O'beseda, označena besedila z lemami
samo zmanjkalo moči, da bi se izrazil, | temveč | je celo pozabil, kar je sprva sploh |
bilo to, da si se ga moral udeležiti, | temveč | to, da je bilo nemogoče izogniti se |
po poslopju, ne samo v vsaki sobi, | temveč | v kratkih presledkih tudi na vsakem |
Niso govorili njegovi možgani, | temveč | njegove glasilke. |
odpadnike, ne le z odkritosrčnostjo, | temveč | z neko neumorno gorečnostjo in z zmožnostjo |
zanikavala ne le veljavnost izkustva, | temveč | tudi eksistenco objektivne stvarnosti. |
ne bori proti zunanjemu sovražniku, | temveč | vedno le proti lastnemu telesu. |
potreba, nekaj, česar si ni samo želel, | temveč | občutil tudi kot svojo pravico. |
Pravzaprav ne tisti hip, | temveč | šele enkrat naslednjega dne mu je prišlo |
Ni imel napisa, | temveč | je predstavljal samo orjaško, tri ali |
kdaj prosil Winstona, naj kaj kupi, | temveč | je samo želel, naj občuduje. |
njegovo telo nima samo šibkosti zdriza, | temveč | tudi njegovo prosojnost. |
rekoč sredi stavka, ne le brez premora, | temveč | celo tako, da ni pretrgal skladnje. |
vojna uničuje, kar je treba uničiti, | temveč | opravlja to tudi na psihološko sprejemljiv |
vse dokler ostajajo stalno pri delu, | temveč | morala same Partije. |
osvojiti ozemlje ali to preprečiti, | temveč | ohraniti strukturo družbe. |
Njenih voditeljev ne družijo krvne vezi, | temveč | pripadnost skupnemu družbenemu nauku. |
brez kakršnegakoli nagiba po uporu, | temveč | nezmožni dojeti, da bi bil svet lahko |
zločine, ki so bili resnično storjeni, | temveč | le uničujejo ljudi, ki bi nekoč v prihodnosti |
stražniki še kar naprej pretepajo, | temveč | to, da se ni mogel prisiliti, da bi |
samo, da svoje sovražnike uničujemo, | temveč | jih spreminjamo.« |
privedemo ga na našo stran, ne navidezno, | temveč | v bistvu, s srcem in dušo.« |
oblasti zaradi svojih lastnih koristi, | temveč | zaradi blagra večine. |
noč in dan, ni oblast nad stvarmi, | temveč | nad ljudmi.« |
Zdelo se mu je, da ni le poleg njega, | temveč | v njem samem. |
Divje čustvo, pravzaprav ne strah, | temveč | nekakšno nejasno vznemirjenje, je vzkipelo |
Tekočina je postajala ne manj, | temveč | bolj strašna z vsakim požirkom, ki |
ki so jih imeli privrženci Angsoca, | temveč | da onemogoči vse druge načine mišljenja. |
namreč ni bil namenjen razširjanju, | temveč | zoževanju miselnega razpona in temu |
niso imeli z izumljanjem novih besed, | temveč | s tem, da so se, potem ko so jih izumili, |
ti ne bi bilo treba prihajati k nam, | temveč | bi mi prihajali k tebi. |
Zato se ne pomišljaj, | temveč | se rad pomudi pri teh mladih ljudeh |
sorodnikov, ni kriva, dragi Sokrat, starost, | temveč | samo človekov značaj. |
bodo soglašali s tvojimi trditvami, | temveč | menili, da ti starosti ne prenašaš |
prenašaš težko zaradi svojega značaja, | temveč | zaradi svojega velikega premoženja; |
da ni postal slaven iz lastnih moči, | temveč | mu je k slavi pripomoglo njegovo mesto. |
bom, če otrokom ne bom zapustil manj, | temveč | nekaj več, kakor sem podedoval.« |
je dragocena, toda ne za vsakogar, | temveč | samo za pametnega in poštenega človeka. |
»Misliš s tem, če denarja ne uporabimo, | temveč | ga shranimo?« |
»Naloge za ohladitev nima toplota, | temveč | njeno nasprotje?« |
»Prav tako dobrota ne prizadeva škode, | temveč | njeno nasprotje?« |
in sem jaz to rekel, ni več vzdržal, | temveč | kot divja zver zbral svoje moči in |
vpraševati je lažje kakor odgovarjati -, | temveč | odgovarjaj tudi sam in povej enkrat |
dobiček in prednost, kar je ugodno, | temveč | povej točno in jasno svoje mnenje, |
povedal: da ne boš hotel odgovarjati, | temveč | postal ironičen in vse prej storil, |
Sokratova modrost: sam ne mara učiti, | temveč | hodi okrog, se uči pri drugih in se |
samo to, kar je v korist močnejšemu, | temveč | , narobe, tudi to, kar mu je v škodo.« |
priznal, da vladajoči niso nezmotljivi, | temveč | se lahko motijo.« |
imenujejo ne zaradi plovbe po morju, | temveč | zaradi njegovega znanja in oblasti |
raziskuje tega, kar njemu koristi, | temveč | kar je v prid telesu?« |
zase - saj tudi ničesar ne potrebuje - | temveč | za svoj objekt?« |
ne zapoveduje v korist močnejšega, | temveč | v korist šibkejšega, tistega, ki je |
raziskuje in ne zapoveduje v svojo korist, | temveč | v bolnikovo korist? |
korist in ne zapoveduje glede na njo, | temveč | skrbi za korist ladje in mornarjev?« |
pravi vladar, glede na svojo korist, | temveč | glede na korist podložnikov, za katere |
svojo in svojih gospodarjev korist, | temveč | v neki drug namen. |
pravični bogatejši kot nepravični, | temveč | narobe. |
zasebnikom ali državi, in sicer ne v malem, | temveč | vseh naenkrat, z zvijačo ali s silo. |
pa nihče ne zasramuje ali zaničuje, | temveč | ga vsi hvalijo in imajo za srečnega; |
ne delajo samo njegovi sodržavljani, | temveč | tudi vsi drugi, čeprav vedo za vse |
strahu, da bi komu prizadel krivico, | temveč | iz strahu, da ne bi krivica njega zadela. |
Toda navzoči ga niso pustili oditi, | temveč | ga silili, naj ostane in odgovarja |
» | Temveč | ostani za zdaj pri tem, kar si rekel. |
pastir - ne redi ovac v njihovo korist, | temveč | jih redi za gostijo, kot kak sladokusec, |
dolžnosti noče nihče prostovoljno prevzeti, | temveč | vsi zahtevajo zato plačilo, ker uradovanje |
uradovanje ne prinaša koristi njim, | temveč | tistim, ki jih oskrbujejo s svojimi |
posameznik iz svoje posebne spretnosti, | temveč | , če dobro premislimo: prinaša medicina |
nista naravnava v svojo lastno korist, | temveč | vsi delajo in ukrepajo - kakor smo |
in pomagati zdraviti tuje nesreče, | temveč | zahteva plačilo; kajti kdor hoče svojo |
zapoveduje v skladu s svojo spretnostjo, | temveč | v prid tistega, ki mu je zaupan. |
mislili, da se jim bo dobro godilo, | temveč | iz nujnosti, ker teh mest ne morejo |
rojen zato, da skrbi za svojo korist, | temveč | za korist podložnikov. |
»Ne, | temveč | naivno plemenita dobrodušnost.« |
»Ne, | temveč | pametnost.« |
namreč, da se vsaj zdaj ne norčuješ, | temveč | govoriš to, kar misliš.« |
»Ne sprašujem tega, | temveč | : ali pravičnik ne želi in ne zahteva |
ne mara prednosti pred pravičnikom, | temveč | samo pred nepravičnikom, nepravičnik |
zdaj zdi iz mojega pripovedovanja, | temveč | samo pod pritiskom in s silo, in ob |
ker samo ne prikimavaš in odkimavaš, | temveč | tako izvrstno odgovarjaš.« |
gre namreč za neko splošno zadevo, | temveč | za normo, po kateri naj živimo.« |
ko ne bi imele ustrezne sposobnosti, | temveč | bi bile nesposobne?« |
prinaša koristi nesrečno življenje, | temveč | srečno?« |
si jih ne želimo zaradi njih samih, | temveč | se potegujemo zanje zaradi denarja, |
potemtakem ne ljubijo kot nekaj dobrega, | temveč | jo spoštujejo iz slabosti, ker ne morejo |
ničemer ne razločeval od nepravičnika, | temveč | bi oba hodila isto pot. |
