Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU
Laboratorij za korpus slovenskega jezika

O'beseda, označena besedila z lemami

//narava (486)


Že zaradi njene    narave    je to nemogoče.
Ni se strinjala, da je zakon    narave    tak, da posameznik vedno podleže.
mesecu dni, kar jo je poznal, se je    narava    njegove želje po njej spremenila.
Partije in preprečijo, da bi kdo odkril    naravo    današnje družbe.
»Meniš tudi, da je    narava    stvarnosti samoumevna.«
»Mi ustvarjamo zakone    narave   
obstaja nekaj, kar se imenuje človeška    narava   , ki se bo zgrozila nad našim početjem
»Ampak mi ustvarjamo človeško    naravo   
Tako imenovani zakoni    narave    so neumnost.
odkrito in zaničevalno razumevanje prave    narave    oceanijske družbe.
nekdo zaradi svoje skoraj božanske    narave    nepravičnost zavrača ali se je iz globokega
dobrine, ki črpajo svojo vrednost iz svoje    narave    in ne iz zunanjega videza: zato hvali
Blaga in spravljiva    narava    je vendar pravo nasprotje srdite in
vendar pravo nasprotje srdite in pogumne    narave   
»Če bojevniku katero koli teh    narav    odvzamemo, potem ni več dober bojevnik.
»Potemtakem je mogoče in ni v nasprotju z    naravo   , če je tudi čuvajev značaj takšen.«
svojega pogumnega srca še filozofsko    naravo   
»V tem se kaže lepa poteza njegove    narave   , v najčistejšem smislu: filozofska.«
»Torej ima bog očitno preprosto, enovito    naravo   , ki ne pozna neresnice ne v besedah
mnenju, dragi Adeimant, razklana človeška    narava    in zategadelj nesposobna, da bi mnogotere
dela, da jim posnemanje ne bi prešlo v    naravo   .
»Tekst z vsebino pa izhaja iz    narave    duše?«
moramo takšne umetnike, ki lahko iz    narave    svoje duše sledijo vsemu v bistvu lepemu,
pogumnega, srditega dela prirojene    narave   ; ob pravilni vzgoji postane tak človek
država, če je ustanovljena v skladu z    naravo   ; in po naravi je ravno tisti del najmanjši,
pogumni, po mojem mnenju niso odločilni za    naravo    celotne države.«
svojo barvo; to jim omogočata njihova    narava    in pravilna vzgoja.
manjša, kolikanj plemenitejša je njegova    narava   ; ta je namreč po njegovem mnenju upravičen,
velja za ureditev držav kakor tudi za    naravo    posamezne duše; razločujem štiri slabe
3. »Možje s takšno    naravo    in takšno vzgojo, kakor smo jih opisali,
lahko ženska, prvič, v skladu s svojo    naravo    deli vse naloge z moškim, ali si, drugič,
   Narava    ženske je vendar bistveno drugačna
njuna dejavnost, ustrezno različnima    naravama   , različna?‘
Saj imata vendar različni    naravi   !‘
Sporazumeli smo se torej, da različnim    naravam    pripadajo različne naloge in da sta
pa trdimo, da naj bi imele različne    narave    isto nalogo.
bojevito visimo na besedah, da različne    narave    ne smejo opravljati istih nalog.
razumeli z izrazom različnost in enakost    narav    in kaj smo s tem zasledovali, da smo
porazdelili različne dejavnosti med različne    narave    in iste dejavnosti med iste narave.«
narave in iste dejavnosti med iste    narave   
je nagnjena k zdravljenju, sta iste    narave   .
rekli, da sta zdravnik in tesar različne    narave   
je bil zakon predlagan v soglasju z    naravo   .
in v ničemer ne grešijo zoper žensko    naravo   .
»Vsako od njiju ima v skladu s svojo    naravo    drug namen in drugo sposobnost.«
razpravljanja o filozofih, z njihovo    naravo   .
»Če hočemo filozofovo    naravo    ločiti od narave drugih, potem je treba
hočemo filozofovo naravo ločiti od    narave    drugih, potem je treba upoštevati še
»Strahopetna in hlapčevska    narava    nima torej nič opraviti s pravo filozofijo?«
povrhu iskati dušo z zmerno in uglajeno    naravo   ; takšna duša bo brez truda sama od
poseči nazaj in še enkrat pretresti    naravo    pravih filozofov.«
Prvič so ljudje z    naravo   , ki spolnjujejo vse zahteve, ki jih
»Potemtakem se ne da zanikati: plemenita    narava    trpi bolj zaradi neprimerne hrane kakor
zaradi neprimerne hrane kakor nepomembna    narava   
in skrajna pokvarjenost iz preproste    narave    in ne iz bogate, z vzgojo pokvarjene
in ne iz bogate, z vzgojo pokvarjene    narave   ; slabotne narave namreč nikoli ne ustvarijo
vzgojo pokvarjene narave; slabotne    narave    namreč nikoli ne ustvarijo ničesar
»Če je torej filozofska    narava   , kakor smo jo opisali, deležna ustrezne
namreč, ni bilo in ne bo mogoče usmeriti    narave    nobenega človeka h kreposti, dokler
Tu so seveda izvzete božanske    narave   , pač v skladu z znanim pregovorom.
pa bi tak človek zaradi svoje dobre    narave    in notranje sorodnosti s filozofijo
deloma možje plemenite, dobro vzgojene    narave   , ki morajo iti v izgnanstvo in kljub
poklicev, ki jih njihova plemenita    narava    ne ceni.
