Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU
Laboratorij za korpus slovenskega jezika

O'beseda, označena besedila z lemami

//božji (796)


»Za    božjo    voljo, ne!«
države in sinovi bogov, pesniki in    božji    preroki, ki to razglašajo za resnico.
pri Megari: Sina Aristona,    božja    potomca sijajnega moža!
Gotovo je prišel nad vaju    božji    duh, ker sta lahko tako govorila o
glad in strad navdilj preganja po    božji    ga zemlji.
ali pa ne bodo njih označevali kot    božjih    sinov; nikakor pa ne smejo obojega
verjamemo obojega hkrati: če je bil    božji    sin, potem ni bil, tako trdimo mi,
bil lakomen po denarju, potem ni bil    božji    sin.«
ali njihovih pomočnikov, ker obstaja    božji    izrek: če bo državo varoval železen
srebro, tako jim je treba reči, imajo kot    božji    dar v svojih dušah in zategadelj ne
pridobljeno človeško zlato primešavati    božjemu    zlatu in ga tako onečejati; zlasti
»Da, prijatelj, toda samo tedaj, če z    božjo    pomočjo ostanejo v veljavi zakoni,
bomo z ustanovitvijo države prišli z    božjo    pomočjo tudi do izvira in temeljev
otrok za državo, velja to za prekršek    božjih    in posvetnih postav.
nasproti staršem, če si noče z drugačnim,    božjim    in posvetnim postavam nasprotujočim
imate za možate, svetlopolti veljajo za    božje    sinove.
največjem nasprotju z dušo, ki teži po    božji    in človeški popolnosti.«
upravičeno rečemo - zahvaliti pomoči    božje    usode.«
Za    božje    otroke velja časovno obdobje, ki ga
najbrž ne, razen če mu tega ne omogoči    božja    usoda.«
in slabosti in da so poučeni celo o    božjih    stvareh.
   Božji    glasnik jih je postavil v vrsto, potem
16.    Božji    glasnik je nadaljeval (tako je pripovedoval
Zagledal je    božjega    Duha, ki se je spuščal kakor golob
ampak od vsake besede, ki pride iz    božjih    ust.’«
ki delajo za mir, ker bodo postali    božji    otroci.
Ne pri nebu, ker je    božji    prestol; ne pri zemlji, ker je podnožje
prestol; ne pri zemlji, ker je podnožje    božjih    nog; ne pri Jeruzalemu, ker je mesto
Iščite najprej    božje    kraljestvo in njegovo pravico in vse
Kako je stopil v    božjo    hišo in so jedli daritveni kruh, ki
Če pa jaz z    božjim    Duhom izganjam hude duhove, je res
izganjam hude duhove, je res k vam prišlo    božje    kraljestvo.
»Zakaj pa vi prestopate    božjo    zapoved zavoljo svojega izročila?
Tako ste razvrednotili    božjo    besedo zavoljo svojega izročila.
V spotiko si mi, ker ne misliš po    božje   , ampak po človeško.«
Zato vam pravim: vzelo se vam bo    božje    kraljestvo in dalo ljudstvu, ki bo
kar je cesarjevega, in Bogu, kar je    božjega   
ker ne poznate ne Svetega pisma ne    božje    moči.
Kdor pa priseže pri nebu, priseže pri    božjem    prestolu in pri tistem, ki sedi na
   Božji    tempelj morem podreti in ga v treh
Oznanjal je    božji    evangelij in govoril:
»Čas se je dopolnil in    božje    kraljestvo je blizu.
času vélikega duhovnika Abjatárja v    božjo    hišo in jedel daritveni kruh, katerega
Kdor namreč spolni    božjo    voljo, ta je moj brat in sestra in
»Vam je dana skrivnost    božjega    kraljestva; tistim, ki so zunaj, pa
»Z    božjim    kraljestvom je kakor s človekom, ki
»Čému naj primerjamo    božje    kraljestvo ali s kakšno priliko naj
   Božjo    zapoved zametujete in se držite človeškega
»Spretno izigravate    božjo    zapoved, da se držite svojega izročila!
izročilom, ki ga širite, razveljavljate    božjo    besedo.
se od mene, satan, ker ne misliš po    božje   , ampak po človeško!«
umrli, dokler ne bodo videli, da je    božje    kraljestvo prišlo z močjo.«
Bolje je zate, da greš z enim očesom v    božje    kraljestvo, kakor da bi imel obe očesi,
branite, kajti takšnim je namenjeno    božje    kraljestvo.
Resnično vam povem: kdor ne sprejme    božjega    kraljestva kakor otrok, nikakor ne
»Otroci, kako težkó je priti v    božje    kraljestvo!
skozi šivankino uho kakor bogatin v    božje    kraljestvo.«
gledaš na osebo, temveč v resnici učiš    božjo    pot.
kar je cesarjevega, in Bogu, kar je    božjega   
ker ne poznate ne Svetega pisma in ne    božje    moči?
»Nisi daleč od    božjega    kraljestva.«
do tistega dne, ko bom novega pil v    božjem    kraljestvu.«
vélikega zbora, ki je tudi sam pričakoval    božje    kraljestvo, pogumno stopil k Pilatu
njimi, je bil vzet v nebo in je sédel na    božjo    desnico.
Bilo je polno modrosti in    božja    milost je bila z njim.
gladka pot in vse človeštvo bo videlo    božje    zveličanje.«
Enóšev, Enóš Sétov, Sét Adamov, Adam pa    božji   .
množica pritiskala nanj, da bi poslušala    božjo    besedo.
Kako je stopil v    božjo    hišo in vzel daritvene hlebe, jih jedel
»Blagor vam, ubogi, kajti    božje    kraljestvo je vaše!
Janez Krstnik, vendar je najmanjši v    božjem    kraljestvu večji od njega.«
slišalo, s cestninarji vred, je priznalo    božjo    pravičnost, s tem da je prejelo Janezov
vasi, pridigal in oznanjal evangelij o    božjem    kraljestvu.
»Vam je dano razumeti skrivnosti    božjega    kraljestva, drugim pa se oznanja v
»Prilika pa pomeni tole: seme je    božja    beseda.
»Moja mati in moji bratje so tisti, ki    božjo    besedo poslušajo in spolnjujejo.«
Poslal jih je oznanjat    božje    kraljestvo in ozdravljat bolnike.
Sprejel jih je in jim govoril o    božjem    kraljestvu ter ozdravljal vse, ki so
»Za    božjega    Maziljenca.«
ne bodo umrli, preden ne bodo videli    božjega    kraljestva.«
Vsi so strmeli nad    božjo    veličino.
svoje mrliče, ti pa pojdi in oznanjaj    božje    kraljestvo!«
Približalo se vam je    božje    kraljestvo.’
vendar védite, da se je približalo    božje    kraljestvo.’
Če pa z    božjo    močjo izganjam hude duhove, potem je
hude duhove, potem je res prišlo k vam    božje    kraljestvo.
»Še bolj pa blagor tistim, ki    božjo    besedo poslušajo in se po njej ravnajo.«
zelenjave, zanemarjate pa pravico in    božjo    ljubezen.
Zato je tudi rekla    božja    modrost: ‘
ljudmi, bo tudi Sin človekov priznal pred    božjimi    angeli.
zataji pred ljudmi, bo zatajen pred    božjimi    angeli.
»Čému je podobno    božje    kraljestvo in čému naj ga primerjam?
Abrahama, Izaka in Jakoba in vse preroke v    božjem    kraljestvu, sebe pa vržene ven.
severa in juga in bodo sedli za mizo v    božjem    kraljestvu.
»Srečen, kdor bo obedoval v    božjem    kraljestvu!«
Povem vam: prav táko veselje bo vpričo    božjih    angelov nad enim grešnikom, ki se spreobrne.«
Postava in    božje    kraljestvo
so do Janeza; od tedaj pa se oznanja    božje    kraljestvo in vsak se trudi, da stopi
so ga farizeji vprašali, kdaj pride    božje    kraljestvo, jim je odgovoril:
»   Božje    kraljestvo ne pride takó, da bi zbujalo
Glejte, tukaj je,’ ali ‘Tam je,’ kajti    božje    kraljestvo je med vami«
meni, in ne branite jim, kajti takih je    božje    kraljestvo.
