O'beseda, označena besedila z lemami
» | Potemtakem | obstoja človek, kot je Goldstein?« |
Toda kako naj bi bilo | potemtakem | res, da je O'Brien blazen? |
Byrona, Dickensa in nekatere druge so | potemtakem | že prevajali. |
Potemtakem | si bodo, tekmujoč na konjih, predajali | |
» | Potemtakem | odkritost in vračanje prejetega ni |
» | Potemtakem | sem jaz,« |
» | Potemtakem | razume Simonid s pravično vrnitvijo |
Sovražniku je | potemtakem | treba dolžne stvari vrniti?« |
7. »V pesniško prikritih besedah je | potemtakem | Simonid povedal, kaj je pravično. |
»Kdo lahko | potemtakem | najbolj pomaga bolnim prijateljem in |
»In za ljudi, ki živijo v miru, je | potemtakem | pravičnik odvečen?« |
»V kateri dejavnosti je | potemtakem | pravičnik boljši sodelavec kot kitarist, |
»Če | potemtakem | leži denar neuporabljen, je pri tem |
»Tudi pri vseh drugih stvareh je | potemtakem | pravičnost pri uporabi neuporabna, |
prijatelj, posebno dragocena stvar | potemtakem | pravičnost nikakor ni, če je uporabna |
ki se zna obvarovati bolezni, lahko | potemtakem | najlažje na skrivaj povzroči bolezen |
» | Potemtakem | je dober varuh hkrati tudi spreten |
»Če | potemtakem | pravičnik lahko denar dobro varuje, |
prekašal s krajo in krivo prisego... | Potemtakem | je pravičnost po tebi, Homerju in Simonidu |
» | Potemtakem | dejansko dobre sovražijo, slabe pa |
» | Potemtakem | je pravično krivičnim škodovati, pravičnim |
» | Potemtakem | , prijatelj, mora biti tudi pravilna |
»Ljudem se | potemtakem | zaradi prizadete škode zoži njihova |
» | Potemtakem | se bova,« |
Rekel naj bi | potemtakem | nekaj, kar ni pravilno? |
» | Potemtakem | hočeš kljub temu tako storiti in mi |
Koristno je | potemtakem | po tvojem odgovoru, dragi Trazimah, |
Potemtakem | je - kakor sem že v uvodu poudaril | |
» | Potemtakem | zdravstvo ne raziskuje tega, kar njemu |
» | Potemtakem | nobena strokovna spretnost ne raziskuje |
»Noben zdravnik | potemtakem | , če je res zdravnik, ne raziskuje in |
» | Potemtakem | sva se sporazumela v tem, da je korist |
» | Potemtakem | lahko rečemo: korist, ki jo prinaša |
» | Potemtakem | tudi ne ustvarja koristi, če dela zastonj?« |
» | Potemtakem | ne poznaš plačila, ki zanj najboljši |
Potemtakem | sta tu zanje potrebni sila in kazen, | |
Potemtakem | nikakor ne morem dati Trazimahu prav, | |
»Nepravičnost je | potemtakem | hudobnost?« |
» | Potemtakem | bo nepravičnik hotel imeti kakršno koli |
»Vsak je | potemtakem | takšen kakor tisti, kateremu je enak?« |
» | Potemtakem | je pravičnik enak razumnemu in dobremu, |
»Pravičnik se nam je | potemtakem | pokazal kot dober in razumen, nepravičnik |
»Tudi bogovi | potemtakem | nepravičnika sovražijo, dragi Trazimah, |
» | Potemtakem | bi ušesa slabo opravljala svojo nalogo, |
» | Potemtakem | velja tudi za dušo, da ima ustrezno |
» | Potemtakem | mora nesposobna duša nujno slabo vladati |
»Pravičnik je | potemtakem | srečen, nepravičnik pa ne?« |
» | Potemtakem | , dragi Trazimah, nepravičnost ni nikoli |
Pravičnosti, ki je v sredini, ljudje | potemtakem | ne ljubijo kot nekaj dobrega, temveč |
Popolnemu nepravičniku je treba | potemtakem | priznati popolno nepravičnost brez |
Potemtakem | bi morala Aishilova beseda veljati | |
9. S kakšno utemeljitvijo naj | potemtakem | dajemo prednost pravičnosti pred najhujšo |
»Ali naj | potemtakem | poskusimo doseči ta cilj? |