Zato se njihova    narava    tudi nenehoma spreminja in preobraža.
seme, posejano v tujo zemljo, svojo    naravo    in se neogibno prilagodi naravi tal,
prilagodi naravi tal, tako tudi filozofova    narava    ne more danes ohraniti svojih moči,
Če pa taka popolna    narava    naleti na državo s popolno ustavo,
njenemu bistvu, potem se pokaže, da so ta    narava    in njene lastnosti v resnici božanske,
razumeš, če ji boš pojasnil njihovo    naravo    in življenje, kakor smo to pravkar
namesto tebe : na tako izkrivljeno    naravo    lahko naletiš pri posameznikih, nikakor
»Ali o tem, da morda taka    narava   , potem ko najde svojo življensko obliko,
oblastnikom rodijo sinovi s filozofsko    naravo   
čemer moramo paziti, ali je njihova    narava    zrela tudi za najvišje znanosti ali
»Če se tako naravnana    narava    že v otroških letih reši svinčenih
sestavo stvari ali skrb za to, kar    narava    ustvarja in sestavlja.
sorodnosti z drugimi znanostmi in v skladu z    naravo    resničnega sveta.«
dialektike samo ljudem trdne in uravnovešene    narave    in da se ne bi z njo ukvarjal, kakor
ustanavljanju naše države: kdor ni od    narave    posebej oblagodarjen, ne more nikoli
Saj nas sama    narava    sili, da se potegujemo zanje.
»Kakšna je torej, prijatelj,    narava    tiranide?
Takšna je tudi    narava    tiranide, kakor jo razumejo vsi ljudje.
tiranide iz demokracije in tudi njeno    naravo   
kdor se opaja z vinom, ima tiransko    naravo   , ali ne?«
»... ki je človek s tiransko    naravo   , ne živi pa kot preprost državljan,
tiran v podobni ječi, če je njegova    narava    takšna, kakor smo jo opisali: polna
zmagati, nagle jeze, ker je nespravljive    narave   .
zakonu poželenja kraljevske, urejene    narave   
proti njemu, namreč poznavanja prave    narave    teh stvari.«
Mirna in preudarna    narava   , drugi del v nas, ki ostane zmeraj
seveda posnemajoči pesnik ljudi s tako    naravo    ne prikazuje; tudi mu ni za njihovo
ki mu ne dovolimo, čeprav si njegova    narava    to želi, da stoka in toži - ta del
sedaj lahko spoznamo njeno resnično    naravo   : ali je mnogo‐ ali enoobrazna ali kakršna koli
to, kar mu ustreza; da s pogledom na    naravo    duše loči slabše življenje od boljšega,
oljko, koliko bolj bodo ti, ki so iste    narave   , vcepljeni na lastno oljko!
Ali vas ne uči že    narava    sama, da je za moškega nespodobno,
rojen iz dekle, se je rodil na ravni    narave   , sin pa, rojen iz svobodne, na ravni
Čeprav je bil namreč božje    narave   , se ni ljubosumno oklepal svoje enakosti
poželenja, in bi postali deležni božje    narave   .
člena ustave - ta ni v nasprotju z    naravo    Evropske unije (EU) šele od nedavnega,
ki nemara še niso slišali, da se je    narava    suverenosti v EU spremenila za vse
dogovorili, da gre zgolj za predlog procesne    narave   , poslancem ni bila dovoljena razprava
helikopterjev predvsem propagandne    narave   .
tolminskih grapah kaj barbarske in divje    narave   .
izgubljen, ko so potrgane vse njegove niti z    naravo   .
opravljal, kakor mu je to narekovala    narava   .
kljub trdemu življenju človek vesele    narave    in zlatega srca.
je bila tišina, tista glasna tišina    narave   , ki živi samo na kmetih in nikdar ne
take stvari, toda ker je vedel, da    narava    ob svojem času res zahteva svoje, je
   Narava    ga je zanimala, naravni pojavi, kakor
Da, srce je srce in    narava   , ki ga da, se prav nič ne vpraša, kam
so bili nesorazmerni, kakor bi bila    narava    nameravala ustvariti res nekaj nenavadno
Ljubimo    naravo   .
polnokrvnega ženskega bitja, ki ga    narava    včasih ustvari za vzor popolne lepote
Začutil je, da je spet na trdnih tleh,    narava    je oživela - in pred njim je bila trobenta,
potožila sta nad božjo previdnostjo in    naravo   .
zaničljivo menil, da je predaleč od    narave   , sicer pa je izrabil priložnost za
Ta izdelek    narave    ju je osupil in pridvignjeno sta modrovala
Vedno delujejo isti vzroki,    narava    ne dela skokov in dobe, kot trdi Brogniart,
pticah v gnezdih, vetru, oblakih, o vsej    Naravi   .
Bouvard je bil bolj za čaščenje    narave   .
obveže, da ga bo branilo pred neenakostmi    narave    in ga naredilo za lastnika stvari,
vmešavajo se v naše zabave, okušajo lepote    narave    in užitke umetnosti.