pravičniku pa ne od njegove pravičnosti, | temveč | ju kot popolna v svojih zvrsteh postavimo |
noče zdeti dober, kakor pravi Aishil, | temveč | hoče biti to. |
ne pozabi Sokrat, da ne govorim jaz, | temveč | hvalilci nepravičnosti! |
spoznal, da je nujno ne biti pravičen, | temveč | se le zdeti. |
ne hvalijo pravičnosti same po sebi, | temveč | časti, ki so njeni sadovi; kajti vse |
daritve, ter prepričajo ne le posameznike, | temveč | cela mesta, da se je moč oprati in |
pravkar povedanem ne prinaša koristi, | temveč | nevšečnosti in očitno škodo; če pa |
drugih nihče iz lastne volje pravičen, | temveč | krivico graja samo zato, ker je sam |
drug na drugega, da ne delamo krivic, | temveč | bi bil vsakdo svoj najboljši varuh, |
premoči pravičnosti nad nepravičnostjo, | temveč | razloži, kakšen je učinek, ki ga tidve |
grajaš pravičnost ali nepravičnost, | temveč | samo njuno zunanjo veljavo; s tem pa |
pravičnost ne prekaša samo nepravičnosti, | temveč | tudi, kako obe učinkujeta na tistega, |
pomagam in se ne odpovem razpravi, | temveč | dalje raziskujem, kakšno je bistvo |
mislimo lotiti, ne zahteva lenobnega, | temveč | ostroumnega duha. |
izmed nas ne more sam sebi zadostovati, | temveč | potrebuje soljudi. |
potemtakem ne trudi z delom za druge, | temveč | naj le zase priskrbi vse potrebno?« |
nami ni popolnoma podoben drugemu, | temveč | imamo vsi različne sposobnosti, ta |
tisti, ki naj ga opravi, ravno čas, | temveč | se mu mora le‐ta posvetiti popolnoma |
niso potrebni samo štirje državljani, | temveč | jih je potrebno mnogo več. |
ne le dovolj blaga za svoje potrebe, | temveč | tudi zadostno količino takega blaga, |
»Ne gre za nastanek kakršnekoli, | temveč | za nastanek razkošne države, ki ga |
tista prvotna, zdrava ne zadostuje več, | temveč | jo je treba dopolniti z množico ljudi, |
ima vojna dobre ali slabe nasledke, | temveč | se hočem zadovoljiti le z ugotovitvijo, |
pripovedovati nespametnim in mladim ljudem, | temveč | bi bilo boljše molčati o njih; če pa |
bi darovali ne morda kakega prašiča, | temveč | veliko, težko dosegljivo žival, tako |
trenutku nisva pesnika ne ti ne jaz, | temveč | utemeljevalca države. |
»Dobro torej ni vzrok vsega, | temveč | samo tega, kar je vrlo in pošteno, |
pripovedniki: bog ni odgovoren (kriv) za vse, | temveč | samo za dobro.« |
boga nemogoče, da bi se nam spremenil, | temveč | vsak bog ostane, kakor sledi iz najine |
nihče namenoma v zmoti in negotovosti, | temveč | se ravno tu najbolj boji ugnezditve |
in prevare ne sovražijo samo bogovi, | temveč | tudi ljudje.« |
naj podzemlja nasploh ne sramotijo, | temveč | ga naj raje hvalijo, ker sicer njihova |
ga zadene takšna nesreča, ne toži, | temveč | jo potrpežljivo prenaša?« |
prevzet, da niti ni hotel iti domov, | temveč | si jo je hotel vzeti takoj in kar na |
nas zbudil vtis, da ne govori Homer, | temveč | stari duhovnik. |
nadaljeval, ne kakor da bi bil Hrises, | temveč | še zmeraj kot Homer, potem to ne bi |
posnemanje ali neposredno podajanje, | temveč | posredno podajanje ali enostavna pripoved. |
za trenutek, ko stori kaj dobrega -, | temveč | ga bo sram; zlasti še zato, ker mu |
doseza uspehe, ne da bi se prevzel, | temveč | se vsega loteva pametno in zmerno in |
različnih ritmov in raznoterih stopic, | temveč | se hočemo ozreti na življenski ritem |
olepšujoče uporabljamo za nespametnost, | temveč | iz tiste duševne naravnanosti, ki se |
zanje se nam ni treba mnogo meniti -, | temveč | smo se začeli prizadevati, da jih v |
preziramo ne v malem ne v velikem, | temveč | se zavedamo, da vse to sodi k isti |
zmožnostmi izoblikovati dobre duše, | temveč | , nasprotno, krepostna duša lahko s |
Helespontu - tudi ne s kuhanim mesom, | temveč | samo s pečenim, ki ga je za vojake |
zdravnike ne le mali ljudje in rokodelci, | temveč | tudi tisti možje, ki pravijo, da so |
in z letnimi časi pogojenih bolezni, | temveč | ker si zaradi brezdelice in načina |
bi smelo ne biti ne postati bolno, | temveč | z dušo: le‐ta ne sme postati ali biti |
»Potemtakem dober sodnik ne sme biti mlad, | temveč | star, šele pozno mora spoznati bistvo |
v duši, kot sebi lastnih doživeti, | temveč | se mora z njimi kot zlom seznaniti |
» | Temveč | čemu?« |
uporabnega; če pa z vlivanjem ne neha, | temveč | še dalje omamlja pogumni del duše, |
in telo, ali kvečjemu le mimogrede, | temveč | za obe nagnjenji skupno, da v zmerni |
smejo z njim imeti nobenega sočutja, | temveč | mu morajo dodeliti mesto, ki pripada |
namenom, da bi bil en stan posebno srečen, | temveč | da bi bila, če je le mogoče, srečna |
vendar najlepše, obarvane s škrlatom, | temveč | s črno barvo; tu bi mu v obrambo upravičeno |
Čuvarji zakonov in države, ki to niso, | temveč | se le zdijo, da so, pa uničijo, kar |
premajhna in tudi ne samo navidezno velika, | temveč | da bo ustrezno velika in enotna.« |
z mnogimi in zapletenimi naročili, | temveč | samo z lahkimi, če le upoštevajo, kakor |
da pesnik ne govori o novih pesmih, | temveč | o novem načinu petja, in da ne hvali |
ki ne rabi posamičnim delom države, | temveč | državi kot celoti? |
namreč ne raziskujemo pojma poguma, | temveč | pojem pravičnosti; in za to zadostuje, |
Nismo pogledali v bližino, | temveč | upirali poglede v daljavo. |
ničemer ne razločuje od pravične države, | temveč | ji je podoben. |
tu ne gre za eno duševno sposobnost, | temveč | za več.« |
prigovorom, da ne želimo piti nasploh, | temveč | piti nekaj dobrega, tudi ne jesti nasploh, |
nekaj dobrega, tudi ne jesti nasploh, | temveč | jesti nekaj dobrega. |
ne imenuje več kratko malo znanost, | temveč | glede na določen predmet znanost o |
količini, ne po dobri ne po slabi tekočini, | temveč | je po svoji naravi samo poželenje po |
drugam, potem vzrok za to ni žeja, | temveč | neki drugi gon. |
sočasno z rokami lok odriva in priteguje, | temveč | ga z eno roko odriva in z drugo priteguje.« |
ustrezno zunanjo zaposlitev ljudi, | temveč | na njihovo notranjo dejavnost, na njihovo |
zato, ker v zmoti ne bi ostal sam, | temveč | bi potegnil za sabo tudi prijatelje; |
popeljejo v zmoto, te ne bomo preganjali, | temveč | te razglasili za nedolžnega tako glede |
rokoborbi, in to ne samo mlade ženske, | temveč | tudi priletne? |
smešnosti ne vidi v nespametnem in slabem, | temveč | v nečem drugem, in nazadnje kdor v |
prizadevanju za lepim ne zasleduje dobrega, | temveč | nekaj drugega.« |
so prepričani, da se ne prepirajo, | temveč | znanstveno razpravljajo, v resnici |
temeljne pojme in potem le‐teh pretehtati, | temveč | se prepirajo samo o besedilu trditve, |
na enakost in različnost na sploh, | temveč | samo na različnost in enakost sposobnosti |
naravi moškega in ženske nista enaki, | temveč | različni.« |
ženska, in moškemu zato, ker je moški, | temveč | so naravne sposobnosti enakomerno razdeljene |
naš predlog ni bil samo izvedljiv, | temveč | tudi za državo najboljši?« |