Kdor ne sprejme    božjega    kraljestva kakor otrok, ne pride vanj.«
»Kako težkó pridejo bogati v    božje    kraljestvo!
skozi šivankino uho kakor bogatin v    božje    kraljestvo.«
vam povem: nikogar ni, ki bi zaradi    božjega    kraljestva zapustil hišo ali ženo,
blizu Jeruzalema in so mislili, da bo    božje    kraljestvo nastopilo takoj.
gledaš na osebo, ampak v resnici učiš    božjo    pot.
kar je cesarjevega, in Bogu, kar je    božjega   
mogli več, ker so enaki angelom, saj so    božji    otroci in jih čaka vstajenje.
da se to godi, védite, da je blizu    božje    kraljestvo.
dokler jè v polnosti ne bom užival v    božjem    kraljestvu.«
od sadu vinske trte, dokler ne pride    božje    kraljestvo.«
»Človek    božji   , jaz že nisem.«
»Človek    božji   , ne vem, kaj praviš.«
odslej bo Sin človekov sedèl na desnici    božje    Moči.«
je rešil, naj reši sam sebe, če je    božji    Maziljenec in Izvoljenec.«
judovskega mesta Arimatéje in je pričakoval    božje    kraljestvo.
sprejeli, je dala pravico, da so postali    božji    otroci, vsem, ki verujejo v njeno ime
   Božje    Jagnje
»Poglejte    božje    Jagnje!«
povem: videli boste nebesa odprta in    božje    angele, kako hodijo gor in dol nad
kdo ne rodi od zgoraj, ne more videti    božjega    kraljestva.«
rodi iz vode in Duha, ne more priti v    božje    kraljestvo.
Kogar je namreč Bog poslal, govori    božje    besede, kajti Bog ne meri duha, ko
v življenje, ampak ostane nad njim    božja    jeza.«
»Če bi poznala    božji    dar in kdo je, ki ti pravi:
»Kaj naj storimo, da bomo delali    božja    dela?«
»   Božje    delo je to, da verujete v tistega,
   Božji    kruh je namreč tisti, ki prihaja iz
Kdor je iz Boga, posluša    božje    besede.
starši, ampak na njem naj se razodenejo    božja    dela.
bogove tiste, katerim je bila namenjena    božja    beseda - in Sveto pismo se ne more
   Božji    sin sem.’?
»Ta bolezen ni za smrt, ampak v    božjo    slavo, da bo po njej proslavljen Božji Sin.«
»Ti mar nisem rekel, da boš videla    božjo    slavo, če boš verovala?«
tudi zato, da bi zbral razkropljene    božje    otroke.
jim je šlo za človeško čast kakor za    božjo   .
jim je prikazoval in jim govoril o    božjem    kraljestvu.
kako v naših jezikih oznanjajo velika    božja    dela!«
Bil je povišan z    božjo    desnico in od Očeta je prejel obljubo
polni Svetega Duha in so oznanjali    božjo    besedo brez strahu.
»Ni prav, da mi zanemarjamo    božjo    besedo, ker strežemo pri mizi.
In    božja    beseda je rasla, število učencev v
Svetega Duha uprl pogled proti nebu in videl    božjo    slavo in Jezusa, ki je stal na božji
božjo slavo in Jezusa, ki je stal na    božji    desnici, in rekel:
odprta in Sina človekovega, ki stoji na    božji    desnici!«
»On je    božja    moč, ki se imenuje Velika moč.«
Filipu, ki jim je oznanjal besedo o    božjem    kraljestvu in o imenu Jezusa Kristusa,
so slišali, da je Samaríja sprejela    božjo    besedo; zato so tja poslali Petra in
ti in tvoj denar, če misliš, da si    božji    dar lahko kupiš z denarjem!
razločno videl, kako prihaja k njemu    božji    angel, ki ga je ogovoril:
vsem judovskem ljudstvu, je dobil od    božjega    angela naročilo, naj te povabi na svoj
slišali, da so tudi pogani sprejeli    božjo    besedo.
Ko je prišel tja in videl    božjo    milost, se je razveselil in vzpodbujal
»   Božji    glas je to in ne človeški.«
   Božja    beseda pa je rasla in se širila.
Salamíni po judovskih shodnicah oznanjala    božjo    besedo; in za pomočnika sta imela Janeza.
Savla k sebi, ker je želel slišati    božjo    besedo.
in jih spodbujala, naj vztrajajo v    božji    milosti.
»Vam bi se morala najprej oznaniti    božja    beseda.
in sosedne kraje - in tam oznanjala    božjo    besedo.
Antiohíjo, kjer sta se bila priporočila    božji    milosti za delo, ki sta ga zdaj opravila.
zvedeli, da Pavel tudi v Beróji oznanja    božjo    besedo, so prišli tudi tja, da bi vznemirili
Ker smo torej    božjega    rodu, ne smemo misliti, da je božanstvo
tam eno leto in šest mesecev ter učil    božjo    besedo med njimi.
sebi in mu še podrobneje razložila    božji    nauk.
Prišel je tja in po    božji    milosti vernikom veliko koristil.
govoril, razpravljal in prepričeval o    božjem    kraljestvu.
Jezusa, da izpričam veselo oznanilo o    božji    milosti.
Ničesar nisem zamolčal, vso    božjo    voljo sem vam oznanil.
Sveti Duh postavil za skrbnike, da bi pasli    božjo    Cerkev, ki si jo je bil pridobil s
»Vélikega duhovnika    božjega    psuješ?«
večera jim je razlagal, jim pričeval o    božjem    kraljestvu in jih skušal pridobiti
Zato védite, da je bilo to    božje    odrešenje poslano poganom: ti ga bodo
Oznanjal je    božje    kraljestvo in o Gospodu Jezusu Kristusu
za apostola, odbran za oznanjevanje    božjega    evangelija, ki ga je Bog napovedal
Vsem, ki ste v Rimu    božji    ljubljenci in poklicani k svetosti,
sramujem se evangelija, saj je vendar    božja    moč, dana v rešitev vsakomur, ki veruje,
V njem se namreč razodeva    božja    pravičnost, ki vodi iz vere v vero,
   Božja    jeza se namreč razodeva iz nebes nad
   Božjo    resnico so zamenjali z lažjo.
Čeprav poznajo    božji    zakon, po katerem so tisti, ki delajo
Pravična    božja    sodba
jih tudi sam počenjaš, da boš ubežal    božji    sodbi?
Zakaj zaradi vas se preklinja    božje    ime med pogani, kakor je pisano.
Najprej zato, ker so jim bila zaupana    božja    razodetja.
Bo mar njihova nevera uničila    božjo    zvestobo?
ob naši krivičnosti še bolj pokaže    božja    pravičnost?
Če pa sem s svojo lažjo pomagal, da    božja    resnica še bolj žari v božjo slavo,
pomagal, da božja resnica še bolj žari v    božjo    slavo, le kako me zadeva obsodba, češ
Ni strahu    božjega    pred njihovimi očmi.«
se je neodvisno od postave pokazala    božja    pravičnost, o kateri pričujejo postava
   Božja    pravičnost pa se daje po veri v Jezusa
razlike: saj so vsi grešili in so brez    božje    slave, opravičeni pa so zastonj po
Ob    božji    obljubi ni maloverno omahoval, marveč
stojimo in se ponašamo z upanjem na    božjo    slavo.
Upanje pa ne osramoti, ker je    božja    ljubezen izlita v naša srca po Svetem Duhu,
človek namreč z veseljem soglašam z    božjo    postavo, v svojih udih pa vidim drugo
Potemtakem z razumom služim    božji    postavi, z mesom pa postavi greha.
sovraštvo do Boga, ker se ne podrejajo    božji    postavi in se podrejati tudi ne morejo.
ampak po duhu, če le prebiva v vas    božji    Duh.
Zakaj vsi, ki se dajo voditi    božjemu    Duhu, so božji sinovi.
ki se dajo voditi božjemu Duhu, so    božji    sinovi.