Kakšne    narave    je misel?
tako dobro postavila resnice, da je    narava    le trenutek ideje!«
pokazal svojo substancionalno združitev z    naravo   
»Oh, z    naravo   
»Hibe so lastnosti    narave    tako kot povodnji in nevihte.«
bil red nekaj znanega, kakor da bi    narava    ravnala s ciljem!«
»Dokler gre    narava    svojo pot, nihče niti ne pomisli na
eksperimentalni metodi spremljati razvoj    narave   .
V bolj z    naravo    povezanih in manj stehniziranih krajih
Zaupam v    naravo   , verjamem, da podari vse, kar rabiš.
   Narava   , ves kozmos, nas vendar podpira.
Zato je tako pomembno čutiti z    naravo   , sodelovati, stalno iskati harmonijo.
nas veže z očetom Duhom in materjo    Naravo   .
»   Narava    je odprta knjiga, ki govori o bogu«,
in iz nje izvirajočo disharmonijo z    naravo    kozmosa, bolj razbiti se zde obrazi.
pastirji, ki ne uživajo več lepote    narave   , ki jim je podarjena za življenje ali
toga, kruta, ljudje v deželah, koder je    narava    manj zasvojena, so bolj otročji, življenje
enostavno pobegniti ven v harmonijo    narave    ali pa se opiti z deli človeške umetnosti,
jih je prav tako lahko inspirirala    narava    iz svojega globokega vodnjaka, po katerem
biti to, kar si, kajti verjamem, da    narava   , ali kaj je že tisto, ne dela pomot.
rok so zame predvsem poskusi kopirati    naravo   .
Pričakoval sem, da me bo moja    narava    sama od sebe spravila nazaj vkup, pa
   Narava    je bila prisotna in dotakljiva z roko
Živela    narava   , živele sile, živeli bogovi, saj je
razkazovanju, pohlepna borba za vse skrivnosti    narave   , znanje kot instrument moči za podjarmljanje
Res, kako lepa    narava   , kako lep svet, kako preprosto bi lahko
nekatere svoje kolege, ki jim ni do    narave   , ker se je boje, in raje bivajo v udobnih
sem bil odgovoren do samega sebe, do    narave   , bogov ali katerekoli so že avtoritete,
Dolina je Meka ljubiteljev    narave    z manj denarja, vendar sem bil jaz
Ostala prehrana je bolj od    narave    določena kot pa od svobodne izbire.
pobegnili so ven iz mest in tovarn v    naravo   .
je vsemogočna in popolna kombinacija    narave    in Alaha in priznati njo kot silo nad
starih, poganskih elementov, čaščenje    narave   , vitalnosti, naravnih sil itd.) privoščijo
kazal predvsem kot človek, kot sin    narave   , kozmičnih sil stvarstva, ki ga imam
Lepota    narave    je vse, kar zares imam.
vendar zaradi ignoriranja resnične    narave    stvarnosti najdemo predvsem trpljenje.
trčenje dveh nasprotnih pogledov intimne    narave   : duhovnega in materialnega.
najzgodnejše intuicije, da so telo, razum in    narava    vsi eno in isto, njih skupni imenovalec
ni in ju ne bo, kot da kontroliramo    naravo   , ali po indijsko, bogove.
religijo predvsem materialnega aspekta    narave   , v rituale čaščenja udobja in varnosti,
samo čakati, da bo za vse poskrbela    narava    sama, kot se včasih obnašajo hindujci,
sploh ko sem očaran zaljubljeno zrl v    naravo   .
po zanimivi harmonični povezanosti z    naravo   .
izkušenj, ki jih svet lahko nudi ljubitelju    narave    in preprostega življenja.
Od    narave    in vesolja sem ljubljen in podpiran
Ni bistvo mene živalska    narava   , nastala in delno ostala skozi proces
Kakšna radodarnost    narave   .
gojenju harmonije z vitalnostmi in zakoni    narave   , torej indijski.
   Narave    ne moreš prinesti okoli, čeprav kaže,
Opoldne se je    narava    zasanjala, bila je opita kot pri nas
materialna čudesa, kot nekaj danega od    narave    in boga.
dolarjev, zaradi težav birokratske    narave    in korupcije še traja.
slikarstvo in kiparstvo ali preprosto v    naravo    in ženske.
prav tako ekstravagantno kot njihova    narava   .
strani otoka, zato so vasi tod redke in    narava    le redko obdelana.
Učim se vendar gledati igro    narave    in elementov, poskušam jih opazovati,
otrok ve, da gre pravzaprav za učinke    narave    - gore, na primer, so letalne naprave...
Oba sva bila živo zainteresirana za    naravo    in njene čarobnosti, svobodo in mistiko.
obudi zimo v meni, sem bil, častilec    narave   , ki mi je pomagala preživeti v prej
tako harmonično in idealno povezani z    naravo   , prav gotovo ne bi preživeli dolge
Sile    narave    so združile.
naprej čuditi nad fantazijo divje lepote    narave   , je eden največjih luksuzov.
In privezati se moram spet nazaj na    naravo   , na kozmos, jih odkrivati in ljubiti,
nekaj družin, ki vztrajajo sledeč klic    narave   .
zato tam mir, čist zrak in neokrnjena    narava   .
entuziasti, zaživela kot kraj, kamor bodo v    naravo    prihajale rojevati družine, ki imajo
ker so odkrili, da je resnični luksuz    narava   , uživati njeno naravno življenje bo
Tako jih je učila    narava   , tako piše v svetem pismu, take, pravi
veselilo nekaj podobnega v sodelovanju z    naravo   .
tisočletij, ko so iz rok v usta živeli od    narave    in sožitja z njo.