telesa, ki ne potrebujejo zdravil, | temveč | samo dieto, ki se ji rada podvržejo, |
morejo valiti krivde za to na vladarje, | temveč | jo morajo pripisati naključju.« |
in vrednih še boljši in vrednejši, | temveč | se rodi v temi kot sad grde naslade.« |
hiš, zemlje in drugega premoženja, | temveč | jim drugi državljani dajejo kot nagrado |
države, zato nimajo samo proste hrane, | temveč | dobivajo skupaj s svojimi otroki vse, |
niso zapisani smrti samo bojevniki, | temveč | tudi njihovi otroci, kar državi onemogoča, |
seveda ne smejo zaupati najslabšim, | temveč | takšnim možem, ki so zaradi svojih |
s sabo, ne na drznih bojnih konjih, | temveč | na krotkih, a kar najbolj hitrih konjih. |
in pravkar omenjenimi predpravicami, | temveč | tudi s častnimi sedeži, kosi mesa in |
države, mož, žen in otrok, za sovražnike, | temveč | samo tiste, ki so zakrivili spopad. |
ustanovila, ne razpravljajmo več o tem, | temveč | se raje poskušajmo prepričati, ali |
Zato ne trati časa, | temveč | nam naposled povej, kako je mogoče |
človek v ničemer ne razločuje od nje, | temveč | v vsem ustreza njenemu bistvu? |
Toda ne bom te pustil na cedilu, | temveč | ti bom po svojih močeh pomagal, predvsem |
ukvarjajo s filozofijo in vodstvom države, | temveč | se podredijo vladajočim.« |
samo tega ali onega področja modrosti, | temveč | celotno modrost.« |
jedi; tudi ga ne imenujemo ješčega, | temveč | ga imamo za prezirljivca jedi.« |
ali budni - podob stvari za podobe, | temveč | za stvari same, ali ne?« |
ne sodi v isto območje kakor znanje, | temveč | , glede na svojo duhovno sposobnost, |
tega ne moremo imenovati ’nekaj ‘, | temveč | to najbolje označimo kot ’nič ‘.« |
more nanašati ne znanje ne neznanje, | temveč | samo to, kar je sredi med obema.« |
in ne v nespremenljivo idejo lepega, | temveč | le v posamične lepe stvari; tisti radoglednež, |
Nikoli ne smejo lagati, | temveč | morajo laž sovražiti in resnico ljubiti.« |
Ne, | temveč | nujno je, da vsakdo, ki je po naravi |
če se tega, kar se uči, ne zapomni, | temveč | vse pozabi, potem je tak človek popoln |
mladosti, ko se splošno izobražujejo, | temveč | tudi pozneje, v veliki večini prav |
pa ne smemo pripisovati filozofom, | temveč | tistim, ki jih ne znajo ustrezno zaposliti. |
» | Temveč | zdravo in pravično mišljenje, ki se |
dosegel in ne bi koristil samo sebi, | temveč | vsej državi.« |
ne more danes ohraniti svojih moči, | temveč | menja svoje bistvo. |
navedenih stvari tudi v dejanjih izvedenih, | temveč | so samo slišali umetno ubrane besede, |
gojiti v srcu zavisti in sovraštva, | temveč | gleda urejene, večno nespremenjene |
prizadevajo in tudi same ne trpijo krivic, | temveč | poznajo le red in razum. |
posveča samo svojemu izpopolnjevanju, | temveč | se obrača tudi na druge ljudi in jim |
bi živel v miru, redu in varnosti, | temveč | se rad prepušča svoji živahni naravi, |
smemo ustvariti samo senčne podobe, | temveč | moramo v tem doseči največjo jasnost |
nihče ne zadovolji samo z videzom, | temveč | vsakdo hoče dobro tudi v resnici imeti |
»Po drugi strani tudi sonce ni vid, | temveč | njegov vzrok. |
katerih barve osvetljuje dnevna svetloba, | temveč | na stvari, ki jih obdaja večerni somrak, |
samo sposobnosti, da jih lahko vidimo, | temveč | je hkrati tudi vzrok njihovega nastanka, |
samo sposobnosti, da jih spoznamo, | temveč | so mu le‐te dolžne hvalo tudi za svojo |
iz golih domnev, ne vrača k začetku, | temveč | se usmerja h končnemu cilju. |
opira na paslike iz prvega pododdelka, | temveč | si pomaga pri metodično spoznavnem |
raziskujejo, pri tem ne mislijo na like, | temveč | na prapodobe, katerim so podobni; tako |
prazvoku, ker ne more prek svojih hipotez, | temveč | uporablja kot paslike predmete čutnega |
uporablja hipotez kot zadnjega vzroka, | temveč | mu le‐te rabijo samo kot ’hipoteze‘, |
ne uporablja pomoči vidnega sveta, | temveč | se naslanja samo na ideje in v svetu |
tem ne spuščajo do zadnjega vzroka, | temveč | izhajajo samo iz hipotez, se po tvojem |
podobnimi znanostmi, pravega spoznanja, | temveč | premišljevanje, ki je sredi med golim |
vodi ali na kakem drugem predmetu, | temveč | sonce samo na njegovem prostoru in |
ne more spoznati določenih stvari, | temveč | pomisli, ali duša morda ne prihaja |
morejo obrniti iz teme k svetlobi, | temveč | se mora hkrati obrniti vse telo, tako |
bil v državi en stan posebno srečen, | temveč | poskušajo osrečiti vso državo. |
mož zato, da vsakdo dela, kar hoče, | temveč | zato, da pomagajo k enotnosti v državi.« |
vedeli, kaj posamezne sence pomenijo, | temveč | tudi, čigave so, ker ste že videli |
resnično bogati, ne bogati z zlatom, | temveč | s tem, s čimer mora biti srečnik bogat: |
notranja vojna ne uniči samo oblastnikov, | temveč | tudi vso državo.« |
gre za obrnitev ploščice pri igri, | temveč | za obrnitev duše, ki jo je treba popeljati |
Neločenih bi si ne zamišljala kot dveh, | temveč | kot enega.« |
kakor smo rekli, vendar ne ločeno, | temveč | skupaj, kajne?« |
nekaj drugo v drugo se prelivajočega, | temveč | kot nekaj ločenega, v nasprotju z vidom.« |
študiju in ga ne gojijo samo laično, | temveč | se z njim ukvarjajo tako dolgo, dokler |
branjevci zaradi nakupa ali prodaje, | temveč | kot vojaki in filozofi zaradi vojskovanja |
se ne bi enica pokazala kot enota, | temveč | kot moštvo.« |
ne smemo matematike zapostavljati, | temveč | moramo vsem najnadarjenejšim dati možnost, |
koristi samo poljedelstvu in pomorstvu, | temveč | tudi vojskovanju.« |
Seveda nikakor ni lahko, | temveč | prej težko razumeti, da te znanosti |
gibanja, ne gre pri njem samo za eno, | temveč | za več vrst. |
Ne mislim namreč njih, | temveč | tiste pitagorejce, ki jih hočemo vprašati |
čemer mu ne pomagajo čutne zaznave, | temveč | mišljenje. |
vprašanj ne tiče samo naša sedanja snov, | temveč | se bo treba k njim tudi sicer pogosto |
prispodobe tega, o čemer bova razpravljala, | temveč | boš lahko videl resnico, takšno, kakršna |
do nje prišel ne po poti spoznanja, | temveč | po poti mnenja, da svoje življenje |
ljudi plemenitih in resničnih značajev, | temveč | predvsem za ljudi s takšnimi lastnostmi, |
namreč ne smejo posvečati sprijeni, | temveč | plemeniti ljudje.« |
nevoljna, če jo zasačijo v nevednosti, | temveč | se kot svinja zadovoljno valja v blatu |
dečkov izobraževati v znanostih s silo, | temveč | z igro, da čim bolje spoznaš, za kaj |
zmerni ljudje se ne dado pregovoriti, | temveč | cenijo in poslušajo očetovske nasvete.« |
se ne bo spuščal v takšne neumnosti, | temveč | bo raje posnemal tiste ljudi, ki z |
kakor so tega navajeni njihovi starši, | temveč | po svojih načelih in po zakonih, ki |
Pri tem ne bo srečna samo država, | temveč | bo od nje imelo korist tudi ljudstvo, |
opisali; le‐te niso last posameznikov, | temveč | pripadajo vsem ; edini smo si, kakor |