Državo | potemtakem | ustanovijo ljudje iz potrebe.« |
Naj se | potemtakem | ne trudi z delom za druge, temveč naj |
» | Potemtakem | bo potrebovala tudi druge ljudi, ki |
» | Potemtakem | je treba izdelati doma ne le dovolj |
» | Potemtakem | potrebujemo tudi trgovce?« |
»Ta potreba | potemtakem | ustvari v naši državi stan trgovcev? |
»Ali je | potemtakem | , dragi Adeimant, dosegla naša država |
»Če hočejo | potemtakem | imeti dovolj pašnikov in polj, morajo |
» | Potemtakem | je potrebna država, ki je še znatno |
Ali | potemtakem | lahko nekdo samo pograbi ščit, drugo |
»Čim pomembnejša je | potemtakem | naloga čuvarjev,« |
»Kaj je | potemtakem | storiti? |
skupaj sta, kakor se zdi, nemogoči, in | potemtakem | sploh ne more biti dobrih bojevnikov.« |
» | Potemtakem | je mogoče in ni v nasprotju z naravo, |
» | Potemtakem | mora tudi za človeka veljati, da hrepeni |
» | Potemtakem | tudi vzrok sreče?« |
»To bi bil | potemtakem | eden od zakonov,« |
» | Potemtakem | je za boga nemogoče, da bi se nam spremenil, |
» | Potemtakem | ne veš, da pravo resnično laž - če |
» | Potemtakem | v bogu ne tiči pesnik, ki si izmišljuje?« |
» | Potemtakem | bog nima nobenega razloga za laž?« |
»Vse, kar je božansko, | potemtakem | ne pozna ne zmot ne prevar?« |
»Je | potemtakem | to - s svojo privolitvijo - druga smernica, |
» | Potemtakem | moramo pesnikom, ki bi hoteli prikazovati |
» | Potemtakem | moramo najprej pri pesnikih izločiti |
Potemtakem | prebiva i v Hadovem domu nekaj ko | |
2. » | Potemtakem | moramo odstraniti tudi vse strašne, |
» | Potemtakem | moramo peti in pripovedovati v nasprotnem |
» | Potemtakem | tudi pri Homerju niso sprejemljive |
treba pripovedovati o ljudeh, bomo | potemtakem | prišli do jasnega soglasja šele tedaj, |
» | Potemtakem | nekdo ne more opravljati pomembnih |
» | Potemtakem | ne bomo dovolili,« |
» | potemtakem | obstaja vrsta pesniškega prikazovanja, |
9. »Odločil se bom | potemtakem | za podajanje, kakršno smo pravkar poskusili |
10. » | Potemtakem | je odprt samo še pretres petja in pesmi?« |
»Te (tonovske načine) moramo | potemtakem | izločiti; saj so neuporabni celo za |
»Nikakor, | potemtakem | preostaneta še dorski in frigijski |
» | Potemtakem | tudi podob črk, v vodi ali ogledalu |
»S pravo ljubeznijo | potemtakem | ne sme biti povezana ne norost ne razbrzdanost?« |
» | Potemtakem | bi ti v državi, ki smo jo ustanovili, |
mize in sicilske raznoterosti jedil | potemtakem | ne hvališ, če imaš to prehrano za pravilno.« |
» | Potemtakem | dober sodnik ne sme biti mlad, temveč |
prej, ne zdaj opisanem človeku moramo | potemtakem | iskati dobrega in pametnega sodnika,« |
» | Potemtakem | boš v naši državi zakonsko zasidral |
» | Potemtakem | morata biti nagnjenji ubrani druga |
» | Potemtakem | , dragi Glavkon, nam bo v naši državi |
»Izbira | potemtakem | zadene med čuvarji takšne može, ki |
»Vsaka prevara je | potemtakem | zaslepljenost.« |
» | potemtakem | morajo, če hočejo svojo nalogo dobro |
»Postane | potemtakem | slabši lončar?« |
» | Potemtakem | lahko naši čuvarji - tako smemo domnevati |
» | Potemtakem | moramo, kakor smo že prej rekli, dati |
»Kaj | potemtakem | preostaja za naše zakonodajstvo?« |
» | Potemtakem | moramo tako ravnati tudi pri naših |
strokovnega znanja v mizarstvu, če je | potemtakem | dobro seznanjena z obdelavo lesa, je |
»Dobro, ali imajo | potemtakem | državljani pravkar ustanovljene države |