Tudi za to ima    narava    svoj prav.
sicer pa je    narava    zmeraj po svoje lepa, v vseh štirih
tri dele: v prvem obravnava splošno    naravo    strasti, predvsem glede odnosa med
Ne mislim samo na krutost    narave    v Francinini smrti, ampak tudi na krutost
jaz: kajti s spolno razliko, ki jo je    Narava    vnesla v ljudi, kakor tudi v nerazumne
polovica mora biti oseba drugega spola, in    Narava    nam zmedeno prikazuje pridobitev druge
Morda je vse samo    narava   .
Ne vem, morda je res vse samo    narava   ... vendar moj glavni pomislek ni v tem,
Že več let se ukvarjam s filozofijo    narave   , pri čemer me še posebej zanima odnos
čemer me še posebej zanima odnos med    naravo    in duhom.
porajajo ob bogastvu in čudežnosti    narave   , ob pogledu na brezdanje nebo, ob slutnji,
je tesno povezano z drugim: kaj je    narava    časa?
Nadalje, kaj je njegova    narava   ?“ [Aristotel (2), 217b32-33]
Aristotelovi Fiziki, se rajši omejiva na    naravo   , physis, in v njej na tisto sedanjost
Seveda pa je    narava    idealnega bitja večna, medtem ko vesolju
Kakor da Benetke posnemajo    naravo   , njen mir, večno trajanje.
vesolja, so bolj empirične kakor načelne    narave   : ukrivljenost našega vesoljnega prostora
Boga in v spoznanju zaobseže celotno    naravo   .
kanala res spominjale na prizorišče iz    narave   , vendar iz take narave, ki bi svoja
prizorišče iz narave, vendar iz take    narave   , ki bi svoja dela ustvarjala s človeško
sijejo ljudje, z njo je prežeta celotna    narava   ... predvsem pa ljudje in med njimi je
zemeljski prostori, angeli, ljudje,    narava   ...
človeški svet razmejujejo od sveta    narave    in nebeškega sveta angelov...
Magdalene, ki bere knjigo, obdana s čudovito    naravo   , obsijana z večerno svetlobo!
drevesa bere knjigo, obdana z brezmejno    naravo   ?
Morda pa je    narava    ožarjena s tolikšno lepoto ravno zato,
njen ljubi je vsepovsod, zlil se je z    naravo   , v katero je umrl.
In po Njem je    narava    postala svéta, zlila se je s svojim
enakomerno, sam po sebi in iz svoje lastne    narave   , brez odnosa do česarkoli izven sebe,
Kajti če bi obstajali, bi Bog in    Narava    delovala brez razloga, če bi ravnala
omejen na naše dejansko vesolje, na    Naravo   , in tako bi bil, vsaj v prostorskem
zadeva, ki je ni moč razložiti iz njihove    narave   .“ [prav tam, 169]
Teh učinkov ni mogoče razložiti iz    narave    stvari.“ [prav tam, 181]
razlogov, da je Newton v svojo filozofijo    narave    uvedel metafizično pojmovanje vesoljnega
ker je svetloba zvezd stalnic iste    narave    kot svetloba Sonca, in svetloba iz
   Naravi    ali Vesolju, saj Clarke nekje pravi...
Bog razsežen, saj je Boga izenačil z    Naravo    - medtem ko Leibniz vztraja pri relacijski
ali sploh obstajajo apriorni zakoni    narave   , pa samega mišljenja, matematike in
véliki Hegel na področju filozofije    narave    ni ravno blestel, pomemben pa je tudi
oziroma univerzalna razlaga celotne    narave    (Einstein je sicer upal, da bo), ampak
ukrivljen realni prostor fizične    narave   ?
Saj Einsteinova teorija tega od    narave    ne more zahtevati!
Einstein nič ne zahteva od    narave   , samo opisuje jo bolje, kot so jo opisovali
teorija imenovala ”absolutna teorija“    narave   !
poenotil v eno samo absolutno teorijo    narave   , ki je bila njegov ideal in za katero
premiku, ki je, mimogrede rečeno, drugačne    narave    od že prej znanega Dopplerjevega rdečega
principom relativnosti pokaže pravo    naravo    Kartezijeve ideje: ne obstaja prostor,
prikazal kot transcendentalno formo    narave   , neodvisno od izkustvene ”vsebine“:
tekmici enakovredni, njun boj pa je    narava    omilila tako, da pritegneta človekovo
O, preobilje    narave   !
najpomembnejših antičnih filozofov    narave   , je v svoji véliki filozofski pesnitvi
prostora namreč ne zagovarjam in tudi    narava    ga nima zaradi dostojanstva telesne
marveč zaradi dostojanstva telesnih    narav    in vrst; kajti neskončna odličnost
Filozofija    narave    je teološke argumente opustila šele
z notranjim počelom, lastno dušo in    naravo   : takrat se bodo odprla vrata k umevanju
Panteizem razumem kot enačenje Boga in    narave   ...
ni zgolj preprosto enačenje Boga in    narave   .