kakor je to danes splošno v navadi, | temveč | jih morajo leto za letom vzdrževati |
karakternih lastnosti pri posamezniku, | temveč | pri državi, kjer so jasneje izoblikovane? |
ureditev ne bo mogla večno obstajati, | temveč | bo morala razpasti. |
le rastline, ki rastejo iz zemlje, | temveč | tudi živali, ki živijo na njej, imajo |
ni več poštenih in preprostih mož, | temveč | imajo vsi tuje primesi v svojih značajih; |
Vzgojeni namreč niso z dobrimi besedami, | temveč | pod pritiskom; odtujeni so pravi izobrazbi, |
govorniškimi in podobnimi sposobnostmi, | temveč | z vojaškimi dejanji in z vsem, kar |
sodiščem in ne v javnem življenju, | temveč | je do vsega tega popolnoma ravnodušen. |
»Da takšna država ni enotna, | temveč | sestoji iz dveh različnih držav: iz |
ne rokodelec, ne konjenik ne hoplit, | temveč | človek, ki ničesar nima.« |
pa ni v državi ne vladar ne hlapec, | temveč | človek, ki samo zapravlja to, kar ima.« |
pomirja iz prepričanja, da so slaba, | temveč | jih utiša le s silo in v strahu za |
Ne obstaja iz ene osebe, | temveč | iz dveh, vendar v njem praviloma obvladujejo |
zakonom odvračati od zapravljanja, | temveč | dopuščajo, da si v svoji razbrzdanosti |
razmere, iz katerih prihajajo politiki, | temveč | ji zadostuje, če rečejo, da so prijatelji |
Nobenega ne zapostavlja, | temveč | z vsemi ravna enako.« |
se pred krvjo svojih sodržavljanov, | temveč | jih po krivici obdolžuje, vlači pred |
leži ’zleknjen po dolgem‘ na tleh, | temveč | se povzpne na državni voz, potem ko |
mora oče preživljati odraslega sina, | temveč | da mora, narobe, sin skrbeti za očeta; |
človek, da lahko vlada ne le ljudem, | temveč | tudi bogovom.« |
zunanji blišč tiranovega življenja, | temveč | zna prodreti v njegovo jedro. |
ne živi pa kot preprost državljan, | temveč | ima nesrečo, da ga je usoda povzdignila |
se ne smemo omejiti na gole domneve, | temveč | moramo vse temeljito premisliti. |
radi delajo drugi svobodni državljani, | temveč | se mora zvečine skrivati v svoji hiši |
najnesrečnejšega, če ne živi kot zasebnik, | temveč | ga usoda prisili, da postane tiran, |
gospodar svojega telesa, ne bi ostal doma, | temveč | bi se moral nenehoma boriti in tekmovati |
lepše ali grše, boljše ali slabše živi, | temveč | kdo prijetneje ali teže živi, kako |
uporablja dobičkaželjnež ali častihlepnež, | temveč | sredstvo, ki ga uporablja filozof.« |
naslada drugih ne čista ne resnična, | temveč | je - kakor je dejal neki modrec - nejasna |
bolečino, potem tu ne gre za resničen, | temveč | varljiv občutek; ti navidezni občutki |
okusijo zanesljive in čiste radosti, | temveč | gledajo kot živina zmeraj navzdol, |
Njemu ni za razumnost in premišljenost, | temveč | si prizadeva, da se zasiti s častmi, |
bistvu in so tako ne le najboljše, | temveč | , kolikor je to mogoče, tudi najresničnejše.« |
kdor ne more videti v notranjščino, | temveč | vidi samo vnanjo oblogo, naj bo prepričan, |
da ne more obvladati živali v sebi, | temveč | se jim da zasužnjiti in misli samo |
mu morajo biti podrejeni kot sužnji, | temveč | menimo, da je za vsakogar koristnejše, |
čimer mislimo resnično obstoječi stol, | temveč | samo posamičen stol?« |
njegov izdelek nima resnične eksistence, | temveč | je temu, kar resnično obstaja, samo |
potem seveda ni vsakokrat drugačen, | temveč | ostane isti ; samo zdi se, da je različen. |
naših ugotovitvah samo posnemovalec, | temveč | zasedaš drugo mesto in si s tem sposoben |
tem ne bi omejeval le na posnemanje, | temveč | skušal prodreti do spoznanja, ali si |
da se kot rapsoda potikata po svetu, | temveč | bi se ju bili tesneje oklenili kakor |
kakor smo rekli, resničnih stvari, | temveč | samo njihove pojavne oblike. |
niti izdelovalca, sedlar in kovač, | temveč | samo tisti, ki jih uporablja, jezdec?« |
velikosti, številu in teži predmetov, | temveč | le‐te obračunavamo, merimo in tehtamo.« |
pretresajmo samo slikarskih prividnih podob, | temveč | se vprašajmo, s katerim delom našega |
boleče mesto in neutolažljivo vpiti, | temveč | moramo začeti čimprej zdraviti poškodovano |
loči, kaj je veliko in kaj je majhno, | temveč | ima isto stvar zdaj za veliko, zdaj |
nočemo postati slabši in nesrečnejši, | temveč | boljši in srečnejši.« |
poezije in dokažejo, da ni samo prijetna, | temveč | tudi koristna za državo in človeško |
pokaže, da pesništvo ni samo prijetno, | temveč | tudi koristno.« |
starosti, plesnobe ali česa drugega, | temveč | zato, ker pokvarjene jedi izzovejo |
drugih, uničiti duše ali česa drugega, | temveč | lahko uniči samo stvar, za katero je |
skupnosti s telesom in drugimi napakami, | temveč | si jo moramo v duhu predstavljati takšno, |
toda odprtina jih ni hotela sprejeti, | temveč | je vsakič mogočno zarjovela, kadar |
Ne bo vas izžrebal Daimon, | temveč | vi si boste izbrali svojega daimona! |
in jih - še hujših - sam ne pretrpi, | temveč | si izbere srednjo življensko pot in |
Toda ni obtoževal sebe, | temveč | je krivdo za to prtil usodi, bogovom |
pravičen in je ni maral osramotiti, | temveč | je sklenil, da jo skrivaj odslovi. |
prižigajo in ne postavljajo pod mernik, | temveč | na podstavek, da sveti vsem, ki so |
odpravit postavo ali preroke; ne odpravit, | temveč | dopolnit sem jih prišel. |
daj, da pademo v skušnjavo, | temveč | reši nas hudega. |
Ne boste namreč vi govorili, | temveč | Duh vašega Očeta bo govoril po vas. |
kvasa, ki je potreben za peko kruha, | temveč | nauka farizejev in saducejev. |
je že prišel, a ga niso prepoznali, | temveč | so storili z njim, kar so hoteli. |
»Ne doumejo te besede vsi, | temveč | tisti, katerim je dano. |
Ti pa se niso zmenili, | temveč | so odšli: eden na svojo njivo, drugi |
namreč ne bodo ne ženili ne možile, | temveč | bodo kakor angeli v nebesih. |
Ni pa Bog mrtvih, | temveč | živih.« |
»Ne potrebujejo zdravnika zdravi, | temveč | bolni. |
sebi in se razdvoji, ne more obstati, | temveč | je konec z njim. |
Vendar mu ni dovolil, | temveč | mu je rekel: |
kdor pa mene sprejme, ne sprejme mene, | temveč | tistega, ki me je poslal.« |
morje’ in ne bo dvomil v svojem srcu, | temveč | verjel, da se bo zgodilo, kar pravi, |
ne oziraš, ker ne gledaš na osebo, | temveč | v resnici učiš božjo pot. |
ne skrbite vnaprej, kaj boste rekli, | temveč | govorite to, kar vam bo dano tisto |
Ne boste namreč govorili vi | temveč | Sveti Duh. |
»Nikakor, | temveč | Janez mu bo ime.« |
»Nikomur ne povej, | temveč | pojdi in se pokaži duhovniku ter prinesi |
»Ne potrebujejo zdravnika zdravi, | temveč | bolni. |
Nisem prišel klicat pravičnih, | temveč | grešnike, da se spreobrnejo.« |
dolgo se ni oblačil in ni živel v hiši, | temveč | v votlinah opuščenih grobov. |
Temveč | , kadar si povabljen, pojdi in sédi | |
Nikakor, oče Abraham, | temveč | če pojde kateri od mrtvih k njim, se |
kelih od mene, toda ne moja volja, | temveč | tvoja naj se zgodi.« |