posebnem, zanje potrebnem znanju, nima | potemtakem | nobeden tako malo pripadnikov kakor |
vlada, ter po njegovem znanju postane | potemtakem | modra vsa država, če je ustanovljena |
» | Potemtakem | je tudi država pogumna zaradi enega |
9. »Če | potemtakem | lahko rečemo o kateri državi, da je |
vprašanje, kdo naj vlada, v kateri so si | potemtakem | v tem pogledu složni vladajoči in podložni. |
»Za katere državljane | potemtakem | lahko rečeš, da so preudarni: za vladajoče |
»V pravičnosti | potemtakem | vidiš tisto silo, ki z drugimi tekmuje |
poklicnega dela med njimi pomenita | potemtakem | za državo najhujšo škodo in zaslužita, |
»Ali je | potemtakem | mogoče, da predmet v istem času in |
»Takšni prigovori nas | potemtakem | ne morejo vznemiriti in prepričati |
Ali je naša žeja | potemtakem | poželenje po topli ali mrzli pijači, |
» | Potemtakem | je določena žeja naravnana na določeno |
» | Potemtakem | mora biti posamezen človek moder na |
» | Potemtakem | si moramo vtisniti v spomin, da smo |
»Vladanje | potemtakem | pripada razumu, ki je moder in zato |
»Pogumnega | potemtakem | imenujemo človeka tedaj, če si ta del |
»Zdaj je treba | potemtakem | obrazložiti samo še nepravičnost.« |
»Krepost je | potemtakem | zdravje, lepota in dobro počutje duše, |
»Če | potemtakem | hočemo žene prav tako uporabljati kakor |
’ | Potemtakem | mora biti tudi njuna dejavnost, ustrezno |
» | Potemtakem | ni nobenega javnega poklica, ki bi |
»Ali naj | potemtakem | vse dolžnosti naprtimo moškim, ženskam |
» | Potemtakem | so moški in ženske po naravi enako |
»Naš predlog | potemtakem | ni bil neizvedljiv in ne samo pobožna |
» | Potemtakem | naš predlog ni bil samo izvedljiv, |
»Žene čuvarjev morajo | potemtakem | sleči svoje obleke in si namesto njih |
» | Potemtakem | morajo prirejati čim slavnostnejše |
pri graditvi države, kaj mora biti | potemtakem | zakonodajalčev cilj, ki ga z zakoni |
» | Potemtakem | je najbolje upravljana tista država, |
Pri njih | potemtakem | ne more biti sporov, ki nastajajo samo |
»Zaradi zakonskih določil | potemtakem | ljudje živijo v miru drug z drugim.« |
» | Potemtakem | se mi zdi prav, da zdaj navedem svoje |
» | Potemtakem | se je treba odpovedati ropanju mrličev |
»Njeni državljani so | potemtakem | po miselnosti dobri in plemeniti?« |
»Kot Grki | potemtakem | ne bodo Grčije pustošili, ne požigali |
» | Potemtakem | je treba z zakonom predpisati še to |
» | Potemtakem | smo samo za zgled poskušali dognati |
» | Potemtakem | tudi za filozofa lahko rečemo, da si |
» | Potemtakem | domnevanje ne sodi v isto območje kakor |
Potemtakem | je jasno, da sta znanje in domnevanje | |
Ali imata | potemtakem | domnevanje in znanje svoj skupni objekt? |
» | Potemtakem | predmet domnevanja ni ne to, kar obstaja, |
» | Potemtakem | je domnevanje manj jasno kot spoznanje, |
»O čem moramo | potemtakem | najprej razpravljati?« |
»Ali je lahko | potemtakem | isti človek filozof in lažnivec?« |
»Takemu človeku se | potemtakem | tudi smrt ne bo zdela strašna.« |
neka duša filozofska ali ne, je treba | potemtakem | že od zgodnje mladosti gledati na to, |
»Pozabljive duše | potemtakem | ne bomo nikoli uvrstili med resnično |
» | Potemtakem | moramo povrhu iskati dušo z zmerno |
»Ali je moč | potemtakem | grajati življensko delo, ki ga ne more |
»Če se | potemtakem | kdo čudi, da filozofi v državi ne uživajo |