Bog je z    naravo    še najbolj izenačen pri Spinozi, utemeljitelju
Spinozi ne smemo spregledati, da se tudi    narava    ”povzdigne“ k Bogu in da se Bog ne
ne ”poniža“ s tem, ko se izenači z    naravo   .
tudi pri Spinozi izenačenje Boga in    narave    ni popolno, saj razlikuje med ”aktivno“
popolno, saj razlikuje med ”aktivno“    naravo    (natura naturans), ki so jo tradicionalno
imenovali ”stvarnik“, in ”pasivno“    naravo    (natura naturata), ki so jo tradicionalno
to, da ”božanska Enost“ obsega vso    naravo    na način imanence, torej da je Bog
pravzaprav glavna tema Brunove filozofije -    narava    ali Bog?
Božanska    narava   ... ”
Bog ali    narava   “.
Toda običajno z    naravo    mislimo na predmete naravoslovnih znanosti:
filozofi govorimo o naravi, mislimo    naravo    v prvotnejšem in globljem pomenu.
   Naravo    kot grško physis?
bova o Spinozovem pojmovanju Boga ali    narave   .
Saj    narava    ne more biti drugačna, kot pač je,
predvsem kot neposredno enačenje Boga in    narave   .
Tintorettu, rekla, da je na tej sliki    narava    ožarjena s tolikšno lepoto ravno zato,
vendar to še ne pomeni, da je nad    naravo   , kajti pri Brunu narava pomeni celotno
da je nad naravo, kajti pri Brunu    narava    pomeni celotno vesolje, ne zgolj
začrtati ostre ločnice med materijo,    naravo    in vesoljem, tudi pri Brunu se ti pojmi
Napolnjuje vse, razsvetljuje vse in vodi    naravo   ...“ [prav tam, 143]
ljubezen, dejavnost, jasnost, luč;    narava    je ljubezni vredna, narava je danost
jasnost, luč; narava je ljubezni vredna,    narava    je danost <objectum>, ogenj in strast;
subjekt <subjectum>, ki ga prižge    narava    in razsvetli Bog.“ [Bruno, cit. po:
modrost) v Kristusu prevzela nase človeško    naravo    in da je Kristus pot k odrešenju.
njem ”božja modrost prevzela človeško    naravo   “ in da se je po njem ”Bog razodel apostolom“
strinjal z Spinozovim enačenjem Boga in    narave   , saj je Jaspers postavljal ne samo
ampak tudi človekovo eksistenco nad    naravo   .
   Narava    sama je božja moč pod drugim imenom
je sorazmerna z našo nevednostjo o    Naravi   .
imanentnega naravi, kot istega z    naravo   , saj je bil Spinoza pravi in dosledni
da ”samega“ Boga ni in da je ”zgolj“    narava   , saj narava ni ”zgolj“, ampak je vse
Boga ni in da je ”zgolj“ narava, saj    narava    ni ”zgolj“, ampak je vse in eno:
(ali zakonov) z zakonom (ali zakoni)    narave    ter posledično tudi njegov slavni in
popolnosti, saj izven Njega (ali Nje,    narave   ) ni nobene ”zunanjosti“, ničesar drugega
tega vprašanja se zlahka izpelje iz    narave    božje volje, ki se od Njegovega razumevanja
zakonih - tudi v fizikalnih zakonih    narave   ?
izvajanje nujnih in večnih zakonov    narave   ?
zakonodajalec, ampak tudi vsevladar    narave   , vesolja?
odločitev Njegove volje, je obenem zakon    narave   :
stvari preprosto po nujnosti svoje    narave    in po svoji popolnosti, saj so Njegovi
bil Bog povsem odveč, zadostovala bi    narava   .
Saj res zadostuje, če    naravo    razumeš kot božansko.
Saj ”lahko vsakdo z lučjo    narave    jasno razume dobrost in večno božanskost
ne razlikuje močno od metode razlage    narave   , dejansko je skoraj ista“ [7:9].
drugem primeru pa, ko tolmači pravo    naravo    Jezusovega učenja, s svojim pozornost
domneva, da uničuje ali prekinja red    narave    in njene zakone, ne samo da nam ne
strinjal, kajti to bi dejansko pomenilo, da    narava    ni zakonita, ampak v svojem bistvu
je očitno, da so univerzalni zakoni    narave    Božji odloki, ki izhajajo iz nujnosti
izhajajo iz nujnosti in popolnosti Božje    narave   .
nujno kršil tudi Božji odlok, njegovo    naravo    in umevanje; drugače rečeno, če bi
da Bog deluje v nasprotju z zakoni    narave   , bi bil s to trditvijo ipso facto
more biti predstavljena ’substanca‘,    narava    in bitnost Boga, temveč da se v njej
si Božji um zamisli, in končno, ker    narava    ohranja trden in nespremenljiv red
za miselno, ampak tudi za razsežno    naravo   .
Teološko‐politični razpravi poudarja, da s spoznavanjem    narave    eo ipso spoznavamo Boga:
”...ker so zakoni    narave    večni Božji odloki in hotenja, moramo
spoznavanjem in jasnim razumevanjem    narave   , s tem da bomo uvideli, kako je odvisna
Božja volja ni nič drugega kot zakon    narave   ?
tudi Njegova previdnost, zgolj red    narave    - tj.,
zgodil v skladu z zakonom in redom    narave   , ne pa, kot verjame večina ljudi, da
pa, kot verjame večina ljudi, da je    narava    za nekaj časa prenehala delovati ali
zakoni nujni, ko ne bi nujno bivala    Narava   , ki jih zaobsega?