Ni ga tukaj, | temveč | je vstal. |
»Kdo si ti?«, je priznal in ni tajil, | temveč | odkrito dejal: |
Jaz nisem Kristus, | temveč | sem poslan pred njim.’ |
večno življenje in ne pride v obsodbo, | temveč | je prestopil iz smrti v življenje. |
stopil s svojimi učenci vred v čoln, | temveč | da so učenci odveslali sami. |
Ne delajte za jed, ki mine, | temveč | za jed, ki ostane za večno življenje |
»Moj nauk ni moj, | temveč | tistega, ki me je poslal. |
Vendar nisem prišel sam od sebe, | temveč | me je poslal tisti, ki je resnicoljuben, |
hodi za menoj, ne bo taval v temi, | temveč | bo imel luč življenja.« |
je moja sodba prava, ker nisem sam, | temveč | sva jaz in Oče, ki me je poslal. |
Nisem prišel sam od sebe, | temveč | me je on poslal. |
umreti za narod; pa ne samo za narod, | temveč | tudi zato, da bi zbral razkropljene |
»Kdor véruje vame, ne véruje vame, | temveč | v tistega, ki me je poslal. |
dan; kajti nisem govoril sam od sebe, | temveč | Oče, ki me je poslal, mi je zapovedal, |
»Gospod, potem pa ne samo nog, | temveč | tudi roke in glavo.« |
Niste vi mene izvolili, | temveč | sem jaz izvolil vas in postavil, da |
resnico, ker ne bo govoril sam od sebe, | temveč | bo povedal, kar bo slišal, in oznanjal |
Ne prosim za svet, | temveč | za tiste, katere si mi dal, ker so |
Toda ne prosim samo za té, | temveč | tudi za tiste, ki bodo po njihovi besedi |
da je že mrtev, mu niso strli nog, | temveč | je eden izmed vojakov s sulico prebodel |
glavi, vendar ni ležal med povoji, | temveč | posebej zvit na drugem mestu. |
položi v mojo stran in ne bodi neveren, | temveč | veren.« |
Toda Jezus mu ni rekel, da ne bo umrl, | temveč | : |
naročil, naj ne odhajajo iz Jeruzalema, | temveč | naj počakajo na Očetovo obljubo, »o |
mislite, saj je šele tretja dnevna ura, | temveč | izpolnjuje se, kar je bilo napovedano |
trdil, da je to, kar ima, njegova last, | temveč | jim je bilo vse skupno. |
Ne ljudem, | temveč | Bogu si lagal!« |
od Boga, jih ne boste mogli uničiti, | temveč | se boste znašli v boju proti Bogu.« |
razumem, da Bog ne gleda na osebo, | temveč | mu je v vsakem narodu všeč, kdor se |
očitno prikazoval, ne vsem ljudem, | temveč | pričam, ki jih je Bog vnaprej izbral, |
potrebuje, da bi mu stregle človeške roke, | temveč | sam vsem daje življenje in dihanje |
zakrknili in se niso dali prepričati, | temveč | so pred množico sramotili nauk. |
hudodelstev, kakor sem pričakoval, | temveč | so se z njim prerekali o svojih verskih |
vredni smrti, jih ne samo počenjajo, | temveč | tistim, ki jih delajo, celo pritrjujejo. |
Priznanja ne dobiva od ljudi, | temveč | od Boga. |
Ne, | temveč | po postavi vere. |
Ne, ko je bil obrezan, | temveč | ko je bil neobrezan. |
sicer tistih, ki niso samo obrezani, | temveč | tudi hodijo po stopinjah vere, ki jo |
ni bilo zapisano samo zaradi njega, | temveč | tudi zaradi nas. |
mar grešimo, ker nismo pod postavo, | temveč | pod milostjo? |
delam: ne delam namreč tega, kar hočem, | temveč | počenjam to, kar sovražim. |
On ni prizanesel lastnemu Sinu, | temveč | ga je dal za nas vse. |
pravičnosti ni pričakoval iz vere, | temveč | je mislil, da jo bo dosegel iz del. |
Ne popuščajte v vnemi, | temveč | bodite goreči v duhu, služíte Gospodu. |
Ne daj se premagati hudemu, | temveč | premagaj húdo z dobrim. |
znan, da ne bi zidal na tujem temelju, | temveč | kakor je pisano: |
prepričevalnimi besedami modrosti, | temveč | sta se izkazala Duh in moč, da vaša |
Mi pa nismo prejeli posvetnega duha, | temveč | Duha, ki je iz Boga, da bi spoznali |
Božje kraljestvo namreč ni v besedi, | temveč | v dejanju. |
Zakonskim pa naročam - ne jaz, | temveč | Gospod - naj se žena ne loči od moža. |
ne zato, da bi vam nastavljal zanko, | temveč | zato, da bi mogli pošteno in nemoteno |
bil moški ustvarjen zaradi ženske, | temveč | ženska zaradi moškega. |
govori z darom jezika, ne govori ljudem, | temveč | Bogu. |
dar jezikov ni znamenje za vernike, | temveč | za nevernike, preroštvo pa ni znamenje |
preroštvo pa ni znamenje za nevernike, | temveč | za vernike. |
pisal jaz in ga nisem pisal s črnilom, | temveč | z Duhom živega Boga, pa ne na kamnite |
tem, da rešuje pomanjkanje pri svetih, | temveč | v tem, da se Bogu daje večja zahvala. |
Mi pa se ne bomo hvalili čez mero | temveč | le v mejah tistega, kar nam je odmeril |
pobudi ne po človeškem posredovanju, | temveč | po Jezusu Kristusu in Bogu Očetu, ki |
prejel in se ga naučil od človeka, | temveč | po razodetju Jezusa Kristusa. |
tistim, ki so bili apostoli pred mano, | temveč | sem se nemudoma odpravil v Arabijo, |
sužnja, čeprav je gospodar vsega, | temveč | je pod varuhi in oskrbniki vse do dne, |
Potemtakem nisi več suženj, | temveč | sin, če pa si sin, si tudi dedič, kakor |
nje niste ne zaničevali ne zavrgli, | temveč | ste me sprejeli kot božjega angela, |
Zaradi tega, bratje, nismo sinovi dekle, | temveč | svobodne. |
ne bo pretveza za življenje po mesu, | temveč | služíte drug drugemu v ljubezni. |
ki se ne imenuje samo na tem svetu, | temveč | tudi v prihodnjem. |
Potemtakem niste več tujci in priseljenci, | temveč | ste sodržavljani svetih in domačini |
se z vinom, v čemer je razbrzdanost, | temveč | se napolnjujte z Duhom: skupno molíte |
nihče nikoli sovražil svojega telesa, | temveč | ga hrani in neguje, kakor Kristus Cerkev: |
vi očetje, ne grenite svojih otrok, | temveč | jih vzgajajte in opominjajte v Gospodovem |
Naj nobeden ne gleda samo nase, | temveč | tudi na druge. |
zametuje te zapovedi, ne zametuje človeka, | temveč | Boga, ki vam daje svojega Svetega Duha. |
obsojeni vsi, ki niso verovali resnici, | temveč | so pritrjevali hudobiji. |
Ne pij več samo vode, | temveč | popij malo vina zaradi želodca in svojih |
zanašajo na bogastvo, ki je nezanesljivo, | temveč | na Boga, ki nam obilno daje vsega v |
Bog nam ni dal duha boječnosti, | temveč | duha moči, ljubezni in preudarnosti. |
svetim klicem, ne zaradi naših del, | temveč | po svojem sklepu in milosti, ki nam |
Gospodov služabnik se ne sme prepirati, | temveč | mora biti do vseh krotek, dober in |
Ne zavzema se namreč za angele, | temveč | za Abrahamovo potomstvo. |
po zakonitosti telesnega nasledstva, | temveč | po môči neminljivega življenja. |
vselej, ne s krvjo kozlov in juncev, | temveč | s svojo krvjo in dosegel večno odrešenje. |
pa se ne bo prikazal zaradi greha, | temveč | kot zveličar tistim, ki ga pričakujejo. |
tistih, ki se umikajo v svojo pogubo, | temveč | izmed tistih, ki verujejo in tako rešijo |
Ni se ustrašil kraljeve jeze, | temveč | je vztrajal, kakor bi gledal Nevidnega. |
enkrat bom stresel,« pa ne le »zemljo«, | temveč | tudi »nebo«. |
Ne bodite samo poslušalci besede, | temveč | se po njej ravnajte, da ne boste sami |
ostaja zvest, ni pozabljiv poslušalec, | temveč | njen izvrševalec; tak bo srečen v svojem |