» | Potemtakem | se ne da zanikati: plemenita narava |
» | Potemtakem | , dragi Adeimant,« |
» | Potemtakem | množica ne more imeti filozofskega |
»Kako naj | potemtakem | v teh okoliščinah ostane filozof zvest |
Iz njih | potemtakem | nastanejo ali največji zločinci za |
povežejo s filozofijo, dragi Adeimant, je | potemtakem | zelo majhno,« |
kaj koristi državi ali prijateljem; | potemtakem | ničesar ne doseže ne zase in ne za |
»Iz tega | potemtakem | sledi sklep: naši zakonodajni predlogi |
» | Potemtakem | - malo prej omenjene - kreposti niso |
»Vsaka duša | potemtakem | teži za dobrim in stori vse, da se |
Ali | potemtakem | smejo ostati v negotovosti o tako pomembnih |
»To | potemtakem | pomeni, da bo naša država vzorno urejena |
»Idejo dobrega moraš | potemtakem | razumeti kot nekaj, kar daje predmetom, |
Potemtakem | obstajata - kajne - dva svetova: vidni | |
Ti | potemtakem | ne imenuješ metode ljudi, ki se ukvarjajo |
» | Potemtakem | ne moreš zaupati varstva države nikomur |
» | Potemtakem | moramo razmisliti, katera znanost ima |
» | Potemtakem | se mora znanost, ki jo iščemo, raztezati |
Kakšen vojskovodja bi | potemtakem | moral biti!« |
7. » | Potemtakem | upravičeno, ugotavljamo, da mora vojak |
trdoto, je nujno ista kakor za mehkobo in | potemtakem | javlja duši, da občuti isto stvar hkrati |
» | Potemtakem | je duša v takih primerih nujno v dvomu, |
»Vid je | potemtakem | zaznal veliko in majhno, kakor smo |
»Ti znanosti vodita | potemtakem | k resnici?« |
Matematiki naj se | potemtakem | ne posvečajo kot trgovci in branjevci |
9. »Ta stroka nam je | potemtakem | potrebna,« |
» | Potemtakem | je geometrija koristna, če nas navaja |
» | Potemtakem | vodi dušo k resnici in zbuja filozofsko |
» | Potemtakem | moramo to podobo neba uporabljati le |
»Kot učno snov bomo | potemtakem | uporabljali prav tako geometrijo kakor |
»Najboljše bo | potemtakem | , da tako kakor prej imenujemo prvi |
» | Potemtakem | je dialektika nekakšen sklepni kamen |
» | Potemtakem | , dragi, ne smeš dečkov izobraževati |
Ali ne bi | potemtakem | tudi sedaj najprej razpravljali o častiljubni |
»Takšna državna ureditev je | potemtakem | sredi med aristokratijo in oligarhijo?« |
5. »Kakšen je | potemtakem | človek, ki ustreza tej državni ureditvi? |
»Bojeviti in častihlepni ljudje se | potemtakem | nazadnje razvijejo v dobička željne |
»Če | potemtakem | vidiš v kaki državi berače, potem je |
»Tak človek je | potemtakem | notranje razklan. |
» | Potemtakem | ni dvoma, da skopi in dobičkaželjni |
Kdor | potemtakem | hoče ustanoviti državo, kakor smo malo |
»Ta poželenja lahko | potemtakem | imenujemo tudi potratna, ona pa varčna |
»Tiranida | potemtakem | nastane nekako na isti način iz demokratije |
» | Potemtakem | ,« |
»Tiran mora | potemtakem | budno paziti, kdo je hraber, plemenit, |
»Ti | potemtakem | tirana razglašaš za očetomorilca in |
»Mož postane | potemtakem | tiranski človek, dragi prijetelj, v |
» | Potemtakem | mora povsod samo grabiti in ropati, |
» | Potemtakem | je tiranski človek v istem razmerju |
»V kakšnem razmerju je | potemtakem | , če gre za krepost, tiranska država |
videl njegovo vedenje do svojcev in ga | potemtakem | lahko spoznal v okoliščinah, ko ni |
»Če je | potemtakem | človek podoben državi, mora biti tudi |
6. »Tolikanj več trpljenja si | potemtakem | nakoplje mož,« sem nadaljeval, |