Spinozovo spoznanje, enost Boga in    narave   , potem bi slučajnost narave na ravni
Boga in narave, potem bi slučajnost    narave    na ravni večnosti dosegla tudi Boga,
moglo biti ustvarjeno od absolutne    narave    nekega atributa Boga, zakaj vse, kar
Boga, zakaj vse, kar sledi iz absolutne    narave    nekega atributa Boga, je neskončno
vse, kar sledi formalno iz neskončne    narave    Boga, sledi v Bogu objektivno iz ideje
moramo - kakor smo dejali - spoznati    naravo    tega predmeta, se pravi človeškega
neskončen, temveč kolikor se razlaga z    naravo    človeškega duha“ [2p11c (145)].
prepričljiv v svojem navdušenju do    narave   , neskončnosti...
”O blažena    narava   !
mojega srca, večno‐enega sveta, ni več;    narava    zapre naročje, in jaz stojim pred njo
Schelling bi pripomnil, da je    narava    božanska ravno zato, ker je nikoli
Kako trpi    narava    tega martinščaka pri vseh svojih sladkih
sistema, v katerem ima filozofija    narave    bistveno vlogo: iz nje se Schelling
Schelling je v filozofiji    narave    in skoznjo našel najvišjo identiteto
skoznjo našel najvišjo identiteto med    naravo    in duhom, realnim in idealnim, končnim
v umetnosti, ko se duh povsem zave    narave    in njene lepote.
sistematično razvija celotno dialektiko    narave    in duha.
vsebinsko prenovil, upoštevajoč predvsem    naravo    v njeni lepoti in duhovnosti.
da ”ukinja“ neskončno nasprotje med    naravo    in duhom v končnem umetniškem delu.
Menil je, da je    narava    sama neskončna zgolj kot celota, medtem
In to, kar imenujemo    narava   , je pesem, skrita v skrivnostni, čudoviti
Schellinga veliko več kot zgolj ”posnemanje    narave   “, saj odstira ”najsvetejšo“ enost med
saj odstira ”najsvetejšo“ enost med    naravo    in duhom, skrito v ”čudoviti pisavi“
duhom, skrito v ”čudoviti pisavi“ same    narave   .
nujnost in svoboda, končno in neskončno,    narava    in duh...
bitje, ločeno od svojega sveta, od    narave   , v kateri je zraslo, kajti na sliki
ustvariti v sebi, iztrgati iz celote, iz    narave   , v kateri spi - tako kakor v mislih
njeno ”večno bistvo“, njeno neuničljivo    naravo   , ki je ne moreš skaliti, pa če bi se
nam umetniško delo razkriva istost    narave    in duha.
modrozelenega tolmuna; kakor da se duh    narave    najbolj zave svojega trajanja ob tej
seveda zaradi ponovnega ”odkritja“    narave    v tistem času.
Bruno govori o ”sveti enosti“ Boga in    narave   ?
Bog je torej tisti, zunaj katerega ni    narave   , kot je resnična narava tista, zunaj
katerega ni narave, kot je resnična    narava    tista, zunaj katere ni Boga.
svete enosti, v kateri Bog ni ločen od    narave    in ki jo sicer v življenju izkušamo
Namreč da je Bog neločljiv od    narave   ...
pravi, da Boga ne moremo enačiti z    naravo   , tudi če naravo pojmujemo zelo široko,
ne moremo enačiti z naravo, tudi če    naravo    pojmujemo zelo široko, ker bi tedaj
panteizem pojmujemo kot enačenje Boga in    narave    v smislu ”vseobsegajoče božanske Enosti“
najvišji cilj identiteta med duhom in    naravo   , saj je večkrat izrecno poudarjal,
poudarjal, da Bog ni samo duh, ampak tudi    narava   , predvsem pa oboje v njuni ”sveti enosti“.
idealni svet sta le ena in ista neskončna    narava   , tako da je celotna filozofija pravzaprav
filozofija pravzaprav - filozofija    narave    <Naturphilosophie>, nauk o Vsem.
panteistka“, Marija - tako kot ti častiš    naravo   , z dušo, telesom, roko in čopičem,
Razmišljanje človeka prejkone odvrača od    narave   .
mojster Bruno, vaš poklic odvrača od    narave   ?
Spinozovega panteističnega enačenja Boga in    narave    videl v determinizmu, ki naj bi bil
prepričanju v oduševljenost ali oduhovljenost    narave   .
   Narave    ni mogoče pojasniti samo kot drugobit
Resnične    narave    ne najdemo na poti prvega izhajanja
samem začetku stvarjenja, ločen od    narave   , ampak vselej deluje v naravi.
filozofija kot takšna vedno že znotraj    narave    in se s tem izogne problemu prehoda
Vendar Schellingova identiteta    narave    in duha ni enostavna istost, temveč
(mišljenje in bit, subjekt in objekt, duh in    narava   ), vselej isti in obenem različni.
objektom tako, da bi v duhu ”ukinil“    naravo   , svojo ”drugobit“, kakor se to zgodi
”drugobit“, kakor se to zgodi pri Heglu;    narava    namreč vselej, tudi kot ”ponotranjena“
Schellingove filozofije - poleg identitete    narave    in duha - je svoboda.