Sam Duh pričuje našemu duhu, da smo    božji    otroci.
stvarstvo nestrpno hrepeni po razodetju    božjih    sinov.
razpadljivosti rešilo v svobodo poveličanih    božjih    otrok.
Duh: saj prosi za svete, v skladu z    božjo    voljo.
Hvalnica    božji    ljubezni
Kdo bo obtoževal    božje    izvoljence?
več, je vstal od mrtvih in sedi na    božji    desnici ter prosi za nas?
Vendar pa    božja    beseda ni odpovedala.
tisti, ki so potomci Abrahama, niso vsi    božji    otroci.
To se pravi: za    božje    otroke ne veljajo otroci po mesu, marveč
ko ji je bilo rečeno, - da bi ostal    božji    načrt po izvolitvi, ker se ne opira
   Božja    jeza in usmiljenje
Saj jim priznam, da so goreči za    božjo    stvar, le da to ni po pravem spoznanju.
Ker namreč niso poznali    božje    pravičnosti in so skušali uveljaviti
uveljaviti svojo, se niso podredili    božji    pravičnosti.
Toda kaj mu odgovori    božji    glas?
dober pa do tebe, če ostaneš zvest    božji    dobroti, sicer boš tudi ti odsekan.
predragi, ampak prepuščajte obračun    božji    jezi, saj je pisano:
Oblast je namreč    božja    služabnica tebi v dobro.
Ne nósi namreč meča zastonj;    božja    služabnica je, da pravično kaznuje
zato, ker so tisti, ki jih izterjavajo,    božji    izvrševalci.
Saj bomo vendar vsi stopili pred    božji    sodni stol.
Zakaj    božje    kraljestvo ni jed in pijača, marveč
Nikar ne razdiraj    božjega    dela zaradi jedi!
postal služabnik obreze, da bi dokazal    božjo    verodostojnost ter uresničil obljube,
pogani in opravljam sveto službo za    božji    evangelij, da bi tako pogani postali
Kar torej zadeva    božjo    stvar, se smem ponašati v Kristusu
z močjo znamenj in čudežev, z močjo    božjega    Duha.
Pavel, po    božji    volji poklican apostol Kristusa Jezusa,
apostol Kristusa Jezusa, in brat Sostén    božji    Cerkvi v Korintu.
za vas zahvaljujem svojemu Bogu za    božjo    milost, ki vam je bila dana v Kristusu
Kristus je    božja    moč in modrost
nam, ki smo na poti zveličanja, pa    božja    moč.
Judom in Grkom, oznanjamo Kristusa,    božjo    moč in božjo modrost.
Grkom, oznanjamo Kristusa, božjo moč in    božjo    modrost.
Kristusu Jezusu, ki je za nas postal    božja    modrost, pravičnost, posvečenje in
izbranimi besedami ali z modrostjo oznanjal    božjo    skrivnost.
temeljila na človeški modrosti, ampak na    božji    môči.
Razodetje je od    božjega    Duha
Oznanjamo pa skrivnostno    božjo    modrost, tisto prikrito, ki jo je Bog
Duh namreč preiskuje vse, celo    božje    globine.
tudi to, kar je v Bogu, pozna samo    božji    Duh.
pa ne sprejema tega, kar prihaja iz    božjega    Duha.
   Božja    sodelavca sva, vi pa ste božja njiva
Božja sodelavca sva, vi pa ste    božja    njiva in božja zgradba.
sodelavca sva, vi pa ste božja njiva in    božja    zgradba.
Po    božji    milosti, ki mi je bila dana, sem kot
Mar ne veste, da ste    božji    tempelj in da božji Duh prebiva v vas
ne veste, da ste božji tempelj in da    božji    Duh prebiva v vas
Če pa kdo    božji    tempelj podira, bo Bog njega uničil.
   Božji    tempelj je namreč svet, in to ste vi
moder, zakaj modrost tega sveta je v    božjih    očeh nespamet.
je vaše, vi Kristusovi, Kristus pa    božji   .
Kristusove služabnike, za oskrbnike    božjih    skrivnosti.
   Božje    kraljestvo namreč ni v besedi, temveč
veste, da krivičniki ne bodo deležni    božjega    kraljestva?
obrekljivci ne roparji ne bodo dediči    božjega    kraljestva.
neobrezanost ni nič, pač pa spolnjevanje    božjih    zapovedi.
Mislim pa, da imam tudi jaz    božjega    Duha.
Pa nisem brez    božje    postave, ker sem pod Kristusovo postavo,
Vse v    božjo    slavo
ali kaj drugega delate, vse delajte v    božjo    slavo.
bodite v spotiko ne Judom ne Grkom ne    božji    Cerkvi!
rad ugovarjal, mi te navade nimamo,    božje    Cerkve pa tudi ne.
Ali hočete zaničevati    božjo    Cerkev in sramotiti tiste, ki nimajo?
Zato vam pravim, da nihče, ki govori v    božjem    Duhu, ne reče:
Ali je    božja    beseda od vas izšla, ali je morda dospela
imenoval apostol, ker sem preganjal    božjo    Cerkev.
Po    božji    milosti pa sem to, kar sem, in njegova
sem se trudil, pa ne le jaz, ampak    božja    milost, ki je z menoj.
pa bi tudi nas napravilo za lažnive    božje    priče, ker smo proti Bogu pričali,
bratje: meso in kri ne moreta podedovati    božjega    kraljestva, pa tudi minljivost ne podeduje
Pavel, po    božji    volji apostol Kristusa Jezusa, in brat
apostol Kristusa Jezusa, in brat Timótej    božji    Cerkvi, ki je v Korintu, kakor tudi
torej ne v posvetni modrosti, ampak po    božji    milosti.
Vse    božje    obljube imajo v njem svoj »dà«.
kakor množica tistih, ki kupčujejo z    božjo    besedo.
Ne ravnamo zvijačno, tudi ne pačimo    božje    besede, marveč oznanjamo resnico in
mnogih obogatila češčenje in prekipela v    božjo    slavo.
hiša, ki je le šotor, imamo v nebesih    božjo    zgradbo, hišo, ki je niso naredile
napravil greh, da bi mi v njem postali    božja    pravičnost.
njegovi sodelavci, vas tudi prosimo:    božje    milosti vendar ne boste prejemali kar
grajala, ampak se v vsem vedemo kot    božji    služabniki: v veliki potrpežljivosti,
ljubeznijo, z oznanjevanjem resnice, z    božjo    močjo, z orožjem pravice v desnici
Kaj ima    božje    svetišče skupnega z maliki?
človeških madežev in madežev duha in v    božjem    strahu dopolnjujmo svoje posvečenje!
Užalostili ste se namreč po    božji    volji in tako od nas niste trpeli nobene
Žalost, ki je po    božji    volji, namreč rodi stanovitno spreobrnitev,
Prav to, da ste bili žalostni po    božji    volji, glejte, kakšno gorečnost vam
Bratje, spregovoriti vam hočem o    božji    milosti, ki je bila dana Cerkvam v
najprej sebe podarili Gospodu, nato pa po    božji    volji nam, tako da smo prosili Tita,
Do vas čutim nekakšno    božjo    ljubosumnost.
tedaj, ko sem vam brez plačila oznanjal    božji    evangelij?
je bil zaradi slabosti, toda živí iz    božje    moči.
a pred vami bomo živi z njim zaradi    božje    moči.
judovstvu, kako sem zagrizeno preganjal    božjo    Cerkev in jo skušal uničiti.
Ne zametujem    božje    milosti; zakaj če opravičenje prihaja
Je torej postava zoper    božje    obljube?
ste namreč po veri v Kristusa Jezusa    božji    sinovi.
zavrgli, temveč ste me sprejeli kot    božjega    angela, kot Kristusa Jezusa.
počenjajo takšne stvari, ne bodo podedovali    božjega    kraljestva.
Kdor prejema pouk v    božji    besedi, naj vse, kar ima, deli s tistim,
bodita mir in usmiljenje, kakor tudi nad    božjim    Izraelom.