» | Potemtakem | je pravi tiran, čeprav marsikdo ne |
» | Potemtakem | je prav, če za ta del pravimo, da je |
» | Potemtakem | bi lahko ta del najustrezneje imenovali: |
» | Potemtakem | filozof daleč prekaša po izkušnjah |
» | Potemtakem | ima filozof zaradi svojih izkušenj |
» | Potemtakem | nismo prepričani o tem, da pomeni naslada |
» | Potemtakem | so nasploh stvari, ki jih potrebuje |
telesa s stvarmi nižje bitne stopnje je | potemtakem | manj trajno in resnično ter prinaša |
samo za pojedine in podobne zabave, se | potemtakem | premikajo od sredine navzdol in potem |
» | Potemtakem | morajo biti njihovi občutki naslade |
Ki je | potemtakem | zavisten in častihlepen, nasilen, ker |
» | Potemtakem | je tiran najbolj oddaljen od resnične |
» | Potemtakem | je tiranovo življenje najneprijetnejše, |
» | Potemtakem | so njegove naslade trikrat manj resnične |
» | Potemtakem | je tiran za trikrat po tri oddaljen |
»Podoba tiranove naslade je | potemtakem | ploskev (kvadrat) nad omenjeno razdaljo.« |
»Kdor | potemtakem | hvali pravičnost, govori resnico, kdor |
»Pametni človek | potemtakem | skuša z vsemi močmi doseči ta cilj; |
»Če | potemtakem | ne ustvarja nečesa eksistentnega, potem |
» | Potemtakem | se ne čudimo, da je njihovo delo v |
» | Potemtakem | gre za tri vrste stolov: eden v resnici |
»Glede posnemanja sva se | potemtakem | sporazumela. |
»Posnemajoča umetnost je | potemtakem | zelo oddaljena od resničnosti. |
» | Potemtakem | lahko ugotovimo: od Homerja dalje vsi |
» | Potemtakem | je popolnost, lepota in ustreznost |
»Izdelovalec | potemtakem | dobi po sodelovanju s strokovnjakom, |
» | Potemtakem | posnemovalec nima o predmetu, ki ga |
» | Potemtakem | tisti del duše, katerega mnenje nasprotuje |
»Posnemajoča umetnost je | potemtakem | nekaj slabega, povezuje se s slabim |
»Ali je | potemtakem | upravičena hvala, če vidimo človeka, |
» | Potemtakem | smo pripravljeni pesništvu dovoliti |
»Stvari uničuje | potemtakem | to, kar je zanje škodljivo in slabo; |
» | potemtakem | nepravičnost ni nič tako strašnega, |
ohranja, če le more, življenje in budnost; | potemtakem | je daleč od tega, da bi bila zanj smrtonosna.« |
» | Potemtakem | mi vračate posojilo, ki sem vam ga |
»Kdo je | potemtakem | največji v nebeškem kraljestvu?« |
» | Potemtakem | ti nisi tisti Egipčan, ki je pred dnevi |
Mar | potemtakem | z vero razveljavljamo postavo? |
Potemtakem | postajamo dediči po veri, tako da je | |
Potemtakem | tega ne počenjam več jaz, ampak greh, | |
Potemtakem | z razumom služim božji postavi, z mesom | |
Potemtakem | , bratje, nismo dolžniki mesu, da bi | |
Potemtakem | je vera iz oznanjevanja, oznanjevanje | |
Potemtakem | bo vsak izmed nas dajal Bogu račun | |
Potemtakem | med vami ni nobenega modrega, ki bi | |
pričali, da je obudil Kristusa, ki ga | potemtakem | ni obudil, če je res, da mrtvi ne vstajajo. |
Potemtakem | so z verujočim Abrahamom vred blagoslovljeni | |
Če pa ste Kristusovi, ste | potemtakem | Abrahamov zarod, po obljubi pa dediči. |
Potemtakem | nisi več suženj, temveč sin, če pa | |
Potemtakem | sem postal vaš sovražnik, ker sem vam | |
Potemtakem | niste več tujci in priseljenci, temveč | |
Potemtakem | , moji dragi, kakor ste bili zmeraj | |
Naj vas | potemtakem | nihče ne obsoja zaradi jedi in pijače |
Potemtakem | sobotni počitek čaka božje ljudstvo. | |