Schelling sprejemal Spinozovo pojmovanje    narave    kot božanske, toda s stališča svobodne
se tisto ”najbolj praživo“, ”čista    narava    v popolnem smislu besede“, lahko razvija
tistega ”najbolj praživega“, namreč    narave   , ki se v svojem sámorazvoju dviga k
vse hrepeni“ [prav tam, 257] - vsa    narava    do človeka nezavedno, človek pa z zavestjo,
svet; nasprotno, pri Schellingu je    narava   , ki jo potrjujoča volja ustvarja, božanska
jezerca spet zavlada mir, globoka tišina    narave   , prepredena z glasovi neštetih drobnih
lahko popisal prve vzgibe nezavedne    narave   , ki sama sebe ne pozna, kdo bi lahko
postavi nasproti sebi ”večno voljo do    narave   “.
se sliši precej heglovsko - torej je    narava    vendarle v nekem smislu ”drugobit“,
ideja postavlja v svoji drugobiti kot    narava   , da bi potem na višji stopnji, tj.
duh; pri Schellingu pa je volja do    narave    večna, narava se ne ”ukinja“ v duhu,
Schellingu pa je volja do narave večna,    narava    se ne ”ukinja“ v duhu, temveč se duh
”In tako vidimo    naravo   , od najnižje stopnje navzgor, kako
Vidiš: za Schellinga je torej    narava    tista, ki si ”prisvaja“ duha - in
medtem ko si pri Heglu duh prisvaja    naravo    in jo ”ukinja“ v sebi: to je velika
večnosti sama iz sebe, večna volja do    narave   ...“ [prav tam].
Filozofiji mitologije, Schelling govori o volji do    narave    kot o ”božanski nakani“...
smislu tudi ukana... kajti večna volja do    narave   , ki je sprva zgolj čista ”možnost bivanja“,
pravolja v njem zoperstavlja svojo lastno    naravo   .
iz svojega nezavednega temelja, iz    narave   , ki pa ji ostaja zastrta, dokler je
Filozofija    narave    in mitologija sta pri Schellingu tesno
šele prepoznava kot ”večna volja do    narave   “; izvorni človek je ”zunajbožansko‐božansko“,
področju podobna razliki v filozofiji    narave   : za Schellinga mitologija ni zgolj
prihaja iz objektivnega“ [prav tam], iz    narave   , saj ”če ne bi hoteli priznavati narave,
narave, saj ”če ne bi hoteli priznavati    narave   , ničesar fizičnega v Bogu, potem ne
”...Tako hrepeneče vidimo vso    naravo   : zemlja vsesava s tisočerimi ustji
ki šele prihaja k sebi s prebujanjem    narave   , v njenem napredujočem sámospoznanju,
subjekta, ”bivajočega“, kakor tudi od    narave   , objekta, ”biti“.
mirovala, ravno trenutek spoznanja njene    narave    trenutek prebujenja, resničnega prihoda
Navsezadnje se vselej, kadar se nam    narava    razodeva v svoji skriti resnici, v
bivajoče in bit, ne da bi obenem spoznalo    naravo    kot svoje lastno, poprej nezavedno
   Narava    se v svojem napredujočem razvoju vse
panteist, saj nikjer ne pravi, da je    narava    sama neposredno ista z Bogom, pa je
Bogom, pa je panteistična filozofija    narave   , ki jo je zasnoval v svojih ”klasičnih“
monizem, nauk o Enem, v katerem sovpadeta    narava    in duh, ne da bi se narava ”ukinila“
sovpadeta narava in duh, ne da bi se    narava    ”ukinila“ v duhu in ne da bi se duh
na kateri se razdeli ”večna volja do    narave   “: potrjujoča in zanikajoča volja, ki
Schelling s takšnim razumevanjem božanske    narave    kljub vsemu ne vrača v novoveško tradicijo
subjekta, ki je ”nad“ oziroma ”pred“    naravo   ?
   Narava    naj bo vidni duh, duh nevidna narava“
Narava naj bo vidni duh, duh nevidna    narava   “ [Schelling (7), 56].
prostorsko‐časovni in kavzalni strukturi    narave   .
relevantna vprašanja, ki nam jih zastavlja    narava   , tudi rešitev uganke samega začetka
nerealna in nesprejemljiva (saj se ”   narava    rada skriva“), vsekakor pa precej manj
snovi, iz katerih je zgrajena celotna    narava   , vključno z nami, če bi bili začetni
Dobra ubranost    narave    se kaže tudi v razmerjih med štirimi
Dejstvo je, da je dobra ubranost    narave    in celotnega vesolja očitna in da kliče
znanstvenega stališča je teleologija    narave    nesprejemljiva, vsaj zaenkrat, saj
”končno teorijo“, univerzalno teorijo    narave   , ki bi pojasnila vse njene uganke,
tudi z možnostjo teleološke razlage    narave   .
Predvsem pa bo treba v razlago    narave    bolj kot doslej vključiti tudi zavest.
”izbor“ ali nabor zakonov božanske    narave    deterministično poraja življenje
zavest (Spinozova pot); in 2. božanska    narava    se nenehno svobodno razvija in se
V prvem primeru ”Bog ali    narava   “ ne potrebuje mnogih svetov, kajti
Rajši rečem, da    narava    lahko skrbi zase.