Taka modrost ne prihaja od zgoraj, | temveč | je posvetna, čutna, hudičeva. |
Bog še grešnim angelom ni prizanesel, | temveč | jih je strmoglavil v mračno peklensko |
vas, ker noče, da bi se kdo pogubil, | temveč | da bi vsi stopili na pot spreobrnjenja. |
žrtev za naše grehe, pa ne le za naše, | temveč | tudi za grehe vsega sveta. |
Preljubi, ne pišem vam nove zapovedi, | temveč | staro zapoved, tisto, ki jo imate od |
ki jih iskreno ljubim, pa ne le jaz, | temveč | vsi, ki poznajo resnico, prav zaradi |
Evropske unije (EU) šele od nedavnega, | temveč | že od leta 1991 - je, da mora Slovenija |
EU ni zgolj politična združba, | temveč | tudi pravna skupnost; na začetku z |
odločila za odrekanje suverenosti državam, | temveč | za skupnostno razumevanje suverenosti. |
pogovarjati s centralnim stavkovnim odborom, | temveč | vabi na pogajanja predstavnike sindikatov. |
Kersnikovi 4 ne stoji zaradi njih, | temveč | zaradi študentov. |
pravico tujcev do nakupa zemljišč, | temveč | si mora vlada prizadevati za celovito |
pomembna le za pridružitev Slovenije EU, | temveč | tudi za ustvarjanje možnosti, da se |
nas je presenetilo, čeprav ne le nas, | temveč | tudi evropske zaveznike,« je na današnji |
saj ne gre za kratkoročno varnost, | temveč | za naše dolgoročne interese. |
mestu spisov Andrejčkovega Jožeta, | temveč | da gre s časom naprej. |
kolenih ter dokazovali, da niso divjaki, | temveč | ljudje, ustvarjeni po božji podobi |
ne da bi se pokazal v svojem sijaju, | temveč | zato, da bo videl svoje znance. |
mladostne zablode ali česa temu podobnega, | temveč | se je bosta spominjala kot nedolžne, |
tudi ne mečejo v morje v Argentiniji, | temveč | v Braziliji. |
treba potepati od številke do številke, | temveč | da živi pri hiši, ki bo skrbela zanj, |
in žulji že zdavnaj niso več žulji, | temveč | trdi zaguljki. |
Njegov korak ni trd in okoren, | temveč | prožen in lahak; ostre poteze, ki so |
ker se ne bodo upirale v temno rušo, | temveč | bodo počivale na zelenem travniku, |
srečaval s svojim domom samo z očmi, | temveč | tudi z rokami in z besedo, toda teta |
Govorila pa ni osladno, | temveč | glasno in sunkovito, kakor pač govorijo |
se je, da ni služil Franca Jožefa, | temveč | da je bil pri četnikih, o katerih je |
grizejo v ramena, ker ti oprtnik ne visi, | temveč | leži na hrbtu.’ ... |
pogledom, ki ni bil samo prijeten, | temveč | že ljubezniv. |
po bajtarsko in starčevsko natančno, | temveč | s tistimi širokimi zamahi, ki izdajajo |
povedal, da fašizem ne sloni na besedah, | temveč | na dejanjih. |
blizu, kakor ne bi bil onstran reke, | temveč | na Smodinovi strehi. |
bilo težko, kakor ne bi bilo leseno, | temveč | iz litega železa, in voda ni bila več |
litega železa, in voda ni bila več voda, | temveč | sam težki svinec. |
v celoto, kakor ne bi bili ljudje, | temveč | samo kos te drveče pošasti. |
trdi, kakor ne bi bili iz mesa in krvi, | temveč | uliti iz svinca po istem kalupu. |
strojnico, kakor ne bi samo streljal, | temveč | bi tudi s cevjo butal v sovražnika. |
ne odmakne svojega velikega lonca, | temveč | pogleda Staneta in pogumno reče: |
Drejc se ne okrene, | temveč | še više dvigne trš in še silneje udari |
samo za to, da se prebijemo iz obroča, | temveč | da izpolnimo svojo največjo nalogo! |
srcu, sem dobro vedel, da ne sanjam, | temveč | da je samo moj neutrudni in neusmiljeni |
pravzaprav ni bil Omelčarjev Justin, | temveč | Giustino Lestuzzi, doma iz okolice |
se čudil, da ni otrok sredi ceste, | temveč | odrasel človek v Modrijanovi žagi. |
razložil, da tam ne zapirajo Slovencev, | temveč | da zapirajo komuniste, kakor jih pač |
poklica, ki ga na kmetih sicer ne cenijo, | temveč | zaradi njene čudne nravi. |
gospod ne bi prinesel zadnje tolažbe, | temveč | zadnji strah.« |
videti, kakor Matic ne bi sedel pri miru, | temveč | bi s skalo vred počasi veslal čez dolino. |
Pa ga ni odslovila, | temveč | ga je celo zadržala. |
Matic v resnici ni bil Hotejčev, | temveč | Lužnikov. |
In ni čakal, da bi ga prosili, | temveč | se je kar sam ponudil. |
besed »nezakonski otrok« ali »pankrt«, | temveč | so rekli Arnejc. |
se ni mimogrede samo sama najedla, | temveč | je nabirala hrane tudi za Matica, »za |
Matic pa ni ugasnil, | temveč | se je nekega dne sam skobalil čez prag |
k Hotejcu, toda ne s pravo palico, | temveč | s precej veliko rano na dlani. |
Katra ni odgovorila, | temveč | se je še bolj sklonila in si začela |
Zdaj ga niso več dražila s Katro, | temveč | so skupaj prerešetavali vsa dekleta |
glas o njeni lepoti šel v deveto vas, | temveč | so rekli, da bo Matičeva ljubica. |
regljanje, zato se ni upal k hiši, | temveč | se je v stogu skril za steber ter od |
Matic je ni stisnil, | temveč | je preplašeno zamežikal, skril svoje |
se je vreči na tla, pa se ni mogel, | temveč | se je bog vedi, zakaj - nemara prav |
vprašal se ni, kako je prišel tja, | temveč | je takoj zdramil svoje telo, da bi |
pa temu sploh nismo rekli Ravničar, | temveč | samo Ravniški Janez. |
seveda ni oznanil s temi besedami, | temveč | jo je oznanil kot mašo ‘v dober namen’, |
zguba, ki ni samo odveč na tem svetu, | temveč | dela skrbi tudi materi in očetu. |
pob nenadoma zavedel, da ni samo oče, | temveč | da je človek s svojim življenjem. |
Jedel je naglo, a ne s slastjo, | temveč | s pogoltnostjo, kakor je sestradana |
sem dobro vedel, da to ni zadrega, | temveč | prikrit ponos. |
bregu Idrijce, kjer ni bilo ceste, | temveč | se je ob vodi vlekel le raztrgan kolovoz, |
Kadetka zalotila pri prisluškovanju, | temveč | še bolj zato, ker bi mu bilo nerodno, |
pomenilo, da nekdo ni bil samo dober, | temveč | da je v svoji dobroti šel tako daleč, |
razložil, da se ne pogovarja sam s sabo, | temveč | da samo glasno misli, nato pa je zamahnil |
in mrtvi, kakor ne bi bili njegovi, | temveč | umetno narejeni iz trde konjske žime. |
Zato nisem skočil kvišku, | temveč | sem zamižal, da bi še enkrat v duhu |
se ne bo vračal v vas po kolovozu, | temveč | da bo vse skupaj prepeljal čez reko. |
»na lice mesta« ne samo zemljepisca, | temveč | kar zemljemerca. |
‘Zdaj pri nas ni več države, | temveč | je čez in čez samo domovina.’ |
ščurki, ki pa niso bili iz njene glave, | temveč | izza ognjišča, popolnoma navadni, domači |
A se ni skrival v grmovju, | temveč | je šel naravnost v hišo. |
počasi spoznal, da ta puška ni tuja, | temveč | edina za vse, ki jim je ljubezen res |
obupa, mož, ki se ne sprijazni z usodo, | temveč | se ji postavi po robu in se spoprime |
je, da nisem več v današnjem času, | temveč | , da se je odprla pred mano knjiga zgodovine |
njivah, toda ni bila več razbrzdana, | temveč | se je v dolgih, nizkih valovih umirjeno |
kakor se kovaču spodobi in pritiče, | temveč | je bil še bolj močan, tako močan, da |
spoštoval, čeprav ni bil ‘karekalec’, | temveč | ‘laberalec’, kakor je samozavestno |
okostenelega pridigarja in priganjača, | temveč | živega nesrečnika, človeka iz mesa |