Pavel, po    božji    volji apostol Kristusa Jezusa, svetim,
vendar ne iz svoje moči, ampak je to    božji    dar.
mislim, da ste slišali za delovanje    božje    milosti, ki mi je bila dana v vaše
katerega služabnik sem postal po daru    božje    milosti, ki mi je bila dana po delovanju
vladarstvom in oblastem v nebesih mnogovrstno    božjo    modrost, in sicer po večnem načrtu,
spoznanje, tako, da bi zaživeli v vsej    božji    polnosti.
je pamet otemnela in so se odtujili    božjemu    življenju.
Ne žalostite    božjega    Svetega Duha, s katerim ste bili zaznamovani
malikovalec, nima dediščine v Kristusovem in    božjem    kraljestvu.
praznim govorjenjem: zakaj vse to kliče    božjo    jezo nad uporno človeštvo.
služabniki, ki iz srca spolnjujejo    božjo    voljo.
Nadeníte si celotno    božjo    bojno opremo, da se boste mogli upirati
Zato sezite po    božji    bojni opremi, tako da se boste mogli
čelado zveličanja in meč duha, kar je    božja    beseda.
po Jezusu Kristusu, v slavo in hvalo    božjo   .
si upa še bolj brez strahu oznanjati    božjo    besedo.
Čeprav je bil namreč    božje    narave, se ni ljubosumno oklepal svoje
neoporečni in neomadeževani, čisti    božji    otroci sredi zvijačnega in pokvarjenega
Ta bo z    božjo    močjo, s katero si more podvreči vse,
Pavel, po    božji    volji apostol Kristusa Jezusa, in brat
ste zanj slišali in resnično spoznali    božjo    milost.
Bog določil, da vam oznanim polnost    božje    besede, skrivnosti, ki je bila skozi
z vso polnostjo spoznanja razumeli    božjo    skrivnost, Kristusa, v katerem so
povezuje celotno telo in tako uspeva v    božji    rasti.
je zgoraj, kjer je Kristus, sedeč na    božji    desnici.
Vse to kliče    božjo    jezo na sinove nevere.
Kot    božji    izvoljenci, sveti in ljubljeni, si
obreze, so ti edini sodelovali z menoj za    božje    kraljestvo in mi bili v tolažbo.
kljub velikemu nasprotovanju oznanili    božji    evangelij.
otroke, smo vam hoteli dati ne samo    božji    evangelij, ampak tudi svoje življenje,
in kako smo garali: ko smo oznanjali    božji    evangelij, smo noč in dan delali, da
neprenehoma zahvaljujemo Bogu, da ste    božje    oznanilo, ki ste ga prejeli od nas,
besedo, ampak, kar dejansko je, kot    božjo    besedo, ki tudi deluje v vas kateri
Zakaj stopili ste, bratje, na pot    božjih    Cerkvá, ki so v Kristusu Jezusu v Judeji.
smo poslali Timóteja, našega brata in    božjega    sodelavca pri Kristusovem evangeliju,
Zakaj to je    božja    volja, vaše posvečenje: da se vzdržite
povelju, ob nadangelskem glasu in ob    božji    trobenti stopil z neba.
položaju se zahvaljujte: zakaj to je    božja    volja v Kristusu Jezusu glede vas
Takó se lahko ponašamo z vami po    božjih    Cerkvah, ker kažete takšno vztrajnost
V tem je znamenje pravične    božje    sodbe: po njej boste spoznani za vredne
sodbe: po njej boste spoznani za vredne    božjega    kraljestva, za katero tudi trpite.
nad vse, kar se imenuje Bog ali uživa    božje    češčenje, takó da se bo celó usedel
To pospešuje bolj zdrahe kakor    božji    načrt, ki se uresničuje v veri.
Kako bo skrbel za    božjo    Cerkev, če še svojega doma ne zna vladati!
pa vsaj vedel, kako se moraš vêsti v    božji    hiši, ki je Cerkev živega Boga, steber
Saj vse posvečuje    božja    beseda in molitev.
Tako    božje    ime in nauk ne bosta prišla na slab
Ti pa,    božji    človek, béži pred tem!
Pavel, po    božji    besedi apostol Jezusa Kristusa, da
opominjam, da znova razplameniš žar    božje    milosti, ki je v tebi po polaganju
njega jetnik, se ne sramuj, ampak z    božjo    močjo z menoj trpi za evangelij!
verige, kakor bi bil hudodelec, vendar    božja    beseda ni vklenjena.
in vzgojo v pravičnosti, da bi bil    božji    človek popoln in primeren za vsako
Pavel,    božji    služabnik in apostol Jezusa Kristusa,
Zakaj predstojnik mora biti kot    božji    oskrbnik neoporečen.
Tako se    božji    besedi ne bo delala sramota.
Razodela se je namreč    božja    milost, ki prinaša zveličanje vsem
»Pred njim naj padejo na kolena vsi    božji    angeli.«
postavil, kakor je bil Mojzes zvest v vsej    božji    hiši.
Ostanek    božjega    ljudstva
Potemtakem sobotni počitek čaka    božje    ljudstvo.
   Božja    beseda je namreč živa in silovita,
potrebujete, da vas kdo uči prvih korakov    božjih    naukov.
Svetega Duha, take, ki so okusili dobro    božjo    besedo in moči prihodnjega sveta,
Trdna    božja    obljuba
sama nebesa, da zdaj za nas stoji pred    božjim    obličjem, tudi ne, da bi sebe večkrat
eno daritev in za vekomaj sédel na    božjo    desnico.
in imamo tudi odličnega duhovnika za    božjo    hišo.
potrpežljivost, da boste izpolnili    božjo    voljo in tako dosegli obljubljene dobrine.
spoznavamo, da je bil svet urejen z    božjo    besedo, tako da vidni svet ni nastal
Raje si je vzajemno z    božjim    ljudstvom izbral trpljenje kakor kratkotrajno
in pretrpel križ ter sédel na desno    božjega    prestola.
Ne zamujajmo    božje    milosti
Pazíte, da kdo ne bo zamudil    božje    milosti, da ne bo pognala kaka grenka
svojih voditeljev, ki so vam oznanili    božjo    besedo.
kajti v jezi človek ne uresničuje    božje    pravičnosti.
v pravičnost,« in imenovan je bil »   božji    prijatelj«.
preklinjamo ljudi, ki so ustvarjeni po    božji    podobi.
   Božja    moč vas po veri varuje, da boste dosegli
prerodilo uničljivo ampak neuničljivo seme,    božja    beseda, ki je živa in večna.
duhovništvo, svet narod, ljudstvo, določeno za    božjo    last, da bi oznanjali slavna dela«
Nekdaj niste bili ljudstvo, zdaj pa ste    božje    ljudstvo.
To je dragoceno v    božjih    očeh.
Če že hoče    božja    volja, je pač bolje, da trpite zaradi
Ta je šel v nebesa in je na    božji    desnici in podrejeni so mu angeli in
Dobri oskrbniki    božje    milosti
več živel človeškim strastem, ampak    božji    volji.
Kot dobri gospodarji mnogotere    božje    milosti postrezite drug drugemu z milostjo,
govori, naj to stori, kakor je prav za    božje    besede.
sramotijo, saj nad vami počiva Duh slave in    božji    Duh.
Nastopil je namreč čas sodbe v    božji    hiši.
kaj bo šele s tistimi, ki ne verujejo    božjemu    evangeliju!
Zato naj tudi tisti, ki po    božji    volji trpijo, svoje duše z dobrimi
Varujte    božjo    čredo
dosegel slavo, ko se bo razodela: pásite    božjo    čredo, ki vam je zaupana, pazíte nanjo,
Prepustite se močni    božji    roki, da vas ob svojem času poviša.
in vam jasno povem: to je resnična    božja    milost.
Njegova    božja    moč nam je podarila vse, kar je potrebno
iz poželenja, in bi postali deležni    božje    narave.
zdavnaj in je zemlja iz vode in da je po    božji    besedi nastala na vodi.
Čakajte in pospešujte nastop    božjega    dne, ko bo nebo zaplamenelo in prešlo
mladi, sem napisal, da ste močni in je    božja    beseda v vas in da ste premagali hudiča.
   Božji    otroci
Celo    božji    otroci se imenujemo in to tudi smo.
