele za prihodnje leto),    temveč    tudi 12 milijonov ton skupno pretovorjenega
opremljene zgolj sile za posredovanje,    temveč    kar celotna Slovenska vojska.
lepi luči, niso le igralniški delavci,    temveč    tudi stotine drugih zaposlenih, ki
te može poslala jeruzalemska cerkev,    temveč    sam Jakob.
Očitno ni nikoli potoval,    temveč    je bil vedno v Jeruzalemu.
spreobrnjencem ne samo v Antiohiji,    temveč    tudi v Galaciji.
Ne zato, ker je zbirka moja,    temveč    zato, ker gre za zbirko eksplicitne
kjer jih Slovenija prav nič ne zanima,    temveč    točke in ugled, ki ga plavalci s svojimi
med prvih šest mest v ligi Goodyear,    temveč    da bo izkupiček odločal tudi o izhodišču
Pettersena, ne le v najboljšem položaju,    temveč    tudi najbolj izkušen.
teh primerjavah z rekonvalescentom,    temveč    zanjo garantira predvsem izkušeno trenersko
zdaj pa je ne le velik investitor,    temveč    tudi pisatelj, pevec in kuhar z umetniškim
Tu ne gre več za leve in desne,    temveč    za pametne in neumne, za izobražene
razgledani in omikani so njihovi kandidati,    temveč    predvsem s tem, kako izvoljivi so.
potrebi - ne le v srbskem parlamentu,    temveč    tudi pred televizijskimi kamerami -
potrebujejo za koncentriran študij,    temveč    gre predvsem za prvo pravo zaužitje
določal ne samo usodo nas vojakov,    temveč    tudi usodo višjih činov, vseh oficirjev,
mazohistki to ni več pozicija žrtve,    temveč    želena oblika odnosa.
znotraj te sheme ne vlada zakon žrtve,    temveč    zakon želje, postane stvar provokativna.
z vprašanjem najema ali lastništva,    temveč    z vprašanjem, kdaj bomo lahko postali
ključno vprašanje, ali imajo dobiček,    temveč    kolikšen je njihov dobiček v primerjavi
nekega dne lotila ne »izbrisanih«,    temveč    »vpisanih«, svojih lastnih državljanov,
preveč filozofirati na akademski ravni,    temveč    je treba tudi kaj storiti.
knezi ne smejo za denar ščititi judov,    temveč    morajo vse staviti na to, »da smo vsi
antisemitizem ne temelji na rasizmu,    temveč    je povsem verski: v več disputih z
in mučenja številni niso le umrli,    temveč    so umirali postopoma, a zanesljivo.
tuji nesreči in iskanju tujih napak,    temveč    na lastnem poštenju in uspehih lastnega
vojni ljudje niso bili le morjeni,    temveč    so tudi umirali od mučenja, lakote,
bila slovenska in bi ji bolj zaupali,    temveč    verjetno bolj zato, ker je bil servis
v drugih republikah nekdanje SFRJ,    temveč    tudi vse pripadajoče premično in nepremično
dovoljenja za transformacijo v banko,    temveč    ji je bil julija 2000 celo vzet bančni