župnika, se pravi kot Teodorja Čarja, | temveč | si me zmazal kot hudiča. |
potiskam v pozabo, kar je bilo grenkega, | temveč | tudi zato, ker sem bil v Kopru zaprt |
ni iz železnih in posrebrenih črk, | temveč | ga je okorna roka tesarja Podzemljiča |
Tantadruj pravzaprav ni hodil, | temveč | je poskakoval, ker je tako zahteval |
»da ne bi več smeli zidati navzgor, | temveč | navzdol, malce po ravnem in potem naravnost |
ni rekel Buon giorno in Buona sera, | temveč | kratko in odsekano Božorno‐boserna |
imel svoj brlog, a ni povezal cule, | temveč | je poiskal sekiro in začel pobijati |
Če skočiš z zvonika, ne umreš, | temveč | se ubiješ!« je z vzdignjenim prstom |
Če skočiš z mosta, ne umreš, | temveč | utoneš!« |
Če zaspiš v snegu, ne umreš, | temveč | zmrzneš!« |
Če skočiš v peč, ne umreš, | temveč | zgoriš!« |
našel in če te bo pičil, ne boš umrl, | temveč | , se boš zastrupil!« |
»Vsak norček ve, da ne bi umrl, | temveč | bi se samo zastrupil.« |
da v trgu niso ostale samo ženske, | temveč | tudi precej moških, ki so bili ženskam |
»Če ležeš v jamo, ne umreš, | temveč | si samo zasut!« |
In vedel sem, da to ni oblak, | temveč | zadnji zategli človeški krik, ki je |
tudi takšnih, ki niso samo koristni, | temveč | tudi lepi za oko, veseli za srce. |
nekateri ljudje ne odbijajo samo srčno, | temveč | tudi telesno? |
kolar, ki se ni prida menil za obliko, | temveč | je gledal predvsem na to, da so njegovi |
vendar samo ta, da tam ne raste gaber, | temveč | star bezeg, zelo star in nenavadno |
In niti niso bile hiše, | temveč | samo hišice. |
In tudi okna niso bila okna, | temveč | samo okenca. |
v tolmun, ki pa ni več njegovo oko, | temveč | je samo zrcalo, ki mu ga drži spomin. |
oblikovnih ugovorov njegove pameti, | temveč | se je pripravljala na nov izbruh. |
brez besed dopovedovala, da ni kriva, | temveč | da je ravnala prav, zakaj Jernej se |
ni bil samo skrivnosten in zasanjan, | temveč | je bil pomešan z mirnim ponosom in |
nemška smrt ga ni dolgo poslušala, | temveč | je z roko dala znamenje vojakom, ki |
za njim in ga opazuje; ne sovražnik, | temveč | nekdo, ki mu je zelo znan in domač. |
zavedel, da starec ne govori o Temnikarju, | temveč | o svojem sinu. |
toda glej, postava se ni več bližala, | temveč | se je bliskovito oddaljevala, nato |
Pravemu dedcu solze ne tečejo ven, | temveč | mu tečejo noter. |
vendar ni poslušal njegovih izgovorov, | temveč | je še sitnaril pri zapitku. |
Foureau ga ni hotel poslušati, | temveč | je zagrozil, da ga bo tožil za odškodnino. |
Pécuchet se ni zmenil zanje, | temveč | je rekel: |
Bouvard se sploh ni zmenil za ta ugovor, | temveč | je odločno zanikal možnost, da bi na |
Saj se nista bala njega, | temveč | Larsonneurja. |
Faunus izginila, morda ni bila grič, | temveč | tumulus? |
posamezniku, vendar to ne bo literatura, | temveč | statistika ali pa etnografija.« |
Grešili so ne le v slogu, | temveč | tudi v jeziku. |
Ni prišel pred vojno sodišče, | temveč | so ga na kazenskem obsodili na tri |
Marescot ni odgovoril, | temveč | je prezirljivo pridvignil obrvi. |
Vendar ni tarnala, | temveč | ga je spomnila, kako je bilo v prvih |
okamnela v obupu; nič več ni bila bitje, | temveč | le stvar v razvalinah. |
Bouvard ni odgovoril, | temveč | se je dvoumno nasmehnil. |
Plodnica ni bila v cvetnem vencu, | temveč | pod cvetnimi listi. |
Sorel mu sploh ni odgovoril, | temveč | je vzel iz žepa beležnico, pero in |
človeškega bitja uživa v duhovni blaženosti, | temveč | da tudi vsi drugi deli njegovega bitja |
To ni izguba časa, | temveč | dobra izraba časa; kajti v zadovoljstvo |
saj ne gre za njegov osebni dnevnik, | temveč | za literarno delo, nekakšen roman v |
duš ni zapeljeval v zunanjem pogledu, | temveč | v notranjem, ”tako da so srečale sebe“. |
razlogov za žalost v življenju ne manjka, | temveč | je vzvišeno, ”estetsko“ žalosten in |
enotnost obeh, zanjo pa obe nista isto, | temveč | sta nasprotni, ji je ena, namreč enostavna |
pride do pokoja v svojem nasprotku, | temveč | se v njem kot nasprotek le na novo |
prvenstveno izbora med dobrim in zlom, | temveč | meri na sámo izbiro, s katero človek |
mislima 'hoteti dobro ali hoteti zlo', | temveč | za to, da izbiraš sámo 'hotenje'...“ |
”veličina ni v tem, da si to ali ono, | temveč | da si lastni Jaz, to pa lahko postane |
gotovosti, kot pri starem Karteziju, | temveč | prenesla gotovost na celotno transcendentalno |
Husserl skuša na nov - ne ”matematičen“, | temveč | fenomenološki - način opredeliti Kartezijevo |
transcendentalnega samoizkustva [kot pri Karteziju], | temveč | se skozi vse posebne danosti dejanskega |
ničnega, kakor učijo strogi stari budisti, | temveč | kot božanskega ravno v praznini, večnega |
biološke potomce, niti ne samo na ljudi, | temveč | na vsa živa bitja, ki imajo spomin, |
ali umetniška ali znanstvena dela, | temveč | za vse človekove misli, čustva, spomine, |
prostoru, naravi in vesolju, snovi in duhu... | temveč | tudi njihovo človeško in življenjsko |
[pri zrenju resnice] ni v stvareh, | temveč | v nas; v kakršnem odnosu so namreč |
niti iz drugega, v katerem je kukalce, | temveč | iz tretjega, saj v vetrovki žepov ne |
cesti sledijo, določeno ne le z eno, | temveč | z dvema razsežnostima prostora, ali |
če s tem ni mišljena samo človeška, | temveč | tudi vesoljna duša; božanski Platon |
”Toda ne merimo zgolj gibanja s časom, | temveč | tudi čas z gibanjem, ker se opredeljujeta |
”Čas torej ni gibanje, | temveč | gibanje, kolikor ima število.“ |
bivajoče v času: saj čas ni gibanje, | temveč | število gibanja, v številu gibanja |
enako kot čas tudi prostor ni pretrgan, | temveč | je zvezen, kontinuiran. |
geometrijskih proporcev v njih pomanjšani, | temveč | ravno nasprotno, ker so ljudje v njih |
bivališč ali znamenitih spomenikov, | temveč | prej kot veriga marmornatega skalovja, |
človeka z Bogom ne povezuje življenje, | temveč | smrt? ... |
telesno zapolnjujejo večji del slik, | temveč | ustvarjajo tudi sam prostor. |
drugega: ne gre za en sam prostor, | temveč | za množico različnih prostorov, ki |
le senco in ozadje na njegovi sliki, | temveč | je živo bitje z dušo, bitje, čigar |
resnično tako - namreč ne samo na Zemlji, | temveč | v vesolju kot celoti? |
relativnega gibanja vode v odnosu do vedra, | temveč | jo moramo pripisati vrtenju vode v |
”Bog ni niti svetna niti nadsvetna, | temveč | vsepričujoča inteligenca, oboje, v |
nadnaravno ni nič različnega glede na Boga, | temveč | različno samo za naše pojmovanje stvari. |
stvarem, in sicer ne kot duša sveta, | temveč | kot Gospod nad vsem; in zaradi njegovega |
si domišljajo, da je Bog duša sveta, | temveč | nad služabniki. [...] |
On ni večnost in neskončnost, | temveč | je večen in neskončen; on ni trajanje |
neskončen; on ni trajanje ali prostor, | temveč | traja in je navzoč. |