Preljubi, zdaj smo    božji    otroci; ni pa še razodeto, kaj bomo.
Boga, ne živi grešno, saj v njem klije    božje    seme.
Kako more biti    božja    ljubezen v človeku, ki ima premoženje
   Božji    duh in antikristov duh
   Božjega    duha spoznate po tem: vsak duh, ki
   Božja    ljubezen do nas se je razodela tako,
Iz tega spoznamo, da ljubimo    božje    otroke, če ljubimo Boga in spolnjujemo
priznavamo človeško pričevanje, je    božje    pričevanje večje, kajti pričevanje
molíte v Svetem Duhu, vztrajajte v    božji    ljubezni in čakajte na usmiljenje našega
stanovitnosti v Jezusu, sem bil zaradi    božje    besede in zaradi pričevanja o Jezusu
jesti z drevesa življenja, ki raste v    božjem    raju.’«
‘To govori On, ki ima sedem    božjih    duhov in sedem zvezd:
zvesta in zanesljiva priča, začetek    božjega    stvarjenja.
plamenelo sedem bakel: te pomenijo sedem    božjih    duhov.
rogov in sedem oči: to pomeni sedem    božjih    duhov, poslanih po vsej zemlji.
vznožju oltarja duše pomorjenih zaradi    božje    besede in zaradi pričevanja, ki so
Zato stojijo pred    božjim    prestolom in noč in dan služijo Bogu
drevja, ampak samo ljudi, ki so brez    božjega    pečata na čelih.
angel in zatrobil, se bo dopolnila    božja    skrivnost, kakor jo je Bog oznanil
»Vstani in izmeri    božje    svetišče in oltar ter tiste, ki molijo
Tedaj se je odprlo    božje    svetišče, ki je v nebesih, in v svetišču
rodu, proti tistim, ki spolnjujejo    božje    zapovedi in pričujejo za Jezusa.
njen žig, bo tudi sam pil od vina    božjega    srda, ki je v vsej pristnosti nalito
potrebna stanovitnost svetih, ki se drže    božjih    zapovedi in vere v Jezusa.«
trto, grozdje pa je vrgel v veliko kad    božjega    srda.
Zakaj z njimi se je dopolnil    božji    srd.
so stali na tem steklenem morju, z    božjimi    harfami v rokah.
Peli so pesem    božjega    služabnika Mojzesa in pesem Jagnjeta:
   Božja    slava in božja moč sta tedaj napolnili
Božja slava in    božja    moč sta tedaj napolnili svetišče z
Čaše    božjega    srda
»Pojdite in izlijte na zemljo sedem čaš    božjega    srda!«
oblast zvéri, dokler se ne uresničijo    božje    besede.
»Zgrnite se semle na veliko    božjo    pojedino!
obglavljeni, ker so pričali za Jezusa in za    božjo    besedo.
oblasti, ampak bodo postali duhovniki    božji    in Kristusovi ter bodo kraljevali z
prihajalo z neba od Boga, sijoče v    božjem    veličastvu.
bi mu svetila, zakaj razsvetljuje ga    božje    veličastvo in njegov svetilnik je Jagnje.
Čeprav bi se morali tudi brez    božje    pomoči doslej že česa naučiti.
neosvobojeni zemlji z duhovi naših dedov o    božji    in človeški pravici.
Ampak za    božjo    voljo, le kako naj trdemu ječarju narekujem
Za    božjo    voljo, le kam?
meje, tukaj je odločila človeška in    božja    pravica ‘i confini disegnati dalla
barki pod krovom rodili, ves    božji    teden na morju so bili,
mrzle roke iztezajo k nam in šepečejo o    božji    in človeški pravici.
davnimi, davnimi leti so prihajale na ta    božji    svet še tako dobre zime, da sem bil
Vladimir, vesela fanta, muzikanta po volji    božji   .
»Taka je    božja    volja«.
socialno čuteči, po sami rimski in    božji    previdnosti postavljeni tržaški občinski
divjaki, temveč ljudje, ustvarjeni po    božji    podobi in volji, trdili, da so Italijani
Carletto, Carletto!" Drži, strela    božja   !"
plačilo, kakšno nebeško kraljestvo, kakšna    božja    pravičnost!
   Božji    paragrafi so nezanesljivi, ker ne zadevajo
zadevajo vseh; paragraf je paragraf: od    božjih    živi duhovščina, od posvetnih sodnija
vselej omehčal in zagotavljal, da je    božja    milost neskončna, in trpljenje na zemlji
Ja za    božjo    voljo!
otroka mu je že rodila, seveda brez    božjega    blagoslova.
Bog in sveti    božji    križ", potrkal na prva vrata in zaprosil
daleč dozorevajo, da ne pojde več brez    božjega    blagoslova.
Za    božjo    voljo, saj jih je bilo po vojni vse
Sveti    božji    križ, kdo mi bo zdaj delal!"
Oženil bi se, če je bila taka    božja    volja in živel bi, kakor se spodobi.
izkazal posebno navdušenega za šesto    božjo    zapoved.
Mislijo, da je taka    božja    volja, pa hvalijo Boga, da jim ne teče
Verjeli so v    božjo    voljo.
»Če je taka    božja    volja,«
Ali je taka    božja    volja?
je imel vsekakor prav, tudi kar se    božje    volje tiče, mu je
s palico vbijal v zadnjo plat deset    božjih    in pet cerkvenih zapovedi, devet tujih
pretepel, pa tudi prvič grešil zoper šesto    božjo    zapoved.
gosposka: hodil je k maši in poslušal    božjo    besedo gospoda župnika, ki je svojim
bajtarju in ne kmetu, je bila pač taka    božja    volja.
kar je cesarjevega, in bogu, kar je    božjega   , in nič se ne upirajte; bog že sam
Dež pa je padal kakor sam    božji    blagoslov.
Jakoba in Levija, ki sta se vdala v »   božjo    voljo« in vztrajala na peči v izbi.
brnenja letal, ženske greha in Jakob    božje    volje.
»Bog in sveti križ    božji   , kakor je božja volja, tako naj se
»Bog in sveti križ božji, kakor je    božja    volja, tako naj se zgodi.«
ogenj, kakor žganje, da, da ... kakor je    božja    volja!«
Vzgajal je otroke v strahu    božjem   
dvignil svoj glas in povedal, da je    božje    usmiljenje neskončno, da morajo vse
malomarno majil oblico, da mu je - »dar    božji   « - zdrknil na tla.
spodobno, vzgajal svoje otroke v strahu    božjem    in v strahu božjem tudi sam živel.
otroke v strahu božjem in v strahu    božjem    tudi sam živel.
Milost    božja    ga je zapustila.
Prst    božji    visi nad njim.«
mrtvoudna in bo zdaj zdaj stopila pred    božji    tron!
Kakor je    božja    volja, si je mislil.
Mi še ne živimo od    božje    besede.
pričakovale, kdaj ga bo zadela očitna kazen    božja   .
Žef pa se ni zmenil ne za kazen    božjo    ne za babje čenče.
»Za    božjo    voljo, hlev?
»Z medom in    božjo    voljo,« je rekel Žef.
»Za    božjo    voljo,« je zajavkal Jakob.
ki je bil umazana smet v primeri z    božjo    neskončnostjo, kakor je govoril gospod
tepen, »da ne bom več po nemarnem skušal    božje    previdnosti«.
človeštvu - in sicer s postavo, ki to z    božje    kakor človeške sodnije izrecno prepoveduje.
»Človek    božji   , kje pa so nageljni?
Seveda ni,    božja    beseda je več.
»Od    božje    besede,« je »baron baronasti« polglasno
življenje sem garala, zgradila sem hišo z    božjo    pomočjo, vsak mesec dam za mašo v dober
vas lahko še kap zadene, ker ste od    božje    besede in zgage preveč rejeni,«
roko nase in se tako pregrešil zoper    božjo    postavo.