Po mojem mnenju je resnični čudež    narave    v umni in trdni zakonitosti <lawfulness>
drugače pa je v Schellingovi filozofiji    narave   , ki privzema ”princip panteizma“ (čeprav
vprašanje ”udejanjenja“ Boga v razvoju    narave    k umnemu in sámozavedajočemu se duhu
se ogrevam za vrnitev k teleologiji    narave   .
znanosti, da bi racionalno pojasnila    naravo   , vesolje, v katerem smo se znašli kot
vemo, da je mnenje drugačne pravne    narave   , kot je soglasje.
poteka v skladu z zakonom o ohranjanju    narave   .
razgrnitve, ker po zakonu o ohranjanju    narave    mora biti ustrezna razgrnitev.
jih je Slovenija na področju varstva    narave    v preteklosti že sprejela.
saj je ena stran zagovarjala, da naj    narava    sama uravnava življenje v narodnem
skladov Evropske unije za ohranjanje    narave    in kmetijstva.
zakonodajo, ni skladen z zakonom o urejanju    narave   , ohranjanjem narave.
zakonom o urejanju narave, ohranjanjem    narave   .
postopkov je po zakonu o ohranjanju    narave    zadolžen ustanovitelj, to je državni
je povedati, da zakon o ohranjanju    narave    je še vedno veljal in da je lahko država
ljudje obiskujejo, da doživljajo to    naravo    in to je prednost.
zahtevka v skladu z zakonom o ohranjanju    narave   .
Ti ljudje so obvarovali    naravo    takšno, kot je, da jo je lahko država
Po zakonu o ohranjanju    narave    je bila javna predstavitev opravljena
predstavitve po zakonu o ohranjanju    narave    je seznaniti z določbami zakona tudi
potekala v skladu z zakonom o ohranjanju    narave   ?
območja v skladu z zakonom o ohranjanju    narave   .
ki jih predpisuje zakon o ohranjanju    narave    za tovrstni akt.
Celoten koncept zakona o ohranjanju    narave    je temeljil na zavarovanju s strani
strokovnimi ustanovami s področja varstva    narave   .
strokovni instituciji, zavod za varstvo    narave    in pa javni zavod Triglavski narodni park.
veljavno zakonodajo s področja ohranjanja    narave   , ki izrecno zahteva ustrezne strokovne
zakonu o vodah, v zakonu o ohranjanju    narave   , v zakonu o urejanju prostora, v zakonu
primer velja, velja zakon o ohranjanju    narave    in tako naprej.
v resnici prizadevajo za ohranjanje    narave   , ne pa samo za iskanje političnih točk
prvovrstnega pomena z vidika ohranjanja    narave   .
temeljijo na doživljanju neokrnjene    narave   , izobraževanju in ohranjanju kulturne,
trajnega financiranja zavarovanih območij    narave    in da je to popolnoma v nasprotju z
omogoča vrsto izjem pri ukrepih varovanja    narave   , seveda pa ni nikjer zapisano, kdo
drugega, vsaj iz spoštovanja do naše    narave   , do kulturne in zgodovinske dediščine
kulturo, in minister, pristojen za varstvo    narave   , v določenem času opredelil oziroma
primerno življenje in tudi ohranjanje    narave   , neokrnjene narave na tem območju.
tudi ohranjanje narave, neokrnjene    narave    na tem območju.
skupne varstvene službe, ki so varovale    naravo    in kulturo, kot se je temu reklo.
recimo uprava, ali služba za varovanje    narave    ali kdo drug možnost predlagati svoj
videl to glomazno svinjarijo sredi    narave   , sredi najlepšega bisera.
v naslednjem koraku to sliko in to    naravo    zbrisali.
imamo občutek in sočustvujemo s to    naravo   , moramo narediti nekaj, da si izborimo,
skupnosti, park, država in uprava za varstvo    narave    uskladili interese.
poznajo določb ZON‐a, zakona o ohranjanju    narave   .
skladu z določbami zakona o ohranjanju    narave   .
moral upoštevati zakon o ohranjanju    narave   , ugotovi, da parka ne ustanavlja, ampak,
upošteval določb zakona o ohranjanju    narave   .
Glede tega je ZON, zakon o ohranjanju    narave   , jasen.
Po zakonu o ohranjanju    narave    - ta zakon zelo slabo poznate.
Po zakonu o ohranjanju    narave    je tudi jasno določeno kaj mora ta
mednarodni standardi usmeritve glede varstva    narave   .
sprva mišljeno, da bo zakon ohranil    naravo   , da bo zavarovana območja ustanavljala
ustanovitelje po zakonu o ohranjanju    narave   , prevzame predlagatelj.
spremembo zakona in po zakonu o ohranjanju    narave    mogla opravljati javno predstavitev,
upravljanja je v zakonu o ohranjanju    narave   .
potem, če pod seboj pokopljejo lastnino,    naravo   , zakone.
globokem decrescendu, ki zaradi uničevanja    narave    pelje v samomor človeštva.
Kriminalne    narave    je bilo, kot trdijo poljski mediji,
da se je kdo resnično pozanimal za    naravo    moje bolezni, kar mi je zelo otežilo
končno izstopim iz svoje altruistične    narave   .
Tako je to, kadar gledamo    naravo   ; rožice cvetijo in za to nič ne pričakujejo,