svoje dvojnice v inkongruentnem paru, | temveč | je levost (kakor tudi desnost) ekstrinzična |
absolutni prostor evklidske geometrije, | temveč | trdi, da je pri izbranih topoloških |
prostor ni zunaj angelske zavesti, | temveč | znotraj nje, saj na nekem mestu izrecno |
”Kajti nebesa niso zunaj angela, | temveč | v njem.“ [prav tam, 53] |
kajti duša ni potopljena v čutnost, | temveč | jo zaobsega in presega. |
noče, da ”bi bilo prisotno vse hkrati“, | temveč | si želi razvoja in udejanjenja v stvarstvu, |
”zunaj“, namreč s štetjem zunanjih gibanj, | temveč | ”znotraj“, v duši ali duhu, saj je |
na leče - ne pritiče sami pokrajini, | temveč | je to ”apriorna forma“ daljnogleda, |
...pri čemer Kantu ne gre za psihološko, | temveč | za transcendentalno optiko... |
namreč ne le brez vsake čutne vsebine, | temveč | tudi brez vsake določene čiste forme, |
večnost, ne poljubni čas, niti zdaj, | temveč | čas kot čas, je njen pojem, ta sam |
gibanja“ še ni časa v pristnem pomenu, | temveč | da čas nastopi s časenjem zavesti |
doživljanjem ne pride vanjo od zunaj, | temveč | je obsežen v nji sami kot pomen, tj. |
se ne omejuje na inercialna gibanja, | temveč | obravnava vsa gibanja, tudi in predvsem |
opisujejo zgolj polja v klasičnem pomenu, | temveč | obenem topološke in metrične lastnosti |
trditvi, da je prostor‐čas substancialen, | temveč | ga smatra za primarno substanco, |
Einsteinu ne obstaja absolutni čas, | temveč | množica relativnih časov tvori neke |
Brunove kozmologije, a ne samo njegove, | temveč | sega daleč naprej, prek Newtona in |
gibanje, da bi letela po zraku kot ptice, | temveč | gibanje zaradi kroženja obokov, na |
ne naznanja le Newtonove mehanike, | temveč | tudi Einsteinovo relativnostno teorijo, |
determinizem ne samo na ontološki, | temveč | tudi na etični ravni - drugače kot |
z ”malikovanjem papirja in črnila“, | temveč | s tem, da prisluhnemo tistemu v njej, |
zgodovinsko ozadje bibličnih dogodkov, | temveč | tudi na osebnostne značilnosti prerokov |
’substanca‘, narava in bitnost Boga, | temveč | da se v njej vedno izraža in oglaša |
prihaja od zunaj, niti ne uhaja iz njega, | temveč | žarki krožijo znotraj v njem, tako |
misli, da so stvari ne samo z našega, | temveč | tudi z Božjega vidika slučajne oziroma |
ono idejo, ne kolikor je neskončen, | temveč | kolikor se razlaga z naravo človeškega |
popolnoma uničen skupaj s telesom, | temveč | od njega ostane nekaj, kar je večno.“ |
telesa, in sicer ne zgolj na minljiv, | temveč | na večen način“, pri čemer je ”ta večni |
”Bog ni vzrok Vsega, | temveč | je Vse sámo.“ (h |
narave in duha ni enostavna istost, | temveč | je, kot pravi Bowie, ”identiteta identitete |
”Nisem jaz tisti, ki vem, | temveč | je sámo Vse <das All>, ki vé |
v sami sebi, v absolutnem pojmu, | temveč | je zaslutil njeno mejo v pratemelju |
eno izmed možnosti še tako svobodna, | temveč | ”nadbožanska ravnodušnost“ do same |
večna, narava se ne ”ukinja“ v duhu, | temveč | se duh porojeva skoznjo in predvsem |
tako, da bi si jih poljubno izmišljal, | temveč | tako, da je ”človeška bit skupaj zrasla |
namreč nikoli ni iskala samega zlata, ” | temveč | tako rekoč zlato zlata ali tisto, kar |
plodovi, vsak drugačen, ne po bistvu, | temveč | po stopnji, eno je vesolje, v katerem |
in lepo, in to vesolje ni nastalo, | temveč | je enako večno z enostjo samo, nerojeno, |
nerazložljivo, v njem ni nobene nujnosti, | temveč | je popolnoma svobodno dejanje božanske |
bil nikoli odkrit nujen izvor sveta, | temveč | da bi postalo očitno, da je vse, kar |
drugi ni trohice nujnosti, prisile, | temveč | je izbira ene od njiju povsem naključno, |
določena le z zmožnostjo instrumentov, | temveč | tudi z načelnimi horizonti, s katerimi |
modelu ladje ali hiše ali celo Osončja), | temveč | za njeno simbolno reprezentacijo. |
pogoje za lastno bivanje v vesolju, | temveč | gre zgolj za relacijo posledice (konsekvence) |
določa novih nalog glavnemu mestu, | temveč | naloge, ki jih navedeni organi že izvajajo, |
le za Ljubljano kot glavnim mestom, | temveč | tudi vsemi drugimi mestnimi občinami, |
le svojih nalog kot mestna občina, | temveč | da prevzame tudi vlogo koordinatorja |
Ampak ni samo to, | temveč | je mnogo več, kot je to. |
načrtovali šele za prihodnje leto), | temveč | tudi 12 milijonov ton skupno pretovorjenega |
opremljene zgolj sile za posredovanje, | temveč | kar celotna Slovenska vojska. |
lepi luči, niso le igralniški delavci, | temveč | tudi stotine drugih zaposlenih, ki |
te može poslala jeruzalemska cerkev, | temveč | sam Jakob. |
Očitno ni nikoli potoval, | temveč | je bil vedno v Jeruzalemu. |
spreobrnjencem ne samo v Antiohiji, | temveč | tudi v Galaciji. |
Ne zato, ker je zbirka moja, | temveč | zato, ker gre za zbirko eksplicitne |
kjer jih Slovenija prav nič ne zanima, | temveč | točke in ugled, ki ga plavalci s svojimi |
med prvih šest mest v ligi Goodyear, | temveč | da bo izkupiček odločal tudi o izhodišču |
Pettersena, ne le v najboljšem položaju, | temveč | tudi najbolj izkušen. |
teh primerjavah z rekonvalescentom, | temveč | zanjo garantira predvsem izkušeno trenersko |
zdaj pa je ne le velik investitor, | temveč | tudi pisatelj, pevec in kuhar z umetniškim |
Tu ne gre več za leve in desne, | temveč | za pametne in neumne, za izobražene |
razgledani in omikani so njihovi kandidati, | temveč | predvsem s tem, kako izvoljivi so. |
potrebi - ne le v srbskem parlamentu, | temveč | tudi pred televizijskimi kamerami - |
potrebujejo za koncentriran študij, | temveč | gre predvsem za prvo pravo zaužitje |
določal ne samo usodo nas vojakov, | temveč | tudi usodo višjih činov, vseh oficirjev, |
mazohistki to ni več pozicija žrtve, | temveč | želena oblika odnosa. |
znotraj te sheme ne vlada zakon žrtve, | temveč | zakon želje, postane stvar provokativna. |
z vprašanjem najema ali lastništva, | temveč | z vprašanjem, kdaj bomo lahko postali |
ključno vprašanje, ali imajo dobiček, | temveč | kolikšen je njihov dobiček v primerjavi |
nekega dne lotila ne »izbrisanih«, | temveč | »vpisanih«, svojih lastnih državljanov, |
preveč filozofirati na akademski ravni, | temveč | je treba tudi kaj storiti. |
knezi ne smejo za denar ščititi judov, | temveč | morajo vse staviti na to, »da smo vsi |
antisemitizem ne temelji na rasizmu, | temveč | je povsem verski: v več disputih z |
in mučenja številni niso le umrli, | temveč | so umirali postopoma, a zanesljivo. |
tuji nesreči in iskanju tujih napak, | temveč | na lastnem poštenju in uspehih lastnega |
vojni ljudje niso bili le morjeni, | temveč | so tudi umirali od mučenja, lakote, |
bila slovenska in bi ji bolj zaupali, | temveč | verjetno bolj zato, ker je bil servis |
v drugih republikah nekdanje SFRJ, | temveč | tudi vse pripadajoče premično in nepremično |
dovoljenja za transformacijo v banko, | temveč | ji je bil julija 2000 celo vzet bančni |