Ta pridiga sicer ni bila v skladu z    božjimi    nauki, toda prečastitega je kljub temu
kočljivosti takih primerov ter o neskončnem    božjem    usmiljenju, potem pa je povedal, da
pobožna žena, pa je videla v tem pot    božje    previdnosti, ki ima z vsakim udarcem
ta bitja prav tako ustvarjena po    božji    podobi kakor odrasli ljudje, toda kljub
romanje na Sv. goro, da bi mu mati    božja    razbistrila um in ga srečno vodila
pravi, da mu je svetovala, naj zaupa v    božjo    voljo.
deležen - toda v tistem trenutku se mu je    božja    volja zdela tako šibka in brezpomembna,
»   Božja    volja!
»Ali ti mar nisem rekla, da zaupaj v    božjo    voljo.
svojega nečaka in ga izročala v varstvo    božjemu    sinu, Mariji devici in njegovemu patronu
vsak upor po posvetnih kakor tudi po    božjih    postavah kazniv.
skočila na mesto, ki ga ji je določila    božja    previdnost.
In čudo    božje   , res je kihnila, in sicer približno
imenoval svoje hčere, vendarle še ujela    božji    blagoslov.
rokami, narahlo seveda, kakor se to v    božjem    hramu spodobi.
široko cesto, ki pelje v pregreho, nekaj    božjih    darov, ki jih je pravični bog naklonil
nenadoma je zamižala in spet se je    božji    blagoslov pokazal tako radodarnega,
odkrehnili, nato pa so se spravili k uživanju    božjih    dobrot ali tako imenovanemu kosilu,
bi grešil, če bi zametaval tako lepe    božje    darove.«
Vse sem vzgojila v    božjem    strahu in jih lepo pomožila.«
»Da, da, v strahu    božjem   ,« so rekli častiti gospod Valentin
Vedeli so, da bo    božjih    darov v obilici, zato so mimogrede
Štefe je zdaj v tem videl znamenje    božje   .
Sin moj,    božji    rop, božji rop!"
Sin moj, božji rop,    božji    rop!"
Znamenje    božje   .
Ampak    božjega    daru se le veselim, pa naj bo kjerkoli«,
prinesla sedem podobic svetogorske Matere    božje    in samo prgišče črvivih rožičev, ki
na    božjo    njivo, zato je druga Barbara prepustila
»Joj, ljudje    božji   , pomagajte!
Pomagajte, ljudje    božji   !
»Joj, ljudje    božji   , pomagajte!
Kazen    božjo    kličeš!«
»Zato, ker je krava    božji    dar!
Zato, ker je    božji    dar in ker jaz z božjim darom ne brijem
Zato, ker je božji dar in ker jaz z    božjim    darom ne brijem norcev!
Zato, ker z    božjim    darom ne dražim oblasti, ki je tudi
prešinilo jo je spoznanje, da prihaja    božja    dekla po Barbaro, po staro kravjo deklo.
češ mleko je le treba popiti, da se    božji    dar ne pokvari in ne pride v nič.
bila na njem podoba svetogorske Matere    božje   , pomaknila edino stolico k postelji
»Ljudje    božji   , kaj pa jaz?
»Za    božjo    voljo, držite pihalnike od sebe!
Saj stoji ves    božji    dan na cesti.
»Ljudje    božji   , pokličimo gospoda, gospoda pokličimo!
In kar drnjohaj, kar drnjohaj, otrok    božji   !
bila v naših krajih še živa izraza »   božji    otrok« in »otrok božji«.
živa izraza »božji otrok« in »otrok    božji   «.
»   Božji    otrok« so včasih rekli tistemu nezakonskemu
»Otrok    božji   « pa so rekli tistemu siromaku, ki se
Hotejčev Matic je bil hkrati »   božji    otrok« in »otrok božji«, torej »božji
bil hkrati »božji otrok« in »otrok    božji   «, torej »božji otrok božji«, zakaj
»božji otrok« in »otrok božji«, torej »   božji    otrok božji«, zakaj »dal ga je Bog «,
in »otrok božji«, torej »božji otrok    božji   «, zakaj »dal ga je Bog «, rodil se
spala v    božjem    miru.
tako je res, da ga je nenehno ponujala    božji    dekli, naj ga pobere, ker bo tako
Lužnica, ki si je pri tem mislila, če ga    božja    dekla ni pobrala v bajti, ga bo nemara
Toda    božja    dekla ga tudi pred bajto ni pobrala,
»   Božja    dekla te ne mara in te ne mara!« je
Ko je Lužnica sprevidela, da ga    božja    dekla res ne bo vzela, ga je začela
»Že res, toda Matic je otrok    božji   
»Žival je, pa ne otrok    božji   
hotela reči, češ tudi ta, ki je otrok    božji   , je proti nam.
»Matic, kar pojdi v imenu    božjem   !« je rekel župnik in zamahnil z zalito
»Ljudje    božji   , pokličimo gospoda, gospoda pokličimo!
»   Božja    dekla.«
morale delati naravne sile, to se pravi,    božje    sile.
opletala z rokami in mu kričala, naj se za    božjo    voljo vrne čez most.
»Daj Bogu, kar je    božjega   , in cesarju, kar je cesarjevega!«,
zmeraj zmerjala in jo rotila, naj se za    božjo    voljo včasih umije in opere, da se
- Smrkavi pob, ne vtikaj prstov v    božjo    previdnost! -
Nad njo je sijalo    božje    oko, strogo in hladno, zato je bila
upirala, nato pa sta se le vdala v    božjo    voljo in se skobacala na voz.
»No, pa povej, za    božjo    voljo!«
Kadetka, sem popolnoma pozabil, da sem v    božjem    hramu, pa najsi je pela še tako cerkvene,
je globoko vzdihnila, češ kakršna je    božja    volja, tako pa bo.
povedala, da se je pregrešil zoper šesto    božjo    zapoved in to v zvezi z deveto zapovedjo.
pa še ne bi nič opravil zoper šesto    božjo    zapoved.
popolnoma ponorel, zato se je vdal v    božjo    voljo.
Ljudje    božji   , božjički, usmilite se me!
Ljudje    božji   , božjički, usmilite se me!
rojstva, ki so jim takrat rekli otroci    božji   , in taki, ki se jim je zmešalo kasneje,
»Tantadruj, jaz nisem nor, jaz sem otrok    božji   !«se je uprl norček.
»Nehaj, duša    božja   !
Potem sta občudovala    božjo    previdnost, zakaj njene kombinacije
In potožila sta nad    božjo    previdnostjo in naravo.
en razlog več za to, da občudujemo    božjo    previdnost.
»Mar zanikaš načrt    božje    previdnosti?«
je poškropil drevesce in prosil za    božji    blagoslov.
Predvsem pa, kaj pomeni    božje    pravo?«
»Teorijo o    božjem    pravu je pod Karlom II. izoblikoval
»Bodimo hvaležni    božji    previdnosti,« je govoril župnik, »takoj
zakoni vesolja, človekov razum je enak    božjemu   
bi to bilo novo bitje, ki se dodaja    božji    misli, kar pa je nesmiselno.«
»Torej spodbijate    božjo    previdnost?«
»Obenem pa ta    božja    previdnost,« je nadaljeval Bouvard,
globoko radost in gledali so telesce    božjega    deteta, ki je na otepu slame žarelo
»Spominek z    božje    poti!
priložnost, ki jo je prineslo romanje:    božja    previdnost se je že drugič razodela
Kako je mogoče, da se    božje    meso pomeša z našim in da to ne povzroči
nravi in zakoni upravičujejo odločitev    božje    previdnosti, ki jo najdemo v naravi.«
zgodi kaj nenavadnega, vidimo v tem    božjo    roko.«
Sveti Ambrož pravi, da je sužnost    božji    dar.
Jeufroy je menil, da frenologija zanika    božjo    vsemogočnost in da se potemtakem ne
Toda očitno sta se zamerila    božji    previdnosti.
Biti zadovoljen je dolžnost, edina    božja    zapoved, v katero verjamem.
se je razprostiralo to fantastično    božje    oko z bandami neusmiljenih komarjev,
gost po koranu in tradiciji častni    božji    sin.
zračnico, je sodni dan in čutim kazen    božjo    za vse lubenice, ki sem jih pohodil
Imam Homeini je morda angel    božji   , narod bo dobil izkušnjo...