in tudi romani so o tem že napisani; | potemtakem | bo na vsem tem vsaj drobec resnice. |
Potemtakem | tista dva poba le nista tako mrtva | |
- | Potemtakem | ima grad? - |
» | Potemtakem | pa je imel Podzemljič po svoje le prav!« |
»Mavrica se | potemtakem | skriva v tem!« je odločno rekel in |
Potemtakem | bi bilo bolje, če bi kapital naložil | |
Saturn je | potemtakem | Abraham, po čemer je treba sklepati, |
Potemtakem | tumulus simbolizira ženski organ, tako | |
Potemtakem | sta sklenila, da zunanja dejstva še | |
Potemtakem | je mnenje ljudi z okusom varljivo, | |
Torej je enostavna, nedeljiva in | potemtakem | duhovna!« |
razum, pričevanja, ki so človeška in | potemtakem | sumljiva.« |
Potemtakem | bi se vera morala spremeniti. | |
zanika božjo vsemogočnost in da se | potemtakem | ne spodobi ukvarjati se z njo na svetem |
Potemtakem | načelo, ki ga je postavil Pécuchet, | |
Potemtakem | nravni nauki ustrezajo samo moralnim | |
Potemtakem | ni treba povedati, da sadja nisem več | |
Potemtakem | je to neka kvaliteta življenja. | |
Zunanje stene templja | potemtakem | predstavljajo simbolično podobo življenja, |
Potemtakem | so vse stvari in dejanja, od najnižjih | |
in predvsem tuji donatorji) in da so | potemtakem | oni zgradili Auroville in da ga imajo |
se ne odhaja več v tretje dežele, in | potemtakem | ni več vzrokov za njihov obstoj? |
Obisk templja naj bi temu ljudstvu | potemtakem | pomenil tudi združitev s kraljevskim. |
Gore imajo | potemtakem | za svete in najbolj pomembni templji |
Potemtakem | žrtvujemo najlepše, najboljše zamenjujemo | |
No, in Parfit se sprašuje, zakaj se | potemtakem | ne bi spominjali tudi doživetij tistih |
"Ali | potemtakem | tudi svetilka sredi noči ni ista kot |
Potemtakem | je jasno, da čas ni niti gibanje, niti | |
Potemtakem | časa ne bi bilo, če ne bi bilo duše, | |
naprej, ven iz sebe <ezitesin> - | potemtakem | je očitno, da večno bivajoče, kolikor |
ravnala z enim drugače kot z drugim; | potemtakem | Bog nikoli ne proizvede dveh povsem |
da za to, da bi imeli idejo mesta in | potemtakem | prostora, zadostuje, če si razmišljujoč |
Potemtakem | pravzaprav ne moremo reči: | |
In četudi Avguštin ugotavlja, da ” | potemtakem | gibanje teles ni čas“ [XI/24 (263)], |
Resnična sedanjost je | potemtakem | večnost.“ [prav tam, h 259 (133)] |
Kako lahko | potemtakem | vi iz vaše ladje opazujete poskus v |
seveda vznikne ob vprašanju, kako se je | potemtakem | časoplovec sploh rodil, če ni bil spočet? |
In | potemtakem | vesolje kljub silnim galaktičnim daljavam |
Toda kaj so | potemtakem | čudeži v Svetem pismu in tudi v drugih |
stvari, le k eni sami podstati in da sta | potemtakem | misleča podstat in razsežna podstat |
da človeški duh zaznava to ali ono, | potemtakem | ne rečemo drugega kakor to, da ima |
neločljiva od prve, namreč da je svet | potemtakem | naključen in da ga prav lahko tudi |
učinkovitost antropičnega načela nujna - | potemtakem | preostaja samo še prva možnost: ”božji |
tako, se moram nadalje vprašati, ali bi | potemtakem | morale biti v knjigi resnične tudi |
Ali je | potemtakem | res, kar govorijo, da bo predlagatelj |
Čemu bi | potemtakem | sploh služila večina v parlamentu? |
Odnos do lastništva in najemništva | potemtakem | ni zgolj rezultat relativnih razlik |
Kaj | potemtakem | napaja tako izrazito naklonjenost lastništvu? |
Vzrok je | potemtakem | treba iskati zunaj finančne podpore, |