Ta nori bič    božji    je samo rušil, pobijal in zažigal.
ime Abdullah ali po naše suženj boga,    božji    suženj.
in groženj, vsak je enak in sam pred    božjim    amfiteatrom ...
Prva    božja    komanda je bodi srečen, sprejeti se
se je nebes svetil v vseh barvah kot    božje    oko, ki odseva svojo podobo...
pojavil problem, komu naj zaupajo tesanje    božje    podobe, če je nihče še nikoli ni uzrl.
Kot    božji    predstavnik na zemlji je bil tako zaščiten,
In kot za hec je hindu    božje    razsodišče sprejelo v svoje vrste tudi
kot bi bili butasti in degenerirani -    božji    otroci, kot jim je rekel Gandhi.
Zdelo se mi je, da so prepojeni z neko    božjo    percepcijo o življenju, ki jim seveda
‘dom bogov’, domovanje satanskega in    božjega   .
kar mi je bilo z lastnim trudom in ‘   božjo    milostjo’ do takrat dano.
Bogu, kar je    božjega   , in cesarju, kar je cesarjevega ...
študijem biblije in življenjem čim bližjim    božjim    zapovedim.
berejo ali samo opazujejo, kako žive po    božjih    postavah.
Išči najprej    božje    kraljestvo in vse ostale stvari ti
svet, tudi ta sistem, da je očitno    božja    volja in ga je zato treba pač uživati
svetem pismu, take, pravi instinkt, so    božje    postave.
logične izpeljave (dedukcije) v dokazu za    božje    bivanje?
Kartezijev dokaz    božjega    bivanja v Tretji meditaciji, posledično
nadalje še na mundus est, namreč z    božjim    posredovanjem? -
oljno sliko, ki visi na steni - mati    božja    z otrokom, stara sto let ali več.
odrešil 'nevarnega razmerja' z njo in po    Božji    milosti ni znova zapadel v skušnjavo“
Saj gotovo ni bil kak    božji    volek, sicer sploh ne bi znal opisati
presežnost, onstranstvo, odrešenje in    božjo    milost.
blodenj, toda v Svetem pismu imajo težo    Božje    sodbe, zato se fanatiki lahko nanje
kot pri Nietzscheju, je pa ”odsoten“;    božji    obstoj je namreč v fenomenologiji še
(h 58), kjer Husserl o ”eksistenci '   božje   ' biti zunaj sveta“ pravi, da je ”v
intencionalnih vsebin same zavesti - medtem ko    božja    transcendenca ostaja nepovratno izključena
začetku Svetega pisma piše, da je ”duh    Božji    vel nad vodami“, namreč že takrat,
bitja... in ravno tako kot naj bi bil    Božji    duh nad svetom in pred njim, naj
namreč kot neke ”posebne“, nadnaravne,    božje    danosti?
Za čas bi lahko rekli, da je tisti    božji    dar, ki razpira svet našemu mišljenju
prostor bi lahko rekli, da je tisti    božji    dar, ki razpira svet našemu zaznavanju
smrt na križu vem iz življenja... in ta    Božja    smrt na križu: kakšen vesoljni škandal!
Kje je tu kakšna    božja    pravičnost?
prostora - ki ga Newton imenuje tudi    Božji    ”senzorij“ (tj. ”mesto občutka“ ali
v svetu oziroma prostoru ne vidi    božjega    ”senzorija“, kot ga vidi Newton; za
pojmovanje vesoljnega prostora kot    božjega    ”senzorija“:
razložiti in zato se je moral sklicevati na    božjo    vsemogočnost in vseprisotnost - in
prostorih, če je bivanje v prostoru neka    božja    lastnost, potem je Bog v nekem smislu
kateri sta prostor in čas skorajda    božja    atributa - četudi Newton ne gre tako
in s tem v nebivajoče, ampak tudi v    božjo    večnost, v najvišje bivajoče!
ni, nikjer je še ni, razen morda v    božjem    umu, in zato jo pričakujemo z upanjem
nekemu realnemu vesoljnemu ”odru“,    božjemu    ”senzoriju“, na katerem naj bi se dogajala
vseh časov dostopna samo neskončni    božji    misli - seveda, če Bog sploh obstaja...
določenost) dogodkov zgolj v vseobsežnem    božjem   , ne pa v omejenem človeškem umu; in
ste sami rekli, mojster, da lahko le    Božje    oko v enem samem pogledu zajame celoten
”nadnebesnem prostoru“ - ”Empirej“,    Božje    kraljestvo, to prepričanje pa se je
vrtiču se reče cincum, ”sámozožitev    božje    luči“... in o tem piše Emil Cioran v
širno in velikansko, v primerjavi z    božjo    navzočnostjo samo točka, še več, zgolj
vesolju, ki naj bi razodevalo neskončno    božjo    popolnost in obenem omogočilo neskončno
prepričanje, da je svet oziroma vesolje ”   božje    telo“ - in analogno, kakor je duša
ne le kot ”zunanji“ izraz neskončne    božje    stvariteljske moči - po drugi strani
Neskončnost vesolja naj bi sledila iz    božje    vsemogočnosti.
obstajajo, neizrabljena, odličnost    božje    podobe, ki bi morala v neutesnjenem
Glede vprašanja    božje    svobodne volje pa se je Bruno dobro
ljudje narobe razumeli, namreč če bi iz    božje    nujnosti sklepali na ”določenost usode“,
Brunov monizem in imanentizem, namreč    božjo    imanenco v univerzumu, in ob tem navaja
zremo naravnost v Boga, marveč prej v    božje    razvitje in razodevanje“ [prav tam].
in dalje, da je ”Bruno z oznanjanjem    božje    imanence v vesolju privedel pravoverno
luči se ravno tako izgubi vsaka oseba,    božja    ali človeška: v brezmejni luči ni več
Glejte torej, zakaj o    božji    substanci - tako zaradi njene neskončnosti
delčkom, velike in neskončne posledice    božje    potence pa ne moremo.
spoštoval, še več, v njej je videl    Božjo    besedo, toda ni se zadovoljil z dogmo,
neposredno, brez besed ali videnj, razodeti    božji    napotki ljudem za odrešenje, tako da
tako kot glas, ki ga je slišal Mojzes,    božji    glas in da je božja modrost (tj. nadčloveška
slišal Mojzes, božji glas in da je    božja    modrost (tj. nadčloveška modrost) v
nebeškim Očetom, ampak da je v njem ”   božja    modrost prevzela človeško naravo“ in
prerok, a vendar zgolj prerok, z    božjo    modrostjo navdahnjen človek, ne pa
ljudi verjame v Kristusa kot edinega    božjega    sina, kot edinega, od Boga poslanega
Narava sama je    božja    moč pod drugim imenom in naša nevednost
drugim imenom in naša nevednost o moči    božji    je sorazmerna z našo nevednostjo o
nerazumno pripisovati neki dogodek    božji    moči, kadar ne poznamo njegovega naravnega
poznamo njegovega naravnega vzroka, ki je    božja    moč.“ [Spinoza (1), 1:116-7]
treba razumeti tudi njegovo enačenje    Božjega    zakona (ali zakonov) z zakonom (ali
premislimo, samo neskončni in popolni    Božji    um, človeškega pa ne: človek je svoboden
pojavov, tem popolnejše je naše spoznanje    božjega    bistva (kajti Bog je vzrok vseh stvari).“
človeških dejanj, iz tega sledi, da živi po    Božjem    zakonu le tisti človek, ki ljubi Boga
nista odvisna od ”pogodbe“ z Bogom, od    božje    obljube, da bodo dobra dela nagrajena
”Vidimo, da naravni    Božji    zakon ne zahteva izvajanja kakih ceremonij
vprašanja se zlahka izpelje iz narave    božje    volje, ki se od Njegovega razumevanja
naših misli, ki jih oblikujemo glede    božjega    razumevanja.“ [4:55]
Ali torej Spinoza misli, da se    Božja    volja izraža neposredno v nujnih in
   Božji    ”odlok“ (ali ”dekret“), odločitev Njegove
sebe“ in je utemeljen v svoji lastni (   božji   ) nujnosti.
Tega, da je    Božja    volja zgolj naravni zakon, ne morem
kakršnakoli je že, nima nič opraviti z    Božjim    zakonom in ne služi drugemu kot spoštovanju
Spinoza govori o pravem in izvirnem    Božjem    zakonu in o tem, da se Pismo imenuje
pismo zgolj zato, ker je njeno jedro    Božji    zakon in ta je v vrsti stoletij od
že bolj vprašljivo - da iz osnovnega    Božjega    zakona kakor iz nekakšnega religioznega
Biblija nikjer ne govori o ”resnični“    Božji    naravi, kar pomeni, da Boga nikjer
blasfemično, češ da čudeži kršijo univerzalni    Božji    zakon, ki vlada v vsej naravi.
ali je res nujno, da čudeži kršijo    Božji    zakon v naravi?
so tudi čudeži nekako že vključeni v    Božji    zakon?
kaotična ali vsaj nepopolna, in da jo mora    Božja    volja od časa do časa ”popravljati“
ker ni nič nujno resnično razen po    Božjem    odloku, je očitno, da so univerzalni
očitno, da so univerzalni zakoni narave    Božji    odloki, ki izhajajo iz nujnosti in
izhajajo iz nujnosti in popolnosti    Božje    narave.
univerzalne zakone, nujno kršil tudi    Božji    odlok, njegovo naravo in umevanje;
brezboštvo, kajti prav v teh zakonih je    božja    resnica in bitnost, prav v njih se
njeni zakoni zaobsegajo vse, kar si    Božji    um zamisli, in končno, ker narava ohranja
govorimo o človeškem razumevanju neskončne    Božje    biti, ne smemo pozabiti, da gre vselej
”...ker so zakoni narave večni    Božji    odloki in hotenja, moramo nujno sklepati,
sklepati, da bo naše spoznanje Boga in    Božje    volje naraščalo v sorazmerju z našim
veliko bolj upravičeni, da jih imenujemo    Božja    dela in da jih pripisujemo Božji volji
imenujemo Božja dela in da jih pripisujemo    Božji    volji kakor pa oni, o katerih smo povsem
kakšne konkretne primere za to, da    Božja    volja ni nič drugega kot zakon narave?
”...pokazal bom iz Svetega pisma, da so    Božji    odloki in ukazi ter posledično tudi
nek dogodek kot izvršen od Boga ali    Božje    volje, moramo to razumeti samo tako,
potem navede vrsto primerov delovanja ”   božjih    odlokov“ v naravi, med njimi tudi naslednja:
mavrico postavil na oblake; toda to    Božje    dejanje je zgolj drug način za izražanje
- in ker je    Božja    bit po sami definiciji pojma Boga popolna
NATURADEUS pa prispodablja Boga‐ali‐naravo,    Božjo    bit, torej tudi sam sestoji iz neskončno
večnosti), torej da njihovo nujnost razbira ”   Božji    um“, ne pa, da so nujne simpliciter,
stvari ne samo z našega, temveč tudi z    Božjega    vidika slučajne oziroma kontingentne
prisotna najvišja ”stvarnost“, recimo ji    Božji    logos, potem je jasno, da -
V tem pomenu sta    Božja    nujnost in človeška svobodna volja
svobodo, kajti nujnost naravnih zakonov je    Božja    svobodna volja sama.
vso moč varoval tega, da bi zamešal    božjo    moč za človeško moč ali pravico kraljev.“
da so miselne (ali logične) verige v    Božjem    umu iste z vzročnimi verigami v naravi
V    Božjem    umu sta Janezovo telo in ideja Janezovega
izpeljati misli, da človek kot eden od    Božjih    modusov biva in eo ipso misli.
do telesa; ideja duha je prisotna v    Božjem    umu in, kolikor je človek Njegov omejeni
”...človeški duh je del neskončnega    božjega    uma.
ideja trikotnika ne more izginiti v    Božjem    duhu, pa če bi izginili vsi trikotniki
večnosti“, v kateri se človeški duh združi z    Božjim   :
razsvetljuje svet s tisto blagostjo, s katero    božja    luč obljublja zaobjeti dušo.
Kajti tudi če človeška duša po    božjem    čudežu preživi smrt svojega telesa,
Kaj je    božji    namen? -
zlata tu najdemo tudi biblični lik    božje    Modrosti, ki jo je ”Gospod imel na
čeprav tega ni izrecno zapisal, pojmoval    božjo    Modrost, verjetno pod vplivom grške
kot sem mislil, pa vendar drži, da je    božja    Modrost ”zapuščena“ v vidnem, zato
nevidnem... in kaj Schelling še pravi o    božji    Modrosti?
stvarjenje ni nobenega drugega razloga razen    božje    ljubezni, se težko sprijaznim z neko
vse, kar je, zgolj zaradi svobodne    božje    volje.“ [Schelling (6), 313]
lahko rečemo, da je svet, ki ga je    božja    volja kot potrjujoča izbrala, povsem
zakonov, usode, ali pa kot nujnost    božje    volje...
rešitvi ostaja vprašanje, kaj potem v    božji    volji sploh še ostane od tiste kontingentnosti,
”Schelling z razodetjem razumel svobodno    božje    dejanje, ki nikakor ni nujno, ampak
(verborgene Gott), kajti ravno v    božji    skritosti, v transcendenci, je njegova
stvarjenje se kaže kot utemeljeno zgolj v    božji    svobodi... gre za radikalno priznanje
bila izhodišče za filozofsko vero v    božjo    svobodo (in posledično tudi za prepričanje
večnost naravnega nomosa in / ali    božjega    logosa.
”nepoljubnost“, kajti svet je izraz    božjega    uma ali logosa.
Ali gre za ”srečno naključje“ ali za ”   božji    načrt“ (God's design)?
načeloma ne sprejema niti naključja niti    božjega    načrta, saj naključje sploh ni nobena
sploh ni nobena razlaga, medtem ko    božji    načrt - ali širše, teleologija - ni
Videli bomo, da    božjemu    načrtu alternativno razlago omogoča
lahko razložena bodisi teleološko (z    božjim   , človeškim ali, kot je mislil Aristotel,
potemtakem preostaja samo še prva možnost: ”   božji    načrt“ (God's design) ali ”božja
”božji načrt“ (God's design) ali ”   božja    previdnost“ ali preprosto ”božja volja“?
ali ”božja previdnost“ ali preprosto ”   božja    volja“?
vključevali Boga, če ne zato, da z    božjo    previdnostjo odgovorijo na vprašanja
s teološkega vidika pomenilo, da se    božji    Logos kot večna ”zakonitost“ ne uresničuje
(kakor se to čudno sliši), kajti večni    božji    Logos, tudi če je imanenten razvijajočemu
explicatio Nikolaja Kuzanskega -    božja    neskončnost, bodisi da ”razvitje“ Boga
tolikanj, kolikor je človeški um podoba    božjega   .
Dajte jim za    božjo    voljo pomagati finančno s subvencijami!
strani razglaša zasebno lastnino za    božjo    zapoved, po drugi strani pa jo ukrade,
skupnosti, ki je predstavljala prenovo    božjega    ljudstva v eshatološki dobi.
ki je oznanjal, da bodo po milosti    božji    odrešeni vsi, ki bodo verovali v Jezusa,
Jezusa, in da se bodo s tem pridružili    božjemu    ljudstvu.
uresničile prerokbe o ponovnem oblikovanju    božjega    ljudstva, ki bo vključevalo tudi nejude?
»eshatološki« ali bodoči tempelj, znan kot    božje    ljudstvo.
bila bolj ali manj udeležena tudi »   božja   « država Vatikan.
pomagajte mi pridno objokovati tega    božjega    človeka in ga prosimo, naj nam pošlje
stavek: »Kajti ni nobene oblasti razen    božje   
koncu sveta, sanja o skorajšnji pojavi    božjega    kraljestva na zemlji in mu ni veliko
skrivno zvezo za ustvaritev dokončnega    božjega    gospostva na zemlji.
»Če je to moja zadnja ura in tvoja    božja    volja, se bom v miru in veseleč se
vzvišenih stalinskih nasmeškov, od    božjega    čaščenja množic.
izruvano iz svojega bednega brloga:    božji    stvor in satanovo seme, človek in beštija!